*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

KP1. Ei tuu mitään... ensi viikolla on aika polille ja suunnitellaan mitä tehdään... Toivottavasti on hyvä lääkäri ja antaa edes hiukan toivoa tähän.

Tamariini: :hug: Koeta jaksaa! On tämä kyllä kamalaa, kun tippuu sieltä odottajista takaisin! Miksi siellä ei voisi jokainen meistä SAADA olla loppuun asti.
 
Heippa, täällä huutelee Dorin 29v :wave:
Itse olen kuumeillut useamman vuoden, mutta mies ei aiemmin ole syttynyt ollenkaan.
Meillä oli nyt viime auantaina miehen kanssa 5-vuotispäivä ja miehen lahja mulle oli että vauva saa nyt tulla :heart: Mennään ainakin tämä loppu vuosi tjottaillen :)
Yritän lueskelle teidän juttuja että pääsisin vähän kartalle :)

-Dorin-
 
Huomenta!

Täällä herättiin DPO10 -aamuun. Jännä kun tuossa DPO7:n kohdalla joka vessareissulla odotin, että tulis nyt edes pienenpieni veriviiru niin voisin ajatella kiinnittymisen tapahtuneen (joo tiedän ettei kaikilla vuotoa tule :p), niin DPO8 se sitten tuli.. Paitsi että tuli lisää, ja lisää, ja lisää, ja nyt tänä aamuna jo reilummin pönttöön asti. Tunne muuttui jo eilen sellaiseksi "ei nyt enää!"-tyyppiseksi :D Noo, ei näitä vielä kuukautisiksi voi kutsua, pikkuhousunsuojakin on säilynyt puhtaana nämä päivät. Tämän aamuinen ei kyllä vaikuttanut lupaavalta.. Kuukautiskivut alkoivat eilen, joukossa outoja ja uudenlaisia(?) nippailuja. Toisaalta kyseessä ensimmäinen ns. luomukierto ilman lääkkeitä, joten kaikki on mahdollista.. En uskalla testata, koska tiedän muuttuvani himotestaajaksi jos testeihin kosken :D Kituuttelen siihen DPO14 asti ainakin, jos ei nyt sitä ennen hanat aukea.

Voi kun voisi olla analysoimatta jokaista kolotusta ja vuotoa.. Onneksi mies ei tiedä kaikkea mitä mun päässä tän asian suhteen liikkuu :whistle: Se varmaan aloittaisi selibaatin ;)

(Koen silti olevani melko rauhallinen asian suhteen, minulle kun tämä raskautuminen ei ole ns. elämän ja kuoleman kysymys.. Mutta toki sitä plussaa toivoo vaikka vähän TJOT-meiningillä ollaan.. ja ovulaatiotakin tikutin ;))
 
Keskiviikko 15.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

vauvatoiveinen.....38v.....kp 2/23-30.....yk 3(yk 20)..luomu
Merope................29v.....kp 5/28-30......yk 15........kilppari
samour_..............30v.....kp 8/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 10/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 15/30.........yk 3...........luomu
Kaisa888..............38v.....kp 19/28-31......yk3.............luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 22/28-30....yk 21
Hironea................35v.....kp 23/26.........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 25/26-28.....yk 7..........kilppari
Tikru-78...............35v......kp 45/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, Tilulilu, Ruusutar14, tamariini, Dorin

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea....................dpo 10.........19.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta!
Se ois niinkö viikko h-hetkeen :D mitä likemmä mennään sitä enemmän mua alkaa jännittää... Nyt vaan pitäs hoitaa täti pois alta niin ois tutkimuksissa sit kuosissa. Laskeskelin, et vuodon pitäisi loppua just silleen ettei enää olis mitään kun polille astellaan. Tosin sillä näin ekalla kerralla tuskin on mitään merkitystä, kun verikokeet ja papat on jo otettu.
 
..ja niinhän ne hanat aukesivat pari tuntia edellisen kirjoituksen jälkeen. :stick: Tein sitten vielä raskaustestinkin, jottei mitään jäisi arvailujen varaan: negatiivinen.

Eikun vaan uutta kiertoa kohti taas! Toivottavasti tämä luteaalivaiheen pituus (10 päivää) ei jatkossa ainakaan lyhene.. :|

Parempaa onnea muille jännäilijöille! :D
 
Hironea, halusin tulla sulle huikkaamaan, että älä pety pahasti, jos ne ei tee siellä polilla vielä ekalla kerralla mitään muuta kuin juttelee. Meillä ainakin eka kerta oli ihan jutustelua ja housut riisuttiin ekan kerran vasta sitten kun tehtiin aukkaria. Eli vaikka olis vuotoa vielä silloin niin tuskin haittaa. Toki en tiedä onko toi systeemi ihan kaikille sama mut tämmöinen varoitus kuitenkin :)

Täällä alkoi yk 25 ja tänään kävin ultrassa ja perjantaista lähtien pistellään taas Menopuria. Vika kierto näillä kevyemmillä hoidoilla ja seuraavassa kierrossa IVF-ohjaus jos/kun ei tästäkään tärppää. Hoidon aloitus menee kyllä sinne alkuvuoteen, kuten oli ajateltukin. Tänään on ollut vähän rankka päivä. Kai se oli sitten se, kun ekaa kertaa enemmän puhuttiin IVF-hoidon aloituksesta. Mun positiivisuus on kateissa, toivottavasti löydän sen vielä :(

Tsempit kaikille muillekin uuteen kiertoon joutuneille ja pian jo uusia plussia tähän pinoon!!
 
säihkiss: Voimia. Tämä on osalle meistä kyllä kohtuuttoman raskasta. Mullakin menossa samat yrityskerrat jo kuin sulla. Kaksi tärppiä, kaksi keskenmenoa.

Hironea: meillä oli ekalla polikerralla suunnittelua. Minut tutkittiin ultralla, sain lähetteen labroihin, reseptin letroihin (joita en ole siis syönyt vieläkään), aukkarin suunnitellun ajankohdan ja mies tutkittiin pikaisesti. Ennakkoon oli otettu simppatestit, ne hivit sun muut... Minusta asia nytkähti kyllä heti eteenpäin. Meille kävi vain niin, että plussasin toisella taukokierrolla clomeista ja en siis ehtinyt aloittaa letroja tai käydä aukkarissa. Alkukierron verikokeet ehdittiin ottaa... Samoin kävi keskenmenon jälkeen. En ehtinyt aloittaa motään lääkkeitä, kun plussasin uudelleen ekasta yrityksestä. Nyt kun toisen keskenmenon jälkeen ei ole enää tärpännyt, niin menemme polille suunnittelemaan tulevaa ensi viikolla. Mietitään syönkö ne letrot nyt vai vieläkö kokeillaan luomuna. Ennen ensimmäistä tärppiä yritettiin lasta yli vuosi luomusti, 3 kk clomeilla...
 
Säihkiss ja vauvatoiveinen Juu, kyl mä sen tiedän, et eka kerta on pelkkää jutustelua. Silti se jännittää. Odotan innolla/kauhulla mitä meille suunnitellaan. Piikkikammoisena mietin kovasti kuin päästä pälkähästä ettei tarvi alkaa mitään aineita tökkiä nahkaani... :D :D Minuthan on jo siis alustavasti tutkittu, joten korkeintaan saan ajan tuonne aukkariin tms. Mies taas lähetetään sinne simppatesteihin mitä ootellaan molemmat tosi kovasti. Mä vaan laitoin ton tädin odottelun siksi, että se on taas yks asia listassa alta pois ennen lääkäriä :D :D Mä olen sellanen ihminen joka tekee listoja :D Mä niin nautin niistä kun saan yliviivata, että jes! taas yks asia tehty. Siivotessakin mä teen aina aamulla listan mitä pitää yrittää ehtiä ja sit illalla on mageeta kun saa rustata sen viimesen asian yli. Tulee niin sellanen olo, et sainhan mä edes jotain aikaseksi!

Nytkin mulla on kaikki tilaushipot, sukat ja lapaset listassa tilausjärjestyksessä. Kamalalla tohinalla teen aina yötä myöten valmiiksi ihan vain siksi, että saan yliviivata nimen :D :D mie oon ihan tollo, tiedän sen :D Laihisproggiksessa mulla on lista tavoitteista jääkaapin ovessa... niiden yliviivaaminen tuntuu vielä paremmalta, kun se saavuttaminen on niiiiiin hiivatin kiven takana. Ja muuten hillitsee aika hyvin sitä oven aukasua, kun osuu se lista aina silmiin :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Hironea: Sä oot kyl sit mainio! Mä kans teen listoja, mutta en ihan tuolla mittakaavalla :LOL: Mulla on oikein kalenterissa merkattuna sun aika ja kun sitä äsken selailin niin ihan jännitti sun puolesta! Ihana kuitenkin, että nyt pääsette sinne. Miten sun laihisproggis on edennyt? (täällä mennään takapakkia, saakeli)

On: Tänne ei mitään. Ei kertakaikkiaan mitään. Blaah.
 
Merope Nyt yllättävän hyvin! *koputtaa puuta* Välillä tulee tämmössiä jämähdyksiä niinkuin nyt, että on ollut 3 päivää samassa paino, mutta kaiken kaikkiaan tähän mennessä on tippunut nyt kuitenkin 2,8kg. Tänään on kuitenkin tasan 3 viikkoa aloituksesta. Eikös se niin ole, että semmonen "terve" vauhti pudottaa on about 1kg/viikko?

Tää tuntuu sen verran hyvältä jutulta tää kokoajan syöminen, että mietiskelin tuossa jatkavani tätä jouluun saakka! Eihän se ole kun muutama hassu viikko lisää ;) vai mitä Merope *hihhhiii* :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Pitkästä aikaa ajattelin ilmoitella tännekin itsestäni jotain. Hiljaiseloa on tullut hetki vietettyä ja vain taustalta lueskeltua. Ensi viikolla alkavaa IVF-hoitoa odotellaan, jos nyt ei nyt joku maailman seitsemäs ihme (luomutärppi) tähän ennen sitä osu. Pieniä toiveita herättäviä asioita siihen suuntaan olisi, mutta 90 % minusta uskoo, että ei se kuitenkaan ole tärpännyt.

Kilppariarvojakin tuossa välissä tutkittiin vähän tarkemmin, mutta loppuviimein hivenen korkea tsh-arvo johtui ehkä liian myöhäisestä ajasta näytteenottoajasta. Viimeisimmässä verikokeessa se oli jo ihan riittävän alhainen hoitoa ajatellen.

Piti alkaa tsemppiviestiä kirjoittamaan Hironealle hoidon aloitusta varten =) Minulla on kova piikkikammo myös, eikä toissapäivän verinäytteen lähes epäonnistuminen (vasta kämmenselästä saivat lirutettua tarvittavan määrän) yhtään taas edesauttanut asiaa. Kuitenkaan näiden hoitojen yhteydessä käytettäviä piikkejä kohtaan en koe samanlaista pelkoa. Olen kahdesti pistänyt yksin kotona Pregnylin. Ensimmäinen kerta jännitti kovasti, toinen kerta oli jo ihan simppeli. Nytkin pistosopastuksessa katsoin, että piikit ovat todella pieniä ja ohuita, eli ei mitään hätää =) Vatsanahassa ei muutenkaan ole tuntoa niin paljoa, että senkin puolesta pistäminen on hyvin helppo juttu. Kaikki menee varmasti aivan hyvin!

Tsemppiä myös muille kirjoittelijoille ja Meropelle kiitos neuvoista kilpparijuttuissa =)
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Hironea: WAU! Upea suoritus!! Teetkö muuta kuin syöt koko ajan :) Saako udella, että mitä syöt? mun tarttis ihan väkisin saada paino putoamaan ennen joulukuun aikaa n. 5kg.

Tuutunen80:Tarkempaa tietoa tällaiselle mukanajännääjälle, mistäs nuo toiveet nousee, mitä oireita? Tosi hyvä, jos kilpparissa ei ollut ongelmaa! Ja hienoa kuulla, että nuo pistämiset ei ole ihan maailmaa kaatava juttu :)
 
Merope Nyt tunnustan, että oikeasti en oo ehtinny tehhä muuta ku syödä. Tai siis todellisuudessa vähentää syömistä, mutta säännöllisesti ja usein. Mä aikasemmin en syöny ku about kerran päivässä töistä tullessani ja pesuvadillisen sapuskaa kerrallaan.
Nyt esim. tänään syömisLISTALLA :D :D :
6 aamulla: puuro, raejuustoa, hapankorppuviipaleen, tomaatin ja kurkkua.
10 aikaan: hapankorpun ja omenan välipalaksi.
13 korvilla: lämmin ruoka eli täysjyväriisiä, broilerisuikaleita, vihannessekoitusta ja pieni liraus oliiviöljyä. Taas hapankorppu kaverina.
tähän väliin kuuluis syödä taas välipala, mut mä syön töiden jälkeen sitten
klo 16 päivällisen: taas riisiä (koska helppo tehdä kerralla koko päivän safkat) sitä kanaa ja vihanneksia sekä se hapankorppu.
sit tallille hoitaa hevoset ja ratsastaan ja illalla kotiin tullessa about.
klo 20. iltapala joka on hapankorppu, viipale juustoa ja kalkkunaleike sekä kurkkua.

Mulla on ihan siis hälytys puhelimessa, että muistan syödä ku pitää. Juoda yritän vähintään töissä yhden 1,5 litran vesipullon ja kaikki siitä yli on vaan plussaa. Sen kummemmin en tosiaan ole ehtiny liikuntaa lisätä, koska yleensä kaikki vapaa-aika menee iltatallia väkertäessä. Piskit temuaa mukana, joten nekään ei pahemmin lenkkiä enää kaipaa eikä siitä tuu lisäliikuntaa. Nyt jos tää paino tästä stoppaa niin yritän repiä ihtiäni niskasta ja alkaa käydä noiden kans lenkillä tallilta tulon päätteeksi niinä päivinä kun ei ole koirien treenejä. Sillä voisin saaha vähän lisävauhtia tähän urakkaan.

Homman juju on siinä, että kun päivällisen jälkeen teen seuraavanpäivän ruuat valmiiksi, punnitsen kaikki tarkasti eväsrasioihin valmiiksi. Näin mä vaan sit lämmitän ne uudelleen eikä tuu lisäiltyä ylimääräsiä suupaloja mukaan. Puuron teen töissä, kun en jaksa herätä aikasemmin et ehtisin syödä kotona :D Apuna mulla on kiloklubin ruokapäiväkirja, johon syöttelen sitten aina päivän menyyn ja näen jääkö joku pallura punaselle ja samalla se laskee kalorit jne. Pysyy paremmin käsillä määristä mitä voi syyvä hyvällä omalla tunnolla. Tälläselle listavammaselle tommonen ruokapäiväkirja on tosi kiva! saa tehhä listoja!!! :D :D

Ruokaa vaihtelen päivittäin ettei tuu kyllästys. Kuitenkin ihan peruskotiruokaa, pottua ja makkarakastiketta jne. mut määrät on tiukat. Vihanneksia ja kasviksia olen nyt lisänny tosi paljon ja rrrrakastan kukkakaalia sekä parsakaalia. Sitä menee paljon aina kun kaupasta löytyy tarpeeksi kunnollisia. Yleensä tuossa mein kotikaupassa ne on vähän kärsineitä eikä niitä tee mieli ostaa edes. Vihannessekotus on ihan pakastepussi.

Tulihan gaamea sepostus! :D

*muoks! elekee ihmetelkö tuota hapankorppua. Mulla on mahaongelma ja tarviin paljon kuitua. Mitkään leseet ei maita, joten olen jo vuosia korjannu asiaa hapankorpulla. Tän tähen mulle ei ikinä mitkään hiilarittomat oo sopineet. Olen siis laihdutusjojoilumenneisyydessäni kokeillu vuodenpäivät karppaamistakin, mutta se niin ei todellakaan ollu mun juttu.

p.p.s elekee naulatko minuva ristille vaikka oliski kuin päin peetä tää systeemi :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Merope, toiveita ehti herättää DPO5 pieni verivuoto ja sittemmin välillä tuntuneet pistokset/vihlaisut alavatsalla. Vatsatuntemuksiin en juuri luottaisi, kun niitä on muutenkin vähän väliä, mutta tuota vuotoa ei ole ollut koskaan. Mutta, ootellaas nyt vielä muutama päivä, en nyt pidättelisi hengitystä tämän vuoksi =)

(Edit. Kuulostaapa tuo siltä, että ottaisin tosi lunkisti täällä. Todellisuudessahan revin henkisesti hetkittäin tukkaa päästäni tämän asian kanssa =D )

Hironea, hyvältä kuulostaa ruokavalio ja etenkin tuo kellon soittaminen, että tulee syötyä! Oikeanlaiset ateriarytmit ja terveellinen perusruokahan on kuitenkin kaiken lähtökohta =) Tsemppiä elämäntapamuutokseen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Perjantai 17.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

vauvatoiveinen.....38v.....kp 4/23-30.....yk 3(yk 20)..luomu
Merope................29v.....kp 7/28-30......yk 15........kilppari
samour_..............30v.....kp 10/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 12/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 17/30.........yk 3...........luomu
Kaisa888..............38v.....kp 21/28-31......yk3.............luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 24/28-30....yk 21
Hironea................35v.....kp 25/26.........yk 10..........luomu
haavetta pienestä..28v.....kp 27/26-28.....yk 7..........kilppari
Tikru-78...............35v......kp 47/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, Tilulilu, Ruusutar14, tamariini, Dorin

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea....................dpo 12.........19.10



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Hironea: Eipä tuohon voi oikein kukaan mitään sanoa, kun tuloksia syntyy upeaa tahtia! Voi, kun itsekin jaksaisi noin usein syödä (=saisi aikaiseksi). Mä taidan olla ihan liian laiska tähän laihdutusproggikseen. Mut en silti vielä luovuta!

Tuutunen80: Heh, tosiaan kuulosti siltä, että olisit ihan lunki. Mä pidän hurjasti peukkuja!
 
Mä en niin malta odottaa, että pääsen lähtemään kotiin. Aion mennä kaupan kautta ja hakea lankoja. Löysin niin ihanan ohjeen huiviin ja tossuihin, että ajattelin tehdä niitä siskoilleni lahjaksi (he kovasti arvostavat käsitöitä). Hih!

Aivan ihanaa viikonloppua kaikille mun muruilleni! Olette ajatuksissa! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Maanantai 20.10.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea...............35v.....kp 4/26...........yk 11..........luomu
vauvatoiveinen.....38v.....kp 7/23-30......yk 3(yk 20)..luomu
Merope................29v.....kp 10/28-30......yk 15........kilppari
samour_..............30v.....kp 13/28.......... yk1 (yk4)
Vilijonkka_...........31v.....kp 15/30...........yk 21>lz+?>inssi tulossa
Norna..................30v.....kp 20/30.........yk 3...........luomu
Kaisa888..............38v.....kp 24/28-31......yk3.............luomu
Metsäläinen..........34v.....kp 27/28-30....yk 21
haavetta pienestä..28v.....kp 30/26-28.....yk 7..........kilppari
Tikru-78...............35v.....kp 50/28-31....yk 7..........luomu
kaisaek................32v......kp........yk........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Säihkiss, Tuutunen80, Tilulilu, Ruusutar14, tamariini, Dorin

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v................26.8

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
IVF alkakoon, ei mulla muuta. Tsemppitoivotukset myös Hironealle, olisihan se luomuonnistuminen ollut niin paljon mukavampi vaihtoehto, mutta tasan ei käy onnenlahjat ja näillä korteilla on nyt pelattava. Eilinen oli aika tyhjä ja sanaton päivä, tänään uusin voimin eteenpäin.

Toivon kovasti onnea kaikille yrittäjille täällä =) Minut saa poistaa täältä taustaltakin, kun en pysy kärryillä kun niin harvoin tänne mitään kirjoittelen.
 

Yhteistyössä