*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Maanantai 9.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 9/25-28..........yk 5.........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 8/28-31..........yk 4.........luomu
Säihkiss...........34v.........kp 12/28.............yk 20........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 12/31-32.........yk 6..........lz+ins
Merope............29v.........kp 19/n.30...........yk 10....... kilppari
Hironea............35v.........kp 22/26.............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 27/27.............yk 20.........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......7.......14.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta ihanat! Magee viikonloppu takana. Niin on nähdä kärvennetty joka suunnilta, jotta oujee. Mulla se ei vaan riitä mikään aurinkorasva. Eilenkin rötväsin 30 suojakertoimellista vähän väliä, mutta silti nahka vaan palaa.

Merope Onnistuiko oviksen hyödyntelyt? ;)

*muoks: taulukon selventely omalta osalta

Eli siis mähän en ole koskaan kahvia juonutkaan, joten sen pois jättäminen oli mulle aika helppo. Toisekseen olen ollu vhh ruokavaliolla jo nelisen vuotta enkä tavallaan vaihtanut tän yrittämisen takia sille. Mä en myöskään käytä alkoa juuri laisinkaan. Siiderin otan ehkä kerran pari kesässä saunassa jos on vieraita tai illanistujaisia. Tupakoinu en ole ikinä, en edes maistannu. Toi Gelee Royale piti ihan googlesta kattoa kun en oo moisesta kuullukkaan ennen. :)

Mä lisäsin listaan greippimehun, kun eikös sitä pidetä kans yhtenä poppakonstina? Mä ite kokeilin greippimehun juomista edellisessä aktiivisessa yrityksessä, mutta mä en pidä greipistä ja yhden tölkin sain pakotettuna tuhottua. Loppuvaiheessa pari viimeistä aamua meni siten, että mehu tuli väkisin ulos joten luovutin.

Niin ja epätoivoinen laihdutus on päällä kokoajan. Paino ei vaan tipu :'( Vaikka nyt olen pyöräilly 5-6 kertaa viikossa aamuisin sen 30min ennen töihin lähtöä nyt 3 kk. Olen muutaman kerran kokeillut käydä hölkällä koirien kanssa sen mitä polvi kestää. Sekä tietysti tämä kesän kisaamiset ja niissä kirmailut päälle. Päälle toki joka toinen päivä ratsastaminen ja tallityöt.

Multivitaa menee jo toista purkkia...
 
Viimeksi muokattu:
Oli kyllä ihana viikonloppu täälläkin, vaikka taas yksi uusi raskaus tuttavapiirissä pääsi yllättämään. Täälläkin alkaa jännät ajat olla taas käsillä, tänään on folliultra ja tän viikon aikana myös inssi, tarkemmin ajoituksesta kuulen varmaan lääkäriltä. Oviksen testauksen aloitin varmuudn vuoksi jo eilen.

Taulukkoon lisäsin vehnänalkioöljyn, ja rukseja laitellessani huomasin, että mä en näemmä tee juuri mitään poppaskonsteja... Pitäis varmaan =) tässä kierrossa en oo muistanut öljyjä ja mehujakaan juoda, mutta noi raskausvitamiinit oon pakottautunut ottamaan. Saa nähdä onko greippimehun pois jättäminen vaikuttanut kohdun limakalvoon.

Muakin kiinnostaa että sujuiko Meropella hyödyntämiset? Entä onko Hironealla mitään lupaavia oireita?

MeropeRicardinaHironeaIitukka81
Gelee Royale
Sokerit pois
iso O:n ajoittaminenX
Jalat ylösX
LaihdutusX
RaskausmultivitaxX
Päihteet poisX
Kahvi poisX
VHHX
Greippimehux
Vehnänalkioöljyx
 
Huamentaa!!! Mää en osannukkaan itelle merkitä mitä kaikkea oon tehny, hahaa (vähänks oon hyvä aloittamaan näitä) :LOL: Mut siis tuohon vois vielä lisätä sen, että vaihtaa rasvattomat/kevyttuotteet tavallisiin (esim. rasvaton maito kevyeeseen..). Mutta en sitäkä enää osannut. Vitsi tuntuu hyvin fiksulta näin maanantaiaamuna ;)

Senkin uteliaat :) Kyllä me tosi hyvin hyödynnettiin ovis. Pe tosiaan oli ehkä tasavahvat viivat ja la oli reippaasti vahvempi viiva. Mut hyödynnettiin sit koko viikonloppu eli joka päivä heiluteltiin peittoja. Mut tänäaamuna piti vielä varmistella (mies pyysi), mut se ei sitten onnistunutkaan. Reppana on niin kauhea stressaaja ja mietti vaan, et pitäis jo olla töissä ja se ja se tekemättä. Mut toivottavasti se nyt ei sitten ollut siitä kiinni! Hyvillä mielillä mennään ja tää kierto saa kyllä putoamaan pilvistä jos niikseen. Toivottavasti saan vaan hypätä vielä korkeammalle kun pissimisen aika koittaa :D

Mitäs muille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Hironea: Nii juu ku sulla on tällä viikolla ihan tosi jännäpäivät! Tsemppiä ja plussapuhuria sinne lähettelen ihan hurjanpaljonkamalasti (mutta toki vain yhdellä ehdolla - ettet sitten kokonaan hylkää meitä kun siirryt tuonne odottajien puolelle!). Nääh, kyllä mä joka tapauksessa pidän hurrrrrjasti peukkuja!

Uuh, greippimehua minäkin koitin yhdessä kierrossa. Ei ollut helppoa ei.. Ja se kierto meni jostain syystä muutenkin vähän harakoille joten luovuin sit greippimehustakin! Nuo Gelee Royalet on mun suosikkeja, mulla on menossa jo toinen purnukka, ja hiukset ja iho kiittää! Tukka on taas lähempänä sitä nuoruusvuosien paksuutta ja iho pehmeä. Ainoa negatiivinen asia on se, että se kasvattaa tissejä. Ostin ihan pari kuukautta sitten upouudet rintaliivit, joihin koko valitsemalla valittiin ammattilaisen kanssa. Viime viikolla niitä sitten mallailin päälle ja ei, tissit ei vaan pysyny siellä. Gelee Royalen pitäisi siis "legendan" mukaan tehdä naisista naisia, eli muokata rintoja ja takamusta. Takamuksessa en ole huomannut eroa, ainakaan vielä ;)

Ricardina : Koska siis kuulet lääkäriltä aikatauluja? Siellä on kyllä toooodella jännät ajat! Huijui!
 
Moikka pitkästä aikaa!

Hirmuisesti on tullut juttuja ja ihanaa on ollut käydä lukemassa vaikka oma aktiivisuus kirjoittelun puolesta onkin ollut vähän huononlaista. Pahoittelut siitä.

Iitukalle pakko kommentoida, että mulla alkanut olemaan viime aikoina hyvin samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Meillä toki lyhyt yritysaika sinun 8 vuoteen verrattuna mutta on se oikeasti outoa, että mitään estettä ei ole raskautumiselle mutta kun ei niin ei. Ei haaleintakaan haamua yli puoleentoista vuoteen. Jostainhan sen täytyy johtua kun oikein järjellä ajattelee. Itse myös haen lohtua muiden onnistumistarinoista. Mullakin on hyvä ystävä joka raskautui kahden vuoden yrityksen jälkeen ihan luomusti. Ja toinen, jolla oli tosi vaikeaa saada ensimmäistä alulle, synnytti juuri toisen lapsensa, joka tulikin heti kun annettiin lupa tulla. Onhan näitä ja jos minut on äidiksi tarkoitettu, kyllä se toinen viiva siihen tikkuun vielä tulee. Kai. Toivottavasti. Voimia sulle ihan hurjasti, koita pysyä positiivisena :hug:

Yritys10, toivon teille roppakaupalla kärsivällisyyttä, jos nyt kerran kesä menee odotellessa. Nyt vaan kamalasti kaikkea kivaa tekemistä koko kesäksi niin pysyy ajatukset mahdollisimman paljon pois näistä jutuista. Täällä siis juurikin tämä metodi käytössä. Meidän ei pitänyt lähteä tänä kesänä mihinkään ulkomaille mutta nyt sain onneksi miehen puhuttua ympäri, että otetaan heti loman alkuun äkkilähtö jonnekin. Se sattuu nimittäin just uuden kierron alkupäiviin ja haluan että siellä on jotain kivaa odotettavaa, kun on turha odottaa, että raskaustestin tulos yllättäisi positiivisesti : /

Ricardinalla on tosiaan hirmu jännät paikat tässä kuussa, voi kunpa inssi toisi sen teidän lottovoiton.

Taulukkoon en taida montaa ruksia saada omalle kohdalleni, joten taidan jättää sen suosiolla väliin. Kaikenlaisia poppakonsteja on tullut kokeiltua, greippimehua, maca-jauhetta (se kasvatti mulla tissejä kuten gelee royale teki Meropella), E-vitamiinia, akupunktiota, vyöhyketerapiaa ja vaikka mitä. Tällä hetkellä on meneillään vaan lihotuskuuri, jolle lääkäri mut määräsi polin ensikäynnillä. En siis ole mikään tikkulaiha mutta 160cm/48kg oli kuulemma liian vähän ja nyt oonkin saanut 50kg rikki ja oon siitä onnellinen. Saa nähdä onko vaikutusta mihinkään suuntaan. Gelee royalet ostin myöskin ihan tässä pari viikkoa sitten kun e-vitskut loppui. Mietin kyllä uskallanko lääkityksen kanssa aloittaa noita mutta aloitin nyt kuitenkin. Mitään muuta vaikutusta en ole huomannut kuin sen, että ovulaatio on myöhässä normaaliin verrattuna. Normaalin aikataulun mukaan olis pitänyt tänään näyttää plussaa mutta oireiden perusteella plussa on tulossa vasta keskiviikkona. Sitähän nyt ei tiedä johtuuko tuo yhtään mistään vai onko vaan normaalia vaihtelua :) Kahvin ja alkon käyttö on niin vähäistä että en koe olevan tarpeellista tehdä niihin mitään muutosta.

Hironealle on peukut ja varpaat pystyssä hyvien uutisten puolesta ja Meropelle rentoja oviksen jälkeisiä tunnelmia! :)
 
Kiva kuulla säihkiksestä! Toivotaan että pääsette matkalle ihan eri tunnelmissa kun nyt ennakoit =)

Mulla ei mennyt ultra putkeen. Ensin ultrasi kohdun ja kehui limakalvoa niin hyväksi, että "täällä on oltava hieno johtofolli". No, ei ollut :( ainoastaan 5-6kpl suunnilleen 9-10mm kokoista. Pettymys on kyllä melkoinen. Nyt otan tänään ja huomenna vielä letrozolia ja menen torstaina uudestaan ultraan katsomaan onko mitään tapahtunut. Inssi, jos siihen päästään, menee ensi viikon alkuun, ja jos follit ei kasva niin en edes tiedä mitä tehdään. En ymmärrä miten viime kierrossa pystyin laskemaan oviksen päivälleen, ja tässä kierrossa samalla annoksella ei vastetta käytännössä lainkaan. Harmittaa :headwall:
 
Tiistai 10.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 10/25-28..........yk 5.........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 9/28-31..........yk 4.........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 13/28.............yk 20........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 13/31-32.........yk 6..........lz+ins
Merope............29v.........kp 20/n.30...........yk 10....... kilppari
Hironea............35v.........kp 23/26.............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 28/27.............yk 20.........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......8.......15.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ricardina No voi hitto! Toivotaan nyt, että toi parin päivän letrot saa nyt toivottua tulosta aikaan. Isosti peukkuja ja tsemppiä :hug:

ON: Mies oli sitä mieltä, että tissit ois kasvannu. Mä en kyllä ite ole huomannu mitään muutosta. Kipeät kun hitot ovat edelleen, mutta mitään muuta oiretta ei taaskaan ole.
 
Ricardina: Mun on pakko myöntää, että oon nyt niin tyhmä, etten ihan kaikkea ymmärrä.. Mutta ilmeisesti ei siis mennyt niin kuin toivoit, ja siitä olen pahoillani :( Vaikuttaako se mitään jos joutuu odottamaan ensi viikon alkuun? Toivottavasti vaan hyvällä.. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Hironea : Miten sun tissit on kipeät? Niinku ihan roikkuessaankinko :)? Vai juur nukkuessa? Entä painaessa? Ja onko niinku koko tissi vai nänni vai kaikki? Ja saa taas olla vastaamatta. Hih. Mutta mutta. Aikas hyvältä kuulostaa! Nyt täytyy toivoa, että lupaa hyvää!
 
Merope Eniten on kipeä niinku koko tissi ei niinkään nänni. Ilman liivejä ei voi ajatellakkaan kävelevänsä edes. Sporttiliivien pukeminen on ihan sieltä ja syvältä kun tuntuu, että räjähtäävät. Juoksemista ei pysty edes suunnitella, saati että haaveilis ratsastaa hyyyviin hyyviin rauhallista käyntiä kovempaa. Nukkuessa ainoa asento on mahallaan siten että mulla on tyyny mahan ja pään alla ja tissit saa tuettua patjaa vasten, mut ilman ruhon painoa. Vaikea selittää mut juunou ;)

Mulla on yleensäkki rinnat tosi tosi arat ennen kuukautisia. Tää tuntuu ihan normilta muutoin, kuin että nyt ovat olleet tosi pitkään arat. Melkolailla ihan oviksesta lähtien ja kokoajan vaan pahenee.
 
Hironea: Uh, kuulostaa kyllä kivuliaalta! Ja melkein jopa haluaisin nähdä tuon nukkumaanasettumisrituaalin :D Mun ei ole koskaan ollut rinnat kipeät (muuta kuin salitreenistä), joten en osaa yhtään kuvitella mitä tuo on! Onko ne siis sillai jomottelukipeät vai särkevät vai kuinka? (oon pelottavan kiinnostunut sun tisseistä) ;) Niin ja vaikka tuntuu normilta niin mies huomannut kasvun, sitä ei pitäisi olla menkoissa!! Hui ku mua jännää sun puolesta!
 
Merope Se on todella kyllä kunnon sirkus :D :D

Ei oo jomotus tai särkykipeät vaan enemmän semmosset totaalisen kosketusarat/puristeluarat. Mies taitaa potea suurempia valeraskausoireita kun mä :D mie vahvasti uskon, että sillä silmät harittaa. :D Tottakai toivoo, ihan hirveesti... mutta ikuisena pessimistinä ei uskalla laskea itteään siihen hirmu hurmioon ja jännitykseen... Se pudotus kun on sitten niin hiivatin korkealta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Merope käytännössä tilanne siis on se, ettei lääkkeet ole vaikuttaneet tarpeeksi eikä mulla ole kypsymässä munasolua ovulaatiota varten. Tai siellä on useampi pikkuinen, mutta yksikään niistä ei ole kasvanut kriittisen 10mm:n yli. Nyt otan lisää lääkettä ja torstaina katsotaan josko yksi olisi lähtenyt kasvamaan. Jos on, niin ovulaatio ja sitä kautta inssi saataisiin varmaan ensi viikolle ja jos ei, niin sitten täytyy miettiä uudestaan. Tää on tätä mun "tyyppivikaa", luonnostaanhan en ovuloi ja nyt näyttää siltä ettei se lääkkeilläkään ihan joka kerta tapahdu =(
 
Ricardina: Ai se tarkoittaa sitä.. Voi ei.. Miten tuo voi olla edes mahdollista? Eikö tämä ollut kuitenkin vasta eka kasvatuskerta? Kun voikohan sitä lääkemäärä jotenkin lisätä? Kunpa huomenna olisi kauniit munasolut kauniin limakalvon lisäksi! Jos muistan oikein, niin mun ystävä oli kanssa näissä kasvattelujutuissa ja yksi kerta meni yli, tuli jotenkin ihan mustia munasoluja tai jotain.. Et voi käydä sitenkin päin..
 
Merope tää on nyt neljäs kasvattelukierto, ja aiemmissa on kaikissa kypsynyt 1-3 follikkelia. Viime kuussa oli ihan sama lääkeannos kuin nytkin, eli en tosiaan ymmärrä miksei nyt toiminut. Silloin jopa laskin ovulaation päivälleen etukäteen onnistuneesti. Jos yksi noista pienistä nyt innostuisi lisätableteilla kasvamaan, niin sen näkisi sitten torstaina.

Toivotaan et hironean rintakivut on sitä itseään! Tuolta lapsettomuuspuolen inssiketjusta bongasin, että samoilla oireilla plussasi juuri meilläkin taustaileva chiligail, eli onnea hänelle tätäkin kautta jos käyt vielä lukemassa =)
 
Ricardina: Ok, sori.. Mä oon kyllä täysuuno, mutta siis aiemmilla kasvatuskierroilla koititte ihan luonnollisesti? Ja nyt ois sit eka "ruiskutus"? Onneksi aiemmin on kasvaneet, kyllähän on ihan normaalia, että kaikki ei aina mene kuin oppikirjoissa. Mahtaa odottavan aika olla pitkää!
 
Merope juurikin näin, eli tähän mennessä "kasvattelun" (eli ovulaation induktion) lisäksi ollut ihan kotikonstein yritystä, nyt ekaa kertaa ruiskutetaan tavara suoraan perille asti. Ja tottahan se on, että ei kai tässä nyt sen ihmeempää ongelmaa ole kuin että jostain syystä kroppa reagoi heikommin, mikä todennäköisesti korjaantuu kun nostetaan annosta. Olin vaan niin latautunut siihen, että tällä viikolla jo tapahtuu, että odotus harmittaa. Ja kyllähän lisäultrat aina hilaa hintaakin ylöspäin, vaikkei se nyt pääasia olekaan.
 
Ricardina: Kiitos selvennyksestä ja hermojen kestosta :) Ja tietenkin rahakin mietityttää, vaikka se ei pääasia ole. No mä pidän ihan hurjan paljon peukkuja, että huomenna sanovat, että kaikki on täydellisesti ja pianpian on ruiskuttelu! Ja sittenpä vasta piinapäivät alkavat :)

Mä päätin kanssa soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan ihan "terveystarkastukseen" ja samalla jo alustavasti jutella lapsettomuudesta. Jonothan saattaa olla terveyskeskukseenkin sen 3kk.. Ja gyne sanoi ihan spostiviestittelyssä että verikokeet voisi jo varmaan ottaakin.
 
Tervehdys ***30 yrittäjät*** Ihanasti tuttuja nimiä ja Yritys10, kiertosamikseni :) ... Olen ollut taustalla seuraamassa teidän juttuja ja onhan täälläkin paljon tapahtumia, hyvä.

Itseni voi poistaa taustalijoista ja siirtää plussanneisiin.

No kyllä se alkaa nyt aika todelliselta tuntumaan. CB digi näyttää raskaana 1-2 viikkoa ja nyt menossa dpo 18 eikä muuta kun tissi kovenee ja alavatsan nippailut voimistuu.

Minulle voi nyt päivittää:
CHILIGAIL 35v ya2012 plussa 09.06.2014
Voi kuulkaa mä luulin 3 vuoden yrittämän jälkeen ettei tämä päivä tule koskaan, mut TULI!!

Uskoa siis kaikille teille ja häntäpystyyn vaikka hakaneulalla...
 

Yhteistyössä