*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

menkat alkoi odotetusti, eli kp 3/25-28 yk 5, nyt oli kylla niin tiedossa ettei ollu meidan kuukausi etta ei ees oo mitenkaan pettyny olo. Nyt taidetaan pysya samassa maassa tama kuukausi et ois ees teoreettiset mahdollisuudet onnistua :)

tikrulle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta, kuka ties noi ei sit ookkaan menkat vaan jotain muuta kun kierto oli erilainen ja se hailurakin ilmestyi.
 
Sympatiat Meropelle. Jumit on inhottavia. Mä oon aatellut noi lääkkeet niin, että en ota turhaan. Mutta käytän, jos vaivat tai oireet aiheuttaa enemmän haittaa tai sterssiä. Eli tarkoitan niin, että jos on vaikka niin paha allergia, että se haittaa elämää ja sitä kautta myös voisi vaikuttaa elimistöön ja siihen toivottuun raskautee, niin ottaisin allergialääkkeen. Se olisi mielestäni pienempi haitta kuin ne pahat oireet. Kuitenkin elimistö joutuu stressitilaan kivusta, allergiasta ym. Mutta ei sitten taas ihan turhiin vaivoihin niitä lääkkeitä tarvitse popsia.
Kaisaek, tsemppiä uuteen kiertoon. Tuo onkin hyvä toive, että olisitte edes samassa maassa :D
Todellakin nuo raskausmahat on pompsahtaneet samaa vauhtia kuin kevään kukkaset. Mä voin suoraan sanoa, että kyllä ärsyttää ja harmittaa. Olisi niin ihanaa pukea kesämekko pinkeän mahan kanssa tai kulkea bikineissä ruskettamassa pallomahaa.
Tsemppiä kaikille uurastukseen taas :) Minä myös aloittelin taas kerran uuden kierron viikonloppuna.
 
Tiistai 4.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 4/25-28.........yk 5.........luomu
Tikru-78...........35v........kp 3/28-31..........yk 4.........luomu
Säihkiss............34v........kp 7/28..............yk 20........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 7/31-32.........yk 6..........lz+ins
Merope............29v.........kp 14/n.30..........yk 10....... kilppari
Hironea............35v.........kp 17/26............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 22/27............yk 20.........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......2.......14.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
kaisaek Tuo samassa maassa on ihan hyvä tavoite seuraavalle ovikselle :D

Mä oon tikrun kanssa samaa mieltä. Täällä selvästi kirjotusaktiivisuus menee kierron mielialojen mukaan :) Ainakin itsellä tuntuu, ettei ole oikein mitään sanottavaa heti kuukautisten alkamisen jälkeen. Olo on jotenkin tyhjä ja kuitenkin pettynyt ettei vaan tarina luista. Tälleen sitten taas oviksen jälkeinen aika aiheuttaa vakaviakin puheripulin oireita :D

Iitukalla on ihan pointti tossa stressaantumisessa. Kroppa voi ottaa enemmän nokkiinsa siitä kiputilasta ja stressistä kuin siitä lyhytaikaisesta lääkitsemisestä. Toki tietty riippuu lääkkeestäkin.

Tuosta raskausmahajutusta. Mä en tietoisesti reagoinut mitenkään eilen käydessämme kaupassa. Vastaan käveli mun silmään niin älyttömän nuorenoloinen tyttö ihan valtavan kokoisen masun kanssa. Kait mulla oli sit silmät levinny ja olin jotenkin huokaillu, kun mies otti kainaloon ja sanoi että malta hetki, ihan kohta meilläkin on varmasti tuommoinen <3

Lisäksi pidetään viimeiseen toivonrippeeseen asti peukkuja Tikrun haamuplussalle.
 
Ricardina: Ihana kuulla sustakin! Kurja kuulla, ettei olotila ole lähtenyt nousuun kuukautisten jälkeen.. Ja tuota olen itsekin märehtinyt, kun mietin, että kyllä mä kesällä sitten viimeistään olen raskaana. Että miten piilottelen ja miten kerrotaan appivanhemmille. Ja kuinka onnellinen olisin kesälomalla. Vaikka en toki aluksi uskonut, että menisi edes sinne asti. Mä aina yllätyn, että olette jo noin pitkällä hoidoissa kun teidän yrityskerrat on kuitenkin aika hillityt vielä. Olenkohan itse tosi huono vaan lähtemään lääkärin pakeille?

Iitukka: Tuokin on totta. Mäkään en sitten viitsinyt lääkkeille ryhtyä, kun se lämpö tuntui helpottavan sitä akuuttia kipua ja muuten se häiritsi vain jos jotenkin siirsi päätä. Että koko aikaa se ei sattunut. Kyllä siihen kipuun päivän aikana sitten jo väsyikin, mutta nyt on jo parempi, vaikka vieläkin arka.

Hironea: Mun ihan kostu kyyneleet tuosta sun jutusta. Osaan niin kuvitella sun katseen ja kuinka hyvin sun mies otti tilanteen. Mun mies ei ois ikänä tajunnut ottaa syliin tai lohdutella. Ois lähinnä kysyny et "mikä ny on?".

Me täällä juteltiin, että mä en haluaisi edes vaippojen vaihdosta luopua. Se kaikki olis vaan niin ihanaa. Toki sitä olisi väsynyt ja kaikkea, mutta se hymy ja seurustelu vauvan kanssa.. Voih.
 
Heips!

Täälläkin ollaan kyllä päivittäin lueskeltu teidän turinoita, mutta jotenkin olo on hieman sekava, eikä tiedä mitä kirjoittaisi.. Yk 20, dpo 8, mutta ilman lääkitystä ei edes jaksa enää piinailla..

Me tosiaan käytiin nyt toukokuussa julkisella uudella suunnittelukäynnillä kun clomit ei toimineet. Seuraavaksi askeleeksi tuli inseminaatio, mutta kesäloman vuoksi se olisi mahdollista julkisella vasta elokuussa. Täälläkin jo puhuin, että lähdetään kesä-heinäkuuksi yksityiselle ja nyt vihdoin ja viimein otin tänään yhteyttä ykstyiselle.

Siinä puhelimeen vastanneen kanssa huomattiin, että kun on aika tarkka kierto, niin todennäköisesti seuraava ovis osuisi juhannus viikonlopulle, joilloin ei inseminaatiota voida tietenkään tehdä.. Eli kesäkuulta inseminaatio pois sulettu. Heinäkuuksi ei varmasti toiselle paikkakunalle 150 km päähän kannata lähteä kontrolleihin ja hoitoihin, kun elokuussa voidaan aloittaa omalla paikkakunnalla julkisella...

Eli näyttäisi siltä, että kesä-heinäkuu lomaillaan sitten tämänkin asian suhteen. Mitä olette mieltä tästä? Itellä jotenkin ihme olo, että oonko tyhmä jos ei tehdä asian eteen mitään nyt kesällä. Henkisesti ei ole olo, että tarvitsisimme lomaa tästä yrityksestä, mutta ei kai siitä haittaakaan olisi? Toisaalta ei voida kyllä jännätä kesäkuukausilta mitään tulosta... Plaaah... Että osaa olla pää sekasin... Ymmärtääkö kukaan mua? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Chiligail
Yritys10: Huh, osuupahan tylsästi ovispäivät! Tuota.. Onko teillä siis täysin mahdotonta saada itse lasta? Toisaalta onhan se kiva chillata kesäkuukaudet ennen rankkoja hoitoja, mutta pystyykö sitä? Mun mielestä on aika epäreilua, että kesäkuukaudet on täysin poissuljettuja.. Kyllä niiden pitäisi olla yhtälailla mahdollisia, kesälomalla oleville saisi olla tuuraajat.. Ymmärrän kyllä, että ajatukset on sekaisin. Yritin tuossa keskittyä sun asemaan ja miettiä mitä ajatuksia olisi, ainoa lopputulos oli se, että menin ihan sekaisin. Hurjasti tsemppiä ja jaksamista, päätätte mitä tahansa!
 
Torstai 5.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 5/25-28.........yk 5.........luomu
Tikru-78...........35v........kp 4/28-31..........yk 4.........luomu
Säihkiss............34v........kp 8/28..............yk 20........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 8/31-32.........yk 6..........lz+ins
Merope............29v.........kp 15/n.30..........yk 10....... kilppari
Hironea............35v.........kp 18/26............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 23/27............yk 20.........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......3.......14.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Huomenta ja hups! Tajusin tuossa juuri listaa päivitellessä, että allekirjoittaneelta on hävinnyt tältä viikolta yksi päivä omasta päänsisäisestä keskusyksiköstään... Mä olin ihan satavarma, että tänään on keskiviikko! Eilen illalla tallille mennessä vielä muistan katsoneeni puhelimesta päivämäärän ja vielä nytkin muistan, että keskiviikkohan siinä luki! Mut mä en niinku rekisteröiny sitä ollenkaan! Muistan ihan selvästi että siinä luki keskiviikko, mut pokkana elin ihan tiistaita :D :D Alkaakohan mulla pää pettää lopullisesti?! Tosin mä oon sen sortin torvelo, että tämmöstä kohkaamista voi kyllä ihan odottaakkin :)

(.) Mun tissit ei tykkää musta! Ne alkaa olla sen verran arat, että ei anna mun nukkua mun lempiasennossa = mahallaan! Heräsin aamulla ja olo oli ku ei ois nukkunnu ollenkaan. Pah! Mokomat möllykät! Mä olen miehelle monesti sanonnu, et mun terveys kiittäis kovastikin, kun kävisin pienennyttämässä tissejä. Ihan jatkuvat niska-hartia ongelmat varmaan poistuis kerta laakista. Voitte arvata mitä on ollut vastaus... et todellakaan mene! Tissimiehii, tissimiehii nääs. :D Mä mietin, et mitäs sit jos joskus se lapsi tulee ja imetän... Mä nyt jo saan heittää röllykät olan yli juostessa niin imetyksen jälkeen voin sit vetää ne rusetille seläntaakse... Ajokoirankorvat pah! enemmän kait jotku pitsalapiot...

Sit vakavammin... tuohon eiliseen uutiseen. Mä luettuani ensimmäisen kerran eläissäni voin ihan fyysisesti pahoin! Miten joku voi olla mieleltään niin sairas, että yksinkertaisesti pystyy tekemään tuollaista?! Mä olen sen verran mettän keskellä kasvanut ja "onnellisessa" asemassa ettei lähipiirissä ole koskaan ollut ainuttakaan mielenterveysongelmista kärsivää ihmistä. Sen takia varmaan mun on ehkä normaalia ihmista vaikeampi käsittää mitään tämmöstä. :'(
 
kaisaek:lle ja iitukalle pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! Onkos tikrun menkat olleet normaalin oloiset vai meinaatko testata vielä?

yritys onpa huono tuuri päivien suhteen! Tietenkin ovista voi lykätäkin jarrupiikeillä, mutta maksaako vaivaa sitten kun olette kuitenkin pääsemässä pian julkiselle... Itse mietin että tauko voidi tehdä hyvää pääkopalle, mutta kun töistä on niin vaikea juosta ultrissa niin mieluummi käytän kesän vapaita siihen hommaan.

hironean tissimies nauratti :D mulla on kanssa tissimies, mutta omat rinnat ei oo kyllä koolla pilattu, mutta onneks kelpaavat silti =) vakavasti ajatellen, voin uskoa että tuottavat selkäongelmia. Toi on sellainen asia mitä ei osaa edes ajatella kun itse käyttää rintsikoita ainoastaan tuomaan vähän muotoa.

merope oon samaa mieltä, että kauheeta vauhtia edetään ja oon sitä joutunut itsekin käsittelemään että miten voi olla että ivf on jo nyt puheissa. Toisaalta meiltä jäi se "pakollinen" vuosi ennen hoitoja yrittämättä, kun ovista ei vaan tapahdu, ja noi yk:tkin vähän vääristää kun kaksi ensimmäistä oli 2kk:n kiertoja. Ei siis kannata ottaa paineita meidän hoitotahdista, sinä kuitenkin ovuloit niin luomuplussan mahdollisuus on edelleen hyvä!

Noista Oulun uutisista... Ihan käsittämätön koko juttu. En mene sanomaan, mitä siellä on tapahtunut, mutta on kyllä mielen täytynyt järkkyä ja pahasti tekijällä. Tuli mieleen sekin, että miten ihminen ylipäätään raskautuu viidesti viidessä vuodessa? Toivottavasti pienet saadaan pian haudan lepoon :'(
 
Hironea: Mistäs sun tissit nyt niin on hermostuneet? Onko normaalia? Ymmärrän kanssa tuon isojen tissien ongelman. En aluksi ajatellut, että mulla olisi mitenkä isot tissit, mutta kun kuppikoko alkoi nousta jo melko suureksi ja ihan oikeessa aikuisten tissiliivikaupassa niin kai se oli pakko uskoa. Viimeksi sanoivat, että jos tää koko ei mene, niin isompia ei oo tarjolla. Ja kyllä, niskat on kipeät! Ja mahallaan nukkuessa on ärsyttävää, kun pitää välillä oikein siirtää tissiä, että se olis paremmin kohallaan :LOL: Ja joo, mun mies on kans tissimies.

Ricardina:Mitä sä ajattelet hoidoista? Mitä miehesi? Puhutteko niistä paljon? Jännittääkö? Pelottaako miten vaikuttaa teidän suhteeseen? Oliko vaikea mennä ylipäänsä tutkimuksiin? Eikä tietenkään pakko vastata - mä olen vaan ihan tajuttoman utelias luonne..

Miten luulette suhtautuvanne (otetaan näin optimistisesti..) tulevaan plussaan? Mitä sit ku ootte pissiny tikun ja odotatte ja siihen kaivertuu kaks viivaa?
Mä luulen, että ensin mun sydän jättää yhden lyönnin välistä. Ja sen jälkeen uskon, että jokin meni vikaan. Sit teen testin uudelleen. Sit varmaan vähä itken. Ja si haen digitestin. Ja jos se sanoo et raskaana. Ni sit itkenitkenitkenitken. Ja samalla hymyilen (=irvistän) ja olen ONNELLINEN. Hih. Ja voih.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Merope Joo, illan nukkumaanmenorituaali on siirrellä ja asetella röllykät silleen ettei oo tiellä :D Mies nauraa välillä, kun just ku hirveellä tuhinalla ja ähinällä pääsen hyvään asentoon niin muista: äh... herätys jäi laittamatta... ja sama alkaa alusta... Mä kans ajattelin, et eihän se oo ku kävelee kauppaan ja ostaa liivit. Hääpuvun alle piti löytää hyvät ja sopivat, mutta eipä liivikeskuksen valikoimissa ollutkaan vaan piti ihan tilata erikseen. :O mä olin ihan, että et oo tosissas?!?! ei kait nää ny niin isot ole :D :D

Mut jos mä saisin elämän alkuvalikosta uudelleen valkata niin kyl mä ottaisin sen 5 kuppikokoa pienemmäks.

Mulla tissit välillä kiukkuaa ihan ilman mitään syytä. Joskus riittää vaan huonosti nukuttu yö, että ovat olleet puristuksissa liikaa tai toinen jos nukun liikaa kyljellään niin roikkuuvat ja kipeytyyvät. Ja normisti ennen tädin saapumista tissit huutaa päiviä hoosiannaa.

Mä varmaan suhtaudun aika samoin kun sä. Alkuun ei ota uskoakseen, sit saa juosta nitroille, sit alkaa huuto ja kiljuminen JA itkeminen. Mä itken tosi herkästi ihan ihme asioista muutenkin niin plussaa vollotan varmaan tuntutolkulla riemun kiljahdusten saattelemana. Kyl sitä jo tekis mieli seota tolleen... :saint:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Merope
Te ja teidän megaboobsit :D

Merope kysyä toki saa, eikä mua haittaa vastailla :) mulla on ollut 20 vuotta aikaa tottua epäsäännölliseen kiertoon, ja siinä vaiheessa kun ovulaatiosta ja sen suhteesta raskautumiseen ja menkkojen alkuun aloin jotain ymmärtämään, tajusin myös että hetkinen, mullahan on aika vähän niitä tärppipäiviä jos menkat on niin harvoin. PCO-diagnoosin sain jossain vaiheessa, ja kysyinkin jo vuosia sitten gyneltä, että mitäs jos jossain vaiheessa haluan lapsia, ja hän vastasi että keinot on monet, että tule heti sitten niin katsotaan lääkkeitä. Itse kuitenkin kuvittelin ovuloivani, kun menkat kuitenkin jossain vaiheessa tulivat. Yrityksen alettua kävin ensin kierukan poistossa ja toisen kerran heti kierron venyttyä uudestaan, eikä siellä siis mitään kypsynyt. Se oli kaikesta huolimatta yllätys, koska olin digiplussia saanut ovistesteihin yms.. Clomit aloitettiin ja siirryin lapsettomuusklinikalle, koska mulle tuli sellainen olo, että gynekin mua kohteliaasti sinne töni sanomalla, ettei lapsettomuusjutut kuitenkaan ole hänen erikoisalaansa. Nää kaikki olen varmaan kertonut moneen kertaan, mutta kerronpa taas ;) no jokatapauksessa, seuraava yllätys oli se, ettei ovulaation induktioita kannata jatkaa sitä neljää kiertoa pitempään, ja nyt on se neljäs menossa. Silloin tuli mulle eka oikea shokki että apua, me ollaan pian ivf:ssä, muistattekin varmaan. Onneksi alkujärkytys meni ohi ja nyt odottelen ihan innolla että päästään sinne asti, koska onnistumisprosentit per hoitokerta on kuitenkin ihan omaa luokkaansa.

Mies on ollut alusta asti tietoinen näistä mun ongelmista. Hänellekin sanoin jo alkuaikoina, että apua varmaan tarvitaan jos joskus lasta halutaan. Hänkin on siis tottunut ajatukseen hoidoista jo pidemmän aikaa. Vasta ihan viime aikoina mulle on tullut olo että entä jos jäädään lapsettomiksi, että miten mies sen kokee kun syy on kuitenkin minussa. Heikkoina hetkinä olen sitä hänelle itkenytkin, että haluutko sä silti olla mun kanssa vaikkei koskaan saatais vauvaa.. Vastasi että tietenkin haluaa, mutta että mä stressaan liikaa ja että mennään asia kerrallaan :heart: Kauheasti ei asiasta jauheta, mutta mies tietää kyllä kierron vaiheet ja milloin mulla ottaa koville henkisesti. Silloin saattaa tuoda jotain mun herkku-take awayta yllärinä tai jotain pientä kivaa, tai muuten vaan huomioi jotenkin. Ja joo, kyllä mua jännittää!

Plussatestin tullessa luulen, et ensireaktio ois kaikesta huolimatta epäusko ja pakokauhu =D että eihän tän pitänyt onnistua, miten muka voi olla plussa =) useamman uusintatestin jälkeen seuraisi vasta se onnen itku ja pikkuhiljaa usko siihen, että olisin raskaana. Oi kun sinne asti pääsisi!
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Ihana tissikeskustelu :D mul on aika normi tissit. Ei kauheen nätit mut mukanahan nuo kulkee. Voi sitä nuoruutta miten ne oli pyöreet ja kivat. Nyt tämmöset lörpöt. Eniten häiritsee, että ne on kaukana toisistaan. Siis tarkotan sitä,että voisin vetää kauluksen vaikka napaan ni tissit ei näkyis eikä näkis tissivakokaan,kun mulla ei semmosta tule. Ja huvittavinta oli kun osti sokkarilta rintsikiita,niin myyjä tunki koppiin ja sano että kuulepas kyl sulle pitäs olla pienemmät :D aina kun oon luullu olevani d-kuppinen niin alensi minut c:hen :D
Tosta testistä en tiiä miten reagoisin. Varmaan testaisin sata testiä ennenkuin uskoisin. Tai testaisin joka päivä niin kauan että maha alkaisi näkymään.
Meillä on Merope vähän saman tyyliset miehet. Mun miehelle riittäis myös suurin piirtein seksi per kuukausi. En mäkään mikään seksihullu ole,mutta oviksen aikaan vois olla kyllä vähän aktiivisempaa.
Sitä mä oon viime ajat miettinyt,että mussa on pakko olla jotain vikaa. Jos miettii edellistä suhdetta. Vaikka miehen simpoissa oli vikaa,niin silti ois pitänyt olla mahdollisuus onnistua.Ja voiko oikeesti mennä 8 vuotta ettei nappaa edes vahingossa? Ja nyt sama jatkuu. Miks ei onnistu jos ei kerran ole jotain vikaa?
Taas kauheen omanapainen jankutus,mut nää vaan pyörii niin päässä.
 
Perjantai 6.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 6/25-28.........yk 5.........luomu
Tikru-78...........35v........kp 5/28-31..........yk 4.........luomu
Säihkiss............34v........kp 9/28..............yk 20........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 9/31-32.........yk 6..........lz+ins
Merope............29v.........kp 16/n.30..........yk 10....... kilppari
Hironea............35v.........kp 19/26............yk 5..........luomu
Yritys10...........30v.........kp 24/27............yk 20.........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Chiligail, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......4.......14.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5


Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Jotain hyvää tästä päivien sekoilusta oli :D Tuntuu, että tää viikko meni ihan käsittämättömän nopeasti. :D

Iitukka Kyllä on ihan täysin ymmärrettävää, että tommossia pohtii. Melkolailla samat kysymykset on pyörineet omassa mielessä. Siksi oikeastaan olen alkanut tosiaan itse odottaa tosissaan sitä lääkärille menoa. Mies on edelleen ajatukseen hyvinkin tahmea. Kait hän jotenkin kokee sen, että se on jonkinsortin epäonnistuminen kun ei "normaalien" ihmisten tavoin onnistu.

ON: Tissit senku kipeytyy! perhana... tätä jos tää on kuukautisiin saakka niin enhän mä kykene kohta edes kävelemään.
 
Iitukka: Mun mielestä on kiva, että kerrot ajatuksiasi! Ja juu, oviksen aikaan olisi kiva, jos olisi vähän enemmän aktiivisuutta.. Vaikka on se vähän kurja, että odotan kun kuuta nousevaa sitten ovisviikkoja, kun muuten on kuivaa. En mäkään mikään seksihullu ole, mutta mun mielestä se vaan lähentää suhteessa ja vähentää stressiä. Mä voisin "tyytyä" kerta/vko, mut se on ihan liikaa pyydetty. Mä en osaa tuosta "viallisuudesta" tai kahdeksasta vuodesta oikein sanoa mitään. Olitteko tosi aktiivisia? Ja jos miehen simpoissa oli vikaa, niin tällä rakettitieteellä ei olisi ihme, jos ei olisi onnistunut. Oletko käynyt tutkimuksissa siis? (mä pyydän anteeksi, kun kyselen samat jutut. Alkuvaiheessa ei oikein tiennyt kuka puhui mitä kun nimimerkit ei ollu tuttuja). Ymmärrän turhautumisen/surun/pelon kyllä tosi hyvin. Auttaisiko jos menisit juttelemaan gynekologin kanssa?
 
Merope,ei haittaa kyselyt. Eihän nyt voi mitenkään muistaakaan kaikkien tarinoita. Siis silloin ennen minut tutkittiin ja kaikki oli ok.ovulaatiot ym ja sitten se yksi luomusti alkanut raskaus,joten ei ole tehty aukiolotutkimusta. Nyt kävin talvella gynellä juurikin varmistamassa sitä et onko kaikki hyvin. Ja niin se kyllä sanoi, ovulaatio tapahtui jne....eli kai se on enemmän korvien välissä kuin jalkojen välissä :D Niin tai mistä noita tietää.
 
Iitukka: NONNI! Yrittäminen on tosiaan niiiiin monesta asiasta kiinni, että teillä kävi vaan huono tuuri! Kun oikeasti, vaikka kaikki ois täysin hyvin ja yrittäis vuoden oikein tikuttamalla ja ajoittamalla ja kaikkea, niin silti ei välttämättä tärppää vaikka kaikki olis hyvin! Yksi alkanut luomuraskaus kertoo jo tosi paljon, mahdollista on! Täällä tosiaan itkut itketään sen takia, kun kaikki on täysin oikein (menkat säännölliset, ovulaation saa tikutettua, seksiä on riittävästi ovulaation aikaan jne) ja mitään ei tapahdu. Oon koittanu kaikki vippaskonstitkin: vitamiinit, laihdutus, hiilihydraatiton, jalat ylös, eri asennot, en edes muista mitä kaikkea.. Mut lohduttaa hieman tieto, että parin kuukauden päästä pääsen tästä juttelemaan gynekologille!

Kaikille: iiiiiiiiiiso :hug:
 
Hei osaiskoos joku tehdä sellaisen taulukon, mihin tehtäs sarakkeet mitä kaikkia vippaskonsteja on mahdollista tehdä ja sit kaikki muokkais sitä yhtä taulukkoa ja laittas omalta osaltaan rastit siihen kohti mitä on koittanut? Olis aika mielenkiintoista!

Tyyliin:
Merope
Laihduttaminen x
Raskausmonivita x
Greippimehu -

Vai ei? :)

*muoks.. tää näkyy mulla erilailla julkaistuna ja ei-julkaistuna. Eli Merope on tuossa x:n yläpuolella.. Ja en tod osaa tehdä sitä taulukkoa. Huono minä.
 
Viimeksi muokattu:
On tääkin just tätä. Siis hyvä ettei mitään vikaa löydy. Ja sama täällä Merope, kun kaikki pitäs olla nyt kohdillaan. Ja juu ne vippaskonstitkin on kokeiltu. Välillä miettii, et jos löytyis joku vika niin sitä voisi hoitaa. Mutta en siis oikeasti todellakaan toivo mitään vikoja tms... Lohduttavaa on kuulla näitä tarinoita, kuten eräs ystäväni raskautui 2 vuoden yrityksen jälkeen ja eräs tuttava odottaa toista lasta vaikka ei pitänyt edes tulla raskaaksi. Niin ja olin unohtaa, että itse olen syntynyt 20 vuoden yrityken tuloksena aivan luomusti :) Mutta kyllä se usko meinaa loppua silti aina välillä.
Meropelle, että itse en pysty taulukkoa tekemään kun surffailen tabletilla. Enkä kyllä tiedä osaisinkokaan :D Hyvä idea kuitenkin, jos joku viitsii tehdä :)
 

Yhteistyössä