*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Keskiviikko 11.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 11/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 10/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 14/28............yk 20.........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 14/31-32........yk 6...........lz+ins
Merope............29v.........kp 21/n.30...........yk 10........ kilppari
Hironea............35v.........kp 24/26.............yk 5...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 29/27.............yk 20..........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......8.......15.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Viimeksi muokattu:
Chiligail :heart: Onnea!!

Mä pääsen ihan liian harvoin päivitteleen tota plussalistaa! Eli ny siskot! kunnon plussarypästä kehiin :)

Mulla on uusi oire! Oikealla puolella jomottaa ja pistelee. Eilinen ilta oli aika ikävä. Piti mennä vielä appiukon nimppareille niin oli tuskaa istuskella kun "kylkeen" sattui. Vieläkin oikean puoleinen munasarja vihloo ja kipuilee jonkin verran. Hätäpäissäni lueskelin netistä, että vois olla keltarauhasen aiheuttamaa kipuilua. Tätä ei ole ennen ollut ainakaan tämmöisessä mittakaavassa. Yritin sitten lueskella jotain vihjeitä, että voisko se tarkoittaa jotakin... no en löytänny en... tai siis löysin, jossain sanotaan että voi johtua keltarauhasen vahvistuvasta hormonituotannosta tai sitten sen kuihtumisesta. Eli jokotai ja sekopäiseksihän tässä tulee. Ukko on ihan täpinänä ja eilen jouduin sille jo ärähtämään, että lopettaa. Mä niin pelkään tota viikonloppua... Jos se täti nyt näiden oireiden jälkeen kurvaa niin mää oon ihan juustohöylä ranteella... kääk!
 
Chiligail: Ihana uutinen! Tuhannesti onnea ja olisi tosiaan kiva jos viitsisit vielä kirjoitella millaisella fiiliksellä plussa otettiin vastaan?

Hironea: Wauu! Tuo kuulostaa jo niiiiiiin lupaavalta! Ja onpa sun miehes tosi ihanasti mukana! Mahtaa tuntua pitkältä odottaa viikonloppuun! Millon luulet, että menkat voisi alkaa jos mennään normilaskuilla (eli lähinnä millon on se päivä, että kun se ylitetään niin on tooooooosi jännää)? Mää pidän peukkuja!

Täällä vaan kuviteltuja oireita, tuskin ihan vielä voisi mitään ollakaan! Joten näillä mennään.
 
Merope Mun kellon tarkka kierto sanois, et täti kurvais 14.6. Siksi mä laitoin testipäiväks ton 15.6 eli silloin mä olisin jo päivän myöhässä. Tosin... puhelimessa olevan kiertosovelluksen mukaan oviksen olis pitänny olla jopa 3 päivää aiemmin. Tikutin sen siis vasta maanantaille/tiistaille. (Ne perhanan tikut... taas :D)

Eli hitusen yritän toppuutella omaa mielikuvistustakin sillä, että täti saattaa olla sen 3 päivää myöhässä. Mut sunnuntaina olis kuitenkin dpo 12 eli saattais sillä tulla jo haamu jos on tullakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Hironea: Mulla oli kans ovulaatio tikkujen mukaan päivän myöhemmin kuin sovellus sanoi. Osaatkos muuten sanoa noista tikuista, kun mulla oli perjantaina tasavahvat viivat ja lauantaina se oma viiva oli reippaasti tummempi ku kontrolli, niin onhan se niin, että dpo -1 on siis tuo pe? Niin ja siis periaatteessa täti voisi vierailla sun luona vasta ensi viikon keskiviikkona? Vai ymmärsinkö väärin?
 
Merope Mä olen käsittänyt tikuista niin, että ovisplussaksi luetaan vasta, kun testiviiva on vahvempi kun kontrolli. Eli se päivä olis niinku se -1 (eli sulla se la), seuraava päivä olis ovis eli dpo 0.
Tosin... omien päivien laskuissa mulla oli tullu yhden päivän fiba :D eli siis tänään olis vasta dpo 8 ja su olis dpo 12. Mulla ei ole ikinä kierto mennyt yli 26 vuorokauden eli sen suhteen keskiviikolle venyminen (kp 31) olis tosi tosi erikoista.

Mä siis tikutin vahvat testiviivat su ja ma aamuna. Sen takia mä päättelin et ovis ois ollu tiistaina. Varmistaa en siis pystynny ku ne tikut loppu kriittisesti just kesken. Olis ollu hyvä kun ois saanu testattua vaikka ma iltana tai ti aamuna missä mennään.
 
Hironea: Voihan juku, että mä olen sekaisin näiden testien kans (tai siis ovistestien, raskaustestejä en ole päässyt käyttämään :().. Joku sanoo, että tasavahvat on jo plussa ja joku sanoo ettei ole.. Tarttee ens kierrossa ottaa digit käyttöön! Siellä ne on kaapin pohjalla odotellut, että raaskisin ne käyttää! Eli jos lauantaina ei ala niin sit on jo aika positiiviset fiilikset? Laitahan kaikki oireet munkin iloksi tänne :)
 
Huuh, tänään iski taas epätoivo ja sellainen surunsekainen haikeus. Kidutin itseäni lukemalla sitten vanhoja viestiketjujakin.. Mun mielestä kamalinta on se, miten positiivisesti sitä kirjoittaa ja kun on aikaa mennyt yli puoli vuotta niin silti ei tärppiä, ei mitään. Ja edelleen me jaksetaan pysyä toiveikkaina. Sanoin sitten miehelle, että täällä on suruhaikeus meneillään niin sen kommentti oli vaan, että "melkoista vuoristorataa tuntuu tunteet menevän". Voin kertoa, että tuo kommentti ei kyllä lämmittänyt sitten yhtään.

Miten muuten teidän kanssa, onko pidempään yrittäneillä käynyt samoin kuin mulla. Eli onko tullut sellainen olo, että kun ei ole onnistunut monista yrityksistä huolimatta, että on kiitollisempi kaikista "pienistäkin" asioista? Kiitollisempi siitä, että koira on vieressä, että parisuhde on edelleen hyvässä kunnossa tai että mies ylipäänsä istuu samalla sohvalla.. Kiitollinen kauniista aamusta ja työpaikasta..? Jotenkin ainakin mulla tämä jatkuva piina, pelko ja epätietoisuus on tehnyt musta tietoisemman kaikesta siitä, mikä kuitenkin on hyvin.

Olipahan avautuminen. Mut nyt on taas paree olo. Ei muuta ku aurinkoa kohden koira kainalossa :)
 
Merope :hug:

Sun innoittamana kävin selailemassa sitä vanhaa ketjua mihin aiemmin kirjoittelin. Löysin viimeisen listapäivityksen omalta osaltani, kun silloin luovutin... Mä muistan vieläkin niin selvästi ne tunteet ja sen itkunsekaisen valtavan pettymyksen. Ja sen miten epätoivoisesti yritin sulatella ajatuksen, että mulle ei sitä vauvaa suoda ja sillä selvä. Tuolloin vielä mies oli hyvin vahvasti hoitoihin menoa vastaan. Eihän tuo vieläkään ole asialle lämmennyt, mutta alkaa sekin kait ymmärtää ettei tää nyt enää ihan normaaliakaan ole.

Oikeastaan kauhistuin ihan hirmusesti kauan tässä on aikaa todellisuudessa vierähtänytkään! Vanha ketju oli "Syksyllä 2010 yrityksen aloittavia/aloittaneita".
Sielläkin päivittelin listaa ja viimeinen päivitys oli tiistailta 29.5.2012 ja mun lukemat oli: hironea...3/26... yk 23

Uaaaah!!! siis oikeasti joko siitä on kohta neljä vuotta?!?!

Tuolloin tosin en siis tikutellut enkä pitänyt sen kummemmin kirjaa. Sitä oli tuolloin vielä niin vahvasti siinä uskossa, että kyllä sen pitää tärpätä ilman värkäyksiäkin. Ei näköjään niin tapahtunut...
 
Chiligail ONNEA!! Aivan mielettömän ihana juttu! Kyllä ihan erityisesti lämmittää kun joku pitkään tahkonnut vihdoin ja viimein saa sen kauan odotetun plussan. Antaa taas uskoa itsellekin, että peli ei ole vielä ollenkaan menetetty :)

Ricardina, voihan mokoma mitä uutisia ultrasta tuli. Pidän peukkuja että pieni lisäsatsi saisi aikaan toivotun tuloksen!

Merope sun kysymykseen voisin vastata että kyllä. Ehkä sitä hakee sitä lohtua ihan tietoisesti niistä elämän pienistä ja suurista onnenhetkistä, kun se yksi haave ei toteudu. Ja mä uskon siihen, että ihminen on niin hienosti rakennettu kokonaisuus, että jollain käsittämättömällä tavalla sitä vaan sopeutuu kulloinkin käsillä olevaan tilanteeseen, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole. Itkupotkuraivareita tulee täälläkin välillä, yleensä yksin ollessa, mutta perusvire on se, että elämä jatkuu kun sen on pakko jatkua. Ei ole tarkoitus kuulostaa kyyniseltä mutta näinhän se on. Jos joku olisi vuosi sitten sanonut, että ensi kesänä olette lapsettomuushoidoissa eikä plussan plussaa ole saatu aikaiseksi, olisin uskonut varmasti olevani suljetulla osastolla hermoromahduksen takia mutta nyt sitä vaan jotenkin porhalletaan eteenpäin ihan samallalailla kuin ennenkin. Voimia noihin surun hetkiin! Niitä tulee ja kuuluu tullakin, on tämä kuitenkin luultavasti se elämän suurin asia, jonka äärellä tässä ollaan :hug:

Hironea, mä en muistanutkaan, että teilläkin on niin pitkä taival yrityksessä. Nyt muistan sen joskus aiemmin kuulleeni mutta noi sun yk:t hämää ;) Voi kunpa tää olisi nyt se teidän kierto, eikä tarvisi miestä houkutella tutkimuksiin. Rentoja jännäilypäiviä sinne!

Täällä on kolmas lääkekierto mennyt ihan kummallisesti. Voiskohan noi geleet vaikuttaa, kun ne kuitenkin hormonitoimintaan vähän liippaavat. Ovulaatio-oireet on jatkuneet nyt neljättä päivää mutta ei vieläkään plussaa, viiva vasta pikkuhiljaa vahvistuu. Eli aikamoista mollukkaa siellä taidetaan kasvatella kun näin kestää. Mulla siis aina on ollut kivut ennen ovulaatiota eli sitä rakkulan kasvukipua. Kahdessa aiemmassa lääkekierrossa ovulaatio on tapahtunut kp 12 eli nyt mennään pidemmälle kierrolle että heilahtaa. Mut mikäs siinä, pääasia että jotain tapahtuu :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! :wave:
 
Hironea:Kiitos :) Uijui, pitkälti olette kyllä yrittäneet! Pidittekö sitten ihan tietoisesti taukoa (kun sanoit, että luovutit), vai mistä tuo yk5? Olisi todella jo aika sun päästä kärsimään oksetuksista ja selkäkivuista!

Säihkiss:
Kiitos, ihana kirjoitus. Ja tosiaan, tämä on aikalailla elämänmullistava asia, oli se kumminpäin vain (saa vauvan tai ei saa).. Toisaalta tämä pitkähkö yrittäminen tekee sen, että jos/kun muksun joskus saa niin sitä todellatodella arvostaa. Eikä varmaan valvomiset ja "ikävät" asiat tunnu pahalta. Mä varmaan olisin niitä zombie-äitejä, jotka vaan yöt läpeensä seurais vauvan nukkumista ja unohtais omat unet. Toivottavasti Gelee Royalet tuovat teille mahtavan ovulaation ja onnistuneen yrityksen :kiss:

Ihanaa, kun tää palsta on olemassa. Muut tuntuu tosi tylsiltä, enkä oikein jaksa niitä aktiivisesti seuratakkaan. (hahaa, sitä kiitollisuutta taasen tunnen ;) )
 
Merope Meillä oli ihan tietoinen tauko. Toki oltiin ilman ehkäisyä, mutta vauva asia jätettiin kokonaan pois ajatuksista. Mä keskityin häiden järjestämiseen ja koiriin. Mä otin aika lailla stressiä ja paineita siitä ettei onnistuttu. Sen tähden otettiin tarkoituksella ihan time out.

Nyt päätettiin sitten aloittaa uudelleen "enemmän tosissaan" eli tikuttamalla ja seuraamalla ovista jne. Siksi yk:t aloitin uudelleen. Ja aloittaessa oli tuo Juhannus laitettu takarajaksi... saa nähdä kuin mies siitä kiinni pitää :)
 
Hironea: Pystyitkö unohtamaan ajatuksen kokonaan? Ettei ollut sitten menkkojen lähestyessä oireiden tarkkailua? Tai pettymys menkoista? Eli jos nyt ei tästä nappaa niin sit lekun pakeille? Yksityiselle? Mä en meinaa malttaa odottaa sinne elokuuhun, vaikka toisaalta on kiva, että on kesälomat ja si heti lomien jälkeen olis meno sinne..
 
Eihän sitä täysin pystynyt. Aina ne menkat oli edelleen vahva pettymys, mutta kyllä noiden oireiden kyttääminen ajan kanssa jäi. Pian sitä huomasikin ajattelevansa, että jahas taas ois tädin aika. Kierrot meni hujauksessa eikä asiaa enää silleen pähkäilly. Kuitenkin se kaipuu on ja oli kokoajan läsnä. Siksi otinkin uudelleen asian puheeksi ja keskusteltiin asiasta piitkät tovit. Oli helpotus huomata, että toinenkin haluaa vielä ja että ehkä jopa hitusen toisenkin puoliskon ajatukset on lämmenneet eteenpäin siirtymiselle yrityksessä.

Mä en vielä ole saanut selvää vastausta mieheltä, että mennäänkö suoraan yksityiselle vai haluaako hän sitten lähteä "hitaampaa" reittiä. Itteä huolettaa eniten yksityisessä tämä raha. Sitä kun ei liiemmälti ole ja hoidot, tutkimukset jne. maksaa maltaita. Painostaa en häntä hirveästi tahtois, koska tiedän itsestäni millaisia paineita se vastaavasti luo. Kattellaan ja kärvistellään :)
 
Chiligail, ihana uutinen. Onnea hirmuisesti!
Ricardina, voi kunpa munikset ottaisivat ja kasvaisivat. Kädet ristissä täällä odorellaan ultran tuloksia. Miten muuten teidän inssissä, ruikkaako mies purkkiin kotona vai klinikalla? Kyllä siinäkin mieheltä kysytään suoritusta, kun aika paineet varmaan.
Hironea, teilläkin kyllä hurja vuosimäärä takana. Toivottavasti se nyt palkittaisiin.
Meropen kysymykseen. Mä en tiedä olenko sen iloisempi pienistä asioista, mutta olen ottanut asenteen, että teen juuri sitä mitä haluan ja mistä tykkään. Enkä elä ajatuksessa, että sitten kun. Pätee kyllä siihenkin ajatukseen, että saan olla terve. Koskaan kun ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu.
Kyl mä muistan silloin ennen kun selvisi, että ei saada lapsia omin avuin. Yhtään heikompi hermoisena olisin kääntänyt auton kallioon. Ja ihan oikeasti se oli mielessä. Onneksi siitäkin sitten selvisi sulattelemalla.
Ehkä enemmän sitten ärsyttää nämä pienistä asioista marisijat. Niitä kun tuntuu aina löytyvän. Tekisi mieli ravistella ja huutaa, että haloo kato mitä sulla jo on.
Mä en oo tikuttanut ovista ja sen pitäs nyt kohtsillään olla. Töissä alkokin oviskivut ja olin et voi pee. Mies kun sattuu olemaan 500km päässä. Tein äsken ovistestin ja näytti haaleaa. Eli olikohan se nyt siinä. Pieni toivo on, että jos ovis oli nyt niin huomenna ehtisi vielä tallettamaan. Ainakin periaatteessa. Eli jos yhtään haluaa vaikeuttaa jo muutenkin vaikeaa raskaaksi tuloa, niin kannattaa ottaa mies joka tekee reissutöitä :D
 
chiligailille minultakin suuren suuret onnittelut, vaikka jo inssiläisissä ehdin kertaalleen onnitella. Ihan mieletöntä, toivon ihan koko sydämestäni että odotus sujuu hyvin loppuun asti ja saat sen parhaan palkinnon!

Kiitokset merope, hironea, säihkiss, iitukka pahoitteluista huonojen ultrauutisten johdosta, vaikka mulle ehti jo tulla sellainen olo et märisen turhasta. Lääkäri oli ihan positiivinen ja limakalvo hyvä, eiköhän tää tästä. Ja niinkuin merope sanoi, mäkin yritän olla kiitollinen siitä mitä on. Me ollaan hoidossa, joku muu miettii tätä asiaa mun puolesta ja kertoo mulle mitä tehdään ja koska. Pitäis vaan osata mennä mukana turhia murehtimatta. Duunissakin oon nyt etukäteen sumplinut niin, että pääsen ensi viikollakin lääkäriin. Ja iitukka ainakin silloin kun mentiin hoitoihin ja mies antoi ekan näytteen, niin itse "suoritus" tapahtui paikan päällä klinikalla. Inssin olettaisin tekevän samalla lailla, mutta en oo udellut. Tää on sellainen asia, josta ihan tarkoituksella en jauha just ettei paineet nouse. Se vasta oiskin jos saadaan folli kypsymään ja sit ei saataiskaan simppoja.. Apua, en halua edes ajatella =)

Hironea aika hurjat yk:t teilläkin on ollut, ja ilman ehkäisyä senkin jälkeen! Kyllä mä oikeasti suosittelen lääkärikäyntiä jos lupaavat oireet syystä tai toisesta ei tarkoita mitään - tosin vähän kyllä luulen toista ;)

Ai niin, sellainen ärsyttävä asia ilmaantui pitkästä aikaa kuin huuliherpes :kieh: kärsiikös kukaan muu samasta vaivasta? Oikeastaan ihan hyvä että se inssi on suunnitteilla, koska mä vietän yleensä aika lailla selibaattia silloin kun huuliherpes on aktiivinen. Ei paljon pussailu nappaa ja se kun ikäänkuin kuuluisi asiaan =)
 
Ricardina, ihana positiivisuus. Juurikin noin, joku miettii teidän puolesta. Mulla on myös huuliherpes, joka onneksi (kopkop, koputtaa puuta) on pysynyt piilossa jo pari vuotta. Se menee vielä niin pahaks, ettei lähde millään. Joudun syömään kuurin aina, että lähtee. Nyt mulla onkin lääkkeet valmiina odottamassa, jotta voin heti ottaa jos ilmaantuu.
 
Torstai 12.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

kaisaek............32v.........kp 12/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 11/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 15/28............yk 20.........3.lz
Ricardina..........30v.........kp 15/31-32........yk 6...........lz+ins
Merope............29v.........kp 22/n.30...........yk 10........ kilppari
Hironea............35v.........kp 25/26.............yk 5...........luomu
Yritys10...........30v.........kp 30/27.............yk 20..........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Kerttuli, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä

Hironea.......9.......15.6



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Täällä yksi yskänrokon vaivaama ilmottautuu kans! Maailman viheliäisin vaiva. Mulle se iskee välittömästi jos olen flunssaan tulossa. Eli kun alkaa huuli kihelmöidä niin tiedän, että räkätauti on tulossa varmasti. Mulla on vielä se, että säännöllisen epäsäännöllisesti herpes hyppää huulesta nenään. Ja on sitten niin pirun kipeä!!! Pahimmillaan mulla on huulesta nenään asti naama ruvella. Monesti joudun minäkin hakemaan lääkereseptin, että saan taltutettua mokoman. Meillä se kulkee suvussa isän puolella. Isälläni on, isän äidillä oli, isän äidin äidillä oli ja olen kuullut puhuttavan, että isän äidin äidin isällä oli...

Mä olen isän ohella meidän perheestä ainoa, jolla herpes on. Iskä on pusutellu rakko huulessa vaan mua :D siskoilla, niiden lapsilla tai mun äidillä ei tätä vitsausta ole.

Mun oireet alkaa kaikkoamaan :( jotenkin se vähän masentaa. Ei enää nippailuja, tissit edelleen kipeät, mutta pahin arkominen alkaa taittumaan. Satunnaisia "muljahtelun" tuntemuksia alavatsassa ei enää niinkään oikealla puolen munasarjassa. Lisääntynny valkkari ja tutut "kuplahtelut" sieltä :D :D Olo on, että joka kuplahtelun jälkeen tekee mieli kurkistaa, että joko se täti nyt sit kuitenki tuli... Päivät ei ole vielä täynnä eli ei pitäisi, mutta oma hermo pettää : /

*muoks: Ai niin! Otin eilen härkää sarvista ja kysyin mieheltä ihan suoraan, että millassella aikataululla tätä nyt lähdetään viemään eteenpäin. Juteltiin pitkään ja tutkailtiin monelta kannalta asiaa. Tultiin siihen päätökseen, että yksityiselle meidän varat ei riitä. Varsinkaan silloin jos täytyy edetä hoidoissa pidemmälle. Tästä syystä mä sain vihdoin hyväksynnän sille, että ensi viikolla soitan ja kyselen kunnalliselta jatko-ohjeita ja aikaa tutkimuksiin. :) Toisaalta olisin tahtonnu heti-mulle-nyt meiningillä soittaa yksityiselle, mutta se että mies on nyt täysillä mukana tässä niin korvaa tuon julkisen puolen hitauden <3 on mulla vaan ihana rakas.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei onneksi huuliherpestä löydy, isälläni on, mutta muu perhe on säilynyt siltä.

Hironea: Ihan mahtava juttu, että saitte juteltua miehen kanssa! Ymmärrän kyllä, että miehelle se on jotenkin pahempi paikka. Me ollaan niin kovin pitkälle tämä prosessoitu, että ne tutkimukset on vaan hyvästä ja tutkitaanhan meidän alapäitä muutoinkin. Ja kunpa oireiden kaikkoaminen ei tarkottaisi mitään! Olisi niin ihana, ettette siltikään joutuisi hoitoihin!

Onko muilla ovulaation jälkeen joka kierrossa sellainen lievä etova olo? Ruoka maittaa huonommin ja koko ajan on "pala kurkussa"? Mulla on näin joka kierrossa. Inhaa.
 
Merope Mulla on yleensä toisinpäin. Oviksen jälkeen mulle iskee semmoinen ikuinen tapponälkä. Mä voisin syödä mitävain ja miten paljon vain, kokoajan ihan järkyttävä nälkä. Sama on ollut nyt tässäkin kierrossa. Mä voisin syödä ihan järkyttäviä määriä ruokaa ja pöydästä noustua ottaa jälkkäriks vaikka paketillisen leipää tms. Mua ei niinkään herkkunälätä vaan on ihan sairaalloinen himo ruokaan. Ennen ovista ja menkkojen aikaan sitten tuntuu ettei oikein mikään maittais.
 
Hironea: Heh, jännä, että voi mennä noin erilailla! Tosin nyt muistin, että kyllä mullakin aika suuri maitti on sitten kun syön. Mutta lounasaikaan mennessä ei ole yhtään nälkä ja tosiaan vähän etoo koko päivän.
 

Yhteistyössä