*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Harmin paikka Hironea että uusi kierto alkoi, mutta hieno homma että saitte pyörät pyörimään ja noinkin nopeasti. Toivottavasti lähetekin menee läpi nopeasti ja pääsette itse asiaan =)

Meropelle tsemppiä päänsäryn kanssa taisteluun! :heart:

Kerttulille iiiisot onnittelut plussasta :heart: :heart:

Mulle kävi nyt samoin kuin Iitukalle, tämä kierto vedetään loppuun jännittämättä. Ultrassa todettiin tänään että mitään ei oo lähtenyt kasvamaan ja että tämä kierto oli tässä. Teroluteilla menkat ja ens kiertoon se IVF, jonka suunnittelu huomenna sillä ajalla, jonka piti olla siis inssiä varten. Lääkäri kysyi, että haluatteko vielä yrittää inssiä isommalla lääkeannoksella seuraavaan kiertoon, mutta päätettiin että aloitetaan suoraan se IVF kuitenkin. Lomalta pääsen paremmin kontrolleihin kuin pääsisin syksyllä, ja muutenkin oon henkisesti latautunut siihen niin menköön.

Ei oikeastaan harmita niin paljon kuin luulin. Viikonloppu SM-kisoissa oli hieno, tehtiin joukkueradalla hieno nolla mutta yksilöfinaaliin ei päästy, karsintarata ei oikein suosinut nopeita koiria.. Jokatapauksessa ajatukset pysyi hyvin poissa vauvajutuista, ja nyt seuraavaksi odotellaan maajoukkuekarsintoja ja sen jälkeen alkaa IVF. Ihan jees.
 
Voihan itku Ricardina. Nyt on kuitenkin kunnon suunnitelmat. Hienoa se vaikka nyt, ette inssiin päässeetkään. Toisaalta ivf:n jälkeen saa olla ns.rauhassa, kun ei tarvitse miettiä oliko ajoitus oikein ym. On vaan odotettava, että alkio kiinnittyy. Peukut pystyssä jo nyt :)
Voi Merope, ikäviä nuo päänsäryt. Kannattaa ottaa kunnon tropit, että häipyy kerralla.Päänsärky on kyl sellanen vaiva, että sitä tekis vaikka mitä että loppus.
Mä oon kaiholla katsellu kavereitten facepäivityksiä. Yksi on viettänyt lapsen 1v synttäreitä, toinen on käynyt juuri 1v kuvauksissa, yksi päivittää vauvamahakuvia ja toinen juuri syntyneen vauvan kuvia. Joku suunnittelee jäävänsä saikulle rv12 jo ihan siitä syystä kun sattuu olemaan raskaana ja eräs harmittelee kun on tulossa 4 poika.....Kohta poistun koko naamakirjasta, kun ei tunnu muuta tapahtuvan. Ainakaan mulle ei tapahdu mitään.
 
Kiitos Iitukka! Mietin itse ihan samaa, että tästä eteenpäin ei oikein itse voi tehdä muuta kuin ottaa lääkkeet määrättyinä päivinä ja mennä paikalle pyydettäessä. Toki sitä lopputulosta jännittää sikti, mutta jollain tavalla myös helpottavaa ettei tarvitse tikuttaa ovista tai miettiä seksin ajoitusta. Mut voisi itseasiassa siirtää listalta taustalle, kun ei noi kierronpäivät tällä erää mitään merkitse. Aion silti pysyä tässä ketjussa kuin liima, ette te musta näin helpolla pääse ;) tsemppiä Iitukka sullekin, ja ainakin me saadaan nauttia juhannuksena siideri tai kaksi ilman "pelkoa" raskaudesta!
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 17.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 4/26..............yk 6...........luomu
kaisaek............32v.........kp 17/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 16/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 20/28............yk 20.........3.lz
Merope............29v.........kp 27/n.30...........yk 10........ kilppari
Yritys10...........30v.........kp 35/27.............yk 20..........l



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä


Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Ricardina Harmi, mutta toisaalta tuo on kyllä hyvä pointti ettei enää tarvitse itse stressata.

Mä niin toivoisin, että tää kaks viikkoo menis nopeesti... :D Jotenkaan itelläkään ei oikein nappaa tää virallinen viimeinen kierto. Odottaa vaan kovasti sitä lääkärivisiittiä ja jatkoa. Olis varmaan tilailtava uusia tikkujakin. Täytyy alkaa selailla mikä testi olis hyvä ja suht edullinen ja ennenkaikkea selkeä lukuinen.
 
Vitsit, täällä alkaa tapahtumaan! Tosi hienoa! Teillä on todellakin jännät paikat!

Voisittekohan olla niin ihania, että ajatte myös tämän iskiasvaivan pois? Ihan varmaan teidän takia pääsin meinaan päänsärystä eroon :)

Iitukka: Mä oon kans katellu noita naamakirjapäivityksiä. Hirveästi muut sikiää! Koko ajan tulee uusia kuvia pallomahoista tai vaan uutisia raskautumisesta tai kuva vastasyntyneestä.

Mitäs muuten kaikki ajattelette, laitatteko vauvasta kuvaa naamaan?
 
Kyllä mä varmaan saattaisin joitain kuvia laittaa, mutta pidän tiukan seulan. Ei mitää nakkena mökillä viipotuskuvia :D Ainoastaan sellaisia mitä itsestänikin voisin julkaista eli niitä ei ole paljoa :D Yritän pitää mielessä sen, että lapsen sitten ollessa aikuinen sen ei tarvi hävetä samaisia kuvia.
 
Luntaaaa tulvillaaan, on raikas kesäsää!! :cool:

Mä varasin nyt sitten ajan lääkärille. Istuminen, kävely, polkeminen, kaikki sattuu. Toivottavasti ei nyt määrää jotain kamalaa kipulääkekuuria. We'll see!

Mä en tiedä laittaisinko kuvia naamaan. Muutenkin päivitän tosi vähän.. Koirasta toki laitan kuvia, kun kasvattaja mieluusti niitä katselee. Mutta muutoin tekisin varmaan jonkun pilvipalvelun, jota kautta isovanhemmat ja tutut voisivat käydä katsomassa kehitystä. Olisi kyllä ihanaa kuvata omaa vauvaa. Voi huokaus.
 
Merope Lepoa, lepoa ja lepoa. Ja varmaan jotain nappeja se sulle suosittelee kyllä.

Meikä roikkuu päivät facessa töissä ollessa. Välillä on niin hiljaista, että tulee pelailtua jonkin verran. Lisäksi miehen kans juorutaan päivät. Hää pystyy myös töissä välillä vastaileen niin myö vielä 10 vuoden jälkeenki ollaan kaiket päivät yhdessä tai ainakin yhteydessä toisiimme. Tosi harvinaisia on semmosset päivät, ettei mitään puhuttais toisillemme työpäivän aikana, yleensä ne on semmossia et mä oon vetänny poron torveen ja mökötän :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Hei aapppuva! Mä sain nyt tosi vahvan tulehduskipulääkekuurin, mistä leku sanoi, että ei kai se haittaa jos ei oo selkeää plussaa tullut. Sanoin, että kuukautisten pitäisi alkaa tämän viikon aikana, joten aika lähellä mahdollista plussa-aikaa ollaan. Sanoi, että jos raskaana niin sitten ei. Eli milloin voisi olla mahdollista saada haamu? Tää on kysytty sata kertaa mut en vaan hätäpäissäni muista.. Ja kai se olis se ensimmäinen mahd. kuukautisten alkamispäivä.. Mut mulla siis jotain tosi herkkiä testejä..

Hironea: Me kans ollaan oltu yli kymmenen vuotta yhdessä ja ollaan koko ajan yhteydessä. Joka työpäivä viestitellään ja sovitaan oikeastaan, että lähdetään samaan aikaan töistä kotiin tai treffataan kaupalla tai jotain. Aika ihanaa oikeastaan :)

*muoks.. Niin siis kun en halua niitä lääkkeitä ottaa jos voivat vahingoittaa.. Eli mieluummin tekisin raskaustestin ensin ja si vasta apua kärsimyksiin..
 
Viimeksi muokattu:
Heips,

täällä on kurvannut menkat jo viime viikolla kehiin.
Nyt kun pidämme hoidoista kesälomaa, ajattelin myös pitää täältä keskusteluista lomaa ja jättää kaikki vauva asiat parhaani mukaan taka-alalle. Eli minut voisi siirtää taustalle. Tulen taas elokuussa takaisin kun hoitoihin mennään.. Nyt pari kuukautta aivot offille yrittämisestä :)

Ihanaa kesää, paljon tsemppiä ja lämpimiä plussatuulia kaikille!! :heart:
 
Merope, mulla näkyi dpo 10. Sydämestäni toivon, ettet "saa" noita lääkkeitä ottaa. Kaikille muillekin toivon ihan hirveästi onnea. Niin ootte sen ansainneet :heart:

Muoks: mulla ei ollu päivittynyt tuo sivu, niin en nähnyt, että olitkin jo testannut :( se mun dpo 10 oli hädin tuskin silminnähtävä ja vasta dpo 12 aamulla tuli digiin. Toivon, että sulla ois vaan liian varhaista vielä. Tiiän ettei täs muitten toivomiset paljon lämmitä, mut toivon kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Miri! Kyllä itse asiassa lämmittää. Jotenkin niin ihanaa kun "vieraat" kuuntelee ja oikeasti toivoo hyvää! Mä en ihan tiedä onko mulla dpo 9 vai 10. Toivottavasti täti ei kurvaa paikalle..

Ihanaa odotusta sinne <3
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Keskiviikko 18.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 5/26..............yk 6...........luomu
kaisaek............32v.........kp 18/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 17/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 21/28............yk 20.........3.lz
Merope............29v.........kp 28/n.30...........yk 10.........kilppari

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä


Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Rivit tosiaan vähenee.. Saan kohta yksinään täällä kertoilla kuulumisia ja pohtia maailmanmenoa!

En antanut itselleni periksi aloittaa niitä lääkkeitä, vaikka lääkäri sanoikin, että on ok. Kuitenkin pakkauksessa luki, että raskaana ja imettäville nono ja jopa raskautta suunnittelevien tulee keskustella lääkärin kanssa. Odotetaan siis että täti kurvaa paikalle ja vasta sitten saan helpotusta kipiään kankkuun!
 
Merope Sä oot kyllä sitkeä! :) Moni ei kykenis kivun kanssa kärvistellä. Ja toisekseen, et sä yksin jää. Mä täällä olen varmaan hamaan tappiin asti niinku edellisessäki ketjussa mä olin viimeinen "eloonjääny" kärvistelemässä. :hug:
 
Hironea: Hih, sä olet kyllä ihana :) Kyyyyllä se kipu menee, jos vain on mahdollisuuskin siihen, että vauva olisi matkassa mukana. Vaikka sunnuntaina meinas kyllä tosiaan usko loppua kun jämähdin suihkuun.. Mutta tuota tuota.. Veikkaanpa vaan, että kun kesälomat on ihmisiltä ohi, niin sä et enää palaa tähän ketjuun muuta kun tsemppaamaan mua! Ja se on oikein!
 
Yritys10 hyvää kesää, koetahan rentoutua niin ties vaikka ette rankempiin hoitoihin joutuisikaan ;)

Merope aika sissi olet! DPO10 on niin varhainen että hyvin voi muuttua, toivottavasti et pääse lääkkeitä aloittamaankaan =)

Me käytiin eilen IVF-suunnittelussa ja nyt on mappi täynnä reseptejä odottamassa menkkojen alkua. Lyhyellä kaavalla mennään, mutta koska mulla on niin paljon rakkuloita munasarjoissa, että pistoksia ei hyperstimulaation takia uskalleta aloittaa heti, vaan ensin aloitetaan clomeilla, joilla olisi tarkotius valikoitua pienempi joukkio kasvamaan ennen pistoksia. Suunnitelmissa ois viljellä mahdolliset alkiot blastokysteiksi asti ennen siirtoa. Hurjaa, mutta odotan kyllä innolla!
 
Ricardina: Kiitos tsempeistä! Täällä jokainen vessakäynti on taas niin hurjan jännä. Niin kovin toivon ja odotan. Hui, teillä on tooosi jännät paikat! Tosin sun kirjoitus lähentelee hepreaa, joten saan tankata sitä muutamaan otteeseen että tajuan ;) Lyhyt kaava? Blastokysteiksi? Koska kuukautiset mahdollisesti alkavat? Kerrankin näinkin päin, että kuukautisia odottaa. TSEMPPIÄ!
 
Merope :D Lyhyessä kaavassa lääkkeet aloitetaan kierron alusta ja kypsät munasolut kerätään siitä parin viikon kuluttua. Pitkässä aloitettaisiin jo ennen edeltävän kierron loppua ja lääkkeitä otetaan pitempään. Blastokystiviljelyssä alkiot siirretään vasta 5 päivän vanhoina, kun ovat kehittyneet ns. blastokystivaiheeseen. Silloin kuulemma jyvät erottuu akanoista eikä tule siirrettyä alkioita, joiden kehitys olisi loppunut muutenkin jo ennen kiinnittymistä. Otin tänään toisen terolutin, joten menkkojen alkua odotetaan noi puolentoista viikon päähän.
 

Yhteistyössä