*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Ei hätää rakkaa kanssasisaret musta tuntuu et mäkin roikun täällä niin kauan kun vaihdevuodet alkaa. Vaikka välillä vähän hiljaisempaa on käyn kuitenkin kuulumiset lukemassa :)
Tsemiä Merope selän kanssa. Vaikka itsekin olen varovainen lääkkeiden kanssa niin sanoisin,että kyllä saat rauhassa ottaa kipulääkettä. Vaikka olisitkin raskaana ei äidillä ja vauvalla ole vielä yhteistä verenkiertoa (tai jotain) niin lääkkeet ei ihan vielä voi kulkeutua vauvaan.
Hyvältä kuullostaa Ricardinan suunnitelmat. Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota :)
 
Iitukka: Hih, kiva tietää, että olet ainakin aktiivinen lukija! Ja kiitos tsempeistä! Mä oon vaan jotenkin extrasuperhypervarovainen, kun siinä tosiaan oli varoitus jo raskautta SUUNNITTELEVILLE naisillekin. Ni emmää si.. Hih. Ny tuo selkä on jo todella paljon parempi. Vähän vielä nippailee, mut sen kans elää!

Mutta arvatkaapas mitä. Tämä tyttö ei meinaa pysyä pöksyissänsä. Jotenkin on toiveet tosi korkealla! Huomenna on aika kriittinen päivä.. Kunpakunpakunpakuuuuunpaaaa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Hironea
Täällä myös yksi pesämuna, joka ei lähde täältä kulumallakaan... :)

Meropelle olisin sanonut samaa kuin Iitukka, eli kun ei sitä yhteistä verenkiertoa ei vielä pitkään aikaan ole niin riski alkion vahingoittumiselle on pieni. Tietty joissain on tosi pitkä puoliintumisaika eli lääkeaine pysyy kropassa pitkään mut en kyllä ole semmoisista kuullut näiden perus tulehduskipulääkkeiden kanssa. Saako kysyä minkä niminen lääke sulle määrättiin?

Ricardinalle hurjat tsempit seuraavaan kiertoon, ihanaa kun pääsette näin pian tositoimiin :)

Kaikki muutkin olette kovasti ajatuksissa ja toivottelen oikein rentouttavaa juhannusta kaikille. Ei ihan bikinikelejä oo luvattu mutta meneehän se jussi pipo päässäkin...

Sen verran vielä ommaa nappaa, että tein tällä viikolla päätöksen, etten aio ottaa lääkkeitä, siis letrozoleja, ollenkaan heinäkuussa. Pidetään siis totaalista kesälomaa yrityksestä ja nautitaan vaan kesästä. Mies halusi lyödä kymmenen euron vedon, etten varmasti malta olla testaamatta ovulaatiota mutta samperi mähän voitan sen ja unohdan kaikki lapsentekoon liittyvät asiat, paitsi sen kivoimman puuhan... :D Elokuussa olen sitten yhteydessä klinikalle ja aletaan suunnitella jatkoja, kun ei näistä letroista tunnu mitään apua olevan. Itse asiassa ne on niukentaneet mun ennestään niukat menkat ihan huippuniukoiksi, joten ollaan nyt edes kuukausi-pari ilman mitään mömmöjä ja aletaan sitten syksyllä varmaan piikitellä uusia. Kyllä mä täällä kuitenkin ainakin toistaiseksi pyörin, katsellaan sitten kun loma alkaa jos väistyn takavasemmalle.
 
Bahama hyvä vinkki tuo teratologinen tietopalvelu, täytyy laittaa varalle korvan taakse.

Säihkiss kiitos tsempeistä, ja tauko lääkkeistä ja tikuttelusta yms varmasti tekee hyvää pääkopalle. Mekin mietittiin pitkään että pitäisikö, mutta lopulta kesäloman ajalle asettuva hoito voitti jo ihan käytännön järjestelyjen takia.

Iitukka oikeasti kiva tietää että sinäkin siellä ruudun takana olet, vaikkei joka päivä kuulukaan :heart: toivon teille, niinkuin toki muillekin, aivan erityisesti sitä parasta lahjaa!

Merope mies lähti treeneihin suoraan suunnittelukäynniltä ja sieltä tullessa oli niin myöhä ettei oikein ehditty käydä fiiliksiä läpi. Mä jopa vähän huolestuin että onkohan kaikki hyvin kun murahti kysymykseen vaan että "joo kaikki ok, väsyttää vaan". Tänään sit juteltiin paremmin ja kyllä hän on ihan samalla tavalla innoissaan kuin aiemminkin, ainoastaan sanoi et toivoo ettei mulle tulis pahoja sivuvaikutuksia lääkkeistä. Onneks oon joka tapauksessa silloin lomalla niin voin ottaa ihan rennosti. Jännä juttu, kun äsken katsoin lääkärin suositteleman infovideon: ( IVF Opasvideo - Videot - Lapsettomuus - Parempaa elämää) niin itku tuli, enkä osaa edes selittää miksi. Odotan koko juttua innolla, mutta toisaalta kun peli kovenee niin panokset kasvaa ja pelottaakin. Itse punktio ei jännitä, mutta koko homman onnistuminen kyllä. Riittääkö rahat toiseen kierrokseen, tai pääkoppa..

Huomenna en varmaan koneelle kerkeä ennen Juhannuksen viettoon lähtöä, joten hyvät jussit kaikille! Olette tärkeitä :heart:
 
Torstai 19.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Hironea............35v.........kp 6/26..............yk 6...........luomu
kaisaek............32v.........kp 19/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 18/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 22/28............yk 20.........3.lz
Merope............29v.........kp 29/n.30...........yk 10.........kilppari

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä


Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Minäkin katselin nuo videot. Oikeastaan kahlasin koko sivuston tarkkaan läpi. Loistavia videoita ja nyt tietää ja erottaa itsekin mikä hoito tarkoittaa mitäkin. Mä en ole vielä hirveästi ehtinyt edes tutustua niin tää oli ihan loisto juttu.

Tuollaisesta Teratologisesta tietopalvelusta en ole kuullutkaan! Pitää ehdottomasti sekin laittaa korvan taakse.

Nyt toivottelen kaikille aivan ihanaa juhannusta :heart: Kelit on mitä on, mutta pitäkäämme tunnelma lämpöisenä :hug:
 
Bahama: Sama juttu, en ollut kuullutkaan tuosta palvelusta! Kiitos tuhannesti! Varmasti tulee käyttöön, sen verran alan aina lääkärikäynnin jälkeen vasta pohtia asioita!

Ricardina:Niin ymmärrän sun ajatukset, vaikka en vielä tuolla asti olekaan. Juuri eniten tuo, että kestääkö pääkoppa.. Ja pelko siitä, että jos ei apujen kanssakaan onnistu. Ja kuinka tosi pitkiä on ne viikot sitten istutuksen jälkeen. Pakko sanoa, että hedelmöityshoidot läpikäynyt nainen on ehkä maailman rautasin ihminen! Siinä joutuu niin kroppa kun pää niin kovalle koetukselle, ettei tosikaan. Ihan tajuttomasti tsemppiä ja toivotaan, että jo ensimmäinen kerta toden sanoo!

Mulla iski taas sellainen jotenkin totaalinen yksinäisyys. Tuntuu välillä, että näiden ajatusten ja tunteiden kanssa on niin hurjan yksin. Varsinkin kun kuulin taas tuttavalta, kuinka he ajoittivat tämän lapsi numero kakkosen.. Ja hetihän se onnistu, onhan se maailman luonnollisin asia.

Mutta kaikesta huolimatta, aivan tosi ihanaa juhannusta kaikille! Rentoutukaa, nauttikaa miehistänne ja elämästä! Ja taas kerran, nöyrä kiitos, että olette olemassa juuri tuollaisina kuin olette: täydellisinä :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Mä lihoin silloin aikoinani noista hoidoista aika paljon,mutta mieliala pysyi ihan normina. Tehtiin siis ensin 3 inssiä ja sitten isci ja pas. Jälkeenpäin tuli pelko,että onko hormonit vaikuttanut jotenkin syöpäriskiin.
Kuullostaa kuitenkin siltä,että teillä noihin hoitoihin suhtaudutaan paljon tomerammin. Itselle kun jäi vähän olo,että oli kuin vasemmalla kädellä hutaistut. Jos olisi paneuduttu enemmän olisiko tuloskin ollut parempi. Onneksi jouduimme vaihtamaan klinikkaa kesken hoitojen ja siellä oli aivan ihana henkilökunta. Tämö taas meni vanhojen kaveluksi,mutta kyllä ne vaan on niin elämää mullistavia kokemuksia,ettei ne hevillä unohdu.
Jos nyt kävisi niin ettei vauvaa kuulu,niin hoitoihin ei hakeuduta. Se on sitten siinä ja luotettava siihen että näin on tarkoitettu meidän kohdalla.
On nuo koirat vaan niin rakkaita. Minulle ne on täysin vauvan korvikkeita. Kyllä helpottaa oloa kun karvakuono kaivautuu kainaloon. Yksin ollessa tuo sisällä oleva koiruus saa joskus tulla aamulla sänkyyn. Kun yritän nousta,pistää se päänsä rinnan päälle että ei vielä venytellään vielä hetki :D
Oikein rentouttavaa juhannusta :) minäpä taidan vetäistä oikein perusjuhannuskännit kun ole sitä pelkoa raskaudestakaan :D
 
Iitukka: Mulla on ihan sama tilanne, jos jään yksin kotiin niin huudan koiran sänkyyn nukkumaan. Tällä reppanalla on vaan tapana änkeä haaroväliin (!!!!) nukkumaan ja se on aika raskasta! Vanhempien luona nukun aina koira kainalossa. On ne vaan niiiin ihania! En testannut vielä, mielestäni tänään pitäisi alkaa jos on alkaakseen, joten huomenaamulla on testaus jos on ollakseen.. Huij!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Iitukan kanssa samoilla mennään. :D Mäkin saan rakkaan ystäväni juhannusjuhlimaan meille ja ajattelin, että saunassa sitten parannetaan maailmaa ja otetaan oikein kunnon nollaus. :D

Merope Et sää oo yksin :hug: Täällä meitä on useampia.
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Heh, minäkin täällä toivon, että mikäli täti kurvailee kylään niin tulkoon tänään tai viim. huomenna aamulla, että pääsen nollaamaan! Skumpat odottelee jo kylmässä. Ainakin saa tällä tavalla ajatukset pois menkkojen alkamisesta!
 
Heh, Iitukka :) Sitä saa varoa mitä toivoo (aiemminhan sanoin että kunpa pääsisi raskaustestiä edes koittamaan).. Noh, kolme negaa ja tänä aamuna menkat. Ihmeen pieni pudotus. Toiveet oli kooooorkealla, mutta negat pitivät jalat silti maassa. Jotenkin tähänkin turtuu.. Mutta olipahan piiiitkä luteaalivaihe!
 
Voi itku Merope :( Mä kävin täällä joka päivä kattomassa, että joko on uutisia. Tsemppiä nyt taaaaaas uuteen kiertoon :)
Hauska juhannus takana. Ei haitannut kylmät säät tai pienet vesikuurot. Mökkeilty ja veneilty on silti. Ja todellakin vetäisin ne kunnon juhannuskännitkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Hihi ja kiiiitos, Iitukka! Mä kävin kans katsomassa josko jollakulla olisi uutisia! Itsellä oli tosi jännät paikat ja kaikesta ehti jo haaveilla. Ihana kuulla, että juhannus onnistui! Meillä oli myös anoppilassa aivan ihana juhannus. Uin 13 asteisessa vedessä jopa (se ei ehkä ollut se ihanin osuus ;))

Ricardina: kiitti.. ehkä hieman turhan energinen olo.. etten antanut itseni nyt surra. katsotaan milloin tämä kaikki purkautuu.. Miten siellä juhannus meni?
 
Voi Bahama :( on se kumma, että ei onnistu. Monella meistä, aina vaan vetää vesiperää.
Minäkin ihmettelin, miten nopeasti Hironea pääsi kunnalliselle. Tuntuu, että aina sanotaan jonojen pituuksista. Itse en oikein tiedä, kun ei onneksi ole tarvinnut käydä lääkärissä. Tai työterveys hoitaa sen mitä tarvitsee.
 
Maanantai 23.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope............29v.........kp 2/n.30............yk 10.........kilppari
Hironea............35v.........kp 10/26.............yk 6...........luomu
kaisaek............32v.........kp 23/25-28........yk 5...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 22/28-31........yk 4...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 26/28............yk 20.........3.lz

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Hellou ja huomenta! Onko elämää jälkeen Juhannuksen :D Huteralta tuntuu ja onhan nyt sitten tullu nollattua ihan koko vuoden edestä.

Mulle tosin tuo nollaaminen tarkottaa enemmän pään tyhjentämistä ystävien kanssa kuin, että joisin kännit. Pieni hiprakka saatu aikaseksi muutamasta siideristä, mutta suurin humallus tuli mahtavasta seurasta. Meillä oli oikein kunnon mölkky mestikset pitkän kaavan mukaan. Pelailtiin yömyöhälle asti, grillailtiin ja saunottiin. Tippaakaan ei haitannut kolea keli. Sydänystävät :heart:

Mäkin kävin jatkuvasti kurkkimassa Meropen kuulumisia. :hug: Uutta kohti, ei tässä oikein enää osaa muutakaan sanoa. :heart:

Tosiaan, olin itsekkin tosi yllättynyt siitä kuin nopeasti tää lähti liikkeelle. Tosin pienellä varauksella tuohon nopeuteen... Tää ensimmäinen kerta on siis ihan vaan lääkärin kanssa keskustelua ja ultrassa katsellaan mitä siltä osin kyetään. Aikataulullisesti voi sitten olla vaikka kuin pitkä aika ennenkuin päästään jatkotutkimuksiin naistentautien polille. Viikko vielä kärvisteltävänä ja mua alkaa jo jännittää kokoajan enemmän.

Bahamalle myös :hug: uudesta kierrosta.
 

Yhteistyössä