*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Hironea: Huijui, tiistai tulee PIAN! Mieti oikeasti, huomenna on jo viikonloppu ja sit tiistai melkein jo on! Ihanaa, kun etenette! Meillä on tätä samaa vielä pari kuukautta ja sit yritän saada aikaa lääkärille. Ei enää malttaisi "hukata" kuukauttakaan.. Ja varsinkin kun haluaisin enemmän kuin yhden lapsen.. Mutta piristykseksi: kuulin, että yksi tuttavapariskunta yritti lasta puolitoista vuotta, jonka jälkeen onnistui. Toinen tuli enempiä yrittämättä ja kolmas oli jo vahinko :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Teemalta tuli ohjelma isäksi syntyneet. Kyllä taas mietti, että homoparitkin saa lapsia mutta itse ei. Siis ei mitään heidän lapsen hankintaa vastaan. Ihmettelen tuota kohdun vuokraaja naista. Itse en kykenisi ikinä tuollaiseen. Toisaalta olisin valmis vuokraamaan vaikka kohdun jos tietäisin niin lapsen saavani. Ristiriitaisia tunteita, vaikka itku pääsi kun katseli onnellisia isiä.
Mitenkä sitä onkaan niin alakuloinen ollut jo pidempää. Jospa se lähenevä loma piristäisi :)
Ainiin, menkat alkoi. Tasan oletetusta oviksesta 14 päivää. Tässä kierrossa ei pitäisi miehen ainakaan olla reissun päällä, kun ollaan lomalla molemmat.
 
Perjantai 27.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope............29v.........kp 6/n.30............yk 10.........kilppari
Hironea............35v.........kp 14/26.............yk 6...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 26/28-31........yk 4...........luomu
kaisaek............32v..........kp 27/25-28........yk 5...........luomu
Säihkiss...........34v..........kp 30/28............yk 20.........3.lz

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Iitukka :hug: uusi kierto pistää väkisin aina mielen vähän synkäksi.

Voi vitsi, miten osaakin väsyttää! Ilta venähti tosi pitkäksi, kun oltiin agin valmennuksessa ja eihän sieltä pääse koskaan ajoissa pois. treeni loppu kymmeneltä ja siitä oli vielä reilu tunti kotiin ajamista. Miehelle iski vielä yönälkä ja piti pysähtyä Hesemättöä syömään eli kotiin pääsy veny entisestään. Mä olen tositosi huono ajamaan väsyneenä. Tuntuu, että kroppa turtuu ihan totaalisesti. Meillä mä olen se joka ajaa pitkät matkat koira-autolla. En oikeastaan tiedä edes miksi, mutta kisamatkat, valmennukset, näyttelyreissut jne. mä aina ajan. Eilen alko tympiä vielä se, että toinen vetää hirsiä vieressä vatsa pullollaan safkaa. Ite yrität läpsiä poskia ja purra huulta, että jaksaa kituuttaa omaan sänkyyn asti... Nyt ku kello soi vähän jälkeen 4 niin tuntuu, että mä olen totaalisesti jyrän alle jääny. Jäi illalla venyttelytkin vähän vähille :D ei jotenkaa tullu mieleen kotiin päästyään alkaa venytteleen ja jumppaan omia lihaksia. Tyyny huus niiin mun nimeäni. Vielä ois 2 päivää suhteellisen täyteen buukattua toimintaa hevosten merkeissä, mutta sitten.... sitten sunnuntaina mä aioin istua kalsarit tanassa soffalla KOKO päivän, tekemättä YHTÄÄN mitään ja nautiskella agin MM karsintoja katsellen.
 
Hironea,tää kierto olikin ihan yrittämätön kierto tai ei mitenkään mahdollinen raskautumiskierto joten menkat ei mitenkään yllättänyt. Ehkä jopa iloinen asia,josko tässä kierrossa päästäisiin oikeesti taas yrittämään. Saako kysyä,minkä rotuisia koiruuksia sulla on? Pitkä on ainakin harrastusmatka.
 
Iitukka Niin mä muistelin, et oli "huti" kierto. :)

Meillä on australianpaimenkoiria ja sheltti. Lisänä tosiaan pari hevosta taloudessa :D eli ei oo noita vapaan ongelmia. Kaikkien kanssa harrastellaan vähän mitä sattuu, mutta nyt viime vuodet on ollu tehokkaampaa ja ihan "tavoitteellista" treenaamista tuon agilityn saralla.
 
Mulla kuoli hevonen vuosi sitten. Vaikka otti koville rakkaan konin menetys ja ajoittain vieläkin iskee ikävä, niin onpa helppoa nyt. Sitä aikaa jää niin paljon muuhunkin. Ja reissuunkin on helppo lähteä kun ei tarvitse hoitajaa etsiä. Koiratkin saa aamulenkkinsä kun aukaisee vaan oven :D maalla on tämäkin helpompaa.
 
Heippa tytöt!

Iitukalle supertsempit tulevaan kiertoon, loma ja rento mieli you know... :)

Mä testasin tänään, dpo 15, putipuhtaan negan eli yk 21 alkaa tänään tai huomenna. Mut voisi siirtää taustalle nyt kesäloman ajaksi. Eilen taas hölmö menin kuvittelemaan, miltä tuntuisi kertoa miehelle, että nyt vihdoin ja viimein olen raskaana ja millä fiiliksellä lähdettäisiin sitten lomalle. No, näillä mennään ja syksyllä sitten alkaa piikitykset. Nyt tulee heinä- ja elokuu taukoa lääkkeistä mikä tekee ainakin mielelle hyvää. En suostu vaipumaan synkkyyteen vaan nyt nautitaan kesästä ja kuitataan mieheltä se kymppi, jonka häviää vedonlyönnissä kun en testaa ovulaatiota :D

Ihanaa kesää kaikille! Toivotaan että ne amerikkalaisten ennustamat helteet tulee heinäkuussa. Käyn täällä kyllä lukemassa kuulumisia mutta luultavasti vietän hiljaiseloa kirjoittelun suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Iitukka:Tsemppiä tähän yritykseen! Saitko yhtään rentouduttua kun oli "huti"kierto?

Hironea: Ei hemmetti, mikään ei ehkä oo niin ärsyttävää kun se, että kanssamatkustaja kuorsaa vieressä kun itsekin on aiiivan rättipoikki! :)

Säihkiss:Voi höh.. Ja tosiaan, näytä miehelle mistä meidät naiset on tehty; sinnikkyydestä :) Ja kiva tietää, että lueskelet juttuja. Mä taidan pysyä aktiivisena kesänkin ja toivon, että joku mulle vastaileekin. Ettei ihan yksin keskusteluksi mene!

Arvakkaa si. Mä löysin niin ihanan vauvanpeiton ohjeen. Että ihan kaikkia lakeja nyt uhmaan ja teen sen. Ja teen sen meidän vauvalle. Jos ihmisvauvaa en saa ni olkoot sit koiravauvalla ihana, pehmeä peitto :)
 
Merope Mä täällä roikun varmaan koko kesän kans. Lomat on kyllä, mut ne on tosi lyhkäiset ja ihan kotioloissa aiotaan roikkua lomatkin juuuri tuon Iitukan mainitseman asian takia. Elukoille -niin koirille ku hevosillekkaan- ei jaksa alkaa etsiä hoitajia, joten me lomaillaan elukoidemme kanssa :D Jos on kauniit kelit niin saatetaan tehdä päivän parin pikainen pyörähdys vanhempieni mökillä. Sen kauempaa ei taida malttaa pitää hevosia liikuttamatta.

Säihkikselle tsempit lomailuun ja rentoiluun. Todennäkösempää että tärppää, kun on muutenkin mieli hyvä ja stressitön.

Vauvapeitot ON ihania!! mäkin niin tahtosin... mut yritän istua vielä sormien päällä ja odotella hetken. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss ja Merope
Hironea:Mä en kans suostunut lomailemaan ollenkaan ilman koiraa :) Se nyt on toki helppo jättää hetkeksi jonnekin hoitoonkin (on harvinaisen helppo yksilö, tulee toimeen kaikkien kanssa, eikä vaadi pitkänpitkiä lenkkejä.. Seuraa vaatii kyllä sitäkin enemmän). Mun mielestä kotilomat on ihania. Siks varmaan vauvakin sopisi hyvin. Kun vertaan mun kaveriin, joka kaikkien lomien aikana sysää lapsensa hoitoon.. Niin mä vaan haaveilen pitkistä piknikeistä ja kävely/uimaretkistä koko perheen voimin.. Mulla on kans kolmisen viikkoa lomaa, mutta selaan kuitenkin kännykästä ja piinailen täällä sitten taas!

Vauvapeitot on niin ihania.. Ajattelin tehdä vielä valkoisena niin käy kummalle vain (urokselle tai nartulle ;)). Nyt vain odotan lankoja saapuvaksi! En kyllä miehellekään kertonut, että alan sitä tekemään. Se vain tuntui niin oikealta vaihtoehdolta. Jotenkin antaa tilaa "surra" ja haaveilla. Enpäs osaakaan selittää mitä oikeastaan tarkoitan.. Ja Hironea, eiks sulla ollut se luova jumi, joten tässäpä sinullekin LOISTAVA idea seuraavaksi kutomis/virkkaustyöksi. :heart:
 
Hei!

Täällä myös taustalta huhuilee Yritys10, joka yrittää vähän himmata tätä yritystä.. :D Kesälomaa näiltä palstoilta olen mukavasti pitänyt ja oikeastaan aika on mennyt paaaljon nopeampaa kiertoa ajatellen! :)

Silloin tällöin käyn kyllä juttujanne lukemassa ja hymyilemässä teidän turinoille :) Ihania ootte :heart:

Nyt täytyi tulla jakamaan teille yksi leffa, joka eilen Netflixistä katottiin. Mies bongasi sen ja ehdotti, että katotaanko. No tottahan toki ja suosittelisin kyllä teillekin! Jos vaikka viikonlopuksi kaipaisitte ohjelmaa? :) Alla kopioitu leffan kuvaus:

"The Odd Life of Timothy Green on fantasiadraama, jossa hedelmätön pariskunta listaa unelmiensa lapsen kaikki ominaisuudet papereille, jotka he hautaavat laatikossa talonsa takapihalle. Pian nuo piirteet omaava poika ilmestyy heidän elämäänsä, mutta Timothy ei olekaan aivan tavallinen lapsi. Elokuvan pääosissa ovat Jennifer Garner, Joel Edgerton ja CJ Adams."

Rentouttavaa ja aurinkoista viikonloppua!
 
Pikainen ON: lauantai illan kunniaksi. Nyt vaikuttaa siltä, et mä en meinaa saada millään plussaa ovistestiin. Illan testi oli hitusen jopa himmeämpi kun aamun testi :( Ei auta, kun jatkaa tikuttamista ja toivoa parasta...
 
Tsemiä Hironea. Jospa ne tikut vielä kirkastuisi. Kuinka selkeenä edellinen tikku oli? Voiko olla, että olis jo ovis ollut? Mulla ei nimittäin tikut ole aina niin vahvoja kuin kontrolliviiva ja silti se ovis on todistetusti ollut. Ja välillä tuntuu, että ne viivat on plussissakin eri vahvuisia. Eli oisko nuo tikutkin jotkut sitten sekundaa. Mene ja tiedä.
Mulla on ollut tämmönen "masennus" "alamäki" kausi ollut jo pitempää, jos on joltain jäänyt huomaamatta :D Kunnon itsesäälissä riutumista. Tänään mietin mun kahta parasta ystävää. Mun ero oli aika kauhee, tai siis dramaattinen ja varmasti yllätti kaverit ym. Siinä oli kaverisuhteetkin kovilla. Varsinkin, kun uuden miehen myötä muutin toiselle puolelle Suomea. Tässä tilanteessa kun niiltä kavereilta kaipaisi tukea ja ymmärrystä, on saanutkin kaikkea muuta. Toinen näistä ystävistä ei suostu tulemaan käymään edes luonani vaan tapaamme jossain muualla. Kumpikaan ei ole kertaakaan kysynyt, mitä minulle kuuluu, miten minulla menee. Toinen vain syyllistää kun minä jätin hänet muuton myötä. Itse kun olen pyrkinyt heitä tukemaan eroissa ja uusissa suhteissa. Yrittänyt olla olkapäänä ja tarvittaessa antanut jopa rahaa, jos ovat tarvinneet.
Noniin, tämäpä oli oikein kunnollinen lauantai-illan suitsutus :D Yksin ehtii taas miettiä kaikenlaista kun mies lähti kuskaamaan kavereitaan.
 
Edellinen testi oli hitusen vahvempi, kuin mitä nyt sain vahvimmillaan. Mutta, kun edellisessä kierrossa loppui ne tikut niin en tiedä vahvistuiko vielä vai himmenikö ennen tasavahvuiseksi ehtimistä. Nyt vahvin viiva oli niin paljon heikompi testiviivaa, että en kyllä usko alkuunkaan, että olis voinu plussa olla. Tänään haamua tuskin enää edes näki tikusta. Taitaa syy olla minussa ja siinä että mä en omista luuloistani huolimatta edes todellisuudessa ovuloi ollenkaan. Onneksi tiistai on ihan just ovella!! Tää yritys meni nyt todistetusti suutarina kuoppaan...
 
Onneksi tosiaan se tiistai on jo melkein nyt :) Ja voit hyvin kertoa lääkärille, ettei plussaa tullut ovistestiin. Varmaankin ottavat verikokeet ja ultran nyt seuraavassa kierrossa ja siinä sitten varmasti saa tiedon ovuloiko vai ei. Ja onhan ns.normaalisti ovuloivillakin kiertoja, ettei ovulaatiota tapahdu. Suosittelen tekemään listan kysyttävistä asioista. Ainakin itselle käy monesti niin, että ne kysymykset tulee mieleen heti kun on lääkärin oven laittanut kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Itkuhan siitä tuli... Mieli romahti jotenkin nyt ihan. Onneksi on ihana mies <3 Hän sanoi, että maksoi mitä maksoi niin loppuun asti mennään ja hän huolehtii rahapuolen hoitoihin keinolla millä hyvään. Mun tehtäväni on nyt van ottaa rauhassa ja huilia ennenku joudun vauvan kanssa valvomaan :)

Iitukalla oli loisto pointti! Täytyyki kirjotella ylös, koska kysyttävää on liuta. Jännittää kuitenkin sen verran, että mä kans unohdan varmasti suurimman osan. Toi ajatuskin verikokeista aiheuttaa piikkikammoselle huimausta niin voi olla etten mä kykene kysymään mitään. Sit voi vaan työntää sen lapun sille lääkärille, et kirjota noihin vastaukset :D
 
Iltaa naiset! :)

Oikeen hävettää en ole taas täällä käynyt teidät juttuja lukemassa melkein kuukauteen, hyi minua :-/

Olen ollut vähän puulla päähän lyöty tästä meneillään olevasta kierrosta, oireilut on poikenneet jonkin verran edellisistä kierroista hyvässä ja pahassa, ja oletin jo ettei koko ovista ole tapahtunut ollenkaan, mutta nyt viikonlopun testeistä olen entistä enemmän hämmentynyt. En tiedä oliskohan tää nyt sitä itseään... (kuvissa ylempi muokkaamaton, alempi muokattu)

pc kp27/28-31
rt-pc-kesakuu14

pc kp 28/28-31
rtesti kp28

rfsu kp 28/28-31
rtesti rfsu28
 
Maanantai 30.6.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope............29v.........kp 9/n.30............yk 10.........kilppari
Hironea............35v.........kp 17/26.............yk 6...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 29/28-31........yk 4...........luomu
kaisaek............32v..........kp 30/25-28........yk 5...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10, Säihkiss

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Merope Totta, huomenna on Tiistai. Ihan sillä jaksoi herätä aamulla. Vaikka kuin yritti illan tsempata niin kyllä se olo oli aika alakuloinen. Yritin olla näyttämättä sitä, kun en nyt tahtonut toisen sunnuntai iltaa pilata, mut tais tuo ukkokulta sen huomata silti.

Tikru Ihan kuin tuolta pilkistäis haamu?!?! vai kuvittelenko mä vaan??!!
 
Iitukka: Saako vielä udella, että mitä tarkotat eron dramaattisuudella? Ja koska siis olet eronnut? Tosi kurjaa käytöstä ystäviltäsi! Itse koin muutama vuosi sitten tosi pahan eron, ei mitään dramaattista, mutta kaikki olivat varmoja, että meillä oli kaikki hyvin. Olin aivan rikki. Silloin kyllä ystävien uskollisuus punnittiin. Ja kurja sanoa, mutta sukulaistenkin.. Tsemppiä ihan kamalasti!

Hironea
: Ihana tuo, että sun tehtävä on nyt ottaa rennosti, sillä pianhan "joudut" valvomaan vauvan kanssa! Eikä tuosta ovulaatiosta kannattaa ottaa stressiä, jotkut lääkärit sanoo, että mikäli on säännölliset kuukautiset niin todennäköisesti ovuloi. Jotkut sanoo, että testeihin ei voi luottaa. Ja tosiaan, joka kuukausihan sitä ei taida oikein ketään ovuloida. Onko teillä huomenna aika aamulla? Menette yhdessä? Joko ultrataan?

Täällä alkoi sitten THE viikko taas. Onpa ollut taas niin hiljaista sillä saralla, että on vaikea alkaa taas touhuamaan oikein kunnolla. Toisaalta itsellä on aika luovuttanut olo, joten mulle on melkeenpä se ja sama miten tämä kierto menee.
 
Merope Mulla on huomenna päivä aika eli menen sinne töistä piipahtamaan ihan yksin. Tehdään mun käsittääkseni ultraus ja otetaan verikoe. Tai näin mä olen itseäni pelotellut :D Mä oon nyt varustautunnu oikein kunnolla! Mulla on lapulla kysymyksiä etten unohda. On puhelimessa valokuvia ovistestien vahvuuksista ja on oireluetteloa edellisestä kierrosta :D :D näinköhänmää ny hiitusen hyysterisoiin...
 
Ai että.. Terveisiä vaan apteekista. Kyllä sitten sai sekin reissu mut surulliseksi. Kaunis, nuori nainen haki jälkiehkäisypilleriä.. Niinpä.. Ja eilen katsoin Greyn Anatomiaa ja ne puhui siellä, että maailma muuttuu paremmaksi kun hyvät ihmiset kasvattavat hyviä lapsia. Jep.
 
Merope,me ollaankin niitä pahoha ihmisiä mut eletäänkin pitkään. Kun mikäs se pahan tappas :D No huono vitsi.
Mä katoin taas kuvia suviseuroista ja mietin kääntymistä. Josko sitä sitten saisi niitä lapsia kun tuntuu heille siunaantuvan.
Tikru,käyhän hommaa digi niin saadaan selvyys :) mun kännyllä on huono katsoa joten en ala edes arvailemaan. Toivotaan että se oliai kyt SITÄ ihtiään :)
 

Yhteistyössä