*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Iitukka Juur näi! :D

Mie kovin yritin noita tihrustaa Tikrun testejä ja ihan ensimmäisessä liuskassa olin näkevinäni viivan paikan. Muissa en niinkään, mut jotenki tuo ensimmäinen vaikutti lupaavimmalta.

Merope En uskaltannu vieläkään täysin ottaa härkää sarvista ja alkaa kutoa vauvapeittoa... Läheltä kuitenki liippaa! Eilen rohkaistuin ja ostin Ravelrystä tuon Happypotamuksen ohjeen ja aion virkata semmossen aiiivan suloisen piNkin hipon... Jääköön sit kotiin koirille jos ei muualle kelpuuteta ;)
 
Iitukka:Hahaa, totta! Ja mä kyl haluaisin elää pitkään, joten ehkä tämä on sitten sitä!

Hironea: Onko se se kukkahippo? Se on tosi hieno! Oliko ohje kallis? Katsoitko oliko vaikea? Mulle tuli tänään langat vauvanpeittoon.. Katsotaan pystynkö aloittamaan sen..

Kyllä sitä alkaa miettimään, että mitä jos niitä muksuja ei kertakaikkiaan ole tulossa. Miten kovin yksinäinen loppuelämä sitten on tiedossa. Ehkä sitä ei ihan vielä kannata stressata. Jotenkin tuo harmaa ilma vetää mielen harmaaksi. Mä olen kyllä tänä "kesänä" saanut kärpäsen koiranäyttelyyn, joten tänäänkin pitää kuvailla murua palkintojen kera, kun kasvattaja haluaa kuvia! Onneks on tuollainen karvainen elämänilostuttaja elämässä!
 
Merope Joo se on just se kukkahippo! Ei ole ollenkaan vaikea, pitkäveteisintä on tehdä ne kukat kun se kootaan palasista. Mutta ihan täysin perusvirkkauksella pärjää. Ohje maksoi 4.95€ eli ei ollenkaan paha. Oli ensimmäinen kerta kun ostin maksullisen ohjeen Ravelrystä. Olen aiemmin tyytynny vaan netistä löytyviin ohjeisiin, mut tää oli niin suloinen että oli vaan pakko koettaa.
 
Heippa ihanaiset!

Mä käyn täällä päivittäin lukemassa teidän kuulumisia. Tsemppiä Hironealle huomiseksi ja jatkoon tietysti myös! Ja se kukkahippo on aivan mahtava! Merope, vauvapeitto on varmasti hyvä tapa kuulostella omia tuntemuksiaan. Tikrulle vahvistumisia!

Ja tiedättekö, te ootte hyviä ihmisiä ja hyville ihmisille kuuluu tapahtua hyviä asioita! Niin mä ainakin haluan uskoa. Omista kuulumisista sen verran, että rakenneultra tänään takana ja pikkuisella pojalla oli kaikki hyvin :heart: Toivon, että kukaan ei ota pahalla käyn täällä edelleen moikkailemassa teitä. Tässä ryhmässä on jotenkin vain niin aito ja lämmin henki.

Ihanaa kesää kaikille! Toivotaan, että ilmatkin alkaisivat suosia! :hug:
 
Hironea:Oliko ohje siis suomeksi? Mä olen tehnyt tilkuista peiton äidille, joten en usko, et ne kukat olisi ongelma ;) Se on kyllä syötävän suloinen versio. Teille ilmeisesti tulee tyttövauva :)

Tikru: Sä pidät meitä jännityksessä!!!

Jonniss: Musta ainakin ihan aidosti oikeesti on ihana kuulla kuulumisia! Ja kuinka parhautta, että pienellä pojalla on kaikki hyvin! Onnea :heart: Ja hurjan hyvää kesää!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Todellakin Tikru, miten sä ite pysyt nahoissas? Käy jo ostaa digi, ees meidän mielenrauhan takia :D
Musta on myös kiva kuulla jo raskautuneitten kuulumisia :) on kiva huomata, ettei meitä hitaampia (jämähtäneitä) ole unohdettu.
Voi että taas lämmitti sydäntä kun tulin kotiin. Vanhempi koirista oli niin hellyyden kipee. Kyöhnäs ja kyöhnäs ja viimein nukahti pää polvelle. Ihan kuin se tajuais, että täytyy tuosta emänmästä pitää huoli kun se isäntäkin on reissussa. Miten mä oonkaan selvinnyt ilman koiria? Kutsutteko muuten itteenne äideiks koirille? Mä en. Olin ihan suu pyöreenä, kun koiran oton jälkeen työkaveri sanoi ihan silmät kirkkaana, et nythän sä voit kans viettää äitienpäivää. No en vietä! Vaikka kuinka rakkaita nuo karvakorvat onkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Haha, pidetään vähän hulluja jännityksessä :D minä olen kauhean toiveikas mutta samaan aikaan todella pessimistinen, haluun nähdä ensin viivojen vahvistuvan :) oletan menkkojen alkavan viimeistään to, joten odotan ainakin perjantaille.

Minä saatan koirille lässyttää joskus että "äiti antaa ruokaa" tms. mutta en ikinä muille juttele niin että olisin koirien äiti :)

Jonnis todellakin kiva kun jo plussanneet käyvät kertomassa täällä kulumisiaan ja tsemppaamassa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Iitukka: Mä en todellakaan vois viettää äitienpäivää, mutta mami olen koiralleni. Se ei siis oo äiti mun mielestä, vaan sellainen kasvattajahahmo. Äiti on äiti. :)

Tikru: Iha ees vähä voisit antaa armoa hulluille :D Nyt kuule sellatteet viivat testeihin ettei mitään rajaa!

Ja mä myönnän. Mä en ole mitenkään kovin innostunut kaikista plussanneista.. Mut Jonniss ja Marjee on jostain kumman syystä mun ajatuksissa/puolustuslistalla :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Tiistai 1.7.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope............29v.........kp 10/n.30...........yk 10.........kilppari
Hironea............35v.........kp 18/26.............yk 6...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 30/28-31........yk 4...........luomu
kaisaek............32v.........kp 31/25-28........yk 5...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10, Säihkiss

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 
Jonniss Tottakai sun pitää käydä meitä moikkaamassa!!! :heart:

Merope Ohje on englanniks, mutta kukkaan tarvitaan vain ketjusilmukka, normaali pylväs ja kiinteä silmukka. Eli on todella helppo ja yksinkertainen tehdä. Ohjeessa on lisäksi ihan kuvin näytetty kohta kohdalta niin kukan tekeminen kun hipon kasaaminen. Mä olen huono lontoota lukemaan ja puhumaan, mutta selvisin ohjeesta jopa ilman sanakirjaa :D Nyt ois jo yli puolet kukista nyhvätty... Ja seuraavaan hippoon langat kateltu vaikka edellinenkään ei ole vielä valmis... Tähän jää koukkuun...

Meillä kyllä kotona kahdestaan miehen kanssa jutellaan koirille, että iskä sitä ja äiskä tätä. Mut en mä nyt kyllä koirien takia äitienpäivää vietä :D Meillä on iskän agitykki ja äiskän puuhka sekä mamman vaari aika yleiset lempinimet otuksille.

ON: Enää muutama tunti... mahassa kiertää ja olo on vähän öklö paniikin nostaessa päätään. Mä niin illalla päätin, että jos verikoe otetaan niin EN_AIO_PYÖRTYÄ!!! :D Tiukka päätöshän siinä tosiaan hirveesti varmaan auttaakin, mutta puren vaikka huulet puhki että kestän sen... niih! ehkä...
 
Tsemppiä Hironea! Kyl sä selviit piikeistäkin. Eikä välttämättä ota edes verikokeita vielä,kun eikös ne oteta kierron tietyssä vaiheessa. Tuuhan sitten kertomaan miten meni :)
Oi vitsi mä kateellisena kuuntelen teidä käsityöjuttuja. Itsekin tekisi mieli tehdä tuollaisia,mutta ne jää aina kesken. Ei riitä kärsivällisyys yhtään. Ompelen kyllä paljon,mutta vauvan vaatteista olen "pysynyt erossa" :D Olen ajatelut, etten osta enkä tee mitään vauvaan liittyvää ennenkuin se on aivan varmaa. Karvaasti olen pettynyt silloin aikoinaan,kun ehdittiin ostaa auto ja hakea isompaa asuntoa. Mutta kyllähän nuo pikkuiset tossut houkuttelee ;) äiti se taas sai mielen matalaksi eilen kun alkoi kyselemään,että joko olen raskaana. Eihän nuo tiedä,että yritetään mutta arvaa kyllä kun olen vauvakuumeesta kertonut. Kuulemma naapuritkin kyselee. Hohhoijaa.
Merope kyseli mun erosta. Meillä oli myös vähän semmoinen tilanne että ulkopuoliset luuli että kaikki on hyvin. Itse kärvistelin useamman vuoden omassa ahdistuksessani ja kun tietyt palaset loksahti kohdalleen päätin tehdä ahdistukselle lopun. Siitä sitten tulikin sellainen vyyhti,että entisen suvun kanssa ei olla missään väleissä. Entisen miehen kanssa tullaan juuri ja juuri toimeen. Eron otan täysin itseni syyksi, lapsettomuus oli yksi suurin syy. Puhumattomuus ja oma ahdistus olisi ollut vielä pelastettavissa puhumisella ja ehkä ammattiavulla. Mutta se meni nyt näin. Ei kauhean nätisti. Tästä on nyt aikaa reilut pari vuotta.
 
Hironea: Tsemppiä aivan hurjan paljon! Ja tulethan asap kertomaan kuulumisia! Tuo on niin totta, että jos sellaisen hipon aloittais, niin niitä varmaan alkais kans tulemaan ku sieniä sateella :)

Iitukka: Hienoa, että uskalsit tehdä jotain ahdistuksellesi. Mutta tosi kurja, että menee sitten välit. Kun eihän tosiaan kenenkään parisuhde muille kuulu, eikä muut voi tietää niitä kaikkia syitä, jotka johti eroon. Ja juuri tuo, että kaverit ottaa sen jotenkin tosi pahasti. Höh.

Meillä alkoi aktiivinen viikko, joka ei ole näköjään aktiivinen. Olen tässä pari päivää selostellut, että nyt ois sitten niinku aika mennä sinne vällyjen väliin (ovis on ehkä viikonlopulla/ensi viikon alussa).. Mutta ei kun ei.
 
Mää selvisin! :D Tosin siis nyt ei tosiaan otettu vielä verikokeita... Ne on edessä huomenna, kääk!

Juteltiin, lääkäri täytti lomaketta ja kyseli kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä. Teki sisätutkimuksen ja sanoi, että limakalvot on äärimmäiset kauniin ja terveen oloiset. Laittoivan ajan labraan heti huomiselle missä sitten otetaan kaikki mahdolliset kokeet.

Ainoa mikä vähän jäi kaivelemaan niin oli, että miehen olis pitänny olla mukana... Tästä ei sit kukaan missään vaiheessa aikaa varatessa viitsinyt sanoa... No nyt ukkokullan on varattava itselleen erikseen aika ennenkuin antaavat lähetteen polille... Oisinhan mie sen mukaan ottannu jos oisin tienny...
 
Hironea: HIENO tyttö!! :) Mitä kaikkea lääkäri kyseli? Oliko mukava? Saitko jotain informaatiota? Tosi kurja, ettei miehen läsnäoloa mainittu. Eihän se nyt ihan ekana kuitenkaan itelle mieleen tule siinä jännityksessä.. Mieti, nyt on tiistai ohi ja teillä on jo tosi hyvässä vauhdissa tutkimukset! Ja onnea limakalvoista :)
 
Lääkäri kyseli kaikki mahdolliset terveyteen ja mahdollisiin sairauksiin liittyvät normikysymykset. Onko mitään, onko suvussa kellään mitään jne. Sitten tupakka, viina ja mun ylipaino puhuttiin ja sitten puhuttiin seksistä. Sen laadusta, määrästä jne. Lääkäri oli kyllä tosi mukava, mutta vähän semmonen häslä :D Se pudotteli tavaroita, sillä oli kokoajan joku lappu hukassa. Se hirveesti pahoitteli, kun "nää kysymykset on näin henkilökohtasia, mut hänen on nyt tää lomake käytävä käpi" :D sit siinä tutkimuspöydällä se ensin pudotti kaikki vermeet kertaalleen lattialle ja joutu vaihtaan ne. Sitten ihmeteltiin oikein kimpassa miten sitä pöytää saa nostettua korkeammalle, ettei hänen tarvi istua lattialla nähdäkseen mun sisään... Jotenki oma jännitys laukes, kun väkisinkin hymyilytti tän lääkäritädin kohellus. Mulla oli ihan semmonen olo, et se jännitti paljon enemmän ku mä :D :D

Ja tää täti ei siis ollu se sama jolle mä soitin aikaa varatessani. Sekin täti siinä pyörähti ja oli todella mukava. Heti miettivät ja soittelivat että miten meidän kannattaa edetä, että päästään nopeiten eteenpäin. Soittelivat polillekkin, että mitä kaikkea he voisivat tehdä valmiiksi ja mitä kokeita he voisivat ottaa, että polilla olis nopeampaa jne. Ihan loistofiilis jäi kyllä. Huominen pelottaa, kun joutuu labraan. Mä olen tahallani vältelly jopa luvattoman paljon papa kokeitakin kun pelkään... Nyt ne tulee sit niinku kaikki samassa rytinässä ja samoilla pyörtymisillä :D
 
Lääkäri totesi, että mun BMI on 32 ja että se tarkoittaa suurta ylipainoa. Olisi aina parempi jos painoa saisi alemmas ja liikuntaa kannattaa lisätä ihan jo terveellisten elintapojen tueksi. Totesi vain, että kun painoa on liikaa niin se huonontaa heti raskautumismahdollisuuksia.

:D joo seksin laadusta puhuttiin. Onko hyvää, tarvitaanko apuvälineitä tai liukasteita jne. Etten kärsi kuivuudesta tms. ettei käytetä vääränlaisia liukkareita jne jne. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Hih, mahtaa olla erikoinen keskustelu! Tää huvittaa mua lähinnä siks, että suomalaisten ajatellaan olevan juroja, eivätkä puhu omista asioista. Ja sitten yhtäkkiä kaikki repostellaan menemään! Kuinka kauan olit lekun luona? Huomenna labrat ja si miehen aika ja si lähete? Sanoivatko mitään jonojen pituuksista?
 
Lääkäri oli yli puoli tuntia myöhässä ja kaikkinensa mulla meni huoneessa 40 min. Ei puhunnu muuta jonoista kuin, että tää kesäloma-aika varmasti hankaloittaa aikojen saamista. Ja tuon Polin tilanteenstahan ne ei varmaan sen kummemmin tiedäkään. Mies juuri laittoi viestiä, että jätti soittopyynnön ajanvaraukseen eli sekin yrittää saada aikaa heti kun vaan mahdollista.

Joo olihan se vähän vaivaannuttavaa, mutta kun mietti että miksi niin kyllä sen kesti.
 
En mä ole teitä ihanaisia hylännyt, mutta olen pitänyt ihan tietoista taukoa niin vauva-ajatuksista kuin palstastakin oikeastaan tuon edellisen loppukierron ajan, kun raskausmahdollisuuttakaan ei ovulaation puuttuessa ollut. Tässä on ollut kaikenlaista muutakin, viime viikonloppu oltiin Rovaniemellä agilityn maajoukkuekarsinnoissa (meni älyttömän hienosti, vaikkei ihan joukkueeseen yllettykään) ja nyt kolmas, pitkäaikainen hoitokoira, lähti takaisin omalle omistajalleen. On siis ajatukset pysyneet muualla yrittämättäkin =)

Uusi kierto on myös käynnistyny ja pistokset aloitan tänä iltana, seuraava ultra perjantaina. Jännä nähdä mitä silloin on ehtinyt tapahtua.

Tikrun hermoja ihailen ja toivon koko sydämestäni sulle plussaa!

Hironea ihanaa että selvisit kunnialla ekasta käynnistä! Harmi ettei miehen läsnäolosta sanottu etukäteen :| toivotaan että heti syksyllä sitten iso ratas käynnistyy, ellei siihen mennessä jo onnistu.

Säihkikselle ja Yritys10lle hyvää kesää, kun nyt vähän lämpenisi =)

Merope tsemppiä miehen viekoitteluun tärkeinä päivinä. Sullekin niin toivon tärppiä!

Jonniss onnea ihanista ultrakuulumisista, hirmu pitkällä sinäkin jo vaan olet!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Hyvä Hironea! Huomisen vielä tsemppaat niin sitten saat huokaista ;) Vähän vaikka mielikuvaharjoitusta, niin auttaa. Kuullostaa tosi hyvälle sun lääkäri käynti. Itse kun tuntui silloin aikanaan, että oli vähän vasemmalla kädellä tehtyä. Se on aina harmittanut, että tehtiinkö oikeesti kaikki. Kun vika oli miehessä, niin miksi ei tutkittu, mistä se johtui tai edes yritetty hoitaa. Kun keväällä kävin gynellä, niin hän vaikutti mukavalta ja oli asiantunteva. Ei kyllä ihan noin tarkkaan kyllä kysellyt.
Meropen kanssa mennään taas aika samoilla viivoilla. Mä laskin, että ovis ois ehkä alkuviikosta. Ja vähän samat ongelmatkin on. Miten se mies saataisiin sinne vällyjen väliin. Tuo kun vetää ittensä vaateriin, niin kuorsaus kuuluu vaikka kesken lauseen. Jospa tuo loma hieman piristäis.
Kiva Ricardina, että teilläkin alkaa taas tapahtumaan. Aattele, että kuukauden sisällä pääset testailee ja mitä todennäköisemmin plussaa :)
 
Hironea, loistavaa että lääkärikäynti meni hyvin, toivotaan että sen myötä alkaisi nyt plussatuulet puhaltelemaan :)

Minäkin mietin Ricardinaa tässä yksi päivä, kiva kuulla taas sinusta ja kovasti tsemppiä tähän kiertoon!

Merope ja Iitukka, sama vika täälläkin tuon ukkokullan kanssa... hän on kyllä täysillä mukana henkisesti näissä vauvahaaveissa, mutta välillä tuo käytännön toteutus tärkeään ja otolliseen aikaan on vähän hakusessa :D nyt tässä kierrossa oltiin kyllä aktiivisempia, mut oviksen ajankohta jäi mulle vähän arvoitukseksi.

Mä yritän kovasti pitää hermot kurissa :) haamun/viivanpaikan hailuraiset ei ole vahvistuneet yhtään, mutta toisaalta ei ole myöskään menkkamaista oloakaan. Huomenna en aio dippailla tikkua ollenkaan, katsellaan to sitten mikä on tilanne. Tässä mun 30/28-31 rfsun tikku:
IMG 1722
 
Keskiviikko 2.7.2014


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto

Merope............29v.........kp 11/n.30...........yk 10.........kilppari
Hironea............35v.........kp 19/26.............yk 6...........luomu
Tikru-78..........35v..........kp 31/28-31........yk 4...........luomu
kaisaek............32v.........kp 32/25-28........yk 5...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol


Taustalla:
Kissatanssi, M11su, Kukkaislapsi, Dazzler, Miminda, Justiina79, Sofila, Iitukka81, Bahama, Orkidea79, Talviaurinko, Haave_ilija, Mariah33, Ricardina, Yritys10, Säihkiss

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Piinailijat ja jännäpäivät:
DPO: Päivät ovulaatiosta
Jännäpäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä


Nimimerkki......DPO.......Jännäpäivä



Plussanneet 2014:

Ankkurinappi........31v.........?...........2/2014
murmelii..............32v........yk3.........2/2014
Jonniss................29v.......yk3............14.3.
Marjee................30v........yk8...........26.3.
Nonnna...............31v........yk3.............2.4
Matahari.............31v.........yk1...........13.4
Jofa....................30v........yk1...........huhtikuu
Pienestä kii..........31v.........yk 9...........8.5
Miri81.................33v.........yk 2..........14.5
Handis85.............29v.........yk 1..........16.5
Chiligail...............35v.........ya 2012......9.6
Kerttuli82..........................yk 10.........30.4

Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle
 

Yhteistyössä