*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah No katsotaan..täti vaan aina tulee, viimeksi pp10. Riippuu noista alkioista, jos kaikki rupu laatua kuten viimeksi ei oo paljoa toivoa..

..oot vasta alussa, ja kaikillahan ei heti ees näy nuo viivat. Kuulostaa lupaavalle kyllä, peukut pystyssä, uutta testiä taas kehii!

MamaBoo Missä mennään, onko jo iloisempi mieli?
 
Liljah: Testi oli eilen aamulla nega, mutta vielä tänäänkään täti ei ole kurvannut kylään. Pientä nippailua oli sunnuntai-iltana vasemmalla (ja eilen nivusvihlontaa oikealla, mistä lie sitten johtuikaan), mutta luulen etten oikeasti ovuloinutkaan viime kierrossa kun ei mitään tuntemuksia normaaliin ovulatioaikaan ja KP10 tuli aika haaleat viivat ovistestiin ja seuraavana päivänä vielä haaleammat. Alavatsaturvotus oli eilen illalla sitä luokkaa, että se repeää ellei täti kohta kurvaa! Eilen lorahti vesimäistä valkkaria aika lailla ja luulin jo, että menkat alkoi, mutta ei. Tissit ihan normaalit eikä muuta kun tuo vatsaturvotus mikä viime kierrossakin.

Mietin jo eilen, että heitän kaikki testit roskiin ja menen luonnonmukaisesti testaamatta. Silloin panelointia kun paneloituttaa. :LOL:Josko silloin onnistuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Soriiiiii.. oon niin pudonnu jo kelkasta täällä! :O En enää kohta tunne ketään enkä kenenkään tilanteita :D Sen verran tylsää aikaa tosiaan tää oviksen odottelu, että ei oo ollut raportoitavaa. Ja toisaalta muutenkin (onneksi) paljon muuta ajateltavaa :)

Että en nyt osaa kommentoida kenellekään mitään järkevää! Yhteisesti kaikille vaan onnea ja jaksamista yritykseen! :D

OmaNapa: Ovista siis oon tikuttanut kp9 alkaen, nyt mennään kp16. Tuossa 12-13 päivän paikkeilla (la-su) viiva vähän vahvistui, mut ei sitte kuitenkaan lähellekään plussaksi. MUTTA: nännit kipeytyivät sunnuntai-iltana ja aloinkin epäilemään, että ovis ehkä jo meni?! Tuo kipuilu alkaa mulla aina (tähän asti) ovisplussaa seur. päivänä, eli ovispäivänä. Oon nyt sunnuntaista asti hipelöinyt (kevyesti :D) noita rintoja ja kyllä ne kipeät on, ei epäilystäkään. Soitin äsken klinikallekin ja kysyin, että voiko tosiaan mennä se huippu noin nopeasti ohi. Kyllä se kuulemma voi. Eli pitäis tikuttaa 2x/pvä. Oon tähän asti aina hehkuttanut, kuinka oon noilla testeillä saanut sen plussan aina, mut nyt tais käydä toisin. Tänäänkin oli ihan tosi hailakka viiva. Että kai se sitten jo meni, ja tänään DPO 3.. :O

Ongelma on vaan se Lugesteronin aloitus, kun pitäis aloittaa 3 päivää oviksen jälkeen. Että onkohan se ovis nyt ollut vai ei :) Kun jos se ei oo vielä ollut, niin Lugesteronia ei sais aloittaa. Huhhuh.. Nooh, klinikan täti sanoi, että kannattaa aloittaa nyt.

Tuntuu kyllä, että tää(kin) kierto meni taas ihan harakoille kun/jos tuo ovulaatio yllätti noin takavasemmalta. Toki 'harjoittelu' oli jo aloitettu, mut ei todellakaan ollut käytössä niitä MelodyPopin kikkoja :D Että ei suurensuuret odotukset tulevasta..

Tilulilu, kp 16, DPO 3?
 
kippu mikä kp sulla? jos oot ihan dpo 6 tms. ei välttämättä vielä viivat oo kovin tummia.
Tuo valkovuoto vois viitata raskauteen, sehän lisääntyy myös alussa, että älä vielä heitä testiä nurkkaa, peukut pystyssä !! Jonkun päivän päästä uutta testii vaan, jollei rupee menkkoja kuuluu tai sitten ihan digi CB käteen se on aikas luotettava.

Tilulilu: Olipas se kiero ovis..Toivotaan kuiteskin, että tärppi kävisi!
 
Viimeksi muokattu:
Jännää: Kp 23 ja viimeksi oli kierto 22 päivää. Jos ovis olisi ollut lauantaina 21.3 (torstaiaamuna tummin ovistesti) niin nyt olisi dpo11. Saa nyt nähdä, kotimatkalla töistä ällöttävä vihlasu oikealla munasarjojen kohdalla. :/ Hirveen oireeton kierto kaikenkaikkiaan tämä ollut aikaisempiin verrattuna.ehkä huomenaamulla voisi kokeilla näkyykö mitään ja sitten vaikka maanantaina. Kaksi liuskatestiä meinaan vielä jäljellä.

Tilulilu: Kyllä se varmaan oli ovis kun kerran oireet täsmää. :) Luottaisin niihin enemmän kuin testeihin. Nyt vaan peukkuja, että tärppi on käynyt! :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs raskaustestejä suosittelette, jos/kun sen testaamisen aika joskus tulee? Meillä on ajateltu, et haetaan se testi apteekista vasta sitten, kun menkat on myöhässä. Nyt tosiaan vasta kp4/26-31 ja eilen ostettiin mulle greippimehua ;)

Kippu olispa mahtavaa se plussa! :) Sullapa on lyhyt kierto kyllä. Tässä hommassa kyllä eduksi.
 
^ Jos ei aio alkaa himotestaajaksi, jolloin ei niin väliä sillä hinnalla, niin ite oon ajatellu et ostan eka apteekin oman raskaustestin ja jos jos se plussa niin perään clear bluen digitaalinen. Tääkin jo ajateltu valmiiksi.... :D

Mut piti ihan tänne tulla hehkuttaan kun näin lomapäivälle sain puhelun töistä johtajalta, mut vakinaistetaan elokuussa!! Siis ihan älytöntä, 12 vuotta sijaisuuksia takana, eihän tätä osaa kuvitella!
 
  • Tykkää
Reactions: Kippu ja MelodyPop
Ja voi rakkaus, ystävältä tuli viestiä että heidän toinen vauva voidaan pelastaa jos vain kestää operaation mikä toiselle vauvalle pitää tehdä. Super aamu, kunhan tää vollotus tästä loppuis niin vois alkaa suunnitteleen vapaapäivän viettoa...
 
Fiidu Itse oon tilannu raskauskeijun herkkyys 10 liuskoja, ja nyt tilasin 25 kokeeksi, apteekin testit vissiin hyviä ja toki CB on hyvä. One step tuntuu olevan viivanpaikkaa antava ja rfsu testit on ja vähän surkeita viallisia monella..

Täällä mennää ja kp4/27-31

OmaAurinkoinen Onnea työpaikan johdosta mahtavaa :flower:
Ja kiva että kaverisi vauvaakin voidaan auttaa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! <3

Tuli ihanan onnellinen olo tännekkin :D
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa! Terkut Dubaista - siellä oli aurinkoista ja lämmintä. Varsinkin, kun piti kulkea peittävissä vaatteeissa. :) Mulla on vähän sama olo kuin Tilulilulla, vaikka tuossa silmäilin nopsasti viestejä läpi, niin olen vähän pihalla. :) Kovasti olen odotellut lisää plussia tänne, se olisi tosi hienoa! Käyn säännöllisesti tsekkaamassa tilanteen, vaikka en nyt olekaan sitten niin paljon kirjoitellut. Toivon niin kovasti!

OmaAurinkoinen - onnea vakinaistamisesta! Se on hieno juttu näinä aikoina ja tuo varmasti uudenlaista turvallisuudentunnetta elämään.

Jos täällä nyt käynnissä olevista kierroista tärppää, niin eikös LA mene silloin joulukuulle? Näin reissussa aivan ylisöpöjä pieniä tonttupukuja (alessa), mutta en kehdannut ostaa. :) Parit pienet housut ostin, vaikka mies vähän pyöritteli silmiä.

Eilen (rv 9+1) oli meillä eka neuvola ja pettymys oli suuri, kun täti ei suostunut kokeilemaan sykkeen kuulumista. On kuulemma liian aikaista vielä. Olen ollut tosi hermostunut ja jokainen vihlaisu (ja vihlaisujen puutuminen) aiheuttaa ajatuksia keskenmenosta. Neuvolan täti oli kuitenkin positiivinen ja sanoi, että koska varhaisultrassa kaikki oli kuten pitää ja syke näkyi siellä, niin ennuste on oikein hyvä. Täti myös esitti minulle nettikieltoa, koska vetosin kaikkiin netistä lukemiini surullisiin tarinoihin. :whistle:

Raskaustesteistä - me ostettiin Prismasta RFSU:n testejä ja itsellä ne (4 kpl) toimi ihan hyvin. Tilanteen varmistamiseen tilasin netistä Clear Bluen digitaalisen viikkonäytöllisen testin. Ihan ekat kerrat testasin joillain kaupanpäällisinä saaduilla liuskatesteillä - niissä taisi lukea vaan One Step. Ihan oikein kaikki näistä ovat näyttäneet - negakierrossa puhdasta valkoista ja plussakierrossa ensin viivanpaikkaa ja sitten viivaa. Jos paljon haluaa testailla, niin silloin edullisimmin testit saa netistä. Raskauskeiju ja Kotitesti taisivat olla ne, joista itse tilailin ovistestejä.

Pahoinvoinnista - se alkoi 5+4 etovalla ololla. Tuntui siltä, että on vähän huono olo kokoajan - kuten oksennustaudissa. Siitä se sitten vähitellen paheni ensin tyhjän yökkimisen ja syljeskelyn kautta ihan perinteiseen oksentamiseen. Vähän kuin olisi krapula kokoajan, mutta ilman päänsärkyä ja oksentaminen ei helpota oloa yhtään. Ainut mikä auttaa, on säännöllinen syöminen. Välillä tuntuu, että pitäisi kokoajan syödä tai imeskellä jotain (mehujää ja tikkari toimii, samoin maito ja juusto). Viikko 8+ taisi olla pahin ja nyt olo on jo paljon parempi (mitä aiheuttaa taas pelkotiloja). :D

Oikein herkullista ja munarikasta päästäistä kaikille! Ja kuten lehdessäkin otsikoitiin, niin jos käy pyhinä aika pitkäksi, niin voi koittaa saada munan pysymään pystyssä! ;)
 
MelodyPop:Vai muna pystyyn!:D Vähänkö repesin! Kiva kuulla kuulumisia. :)

Fiidu: negaa se testi näytti tänään. Ehkä se täti kurvaa viikonloppuna. Kierto on hieman heittelevä näköjään, 22-30 päivää nyt ollut.
 
MelodyPop :heart: Täällä sitä ollaan.. :) Toivotaan tosiaan, että jotain tapahtuisi. Vähän on kyllä sellanen "herran haltuun" -fiilis :LOL: Alotin eilen Lugesteronit enkä enää testaa ovista. Ottais vaan melkoisesti päähän, jos sen plussan nyt saisinki kun lääke on jo aloitettu. Yritän nyt vaan uskoa, että ovulaatio oli ja meni ja ajoitus oli kohdallaan (vaikkei oikeasti ollutkaan). Ainakin on tuo lapsenteko ollut tässä kierrossa harvinaisen mukavaa, kun ei ehditty ottaa vielä mitään paineita. :) Jospa tästä syntyisikin sitte yllättäen jotain hyvää..

Voi Dubai! Haluaisin itsekin sinne! Vaikuttaa niin erityiseltä/erikoiselta paikalta. Ehkä vielä joskus :)

Harmi kun ette saaneet kuunnella sykkeitä. Mut jos viimeeksi kaikki oli kunnossa, niin todennäköisesti on sitä vieläkin :) :heart: Tosi nopeesti menee kyllä aika! Oot jo noin pitkällä! :O

Ymmärrän kyllä nuo kaikki sun pikkukommentit niistä pelkotiloista. Varmaan vähän samaa sarjaa kuin ne piinailupäivien itsepetokset :D Kun kirjoiteltiin silloin jotain niistä oireista, "joita ei kuvittelekaan vaan ne on ihan oikeita, koska nyt on oireeton, jolloin jonkun ilmenevän oireen on oltava merkki raskaudesta" tms. ihme kuvio :D Että varmasti sitä tuossa raskausvaiheessakin mieli osaa kääntää kaikenlaiset merkit päinvastaisiksi, meiltähän tämä sujuu :) (Sinähän muuten plussasit tuossa spekulointikierrossa?!) Ja nyt en siis todellakaan tarkoita, että "oot todennäköisesti oikeassa epäilyksinesi"! Vaan nimenomaan sitä, että minkäs sitä ajatuksilleen mahtaa.. Ne elää omaa elämäänsä, mutta onneksi se vauvakin siellä sun kohdussasi aivan omaansa.. :)

Tuosta pahoinvoinnista. Silloin ku joku kysyi että onko se enemmän mahatautia vai krapulaa, mietin, että onko niillä jotain eroa. Ja onhan niillä - ehdin jo ajatella, että toivottavasti sellaista mahatautimaista! Sillon mulla ainakin oksentaminen auttaa, krapulassa se on pysyvää. Mut romutit nyt tän mun haavekuvan mahatautimaisesta raskauspahoinvoinnista ;) No parastahan ois, jos pahoinvointia ei olis ollenkaan.. Hyvä että sullakin jo helpotti! Nyt voit nauttia raskausajasta :) :heart:

Raskaustesteistä. Mulla on muistaakseni Mammaksilta tilattuja halpistestejä, niitä herkimpiä. Muistelisin että olis OneStep mut voin olla väärässä. Enkä oo tosiaan saanu mitään edes viivanpaikkaan viittaavaa niihin! Että sitä viivaa odotellessa.. :)

Kippu. Harmi negasta :( Kierrot voi heitellä hämäävän paljon.. Oon kyllä sitä mieltä, et naisilla vois olla vaikka kainalossa joku valo, joka syttyy kun on raskaana :D Ei tarttis miettiä onko-vai-eikö..
 
MelodyPop mä olen ihan varma että greippimehu, vehnänalkioöljy ja Gelee Royale on syypäät mun hymyyn. :D Eka kierto missä noi oli käytössä ja johan tärppäs.

Alavatsatuntemuksia mulla on ollut nyt parin päivän ajan koko ajan. Sitä silleen hassusti vähän kun kutittaa ja nipistelee. Tänään alkuillasta tuli tosi etova olo ja mietin jo että onkohan mulla oikeesti huono-olo vai kuvittelenko vaan, mutta huono olo mulla on kyllä vieläkin. Muita tuntemuksia ei ole. Tissitkään ei ole yhtään kipeät. Tai no se tuntemus vielä oli, että muutamia päiviä ovulaation jälkeen, olin jo ihan varma että olen raskaana. Ihan kun olisin sen jotenkin jo "tiennyt" ja odottelin vaan että milloin alkaa viiva näkymään. Outoa. :)
 
Onnea Liljah!!! =) Olipa ihana lukea täällä just herättyä noin aurinkoisia uutisia!! :) Ja oikein mielenkiinnolla kuulisin kans noita tuntemuksia plussauksen jälkeen. Kaikki kun on ihan uutta.

Ja OmaAurinkoinen on saanut vakityön! =) Ihan mahtavaa!!

Täällä menee pääsiäinen töissä ja odotellaan ens viikonloppua, johon suunnilleen se ovis sitten osuu. Siitä tulee jännää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Voi hitsinhitsi, mulla loppu greippimehu muutama päivä sitten eikä meidän isossa prismassa ollu sitä. Ens kerralla kun löydän niin pitää ostaa useempi purkki! Taidan kans tuota gelee royalea ostaa valmiiksi, sitten ens kierron lähestyessä vois alottaa, mut hyvähän sen ois lähellä olla jo valmiiksi.
 
MelodyPop LA olis 16.12. tämän hetkisillä tiedoilla. Nyt rv 3+3 eli tooooosi alussa kun menkatkaan ei ole vielä myöhässä. Mutta ihme kyllä, mua ei stressaa yhtään! Mä olen vaan niin iloinen siitä, että raskaus on meillä näköjään ylipäätään mahdollista, se kun mua niin kovasti huoletti. Yritän myös ajatella, että siihen mahdolliseen keskenmenoon kun ei itse voi vaikuttaa, (ja raskaudesta iloitseminenkaan ei lisää keskenmenon riskiä), niin pelkäämisen ja murehtimisen sijaan aion nyt sitten iloita jo alusta lähtien. :) Mikäs sun olo on tällä hetkellä?

Kippu ootko vielä testaillut? Eihän täti ole saapunut?

OmaAurinkoinen eikö Prisman kylmähyllysäkään ollut greippimehua? Suosittelen tosiaan noita Gelee Royaleita! Mä taisin tilata netistä jostain luontaistuotetukusta, sai vähän halvemmalla kun meidän luontaistuotekaupasta.
 

Yhteistyössä