*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah!! Mitääääää??! Onnea! :):heart: Pääsit kyllä yllättämään :D

Ihana tuo sun asenne. Minuakin helpottaisi kovasti tietää, et mun on edes mahdollista tulla raskaaksi. Ja kuten sanoit, ei se iloitseminen mahdollista keskenmenoa aiheuta :) Jos vaan pystyt, niin pidä kiinni positiivisuudestasi! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Liljah, tosi hieno asenne. Pidä siitä ihmeessä kiinni. Mulla on ollut vaikka mitä pelkoja ja niistä ylitse pääseminen on aika vaikeeta. Lapsi on vaan niin hartaasti toivottu, että menettämisenpelko on muodostunut suureksi. Aina välillä mies saa onneksi taottua järkeä päähän ja pystyn olemaan huolehtimatta. Sitten joku nippaisu tai nippaisun puute saa huolestumaan (aiheetta). Np-ultran ja seulonnan tulosten jälkeen varmasti helpottaa!

Mutta siis mun raskausoireet alkaa helpottaa ja pahoinvointi on vaan satunnaista. Ihanaa kun olet niin seesteinen ja harmi, että et päässyt mun ja Lenniksen kanssa marraskuisiin. :)
 
Launatai 4.4.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 31/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 33/28-34........yk 3..........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 13/27.............yk1..........luomu
Kippu...................35v.....kp 26/24-27........yk 3.........luomu
Maybelle..............32v.... kp 24/28-35.........yk2..........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 19/28-37.........yk 12.......c+l
tamariini..............32v.....kp 18/30-38.........yk 4.........luomu
Jännää.................33v.....kp 6/27-34..........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Fiidu...................34v......kp 6/26-31..........yk 1.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***[/QUOTE]
 
Ihan parasta kun saa päivittää plussanneen!! Otin siis oikeuden omiin käsiini ja lisäsin Liljah sinut jo plussanneisiin. :) Onnea!! :flower::heart:

En jaksanut kaikkea lukea läpi, etsin vain päivitettävät jutut. En siis kauheasti pysty muille kommentoimaan. Sen huomasin, että greippimehusta oli ollut puhetta ja pisti silmään se, että eppäiltiin tiivisteistä tehtyjen tuoremehujen vitamiinipitoisuuksien olevan alempia kuin tuorepuristeiden. Se ei ihan pidä paikkaansa... Tiiviste on tehty poistamalla vesi alkuperäisesti mehusta ja siitä tehty tuoremehu on tehty lisäämällä vesi takaisin seokseen. Eli ne kaikki vitamiinit ja muut ravinteet on napsittu mukaan siihen tiivisteeseen. Jos jotain eroja on, niin ne on tosi pieniä. Tiivisteistä tehdyt tuoremehutovat siis periaatteessa tosi tosi lähelle yhtä hyviä kuin tuorepuristeetkin. TOSIN, itse lipitän mieluummin tuorepuristeita ihan vaan siksi, että se hedelmäliha on niiiiiiin ihanaa mehussa. :D

Kipun pohdinnat kilppariarvoista huomasin myös. Samanlainen rajatapaus kun olen. Pääsen tosiaan parin viikon päästä oikein kehutulle erikoislekurille asian tiimoilta ja aion tentata kaiken mahdollisen kilppariin ja raskauteen liittyen häneltä. Tiedottelen sitten täälläkin. Jos on jotain erityistä mitä haluaisi kysyä, niin kirjoittele tänne!

OmaAurinkoiselle onnea vakkaripestistä ja synttäreistä!

Oma napa:

En oikein tiedä miten taas pitäisi kaikkeen suhtautua. Täällä on tilanne muuttunut niin, että miehellä on ihan järkyttävä uupumus ja väsy omista tilanteistaan johtuen, enkä sitten ole kauheasti viitsinyt vauvaprojektilla häntä vaivata. Täällä siis tärppimahikset on kokolailla nollissa enkä sen myötä ole kauheasti jaksanut omia olojanikaan kuulostella. Melkein tekisi mieli pistää itseni taustailemaan ja unohtaa kaik vauvahaaveet hetkeksi, mutta en tiedä maltanko vielä... Etelän loma ei siis tosiaan ollut mikään shagation. :LOL: Mutta rentouttava ja mieltä virkistävä toki silti. Ehkä tässä pitäisi kuitenkin jatkaa omien olojen kuulostelua ihan vain siksi, että tulisi tuo oma epäsäännöllinen kierto tutummaksi ja saisi jonkun käsityksen tämän kehon toiminnasta. Vaikka siis vauvayritykset tällä erää jäävätkin auttamattomasti yhden tai parin paneloinnin varaan per kierto. :( (Hah... Tuo panelointi on niin paras termi! Ekan kerran kun luin sen, niin melkein hihkuin riemusta, että JEE, täällä on joku muukin raksa/remppaintoinne! :LOL:)
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Tamariini: ensi viikolla pääsen otattamaan kokeet, sain vihdoinkin sen lähetteen.:) Ensimmäinen lääkäri, joka sanoi, että tottakai otetaan kontrollit jos pari-kolme vuotta sitten arvot noin. Ja eilen selailin netistä, että noilla arvoilla olisi moni kilpparioireinen jo todella väsynyt! S-tsh oli melkein 3 ja s-t4-v oli 11, jotain. Eilen makailin taas koko päivän kun ihan lopen uupunut olo.:( noh, katsotaan löytyykö noista mitään. Mietin, että pitääkä toi tsh olla oikeasti alle 1 kun vauva yrittää (siis ainakin vajisoireisilla)? Niin monesta paikasta löytyy kommentti siitä.
 
Kiitos tamariini listan päivityksestä. Kiva nähdä missä vaiheessa porukka menee! Mitäs kärkipään naiset Rockwell ja MamaBoo - millä fiiliksillä?

Greippimehusta - mä olen käsittänyt että tiivisteet valmistetaan usein keittämällä ja kuumennus usein tuhoaa ainakin osan hyvistä aineista. Mutta munkin mielestä tuoreet mehut on paremman makuisia.

tamariini, kiva kuulla että loma oli rento, mutta ikävä kuulla miehen murheista. Tärkeintä varmasti on nyt saada molempien jaksaminen oikeille urille, että voi sitten keskittyä tähän projektiin. Tsemppiä!
 
MelodyPop, tarkennettakoon, että tarkoitin siis tiivisteestä valmistettuja tuoremehuja. Ei niitä tiivisteitä, joihin itse lisätään vesi. Tuoremehun nimellä myytäviä tuotteita ei saa lain mukaan kuumakäsitellä, vaan tiivisteet tosiaan tehdään poistamalla vettä mehusta. Ravintoarvollisesti niiden tulee myös olla yhtä hyviä kuin keskivertoisen tuorepuristeen. Eli tosiaan ne erot vitamiini ym. pitoisuuksissa on hyvin hyvin pieniä. Hyvällä omalla tunnolla voi siis niitäkin lipittää jos ei hedelmälihan puuttuminen häiritse.

Ja Kippu hyvä kun pääset kokeisiin! Toivotaan, että tämä lekuri osaisi tulkita tulokset fiksusti ja ottaa myös oireet huomioon. Nuo TSH arvot itseänikin ihmetyttävät. Omituista, että todetuilla vajiksilla pyritään pitämään arvot alle yhden, lapsettomuushoitoihin ei pääse jos arvot ovat yli 2.5, mutta viiteravo on 4.0 ja raskautumistoiveista tietävä lääkäri toteaa yli 3 arvon olevan hyvä... Mitä mä en tässä yhtälössä tajua? Tätä aion siltä endolta tentata...
 
Viimeksi muokattu:
Tamariini, tämä onkin tosi mielenkiintoinen juttu tämä mehuasia! Tuoremehu, täysmehu, nektari... Nimikkeitä löytyy tosi monia mehulle! :) Ja mun on kyllä vaikea ymmärtää määritelmien eroja. Tropicanan sivuilla sanotaan, että tiivisteestä valmistettu tuoremehu tehdään haihduttamalla hedelmistä vesi keittämällä. Sitten tiiviste pakastetaan ja lähetään käsittelymaahan, jossa siihen lisätään vesi ja pannaan purkkiin. Samoin sivuilla myös sanotaan, että 100% tuoremehukin pastöroidaan (eli kuumennetaan 80 asteeseen). Eli en enää tiedä mitään! :D
 
No onpahan tosiaan monimutkaista... :D Myös aina niin luotettavilta marttasivuilta luin samasta kappaleesta, että "tuoremehua ei kuumenneta" ja seuraavassa lauseessa mainitaan, että pastöroimalla säilötään. Ota tästä nyt selvää... Sen vain tiedän, että EU-määräys ja Suomen oma määritelmä on, että tuoremehu nimellä myytävää tuotetta ei saa kuumentaa säilönnän edistämiseksi. Mikä sitten tekee sen poikkeuksen, että pastörointi on ok, niin menee jo yli oman hilseen. Keittämisestä puhumattakaan... Alkuperäisen kommenttini heitin sen perusteella, että omassa koulutuksessa sivuttiin aihetta ohuesti ja silloin hyvin pätevöitynyt ravintotieteiden maisteri ja tutkija kertoi, että tiivisteestä valmistettu 100% mehu on niin lähellä tuorepuristettua mehua, että ravintoarvojen suhteen sillä ei ole merkitystä kumpaa juo...

Jäipäs nyt häiritsemään. :D Tulipahan tällekin sunnuntaille jotain puuhaa kun odottelen lammasta uunista. Netti laulamaan. Ja joo, ehkä jätetään ne mehut kokonaan ja syödään vaan hedelmiä. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Kiitos tamariini listan päivityksestä!

Täällä alkaa ovis lähestyyn ja ovia hehkuttaa tärppipäiviä alkaneiksi. Nyt mennään ihan yleisellä panelointifiiliksellä (joo, oma olo on kyllä aika horny...), mutta ens kuussa tähän aikaan en päästä miestä livahtaan näpeistä ollenkaan! :D

Vaikka nyt onki useempi päivä kun loppu se Tropicanan greippimehu, niin on mulla tuommosta Good Morning appelsiini&verigreippi mitä lasillisen vedän. En tiiä onko vaan kuvittelua, mut kyllä minusta limailut on nyt reippaampia kuin aiemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Jaetaanpa nyt nopean tiedon metsästyksen tulokset.

EU direktiivi 2001/112/EY määrittelee termit täysmehu ja tiivisteestä valmistettu täysmehu. Nämä eivät sinänsä rajaa ihan selväsanaisesti lämpökäsittelyä pois, vaikka asetuksessa mainitaankin, että tiiviste valmistetaan uuttamalla (joka siis ei lähtökohtaisesti vaadi lämmitystä).

Tämän lisäksi Kauppa- ja teollisuusministeriön asetus 943/2004 tarkentaa termejä kansallisella tasolla, ja sen mukaan tuoremehu nimellä tosiaan myytävää tuotetta ei saa lämpökäsitellä, tiivisteestä tehty tai ei. Eli täysmehu (tiivisteestä tai ei) voi olla lämpökäsitelty, mutta tuoremehu on lämpökäsittelemätöntä täysmehua.

Tämän myötä oli pakko tutkia kaikki jääkaapin mehupurkit läpi. Hedelmälihaa tai halpismehua, niin missään niistä ei mainita sanaa tuoremehu... Sen sijaan niissä sanotaan, että ovat 100% täysmehua tai täysmehutiivisteestä tehtyä. Eli niitä on voitu kuumakäsitellä. Mitä se sitten oikeasti tarkoittaa tai mihin vaikuttaa.

Loppupäätelmä: mehun koostumuksesta tai tiivisteen käytöstä/käyttämättömyydestä ei voi päätellä onko mehua kuumakäsitely vai ei. Näin meitä kuluttajia taas harhautellaan kaikilla termeillä. Ajattelin seuraavalla kauppareissulla tutkia löytyykö kaupasta yhtäkään tuoremehua. :kieh:

Nyt sain asian suhteen henkilökohtaisen rauhan, joten en enää teitäkään asialla piinaa. :D
 
No huh, jopas oli! :D Kiitos tamariini selvityksestä. Piti tarkastaa tuo "oma" mehu ja Tropicanan Golden Grapefruit on 100% täysmehua. Eli ei tuoremehua sekään. Mutta kyllä mä sanoisin, että limojen lisääjänä se toimi mulla. Jännä terminologia tosiaan!
 
Täällä ja tropicana.. lipitystä ja yritän karttaa ja sokeria..:D
Meitä kuluttajia taidetaa huijata..6-0
Tamariini voi kyl olla varmaa vaikeaa löytää..oon ja tarkalla silmällä yrittäny mennä kaupas, mutta kerro jos löydät..Kiitos infosta oli mielenkiintoista!

(.) kp 7 / 27-31 mennään. Ensiviikolla ke on suunnittelu PAS hoitoon, jänskättää onko viel yks kierto välissä.. Tässä on ollu ja vähän asunnonvaihto kuume.. pikkasen pienempään ja halvempaan ja lähemmäs miehen työpaikkaa, ensi viikolle myös näyttö.. jännitävää,
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Liljah! Toivottavasti tämä olisi se kuu kun tulee useampia plussia.

Mulla on ollut vajaan viikon vähän erikoinen olo. Tuntuu, että koko ajan jotenkin kiristää ja nyrpsii alavatsaa. Vähän sellasia pms-tuntemuksia, mutta mulla ei oo koskaan ollu niin lyhyt kierto, että vois näillä päivillä niitä olla. Varsinkin kun tätä on jatkunut jo joku viis päivää. Rinnat on myös ollu kipeet. Toivottavasti tää on hyvä merkki. Nyt mietin minä päivänä uskaltaisin tehdä testin. Mulla on tuplapakkaus niitä Apteekin omia, joita en viime kierrolla päässyt käyttämään. Toisaalta en haluis millään nähdä sitä negaa, joka sieltä todennäköisesti tulisi näillä päivillä joka tapauksessa. Toisaalta taas haluisin tietää heti! Jos en testaa, voin ainakin elätellä toiveita, että nyt tärppäsi. Se taas toisaalta voi johtaa paljon isompaan pettymykseen. En osaa päättää.
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah
Täällä vihdoinkin KP1!:) Ja YK4 alkakoon! Panikoin jo kohdun ulkoista ihmeellisten oikeanpuoleisten alavatsakipujen takia. Perjantai-iltana oli tosiaan outoa oikeanpuoleista turvotusta ja kipua. :(

Maybelle: joko päätit päivän testata? :popcorn:

Tamariini: niinpä, samaa mietin arvoista. Ja harmi tuo miehen uupumus :( nyt vaan kannattaa tukea ja toivotaan, että kevääntulo ja kesä auttaisi ja lieventäisi :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Maybelle: Tuttua pohdintaa.. Mulla on aina vähän sama, venytän raskaustestin tekoa viimiseen asti ja sitte oon tietty ehtinyt kuvitella vaikka mitä ja putoan tooooosi korkealta sen negan kanssa. Sitte päätän, et ens kierrossa hoidan tuon negan näkemisen jo aikasemmin alta pois. Mut nyt en taas uskalla sitä kuitenkaan tehdä :D (kommentti: ei siis oo mitään syytä epäillä raskautta, mut alkaa taas olla ne päivät jolloin vois aloittaa 'himotestailun') Mut sullahan on kuitenki jo selviä oireita havaittavissa! :) Toivotaan parasta!

Mielenkiintoista greippimehupohdintaa tosiaan! :D Pitänee ehkä aloittaa ihan oikeiden greippien syöminen, niin voi olla ainakin varma ettei mitään puutu :) On varmaan terveellisempääkin kuin mehut. Paitsi että greippiin on varmaan laitettava desin verran sokeria, että sen voi syödä :LOL:

Tamariini: Jaa että nyt se Shagation sitten oli! :D Harmi ettei se nyt ihan sellaisenaan toteutunut. Toivottavasti miehen olo nyt loman jäljiltä on nousussa ja pääsette jatkamaan projektia. Mut tosiaan tärkeintä on saada se toinen osapuoli sellaiseen kuntoon, että jaksaa tätä epävarmuutta ja odottelua mitä tän yrityksen myötä tulee.. Jos vaan maltat odottaa! :D Mut hyvä ajatus tuokin, että otat tän ajan nyt ihan siltä kannalta, että tutustut omaan kiertoosi jne. :)
 
Testasin tänään aamulla, ja negahan sieltä napsahti. Harmittaa. Toisaalta ihan hyvä, että tuli se nega nyt, ettei oo odotukset niin korkealla. Toisaalta tiedän, että nyt on vielä niin aikaista, että tää nega ei vielä tarkoita mitään. Nyt pitää vaan odotella.
 
Uuuu, täällähän on tapahtunut taas vaikka ja mitä! :D

Ensimmäiseksi Liljah onnittelut plussasta! :flower::heart:

Ja toiseksi päästän teidät jännityksestä, eli kp7 / yk4 täällä jo menossa! On ollut niin kiireinen viikko, että en ole ehtinyt täällä käydä ollenkaan. Toisaalta hyvä, koska nää menkatkin on vierähtäneet tässä ihan ohimennen. Mutta uutta yritystä putkeen! Oon tässä kiireessä myös unohtanut kaikki mehut ja vippaskonstit, joten saa nähdä miten käy! :D Tässä kierrossa aion panostaa ahkeraan panelointiin ja rentoon fiilikseen!

Maybelle pahoittelut negasta! Toivotaan, että se vielä siitä kipuaa plussan puolelle kuitenkin.

Tamariini no onpa harmi tuo teidän tilanne. Mutta eipä tuossa oikein auta muu kuin odotella, että tunnelma paranee tässä kevätauringon pilkahdusten myötä.

Kippu tsemppiä uudelle kierrolle! Varmaan aika samoihin aikoihin taas ollaan jännittämässä, kun mulla on vähän pidempi kierto. Ja toivotaan, että saat selvyyttä kilppariasiaan. Mulla myös olisi tuosta sukurasitetta, mutta ei ole ikinä testattu. Ajattelin itse että jos ei puolen vuoden yrityksen jälkeen ole tärpännyt niin voisi nuokin testit käydä ottamassa varmuuden vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Liljah

Yhteistyössä