*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Onnea minunkin puolesta Liljah:flower:! Ihania uutisia :heart:. Olen onnellinen teidän puolesta:)

Kevään ja pyhien levon myötä kaikille iloista ja rentoa mieltä yrittämiseen. Täällä on hedelmällinen ajanjakso menossa ja kovasti on yritetty tai siis paneloitu. Heh, on kyllä hyvä termi. Pitää kertaalleen vielä kehua tuota Melodypopinkin suosittelemaa Ovia sovellusta. Ensimmäistä kertaa käytössä tässä kierrossa ja hyvin tuntuu tunnistavan hedelmällisimmät ajat epäsäännöllsestä kierrosta huolimatta ja patistavan hommiin. Toimii!
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop ja Liljah
Ääks, niin vaan kuitenki mullaki on edessä todelliset piinailupäivät, ovia väittäis tärppipäivien olevan nyt meneillään ja näkyypä tuo mies nyt alkaneen "pistään paneloinnit perille saakka"... Oon kyllä menny pesulle suoraan ja pikimiten touhujen jälkeen, mut niin oon lukenu et simpat lähtee niin vauhilla kohti kohdetta, että kyllä ne perille menee ilman jalkojen ylösnostelua. Sitä voin alkaa tekeen sitten ens kierrosta... :)

Onko muilla käytössä tyyny pepun alle ja jalat kohti kattoo-meneelmä vai uskotteko, et simpat pääsee muutenki perille?
 
Greippimehun suhteen alkaa olo tuntuu vähän petetyltä : / Siis vaikka kuinka tutkittiin mehuhyllyjä, niin tää paras löytö on silti "hedelmälihaa sisältävä verigreippitäysmehu". Sama kai sitten mitä mehua juo ellei tuoreita greippejä saa syötyä kirpeyden vuoks... Noita verigreippejä voisin kyllä syödä ihan mielelläni, mut niitä tavallisia en.

OmaAurinkoinen voihan niitä jalkoja kohti kattoa nostella :) , mutta edelleen ihmettelen niitä, jotka ihan vahingossa tulevat raskaaksi... Eiköhän luonto hoida sen, että siittiöt löytävät ampaistessaan oikeaan paikkaan, mutta sen jälkeen tapahtumat onkin vaikka mistä kiinni.

Täällä jo kp9. Alkaa jännittämään ovulaation lähestyminen ja suurten mahdollisuuksien ja unelmien täyttymisen hetket. Silti pieni ajatus, että josko ei tärppäis vielä tästä ekasta kierrosta, jollon laskettu aika menis varmemmin ens vuoden puolelle. Mut silti odotan ovishimoja ja -limoja ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Joo en minäkään ymmärrä vahinkoraskauksia, jos ei ole etes yritetty ehkäistä. Kaverille kävi parikymppisenä niin, että vaihtoi pillerimerkkiä ja siitä välistä napsahti vaikka kaiken teki lääkärin ohjeiden mukaan. Semmosen luen vahinkoraskaudeksi kyllä.
 
Tiistai 7.4.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 34/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 8/28-34..........yk 4..........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 16/27.............yk 1.........luomu
Kippu...................35v.....kp 2/24-27..........yk 4.........luomu
Maybelle..............32v.... kp 27/28-35.........yk 2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 22/28-37.........yk 12.......c+l
tamariini..............32v.....kp 21/30-38.........yk 4.........luomu
Jännää.................33v.....kp 9/27-34..........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Fiidu...................34v......kp 9/26-31..........yk 1.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Jännää:llä on siis huomenna jännäpäivä! Kerro sitten mitä päätöksiä suunnittelussa tehtiin. :) Tsemppiä!

Maybelle, Ei nyt vielä menetetä toivoa. Päivät on kuitenkin aika aikaisessa vielä ja tuntemuksia on. Pidän peukkuja! Milloin testaat uudestaan?

OmaAurinkoinen, mä tykkään aina jäädä vaan köllöttelemään touhujen jälkeen jos ei oo kiirus mihinkään. Mutta en mä kinttuja jaksa ylhäällä pitää. Eiköhän ne simpat löydä perille ihan muutenkin. :D

Kiitos kannustuksista! :heart: Kiusallista tässä omassa tilanteessa on se, että just kun oma mieli alkaa olla parempi ja pirteempi, niin mies sitten oireilee. Toki se on ihanasti tehty, että sinnitteli mun vaikeimmat hetket ja nyt sitten näyttää enemmän tuntojaan kun minäkin jaksan taas vuorostani häntä tukea. Ja kyllä miehessäkin reissun jälkimainingit on vähän kotona jo näkyneet ja hän on ollut pari päivää vähän iloisemman oloinen ja paneloitukin on. Tosin jos samoilla asetuksilla mennään kuin viime kierrossa, niin hedelmälliset ajat osuu nyt tulevaan viikonloppuun. Eikä mitään ovisfiiliksiä (nyt yhden kierron perusteella kuvittelen ne tunnistavani :LOL:) ole vielä ollutkaan. Kahtellaan, ehkä tämä kierto ei ihan hukkaan kuitenkaan mene. ;)
 
Kiitoksia kaikille kannustuksesta. Nyt en oo taas yhtään raskaana, vaikka aamulla olin vielä tosiraskaana. Oireita on monen laisia, mutta luulen, että ne viittaavat kyllä pms:ään. Minkä takia pms-oireiden ja alkuraskauden oireiden pitää olla samat?!

Oireita olen tässä viimeisten päivien aikana löytänyt jo pitkän listan:
- kipristelyä ja pientä kramppailua alavatsassa
- alaselkä jumissa
- palelee ihan hulluna (mikä on aika epätyypillistä mulle)
- tissit ja etenkin nännit todella kipeät
- koko ajan pieni päänsärky
- vahva tuntemus, että nyt on tärpännyt, mitä ei viime kuussa ollut (tähän en kyllä tänään enää luota ollenkaan...)

Ota tästä nyt selvää. Varmaan vitkuttelen sen testin kanssa taas niin pitkään, että menkat ehtii alkaa. Tän hetkisen olon perusteella se saattaa olla ihan millä hetkellä hyvänsä. Jos ei ala, niin varmaan lauantaina vasta testaan. Sit olis kp32 ja reilu kaksi viikkoa ovistuntemuksista.

Tänään illalla nähdään mun kahden parhaan ystävän kanssa. Ne on molemmat raskaana, toisella on kolmannen lapsen la ensi viikolla, ja toisella esikoisen la heinäkuun puolivälissä. En oo heille vielä kertonut, että yritetään, enkä taida kertoakaan, kun on nyt niin kökkö fiilis. Jos olisin just plussannu, olisin voinutkin kertoa. Kyllä mä haluaisin, että muutama läheinen ihminen tietää, erityisesti jos kaikki ei mee hyvin. Sitten vois ainakin jollekin purkaa tuntojaan.
 
OmaAurinkoinen mä laitoin tyynyä pyllyn alle ja oikein kauan haudoin lastia sisälläni kaikissa muissa yrityskierroissa paitsi tässä jossa plussasin! Tässä plussakierrossa paneloitiin muutenkin vain kaksi kertaa koko hedelmällisen ajan aikana ja niinä kertoina suoraan painelin ylös ja pesulle. Tämä kierto kun oli tarkoitus mennä vähemmällä yrittämisellä, kun tästä kierrosta LA joulukuun puolessa välissä.. No, mutta näköjään vauva päätti kuitenkin että haluaa syntyä sillon jouluna. :) Eli kyllä, ne simpat pääsee todistetusti perille ilman mitään hautomisia. :D
 
Heipä hei täältä taustalta! Kovin on porukka uudistunut ja liekö kukaan minua enää edes muistaakaan :) Nyt kuitenkin kävi niin, että minut voi poistaa taustailemasta ja siirtää plussanneisiin. Plussasin vihdoin ja viimein 7.4. Takana 5 vuoden yritys ja nyt meidän ensimmäinen ICSI toi toivotun tuloksen. (Hironea .... 36v.... ya 2010.... 7.4 1. ICSI) Siirryn tuonne odottavien puolelle, kunhan tokenen vähän tästä onnellisesta shokista.

Multa jäi jonkinmoinen kasa (about 20) liuskaovistestejä käyttämättä. Tilattu mammaksi.fi kautta ja ovat vielä avaamattomassa lähetyspaketissaankin. Jos jotakuta kiinnostaa ostaa halvalla pois laatikosta vanhenemasta niin laittaa mulle yksäriä.
 
Tämä aamu on ollut yhtä ärripurria... Mutta ne hävis just nyt! Onnea Hironea!! Olen koko ajan miettinyt mitähän teille kuuluu ja ovatko hoidot alkaneet. No olivat, ja vielä noin onnistuneesti!! Olen kovin onnellinen puolestanne! Onnea matkaan ja hyvää odotusaikaa. :heart:

Niin se vain taas pitää todeta, että lopussa kiitos seisoo. Pitkän taipaleen ja vaihtelevien vaiheiden jälkeenkin.
 
Keskiviikko 8.4.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 35/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 9/28-34..........yk 4..........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 17/27.............yk 1.........luomu
Kippu...................35v.....kp 3/24-27..........yk 4.........luomu
Maybelle..............32v.... kp 28/28-35.........yk 2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 23/28-37.........yk 12.......c+l
tamariini..............32v.....kp 22/30-38.........yk 4.........luomu
Jännää.................33v.....kp 10/27-34.........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Fiidu...................34v......kp 10/26-31..........yk 1.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.
Hironea...............36v....ya 2010....7.4 1. ICSI


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Onnea Hironea!!! Näin elämäni ensimmäistä kiertoa yrittämässä tuntuu ihan uskomattomalta, että edessä voi olla samaiset 5 vuotta ennen sitä onellista hetkeä. Olette kyllä niin ansainneet tämän onnen hämmennyksen ja kaikki ilon tunteet!! Nauttikaa kaikista raskauden vaiheista ja oman pikkuisen odotuksesta! :heart:

Maybellen tuntemukset kuulostaa lupaavilta! :) Lauantain testailua odotellessa.

Kiitos Tamariini kun päivittelet tota listaa! Tuntuu jännältä nähdä oman nimimerkin perässä jo kiertopäivä 10, kun tietää että se merkkaa ekaa kertaa jotain muutakin kuin vain ovishimojen lähestymistä.

Täällä on rakasteltu lähes päivittäin ja mietinkin jo, että riittääkö niitä simppoja sinne otollisimpaankin hetkeen ;) Jonottavat sinnikkäimmät siellä sisälläni sitten porukalla, jos joku vaikka selviäis useamman päivän :D
 
tamariini Tää kierto oli vaan niin tähtiin kirjoitettu meidän kierto. Pitkään lääkärin kanssa keskusteltiin, että lähdetäänkö yrittämään tähän kiertoon, kun tuo pääsiäinen oli vaarassa sotkea aikataulut. Mulla yleensä on kellontarkka kierto, mutta nyt näiden piikkitysten ja lääkkeiden kanssa se on vähän heitellyt. No niinhän siinä sitten kävi, että mun kroppa mahdollisti tän ICSI:n kypsyttelyn, koska täti kurvasi paikalle 3 päivää etuajassa!! Tätä ei ole ennen tapahtunnu ikinä koskaan. No se turvasi sen, että ehdittäisiin tehdä munasolupunktio kevyesti ennen pääsiäislomia. Lopulta kaikki meni vielä munasolujen kasvunkin osalta niin nappiin, että saatiin kyytiläinen tuoresiirtona matkaan jopa viikkoa ennen lomia.

Nyt on sitten vain odoteltu... ja odoteltu... Ja voin suorilta sitten heittää romukoppaan kaikki mahdolliset odotukset oireista. Mä en ole oireillut sitten yhtään mitenkään. Tissit on ollu normi kipeät mitä ne on olleet joka ikisessä piikityskierrossa mistä nega on tullut ja mahaa nipistelly aivan samalla tavalla, kun aina ja ikuisesti ennen tädin saapumista. Eikä mitään muuta. Ei yhtään mitään! Ei metallinmakuja, ei pissalla ravaamista ei niin mitään, nada! :D

Kaikkea hyvää teille yrittäjille! Jaksakaa vaan uskoa, kyllä se lopulta palkitaan :) ennemmin tai myöhemmin. Meillä jäi pakkaseen vielä 4 priimaa alkiota, joten jos toiseen päädytään niin polku on paljon lyhkäisempi.
 
Hironea wau! Onnea! :flower: Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti!

Maybelle Joko on testailtu :popcorn: ?

Tamariini Hihii..<3 juu oli jännää. Kaamea myrskytuuli ulkona suu ja silmät on täys hiekkaa visiitin jälkeen..:D. Lääkärin tapasin ja ultrattiin, kaikki hyvin, olin toipunut punktiosta, limis oli 5, jotain, mut nyt vasta kp10 nii loppua kohden viel paksuuntuu sanoi lääkäri. Ja mulla ei oo kuulemma siinä ongelmaa.
:p Noh vielä meen yhden luomu kierron. Eli lääkkeelliseen kiertoon päädyttiin, kun tuo kierto päivän pituus vaihtelee niin paljon, on helpompi heille ja mulle ei tartte tikuttaa ovista. (Vaikka niitä tilasin. Tosin paketti ei oo vielä tullut vaikka ostin jo ennen pyhiä) Ja koska oon jo ovulaation kynnyksellä, eivät ehtisi lääkkeillä rajoittaa ovulaatiota, joten senkin takia nyt menkkoja oottelen, jolloin alkaa sitten lääkkeet.
Lääke reseptin jo sain, mutta en viel menny hakee, ainaskin hormooni laastari ja luget tulee käyttöön. Eli siis Toukokuun alkuun menee pas.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kippu ja tamariini
Onnea Hironea!

Mua vähän mietityttää, olikohan mulla ovista ollenkaan tässä kuussa. Ei oo nippaillu mistään eikä muutenkaan mitään tuntemuksia, viime kuussa siitäki eestä. No, mut 13 päiv.n päästä näkee mitä rtesti sanoo jos testaamaan pääsee.

Jäin muuten miehelle kiinni yks päivä oviasta. Nyt siitä on tosi hauskaa, et pidän kirjaa paneloinneista. Mut sit se tiuskii välillä ku näkee et kaksplussalla hengailen, et ei sais vaahdota asiasta niin kovasti. Mut pitäähän mun jonnekki saaha hömpöttää näitä asioita, eihän se jaksa kuunnella silleen ku mulla on tarve näistä saada puhua. Ja täällä saa vertaistukea. :) Pari kaveria tästä asiasta tietää, mut eihän niillekkään joka päivä voi olla soittamassa, et hei muuten, me on tänään heilutettu peittoja kun ovis varmaan lähellä! Täällä saa touhottaa ja toiset ymmärtää.
 
Hironea, vau! Aivan mahtavaa! Mä ihan liikutuin tuosta teidän ihanasta uutisesta. Huippua, että pitkä yritys lopulta palkittiin ja pieni on matkalla! Onnea tuhannesti! :heart:

(Ja kyllä ne oireet vielä ehtii iskeä. Mulla nännikipu ja vatsan turvotus alkoi vasta joitain päiviä plussan jälkeen ja etova olo noin 5+4.) Ihanaa odotusta!

MelodyPop ja pikkupupu 10+1
 
Ihanaa Hironea, kylläpä tulin iloiseksi uutisesta. ONNEA!!!

Mitähän Meropelle mahtaa kuulua...?

ON: lomalta palattu arkirutiineihin. Menkat alkoi to 2.4 ja laastarit aloitin la 4.4. Suunnitteilla on siis eka PAS hormonaaliseen kiertoon, vielä en ole saanut ultra-aikaa sovittua kun en ole saanut klinikalta ketään kiinni. Huomenna soittavat ja sitten aikataulut varmistuu. Jos kaikki hyvin niin siirto varmaan joskus reilua viikkoa ennen vappua. Toivottavasti kävis yhtä hyvin kuin hironealle, että ekasta tärppäis... toivotaan, toivotaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Vilijonkka Saat aikaisemmin kyytiläisen matkaan..pidän sulle peukkuja.
Mun pitää oottaa menkkoihin ja sitten toukokuulle aloittaa tuo laastari..homma. harmittaa ku viel pitää odottaa..:p Muuten Onko se laastari helppo saada tarttumaan? Ja minkä hintainen?..pitäisi marssia hakemaan niitä apteekista ja luget.. mikä sulla on toisena lääkkeenä?
 
PAS =pakastetun alkion siirto ..Oomme käyneet IVF hoidon, jossa munasolut punktioitu talteen, ja sitten ne hedelmöitetään ennen pakastusta tai pakastuksen jälkeen ja hedelmöitetty alkio laitetaan kohtuun.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä