*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Nih. MelodyPop. ;) Kolmastoista kerta vois olla onnenkerta! :) Ja ehkä tuo maisemanvaihdos tosiaan auttaa.. En tiiä. Oon vaa jotenki siinä uskossa, että mun kohdunsuu nyt vaan on niin pieni, ettei ne siittiöreppanat mahdu siitä sisään! (Erittäin pieneksi se on siis todettukin) Yöllä kivuissa kärvistellessäni näin sieluni silmin, kuinka se kuukautisveri väkisin tunkee ulos siitä 'seitinohuesta' aukosta - siltä se nimittäin tuntui :D No mut ei tässä spekuloinnit auta. Hain just Prismasta reilusti greippimehua ja yritän sitte sieltä Ameriikoista etsiä mahdollisimman aitoa versiota! Jospa sieltä vaikka sais sitä tuoremehua.. :)

Kiitos tsempeistä! :heart:
 
Kuulostaa aika kamalan kivuliailta Tilulilu noi sun menkat! Ai kamala! Eikä tää lapsen saaminen vaan tunnu olevan missään määrin helppoa, kun kellä tahansa voi olla mitä tahansa juttuja, niin kuin sullakin toi pieni kohdunsuu. Edelleen ihmettelen, miten jotkut sikiää ihan tuosta vaan jo pelkän miehen koskettamisesta. Toivotaan, et uus kierto ois nyt teidän :heart:

Itse niin "sinisilmäisenä" ekaa yrityskiertoa menossa kuvittelen, että voisin raskautua ihan heti tästä vaan. Toiveikkaan positiivisena siis vaikka tiedän miten pieni mahdollisuus se todellisuudessa on. Mutta mahdollisuus kuitenkin.

Iloista viikon alkua kaikille! =)
 
Fiidu: Mun menkat on aina ollu ihan helpot, mut pillereiden poisjättämisen jälkeen (reilu vuosi sitten) on ne runsastuneet. Ja joinakin kuukausina selvästi myös kipeytyneet.. Tää tän kertainen oli kyllä poikkeavaa. Hirveetä kun jotkut kärsii tuollaisista (tai kovemmistakin?) kivuista joka kuukausi! :O En kestäisi kyllä..

Menkat on muuttunu myös niin, että vaikka vuoto on runsaampaa niin sitä kestää runsaana vain 1-2 päivää. Menkat kestää kokonaisuudessaan n. 3 päivää ja se on siinä. Ennen meni aina vajaa viikko! Tästä en kyllä valita, mukava muutos :) Ellei sitte oo merkki ohuista limakalvoista tms.. (Aina pitää olla jotain murehdittavaa ;))

Joo mut en kyllä voi käsittää, miten toiset raskautuu niin helposti! Eilenkin luin jotain keskustelua ja ehkä 90% kommentoijista oli onnistunut ekalla yrityksellä. Perässä tullaan, perässä tullaan.. :whistle:

Mut mahdollistahan se on, ja toiveikkuus on hyvästä! Pidä toi, Fiidu! :)
 
Vilijonkka Mietin ja tuota tarttumispuolta ja lääkäri totesi: Pidä kättä vähän aikaa laastarin päällä niin, että liima tms. lämpeää. Tarttuu kuulemma paremmin kii..No saapa nähdä, kun niitä laastareita rupeen liimailemaan. No hyvä ettei oo hirmu kallis pakkaus. Joo en ja tykkää tuosta luge möhnästä ollenkaan..
 
Lili85 vieläkö pidät itseäs jännityksessä vai joko testasit jo? =) Tänään ovat siis jo 5 päivää myöhässä!?

Ootteko muuten vähentäny kahvin juontia jo ennen plussausta? Mä en millään malttais vähentää, jos oikeen tekee mieli tai vuorotyö väsyttää. Mut silti mietin oisko siitä hyötyä raskauden alkamiselle. Yks hyvä ystävä lopetti kahvin juonnin kokonaan aikanaan kun alkoivat yrittää ensimmäistä lastaan. Se tuntui vähän liiottelulta, mut kaikki me ollaan erilaisia. Ja jos yritys vaan jatkuu kuukausikaupalla, niin siinä joko päättää elää ihan normaalisti tai tehdä ihan kaikkensa jotta raskaudella olis paremmat edellytykset.
 
Tiistai 14.4.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 41/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 15/28-34........yk 4..........luomu
OmaAurinkoinen....32v.....kp 23/27.............yk 1.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 2/28-37..........yk 13........c+l
Jännää.................33v.....kp 16/27-34.........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Fiidu...................34v......kp 16/26-31........yk 1.........luomu
Vilijonkka_...........31v.....kp 12/30-50.....ya 2012.......1. IVF 1. PAS
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa, Kippu, Lili85, Tamariini

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.
Liljah..................31v.......yk4.......3.4.
Hironea...............36v....ya 2010....7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2.......11.4.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Heipparallaa. Nyt on meillä kuulkaas sellainen tilanne, että pistetään vauvaprojekti hetkeksi hyllylle ja näin ollen siirsin itseni taustajoukkoihin. Näillä panelointimäärillä ei mitään toivoa ole, eikä näiden kaikkien muiden murheiden päälle nyt tarvita enää epäonnistumisen fiiliksiä vauva-asioissa. Siispä me kahtellaan joskus kesän lopulla sitten uudestaan jos ei stressittömyys ennen sitä sitten auta asiaan. :)

Mä voin noin kerta viikkon käydä silti edelleen listaa päivittämässä, koska en osaa olla teistä täysin irti. ;) Mutta jos haluatte tiheämpää päivitysväliä, niin suapi joku toinen ottaa kontolleen.

Ja ne, jotka odottelee myös kommenttia siltä endokrinologilta liittyen raskauteen, kilppariin ja rajatapausarvoihin, niin mulla on ensi viikolla se lekuriaika. Käyn sen jälkeen sitten tiedottelemassa mitä lääkäri turinoi.

Vielä hurjasti onnea Maybelle! Oli kiva päivittää taas yksi plussa lisää. Näyttäisi siltä, että huhti-toukokuu on ollut vuosi sittenkin ryhmälle hyvää aikaa. Paljon lisää plussia siis!
 
Kiitoksia kaikille! Palailen kyllä ja seurailen taustalla. Terveyspuoli on nyt sellainen, että jatkuva tulehdus tuskin tuottaa tulosta ja siksi yritys taka-alalla. Eikä kyllä panelointikaan oikein maistu kun puulle :D

Tamariini: samoissa fiiliksissä siis mennään täällä.
Sain myös tulokset kilpparikokeista ja tällä hetkellä toinen arvo 2,28 ja toinen 13,7. Eli sinänsä vähän paremmat kun aikaisemmin ja kai tää kaikki vaan tosta toisesta sairaudesta johtuu.
 
Tamariinille aurinkoisia päiviä ja ajatuksia!

Voi hitsi mua jännittää, viikon päästä saa alkaa testaamaan! Kauheena kuulostelen oloa. Finniä pukkaa naamaan (harvinaista), mutta se voi johtua kyllä siitä että oon muutaman päivän tässä keikkunu napsimassa ylähyllyltä lasten karkkipussien jämistä "maistiaisia". Nännit on tosi kipeet ja nälkä on koko ajan, aamuisin ällöttää vähän kaikki. Mut eipä tässä muuten mitään, eikä oikeesti varmaan mitään vielä tuntuiskaan...

Onko täällä muita allergikkoja? Ajattelin aluksi, että en söis allergialääkkeitä ollenkaan, mutta eihän siitä mitään tullu, alko olo oleen jo niin hankala. Luin, et nykyään setiritsiini(?) ois semmonen, jota lääkärit sanois et on ok raskaanakin syödä. No, asiaa pitää punnita uudelleen sit jos raskaaksi allergia-aikana tulee.
 
Voimia tilanteeseenne Tamariini. :hug: Täällä ainakin odotellaan kovasti sun kuulumisia lääkärireissulta ja muutenkin!

Oma Aurinkoinen sullahan on lupaavia oireita siellä!

Mullakin mahaa kipristelee kummallisesti mutta kierron pituudesta ei tunnu olevan mitään tietoa taaskaan. Aamulämmöt ei ota noustakseen, joten en tiedä onko ovulaatiota tullut ollenkaan (kp33). Meillä lääkäriaika peruuntui ja siirtyi kuukaudelle eteenpäin, mutta hyvälle tuntuu tieto että aika on tulossa.

Positiivista mieltä ja positiivisia tuloksia ihan jokaiselle!
 
Hei apua! Mitäs tämä nyt on?? Mulla on tänään tullut sellaisia ihan kirkkaan keltaisia hyytelömäisiä hyytymiä!? Kp on nyt 18/26-31. Ikinä ennen ei oo moisia tullu enkä löydä äkkiseltään netistä tietoa, mitä vois tarkottaa. Onko joku tietonen, mitä tää tarkottaa?
 
Tervehdys kaikille! Olen täällä kolmekymppisissä ekakertalaisissa ja km:n kokeneissa väliin kirjoittanut, kunnes tämä vauvakuumeilu alkoi tuntua ahdistavalta, kun "tulosta" ei kuulunut... Ilokseni olen taustalta huomannut, että mm. Vauvatoiveinen ja Hironea ovat plussanneet! Maybellen kuulumisia puolestaan olen viime päivinä käynyt salaa lukemassa Odotus-osiossa! ;)

Minulla olisi eilen pitänyt menkkojen alkaa, mutta eivät alkaneet. Sen sijaan sain tänään hailakan plussan! Kyllä sen eilisestä lähtien jo "tiesin", mutta silti jännitti hurjasti tehdä testi... Olin niin voimakkaasti jo näet päästänyt itseni "raskaana ollaan" -moodiin, että pettymys olisi ollut kova. Hauskinta tässä on, että vuosi sitten keskenmenoon päättyneen raskauden LA oli myös joulukuussa! Rukoilen, että ensi joulukuussa viimein pääsen synnärille asti.

Toivon teille kaikille runsaasti plussatuulia. Joku jo kommentoikin, että huhtikuu on hyvä plussakuukausi. No niin on! :D :heart:

 
Sieltä ne menkat sitten tuli,ehti olemaan viitisen päivää myöhässä. Ehdin siis testaan negan jo lauantai-aamuna.

Loppusuoralla on vuoto,joka nykyään kestää vain sen kolmisen päivää ja vuodon määräkin on ensimmäisen päivän jälkeen niukkaa. Melkein pienimmällä tamponilla pärjäisi,mutta hermoheikkona ainakin töissä pidän astetta imukykyisempää. Hormonikierukan aikaan vuoto kesti n.12pv ja siinä välissäkin oli jotain tuhrua,joten perin ihana tämä nykytilanne on.

Erikoista muuten on myös,että ennen menkkoja ei ole itkupotkuraivareita eikä iho kuki, mutta vuodon loputtua itku on herkässä ja leuan hormonialueella on mojovat finnit.

Tänään uskalsin shoppailureissulla hieman hypistellä vauvanvaatteita, mutta periaatteestakaan en niitä etukäteen osta, sen verta taikauskoa on. Nyt siis alkaa näiden menkkojen jälkeen ihan oikea yritys, ilman kuitenkaan mitään otsa kurtussa rynkyttämistä :).

Vähän herättää tunteita puoli jos toisinkin, jos tässä jossain vaiheessa raskaudun. Itselleni se tietää melkein poikkeuksetta työtehtävän menetystä ja ei niin positiivista suhtautumista kollegoilta, mutta oma lapsi ja perhe menee kyllä sen edelle. Vai onko teillä kokemusta, miten saa kaksivuorotyön,esimiestehtävät ja miehen paljon matkustusta vaativat työt sovitettua yhteen?

Tabletilla en saa tätä punaiseksi muutettua, mutta nyt minut voisi lisätä listaan. Eli kierto 29-30 yk 1 ja luomu.
 
Onnea Metsäläinen, ja tervetuloa Joulukuisiin!

Täällä on eka neuvola varattu, aika on jo alle kahden viikon päästä. Samalla alkoi jännittää ihan hirveästi.

Toivotaan kaikille plussia, ja kaikille onnellista kevättä plussiin katsomatta!
 
Onnea Metsäläinen!! Tällä kertaa ansaitsette saada syliin asti oman pienen jouluvauvan :)

Ja Lili85 onnea ekaan yrityskiertoon! Ja tottakai tää herättää tunteita, kun vauvan saaminen vaikuttais niin moneen asiaan sekä työkuvioissa että koko elämässä. Mutta eiköhän asioilla ole tarkoituksensa ja ne tapahtuu silloin, kun on oikea aika :)

Enää muutama jännäpäivä OmaAurinkoinen :) Pitkiä päiviä, kun itsekin jo odottelen kokonaisen viikon kulumista eteenpäin. Josko pääsisit testaamaan ja lisäisit huhtikuulle uuden plussan ;) Oon teiän jännityksessä mukana. Tää on jotenkin niin koukuttavaa, kun seuraa miten teillä kaikilla menee :)

Hei Maybelle :wave: Voi miten ihanaa! Eka neuvola tekee kaikesta vielä todellisempaa ja saa omiin mietteisiinsä vastauksia.

Täällä jatkuu edelleen eilen mainitsemani kirkkaankeltainen limavuoto valkovuodon seassa ja alavatsalla on tuntemuksia. Olen aika ihmeissäni, mutta luottavaisin mielin, koska mihinkään aiemmin kokemaani tulehdukseen tämä ei viittaa millään lailla. Uskottelen itselleni, että liittyisi hedelmöittymiseen ja kiinnittymiseen jollain lailla. Toiveikas kun oon ;)

Aurinkoista kevättä ja puuhaillaan kaikkea mukavaa ja piristävää tämän vauvakuumeilunkin ohessa! =)
 
Suurimmat onnittelut Metsäläinen! Täällähän saa lukea jatkuvia ilouutisia =)! Mahdollisimman huoletonta odotusaikaa sinulle. Itsekin keskenmenon kokeneena mietiskelen välillä miltähän seuraava odotus mahtaa sitten tuntua. Ainutlaatuista se ainakin taatusti on.

Fiidu niinhän se on että valkovuoto jatkuu ovulaation jälkeen jos hedelmöittyminen on tapahtunut. Peukut pystyssä sinun puolesta.

On. Täällä vihdoin lämmöt pysyvästi kohonneet, ja hedelmällisyysohjelmien mukaan dpo 4. Varovaisen toiveikkaasti siirryn minäkin yrittämisestä odottelemaan olisiko onni käynyt. Tsempit kanssa piinailijoille ja lisää plussia huhtikuulle, eikös niin :)
 
Minä palaan piakkoin tänne takaisin. Ainakin lukemaan.
Tänään olisi ollut viikkoja 10+0,ultrassa sen sijaan tuulimuna.
Tyhjennys huomenna,ekat pillerit jo otettu.
Täältä ainakin saa vertaistukea.

Joten listanpäivittäjä vois laittaa Lennis/KM. :( taustalle toistaiseksi.
 

Yhteistyössä