*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah Ihanaa kun oot jaksanu vastailla monelle.
Hyvä että joku muukin on hassu..;) testailia. tänää kp28 ei menkkoja viel mutta sellainen olo kylläkin..Tuhrua tuli vähän eilen päivällä, josta en pidä..täti tulee...
No tilasin testipakettia, mutta ovistesti saapui heille vasta viikonlop. niin paketin saan vasta ensiviikoksi. yks testi on kaapissa ajattelin että ehkä ti tai ke silloin ois se dpo 6 jolloin ei varmaa viel mitää näy mut ois kp32 jo... jollei täti tuu.
OmaAurinkoinen Ihanaa jos saat vakipaikan. ja :flower: ihania lahjoja olet päivään saanut;) joskus sitä on herkemmällä tuulella syystä tai toisesta, ja tuo keskeytynyt peittojen heiluttelu eikös siitäkin voi raskautua?
 
OmaAurinkoinen onnea synttäreiden ja töiden jatkumisen johdosta! :flower: Toivottavasti saat sen vakipaikan! Täälläkin majailee tänään hormonihirmu ja raivolla siivosin just kylppärin, kun just nyt ärsyttää kaikki ja erityisesti tuo mies. :kieh:

Liljah tiedän tunteen! Toi viikko oviksen jälkeen on just se pahin odotteluaika, kun ei voi oikein edistää asioita millään tavalla, eikä testailussakaan oo vielä mitään järkeä.

Mutta testi tehty aamulla ja ihan selkeä negahan se oli. :) Nyt on kyllä vasta dpo10, joten eipä noi nyt taida kovin luotettavia tässä vaiheessa muutenkaan olla ja ilmeisesti noi Sofi-testit joita halvalla tilailin ei oo parhaasta päästä! Mitäs liuskatestejä te muut käytätte?
 
MamaBoo Tilasin Raskauskeijun leveämpi 4mm liuska.Herkkyys 25 mIU/ml hCG. testejä muutaman kappaleen, mut ne on vasta kuukautisten poisjännistä..ja paketin saan vasta kenties kp 30 tai 31.
CB plus raskaustestiä ollu ja nyt tilasin myös CB digi. Jotenkin noi CB on helpompia lukee, ja myös tyyriitä..ku nuo liuskat, vaikka nitäkin nyt tilasin.
 
Kirjotin eilen pitkän sepostukset ja sitten loppuu akku ja kaikki katosi.

MamaBoo: täällä ärsytti myös mies perjantaina ihan kamalasti :D

OmaAurinkoinen: Onnea synttärien johdosta!:)

Liljah: voisin yrittää testata huomenna, vaikka taitaa se nega pärähtää. Tässä kierrossa en tuntenut mitään ovulaatiota saatikka ole ollut keltarauhaskipuiluja kuten aikaisemmin. Huono merkki kai.:(

Perjantaina joutui tirauttamaan kyyneleitä ties mistä syystä. Esim katsoessani Rakas, sinusta on tullut pullukka :D kuuluu minun pms-oireisiin toi muutama päivä ennen menkkoja tirauttelu.

Perjantaina kävin papassa ja hoitaja ei millään meinannut ylettyä kohdunnapukkaan, kuulemma tosi ylhäällä ja suu piilossa.
 
Saas nähdä tämä kierto..maha oli niin kipee, että otin panadol, ja lämpötyynyn avuksi, tuhrua tulee, muttei vielä varsinainen täti..kaippa tää ensviikolla jo selvä homma jollei tänää.. :'(

jään odotamaan kyytiläistä pakkasesta seuraavaksi...
 
Mun oli pakko tehä tänään rtesti kun aamupalaa laittaessa meinasin pyörtyä ja muutenki ollu tosiaan erikoinen olo. Aamupissa meni ohi toki kun ei ollu herätessä aikomusta testiä tehä. ihan selvä nega, enkä oikeesti mitään tulostakaan odottanu. En tiiä, pitääkö se nyt huomenna aamulla tehä toinen ihan testaamisen ilosta...
 
Näitä on niin mielenkiintoista lueskella. Jännää, kun ootte päässy testaileen ovulaatiota ja etenkin fiilistelemään niitä ovulaation jälkeisiä tuntemuksia.

Kippu mitäs se sitten mahtaa tarkoittaa, jos kohdunnapukka on oikein ylhäällä ulottumattomissa? Sanoiko gynekologi?

OmaAurinkoinen kuulostaapa hurjalta toi pyörtymisen tunne aamulla. Jos katoin oikein, niin sulla olis menkat just loppuneet? Voisko liittyä niihin jotenkin? Jännää kyllä varmasti testailla raskauden mahdollisuuttakin :)

Meillä oli aivan ihana viikonloppu ja vauvakuume on entistä suuremmissa mitoissaan :) Taidetaankin siis alottaa yritys jo heti seuraavasta kierrosta. Eli huomenna tai tiistaina pitäis olla kierron eka päivä. Ilmotan sitten, niin saa päivittää mutkin siihen listaan. Oon niin innoissani ja ihan mahtavaa että saan jakaa tän kaiken teiän kanssa!! Me nyt sitten vähät välitetään siitä mahdollisuudesta, että vauva syntyisi juuri joulukuussa, kun todellisuudessa siitä yritysvaiheesta voi tulla hyvinkin pitkä. Sitä kun ei koskaan tiedä ja ikää on molemmilla aika paljon.

Jännää näin alottelijana ja aiheesta vielä hiukan tietämättömänä mietin, et voisko sulla olla sitä kiinnittymisvuotoa? Eikös se vois olla näihin aikoihin? Kivuista ja tunnetiloista me kaikki tietty kärsitään eri tavoin menkkojen alkua odotellessa. Itsellä lähinnä fyysisiä oireita, vatsan turvotusta, päänsärkyä ja vatsa voi mennä sekaisin. Pitäiskö munkin opetella näitä termejä niin kuin toi täti :D en ole koskaan ennen sitä kuullut.
 
Äh, emmä jaksanu kuitenkaan testiä tehä nyt aamulla, naurattaa ajatus, miksi sitä selkeetä negaa turhaan. Vaikka testailu muuten kivaa onkin :D

Ihanaa Fiidu ja onnea yritykseen! Me eilen taas puhuttiin vauvasta, oli pakko kysellä asiasta mieheltä kun nähtiin kaupassa jotai sen tuttua ja niillä oli 9kk ikäinen vauva mukana. Mun sydän on pakahtua kun katson miestä lässyttämässä vauvoille! Tää kierto mennään vielä nyt kuitenki ihan "lämmittelymielellä" sen vuoksi et la tulis oleen 29.12, mut ens kierto on sitten se oikea. Nyt tietenki odotan seuraavia menkkoja ku kuuta nousevaa :D Mies tietenki kiusas mua sitten kunnolla sanomalla, et vauva saa syntyä tammi- tai helmikuussa ja sitten taas ootetaan. Helmikuu ois kieltämättä aika hauska, mies on syntyny tammikuussa, minä maaliskuussa ja miehen vanhemmat lapset huhti- ja toukokuussa :D Saatais kunnon synttäriputki siihen.

No nyt harjotteleen tätä lapsiperheen elämää ja herätteleen päiväkotilainen päiväänsä ;)
 
Huomenta! Nyt se alkaa meilläkin!! :)

Eli mulle sais päivittää kp1/26-31 ja yk1

Voi OmaAurinkoinen vielä saat siis yhden oviksen kärvistellä ja ehkäistä. Aloin just itse miettiä, et jos oltais alotettu yritys vasta toukokuussa, niin miten olisin selvinny ovulaatiohimot tietämällä, et jos nyt ei olis kumia välissä, niin voitais saada vauva. Ollaan nyt pari kuukautta menty varmoilla päivillä ja odotan, että päästään hyödyntämään tosissaan ne ovishimot ;)

Sateen raikasta maanantaita kaikille ja onnea haaveiden toteutumiseen! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Fiidu: Näytteen otti sairaanhoitaja, ei gyne niin ei okmmentoinut asiaa. Mutta normaalissa kierrossahan se nousee ylös ja laskeutuu taas ennen menkkoja. Yleensä.

Jännää: :hug: Höh. Mutta sitten varmasti tärppää, ainakin toivon niin todella.

Täällä tänään kauhee menkka-angsti. Olokin sellainen, että alkaa huomenna-keskiviikkona. Lisäksi olen saanut naamaan hirveesti kutiavia punaisia länttejä ja pientä näppylää. Olleet siinä noin viikon, mutta nyt kutiavat enemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Fiidu, meillä ei silleensä oo ehkäisyä ollu helmikuun jälkeen. Helmikuun loppupuolella loppu mulla pillerit ja tarkotus oli alkaa käyttään kumia. Mutta mies jakso pelata kumin kans tasan yhden kerran ja sen jälkeen on ns. ruutaillu onnensa muualle ku sinne itteensä.

Siksipä mun pääni sekoileekin näitten "oireitten" kanssa, joku minimaalinen toivonkipinä kolkuttelee et jos joku uimari ois ollu niin hurja et ois emättimensuulta uiskennellu maaliin..
 
Fiidu pääset piinailemaan ;) ovulaatiota ja sen jälkeistä aikaa.
noh ei ollut kiinnittymisvuoto, yleensä mulla tulee toi ruskea tuhru aina 3-4 pv ennen menkkoja. Kenties myoomista johtuvaa. Se on ruvennut tulee täs kolmenkympin jälkeen kiusaksi, tuo tuhru.

(.) Nyt alkoi kp1/30 Täti saapui kylään. Kyllä se vaan niin on, ettei luomuna onnistu : /
Eli pas suunnitteluun marssin 8.4, Jännittelen, että solut ois jakautuneet hyvin ja selviäisi sulatuksesta, viimeksi sain erittäin huonon ja hitaan alkion kyytiin tuoresiirrossa.
lisäys: Vaikka katsotaan meneekö yksi kierto vielä välissä. Jos saa lääkkeitä tms. jotka pitää alotaa kierron alussa.
Kippu Kiitos! Toivotaan!
 
Viimeksi muokattu:
Jännää pahoittelut uudelle kierrokselle joutumisesta ja tsemppiä hoitoihin!

OmaAurinkoinen kiva että ei enää kovin pitkään tarvitse odotella! :)

Kippu mä oon niin samoissa fiiliksissä!

Eilinen jopa selvittiin miehen kanssa ilman riitelyä, mutta tänään aamulla taas raikasi "neuvottelut" varmasti koko naapurustolle. Että voikin ottaa päähän. Huomenna pitäisi olla kp1 ja fiiliksistä päätellen näin varmasti tulee myös käymään. Huoh. Tein siis testin taas aamulla ja ihan selkeetä negaa se edelleen näytti. :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Sain juuri puhelun raskaana olevalta ystävältä ja palautu kyllä nopeesti omasta "miksi mun pitää odottaa vielä kuukausi ennen kuin oikeesti aletaan yrittään-taivaasta". Yllä sitä on hullu kun haluaa alkaa tuohon touhuun! Muuta en voi sanoa, mutta kyllä elämä on epäreilua ja kuinka surullinen olo on itelläkin, kehtasinkin tuntea kateutta kun hän eilen vielä onnellisena laittoi kuvan pienesti kasvaneesta masustaan. :( Toivottavasti jokainen ymmärtää olla onnellinen kun raskauden loputtua saa syliinsä pienen terveen vauvan.
 
Jännää toivottavasti saisitte sitäkin sinnikkäämän alkion kyytiin ensi kerralla! Jos se ois sit siinä :) Keväällä aika menee onneks joutusammin, ku valosuus lisääntyy ja ihmiset energisempiä. Eli eiköhän se mahdollinen odottelukiertokin äkkiä menis.

OmaAurinkoinen oon pahoillani sun ystävän puolesta. Kyllä tässä asiassa on niin monesta kiinni, että raskaus alkaa ja jatkuu loppuun asti. Ei sellaiseen menetykseen osaa millään varautua vaikka pienenä pelkona onkin. Voimia ystäväsi tukemiseen ja uskallusta omien haaveiden toteuttamiseen!

MamaBoo olisko huominen sitten jo sopuisampi päivä :) Alotetaan kiertoa yhdessä samaan aikaan ellet nyt sitten plussaa :) Sehän on hyvinkin mahdollista vaikka tänään näytti vielä negaa. Pidän sulle peukkuja!

Itselle ei nyt mitään uutta. Kauheet menkkakivut ja särkylääkkeitä syöny koko päivän.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Fiidu, nyt ei siis kyse "tavallisesta" keskenmenosta vaan asiaan liittyy kaikenlaista muutakin. Ja vasta kuulin tuttavani tarinan, mutta turhaan silläkään lietson täällä pelkoja, eiköhän niitä jokaisella riitä raskaudessa jo ilman mun tarinoitakin.

Onko muuten muut keskustellu valmiiksi, mihin seuloihin lähette ja jos tulee esiin vaikka vahva down-epäilys, niin jatkatteko raskautta vai päätättekö sen. Me ollaan asiasta jo puhuttu ja aika samoilla linjoilla ollaan. Minusta on ihan hyvä jo valmiiksi keskustella auki ajatuksia yhdessä, ettei vaikka siinä kohin kun joutuu noin isoista asioista päättään, niin selviä et ollaankin aivan eri kannalla.
 
OmaAurinkoinen: Pahoillaan sinun kaverin puolesta. :( Toi on niitä pahimpia pelkoja, että ensin iloitaan ja sitten ultrassa/seulonnoissa myöhemmin paljastuukin jotain vakavaa.
Me ollaan keskusteltu ja molemmat samaa mieltä, että siinä tapauksessa raskaus päätettäisiin.

MamaBoo: Täällä vaan ärsyyntyneisyys pahenee ja tänään kuuli kyllä naapuritkin... :/ Ärsyttää vaan niin paljon. Ihan pakosti selvää menkkaoireilua. Ja myönnän, kiukkuilua siitäkin, että taas testissä nega. :( Ei saisi ja pitäisi pystyä laskemaan siihen kymmeneen, mutta jotenkin vaan ärsyttää nyt kaikki. Paha mieli itselläkin täsät kiukkuolosta. Ihan kamalaa.

Toisaalta kun luin Fiidun kirjotuksen kevään tulosta niin jotenkin mieli vähän piristyi. :) Josko se tästä. Itseäni ahdistaa myös nuo kilppariarvot. Otettu joskus kun kamalaa väsymystä ja muuta oiretta ja muistan, että se matalampi luku oli viitearvoissa yläpäässä ja se korkeampi luku oli taas alarajoilla, mutta ketään se ei kiinnostanut, koska ne kuitenkin oli viitearvoissa vielä. Sama väsymys jatkuu (ja muut oireet) ja nyt pari kertaa lääkäriltä pyytänyt, että otetaan arvot uusiksi ja aion huomenna pyytää kolmatta lääkäriä josko suostuisa se antamaan lähetteen kokeisiin. Tai sitten menen yksityiselle kun on noin vaikeeta saada niitä uudestaan.
 
Voih kurjaa kaikille negan saaneille voimahaleja :hug: ja jaksamista kiukun keskelle!
Fiidu Toivotaan. ja totta ihanaa kun kevät ja kesä pian tulee <3

Tuosta jos olis down epäily, ollaan mekin puhuttu miehen kanssa. Me pidettäisiin lapsi. Rakastan lapsia ja kaikilla on oikeus elää, vaikka siitä olisi kova työ jne..osaa ne down ihmiset olla myös ihania, olen ollut joskus tekemisissä. Se olis kuitenkin oma lapsi, en pystyisi kyllä kesken laittamaan, rakastaisin liikaa<3 mutta tämä vain meidän näkökanta. Pitää viel lisätä, ettei se ole lapsen syy, että hän on down.. siksi en voisi laittaa kesken myöskään. Mut oon tämmönen herkkis..

Täällä kp 2 en oo onneksi vihainen vaan tavattoman surullinen, tuntuu että kaikki pienet jutut vain itkettää, mikä hassua.

Tulisi vielä aurinko esiin niin ois aivan täydellistä, sorsat, lokit, leskenlehdet, leivoset pongailtu!!
 
Viimeksi muokattu:
Me keskeytettäis raskaus jos yhtään isompaa epäilystä tulis. Oon tehny paljon töitä kehitysvammaisten kanssa ja mun voimat ja resurssit ei kestäis sitä oman lapsen kanssa. Surullistahan se olis taatusti tehä keskeytyspäätös, sen haastavuutta en epäile yhtään.
 
Huomenta! :)
Jännää ihailtavaa, miten olisitte valmiit antamaan itsestänne kaikkenne vaikka saisitte tietää lapsen olevan tosi vaativa ja kärsivän erilaisista kehityksen haasteista! Nostan hattua jokaiselle perheelle, jossa eletään erityislapsen ehdoilla ja täydellä rakkaudella. OmaAurinkoisen kanssa ollaan täällä samoilla linjoilla. Niin paljon omaa kokemusta erityistä tukea vaativien lasten, nuorten ja aikuisten perheiden kanssa työstentelystä, että tiedän liiankin hyvin, mitä se todellinen arki tulisi olemaan vammaisen lapsen kanssa. Jos vaan suinkin hennomme, niin keskeyttäisimme vahvan epäilyn kohdalla raskauden. Toivottavasti näin suuren päätöksen eteen emme kuitenkaan joudu. Se tulisi olemaan todella raskasta.

Negan tehneille halit ja pahoittelut! Uuteen kiertoon vaan sisulla ja odottavaisin fiiliksin! :)

Täällä ollut nyt ihan superväsymystä koko eilispäivä. Flunssaa yrittää pukata, kun töissä joka toinen kipeenä. Yritän nyt selvitä ilman kunnon flunssan puhkeamista.

Mahtavaa kevätpäivää kaikille! :)
 
Fiidu Hui ootpa aikaisin herännyt :)

Kiitos, toivottavasti tosiaan ei tarvi olla tuossa tilanteessa, ja saisi terveen lapsen. rankkaahan se ois aivan varmasti.

(.)
kp3 mennään ja menkat alkaa jo olla loppusuoralla, mietityttää meneekö meidän alkiohaku sitten ensikuun puolelle jos ny ensi viikolla vasta suunnittelu. Julkisella tää touhu kestää..
:) eikä malttais ootella. Saisi kyytiläisen mukaan ja sitten kova huoli, että nappaako kuitenkaan kii.
Oottelen pakettia, jonka tilasin jo viimeviikolla raskaus ja ovis testejä, mut ovistestit puuttui firmasta ja sanoi et lähettää tälle viikolle, yleensä paketti tullut seuraavana päivänä, muttei viel oo kuulunu mitää. Kohtahan täs sais ruveta taas ovista tikuttelee :D .Toivottavasti testit ei oo menneet naapurin laatikkoon, lisäys: varsinkin näin aprillipäivänä
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milli Mimosa
MamaBoo mä tilaan aina niitä raskauskeijun herkkiä 10mlU liuskoja. Tuliko täti? Toivottavasti ei!!

Mikäs Kippu sun tilanne on? Toivottavasti täti ei ole kurvannut eikä kurvaa sinnekään!! Ainakin toi kohdunnipukan sijainti vaikuttaa lupaavalta! :)

Fiidu ihanaa että pääset sinäkin nyt sitten jännäilemään, piinailemaan ja testailemaan! ;)

Jännää pahoittelu menkoista! :hug: Toivottavasti PAS tuottaa toivotun tuloksen!

OmaAurinkoinen pahoittelut ystävän puolesta! Elämä on välillä niin julmaa. :'(
Me ei olla vielä päätetty tuosta seulonta-asiasta. Jos jotain poikkeavaa ilmenisi, niin pidettäisiin lapsi joka tapauksessa. Mä jotenkin yritän siinäkin tapauksessa luottaa siihen että luonto kyllä hoitaa ja jos luonto ei raskautta keskeyttäisi, niin sitten lapsi on meille tarkoitettu. Mutta tämä on vaan mun oma tunne omasta raskaudesta ja lapsesta eli en missään nimessä tuomitse tai paheksu toisella tavalla asiaa ajattelevia ja toiseen päätökseen päätyviä. Ymmärrän senkin täysin. Toivotaan kuitenkin että kukaan meistä ei joutuisi tuollaisen päätöksen eteen!

Mulla nyt kp 21 ja dpo 8 (tai 7). Tänään testattu puhdas nega. Mä olen ollut nyt jotenkin täysin varma, että olen raskaana. Mitään muita oireita ei ole, kun eilen alavatsassa "kutinaa ja polttelua" mutta aina näihin aikoihin ennen menkkojen alkua, mulla on kohdunalueella tuntemuksia. Tissit ei ole kipeät yhtään, eikä kyllä mitään muutakaan oiretta. :D En tiedä miten mulla nyt onkaan niin vahva tunne raskautumisesta (luultavasti siksi, että tämä kierto olisi ollut se vähiten mieluinen kun LA olis sillon joulun aikaan). Luultavasti tää mun satavarma olo on kuitenkin aivan väärä ja menkat alkaa muutaman päivän päästä. :whistle:
 

Yhteistyössä