*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

MelodyPop, olikin jo ikävä :heart: Totta puhut, yritän itsekin välillä ajatella, että ei nää mun ajatukset sitä lapsimahdollisuutta multa pois vie. Aina vaan käsketään olla stressaamatta jne. niin sitä yritän kovasti toteuttaa.. Mut tosiaan, ei niille ajatuksille mitään voi! :p Enemmän stressiä aiheuttaa varmasti se, että yrittää ajatella muita asioita muttei onnistu siinä - sekös vasta ahdistaa! Että jatkan nyt varmaan ihan samaan malliin.. :D

Tässä vaiheessa kiertoa (kp10) ei kyllä asia oo niin mielessä, kun ei oo vielä mitään jännättävää. Ovistestailun oon jo aloittanut mut negaahan se näyttää. Tuossa kp14-15 vois jotain tapahtua :) Vähän ehkä välillä nippailee, varmaan ne follikkelit siellä paisuu :D

Tässä on nyt 'onneksi' muitakin asioita mietittävänä, kuten uusi työpaikka, uusi asunto ja uusi asuinkaupunki.. Ihan tervettä suunnata suurin osa ajatuskapasiteetista noihin uusiin asioihin tän vauvaprojektin sijaan! ;)

Mut ihanaa ja lämmintä matkaa teille MelodyPop! :) Nautihan täysin rinnoin pahoinvoinnista huolimatta! Ehdit vielä tulevaisuudessa lomailla ilman pahoinvointiakin, joten ota tää vaan erilaisena kokemuksena.. ;) Noei, ei se varmasti kivaa ole. Joskus on tullut krapulassa mietittyä, että miten sellaista oloa kestäisi viikko-/kuukausitolkulla! Tsemppiä! :heart:

Meilläkin muuten matka siintää jo kuukauden päässä - en malta odottaa! Kuukausi aikaa viilata bikinikuntoa ;) (Terkut keksipaketin vierestä!)
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Voi että, tätä meikeläisen kuumeilua, Tilasin netistä raskaustesti liuskoja ja ovulaatio digi testi paketin. :D Kun tää kierto on nyt jotenkin pitkä ja kummallinen nii aattelin kerraski, kuumeilla ja tikuttaa saanko minäkin jotain haamu haaleita esiin..
No viel vähän pitää ootella ennen kuin siihen pisteeseen päästään, kun ovis juuri, ja jos ei tätiä kuulu.. oikeesti mahdollisuus jo viikonloppuna jos normi kaava

ja sit pessimisti minä iski ja tilasin ovis testiä tulevaa pas hoitoa varten..

Lisäys:MelodyPop Kiitos, Voi että, tahtoo ja aurinkoa...on niin kylmää ja tuulista hrr...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maybelle
Jännää ymmärrän kyllä! Käytin tekstiäsi tossa, mutta en mitenkään ajatellut, ettetkö tarkoittaisi juuri noin. Lähinnä tässä mietteitäni sanoin ääneen, ei niin oikein kenellekään suunnattuna. Oon sattuneista syistä miettinyt teemaa paljonkin. Yk1:sten takana voi olla niin erilaisia tarinoita. Joku on vaan spontaanisti eilen keksinyt, että jätänpä pillerit - ja niin alkaa yk1. Joku toinen taas on kipuillut asiaa kymmenen vuotta ja vihdoin pääsee oikeasti edes yrittämään. Aika eri fiiliksillä siinä ollaan. Tai ainakin on edelliset kymmenen vuotta oltu.

Mulla on tässä aikaa mietiskellä, kun ei oo vielä mitään jännättävää eikä testattavaa. :D
 
Minä voisin olla esimerkkitapaus Milli Mimosan mietteistä. Eli olen tuskaisesti toivonut omaa perhettä jo vuosia. Noin seitsemän vuotta olen kaivannut lasta ja äidiksi tulemista. Kävin todella suuren kriisin läpi kun jouduin itselleni myöntämään, ettei ole biologisesti enää mahdollista tulla äidiksi alle 30-vuotiaana. Se oli ihan hirveetä! Mutta en oo koskaan ennen etes seurustellu ja nyt on oltu reilu vuosi yhdessä miehen kanssa. Kun oltiin oltu yhdessä vasta muutamia kuukausia niin gyne sano mulle, että mun ikäisen pitäis olla jo kovasti vauvapuuhissa kun ikääkin alkaa jo olla. Kyllähän se satutti kun toiveet suhteen kehittymisestä oli korkeella ja tokihan olin asiaa jo haaveillu, ekaa kertaa kun näytti että suhde voisi johonkin vakavaksi kehittyä.

Nyt tässä sitten jännityksellä odottelen, milloin päästään todelliseen yritykseen ja varsinkin, että milloin pääsen raskaustestejä kuluttamaan!

Voi että harmitti kun tänään pyörin kaupassa vaikka kuinka pitkään ja mietin, mitä mun piti ostaa. No, kotipihalle kun tulin niin muistin - se greippimehu!! Menkat loppu eilen, eikä mehua oo, onko siitä enää mitään hyötyä jos huomenna käyn hakeen?
 
Milli Mimosa vähän samaa oon miettinyt. Ja omalla kohdalla myös yllättynyt siitä, miten nopeasti tämä vauvakuumeilu voi sekoittaa pään täysin. :O Mulla ei ole ollut aiemmin minkäänlaista vauvakuumetta ja minä olen ollut meillä se, joka on asiaa jarrutellut. Mutta sitten kun päätös oli tehty niin asia pyöriikin päässä jatkuvasti. Ihan jo siksikin toivoisi, että tässä yrittämisessä ei kestäisi kovin montaa kuukautta, koska tää jatkuva itsetarkkailu ihan oikeasti on aika kuormittavaa. Meillä ei myöskään tule mikään tjottailu kysymykseen, koska joudutaan ihan oikeasti "tekemään töitä" sen tavaranhankinnan eteen. Miehellä kestää aika kauan ja kun pitäisi tavaraa saada kuitenkin sisään niin hommailut muuttuu pakkopullaksi aika nopeasti. Eli sitäkään ei voi aina tietää, kuinka työläitä ne vauvanhankitapuuhat itse kullekin on vähäisistä yrityskerroista huolimatta. Mulla on jo esim. yksi virtsis tässä iskenyt näiden jyystämissessioiden ansiosta, joten toivon senkin takia että nappaisi pian!

Ai niin ja OmaAurinkoinen ei se varmaan ihan päivän päälle ole kuitenkaan. :D Riippuu varmaan vähän myös kierron pituudesta, että ehtiikö mehu tekemään tehtävänsä.
 
Viimeksi muokattu:
MamaBoi totta tuokin. Sitä on vaikka kuinka paljon sellaista, mitä ei osaa ajatella. Mielenkiintoista siis kuulla, millaista muilla on!

OmaAurinkoinen ootteko siis nyt kuitenkin aloittamassa yritystä? Miten jännää! Ja onnea matkaan! Ihan vaan kun tosta greippimehusta kyselit.

Niin,muuten miten greippimehua käytetään? Juodaan ovikseen asti vai koko kierto vai miten? Ajaako ihan vaan greippien syöminen samaa asiaa? Vai pitääkö olla just mehua?
 
Torstai 26.3.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 22/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 24/28-34........yk 3.........luomu
OmaAurinkoinen....31v.....kp 4/27..............yk1..........luomu
Kippu...................35v.....kp 17/24-27........yk 3........luomu
Liljah...................31v.....kp 15/25-27.........yk 4........luomu
Maybelle..............32v.... kp 15/28-35.........yk2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 10/28-37.........yk 11.......c+l
tamariini..............32v.....kp 9/30-38..........yk4..........luomu
Jännää.................33v.....kp 24/27-34........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis, Milli Mimosa

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Heippati pitkästä aikaa! Olen reissun päällä, joten listan päivitys hieman hidasta. Sain kuitenkin viestit luettua ja toivottavasti kaikkien päivät ja tiedot kohdilleen.

Milli, jäät varmaankin vielä ainakin pariksi viikoksi taustailemaan? Sitten kun yritys lähtee todella käyntiin, niin pistähän tietoja tulemaan niin pääset listoille halutessasi. :)
 
Milli greippimehua kierron alusta ovikseen saakka, olen käyttänyt. Taisi joku jo sen todetakin.
Hassua meillä lapsettomuudessa se että ku oon ite pääl kolkyt osa hoitajista joiden kaa täs on tekemisissä hokee: Ootte viel nii nuoria..
Itse tietää: Ei olla ja onkos se 30 tai 35v eteenpäin , Kun alkaa heikkenee hedelmällisyys.. ?
Kyllä noi henkilökunnan kommentit että pitäis olla jo vauvanteko puuhissa on loukkaavat, eihän se kuulu ulkopuoliselle..tietysti jos luuli ettei ole ajateltu asiaa, mutta eihän sitä heti lasta jos suhdekkin vielä alkutekijöissä olla tekemässä.
Koskettavia kertomuksia on paljon. Toivon jokaiselle vauvan kainaloon ja toki vähempi kärsineille myös! ;) tsemppiä kaikille ja iloista mieltä. Kesää kohti mennään
Leivosen laulua jo kuultu <3
 
Viimeksi muokattu:
Jos oisin yhtään ollu nuorempana niin äkkipikainen mitä nyt, niin oisin varmasti tokassu (enkä vain mielessä miettinyt) yhdelle gynelle, että joo mielelläänhän sitä alkais perhettä perustaan, mutta pitäiskö se baarista käydä nappaamassa joku yhdeksi yöksi ja alkaa tarkotuksella yksinhuoltajaksi... Ja moni muukin ulkopuolinen joka kysyny lapsista, niin haloo, eihän mulla ole miestäkään!?

Milli Mimosa, joo, me on lopetettu ehkäisy kuukausi sitten. Mies halusi odottaa et tulee yhdet luomumenkat (oli tällä viikolla), koska kuulemma jos raskautuu heti pillerien jälkeen niin tulee kehitysvammanen lapsi. En viittiny alkaa taisteleen sen kans tuosta asiasta, vaikka eihän se noin mene. Nyt vielä mietitään tätä aloittamista kun nyt tästä kierrosta tulis la 29.12. ja mulla olis hyvä saada olla töissä koko syksy. Että en tiiä mennäänkö keskeytetyllä yhdynmällä vielä tää kuukausi. Tympii kyllä toisaalta tämmönen suunnitelmallisuus, todennäköisyys ensimmäisestä kierrosta raskautumiseen on kuitenki tosi pieni. Mutta sitten mulla kummittelee päässä kuitenki ajatus, että meidän työssä tuskin kukaan on töissä enää kuudennen kuun jälkeen, niin mulla jäis syksy ihan puoliväliin. Monenlaisia ajatuksia pyörii siis päässä!
 
OmaAurinkoinen joo toi kyllä paha.. jos baarista suoraa vauvantekopuuhiin, vaikka kai sitäkin tapahtuu ja milläs sitä lasta jos ei miestä :LOL: mua rupee jo naurattaa ihmisten ajattelemattomuus tietämättömyys ja uteliaisuus..

Greippimehusta tosiaa, kuten joku totes ei oo nyt päivän päälle tarkkaa jos unohtuu joskus, ja kyllä varmasti greipin syöminen samaa ajaa, onhan siinä hedelmän mehua, ja vaikka puristaa lasii ja juo, itse en jaksa heh laiska kun on kaapia lihoja greipistä samalla greippimehun lentäessä silmää, nii oon siihen mehuun päätyny.. katsoa mehuis vaa saa, ettei oo tiiviste/ tai keitetty puristuksen jälkee tiivisteeksi vaan oikeesti puristettu (lue: tai siis mä oon tarkka, en tiedä onko paljon huonompi sellaine tiiviste, mut aattelin, et 100% puristettu mehu enempi vitamiineja yms. ja vähempi sokeria)
 
Viimeksi muokattu:
Huh, tällä puhelimella pääsee niin hitaasti kirjautumaan & vastaamaan, että ehdin unohtaa vähintään puolet siitä, mitä olin aikeissa sanoa... Todella epäkätevää.

Tohon, että ollaan nuoria. Ei 33v tietenkään vanha ole jos viisikymppiseen vertaa, mutta jälkimmäiset ei kyllä enää saa lapsia. Alkaahan tässä tätä ikää ensisynnyttäjäksi jo olla. Ja sitten on se niinkin, että toisilla on enemmän aikaa kuin toisilla. Itsellä voi olla vaikka mitä ongelmaa, mutta ei sitä välttämättä ala työkavereille avaamaan.

Ihanaa OmaAurinkoinen että olette nyt sitten päässeet tuohon asti, että ehkäisy loppuu! :) Työasioiden kanssa sumpliminen on kyllä haastavaa, tsemppiä siihen. Miltä kannalta sun olis hyvä olla syksy töissä? Rahan, työn sisällön, tulevaisuuden uran...?

Mua on myös mietityttänyt tämä ajankohta-asia. Teen lyhyillä määräaikaisilla työsuhteilla töitä ja tietty toiveissa oli vakipaikka ennen lasta. Mutta ei sitä vakipaikkaa nyt löydy, enkä mä voi jonkun työn takia tätä ikuisesti siirtää. Varsinkin, kun se voi aivan hyvin olla, että yrityksessä kestää vuosia. Lapsi voi toki tulla heti, mutta myös viiden vuoden päästä tai ei ehkä koskaan. Joten ehkä vaan parasta ryhtyä yrittämään. Nää lapsijutut ei ole kovin hyvin hallittavissa. Tällaista oon siis itse miettinyt, mutta mulla tosiaan on se tilanne, että raskaaksi tulossa on mitä todennäköisimmin ongelmia odotettavissa. Ajattelisin varmaan eri lailla, jos en tuota tietäisi.
 
Moi!

Olen täällä jonkin aikaa lueskellut kirjoituksianne ja päätin rekisteröityä, jotta pääsisin keskusteluihin mukaan :)

Olen 34-vuotias ja elämäni ensimmäistä kertaa tilanteessa, jossa parisuhteen molemmat osapuolet haluavat lapsia. Aiemmissa pitkissä suhteissani miehet ovat olleet epävarmoja, haluavatko ehkä koskaan ja se on ollut rankkaa. Mut nyt onnekkaana kaikki tuntuu mahdolliselta.

Päätimme miehen kanssa vuoden vaihteessa, että keväällä aloitamme yrityksen. Kävin siis heti tammikuun alussa gynekologilla tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa ja aloitin Femibion tablettien syönnin. Eli foolihappoa on syöty nyt kohta jo se 3kk. Olen lueskellut hedelmöittymisestä ja raskaudesta niin paljon, että aiheutin itselleni jossain kohtaa ihan paniikin :D Kaikki muutokset omassa kehossa pelottaa ja pelkään miten sen pahoinvoinnin kanssa sitten pärjäisi hektisessä asiakastyössä.

Olen vuosiakausia käyttänyt ehkäisynä pelkkää kondomia, koska hormonaalinen ehkäisy ei vain sovi. Tästä syystä olen oppinut tuntemaan kiertoni vaiheet aika tarkasti ja ovulaatiotuntemukset on aika selviä kipuineen ja limoineen. Nyt eilen aloitin vielä Gelee Royalen ihan uteliaisuuttani. Greippimehun sitten kun yritys päätetään aloittaa. Nyt pähkätäänkin sitä, että aloitetaanko yritys huhtikuun kierrosta, jolloin laskettu aika osuisi juuri uuteen vuoteen vai toukokuussa, jolloin lapsi syntyisi varmemmin tammikuun puolella. Analysoin asioita paljon ja haluaisin lapsen olevan koulua aloittaessa mieluummin porukan vanhimpia kuin nuorimpia, jolloin kehityksestä on etua. Voisin siis aloittaa näin alkuun siellä taustajoukoissa ja ilmoittelen, kun aloitetaan yritys.
 
Hauskaa, tervetuloa Fiidu!
Jos teille on tärkeää, ettei lapsi synny loppuvuonna, niin kyllä mä kuukauden vielä odottelisin.
Mä oon alkanut miettiä, että oikeastaan kannattaisi synnyttää joulukuussa - taitaisi olla synnytyssairaaloissa hyvin tilaa. :D
 
Fiidu Tervetuloo!!
Meil mies ja just ajattelee noin jos vauvaa rupeis oottaa, että tulis tammikuun puolelle. Ettei olis nuorin koulumaailmassa.
Mul ei oo välii, oisin onnellinen ku saisin, kun ootettu ja toivottu kauan. On aika mikä tahansa.
 
Tervetuloa Fiidu!

Milli Mimosa, ihan taloudellisesti olis parempi että voisin olla syksyn töissä. Mulle onneksi selvis eilen, että työt jatkuu elokuussa ja lähiviikkojen aikana selviää myös, että vakinaistetaanko mut virkaan elokuussa. Tuo on kyllä hurjan iso juttu, jos sais siis viran just ennen mahdollista äitiyslomalle jäämistä! Ja siis jos ois laps tulossa jo joulukuussa, niin hyvin todennäköstä ois joutua sairaslomalle jo syys-lokakuussa, olis jotenki tosi kurja tehdä työkavereille se et ois töissä vaan muutaman kuukauden. Tokihan vaikka äitiysloma alkais vasta tammikuussa, olis todennäköstä joutua pois töistä jo syyskauden puolella. Mut olis ainakin ehtiny saada hommat täällä pyöriin sijaiselle valmiiksi.
 
Moni tuntuu miettivän lapsen syntymäajan merkitystä vaikka todellisuudessa sitä olisi vaan ikionnellinen raskaudesta. Ajattelen myös, että haluaisko lapsi viettää synttäreitä aina joulun aikaan, jolloin ihmiset on kiireisiä ja keskittyvät jouluun. Meillä on lähipiirissä yhdet synttärit 25.12. ja eihän ne niin joulukyläilystä erotu.
 
Joo siis kyllähän siitä omasta lapsesta olisi ikionnellinen, vaikka olisi syntyny jouluaattona tai 31.12 (kuten mun paras ystäväni)! Ja vaikka meille la tuliskin tammikuulle, niin kumpikin ollaan miehen kanssa vanhempiemme ainoita lapsia ja kummankin odotusaika on ollu hyvin haasteellinen ja ollaan lopulta kumpikin synnytty kuukautta etuajassa. Että jos tuota taustaa peilaa yhtään, niin voi varautua kiireiseen vauvaan. :)
 
Vau, vakinaistaminen olis OmaAurinkoinen loistava juttu! Toivottavasti onnistaisi!

Ja joo, kyllä meilläkin mies tuumi, että ei se joulukuu kai hyvä aika olisi syntyä. Mutta en nyt tiedä, loppuvuoden lapsi olen itsekin ja koulu oli aina helppoa. Vaan yksilökohtaista se kai on, ja pojilla varmaan vaikuttaa enemmän.
 
Fiidu tervetuloa! :)

Mä olin itse luokkani toiseksi nuorin ja menin 6-vuotiaana kouluun. Lukiosta kirjoitin L:n paperit ja pari erinomaisin arvosanoin tehtyä korkeakoulututkintoa on taskussa, joten enpä nyt erityisemmin koe jääneeni ikäluokkani jalkoihin. Tosin eihän sitä tiedä millainen ihmelapsi musta olisi tullut, jos olisin syntynyt alkuvuodesta. ;) Mä uskon, että yksilölliset erot selittää enemmän kuin se syntymäajankohta. Aika nopeasti se ikäero tasoittuu tuossa vaiheessa.

Lisäksi tietysti se, mikä tässäkin on tuotu jo esiin, eli vauva tulee silloin kun tulee. Ja tärppiäkin voi odotella monta kuukautta. Meillä ei ole mitään syntymäajankohtia mietitty ollenkaan ja mua vaan vähän harmittaa, että ei aloitettu yritystä jo syksyllä kun kuitenkin tässä tuntuu näitä yrityskertoja kertyvän. :)

Mistä päästäänkin siihen, että huomenna kaivan liuskatestin esiin ja alan testailemaan. :D En malta odottaa sinne ensi tiistaihin. Alavatsaa on nippaillut jo viime sunnuntaista asti, mutta taitaa olla hamppareilla ja suolapähkinöillä enemmän tekemistä asian kanssa kuin vauvahommilla. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Voi jännää MamaBoo!!

Täällä siemaillaan ekaa lasia greippimehua :p Ei ollenkaan niin pahaa kuin ajattelin etukäteen! Mutta aika ikävää taitaa tehdä näin sitrusallergiselle. Sinnillä ajattelin kyllä kuitenki juoda etes pikkusen per päivä.
 
Fiidu tervetuloa ja ihanaa että olet nyt tuossa tilanteessa, että pääset vihdoin toteuttamaan vauvahaaveita. :)

Jännää kyselit raskaustestien tekemisestä. Mä oon ihan kaheli niitten kanssa ja alotan tosi aikasin, liian aikasin. Suunnilleen joskus dpo 6 lähtien. :LOL: Mä kun olen tilannut niitä isot pinot, niin jotenkin sitä ajattelee että "noita kun on noin paljon, niin kai mä voin huvikseni yhden tehdä ja yrittää vääntelemällä ja kääntelemällä saada jotain näkyviin." :D Millos sä meinasit testailla?

Kippu lupaavalta kuulostaa sun oireet! Voiks sut ylipuhua testaamaan jo vaikka maanantaina? :popcorn: Ensi viikon lopussa pääsen mäkin tosiaan testailemaan (aloitan aivan varmasti jo aikasemmin, mutta koska siinä ei ole järjen häivää, niin en viitsi teille edes niistä mun ajantappotesteistä mainita.) :LOL:

MelodyPop kiva kuulla susta, ikävä on ollut! :) :heart: Voi oksennus! Toivottavasti olo tasoittuu pian! Mua kiinnostaa että minkälaista se pahoinvointi on? Onko se semmoista mahatauti pahoinvointia, krapula pahoinvointia, matkapahoinvoinnin tapaista vai mihin sitä voisi verrata? Onko se huono-olo koko ajan vai onko se välillä kokonaan poissa? Ihanaa loppulomaa teille!

Tilulilu tekee varmasti oikein hyvää suunnata ajatuksia välillä muuallekin ja eiköhän se plussa sieltä kaiken tulevan muutoksen ja kiireen keskellä tulekin. :)

tamariinille kiitos listanpäivityksestä! :)

OmaAurinkoinen kiva että työt jatkuu ja toivottavasti saat myös vakipaikan!

MamaBoo voit olla varma että huomenna ramppaan täällä vähän väliä katsomassa onko sulla iloisia uutisia meille! :popcorn:

Tuosta syntymäajankohdasta. Me puhuttiin tänään just miehen kanssa että jos nyt tärppäis tässä kierrossa (LA olis silloin 15.-16.12.) niin sen koulunaloitusajankohdanhan voi sitten katsoa lapsen kehityksen mukaan. Jos vaikuttaa ettei lapsi olisi vielä valmis aloittamaan koulua 6 vuotiaana, niin sitähän voi lykätä vuodella. :)

Mulla tänään dpo 3. Greippimehu ja/tai Gelee Royale on kyllä tehnyt tehtävänsä. Ovislimat oli ihan toista luokkaa kun ikinä aikasemmin ja limailu vaan jatkuu. :) Vielä pitäisi jaksaa odottaa viikko! :O
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas, kun LISTAA PÄIVITELLÄÄN saa sinne mulle muuttaa iäksi 32v. Niin sitä taas tuli yks vuosi lisää elettyä. Ja itkusta ei tuu loppua. Mikähän lie nyt, mutta itken kaikesta mitä mies erehtyy mulle sanoon ja vedän herneen nokkaan. Eikä oikeesti olis syytä, oon saanu kukkia ja korvikset Kaleva-sarjaan mistä sain joulunu kaulakorun ja aamupalat tehty valmiiksi ja minä vaan itken ja mökötän! Hanat aukes eilen illalla kun äiti laitto viestiä ja kiitti olemassaolostani. Siitä lähtien oon sitten vollottanu.

Meinasin tehdä tänään rtestin (öö, miksi??), koska eilen pienen viinilasin jälkeen tuli ihan järkyttävä olo ja hengailin vessassa kun meinasi tulla oksennus. Taitaa olla mulla pää nyt ihan sekasin. Ja lopetin muka hormoonien syönnin sillä verukkeella että ne sekottaa mun pään. Taidan pystyä sekottaan pääni ihan itekki... :D
 

Yhteistyössä