*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Kiitos kaikille kivaa tulla joukkoon. :wave:
Jep, kaikellaista yritystä jo todella takana ja nyt tosiaan menossa luomukierto ennen PAS hoitoa..oon täs tehnyt ovistestiä kolme päivää, ja oon saanut joka kerta selainen vilkkuva hymynaama.. mut siis tarkoittaako oikeesti, että ovis piikki on vasta tulossa..tai miten pitäisi tulkita?
Mutta olen tehnyt tuolla samalla digi testillä useasti ovis testailun, enkä oo koskaan saanu kolmea päivää peräkkäin vilkkuvaa hymynaamaa. Yleensä heti rävähtänyt vain pysyvä hymynaama kaksipäivää. Omituista.:confused: muoks. Kiertokin alkaa olla jo pitkällä.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jännää ja Milli Mimosa!

Kyllä on semmoset alamahan juilimiset, että luulis menkkojen alkavan jo huomiseen mennessä. Tänään onkin kp28, että sopis aikatauluun ihan loistavasti. Voi itku, jos ne nyt alkaa, niin ens kierrosta la tulis oleen 29.12. Eli halunnee mies pitää vielä toisenki ei_yritetä_vielä-kuukauden. Voi vietävä! Voi ku vois luottaa siihen, et esikoinen menee yliajalle kuitenki.. :D ;) Voi ku ne jaksais olla alkamatta vielä muutaman päivän, niin voisin rehellisesti sanoo miehelle et nyt la on tammikuussa niinku se toivoo.
 
OmaAurinkoinen eikös se yleensä mene just niin, että ensimmäinen lapsi menee todennäköisemmin yliajalle? Siskolla oli esikoisen laskettu aika ennen joulua, mutta vauva syntyi reippaasti tammikuun puolella.

Mä muutenkin vähän kapinoin vastaan liiallista laskelmointia näissä asioissa - lapsihan ei siitä lasketusta ajasta välitä vaan saattaa saapua jo hyvissä ajoin etuajassa. :) Näin loppuvuodesta syntyneenä vähän jopa ärsyttää oletus siitä, että se olisi jotenkin huono asia - ei sillä syntymäajankohdalla oikeesti ole mitään merkitystä.
 
No, nyt ne alko. Eli KP1, vaan ehkä ei tartte yrityskiertoo muuttaa ku ei oo vielä se yritys alkanu... :)

Meillä on tuon kevään suhteen sekin, et olis tosi hyvä jos voisin olla syksyn vielä töissä. Jos vauva olis tulossa jo joulukuussa, niin tuskin mua kukaan tällä alalla palkkais elokuussa töihin kun oisin vaan hetken töissä. Ja se ois taloudellisesti katastrofi. Siis puolen vuoden työttömyys ennen vauvaa.
 
Täällä on Peitto puuhissa touhuttu koko viime viikko, parinpäivän välein, mutta ihmettelen edelleen tuota vilkkuvaa hymynaamaa, onko muilla tullut samanlaista kokemusta kolmepäivää perään? yöllä tuntui menkkamaista jomottelua ja sain (ällötys varoitus) tänään vähän verta paperiin.
Jos se on sitten ovikseen liittyvää, ei menkkojen kyl viel pitäisi alkaa..hmm.. Tai jos ovis on nyt .Tai sitten tää on joku kummallinen kierto, punktion jälkeen. Tai sit se ovis on jo ollut ja menkat tekee tuloaan.

Meilläkin mies toivoisi, että lapsi jos sellainen tulisi, olis tammikuun puolelle, perustelee ainoostaan sillä, että kun muut menee 7v. kouluun, joulukuussa syntynyt on nuorempi, kuin muut ja kehityksessä vähän jäljessä toisia. Itselle ei ole väliä milloin maailmaan putkahtaa, kunhan joskus putkahtaisi.
Jep aina ekasta odotuksesta, monella hyvin usein menee lasketun ajan yli.
 
Viimeksi muokattu:
Jännää eikös sulla ala kierto olla jo loppupuolella? Jos ovis onkin ollut jo aiemmin niin toihan voisi periaatteessa olla jotain kiinnittymisvuotoa ja -kipuilua? Ovistestihän voi reagoida käsittääkseni myös raskauteen, mutta en sitten tiedä vilkuttaisiko jo ennen kiinnittymistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jännää
MamaBoo No alkaa olla kp23 ja siksi oonkin täs ihmeissäni miten tää ovistelu vaa jatkuu, oon niin varovainen toiveissani, etten oo ku ihan pikkusen uskaltanu ajatella: että mitäs jos... Juu, kirjottelen myös tuolla IVF hoidoissa käyvien kanssa, ja siellä moni on tehnyt raskaustestiä ovistesteillä, kun ei oo saanut niin alussa vielä viivoja raskaustestiin- Voi olla että ovis testi on sitten jotenkin herkempi näyttämään hormoonit? Luin myös yks päivä, että joku oli saanu 5 pv. perään ovis digitestillä vilkkuvan hymynaaman ja oli seuraavaksi tehnyt raskaustestin joka näyttänytkin plussaa :O lisäys jos ovis oliskin ollut aikaisemmin, kun ajattelin.. mut mulla ollut kyllä aina suht säännöllinen kierto tosin toi pituus on vaihdellut välillä, mut nää hoidot voi tietysti sekoittaa pakkaa.
 
Viimeksi muokattu:
...mutta oon niin suber varovainen, toisaalta meillä ei oo ollu nyt paineita täs luomuilussa, ku ollaa tos julkisen hoidoissa, mutta jotenkin vaikee uskoa. Kai vaan menkat tekee tuloo.
Tokaisin kyl miehelle eilen, et ois aika paha, jos nyt tärppäiskin luomuna, ku ollaa jo monta vuotta yritetty luomuilua ja käyty läpi inssit ja nyt viel oli eka tuoresiirto ja mitää ei oo tapahtunu, ois kyl aika ihme jos NYT tärppäis ilman apuja.
Jos punktio teki hyvää :LOL: ja mulla todettu myös vähän varovasti, et saattais olla endoa, että jos nuo lääkkeet, joita käytetään, myös endo hoidossa onkin tehnyt hyvää ja kutistanut jotai..ja helpottanu jotai..mutta tää menee jossitteluksi.

mietin tässä pitäiskö viel tänäänkin kokeilla ovis testin reagointia...perjaatteessahan sitä pitäisi tehdä niin kauan kun saa varsinainen hymynaama
 
Ai hitto miten voiki olla kipee! Ihan hirveitä kramppeja mahassa, lonkat ja alaselkä ihan tulessa ja tuskan hiki valuu. Kiva ku en tyhmänä ottanu ku yhen pikkuhousunsuojan mukaan, sillä ennen pärjäs hyvin. Onneksi kohta pääsen kahvitauolle, pitää käydä kyselemässä josko jollain työkaverilla olis antaa sidettä. Toivottavasti ei kovin montaa päivää kestä, torstaina olis sokerointi.

Hei vielä tuon LISTAN PÄIVITYKSEEN niin sittenki mulle et KP1/27 ja yk1 saa olla.
 
Suosittelen kuukuppia, lääkettieteellisestä silikonista tehty, ei häiritse limakalvoja yms. kosteutta limakalvoilla, hygieeninen, voi keittää eli steriloida, ja POINTTI: tulee kivassa pussukassa joka helppo pitää aina kassissa yllärin varalle. Jos ei oo vielä kokeillu, aluksi vähän hankalaa asettaa, mutta oppii. Enkä oo nyt mikää palkattu mainostaja, oon vaan todennu hyväksi ja toimivaksi..Tykkään ja suosittelen. Loppui mun sitellä läträäminen ja pelko että jotai valuu yli. Ei tarvi yö siteitä enää..
parina alku päivänä riittää pikku side kupin kanssa jos runsaampi vuoto..
 
Viimeksi muokattu:
OmaAurinkoinen Aa, Ehkäpä nyt kokeilemaan ;) Mä tykkään just ku voi ottaa mukaan ja säilyttää ja kuljettaa pussissa, lisäys: eikä tarvi miettiä onko siteitä kaapissa. en ossaa olla enää ilman.
Meillä tätä lapsentekoa yritetty jo pitkää ja ilman mitää oltu kauan, nii menkkojakin on valitettavasti saanu kärsiä.

Voima tsempitykset menkkojen keskelle. On se väärin ku niiden pitää olla tuskalliset.. (itsellä ainakin)
 
Viimeksi muokattu:
Mä ostin tuon kuukupin pari kuukautta sitten ja luovutin parin kokeilun jälkeen. Vikalla kerralla ähersin tunnin vessassa, että sain sen pois. :/ Mä en vaan yletä ronkkimaan sitä tuolta sisuksista. Oon kai jotenkin "takapainotteinen" anatomialtani, kun mieskin on tästä samaisesta asiasta huomauttanut. (Pahoittelut, jos on vähän too much information :D) Ideana siis loistava, mutta ei vaan natsannut mun kohdalla. Odottelen tärppäystä jo siksikin, että voisi taas heittää hyvästit kuukautisille. Ja palaan kyllä heti Cerazetten pariin kun vaan mahdollista, kun niistä mulla jäi menkat kokonaan pois. Mulla kuitenkin vuoto kestää jotain 7-8 pv, joten ei kiva.
 
MamaBoo Kurjaa..
Toi on kieltämättä alkuun hankalaa. Mulla on taakseppäin laskeutuva kohtu, mut toimii kyllä hyvin. Meni parit menkat ennen kuin hoksasin missä asennossa olla ja rentona, että saa pois. itse en ees kovin syvälle sitä ns. tunge, (jos tamponeja käyttänyt joskus, ei tarvi niin syvälle laitaa.) leikkaan vähän tiitistä jopa pituutta ku liian pitkä.. sit taitan sen kasaan keskeltä ja asetan paikalleen. Sain kaverinkin kokeilee, muutamahkon kerran valitteli ja kävi tarkistamassa että se pysyy, ja ei meinannu saada sisää ja pois..mutta nyt kun oppinut tykkää ihan valtavasti.

muoks. netissä taitaa olla asettelu ohjeitakin. Vaatii kyllä harjoittelua.
 
Viimeksi muokattu:
parashan ois ku raskautuisi.. ei tarttis tälläistä hetkeen.

Lisäys: Nyt ihmettelen, tein äskön ovistestin ja taas vilkkuva hymynaama. En enää ymmärrä.. neljättä päivää jo vilkkuva naama..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Lennis plussasta!

Ja tervetuloa mukaan uudet!

).(
Täällä ollaan selvitty menkoista ja hypätty takaisin satulaan (so to speak). Olen kohta pari viikkoa syönyt joka aamu aamupalaksi verigreipin hunajan ja luonnonjugurtin kanssa. On ihan tajuttoman hyvää! Oon kyllä aikasemminkin syönyt greippiä muutaman kerran viikossa, mutta en koskaan näin järjestelmällisesti. En oikein tykkää juoda mehuja, tuore hedelmä on kuitenkin aina niin paljon parempi, ja saa kuidut samalla. Tänään huomasin ekaa kertaa eron!

Tässä kävi vähän niin kuin ajattelinkin. Kun selvisin ekasta yk:sta, nyt osaan ottaa vähän rennommin. En esim. tarkista kalenteria ja appeja ja laske päiviä montaa kertaa päivässä :). Yritystä on ollut nyt vähintään joka toinen päivä, voi olla että kohta taas haluttaa joka päivä kun päästään otolliseen aikaan kuusta. En ala (ainakaan tässä vaiheessa) ovista tikkutamaan, koska en varsinaisesti sillä tiedolla mitään tee. Jos peitot heiluu tasaisesti ja riittävän usein muutenkin, ei oo niin väliä tietää sitä tarkkaa ovispäivää. Sitä paitsi lukemani perusteella monella on ollut aika paljon ongelmia testaamisen kanssa. Siitä saattaisi vaan tulla extrastressiä.

Greippien lisäksi mulla on käytössä follihappo- ja D-vitamiinilisät, mutta ei muita poppakonsteja. Mietin, että voisin käydä mittauttamassa hemoglobiinin, ja tarkistamassa pitääkö alkaa syödä rautaa. Ollaan vähennetty lihansyöntiä tosi paljon viimeisen muutaman kuukauden aikana, minkä lisäksi mulla on todella runsaat menkat. Menkkojen jälkeen on monesti vähän heikko ja pyörryttävä olo, mikä saattaisi johtua alhaisesta hemoglobiinista. Mulla oli teininä arvot aina ihan alarajalla tai sen alle, mutta nyt aikuisena ei oo todettu ongelmaa (ei oo kyllä montaa kertaa mitattukaan).

Katsotaan tuleeko tässä kuussa mitää ovisoireita. En oikein tiedä oliko viime kuun oireet todellisia, vai kuvittelinko vaan kaiken kun niin innokkasti yritin etsiä tuntemuksia :).
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta clear blue ovis testistähän pitäisi tulla pysyvä ovis naama, kahden vilkkuvan naaman jälkeen. Aijon viel jatkaa testailua ja jos tää jatkuu viikon näin niin otan raskaustestin kouraan, sittenhän jo menkkojenkin pitäisi pian alkaa.

Tai sitten jää ovis kerta kaikkiaan tulematta, vaiks kunnon limikset oon pongaillu..

Hedelmät ja jogurtti on kyl hyvää, tykkään kans juoda kyllä greippimehua sellaista puristettua, ei tiiviste keitettyä.
Mulla kaveri toi lucuma jauhetta on trooppinen hedelmä joka sis. runsaasti rautaa oon sitä heittäny välillä puron ja jogurtin päälle. Myös punajuuri mehussa on rautaa ja foolihappoa joka tukee raskautumista.. Pitäispäs itse kokeilla myös..

Bongasin netistä terveyspommin:

Punajuuri sisältää paljon kaliumia, kalsiumia, magnesiumia, natriumia, kuparia, rautaa ja sinkkiä. Vitamiineista punajuuresta löytyy A-, E-, C- ja B-ryhmän vitamiineja. Punajuuresta saatava, B-vitamiineihin lukeutuva, foolihappo vaikuttaa punasolujen uusiutumiseen ja aineenvaihduntaan, sekä ehkäisee verisuonten ahtautumista. Se myös tukee hedelmöittymistä ja alkuraskautta. Foolihapon saanti on muuten vähäistä suomalaisessa ruokavaliossa. Punajuuresta saa myös paljon tärkeää kuitua.

Kohta joka iikka syö tai juo greippiä ja punajuurta :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jännää ja Milli Mimosa! :)

MamaBoo mä en ole huomannut mitään eroa greippimehusta. Tosin ostin ensin sitä Rybb & Deckersiä ennen kuin luin että se on jotain laimeempaa litkua eikä "oikeeta tavaraa" ja nyt vasta 4 päivää olen juonut sitä kylmähyllyn täysmehua.

Meillä yrittämisestä tietää kolme mun ystävää. Yhdellä heistä myös esikoisen yrittäminen käynnissä.

Tilulilu mä olen lukenut, että ainakin se Valion 100 % greippitäysmehu, jota löytyy kylmähyllystä, olis tähän tarkoitukseen hyvä. Kyllä niissä muissakin nähtävästi on sitä greippiä, mutta se on paljon laimeampaa eikä aja niin hyvin asiaansa.

Jännää aikamoinen taival on teillä ollut yrittämisen kanssa. Todella toivon että tämä kierto olisi juuri se oikea ja käyntisi täällä jäisi lyhyeksi. :)

Milli Mimosa ei taida olla tämän salaisempaa ryhmää. Itse koen tämän hyvänä, koska täällä kuitenkin anonyymeinä kirjoitellaan ja uskon että ei näitä juttuja edes kukaan "ulkopuolinen" viitsi lukea tai että nämä edes kiinnostaisi ketään, ellei sitten ole itse samassa tilanteessa ja saa näistä jotain apua ja silloinhan se on vaan hyvä juttu. :) Itse ainakin koen hyväksi nämä julkiset ryhmät, kun itse olen näitä lukemalla saanut tietoa ja vastauksia moniinkin itseäni askarruttaviin asioihin.

ON Mä sain tänään digiovikseen hymynaaman! Jee, elämäni eka! :D Viime kierrossahan mulla oli ensimmäistä kertaa toi digi käytössä, mutta hymynaamaa ei näkynyt. Joko nyt sitten Gelee Royalella on osuutta asiaan tai sitten testausajankohta oli nyt sopiva oviksen kiinnisaamiseksi. Liuskoilla mä olen saanut vahvimman viivan aina kp13, mutta nyt kp12. Tolla Geleellä taitaa oikeesti olla jotain vaikutusta!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jännää
Liljah Kiitos, tuun mielelläni löpisee, oon kova mimmi pälättää ja pähkäilee.

En kanssa tiedä mikä mehulaatu sitten paras. Oon suosinu Tropicana mehuu, ku on 100% puristettua, eikä oo sen jälkeen keitetty tiivisteeksi, kun useimmat mehut saattaa olla. Siinähän sitten jo keitettäessä tuhoutuu tavaraa? Tuossa valion hedelmätarha verigreippi-.greippimehussa on tiivistettä ymmärtääkseni. Muoks. En tosin tiedä onko oikeesti hirmu eroja.

:popcorn: juu jännittelen ja ihmettelen mun ovis rupeamaani. Tää ois kyl aika paukku jos nyt kävis hyvin..kauan on taaplaitu. Rupesin vähän jännittää..

Meillä muutama kaveri tietää lapsettomuudesta, muttei tiedä, että ollaan hoidoissa käyty. Ees vanhemmat kummallakaan ei tiedä.
Lisäys
Onnittelut oviksesta! Jos ja myös digitesti on herkempi
?
En ole oikein saanut hyvin selkoa noista liuska testeistä, toki bongasin sen viivan, mutta vähän sellainen epävarma et onko ne viivat yhtä vahvoi vai ei. Toi digi on kyllä antanut aina selkeen nega tai plussa. Ja jos tämä nyt johtaisi raskautumiseen nii toi ovis testi on havainnut sen ja arvostus sen tarkkuuteen vaan kasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
En mä oikein löydä tuosta selaamalla. Noita kerhoja on työlästä koettaa löytää, kun niitä on 35 sivua. Kuitenkin mukana on kanssa sellaisia, joihin kukaan ei ole vuosiin kirjoittanut. Eivätkä ainakaan mun selaimessa järjesty päivämäärän mukaan, vaikka vähän vihjaavatkin siihen suuntaan.

Mutta ei se mitään, ehkä mä selviän mun neurooseista.

Oon tosiaan Milli ja päälle kolmekymppinen. Lapsihaaveita on ollut jo ties miten monta vuotta, mutta elämä ei ole ollut sellaisella mallilla, että edes yritys olisi onnistunut. Kaikenlaista, koulu kesken, ei töitä, ei miestä ja mitä vielä. Mutta nyt! Vihdoin! Viimeinen e-pilleriliuska menossa. Jännittää!
 
Viimeksi muokattu:
Milli en oikein osaa tarkemmin neuvoa noissa kerhoissa, jotkut kyllä niistä on aktiivisia. Tänne vaa juttelee, ei mua oo täällä ainakaa tietääkseni tunnistettu. Kun en puhu omia tietoja , vaan tätä lapsensaantipähkäilyä ;) ja sitähän riittää.
 
No näinhän se on Jännää .

Ootteko te muut jotenkin valmistautuneet yritykseen? Mä oon alkanut syömään tuota foolihappolisää, mutta muuten elelen ihan niin kuin aina. Olisko tästä nyt sitten syytä lähteä ostamaan greippimehua ja punajuuria? :D
 

Yhteistyössä