*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah synttärionnea ja onnea myös tuleviin puuhasteluihin! ;) :flower:

Pitää varmaan itsekin ottaa tuo Ovia kokeiluun, kun kuulostaa tosi kätevältä. Oon vaan vähän laiska lisäilemään tietoja noihin sovelluksiin, mutta jos se on riittävän jännä niin ehkä mielenkiinto pysyy yllä.

Kävin tänään gynellä tuon tiputteluvuodon tiimoilta, kun eilen alkoi tulla myös virtsikseen viittaavia oireita jotka jatkui vielä tänäänkin. Pelkäsin, että joku kohtutulehdus on iskenyt. : / Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin: kaikki näytti hyvältä ja ultrassa näkyi juuri irtoamaisillaan oleva munasolu! Eli mitä ilmeisimmin kyse oli ovulaatiovuodosta ja virtsis sattui nyt vaan samaan aikaan. Saa nähdä mitä tuo clearblue nyt näyttää, kun vielä aamullakaan ei hymynaamaa ilmestynyt. Voi olla, että jätän noi ovistestailut kokonaan jos se naama ei sinne näyttöön nyt pamahda tuosta ovulaatiosta huolimatta.

Voin myös yleisesti huokaista helpotuksesta, sillä munasarjat on paikallaan ja kohtujakin löytyi vain yksi kappale. ;) Kuulemma kaikki näyttää oikein ideaalilta hedelmöitystä silmälläpitäen. Ainoa ongelma meillä on nyt näiden hommailujen ajoittaminen, kun tänään illalla mun täytyy taas lähteä pariksi yöksi reissuun, eli taitaa otollisin aika mennä sivu suun. Täytyy yrittää saada mies töistä kotiin ennen mun lähtöä, että ehtisi vielä pikaiset talletukset tehdä. Ja sitten ylihuomenna aamulla heti kotiin palattua! Reissailua on tiedossa koko kevät, että täytyy pysyä kärsivällisenä ja toivoa parasta!
 
  • Tykkää
Reactions: tamariini
Täällähän on taas tapahtunut vaikka mitä kun ei ole ehtinyt lukemaan!=)

Lennis: Mahdottoman paljon onnea plussasta!:flower:


Vadelmanlehti: En ole ostanut. Ajattelin, että ehkä pärjään ilman.

MamaBoo: Hyvä, että kaikki näytti olevan kunnossa. :) Ja toivottavasti ehdit kellistää miehenkin. ;)

Epäilen, että tämän kierron ovis saattoikin mennä kun menkat vielä loppumaisillaan. Ällövaroitus: Ja kamalat menkat olikin! Hirveä vuoto ja isoja hyytymiä. Su&ma (kp 6&7) oli taas oikealla pieniä kipuiluja. Jos ovis oli jo niin ne mahdollisuudet mihinkään on täysi nolla kun ei ole jaksanut talletuksia tehdä. Tänään tein ovistestin, puhdas nolla. Päivitys: lämmöt ei nousseet eli ovista ei olisi noi nippailut olleet, samanlaisia nippailuja on ollut viime kierrossa myöhemmin kiertoa eli mitäköhän ne ovat...?

Voisin päivitellä jo tämänkin, kun muistin 35v.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa, Lennis :). Ihana kuulla plussauutisia, nyt vaan kaikkea hyvää jatkoon. Niin ja Melodypopille myös onnittelut, että kaikki hyvin.

Ovistestailuista täällä on ollut keskustelua ja voisin muutaman oman kokemuksen tähän lisätä. Normaalikierroissa en ole saanu kertaakaan ovulaatiota testiin näkymään, vaikka kuitenkin ultran mukaan muutamia kertoja olisi siihen ollut mahdollisuus. Nämä ei siis tietenkään varmoja. Apteekin oma ja Pregcheck ovulaatiotesti toimii mulla kutakuinkin samoin, kun olen ristiin testaillut. Molemmilla olen saanut tasavahvat viivat, mutta vain kerran selkeästi vahvemmat viivat (niin ja tätä testaushistoriaa ihan liian pitkältä ajalta :(). Apteekista myytävillä Onni-testeillä tulos on ollut mitä sattuu ja muistaakseni ei kertaakaan selkeää plussaa. No sitten clearbluen digitaalinen... päätin, että vaikka suolainen hinta niin näitä käytän kun on helppo tulkita. Itse en saanut kaikista lääkkeellisistä kierroista ovista kiinni, vaikka testasin 2 kertaa päivässä! Ja siis ultralla + verikokeella varmistettiin että ovis oli tapahtunut. Eli varmaan nämäkin ovat aika yksilöllisiä asioita. Suuntaa antavia, mutta ei koko totuus. Näin ainakin itse koin. Nyt kun PAS suunnitteilla, niin suosiolla tehdään hormonaaliseen kiertoon kun oviksen bongaus testeillä haastellista.

Omaa napaa, vaikka taustalla olenkin... Ensimmäisiä kertoja pitkästä aikaa toivon superpitkää kiertoa. Vaikka joku 43 tai yli olis aikataulujen suhteen hyvä, mutta varmaan nyt sitten kroppa toimii ilman lääkkeitä ja menkat on tuloillaan.. On se kumma, että kun kerrankin sais venyä niin sitten varmaan heti kp 32 hanat aukeaa, joka olis huomenna (niin mulla kierto kaikkea 30-70 välillä, lääkkeillä n. 30). Ja se syy miksi toivon pitkää kiertoa johtuu siitä, että tuleva kierto jää PASsin osalta väliin jos menkat alkaa tällä viikolla. Ollaan pääsiäisenä reilun viikon reissussa, joten siirto ei onnistu... Ei voi mitään, tällä mennään!

Mutta kaikille tasapuolisesti aurinkoisia kevätpäiviä :)
 
Lämmin kiitos kaikille onnitteluista. Hämmentyneenä edelleen, toivotaan että kestää matkassa.

Täällä kyllä roikun vielä ennen kun uskallan siirtyä plussanneisiin..

En tiennytkään Vadelmanlehti, että keskenmenon jälkeen voi kierrot heittää noin pahasti häränpyllyä. Toivottavasti pian tasaantuu ja se ovis tulee ajallaan :hug:

OmaAurinkoinen, ainahan sitä kannattaa varmuudeksi testata.Niin minäkin tein vaikka ei sillon näyttänytkään mitään. On itsellä sit vaan ns turvallisempi fiilis =)

Ja tosiaan, onnittelut Liljah syntymäpäivistä! :flower:
 
Lennis: Onnea hirveästi! :flower: :) Tuohan on just kiva, kun se raskaus yllättää sillai nurkan takaa. :) Ei ehdi liiemmin stressailla kun 'menkatkin' on jo ollut jne.. Hyvin kaikki menee, siitä lähdetään! :heart:

Joku kyseli, että josko mulla vielä ois toivoa kun ei oo menkkoja. No, en nyt enää testiä tehnyt, mut kyllä sen näillä kiertopäivillä jo tunsi, että turha on toivoa. Myönnän hetken ajatelleeni Lenniksen kaltaista tilannetta ja puristelleeni rintojakin taas pari päivää, joskohan ne ois ees vähän kipeät :D Mut ei, ei ollut. Ja vuoto yltyi sen verran, että menkat varmaan alkoi sitten eilen.

Eli nyt olisi sittenkin KP 2

Hienoa MamaBoo, että kaikki oli kunnossa! :) Saitko hymynaamaa ovistestiin?

Hurjaa kyllä lukea noista ovistesteistä, ettei ne aina näytä sitä ovista. Oon jotenkin ihan sokkona niihin luottanut, etenkin tuota hymynaamaversiota oon pitäny pomminvarmana! (Ehkä sen hinnan takia :D) Mut minä oon tietty aina niillä sen ovisplussan saanutkin. Voiko siihenkään enää luottaa?! :O Mut eipä varmasti oo kauheen kannustavaa tikuttaa 2x päivässä jos se huippu ei ees osu testiin!

Vilijonkka jalat ristissä vaan tämän viikon niin ei menkat ala! :D Niinhän se tyypillisesti kyllä menee, että sillon kun ei tarttis niin kroppa toimiikin just niinku oikeasti pitäisi.
Minähän nyt myös toivoin että menkat viivästyy. No ne kyllä viivästyi, mutta ehkä jopa vähän liikaa! ;) Koskaan ei oo hyvä..

Mulla alkaa olla jotenkin sellanen olo, että ei tästä vauvaprojektista tuu koskaan mitään. Ei siis mitään turnausväsymystä, innolla odotan jo ovista ja sen jälkeistä spekulointia, mut jotenkin vaan on mielessä sellainen olo, että ei tää tuu onnistumaan. Näen jo itseni inseminaatiossa kesäkuussa.

Oispa hienoa, kun osaisi olla ajattelematta koko projektia. Just kaverin kanssa puhuttiin, että kun saa neuvoja tyyliin "ota siideri ja mene terassille nauttimaan keväästä niin unohdat koko projektin". Noh, menen terassille ja ajattelen: "Juon tässä tätä siideriä etten ajattelisi lapsiprojektia. Ihan vaan tässä vähän nautiskelen etten ajattelisi raskautumista. Ihan vaan tässä koitan ajatella jotain muuta kuin vauvaa..
Eli ihan yhtä tyhjän kanssa :LOL: Kun sais vaan aivot sillai oikeasti off-tilaan tän asian suhteen..
 
Torstai 19.3.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 15/23-28........yk11........terot
MamaBoo.............31v.....kp 17/28-34........yk 3........luomu
OmaAurinkoinen....31v.....kp 24/??.............yk1.........luomu
Kippu...................35v.....kp 10/24-27........yk 3.......luomu
Liljah...................31v.....kp 8/25-27..........yk 4........luomu
Maybelle..............32v.... kp 8/28-35..........yk2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 3/28-37......... yk 11......c+l
tamariini.............32v......kp 2/30-38..........yk4.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Aivan mahtavaa! Kaksi päivää työreissussa ja poissa koneen ääreltä, ja mitäpä sitä taas pomppiikaan silmien eteen! Ihanaa saada päivittää plussa listaan!! Onnea Lennis!! :heart::flower:

Nyt on hienosti lähtenyt käyntiin plussa/kk -tahti... Eiköhän pidetä (vähintään) tämä tahti yllä!

Synttärionnittelut Liljahille ja Kipulle! :flower:

Vadelmanlehti: Pco on alustavasti diagnosoitu jo teini-iässä. Se vain on pysynyt hormonaalisella ehkäisyllä kuosissa ja munasarjatkin olivat normaalit ehkäisyrenkaan aikaan. Varmaan siksi pamahdinkin raskaaksi heti ekasta yrityskierrosta kun hormonitasot olivat ehkäisyn jäljiltä vielä kohdillaan... No ei ole enää! :D Paino nousee tai jumittaa jatkuvasti, vaikka elintavat ovat ihan samat (ja jopa tiukemmat) kuin ennenkin. Naama ja yläselkä kukkii ja mielialat on ihan mitä sattuu. Samoin kierto. Onko sinulla ollut muuta lääkitystä tähän vaivaan kuin ehkäisy? Jonnin verran olen nyt lueskellut aiheesta ja elän toivossa, että erikoislääkäriltä jotain hoitoja saan... Ei tämä näinkään voi jatkua. Kaikki nopsat hiilarit ovat olleet poissa ruokavaliosta ja pitkään, muutenkin syön kohtuudella hiilareita. Liikuntaa/urheilua tulee harrastettua 6-10 tuntia viikossa, joten ei tässä nyt kauheasti enää näille elintavoille mitään voi tehdä. |O Johan minä kohta luovun koko vauvaprojektista vain sen takia, että on niin huono olo koko ajan. Kipitän apteekkiin ja haen renkaan taas käyttöön. :mad:

Positiivistakin taas kuitenkin myös omassa navassa. Uusi kierto alkoi! Ja tämän myötä nyt tiedän, että ne limailut pari viikkoa sitten oli kuin olikin ovisjuttuja! Hauskaa huomata, että sen tosiaan nuin helposti voi tunnistaa ja että semmoinen oikeasti välillä tuleekin! :)

MamaBoo: Onnittelut yhdestä kohdusta! :D
 
Kipulle myös synttärionnittelut! :flower: Ja tärppionnea uudelle kierrolle!

Tamariinille myös onnittelut mahdollisesta ovisbongauksesta! Helpottaahan se kovasti, jos pystyy ilman mitään apuvälineitäkin sen tunnistamaan. :)

Niin mähän sitten tietysti unohdin eilen tehdä sen ovistestin kun en ollut kotosalla, joten nyt jäänee ikuiseksi mysteeriksi olisiko se plussa sinne ilmaantunut. :O Mä kuitenkin tiirailin myös niitä testitikun viivoja ja vahvimmillaan ne oli sunnuntaina, mikä täsmäisi tuon oviksen ajankohdan (tiistai) kanssa. Alkuviikon testeissä alkoi jo viiva haalistua. Aiemmin liuskoilla testaillessa en myöskään saanut tasavahvoja viivoja missään vaiheessa, mutta selkeä tummentuminen ja haalentuminen oviksen oletettuun aikaan kyllä silloinkin oli nähtävissä. Eli mä luulen, että noi testit ei nyt vaan näytä mulle sitä ovista kovin vahvasti.

Mä epäilen myös, että toi gelee royale vahvisti noita ovisoireita ja melkein pistäisin myös sen tiputteluvuodon nyt sen piikkiin. Mulla ei nimittäin oo ikinä ennen ollut mitään havaittavia tuntemuksia oviksen aikoihin ja nyt oli ton vuodon lisäksi ihan selkeetä menkkamaista jomottelua koko päivän maanantaina. Ja greippimehulimat koko viikonlopun. :D

Mutta talletuksia on tehty, eli nyt vaan sitten jännäillään! :whistle: Alkon punaviinihylly kutsunee myös lähipäivinä, että tulee MelodyPop -metodin kaikki osa-alueet mukaan yhtälöön. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
Kävin tuossa kotimatkalla hakemassa raskaustestin (kolme...), kaiken varalta. Tänään on kyllä ollu kovasti menkkamaista jomottelua alavatsassa, että tuntuu turhauttavalta pistää rahaa selvään negaan. Ostin kaks apteekin testiä ja yhden vähän kalliimman jonka kehutaan huomaavan raskauden neljä päivää ennen oletettua kuukautisten alkamista. Ja se kallein mulla varmaan pitäis sit tehdä kun vasta ens viikolle oikeestaan odotan menkkoja. Ellei ne ala nyt sit huomenna.
 
Jotenkin huojentavaa lukea että on muitakin joilla ovis bongaus ei tikuilla onnistu. Mulle oviksen varmistaa vain lämpöjen seurailu ja sekin harmittavasti kertoo sen vasta kun se on jo ohi. Kenties siihenkin on syynä pco se kun voi aiheuttaa useampia hedelmällisiä kausia kierron aikana.

Tamariiini mulla pco asia selvisi kun kuukautisia ei kuulunut ilman pillereitä kymmenisen vuotta sitten. Siitä asti olen käyttänyt ehkäisynä ja 'hoitona' pillereitä ja aika samalla tavalla minäkin raskauduin ensimmäisestä yrityskierrosta (km) joskin ehkäisy oli jo lopetettu puoli vuotta aiemmin. Olen ymmärtänyt että ehkäisy ei varsinaisesti hoida tilaa vaikka säännöllistääkin kierron. Tosin oot varmasti oikeassa että hormoonitasot ovat ehkäisyn jäljiltä olleet lähempänä normaalia. Tätä en ollut ajatellutkaan. Hmmm. Mulla on samalla tavoin urheilulliset ja terveelliset elämäntavat, ruokavalio joka huomio pco:n ja normaali paino. Mutta sitten kuitenkin mm. korkea verenpaine, jonka ajattelen johtuvan tuosta pco:sta. Oma fiilis on sellainen että kroppa toimii hitaammin kuin normaaleilla munasarjoilla varustetuilla. Kierto on pitempi vaikka tekisi mitä, toipumisaika km on ollut pitempi jne. Ainakin kärsivällisyyttä opettanut tämä tilanne. Luulen että saan kiinni sun turhautumisesta, mutta eiköhän mekin näillä munarakkuloillamme vielä vauvat tehdä! Toivon myös että kun on tiedossa mikä on taustalla vaivaamassa ainakin yhtenä tekijänä niin siihen voisi saada jotain apuakin. Olen myös hakeutunut nyt lääkärin kautta jatkotutkimuksiin tosin kunnalliselta puolelta joten saa nähdä miten käypi ja kauanko menee. Tuntuu että sulla on varmasti enemmän tietoa hoitomahdollisuuksista. Olisi kiva kuulla niistä lisää! Itsekin jossain vaiheessa lueskelin enemmän asiasta, mutta kun eteen tuli niin paljon negatiivista niin päätin suojella itseäni olemalla lukematta:whistle:. Nyt lukusessa Emma Cannon'sin kirja Total Fertility joka ohjeistaa hedellmälliseen hyvinvointiin kiinalaisen lääketieteen keinoin. Sitä suosittelen ihan joka naiselle.

Lennis ehkä tekstistä jo arvasitkin että mulla kierron sekoamisen taustalla on ollut tuo ym. juttu todennäköisesti eli juu ei varmaan ole ihan tavallista. Keho toipuu hiljaa tai sitten hormoonit on sekoamassa lopullisesti :x.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

MamaBoo hienoa että kaikki näytti siltä miltä pitääkin ja kohtujakin oli vain se yksi. :D Mä jätän myös digiovistestailut jos tässäkään kierrossa ei tule hymynaamaa, mutta jatkan kuitenkin liuskoilla testailua. Hyvä että ehditte tehdä talletuksia kiireisestä aikataulusta huolimatta. :) Mulla nyt myös ensimmäinen kierto Gelee Royalella ja greippimehulla. Nyt kp8 ja parina päivänä ollut paljon vihlontaa munasarjojen tietämillä (en ole tällaisia tuntemuksia aiemmin tuntenut), joten toivon että johtuu tuosta GR:sta ja että siellä olis nyt valmistumassa oikein mehevä munasolu. :D Odotan myös mielenkiinnolla että lisääkö greippimehu ovislimoja. Vaikuttaako se greippimehu pelkästään ovislimoihin vai ootko huomannut että muutenkin olis jotenkin kosteampaa?

Vilijonkka_ Toivottavasti hanat pysyisi nyt vielä vähän aikaa kiinni, niin ei tarvitsisi odotella sitä PASsia!

Kippu Jatka vaan testailua, ihan hyvin voi olla että se ovis on vasta tuloillaan! :)

Tilulilu Kyllä mä sinuna luottaisin siihen hymynaamaan. Jotenkin itse ainakin ajattelen että siinä digitestissä positiivinen tulos on varmempi kuin negatiivinen. :) Ja älä vaivu epätoivoon, kyllä teille ne kaksi viivaa raskaustestiin tulee ihan varmasti vielä lähiaikoina. :)

Tamariinille onnea oviksen bongaamisesta ja uudesta kierrosta! :)

OmaAurinkoinen testituloksia odotellessa! :popcorn:

Vadelmanlehti Toivottavasti saat pian ajan lääkäriin ja selvyyttä asiaan.

Mä kävin alkuviikosta perhesuunnitteluneuvolassa ekalla käynnillä. Aivan ihana hoitaja oli ja nyt on lähetteet labroihin sekä siemennesteanalyysiin ja lääkärin aika toukokuun alussa. Kerroin meidän viime kierron hedelmöitysoperaatiosta, jossa siis mies "joutui" tulemaan ruokatunneilla hoitamaan hommat. Hoitaja "kauhisteli" ja toppuutteli ja käski lopettamaan noin kovan tahdin ja sanoi että 2-3 kertaa viikossa riittää hyvin. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
Liljah, oliko teillä siis joku syy miksi jo nyt menette kyseleen tutkimuksia? Mietin vaan, kun mulle just sano gyne et tän ikäsillä vielä se vuosi odottaa ennen ku hermostua, ja puol vuotta odotella ihan kierron normalisoitumista.

Juu, tein kuitenki testin, sen kalliin. Niin puhdas nega ku olla vaan voi. Eli tää mun outo väsymykseni on jotai ihmeen kevätväsymystä tai jotai, oon nimittäin tällä viikolla menny kolmena päivänä kahdeksan jälkeen nukkuun, normaali on lähemmäs puoltayötä. Lisäksi illalla huomasin et rinnat on kipeytyny, nännithän on ollu kosketusarat jo viikon. No, negahan tosiaan oli parempi tulos, vaikka salaa tietenki plussa toivoinki... Nyt vaan toivoo et menkat ei alkais aivan heti, ei ois monesta päivästä kiinni et seuraavan kierron la menis jo tammikuun puolelle!
 
Pimennysperjantai 20.3.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 16/23-28........yk11........terot
MamaBoo.............31v.....kp 18/28-34........yk 3........luomu
OmaAurinkoinen....31v.....kp 25/??.............yk1.........luomu
Kippu...................35v.....kp 11/24-27........yk 3.......luomu
Liljah...................31v.....kp 9/25-27..........yk 4........luomu
Maybelle..............32v.... kp 9/28-35..........yk2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 4/28-37......... yk 11......c+l
tamariini.............32v......kp 3/30-38..........yk4.........luomu
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Vadelmanlehti Voi tosiaan olla, ettei ehkäisy sinänsä hoida. Mutta minulla se auttoi pitämään painon kurissa, joka ehkä sitten auttoi niihin muniksiin. Tosiaan vielä viime keväänä ultrassa lekuri totesi, että hyvältä näyttää munasarjat eikä mitään rakkulaisuutta. 16-vuotiaana taas oli edellisen kerran ultrattu ja silloin rakkuloita oli. Nyt taas keskenmenon jälkeen ultrassa rakkulat näkyivät. Tiedä sitten miksi olivat välillä pois, mutta minulla kyllä kaikkiin oireisiin on ehkäisy auttanut niin, etten ole koko pco:ta oikeastaan muistanut. Karvat nyt kasvaa aina rajusti, mutta niihin on jo niin tottunut. :D Mä voin sitten muutaman viikon päästä kertoilla hoidoista mitä lääkäri juttelee. Itse epäilen siis tämän painohomman takia insulinniresistenssiä, tosin se kilpparikin voi olla taustalla. On kaik hormoonit niin sekaisin, ettei tämmöinen maallikko näistä tiiä... Lääkäriaikaa odotellessa. :)

OmaAurinkoinen Nyt on vielä niin aikasta testata, että enpä menisi tuloksia vielä kirkossa kuuluttamaan! Oireet ovat kuitenkin tosi lupaavat. :) Vaikka testi kuinka lupaisi 4 päivää ennen menkkojen oletettua alkua tuloksia, niin mistäs sen ikinä tietää tarkalleen milloin se on. Ja kaikilla nuo hormonitasot kuitenkin nousee vähän omaa tahtia, eikä hedelmöittymispäivästäkään ole varmuutta. Eli kahtohan rauhassa ensi viikkoon ja testaile uudestaan jos ei menkat ala. :) Ei se alkoholikaan näin alkuvaiheessa varmaan vielä kovin suuria tuhoja saisi aikaan, vaikka vähän rennommin viikonlopun ottaisikin. ;)

Tällä ei mitään uutta... Paitti että ostin greippimehua eilen. :LOL:
 
OmaAurinkoinen ihan vaan oman mielenrauhan vuoksi katsotaan että onko kaikki kunnossa. Vaikka varsinaista yrittämistä ei ole takana kun nämä muutama kiertoa, niin ilman ehkäisyä ollaan menty jo pidemmän aikaa. Pillereitä en ole syönyt puoleentoista vuoteen ja kierto on ollut mulla koko ajan säännöllinen. Mulla on loppukierron tiputteluvuotoa enkä ole saanut digitestillä ovulaatiota kiinni, niin sen takia halusin että otetaan noi labrat, jos vaikka näyttää siltä, että tueksi tarvitsisin esim. clomit. Jos labroissa ja siemennesteanalyysissä näyttää kaikki olevan kunnossa, niin jatketaan normaalia yrittämistä. Mihinkään sen ihmeempiin hoitoihin ei tietenkään vielä tässä vaiheessa lähdetä.

Niin ja komppaan tamariinia, noilla kiertopäivillä en vielä luopuisi toivosta. :)
 
Viimeksi muokattu:
Niinno siis kun eihän me olla etes yritetty tässä kuussa miehen toiveesta, vaan käytetty keskeytettyä yhdyntää. Että jos raskaaksi oisin tullu, niin johan olis sinnikäs uimari ollu. Vaan kuulehan noita juttuja, että touhutipasta tai emättimensuulta on joku uiskennellu maaliin asti. Mutta se negatiivinen testi oli ihan hyvä juttu. Nyt toivon, ettei menkat alkais ennen seuraavaa viikonloppua, koska jos vielä tulis ainaki viikko tälle kiertoa niin ens kierrosta la menis jo ens vuoden puolelle.

Ja kiitos Liljah lisäinfosta, ihan mielenkiinnosta kyselin :)
 
Liitympä minäkin tänne juttelee, taustalla oon käyny lukemassa

Jännää....33v.......kp20/27-34.....yk monta......luomu/1.IVF 1.PAS ensikuussa

Tosiaa luomuiltu 5v. vuos söin clomeja yms. ei sopineet, inssihoitoja takana neljä, oon nyt julkisella IVF hoidoissa, selittämätön ja endo epäilyä mm.
Viimekuussa oli punktio ja tuoresiirto tulos nega ja nyt tää kuukausi luomuilua ja yritystä ja ensikuun alussa PAS hoito

Tänään tikutin ovis piikin digitestillä, liuskoista on ollut vaikee saada vahvaa viivaa. Tässä nyt yritystä ollut pitkin viikkoa jos se ihme vaikka tapahtuisi, vaikka tosi pieni mahdollisuus..
 
Tervetuloa mukaan Jännää. Päästäänkin siis jännäämään loppukuuksi sinun ja OmaAurinkoisen puolesta.

Tamariini no näinhän se on. Ehkäisy tosiaan hoitaa tilannetta mutta ei paranna sitä kokonaan. Sitä yritin itsekin sanoa mutta en oikein osannut :). Ihan mielenkiinnolla odottelen sun kuulumisia lääkärireissulta! Toivotaan että oikea apu löytyy ja saat ikävät oireet kuriin.
 
Jännää tervetuloa mukaan!

Liljah joo kyllä vaikuttaisi, että on muutenkin vähän kosteammat olosuhteet "down there". :D Mutta selkein ero on noissa ovislimoissa, eli ne vaihtelut huomaa paremmin kuin ennen.

Mua jännittää nyt jostain syystä ihan kamalasti. Ehkä siksi, että pari kiertoa meni vähän ohi migreenien ja muiden huolien kanssa niin nyt kun päästiin taas tositoimiin, on kyllä todelliset piinapäivät edessä!

Oletteko muuten kertoneet kenellekään yrityksestä? Me ollaan pidetty ihan omana tietona ja varmaan pidetään jatkossakin. Siksi tää foorumi onkin just hyvä, että voi purkaa tuntojaan eikä tule kuitenkaan mitään paineita mistään. :)
 
MamaBoo, minä oon kertonu neljälle kaverille et on jätetty ehkäisy pois. Pakko saada sanoo asiasta etes jollekki, muuten kävis ylivoimaiseksi. Ei me asiasta puhuta kuitenkaan. Mut noi on semmosia, kelle keskenmenostakin kertoisin joten mahdollisesta plussastakin kertoisin varmasti alle viikossa.
 
Tervetuloa Jännää! :) Teillähän on jo kokemusta monenlaisista hoidoista. Toivottavasti seuraava PAS tuo tuloksia :) Tai niin, ehkä luomutulos jo tässä kierrossa!

Liljah tosi hienoa, että pääsitte ihan sen mielenrauhankin vuoksi tutkimuksiin! Itsekin olisin sitä vuosi sitten kovasti kaivannut.. :) Toivottavasti kaikki on kunnossa ja voitte jatkaa 'perinteisin keinoin' ;) Mut toisaalta jos jotain 'korjattavaa' löytyy niin siihenkin voi puuttua heti, eikä tartte 'turhaan' tahkota sitä vuotta täyteen! (Enhän kuulosta katkeralta täällä enhän.. :LOL:) Mut siis tosi hieno juttu!

MamaBoo: Me ei haluttu aluksi kertoa yrittämisestä kenellekään, eikä mies vieläkään haluaisi. Oon kuitenkin puhunut kahdelle läheisimmälle ystävälle (mies tietää). Mun kun on vaan pakko purkaa näitä ajatuksia jollekin, eikä mies todellakaan jaksa kuunnella niin paljon kuin mitä mulla ois 'annettavaa' :D Sitäpaitsi on ihan eri asia puhua toisen naispuolisen kanssa näitä juttuja, on tullut huomattua, että mies ei vaan voi ymmärtää kaikkia niitä juonenkäänteitä mitä esim. piinailuvaiheeseen kuuluu.. ;) Ihanaa saada vertaistukea.. Ja tää palsta on siinä kyllä melkein parhaasta päästä! Täällä kun kaikki on suht samassa vaiheessa. Ja just se anonyymius - tulee vuodatettua paljon yksityiskohtaisemmin kuin esmes noille ystäville ;)

Täällä elellään niin tylsää kierron vaihetta (kp 5), että ei ole oikeen mitään kirjoitettavaa.. Luen kuitenki teiän juttuja joka päivä! :)

Niin se greippimehu! Mokoma loppui jo, eikä meidän keskustan marketeissa ollut tarjota mitään! :O Pitänee mennä huomenna Prismaan, sieltä sen edellisen ostin. Nyt sitte otin hätäpäissäni Valintatalosta jotai appelsiini-verigreippi -mehua, onhan siinä tuo sana "greippi".. ;) Onks joku muuten tutkinut, että mitkä mehut on sellaisia joissa ei oo oikeeta greippiä? Muistan jostain lukeneeni sellasta, et kaikki mehut ei 'kelpaa' tähän tarkoitukseen. Tuo Prismasta ostamani oli sitä Tropicanan versiota ja siinä ymmärtääkseni oli sitä aitoa oikeaa greippiä. Joku voi nyt pudottaa minut korkealta.. ;)

Nomut, piinailijoille onnea loppurutistukseen! Vielä ehtii plussa tälle kuulle! :wave:
 
Ihanaa sunnuntaiaamua kaikille!:) Ja kiitos onnitteluista!

Tervetuloa Jännää!

Lennis: Joko on paljonkin oireita plussan jälkeen? Toivon niin ettette te MelodyPopin kanssa katoa täältä meitä ilahduttamasta. :)

OmaAurinkoinen: Toivottavasti sieltä kuitenkin olisi joku siimahäntä karannut ja plussa pärähtäisi. :)

Ovistesteihin tuli torstaina viivaa, kuitenkin aika haalea aamusta ja koska testit oli niin vähissä, että perjantaille jäi vaan yksi niin oli pakko säästää se perjantaiaamuun. Perjantainen oli jo sitten himpun verran haaleampi eli torstaina taisi se piikki tulla ja ainakin haluista ja limoista päätellen taisi perjantaina ovistella. Aikaisemmissa kierroissa ei kyllä tällaisia kosteuksia ole ollut, tuntuu, että olisi nyt kierto tulossa normaaliksi. Enkä uskoisi, että Gelee royalet muutamassa päivässä noin toimisi, mutta joku siihen vaikutti :D Aloitin siis ne vasta kiertopäivä 6 tai 7 2 kpl/päivä. Torstai-iltana kauheessa kiireessä oli pakko paneloida, siitä vaatteet kätösiin ja kiitti moi-tyyliin vauhdilla menoksi. :D Sitten perjantaina jäi paneloinnin paneloimatta kun mies oli niin väsynyt, vitsit, että kiukutti ja otti päähän. Nyt jo naurattaa koko kiukuttelu ja pettymys, mutta eilen tosiaan tuntui maailmanlopulta kun ei perjantaina kyetty hommiin...tai mies ei. Kyllä tää ja on, sillä mielellä lähdin, että TJOT, mutta nyt on ääni kellossa vaihtunut. Mies parka. :kiss:
Naurattaakin oma kiukkusuus tosiaan, kun onhan tässä aikaa ja muitakin oviksia. :) Se vaan tuntuu niin ärsyttävältä odottaa. Jos vaikka se joululahja tulisikin :heart:

Unohtui...MamaBoo: olen kertonut muutamalle kaverille, että ollaan lopetettu ehkäisy ja parin kanssa jaetaan kaikki kokemukset, jopa koska paneloitu :D muille en sentäs kerro, että noniin, nyt duunattiin :D Paitsi koko kaksplussalle, heh! Tänne on niin kiva päästä avautumaan kun muut samassa tilanteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun tännekin on tullut uusia yrittäjiä, toivottavasti plussaa tuulee =)

Aika monella taitaa taas olla menossa alkukierto ja ei tapahdu mitään. Kuinkas mamaBoo ja OmaAurinkoinen.

Vitsi et nauroin Kippu tein pikapaneloinneille :LOL:
Pääasia, että talletukset tuli tehtyä.

On:rv 6+0 tänään ja plussatestejä monta takana jotta uskoo. Aika oireeton kaiken kaikkiaan tän suhteen, ei pahoja oloja onneksi. Jäätävä tissikipu ja turvotus. Ja kun luulin aiemmin mielialojen heittävän niin jessus se ei ole mitään tähän verrattuna. Ihan ku salamia paukahtelis, niin vauhilla sitä saattaa suuttua ja yhtä nopeesti unohtaa :D
 
Sunnuntai 22.3.2015



Nimimerkki..........Ikä.....Kiertopv/pituus.....yk..........luomu/lääk.kierto

Rockwell..............30v.....kp 18/23-28........yk11.........terot
MamaBoo.............31v.....kp 20/28-34........yk 3.........luomu
OmaAurinkoinen....31v.....kp 27/??.............yk1..........luomu
Kippu...................35v.....kp 13/24-27........yk 3........luomu
Liljah...................31v.....kp 11/25-27.........yk 4........luomu
Maybelle..............32v.... kp 11/28-35.........yk2.........luomu
Tilulilu.................34v.....kp 6/28-37......... yk 11.......c+l
tamariini..............32v.....kp 5/30-38..........yk4..........luomu
Jännää.................33v.....kp 20/27-34........yk monta..luomu/1.IVF 1.PAS ensi kuussa
Cheri85...............29v......kp ??/24-26.........yk 11 (?)..luomu
Merope...............30v......kp ??/n30............yk 19 (?)..kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Lennis

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
Tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v..................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2......21.2.
Lennis.................29v.......yk3......16.3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 

Yhteistyössä