*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

MelodyPop: Sama! :D Töissä koitin kännykällä kattoa koko ajan että onko tullut mitään! Aina piti mennä johonki seinän viereen hengailemaan ettei kukaan vaan kulje takaa ja näe, että surffaan jossan KaksPlussalla :LOL: On tää kans touhua..
 
Mun taustalla olo jatkuu... Tänään PAS-hoidon suunnittelu ja nyt näyttää siltä, että hoito siirtyy toukokuulle, kun ollaan todennäköisesti reissussa seuraavaan kiertoon tehtävän siirron aikaan. No ei auta itku markkinoilla, odotus senkun jatkuu.

Onneksi aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan. Tänään bongattu eka leskenlehti :)
Mukavaa kevättä, palailen taas linjoille kun hoidot käynnissä.
 
Liljah: Höh! :(

Tilulilu: Aamulla en ollut raskaana ja illalla olen hirveästi!:D Sama tunne! Lämmöt oli viime viikolla yhtenä päivänä 37,5 ja nyt sen jälkeen 37,1-37,3.

Nyt on parisen tuntia taas tuikkinut paljon oikealta puolelta sellaisia neulanpistoja muistuttavia tuikkimisia. Niitä oli viimekin kierrossa oikealla puolella, vaikka täti tuli rytinällä, silloin tosi oli täysin kuivaa loppukierto, *ällövaroitus* nyt ihan valkoista ja paksua valkkaria. Tiedä sitten mikä siellä pistelee. Vatsa tuntuu turvonneelta, mutta niin se on tuntunut joskus muulloinkin :D Naurattaa jo nämä oireilut tai "oireilut".
 
tamariini:Nyt on päivät ihan oikein. Kiitos!

Kippuja Tilulilu: Mä oon joka päivä ainakin pari kertaa aivan varma, että oon raskaana, ja pari kertaa että en kyllä mitenkään voi olla.

Nyt yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Pitää vaan jaksaa odottaa ja odottaa ja odottaa... Ei oo ikinä kierto tuntunu näin pitkältä. Yleensä on melkein sellanen "joka nyt taas" -olo kun menkat alkaa. Näillä päivillä ei kuitenkaan oo enää mitään tehtävissä, joko tärppäsi tai sitten ei. Kaikki nää oireetkin on varmasti PMS:sää. Nyt on taas se hetki päivästä kun en oo raskaana. Kökkö olo muutenkin : /.

Mutta tsemppiä kaikille loppukiertolaisille, toivottavasti tulee plussia.
 
Vilijonkka: Kurjaa tuo, että hoito siirtyy. Vaikkakin vain kuukaudella, mutta kyllä se yhdenkin mahdollisuuden/kuukauden väliinjääminen turhauttaa! Mutta, se on kuitenkin vain se kuukausi. :hug: Onneksi tosiaan oli ihanat kevätkelit! Leskenlehtiäkin jo - wau! Ei meillä vielä sellaisia.. Aurinko antoi kuitenki taas lisäenergiaa, eipä sitä (aurinkoa) oo näkynytkään moneen viikkoon. :)

Joo Kippu ja Maybelle: Kuten sanoin, mieli muuttuu nopeasti :D Tuossa pari tuntia sitten olin taas toiveikas - kohtu tuntui koko ajan jotenkin raskaalta ja vähän ehkä vihloi. Tän täytyy merkata raskautta. Noo mut se meni jo ohi, peruspessimisti on palannut :wave:

Mut hyvä tietää, että muutkin on näin ailahtelevaisia :LOL: Ollaan me naiset varmasti tosi helppoja tapauksia noiden miesten mielestä..
 
Liljah ei sitä tiedä jos se paikka muuttuu vielä viivaksi :) tuskaisaa tuo odotus : /

Kipulla on kyllä nuo lämmöt reippaasti koholla ja jos kerran valkkariakin tulee niin hyvältä kuulostaa! ;)

Harmi vilijonkka tuo odotus, onneks ei enempää siirry kuin kuukauden. Vaikka ootte jo tosi pitkään joutuneet odottamaan :hug:

Just ajattelin itsekin, kun ei tätä sivua kehtaa julkisesti selailla. "Minä tässä vaan äkkiä kaksplussan selaan" :saint:
Työ haittaa nyt huveja! Tai oikeastaan vertaistukea ja terapiaa!

Täällä vaan ollaan turvoksissa ku kiimasen paviaanin peppu. Ei muuta :headwall:
 
No niin, uusi yritys.. Äsken kone sammutti itse itsensä ja sinne hävis pitkät rimpsut tekstiä. :mad:

tamariini mä käsitin että tuolla himotestailijoissa keskusteltiin kilppariarvojen vaikutuksesta raskautumiseen, eli jos arvot on päin honkia, niin se saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Voi olla että olen käsittänyt ihan väärinkin, mutta tietysti kipitin heti kaivamaan mun loppuvuoden labratestien tulokset esiin, että mitkäs ne mun kilpirauhasarvot olikaan... :D

MamaBoo mulla oli se munasarjojen olemassaolon tuskailu, juuri sen takia kun en saanut ainuttakaan hymynaamaa digitestiin.. Toivottavasti hymynaama näyttäytyy sulle! :) Nauratti toi sun miehen kahden kohdun mietiskely! :LOL: Mä kans vähän luulen, että se toinen kohtu olisi kyllä gynelle näyttäytynyt, jos semmonen sulla olisi. :D Mä nautin myös tänään elämäni ensimmäisen Gelee Royaleni. :)

Tilulilu raskaustestiä vaan kehiin!!! :) :popcorn:

Tilulilu ja Lennis Mä olen toivoni menettänyt jo ihan täysin tässä kierrossa. Ihanaahan se olis jos viivanpaikkaan alkais väriä ilmestymään, mutta huonolta näyttää... :(

Vilijonkka_ toi on kyllä aina just tota, että kaikista mahdollisista ajankohdista sattuu tietenkin just päällekäin. No, mutta siihen kai se on luotettava että hyvää kannattaa odottaa. :) Ihanaa tosiaan että aurinko paistaa ja kevät tulee! :)

Maybelle se on tosiaan jännä miten sitä ennen yrittämistä tuntui että menkat on koko ajan ja nyt taas kun toivois että menis kierto nopeesti niin aika matelee..

Tilulilu, Kippu ja Maybelle kyllä mä nyt lasken teidän varaan plussaamiset! :popcorn:

MelodyPop millos sulla onkaan se ensimmäinen ultra? :heart:

Mulla alkoi tänään myöskin hailakka tuhruvuoto, eli peli on menetetty taas tällä erää. Mutta apinan raivolla kohti seuraavaa kiertoa. :D Nyt kun olen hankkinut viimeisetkin "puuttuvat palaset" mun rohtokaappiin (greippimehu, vehnänalkioöljy ja Geilee Royalet). :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Liljah, harmi ettei mitään näkynyt! Ja tuhruvuoto on kyllä tylsä juttu. Voi harminharmi! :( Mutta superkiva kuulla, että olet noinkin positiivisella tuulella!

Kippu, kyllä nuo sun oireet tosi lupaavilta kuulostaa, ei voi muuta sanoa! Eikö sua mitenkään saa houkuteltua testaamaan? :D

Voi Lennis ja sun turvotukset! :LOL:

Kysyin muuten tuolla plussaryhmässä kuinka pian raskautuminen on onnistunut ja häkellyin täysin, kun tähän mennessä vastanneista suurin osa on tullut raskaaksi a) vahingossa tai B) ekalla tai tokalla kerralla. Waat?!? Suurin osa on myös 20+, joten ehkä silläkin on jotain merkitystä. Olin jotenkin ajatellut, että esim. puoli vuotta on vielä ihan yleinen aika odottaa ja itsellä kävi älytön munkki.

Mä menen perjantaina varhaisultraan, jossa pitäisi näkyä onko tyyppi kohdussa vaiko ulkopuolella. Ulkoiseen viittaavia oireita ei ole ollut, mutta aluksi niitä ei kai olekaan. Sanomattakin on varmasti selvää, että jännittää tosi paljon.
 
Pakko vähän näin töistä käsin jurputtaa, että jos huomenna tulee plussa, niin se ois kyllä melkoinen ihme.. :( Ei tunnu mitään. Ei yhtään mitään. Voin jo kuvitella, että oon huomenna samoissa fiiliksissä kuin aiemmissa kierroissa - sen verran aina kuitenki olettaa sen plussan yllättävän vaikkei mitään merkkejä sen suuntaan oliskaan.

Ahdistaaaaaa.. :(

Tsemppiä MelodyPopille ultran odotteluun! Kohta kaikki selviää :) Hyvin se menee! <3
 
Harmi Liljah ja Kippu tuon vuodon alkaminen :( Toivotaan että Kipulla ois kiinnittymisestä johtuvaa.

Täällä sit Melodypop odotellaan innolla ultrakuulumisia! Mee vaan hyvillä mielin, varmasti kaikki on hyvin ja siellä se pieni köllöttelee tyytyväisenä :)

Olipa siellä nopeesti tullut plussanneita. Nyt oon vähän kateellinen. Oma suo kun näyttää lopulliselta. Kestää ja kestää... Mut ehkä tosiaan se ikä on tehnyt tehtävänsä.

Kävin vihdoin ostamassa sen kuukupin. Kokeilussa oli jo muutaman tunnin kunnes sit päätin et kokeilen poistoa. Yllättävän helposti lähti, vaikka siitä on varoiteltu, että vaatii kärsivällisyyttä. Ainut mikä häiritsi, oli pitkät kynnet. Ei tuntunut kivalta :eek:
Olin kyl ensin sitä mieltä etten saa sitä paikalleenkaan, tuntu niin paksulta tullerolta. Sit kuitenkin mietin et kyllähän sitä seksiäkin harrastaa :LOL:
 
Tänne voi päivittää KP2 ja yk3. Vuoto siis alkoi ihan kunnolla. Nyt tuli hirveän lyhyt kierto, vaan 22 päivää. En tiedä pitäiskös nyt vaan seurailla lyhyttä kiertoa ja odotella mitä tapahtuu vai pitäisikö varata gyne. Yleensä kierto on siis ollut noin 24 päivää, mutta myös 21-22 päiviä on ollut ennen pillereitä. Nyt vasta niin lähellä lopetusta, että voihan tämä hieman vaihdella ja ihmettelinkin viimeksi sitä niin pitkää 30 päivää kiertoa. :( Pettymys oli eilen kyllä suuri.valkovuotokin oli niin lupaavaa, mitä viimeksi ei ollut.

Tilulilu: :popcorn: jännään sinun tulosta
 
Harmi Kippu :(

Minäki sain varattua sen gynen, ens maanantaina on aika. Jänskättää, vaikka mitään syytä ei olisi olettaa et jotain häikkää olis tullu. Mut mistä sitä koskaan tietää.

Mulla on jännää täällä, oon "varannu" jo vauvanvaunut... :p Kaveri sai siis vauvan joulukuussa ja nyt kun tästä tjottailun alottamisesta on sovittu, niin minä tietenki heti innostuin et niiltähän me saadaan kaikki vauvahommat. Vaatteita se ikävä kyllä on alkanu jo myymään, mutta sovittiin et kun vaunut pitäis myydä niin kysyy ensin joko me oltais halukkaita ostamaan. Mies ei toki tiiä tästä mun kaupanteosta mitään, sehän sais slaagin! :D Kun niitä vaatteita harmittelin, niin kaveri koitti ehottaa et salakuljetan ne kotiin, mut eihän mulla pysy mikään oma asia salassa josta olen innoissani. Varmaan vuorokauden sisällä tuommosesta suuresta salakuljetusprojektista olisin miehelle esittelemässä vauvanvaatteita ja siinä kävis vielä niin, että vauvahaaveet siirtyis kauemmas....Mut ne vaunut ois niin hyvät meille kun vaatimukset ihan samat kuin tuolls kaverillakin, toivottavasti tulee aihetta ne sitten oikeella hetkellä ostaa!
 
Tilulilu ja Kippu: Voi harmi : /. Toivottavasti seuraavalla kerralla tärppää!

OmaAurinkoinen: Mun ystävä saa kolmannen lapsen kuukauden päästä, ja se on jo esikoisesta lähtie puhunut, että lainaa/antaa sitten meille kaikki vauvantarvikkeet :). Meillä on aika hyvin kaveripiirissä kiertäneet sellaset tavarat, joita tarvitaan vain vähän aikaa. Turvakaukalo on tainnut ehtiä olla jo kahdeksalla lapsella. Ja lapsellisista kavereista on ainakin se hyöty, että saa ensi käden tieto esim. vaunujen toimivuudesta.

Täällä eletään vähän hermoa raastavia päiviä. Nyt on kp 29/28-35. Eilen illalla alko töissä vaan itkettää ihan hirveästi. Olin niin surullinen oikeastaan ilman mitään syytä. Sen lisäksi alavatsaa kramppasi ihan menkkakipujen tuntuisesti. Olin ihan varma, että menkat alkaa saman tien. Mies taas oli ihan varma, että oon raskaana ja hirveissä hormoonihuuruissa, kun mielialat heittää tolla tavalla. No, ei oo vielä menkat alkaneet, mutta ei kyllä oo mikään hirveä opitimistinen olo. Kramppailu on kyllä mennyt ohi. Lauantaina ajattelin testata, jos ei siihen mennessä oo tapahtunut mitään.
 
Keskiviikkoa 11.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 7/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 9/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 16/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 2/24-27...........yk 3......luomu
Liljah................30v.....kp 26/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 29/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 29/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 4/28...............yk 4......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11 (?)....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19 (?)....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Töissä surffaaminen on kieltämättä tosi ongelmallista. :D Varsinkin kun on pelkkiä ukkoja työkavereina. Toisaalta, ne tuskin edes tietää mikä palsta tämä on jos sattuvatkin huomaamaan. Ja toisaalta täällä kaikki viime syksyn takia jo tietääkin, että meillä koitetaan vauvaa... Että enempi on vaan se, että vaikka tästä palstasta on tullut aikamoinen tukipilari, niin silti sitä jotenkin häpeää "vauvafoorumeille kirjotitelua". :D Hullua...

Olen tosi pahoillani Liljahin ja Tilulilun negatesteistä ja Kipun siirtymisestä uuteen kiertoon. :( On se vaan niin epäreilua välillä, että kroppa antaa luulla ties mitä, ja sitten totuus onkin ihan muuta. Mörh... Tsemppiä!

Vilijonkka_:lle rauhaisaa odottelua! Nopeasti se aika menee kun kevät alkaa rullaamaan. :)

Niin ja Liljah, olet ihan oikeassa kilpparihommista! Vaikeuttaa kyllä raskautumista jos on arvot ihan päin honkia. Mutta se on sitten aina ihmisestä kiinni vissiin, mikä se päin honkia on... Itselläni ei kilppariarvot varmaan raskautumiseen vaikuta, ennemminkin mietin olisiko se osasyyllinen tähän jatkuvaan alakuloon ja mielialojen heittelyyn, sekä väsymykseen. Mutta en tiiä onko noi arvot siihenkään tarpeeksi vinossa, kun edelleen viitteiden sisällä hienosti näköjään mennään. Noh, lekuri soittaa tänään, niin katsotaan mitä tehdään. Mites sulla on nuo kiertopäivät? Joko tuhruvuoto yltyi? En ole vielä heivannut sinua uuteen kiertoon.

Omaan napaan ei uutta. Täällä mennään kiertopäivää 32 eikä mitään eloa missään. Ei kropassa eikä tikuissa. Kuten oon manannu koko kierron, niin mun kroppa on ihan sekaisin. Ahdistaa, ärsyttää ja väsyttää... Ja just ne kilpparitkin potuttaa! Melkein toivoin, että kropassa olis jotain vikaa, että näille oloille löytyis joku selitys... Mutta kai se vaan on pääkoppa vielä enemmän sekaisin kuin kroppa. Odotan lomaa kovasti, mutta toisaalta pelkään, että se menee vaan toipuessa tästä ahdistuksesta. Ja just kun alkaa voimat palautua, niin työt alkaa taas ja kaikki muut arjen kiireet.
 
Pahoittelut Kippu ja Tilulilu,uuteen nousuun vaan! :hug:

Milloin olet tamariini testannut?
Toivottavasti sun loma alkaa pian ja saa kerättyä voimia. :)

Odotellaan myös maybellen lauantain tuloksia. Harmi kun oon just viikonloppuna reissussa niin ei voi kytätä mitä tapahtuu :kieh:

Täällä näyttäs loppuneen menkat lyhyeen, eilisen aamun jälkeen ei mitään. Eli ne ois vaan kestänyt 3 päivää, kun normaalisti on sen 5-6 päivää :confused:
Ellei sit pidä jotai ihme taukoa...
 
Tuohan kuulostaa Lennis jännältä... Olitkos sinä myös testannut ennen tuhrutteluja? Itse testasin muutama päivä sitten. Toki jos viime viikon limailut olivat myöhäinen ovis, niin tuo testailu olisi ollut liian aikaisin. Mutta ei kyllä ole niin mitenkään tärpännyt olo, enkä siihen pätkääkään usko. Jos nyt kuitenkaan ei täti kurvaa kylään vielä viikon päästä, niin voisin silloin ajatella testaavani uudestaan. Ellei hermo mene jo ennen... :D

Lekurikin soitti ja sain kun sainkin lähetteen endokrinologille, jota on vielä kovasti kehuttu. Ei uskaltanut viitteissä olevien arvojen takia oma lääkäri lääkitystä antaa kokeiluun, mutta oireiden ja vauvaprojekti takia antoi siis lähetteen. Hyvähyvä! Kuukausi pitää odotella, mutta ei se mitään. Liikunta onneksi aina vähän auttaa vireystilaan...
 
Tamariini, olin testannut kahteenkin otteeseen, lauantaina viimeeksi ja sunnuntaina alkoi vuoto. Sillon näytti kirkuvan puhdasta negaa.
Pirskatti, pitääks se nyt viel varmuudeksi testata ennen ku lähtee perjantaina reissun päälle :O

Hyvä että sait ajan erikoislääkärille. Ne ainakin osaa asiansa. Toivotaan et saat lääkityksen, kun kerran siitä voi olla merkittävää apua :)
 
Tilulilu ja Kippu voi hiton hitto! :hug: Plussataan sitten ensi kierrossa jookosta? :)

MelodyPop jännää tosiaan miten helposti kuitenkin suurinosa raskautuu. :) Varmaan sillä iällä on paljon myös merkitystä. Mä olin kuvitellut aina, ennen tämän yrityksen alkua, että raskaaksi tuleminen on jotenkin tosi helppoa ja tyyliin "väistämätöntä heti jos on yhdenkin kerran yhdynnässä ilman ehkäisyä". :D No nyt on tullut huomattua että ei se ihan niin ole ainakaan mun kohdalla tai ainakaan enää tässä iässä. Mä yritän kuitenkin ajatella että kaikella on oma aikansa ja tarkoituksensa. Että meidän vauva kyllä tulee sitten kun aika sille on juuri sopiva. :) Tsemppiä ultraan, se menee varmasti hyvin! :heart: Mulla tilanne ennallaan...

Maybelle lauantaita odotellessa! :popcorn:

tamariini hienoa että sait lähetteen! :) Varmasti kyseinen lääkäri tietää ja osaa sanoa kannataako lääkitys aloittaa vai ei. Kiertopäivät mulla on listassa ihan oikein. :)

Lennis on tosiaan ihmeellistä että oli noin lyhyet, jos sulla muulloin on huomattavasti pidemmät. Tee ihmeessä vielä varmistustesti! :)

Mun tilanne siis edelleen sama. Minimaalista tuhruvuotoa edelleen eikä menkat vielä ole alkaneet, mutta alkaa varmasti viimeistään perjantaina. Raskaustesti näyttää myöskin edelleen negatiivista. Viikon päästä on onneksi lapsenteko asioissa aika terkkarille ja saan lähetteen labroihin. Inhottaa tämä loppukierron tiputtelu ja tietysti väistämättä tulee mieleen, että onkohan se keltarauhanen ihan ok.. Viime kierto oli ainut pillerien lopettamisen jälkeen (eli puoleentoista vuoteen), jossa tiputteluvuotoa ei tullut.
 

Yhteistyössä