*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah tänään ei testattu täälläkään kun sylettää vieläkin :D
Kärsivällisesti odotan lauantai aamuun jolloin on sit kp28.
Eli Rockwell jännää päivän edellä ;)

Enpäs soijasta ollu kuullukaan tollasia vaikutuksia, mut aina kannattaa kokeilla! Jos ei muuta ni tissit kasvais :LOL:

Täällä ei mitään oireita, mutta paha olo. Jestas et onkin ollut paha olo. En nyt kuitenkaan jaksa uskoa sen olevan oire, niinhän se oli viime kierrossakin. Varmaan jotain muuta hormoneihin liittyvää.
 
Noniin, eilen illalla alkoi menkkakivut ja tihruttelu alkoi yön aikana.. :(

Mikähän kumma, kun terotkaan ei tasaa kiertoa? Eka terokierto 30pv, nyt jäi 26 päivän mittaseks... En jaksa ymmärtää mun kroppaa...

No, tämä kierto vielä, sit mennään tutkimuksiin. Näin sovittiin miehen kanssa, että katsotaan nää terokierrot...

Tosi masis olo tuli taas, mut jospa aamulenkki piristäis ees hiukan...
 
Torstai 5.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 1/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 3/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 10/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 18/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 20/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 22/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 23/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 26/28...............yk 3......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Kiitos Liljah ja Rockwell. :) :heart:

Liljah, onpa hyvä, että soitit. :) Tuo "johonkin" nauratti kyllä minuakin jo aiemmin. Itselläni aina auttaa jo pelkästään se, että tekee asioille jotain - edistää niitä. Siitä varmaan juontaa juurensa tuo oma ylenpalttinen kikkakolmosten käyttö - lapsia voi varmasti saada ilman kikkailujakin, mutta itsellä on parempi mieli, kun tietää, että tekee kaikkensa. (Tai ainakin kuvittelee tehneensä.)

Oma olo on edelleen hyvin epävarma - johtunee pitkälti tuosta oireiden vähyydestä. Jotenkin mulla oli sellainen mielikuva, että tässä vaiheessa pitäisi olla joka aamu oksentamassa ja vatsassa tuntuisi kokoajan jotain. Tällä hetkellä on ainoastaan jano koko ajan - juon noin 3-4 litraa vettä päivässä ja se on minulle hurjasti enemmän kuin aiemmin.

Menen käymään yksityisellä varhaisultrassa ensi viikon perjantaina, kun on pakko tarkistaa, että onko tyyppi mestoilla vaiko mestojen vieressä. Gyne ei luvannut, että silloin näkyisi vielä sykettä, mutta saattaisi jo näkyäkin. Jännittää ja pelottaa ihan hulluna, kun tämä on nyt sellainen tilanne, missä en voi itse enää tehdä mitään muuta kuin odottaa. Ja eka neuvola olisi 1.4., jos sinne asti päästään.

Soijasta - mun pitää kysyä mieheltä miksi se halusikaan, että lopetin soijavalmisteiden käytön raskautta toivoessamme. Soija noin muuten taitaa olla sellainen juttu, mistä on paljon keskustelua puoleen ja toiseen. Joissain tutkimuksissa sanotaan, että se lisäisi miesten hedelmättömyyttä ja toisissa sanotaan ettei sillä ole merkitystä. Joku tutkimus oli myös sellainen, missä lopputulemana kehotettiin välttämään soijatutteiden syömistä ovulaation lähellä, koska siittiöt eivät silloin pääse perille. Kolesteroli on ilmeisesti tarpeellista alkiolle, joten kolesterolia alentavia tuottaita ei saisi käyttää ainakaan sitten kun on raskaana. Mutta siis meillä sekä mies että minä lopetimme soijatuotteiden käytön kun päätimme yrittää raskautta. Pitää kysyä miksi. :D (Ja tähän vielä loppukaneettina, että meillä mies on se, joka on superkiinnostunut kaikista pillereistä ja vitamiineista. Itse uskon enemmänkin kohtuuteen ja monipuoliseen ruokavalioon.)

Maybelle, kiitos taustakertomuksesta! 10 vuotta pikakelauksella tuntuu itsellekin tutulta kuvaukselta. Minne se kaikki aika oikein meni ja kuinka meistä tuli jo näin vanhoja? Ja todellakin kuulostaa vilkkaalta tuo teidän "melkein joka päivä". :D

Ja Rockwell - päivitin listan. :( Kurjaa. Toivovttavasti energiat löytyy liikunnasta.

Lennis, hienosti maltat odottaa. Lauantaina sen kyllä sitten aika suurella todennäköisyydellä tietää, että oliko kolmoskierroksessa supertaikaa!
 
Joo, kyllä se lenkki sai aineenvaihdunnan liikkeelle ja ajatukset myös.
Siellä metsäs rämpiessäni mietin, että nyt alan elää ihan tavallista elämää niinkuin ennen tätä vauvaprojektia, nyt unohtuu gelee royalet, greippimehut ja macakapselit ja annan luonnon hoitaa... Jätän myös viimeisen terolut kuurin syömättä.
Eihän tästä tuu mitään, jos joka kuukausi pumppaan kropan täyteen "aineita", jotta tulisin raskaaksi :)

Eli tästä päivästä lähtien, treenaan, lenkkeilen, syön hyvin ja hoidan parisuhdetta (makkarissa)... :)... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
Rockwell, Tsemppiä uuteen kiertoon! Mahti asenne... Tosin täytyypi sanoa, että ainakin täällä etelässä helpottaa jotenkin synkkyys kertaheitolla kun vilkaisee ulos ikkunasta (jos jumittaa esim. toimistossa kuten minä, eikä pääse ulos haistelemaan kevätilmaa). :)

Tervetuloa Meybelle joukkoon kirjavaan. Toivottavasti visiittisi täällä on lyhyt! Alkuinnostus meilläkin toi tärpin ekalla yrittämällä, joten antakaa peittojen heilua vaan! Hyvä siitä tulee... :p Ja parisuhde kukoistaa.
Vielä on siis toivoa muutamilla loppukiertolaisilla! Jännää... :popcorn:

Itsenikin heihin kyllä lasken, mutta tosiaan kuten todettua, ei aavistustakaan onko koko ovista ollut ja jos on, niin milloin. Peitotkin olleet aika stabiilit, kun on muutenkin ollut stressiä ja murhetta. Silti lähes olemattomista mahdollisuuksista huolimatta sitä osaa ihmismieli jotenkin herätellä toiveita. Mies totesi, että ehkä se on joku luonnon juttu, että niitä toiveita automaattisesti elättelee, vaikka mitään mahkuja ei olisikaan. Se jotenkin ajatelmioi sen niin, että ehkä se parantaa tärppionnea, kiinnittymistä, matkassa pysymistä jne. jos asennoituu positiivisesi ja odottavasti. No, en tiiä. Mut karmee väsy, karmee jano ja karmee vitutus on täällä päällä. Anteeksi suorapuheisuus. :D

Ja siis väsystä, janosta ja valtaisasta valkovuodon määrästä oon taas saanu toiveeni koholle. Sen sijaan tisseissä ei tunnu mitään, kun taas viime kesän tärppikierrossa oli selkeesti nännit arat jo ennen menkkojen odotettua alkua.

Nyt kyllä oikeasti odottaa uutta kiertoa. Tämä on mennyt niin reisille tämän vauvaprojektin suhteen tällä kertaa. Jos vaan saisi mielen virkeäksi, kropan levänneeksi ja sitä rataa... Saisi peitot taas kyytiä. :)

Melodypop, minä voisin muuten tuota listaa ruveta päivittämään, mutta en oo ihan kartalla mitä siinä on tarkoitus tehdä. Ja toki jos sitä päivitän, niin päivitykset tulevat vähän harvemmin kuin tähän asti.
 
tamariini, mulla ihan ensimmäinen asia, josta rupesin toivomaan plussaa oli se valkovuoto. Eli se alkoi pari päivää oviksen jälkeen ja on jatkunut valkoisena siitä lähtien. Tämä oli sen mun Ovia-sovelluksenkin mielestä mahdollinen raskaudesta kertova oire. Ja suorapuheisuus on aina vaan hyvästä. :)

Listan päivittäminen on oikeastaan ihan kivaa ja hyvä, jos haluat sitä kokeilla! Mäkin vähänniinkuin arvasin, että mitä siinä pitäisi tehdä ja näin mä olen tehnyt:
Myöhemmin pääset itse muokkaamaan tekemääsi listaa ja saat sen kopioitua niin, ettei muotoiluja ja kuvaa tarvitse joka kerta lisätä uudelleen.
  • Eli paina "Muokkaa viestiä" viimeisimmän listan kohdalta ja kopioi sisältö sieltä. Tällöin kaikki muotoilut säilyvät tekstissä.
  • Liitä kopioimasi sisältö uuteen postaukseen.
  • Vaihda päivämäärä ja lisää jokaiselle yksi päivä kiertoon lisää. Ja tietty muut muutokset, jos niitä tulee.
Selitys kuulostaa nyt vaikeammalta kuin se onkaan. Juju on siinä, että kun kerran listan asettelut on saanut tehtyä, niin jatkossa pitää vain lisäillä kiertopäiviä ja se on nopea juttu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsansaa!

Eiliseen asti olin oireeton mutta illansuussa tajusin itsekin huijaavani itseäni luulemaan, ettei oireita oo, vaikka iltapäivästä asti oli mahaa juilinut. Siis ihan naurettavaa! :D Aina kun tunsin, että nyt koskee, niin koitin ajatella jotain muuta jotta "ei muka olisi oireita". Voi hyvä elämä.. No loppuillasta sitten kuukautisjuilinnat oli jo niin voimakkaat, et eihän siinä voinut muuta kuin päästää pari kirosanaa ja useamman kyyneleen. Joo, vasta DPO7 (eilen) ja kaikki on mahdollista, mut tää on niiiiiin tuttu kuvio aiemmista kierroista.. Täsmälleen samana päivänäkin vielä! Koska en hirveemmin odotuksia oo tähän kiertoon ladannut, niin se tuska hellitti sillä yhdellä itkulla. Toki taas romahdan kun ne menkat alkaa, mut nyt on taas sellanen olo, että alkais nyt samantien jos on alkaakseen.. Turhaa tällainen kitkuttelu. Jos alkaa kuten viime kierrossa, niin oletus ois DPO12 eli ens viikon maanantai.

Tänään tuli jo tuo Rockwellin tapainen fiilis, että nyt riittää! Paluu entiseen, kiitos. Mut en kuitenkaan oo valmis luopumaan näistä kauan odotetuista Clomeista yms. Ja MelodyPopiin viitaten, mun on kans pakko kokeilla kaikkea ennen kuin voin luovuttaa - siksi oonkin jo menossa ostamaan greippimehua ens kiertoon ja sitä öljyäkin ostaisin jos kehtaisin ;) Mun mies ei ollenkaan ymmärrä näitä hömpötyksiä ja hömpötyksinä minä itsekin niitä ennen pidin :D Tai pidän tavallaan edelleenkin, mutta en voi jättää niitä käyttämättä, JOS niistä vaikka oliskin hyötyä.. :whistle:

Niin siis Rockwell, harmi menkoista, mutta tsemppiä uuteen kiertoon ja uuteen asenteeseen! :hug:

Tamariinilla kyllä stressaava tilanne. Ehkä noista oireista vielä poikii jotain positiivista :) Tuohan on ihana ajatus, että positiivisella ajattelulla edesauttaisi hedelmöittymistä jne. :heart: Sehän ois ihan loogista, jotenki. On se joka tapauksessa varmasti parempi kuin stressaaminen itsesäälin kourissa! :D Pitäis vissiin vähän tsempata oman asenteen kanssa tässä.. :ashamed:

Maybelle. Kiitos superisti pitkästä kertomuksesta! :) Mulle tuli kans alussa niitä paniikkihetkiä siitä, että oonko nyt varma että haluan ryhtyä tähän?! Ja vielä viime syksynä tuli aina piinailuvaiheessa (kun oli varma, että nyt tärppäsi) olo, että "Eieiei! En oo valmis!" :D Nyt ei kyllä enää niitä oo, näin vuoden yrittämisen jälkeen.. Kai tässä on jo epäonnistumisten myötä kypsynyt siihen vauva-asiaan melko hyvin :)
Mut aloittakaa vaan rauhallisesti harjoitellen, sillä voi onnistuakin paremmin kuin heti kaikkea analysoimalla! :heart: Toivotaan sulle menestyksekästä palstailuaikaa :D

Go Liljah! :D Sulla alkaa olla raskautumisarsenaalit jo hallussa ;) Ja hyvä, että sait labrat sovittua jne. Asia etenee ja mieli kevenee ;)

Lennikselle vielä sormet ja varpaat pystyssä lauantain testin kunniaksi! Jospa.. :)

Voi MelodyPop :hug: Tuo pelko on varmasti ihan normaalia. Jos sinusta nyt tuntuu, että kuulet paljon keskenmenotarinoita, niin koitappa googlettaa "oireeton (alku)raskaus" tms. ja löydät moniamonia joilla on ollut sama tilanne kuin sulla ja silti kaikki menny hyvin! :) Siis todellakin ymmärrän tuollaiset ajatukset, varmasti mullekin tulisi samoja. Mut koita nyt vaan uskoa hyvään lopputulokseen ja nauti oireettomuudestasi :heart: Onneksi on se ultrakin jo sovittuna, sitten viimeistään helpottaa. Ainakin jonkin verran.. kuten sanottua, ainahan sitä murehdittavaa löytyy! :D
 
Viimeksi muokattu:
Melodypop: Lohdutan sinua, että parilla läheisellä kaverilla ollut aivan täysin oireeton raskausaika, toisella oli jossain vaiheessa myöhemmin viikko pahoinvointia, muuten molemmilla täysin oireetonta ja hyvin on raskaus mennyt. Kohta lasketut ajat molemmilla. :) Eli älä panikoi turhaan.

Rockwell: Itse tein saman homman. Macat hittoon. Ei tuntunut auttavan yhtään, tosin yksi perjantai sain niin kamalat mahakivut, että meinasin macan aiheuttamiksi ja lopetin ne. Tosin tänään googlailin vehnänalkioöljyä, mutta sai jäädä kun epäilen, etten saisi sitä kurkusta alas. Jos ei näillä normaaleillä elämäntavoilla raskaudu niin ehkäpä sitten joskus marssin lääkäriin.

Lennis: Pidän sormet ristissä ja toivon parasta!!! :) Hengessä siis mukana.

Täällä tuntuu olevan täysin oireetonta aikaa. (ja siis ekassa kierrossa luulin saavani ties mitä oiretta, mielikuvitus oikeen laukkasi oireissa :D) Mitä nyt flunssan jälkimaininkeina maha sekasin, kuuluu tähän tautiin kuulemma, niin monilla ollut. Hieman ehkä valkkaria enemmän. Oviskin tuli 2.3 vaikka lh piikin sain kp9. jäi ilmeisesti ovulointi silloin kuumeen takia väliin.
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu, kiitos! :heart::) Luin tuon sun viestin eilen illalla kännykästä ja itkin ensimmäistä kertaa plussattuani. Se tuntui jotenkin niin helpottavalta. Olo on ollut henkisesti hyvin uupunut ja olen mielessäni visualisoinut keskenmenoa melkein joka päivä. Nyt mä yritän oikeasti olla etukäteen murehtimatta sellaista, mikä saattaa tai saattaa olla tapahtumatta.

Ja ikävä kuulla menkkatuntemuksista. :( Todella haluaisin sutkin tuonne toiselle palstalle! Niin kauan kuin ei tule verta, niin on toivoa. :) Toisaalta olen ajatellut, että toivo on maailman vaarallisin tunne. Ihminen toivoo ihan huomaamattaan ja jopa itseltään salaa, vaikka kaikki mahdollisuudet tuntuisivat jo menneen, niin toivoo vielä vähän lisää. Ja sitten tulee paha mieli, jos toive ei toteudukaan. Mutta ei sitä silti voi olla toivomatta! Nyt toivon, että sun tuntemukset olisivatkin tällä kertaa esimerkiksi kiinnittymisestä johtuvia eikä niitä menkkoja näkyisi! Jos se olisi musta kiinni, niin näin se olisi.

Hironea, heh, kiitos huomattavasti yksinkertaisemmasta ohjeesta koskien listan päivitystä! :D Mä olen näköjään todella tehnyt sen vaikeamman kautta.

Kippu, kiitos! :flower::) Aivan ihana kuulla noita positiivisia kertomuksia oikeista ihmisistä! Ja eikös me nyt olla kaikki sovittu, että oireettomuus on ihan hyvä juttu, joten...

Vehnänalkioöljystä - se oli kyllä pelkästään nautittuna suoraan sanottua ällöä, mutta puuron joukkoon sekoitettuna sitä ei huomannut ollenkaan. Aluksi otin sitä pelkiltään ja greippimehua äkkiä päälle, mutta myöhemmin laitoin puuron joukkoon ja se oli huomattavasti humaanimpi tapa. :LOL:
 
Melodypop: Toivotaan, mutta enpä usko, että olisi plussaa tulossa :) Lämmöt koko ajan yli 37, parhaimmillaan nyt 37,5 , mutta kun tätä tautiakin vielä on. Ja valkkari kyllä lisääntynyt, mutta eihän se vielä mitään kerro. Samoten viime yönä oli pakko nousta syömään yksi leipä kun _kamala_ nälkä siitä, ettei illalla syönyt kunnolla. :)

Ja ihan psykounia viime yönä :LOL:
 
Perjantai 6.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 2/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 4/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 11/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 19/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 21/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 23/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 24/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 27/28...............yk 3......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Nyt kyllä taas pukkaa monen laista oiretta, mutta niille kaikille keksin kyllä muunkin selityksen, kuin raskaus. Kaksi päivää on pissattanut ihan hirveäsi, ollut vähän kuumeinen ja tukkoinen olo ja tänään on päivän aikana tissit tullu tosi kipeiksi. Voi tietysti olla että oon vaikka tulossa kipeäksi, oon juonu paljon ja että menkat on tulossa. Erilaisia mahdollisia oireita myöskin huomaa tosi paljon helpommin kun oikein tarkkailee.

On kuitenkin kaikesta huolimatta aika rauhallinen olo, kyllähän sen ennen pitkää näkee mistä nää "oireet" johtuu. Ei viittii kuitenkaan liian aikaisin alkaa testailemaan.

Tänään on muuten kp24, vaikka listassa lukee 23.
 
MelodyPop: Hyvin kiteytit tuon toivo-asian. Sitä oon tässä aina ajatellut, että vaikka kuinka oon muka pessimistisellä asenteella, niin aina jossain syvällä tikittää se toive siitä, että "jos nyt kuitenkin..". Joskus tuntuu, että oon siellä syvällä jotenkin ihan varma esim. tärpistä, vaikkei siihen oo mitään järjellistä selitystä ja se pessimistinen puoli minusta on aivan varmasti oikeassa! Ehkä just siksi on tullut tehtyä raskaustesti myös menkkojen jo alettua.. : /

..jos nyt oikein hissukseen tässä ihan vaan teille kerron, että menkkatuntemuksia ei enää ole, niin eihän tätä lasketa toiveen herättämiseksi? :p Pelkään, että jos liikaa taas analysoin ja teen johtopäätöksiä siitä, että krampit meni ohi, niin tärppiä ei tuu sen takia. Niinkun se nyt asiaan mitenkään vaikuttaisi.. Tuntuu vaan että ei pitäis odottaa mitään tapahtuvan, niin ois jotenki 'ansainnut' sen plussan. (Melkoista pohdintaa! :D) Mut tosiaan, menkkaolot loppui siihen toissapäivään. Eilen ei mitään, tänään vain sellanen olo, että jotenki 'tunnen' tuon kohdun koko ajan. Eli jotain tuntemuksia kyllä, muttei sellasia menkkamaisia. Mutjoo, menkkojen oletettu alkamisaika ois ma-ke, mut toisaalta Lugesteron menee nyt tuplana, joten se voinee vaikuttaa niin että menkat alkaa vasta kun lopetan nuo (näillä näkymin ke?). Eli ehkä ne krampitkin on vasta tulossa..

..ja jos nyt oikein haluaisi analysoida, niin on kummallisia lihassärkyjä yms. En tiedä voiko sellaiset ees kuulua raskausoireisiin, mut häiritseviä kyllä! Nyt kyllä alkaa haiskahtaa siltä, että oon jo melko syvällä oire-/piinailusuossa.. :headwall:

Kiitos MelodyPop ihanista sanoistasi :):heart:
 
Noniin, ei sitä testiä voinut odottaa tähän aamuun vaan tein sen eilen. Loisti oikein tyhjyyttän. Joten odotetaan että hanat aukeaa. :|

Eilen oli kamala päivä, koskaan ei oo ollu niin kamalat pms oireet kuin tässä kierrossa.Itkettänyt, masentanut ja ottanut päähän kaikki turha.

Maybelle se on jännä, aina jossain kierron vaiheessa keksii ja tutkii oireitaan, tää vois sopia raskauteen =)

Tilulilullakin kaikenlaisia oireita, hyvä että ne menkkatuntemukset hävinneet. Odottavan aika on pitkä.
 
Lennis :hug: Tuo on kyllä kurjaa aikaa.. :( Mut onneksi se mieli siitä piristyy uuden kierron käynnistyessä, ainakin sen vuoksi että PMS jää taakse! Vaikka nyt tuntuu synkältä, yllättävän nopeasti siitä taas nousee. Nyt vaan tekemään jotain mukavaa! :)
 
Ajattelin, että tää eka kierto menee nyt ihan rauhassa ollessa kun sitä kumia kerta oli tarkoitus käyttää. Vaan eipä tuo mies sitä oo malttanu käyttää ku yhden kerran, keskeytetyllä yhdynnällä on menty. Ja sehän tarkottaa sitä, että vaikka todennäkösyys raskautumiseen on pieni, niin minähän alan sitä "vahinkoa" toivomaan.

Mistä te ostatte raskaustestejä? Meinaan ku en oo etes tienny et niitä myytäis muualla ku apteekissa. Aiemmin kun on muutaman kerran pitäny testata, niin oon ostanu sen apteekin raskaustestin.
 
Lauantai 7.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

Rockwell...........30v.......kp 3/23-28..........yk11.....terot
MamaBoo..........31v.....kp 5/28-34............yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 12/??................yk1......luomu
Kippu................34v....kp 20/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 22/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 25/28-35..........yk1........luomu
Tilulilu...............34v....kp 25/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 28/28...............yk 3......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Maybelle, menikö nyt päivät oikein?

Tilulilu: Minusta tuo toiveiden ylläpito ja herättely on tosiaan jotenkin automaagista. En minä ainakaan tiedä miten sitä voisi estää... Nytkin tunnustelen tissejä, vaikka ihan oikeasti tästä kierrosta tärppäämiseen tarvittaisiin kyllä pyhä henki.

Lennis: :hug: Tsemppiä! Onneksi se olotila tuosta kuitenkin kohta taas helpottaa.

OmaAurinkoinen: Minä ostan ihan perus marketista omani, kun koitan pitää testailun sen verran "järkevällä" tasolla, etten ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa netistä halvemmalla. (Tosi järkevällä siis... Tässäkin kierrossa tehty jo testi, varmaan jossain kiertopäivillä 20...)

Kippu: Kuulostaa kyllä lupaavalta nuo oireet! Voi kun olisit maaliskuun plussaaja. :popcorn:

Oma napa: Ei uutta auringon (jaa missä?) alla. Kävin lääkärissä jutustelemassa ahdistuksesta jumittavan painon ja loppuvuodesta otettujen rajatapauskilppariarvojen takia. Maanantaina uudet testit ja lääkkeet kokeiluun jos arvot on samaa tasoa. Jotenkin ihanasti lääkäri totesi, että kenenkään odottavan äidin ei pitäisi kärsiä edes vähän vajavaisesta kilpparista, joten koitetaan pistää kuntoon. Totesi samalla, että lääkäri, joka lääkitsee vain viitearvojen mukaan, joutaisi eläkkeelle. :D Kyllä lämmitti mieltä, kun totesi, että kyllä ne arvot pitäisi aina saada ainakin sinne "klo 12" paikkeille, eikä kolkutella vääriä reunoja. Olen niiiiin tyytyväinen. En siksi, että olettaisin lääkkeiden auttavan omiin "oireisiini", vaan että ainakin voi kokeilla.

Mitään oloja raskauden suhteen ei ole. Kuten ei oikeasti pidäkään olla. Saas nähä milloin tämä kierto katkeaa... Kävin kyllä miettimään noista valkkaripäivistä, että allekirjoittaneen epäsäännöllisillä menkoilla siinä saattoi kyllä olla kyse oviksestakin. Sen verran herätteli hormooneitakin, että ukko tuli kampattua vaakamamboon. :whistle:
 
Lennis: :( Höh.

Nyt ehti jopa selata hieman taaemmas kun kotiutui.

Maybelle ja Tilulilu: tiedän tunteen. Itse ja ekassa kierrossa tunsi ties mitä oiretta ja silti ne menkat sieltä pärähti :) oman mielen vahvuus oli huikea ja mitä enemmän kuuntelin kroppaani niin ajattelin, että ihan pakosti on tultava plussa. Ja ainoa mikä tuli niin valtavat menkat!:D nyt taas olen yrittänyt ajatella, että kyllä ne menkat kuiteskin alkaa vaikka kuvittelen mitä. Ehkä yritän psyykata etten tippuisi niin korkealta ja kovaa :/ mutta tosiaan nyt ollut olo aika oireeton verrattuna ekaan kiertoon. Mitä nyt mahaa turvottaa ja toi kiukkusuus. Mutta niinhän ne kuuluu pms-oireisiin. *huokaa*
 

Yhteistyössä