*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Voi hyvänen aika mulla välillä tuskastuttaa tuon miehen kanssa. Se ei tienny, et mun pillerit on loppunu! Toiseksi viimesen liuskan aikana sanoin, et yks liuska jälellä enkä uusia aio hakee koska tuntuu, et pää sekoo aina vahvimpien pillereitten kohalla. Asia ok, siirrytään kumeihin. Viimesen liuskan viimenen viikko kun alkoi, kerroin sen. Viikolla muistutin asiasta ja viime lauantaina kun meni vika pilleri, sanoin taas. Ja silloin mies totesi, että hän ei kumeja ala käyttään. Sanoin, että no sillon pitää vauvan olla tervetullut ja joo,hän on samaa mieltä. Vahingossa tänään kun tuli puhe, niin hän kysyy, millon mun pillerit loppuu. Ööö... Olipahan mielenkiintonen keskustelu! Miehellä on ajatus, et kumia pitää käyttää kunnes eka menkat on ollu. Asia ok, ei ole ongelma mulle. Pointti asiassa hällä, että jos tulee heti pillerien jälkeen raskaaksi, niin on iso riski tulla kehitysvammanen lapsi?? En jaksanu alkaa asiasta vääntämään, mulle toi oli kyllä ihan uus juttu. Myöhemmin se totes, et jos nyt tulis raskaaksi niin lapsi syntys joulukuussa ja pitää tulla alkuvuonna :D

Alko se nimestäkin keskusteleen ja mulla oli jo aavistus tästä - me ei ikinä tulla löytämään lapselle nimeä joka miellyttää kumpaakin. Ja koska kumpikin ollaan aika joustamattomia, niin meidän lapsirukka tulee oleen nimetön.
 
Voiei OmaAurinkoinen! :D Tuollaisia nuo miehet monesti on :D Niiiiin tyypillistä! Tosin nyt on niin isosta asiasta kyse, että luulis että sille ois jäänyt joku muistijälki sun puheista ;) Vähän sitä taitaa ehkä lapsiasia pelottaa, niin minunkin miestä - vieläkin! Siksi ehkä keksii noita "pitää odottaa yhdet kuukautiset"-juttuja. :) Mut kyllä se siitä, tsemppiä vaan! :D

Ja nimiasia joo :O Hirvittää jo valmiiksi, kun mullakin on omat lempparinimet ollut jo vuosia ns. 'listalla' ja mies on sanonut näille ehdotuksille "Ei ikinä!". :whistle: Elättelen vielä toivoa, että tilanteen konkretisoiduttua se ehkä vielä noille lämpenee.. Muthei, nimetön lapsihan ois varmasti jotain tosi trendikästä ;) Tässäpä meille stressattavaa niin unohtuu koko raskautumisesta stressaaminen! :saint:
 
Joo no miehellehän tää meidän yritys on jo kolmas. Kaks (6v ja isompi koululainen) hällä ennestään ja lapsensa asuvat meillä joka toinen viikko. En ihan usko, et tuota pelottais lapsen tulo.

Itseasiassa minäki tykkään ajatuksena enemmän kevätlapsesta kuin joulukuisesta. En vain malttais odottaa! Ja onhan se mahdollista, että plussa ja vauva antais itseään odotuttaa enkä yrityksen kunnolla alettua ala kyllä enää taukoo pitään sen takia vain, että la tulis loka-joulukuulle.
 
Mielenkiintoset keskustelut teillä tosiaan OmaAurinkoinen :rolleyes: no, toivottavasti se mies nyt sisäisti että ne pillerit on loppu =)

Tänään jo KP22 ja kohta pääsee testaan! Kyllä ne menkat varmaan tulee, mutta aion silti ehtiä pissiä tikkuun, että josko :p

Täällä myös keskusteltiin miehen kanssa tuosta vauva-asiasta ja mies oli myös sitä mieltä että saishan se plussa jo tulla.

Nimiasiasta, yllättävää kyllä, ollaan aika samoilla linjoilla nimien kanssa.Tietenkin jos tulisi poika, niin saa toiseksi nimekseen saman kuin miehellä toinen nimi, joka kulkenut suvussa. Vaikka ei oiskaan nykyaikanen ja trendikäs. Tykätään kyllä molemmat vanhemmista nimistä.

Mitä muille kuuluu? Hiljasta ollut viikonloppuna?
 
Maanantai 2.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp7/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 15/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 17/25-27.........yk 3......luomu
Tilulilu...............34v....kp 20/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 23/28..............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 24/23-28.........yk10.....
MamaBoo..........31v.....kp 29/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26.........yk 11.....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30...........yk 19......kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa! Uusi viikko taas käynnissä!

Vauvan lasketusta ajasta - meilläkin mies itseasiassa oli vahvasti sitä mieltä, että ei halua loppuvuoden vauvaa. Nyt se sitten vähän sitä nieleskelee, että meidän LA on marraskuussa. :D Ja jos nyt ei olisi tärpännyt, niin olisimme hänen toivomuksestaan pitäneet taukoa yrittämisestä kunnes mahdollinen LA olisi tammikuun puolella. Itselle asialla ei ehkä ole aivan yhtä suuri merkitys, mutta pitäähän myös toisen osapuolen ajatuksia kunnioittaa (vaikka niissä ei olisi mitään järkeä). Vähän kyllä mietitytti tuo, koska oman kiertoni mukaan olisimme voineet yrittää uudelleen vasta toukokuussa, että LA ei menisi joulukuulle. Olisimme varmasti käyneet asiasta uudemman keskustelun, mikäli nyt ei olesi tärpännyt. <3

OmaAurinkoinen, en kyllä minäkään ole ikinä kuullut, että pillereiden lopettamisen jälkeen pitäisi odottaa yhdet menkat. Mä luulen, että sen se sun mies on itse keksinyt. :)

Ja tosiaan - alkaa kierron loppupäivät lähestyä monella! Jännää! MamaBoo, missä fiiliksissä menet? Ja Lennis, milloin meisit siihen tikkuun pissiä? Tilulilu, musta tuntuu, että ollaan aika monesta asiasta samoilla linjoilla. <3

Siirsin muuten Kiia80:n taustalle, koska huomasin toiselta palstalta, että hän odottelee kierron selkiytymistä ja halusi sielläkin pois aktiiviselta listalta. Saa korjata jos olen väärässä! Listan päivityksestä noin muuten - ehkäpä joku toinen haluaisi miettiä josko alkaisi päivittämään listaa? En ole täältä poistumassa, mutta koska digitesti näytti tänään "Raskaana 2-3", niin ehkäpä tuntuisi loogisemmalta, että joku toinen ottaisi liidin. :) Ymmärrän hyvin, että jostakusta voi tuntua vähän kurjalta tai haikealta, kun sain plussani niin nopeasti ja täällä roikun siitä muistuttamassa.
 
^ Joo, niin luulen minäki että joku urbaani legenda minkä mies vaan jostain kuullu et ekasta kierrosta olis todennäköstä tulla kehitysvammanen sikiö. Höpsis, mutta antakoot uskoa niin, en jaksa alkaa vänkäämään.


Toivon, et nyt alkais uudet menkat nopeesti tai vastaavasti menis huhtikuun puolelle. Sitten päästäis yrittään kunnolla jo huhtikuussa. Katoin yhdestä raskauslaskurista, että jos menkat alkaa samaan aikaan mitä oli nyt helmikuussa, niin la olis 29.12. Eikä ehkä uskalla luottaa etenis yliajalle :D Että tuntuuki nää päivät pitkille! Enpä muista oonko koskaan ennen tän 21 vuoden aikana mitä kuukautiset ollu niin odottanu niitä näin hartaasti! Ja tän jälkeen alan taas toivoon ettei niitä tulis ;)

Mielellään kuulis kuulumisia niiltä kellä jännät päivät menossa! Ihana ois kuulla plussa-uutisia :)
 
Helou taas täältäkin!

MelodyPop - Kun sinä nyt tuota listaa päivittelet, niin voisitkohan muuttaa mun alkusyksyn plussauksen perään km? En ole aiemmin asiaan jaksanut puuttua, mutta jotenkin tuo plussa tuijottelee tuolta ilkeästi päin näköä välillä. :)

OmaAurinkoinen - Onpahan aikamoisia keskusteluja teillä miehen kanssa. :D Ehkä hän on tuossa 7 vuodessa jo ehtinyt unohtaa, miten niitä vauveleita tulee. :D

Meillä on miehellä välillä vaikeeta kyllä mun kanssa. Edellisestä suhteesta syntyneet lapset olivat saaneet alkunsa yllärinä ja helposti, mutta silti hän on kyllä ihanan maltillisesti jaksanut tämän 9kk touhun allekirjoittaneen kanssa. Taitaa hänelle rankinta olla vain se, että itse olen ollut niin maassa. Nyt on taas semmonen maailmanlopun meininki että... Kroppa tosiaan ihan sekasin. Ja hölmö olin kun ne ovistikutkin ostin, nyt stressaan sitten sitä, että en ovuloi.

Noh, pistin loma-anomuksen menemään ja päätin, että nyt mennään sitten ennen pääsiäistä treenilomalle tyhjentämään pääkoppa ihan kaikesta. Pelkkää hikoilua ja makoilua (myös yhdistetysti :p). Sitä odotellessa... Ja tätiä. Josko semmosta edes tulee kun ei ovistakaan. Mörh...

Pahoittelut, etten jaksa kovin kommentoida. Oma napa on nyt vaan niin keskeisen ärsyttävä. |O
 
Viimeksi muokattu:
Joo täältä nyt vain pikainen päivitys, että kp1:stä odottelen saapuvaksi tänään tai huomenna. Tuntemukset on ainakin sen mukaiset. :) Ja tämähän on siis hyvä asia ensinnäkin siksi, että toi viime kierron venyminen näyttäisi olleen vain yksittäinen häiriö ja toisaalta myös jouduin käymään tänään röntgenissä, joten raskaana oleminen ei olisi kovin hyvä juttu. Mutta tää kierto oli muutenkin mun reissaamisten takia vähän "välikierto", eli palailen nyt taas aktiivisemmin remmiin!

Ja täytyy ottaa toi MelodyPopin kikkalista nyt ohjenuoraksi. Kolmas kerta toden sanoo, vai mitä? ;)
 
Ai niin ja sitä piti vielä kommentoida MelodyPopille, että mä tosiaan olen marraskuun lapsi ja erityisesti nyt aikuisena tää on ollut vain hyvä juttu! Ainoastaan täysi-ikäisyyden kynnyksellä harmitti, kun kaikki kaverit on alkuvuodesta syntyneitä, mutta onneksi tähänkin probleemaan löytyi ratkaisu siskon henkkareista.... :LOL:
 
MelodyPop piti tänään aamulla pissiä tikkuun mut ku oli muuta ajateltavaa niin unohdin :LOL:
Ehkä hyvä niin, ei se ois viel mitään näyttänytkää. Pissaamisen ilosta :D
Perustelen tän itselleni sillä, että kun sinäkin plussasit pari päivää ennen jolloin viralliset ohjeet antaa ymmärtää, niin täytyy sen muillakin näkyä jos niikseen on :whistle:
Huomenna uusi yritys, jos muistaa!

Ei kai siinä loppuvuodesta syntymisellä muutoin ole, mutta just se täysi-ikäisyys. Ja ajatelkaa, saa esitellä kesällä masukkia rannalla, eikä näytä vaan pikkasen lihonneelta :LOL:
 
Uusi "yrittäjä" liittyy joukkoon.

Maybelle, 32 v. kp 20/28-35, yk1

Meillä yrittäminen alkoi vähän yhtäkkiä, vaikka kauan siitä on puhuttukin. Monen laisia tunteita ja ajatuksia pyörii päässä... Melkoisen odotteleva fiilis, päivät tuntuu pitkiltä. Ehkä myöhemmillä kierroilla osaan jotenkin suhtautua. Nyt oon jo kuvitellut itselleni vaikka mitä alkuraskauden oireita :/
 
Tiistai 3.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp8/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 16/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 18/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 20/28-35..........yk1
Tilulilu...............34v....kp 21/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 24/28...............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 25/23-28..........yk10
MamaBoo..........31v.....kp 30/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla oikee pitkän pidätyksen jälkeen lurautin tikkuun, KP24 ja puhdas nega. Pitäkää tunkkkinne, minuu suututtaa :mad:

Joten, odotellaan sit reippaasti että alkaa se KP1. Viikonlopuksi mukavasti. Huoh.
Tää on niin itsensä rääkkäämistä. Vaikka tietääkin että tuskin tärppää sen miehen ongelman takia, mutta sit romahtaa.
 
Maybelle tervetuloa! Kivaa saada lisää porukkaa mukaan niin tulee niitä plussiakin suuremmalla todennäköisyydellä. :)

Lennis no voi höh. :( Mutta eihän se testi toisaalta läheskään kaikilla näytä plussaa noin aikaisessa vaiheessa, joten älä ihan vielä täysin menetä toivoa.

Ja kuten arvelinkin, täällä kp1 ja yk3 saapuivat! Eilen oli nettitilaukset kuumana ja ovisdigitestit, raskaustestit ja gelee royalit on nyt matkalla! Nyt vielä se greippimehu kaupasta niin nyt kyllä tärppää! :kieh: :cool:
 
Tervetuloa Maybelle :)

Ja Lennis, i feel you... Täällä kp25, tein kans huvikseni aamulla kaksikin testiä (sofin ja rfsu:n), eikä niissä näkyny mittää muutaku viivanpaikat. Ihan harmaat viivaraiset ja vaan tietyssä valossa ja kulmassa. Ei kyllä yhtään tunnu ees siltä, että ois raskaana, mut pakkohan se taas oli itteään kiusata :p

Peukkuja MamaBoolle seuraavaan kiertoon <3
 
Tervetuloa Maybelle! :) Kiva saada lisää jäseniä tähän ketjuun! Kerroppas tosiaan vähän taustoja itsestäsi niin tiedetään kenen kanssa jutellaan ;) (no ei oikeesti mitään paineita tästä, täällä saa olla niin anonyymi kuin haluaa, utelias vaan oon :D)

Voi teitä kanssaloppukiertolaisia: Lennis, Rockwell ja MamaBoo. :( Teistä kahdella ensimmäisellä taitaa kuitenki olla vielä mahdollisuudet ellei menkat oo jo alkanut? On tää kyllä kans puuhaa, yhtä ovulaation ja kuukautisten jännittämistä koko elämä :headwall:

Mulle ei mitään uutta. DPO 6 eikä mitään oireita. Nännikipu oviksen jälkeen jatkui pidempään kuin yleensä mutta loppui silti sekin jo toissapäivänä. Viime kierrossa Lugesteron tuotti reilusti niitä vihlaisuja kohdussa, nyt ollut ihan vain yksittäisiä silloin tällöin. Annos on nyt tuplana ja laitan tällä kertaa alakautta, kun suun kautta pitäisi ottaa tyhjään vatsaan. On vähän vaikeaa kun haluan ottaa ne nukkumaanmennessä etten joudu kärsimään huimauksesta, ja tottakai ennen nukkumaanmenoa on syötävä maha täyteen ;) Onneksi voi siis ottaa toistakin kautta! Eikä oo edes niin sotkuista puuhaa kuin pelkäsin. :)

Mut näyttää nyt vahvasti siltä, että Luget ei mulle aiheuta niitä raskausoireita joista paljon puhutaan. Kovin on hiljaista nimittäin :D

..edelleen siis olo, ettei tästä mitään tässäkään kierrossa tule. Oon jo ehtinyt asennoitua, että onpahan taas ainakin kuukausi enemmän aikaa saada itsensä kesäkuntoon. :) Yritän viritellä jo useamman kuukauden tauolla ollutta juoksuharrastusta eloon. Pari kertaa oon jo käynyt räpiköimässä tuolla lätäköissä. Tosiaan vuosi sitten onnistuin laihtumaan tavoitepainooni, josta on nyt tullut jo melkein puolet takaisin! :headwall: Mut kun ne Pupuneidin hedelmärakeet on niiiiiin hyviä.. :saint: (ja kaikki muukin makea toki, jo ennen näitä pääsiäistuotteita :LOL:) Nyt on pakko ryhdistäytyä!
 
Äh, niin ja MelodyPop :heart:

Myönnän rehellisesti olevani sulle kateellinen, mutta sun täällä "roikkuminen" ei silti häiritse minua pätkääkään! :) Ymmärrän toki, että toisista saattaa tuntua pahalta, varsinkin jos tulee keskusteluun ns. uutena. Ehdit kuitenkin jo tulla (tässä melko lyhyessä ajassa ;)) sen verran tutuksi, että mielellään lukisin sun kuulumisia jatkossakin. Mut ymmärrän senKIN, että haluat varmaan keskustella muiden raskaanaolevien kanssa. Meistä (epätoivoisista) yrittäjistä ei ehkä oikeanlaista vertaistukea löydy ;)
 
Keskiviikko 4.3.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

MamaBoo..........31v.....kp 2/28-34.........yk 3......luomu
OmaAurinkoinen...31v....kp 9/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 17/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 19/25-27..........yk 3......luomu
Maybelle...........32v.... kp 21/28-35..........yk1
Tilulilu...............34v....kp 22/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 25/28...............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 26/23-28..........yk10
Cheri85............29v......kp ??/24-26..........yk 11....luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30.............yk 19....kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8. km
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Voi plääh Lennis ja MamaBoo! :(

MamaBoo, kolmas kerta toden sanoo! Vaikea tietysti sanoa millä oli mikäkin vaikutus, mutta mulla oli gelee royaleita, venhänalkioöljyä sekä greippimehua nautittuani ennennäkemättämät ovislimat.

Rockwell, mullakin ihan ekaan testiin tuli vain viivanpaikka ja haalea plussa siitä kolmen päivän päästä. Kiertopäivät oli mulla vähän pienemmät, mutta niinkuin tiedät, niin toisilla ei näy mitään ennenkuin monta päivää oletettujen menkkojen alkamispäivän jälkeen. Negakierron testissä mulla ei viivanpaikkaa näkynyt. Ehkä voi kuitenkin vielä vähän toivoa?

Tilulilu, pidän sulle peukkuja! Seuraava viikko on jännä! :popcorn: Mullahan oireet alkoi vasta plussan jälkeen, joten se oireettomuus oli tavallaan oire myös. :D Ja nyt melkeinpä ainoat muutokset tavalliseen on jatkuva jano ja vatsan pysyvä turvotus. Olen ihan superhuolissani, kun tuolta toisaalta on tippunut jo neljä naista pois varhaisen keskenmenon takia. Ne tuntuvat tosi yleisiltä. Pitäisi ottaa rauhassa, mutta se on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty. Keskenmenopeikko tuntuu yhtä pelottavalta kuin lapsettomuuspeikkokin. Hui!

Jokakeväinen kesäkuntoon-kampanja
. Tuttu juttu. :D Mä aloitin sen nyt niin, että saa syödä herkkuja vain yhtenä päivänä viikossa ja salilla pitää käydä kolmesti. Ensimmäinen viikko on mennyt ihan hyvin eikä makeaa ole edes juuri tehnyt mieli. Omaan tavoitepainoon olisi matkaa huimat 12 kiloa, mutta nyt ei taida olla oikea aika ruveta varsinaisesti laihduttamaan. Lihaskuntoa ja kestävyyttä ajattelin kyllä treenata ja tavoitteena on kiinteät kädet. Hus allit hus! (Ja tässä samalla suunnittelen, että menen sitten lauantaina ostamaan ison pussillisen irtareita, heti salin jälkeen. :D)

Eikä täällä ole ketään epätoivoista! Täällä on hienoja tavoitteellisia naisia, jotka tietävät mitä haluavat ja ovat valmiita vaikka syömään pikkukiviä päästäkseen tavoitteeseensa! Se on minusta asiaan sitoutumista ja ryhdikkyyttä! Moinen antaumus kyllä lopulta palkitaan. :)
 
OmaAurinkoinen mä olen lukenut että jotkut lääkärit suosittelee pillereiden jälkeen odottamaan yhdet menkat, mutta ihan vain sen takia, että hedelmöitysajankohta ja LA on helpompi määrittää. Kehitysvammaisuuden kanssa sillä tosiaan ei ole yhtään mitään merkitystä. :)

Nimiasiasta meillä tulee varmasti myös mielenkiintoiset keskustelut ja aikamoiset väännöt asiasta. :D Mulla on ollut jo pitkään nimi pojalle, minkä haluaisin ehdottomasti antaa jos poika tulee. Miehellä ei nimeä vastaan ole mitään, mutta kun hän on kuullut että hänen pomonsa poika on saman niminen, niin samaa nimeähän ei sitten missään nimessä voi meidän lapselle antaa! Hankaluuksia tulee löytää lapsille sellaiset nimet mitä kukaan muu ei ole ikinä ennen käyttänyt. :D

MelodyPop musta tuntuis kurjalta ja haikealta se, että sä lähtisit täältä pois eikä suinkaan se että saisin vielä seurata sun raskauden edistymistä! :heart: En tiedä onko mussa joku "vikana" kun en vaan kertakaikkiaan tunne minkään näköistä kateutta sun tai kenenkään muunkaan raskaudesta. Ymmärrän toki täysin niitäkin (varsinkin yhtään pidempään yrittäineitä) kenestä raskausuutiset tuntuvat pahalta. Voihan se olla että sitten puolen vuoden tai vuoden päästä itsellänkin tilanne on jo toinen, jos itse vielä yrittää, mutta ainakin nyt vielä pystyy pelkästään iloitsemaan toisen puolesta. :)

Listan päivittämisestä sen verran, että mä en ikävä kyllä uskalla ottaa pestiä vastaan.. Mun puolesta sen voi jättää päivittämättäkin ja päivitellä sitten satunnaisesti harvakseltaan millon kukakin. :)

Tervetuloa Maybelle! Kohtahan säkin pääset jo testailemaan. :)

MamaBoo osanotto menkoista! :( Mutta toivottavasti se kolmas kerta toden sanoo! Siinä tapauksessa mäkin plussaisin tästä kierrosta. ;)

Lennis ja Rockwell, mitäs teidän tämänpäiväiset tikut näyttää? :)

Tilulilu sanon samaa kun muistaakseni MelodyPopillekin sanoin tuossa joku aika sitten, että toivottavasti sulla oireettomuus on oire! ;)

ON Soitin tosiaan maanantaina, niin kuin uhkasin, sinne johonkin. :D Selitin tilanteen, että digi ei saa kiinni ovista ja kerroin myöskin loppukierrron tiputteluista yms. sain 2 viikon päähän terkkariajan joka laittaa sitten labroihin yms eteenpäin.

Nyt DPO6 JOS se ovulaatio oliskin ollut sillon kun liuskat sitä näytti mutta digi ei. Oireita ei ole mitään muuta kun vähän alamahatuntemuksia, mitä mulla nyt on aina välillä pitkin kiertoa.

Nyt hullaannuin mäkin sitten ihan totaalisesti ja tilasin eilen gelee royalea, ostin vehnänalkioöljyä ja ensi kiertoa varten jo valmiiksi greippimehua. :D Tähän asti siis mulla ollut käytössä "vaan" monivitamiinit, omega3, kalsium ja punkku.. Luin myös eilen kalevalaisesta jäsenkorjauksesta, mutta siihen en sentään vielä ole lähtenyt aikaa varaamaan. :LOL:
 
MelodyPop mustakin on mukavaa kun hengaat täällä vieläkin, hengaa mieluiten pitkään :) kuullaan sit sulta, mitä kaikkea on odotettavissa raskausaikana :) joko sulla on muuten eka neuvola-aika varattuna? ;)

Liljah tänään en kyllä testannut. Eilen illalla jo ajattelin, että täytyy rauhottua pari päivää ja katotaan vaikka perjantaina uusiks. Sillon kp28.

Mutta mä oon tässä ihmetellyt kroppani uusia hömpötyksiä.
Ennen vanhaan mulla oli rinnat tosi kipeät heti puolesta välistä kiertoa, edes hipaista ei saanut.. Nyt oli muutama kierto, kun ei mitään. Nyt tässä kierrossa viimeisen viikon ajan vain nännit ollut kipeät. Alavatsan vihlasut lisääntyny ja erilaisia kuin ennen. Ja öisin oon joutunu herään veskiin (se on muuten yks rasittavimmista asioista... :D). Onneksi, ennenku kerkesin ees kunnolla ajatella, et oisko nää niitä maagisia raskausoireita, niin luin tuolta, että Luget vois aiheuttaa raskausoireita, niin kaipa nää terotkin voi tehdä saman? :)

Kuulinpas muuten tänään mielenkiintoisen jutun kaverilta. Oon nyt suurimman osan maitotuotteista vaihtanu soijatuotteisiin ja muihin kasvipohjaisiin tuotteisiin (luulen että maito aiheuttaa mulle rajuja mahavaivoja), niin tää kaveri kerto, että soija vaikuttaa jotenkin estrogeenituotantoon. Siis positiivisesti... Ainakin kaverilla kuulemma rinnat isonee soijatuotteista :D noh, vähän asiaa koitin netin ihmeellisestä maailmasta tutkia ja eihän se tuulesta temmattu juttu ollu... Toki tieteellisesti ei oo todistettu, että ois apua raskaakstulemisessa :) ja on soijalla muitaki hyviä vaikutuksia, alentaa kolesterolia, auttaa painonhallinnassa jne ;) mä oon ihan totaalisen rakastunut noihin maustamattomiin sokerittomiin jogurtteihin, joukkoon banskua ja marjoja ja mehukeittoa, niin on kuin namia söis ;) mieskin ihmetteli että voiko niin hyvä olla terveellistä :D

Mulle vois tohon listaan lisätä iän 30 ja sitten käytössä on terot... Ja mäkin passaan listanpäivittäjän viran, en oo kovin hyvä näissä jutuissa :D
 
Kiitoksia kaikille lämpimästä vastaanotosta. Ihan ei ole riittänyt kärsivällisyys kaikkien ketjun viestien lukemiseen ainakaan kerralla, mutta viimeisen parin kuukauden viestit lukaisin.

Taustoista
Olen juuri täyttänyt 32, olen melkein DI (tosin opinnot ovat olleet loppusuoralla jo monta vuotta, työelämä vei mennessään) ja työskentelen rakennusalalla suunnittelu- ja konsultointitehtävissä. Mies täyttää kohta 29, ja opiskelee rakennusmestariksi (vaihtoi alaa tietoliikennetekniikasta jokin aika sitten). Yhdessä ollaan oltu neljä vuotta, naimisissa vähän yli kaksi vuotta.

Lapsista on ollut puhetta koko suhteen ajan, ja kumpikin kovasti halutaan lapsia, mutta mies ei ehkä ollut vielä vähän aikaa sitten valmis. Toisaalta mun pitäisi saada opinnot päätökseen. Samalla tuntuu, että viimeiset 10 vuotta on menny jollain pikakelauksessa, enkä voi oikein uskoa, että oon yhtäkkiä 32. Olin aina kuvitellut, että menen naimisiin ja saan lapsia nuorena (olin ihan varma, että kyllä nyt 25-vuotiaalla sentään täytyy jo olla vähintään yksi lapsi...), mutta piti vaan odottaa vähän pidempää, että löytyi se mieleinen kumppani.

Mulla on kaksi parasta ystävää, jotka molemmat ovat suunnilleen saman ikäisiä kuin minä, ja molemmat nyt raskaana. Toinen saa kolmannen huhtikuussa ja toinen esikoisen heinäkuussa. Vähän on ollut sellanen olo, että eikö mun aika tuu koskaan. Sitten alettiin miehen kanssa puhua asiasta enemmän, ja yllättäen pari viikkoa sitten mies ehdotti, että aletaan vaan yrittää. Hieman on epätodellinen olo, kun tästä on puhuttu niin pitkään. Mies on ollut ihan loistava, ja rauhoitellut mua paniikkihetkinä (mitä hän aina kyllä tekee), joita on jo muutama ehtinyt olla. Itse otan helposti stressiä asioista, ja nyt tuntuu vähän kuin olisi jossain limbossa, kun tietää, että voin vain odottaa. Mies on kyllä selkeäsi innostunut tästä vauva- ja "vauvanteko"-ajatuksesta, meidän seksielämä ei oo koskaan ollut vilkkaampaa ja parempaa :D

Nimiasiasta
Me ollaan ajatuksen tasolla puhuttu nimistä oikeastaan siitä lähtien kun ollaan puhuttu lapsista. Meillä on muutamia hyviä ehdokkaita sekä tytöille, että pojille. Musta on kiva ajatus, että joku nimistä tulee joltain sukulaiselta. Muutenkin tykkää vähän vanhanaikaisemmista nimistä. Meidän listan nimet ei myöskään oo mitään hirveän yleisiä. Itsellänikin on melko harvinainen etunimi, joka oli melkein muodissa joskus 40-luvulla.

Odotuksista
Mulla on jotenkin sellanen olo, että tää eka yk on sellaista harjoittelua. En ole suuremmin kiinnittänyt huomiota mihinkään ovismerkkeihin, mutta yritystä on melkein joka päivä, eli ei varmasti oo menneet otolliset päivät ohi. Silti odotukset on sillä tavalla realistiset, että en mitenkään jaksa uskoa, että tärppää ekalla kerralla. Olen päättänyt päivän, jolloin teen testin, jos menkat eivät siihen mennessä ole alkaneet, ja yritä nyt vaan jaksaa odotella. Samalla ehkä 5% minusta pystyy jo kuvittelemaan sen pienen solukimpun, joka on juuri kiinnittynyt... Vauvaa en vielä uskalla kuvittelella mitenkään. Siis joku elävä olento, jonka saa viedä kotiin, ja joka vaan jää meille asumaan... Ehkä tässä vähän suojelee itseään pettymykseltä, jos sitä vauvaa ei sitten ihan heti kuulukaan. Niinkuin viime viestissä sanoin, ehkä seuraavalla yk:lla mulla on jo vähän perspektiiviä. Nyt vaan roikun ummikkona mukana, ja yritän oppia niksit ja sanaston :).
 

Yhteistyössä