*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Iitukka81, 10 vuotta, huh, siinä tarvitsee jo paaaaljon kärsivällisyyttä. Mikä teidän tilanne on nyt (olet varmaan joskus kirjoittanutkin, mutta nyt ei tule mieleen)? Onko teillä jotain hoitoja meneillään? Toivottavasti saatte pian oman ihmeenne!

Merope onnea kihlauksesta! :flower:

Ricardina oliko sulla itselläsi tyttö vai poikaolo ennen tuota rakenneultraa missä tyttöä veikkailtiin? :)

Kippu tuo tauti on niiiiin hanurista! Mulla ei ole viikkoon ollut enää kuumetta, mutta ei vieläkään terve olo.. Toivottavasti ei vaikuta ovulaatioon ja jaksat vielä hyödyntääkin sitä! ;)

Ja sitten ihana MelodyPop, saanko heittää villin veikkauksen: Olisko mahdollista että sun raskaus oliskin jo pidemmällä kun olet ajatellut? :) Paljon eri haamuja, viivoja, testejä yms. seuranneena, toi sun viiva on mun mielestä jo tosi vahva noille päiville, kun menkatkaan ei ole vielä myöhässä. :heart: Tai mitäs jos siellä onkin kaksoset!?!?! ;) No oli miten oli, niin mä oon ihan älyttömän ilonen sun puolesta! Ja toivon ettet häviä täältä meidän keskuudesta ainakaan lopullisesti, ainakaan vielä.

Mä puolestani olen aina ajatellutkin tekeväni lapsia vasta kolmekymppisenä ja nyt ensimmäistä kertaa elämässäni tunnenkin olevani siihen valmis. (Jos nyt ikinä siihen voi valmis tuntea olevansa.) Mulla varmaan asiaan vaikuttaa sekin, että oikeastaan kaikki suvun naiset, äitini mukaanlukien, on tehnyt ensimmäiset lapsensa "vasta" kolmekymppisinä.

Ovulaatio lähenee, veikkaan että keskiviikkona tai torstaina se olisi sitten taas käsillä. :)

Tilulilu mites sun ovis, onko testeissä jo elonmerkkejä näkyvissä? :)
 
Uuh Liljah, älä nyt noin säikyttele! Kaksoset?!? :D Olisihan se kätevää, mutta ehkä mieluummin yksi kerrallaan sitten kuitenkin. Ja tässä kierrossa mä testasin ovista CB:n digitaalisella testillä, joten ei se ovis varmaan voi olla kuin max. päivän aiemmin. Itse varmaan odotan sellaista leffaviivaa, joka olisi samanvärinen kontrolliviivan kanssa, mutta jotenkin olen nyt ymmärtänyt, että niitä ei juuri tule näin aikaisin. :)

Tutkailin laskureita ja se olisi jotain 3+5 - 4+1 välillä tänään. Laskentatavasta riippuen tulee vähän eri tulos. Ja joka kerta kun käyn vessassa, niin pakonomaisesti tuijotan sitä paperia kun pelkään, että ne menkat alkaa kuitenkin. Jos ja kun torstaihin saakka päästään, niin sitten ehkä uskallan jo tunnustaa plussan!

Ja kiitos lämpimistä sanoista. :heart: Mun suunnitelma on, että muutkin plussaa mahdollisimman pian! Mä olen tästä hyvin vakuuttunut, että eikun hommiin! :)
 
Onnea MelodyPop plussasta!! :flower: Sehän se on, ihan selvä. :)

Omaa napaa. Aattelin kerrankin testailla ovista. Tikuissa ei ole niin mitään eloa, nyt mennään kiertopäivää 16 ja äsken tuli vielä vertakin. Mun kroppa on virallisesti sekaisin. |O
 
Onnittelut Melodypopille plussasta ja Meropelle kihlautumisesta!

Olen seuraillut taustalla teidän kuulumisia. Mukavaa kun keskustelu on ollut aktiivista. Taidan jäädä itse kuitenkin tänne taustalle, joten kuka päivittääkään listaa seuraavaksi niin minut voi siirtää taustailijoihin.

Teki mieleni kommentoida Kipun hedelmällisyysmikroskooppi kysymystä. Minulla on ollut se käytössä vuoden verran. Mikroskooppi näyttää hedelmällisen ajan, ei siis ovulaatiota. Se on kiva lisä jos haluaa tarkkailla omaa kiertoaan. Tulkitseminen on varsin helppoa eikä vaadi suurempaa opettelua. Mikään varma menetelmä tämä tuskin on. Yhdessä aamulämmön mittaamisen ja liman seuraamisen kanssa olen silti pysynyt kartalla ovulaatioiden suhteen vaikka kierto on epäsäännöllinen ja pitkä. Suuri etu on uudelleen käytettävyys ja helppous.
 
Hei kaikille, uskaltauduinpa rekisteröitymään jonku hetken tätä palstaa seurattuani :) Olen siis OmaAurinkoinen (aurinkoinen oli mun isäni lempinimi mulle kun olin vauva), 31-vuotias nainen pohjois-suomesta. Vauvakuume on menny jo ihan älyttömyyksiin ja nyt ollaan avomiehen kans jätetty ehkäisy ja annettu lupa pikkuihmisen tulla jos on tullakseen.
Oon syöny e-pillereitä yli kymmenen vuotta muutamalla pikkutauolla, joten jännityksellä odotan kuinka kroppa käyttäytyy. Viimenen liuska loppu viime lauantaina ja menkat on ollu viimeksi liekö marraskuussa.
Nyt vaan koittaa jotenki pitää pää kylmänä tässä touhussa :D
 
Tervetuloa joukkoon kirjavaan OmaAurinkoinen! :wave:
Toivottavasti kierto tasaantuu pian tai jopa pukkaa plussaa =)

Oisko täällä ketään joka osais tehdä ja päivittää listaa?
Itse ipadilla kirjottelen ja on hidasta :|

Tänään kävin hakees vähän raskaustestejä kaappiin loppukiertoa aatellen. Mut kumma kun ne on tuolla kaapissa, niin polttelee vimmatusti pissiä niihin, vaikka tietää ettei mitään näytäkään :D
 
Kiitos Tamariini, Vadelmanlehti ja Vauvatoiveinen! Nopeasti tosiaan tuli ja en voi uskoa, että se on totta. :)

MamaBoo kyseli silloin ekan testin jälkeen, että mitkä mun kikkakolmoset oli ja niitähän oli! Mähän mainostin vaikka syöväni pikkukiviä päälläni seisten jos joku sanoisi sen auttavan. No niin en sentään tehnyt, mutta aikalailla kaikkea muuta kokeilin. Tässä koko lista:

Vitamiinit (raskaus & imetys -monivitamiini ja lisäksi erillisinä D-vitamiini, sinkki, magnesium). Miehellä foolihappo, sinkki ja magnesium sekä kalaöljy.
Gelee Royale -luontaistuote, eli hedelmällisyyttä lisäävä kuningatarmehiläisen ruoka
Vehnänalkioöljy (lusikallinen päivässä puuron joukossa, pelkiltään liian ällöä)
Greippimehu menkkojen alusta ovikseen (toimi ainakin ovisliman lisäämisessä, mieskin kommentoi ennätysliukkaita kelejä)
Ovistestaus CB:n digitestillä
Oma orgasmi vasta miehen jälkeen, koska olin lukenut, että supistelut johdattavat siimahäntiä oikeille mestoille :p
Seksin jälkeen tyyny pepun alle ja jalat kohti kattoa
Seksiä viisi päivää putkeen hedelmällisenä aikana
Punaviiniä oviksen jälkeen noin viikon ajan
Runsaasti vettä joka päivä

Tamariini, inhottavaa kun kroppa oikuttelee! Voisiko nyt olla pidempi kierto edessä? Tai eihän ole mahdollista, että ovis meni jo? Itsellä ovisplussa tuli tässä kierrossa vastoin odotuksia jo kp12.

Vadelmanlehti, kiva kun jaoit oikeita käyttökokemuksia siitä huulipunatestistä. Mäkin taidan jossain vaiheessa siirtyä enemmän taustalle kunhan ensin voin olla varma tästä plussan kestävyydestä. Kokonaan ei kyllä voi mitenkään poistua.

OmaAurinkoinen, tervetuloa munkin puolesta! Ihanan lempinimen isi on sinulle antanut. :) Toivottavasti tärppää pian!

Lennis, eihän se nyt ole ihan poissuljettua, että joku siimahäntä sieltä löytäisi aarteen itselleen? :D

Liljah, kerroin miehelle sun kaksosheitosta ja sehän innostui! Naurattaa vieläkin. :)

Tilulilu, mikäs sulla on tilanne? Joko ovista pukkaa?

MelodyPop, joka taas aamulla pissi tikkuun, kp29/28-31, DPO16
 
Tiistai 24.2.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp1/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 9/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 11/25-27.........yk 5......luomu
Tilulilu...............34v....kp 14/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 17/28..............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 18/23-28.........yk10.....
MamaBoo..........31v.....kp 23/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26.........yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 29/28-31........yk 2.......luomu
Kiia80...............34v.....kp 34/26-28........yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30...........yk 19......kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........2 6.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........1 3.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini............................... 8.8
Viiu................33v................. 26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27. 10
samour_.........30v..................8.1 1
Säihkiss.........35v.....yk26........7. 11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23 .12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Olipas hankalaa tuo listan päivtys! :D Ei mennyt niinkuin Strömsössä... Tarkastaisitteko kiertopäivänne sekä muut tiedot, en mene takuuseen, että ne olisi nyt oikein (laskin vain +5 päivää viimeiseen päivitettyyn listaan).

OmaAurinko ja Iitukka81, annatteko tietonne jos haluatte mukaan listalle?
 
Viimeksi muokattu:
Juu voi mut lisätä listalle :) Eli 31v ja voi varmaan laittaa yrityskierron 1 nyt alkavaksi. Yllätyksenä tänään alkokin menkat, vissiin kroppa osaskin reagoida pillereiden loppumiseen. Kiva niin!

Tosiaan kun itselläkin ikää jo ja mies on 40v niin jännäähän tuo kuinka kropat toimii yhteen. Mies lohduttelee mua kyllä et on hällä kaks todistuskappaletta vehkeiden toimivuudesta ;) Ollaan siis uusperhe, miehen kaks lasta asuu meidän kanssa.

Minä en ymmärrä mitään ovulaation laskemisesta tai muusta. Nyt oon muutamaa laskuria kurkannu, mut eihän niistä tiiä ku en tiedä kierron pituutta. Menkat mulla alko 10-vuotiaana ja aina olivat tosi säännölliset. Jospa palais siihen rytmiin. Laskurit näytti et ovis ois ens viikon lopulla, sopivasti kun ollaan kaksin hiihtolomareissulla. ;)

Kirjitan kännykällä, tympee kun ei saa tehtyä kappalejakoja tekstiin.
 
OmaAurinkoinen, jepulis, nyt olet listalla! Ja hyvä, että menkat alkoi, niin pääset heti varsinaiseen kiertoon.

Oviksen ja kierron vaiheiden seuraamisessa ylipäätään minulla on suurena apuna Ovia-niminen kännykkäsovellus, joka pitää kirjaa kiertopäivistä ja sinne voi kirjailla oireet. Sovellus kertoo hedelmälliset päivät keskimääräiseen kiertoon perustuen ja antaa jotain vinkkejä. Tämän lisäksi itse testasin ovista ClearBluen digitaalisella ovistestillä, minkä avulla se löytyikin. Varmaan myös ihan kroppaa kuuntelemalla pääsee ekassa kierrossa pitkälle - oppii tietämään millaista valkovuotoa on mihinkin aikaan kiertoa ja milloin turvottaa jne.

Ja kyllä siinä sun tekstissä silti ne kappalejaot on. :)
 
Joo näkyy tulevan kappalejaot kännykällä kun lisäilee useamman entterin.

Yks kännykkäsovelluskin mulla on, voihan noita useempaakin vertailla. Haluaisin koittaa pitää tän vauva-asian mahollisimman rentona ja stressittömänä, mut aika höyrähtänyt tässä on selaan kaikkia sivuja ja viime yönä unessakin olin raskaana. Sitä greippimehua taidan kuitenki hakee, jos vaan kykenen mitenkään juomaan kun olen allerginen sitrushedelmille...
 
Tervetuloa OmaAurinkoinen, toivottavasti käyntisi jää lyhyeksi ja pääset seuraavaksi höyryämään raskautta. :)

Itsellänikin oli heti alussa ihan hirveä into ja puhina päällä! Meinasi vauvarojekti häiritä pahan päiväisesti töitäkin kun koko ajan piti jotain googlettaa ja tutkia. Mutta onneksi se siitä pikkuisen laantuu (paitti jos tärppää... sittenhän sitä vasta netti onkin kuumana!).

MelodyPop: En usko oviksen kyllä olleen vielä. Edellinen kierto oli 33 päivää ja tikuttelut aloitin kp 12. Tosi outoa olisi, jos ennen sitä olisi ovis ollut. Edelleen täällä tulee veristä vuotoa... Ihan outoa. Edellisessä kierrossa tuli kyllä puolivälin jälkeen vaaleanpunaista kerran, mutta silloin innoissani odotinkin, että olisi ollut kiinnittymisvuotoa kun kesällä tuli myös, ja silloin siis tärppäsi. Noh... Nyt vaan katellaan mitä tuleman pitää. :whistle:
 
MelodyPop kävinki lataamassa sen Ovia-sovelluksen. Seksipäivien osalta ainakin näyttää hyvälle :whistle:
Ja kiva kun päivitit tuon listan!

Kävin tänään taas ostoksilla, vuorossa oli ne paljon puheissa olleet Macat. Katsoin jo parit kaupan hyllyt ja apteekin, myivät vaan eioota. Menin sit ihan luontaistuotekauppaan sattumalta (vaikka olin netistä aikonu tilata) ja sieltä ostinkin paketillisen macaa. Myyjä vaan kertoi, että tää on ainut paketti ja se on loppunu koko maailmasta, kiinalaiset on hamstranneet sitä ja uutta tuotantoa ei tule ennen ku kasvaa uutta macaa. :stick:

Ehdinpäs! Täällä on kaikki luontaistuoteet tehosteena käytössä, varmuudeksi vaan =)
 
OmaAurinkoinen tervetuloa! :) Olkoon visiittisi lyhyt ja menestyksekäs ;)

Liljah ja MelodyPop: Ei näy ovista vielä.. Eikä kyllä 'limaisuuskaan' siltä vielä vaikuta. Follikkelin koon perusteella sen arvioitiin siis olevan KP13 paikkeilla, nyt siis KP14. Tuossa ennusteessa oli reilusti joustoa, joten ei tässä hätää.. :) Ainoo vaan, että kun Clomeilla oli tarkoitus aikaistaa ovista siitä mun normiajasta (KP20), niin jos tää hirveesti venyy niin eipä se Clomi sitten siihen tarkoitukseen toiminut. Mutjoo, mun ovistikut ei koskaan tummu sillai pikkuhiljaa, vaan hyppää suoraan haamusta vahvaan plussaan! Et ehkä jo huomenna.. :p

Aukiolotutkimuksen jälkeisiä kipuja/kramppejakaan ei enää ole, joten valmiina ollaan! :D En tiedä muuten viittaiskohan tuollaiset vähän kuukautiskramppien tuntuiset juilinnat ovikseen? Niitä on ollu pari päivää, tosi vaimeana. Sellaisia joihin oon tottunu siinä piinailuvaiheessa.. ;)

Vitsi mikä kikkakolmoslista MelodyPop!! :LOL: Harmittaa ihan kun en oo itse vielä esim. tuohon greippimehuun hurahtanut. Nyt se on jo myöhäistä, ens kierrossa sitten.. :p Ja syödään miehen kanssa vaa foolihappoa ja D-vitamiinia. Pitäisköhän alkaa panostaa tuohon vitamiinipuoleen enemmänkin.. :)

Niin ja kiitos listan päivityksestä! :flower: :) Itsekin aina iPadilla kirjoittelen, tällä en kyllä viitsis listoja värkkäillä. Saat MelodyPop jäädä meidän viralliseksi listanpäivittäjäksi niin sulla on syy roikkua täällä meidän plussaa odottavien seurassa ;)

Oon kyllä niiiiin kade sulle! Ja muillekin plussanneille toki :) Ei jaksais enää odottaa.. Sitäpaitsi vaikka kaiken on todettu olevan kunnossa, ja hetken oli olo että Clomien myötä tärppää, niin nyt se pessimisti on taas minussa ottanut vallan.. Niin paljon keskustelupalstoilta löytyy porukkaa, joilla lapsettomuuteen ei löydy syytä! Oon taas ihan varma, että kuulutaan heihin :| Tästähän ei pitäisi stressata, mutta.. Meillä on vielä tulossa vuoden sisään maisemanvaihdos kaupunkiin, josta ei lapsettomuushoitoja (niitä radikaaleimpia) saa, joten sekin tässä painaa päälle. Oon jo laskenut kuinka monta 'hormonikiertoa' kannattaa vielä yrittää, että ehtii vielä tehdä kolme inseminaatiota ennen asuinpaikan vaihtoa. Sinne uuteen jäis sitten ne IVF:t yms, joita pitää sitte käydä aina 100km päässä hoitamassa. Mut jos IVF:iin joudutaan, niin veikkaan että siinä välissä pidetään kuitenki pieni hoitotauko. Ihan omien hermojenkin vuoksi. :)

I know, I know.. Ei mietitä vielä noin pitkälle! :saint:

Lenniksen kanssa mennään taas kohti ovulaatiota, joko sulla näkyy merkkejä? :)

MuoksMuoks! Nyt se ovisplussa tuli! :D Sanoinhan, että nollasta sataan meiningillä mennään näitten testien kanssa. Varmistin vielä digillä ja hymynaama tuli :) Huijui, alkaa jännittää :D Toivottavasti limakalvo on ehtinyt 'mukaan' tähän spurttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tilulilu ainakin vv:n perusteella vois veikata et ovis oli ja meni. Lisäks sellasia mahan nippailuita. Tiiä häntä sit. En kuitenkaan testannut.

Siellä on sit luvassa makuukammarin puolella helliä hetkiä teillä :heart: ;)

MelodyPopilla oli melko komea lista vippaskonsteja, mutta hyvin näytti toimineen!
Katsoin ettet ollu laittanu itseäsi plussanneisiin, et usko vieläkään? :cool:

Meillä mies raahasi xboxin kotiin. Annoin luvan sijoittaa sen makuuhuoneeseen. No, nyt se viihtyykin makkarissa paremmin ku hyvin: panelointia, pelausta ja päikkärit :headwall:
 
Lennis: Minä en kyllä nyt ois valkovuodon perusteella voinu päätellä mitään! Verrattuna viime kiertoon tositosi kuivaa. (Toivottavasti ei liian kuivaa kuitenkaan.. : / ) Mut jos sulla ovis ohi niin siitä vaan jännäilemään! Perässä tullaan :D

Pelottavalta kuulostaa kyllä tuo Xbox makkarissa.. toivottavasti malttaa luopua ohjaimesta kriittisillä hetkillä :D Mut toihan on toisaalta jo puol voittoa kun mies on ainakin oikeassa huoneessa, enää pitää saada vain sen huomio ;)
 
Ihanaa saada uusia joukkoon. Tervetuloa siis :)
Mä roikun mielelläni täällä taustalla. Vaikka yritystä on, niin silti vähän harvakseltaan. Enemmän tjot-ajatuksella. Eikä kamalan mieltäylentävää, jos tuossa yk:n kohdalla lukee joku 875 :D
Joku kyseli taustoja. Elikäs yritys aloitettiin edellisen miehen kanssa silloin vuonna miekka ja kirves. 6kk jälkeen tulinkin raskaaksi, mutta se meni kesken rv 12. Elämäni suurin tragedia :( Kun ei alkanut uutta plussaa kuulumaan lähdettiin tutkimuksiin. Miehestä löytyi vikaa sen verran, että lähdettiin inssiin ja niiden jälkeen ivf hoitoihin. Eikä plussan plussaa ole sen jälkeen näkynyt, kun ovistesteissä. Oma kierto on ollu aina kuin oppikirjoista 25-28 pvä. Ovis on todennettu ultralla ja testeillä. Tuli ero ja nyt uuden miehen kanssa on tätä projektia eletty 2vuotta. Ja minä tyhmä olin aivanvarma, että viimeistään vuoden sisällä olisin raskaana. Oikeastaan siis elämäni viimeiset 10 vuotta on ollut yhtä ja samaa kiertojen tarkkailua ja menkkamasennusta, vaikka edellisessä liitossa tiesi ettei lykästäisi, niin silti sitä vaan uskoi ihmeisiin. En siltikään koe enää stressiä vaan enemmänkin pettymystä. Epäilytti, että josko vikaa sitten itsessäkin olisi, mutta vuosi sitten viimeksi gyne antoi puhtaat paperit. Eli tällainen eämän tarina.
Merope, ihanaa kuulla, että pääset suunnittelemaan häitä. Onnea!!
Melodypop (?) onnea raskauteen. Ja muillekin tsemppiä vauvojen tekoon.
 
OmaAurinkoinen tervetuloa! :) Meilläkin oli vähän aluksi ajatuksena mennä tulee jos on tullakseen -tyylillä. Kaksi ensimmäistä kiertoa sitä kesti, mutta nyt onkin sitten jo kova yrittäminen päällä kaiken maailman kikkakolmosineen ja tarkkoine laskelmoimisineen. :D Ovulaatiotestit on ihan näppäriä ovullation "kiinni saamiseksi". Mäkin aluksi (sillon kun jätettiin ehkäisy pois, mutta ei vielä kunnolla yritetty) kattelin ovislaskureita, mutta nyt tämä on kolmas kierto, jossa testeillä ovulaatiota testailen. :)

Lennis se on kyllä ihan käsittämätöntä miten ne raskaustestit huutelee kaapissa, vaikka tietää että vielä ei voisi mitään näkyäkään. :stick: Mä olen jotenkin niin koukussa tohon testailuun että sitten jos raskaudun, niin pystynköhän missään vaiheessa lopettamaan viivanvahvistumis testailuitakaan.. :D Voin kuvitella miten ison raskausmahani kanssa käyn edelleen apteekissa ostamassa raskaustestejä. :LOL:

Tilulilu Hienoa, toihan on tosi hyvä jos kp20 sijaan ovis on nyt kp14. :) Clomit siis ajavat asiansa! Varmaankin noi sun menkkajuilinnan tapaiset juurikin liittyi tulevaan ovikseen. Mäkään en ole vielä kokeillut tota greippimehua ja meinasin myös nyt sitten seuraavassa kierrossa ottaa sen käyttöön kun tässä kierrossa unohdin.. Kyllä teille vielä se plussa tulee ennen maisemanvahdosta, ihan varmasti! :)

MelodyPop kiitos ja kumarrus listan päivittämisestä! :flower: Mä olen niin tolkuttoman huono näissä tietokoneasioissa, että multa ei varmasti onnistus.. Jokos olet uskaltautunut laskettua-aikaa laskuroimaan? :popcorn:

Mä ostin eilen ensimmäisen digiovistestin (ihan sikahintanen!!!!) ja testasin sillä tänään ekaa kertaa. Vielä ei hymynaamaa näkynyt. Aloin tässä miettimään, että pitäisköhän toi mun yk vaihtaa tosta yk5 -> yk3 kun hätähousuna silloin kun tänne palstalle liityin en oikein ollut vielä mistään perillä ja ilmotin sen, montako kiertoa ollaan menty ilman ehkäisyä? Nyt on siis menossa kolmas kierto kun oikeasti yritetään. :)
 
Niin, aika näyttää kauanko jaksan pitää pääni kylmänä tän asian suhteen. Luotan ainaki vielä siihen, että kun muutenki peitot heiluu harva se päivä, niin kyllä ne oikeetki päivät luonnollisesti osuu joskus kohilleen. Natsaako sitten muut jutut, vaikee tietää.

Ootteko käyny gynellä kun ootte alkanu miettiin raskautta? Edellisestä käynnistä on reilu vuosi ja mietin, et pitäiskö käydä tarkistuttaan paikat.

Täällä on käytössä ihan älyttömästi kaikkia lyhenteitä, et välillä vaikee lukee ku joutuu arvaileen mitä mikäkin tarkottaa. Sentään jo tiedän mikä on ovis ja yk. :D
 
Keskiviikko 25.2.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp2/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 10/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 12/25-27.........yk 3......luomu
Tilulilu...............34v....kp 15/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 18/28..............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 19/23-28.........yk10.....
MamaBoo..........31v.....kp 24/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26.........yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 30/28-31........yk 2.......luomu
Kiia80...............34v.....kp 35/26-28........yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30...........yk 19......kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........2 6.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........1 3.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini............................... 8.8
Viiu................33v................. 26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27. 10
samour_.........30v..................8.1 1
Säihkiss.........35v.....yk26........7. 11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23 .12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Lennis, joo, en mä vielä uskalla siirtää itseäni yhtään mihinkään. :) Tänään pitäisi menkkojen alkaa ja mietin sitä KOKO ajan. Oikeastaan on sellainen olokin, että menkat alkaisi, vaikka kolmessa testissä viivat on jo olleet. Mielessä on kuitenkin biokemiallisen pelko - ihan jäätävä. Tänään en sentään aamulla testiä tehnyt, kun kyllähän sen nyt tässä sitten näkee kuinka käy. Jos ensi viikkoon päästään, niin sitten mä uskon. Ja sitä ennen testaan vielä pari kertaa, kunhan tilaamani digitaalinen suvaitsee saapua. Voi olla, että jos en olisi koskaan näitä palstoja lukenut, niin olisin onnellisen iloinen plussasta, mutta valitettavasti liian usein on joutunut lukemaan biokemiallisista ja varhaisista keskenmenoista, että uskaltaisi leijailla. Mieskin jo ihmettelee, että miksi en hypi kattoon vaikka lapsi on meille äärimmäisen toivottu. Tuntuu superäärimmäisen tyhmältä, mutta olo on apea. :/ Ja eihän siinä ole mitään järkeä!

Ja xbox makkariin? Nyt sä et saa sitä pois sänkykammarista mitenkään. :D Tavallaan ihan loistava taktiikka, niinkuin Tilulilukin vihjasi.

Kiitos Iitukka81. :) Ihan tosi pitkä tie sulla. Mutta hienoa, että jaksat silti uskoa ja yrittää. Et varmasti ole ensimmäinen, jolla sitkeys lopulta palkitaan!

Liljah, vaihdoin sulle nyt sen yk3. :) Toi listan päivittäminen olikin sitten ihan helppoa, kun tajusi miten se kannattaa tehdä. Ja kun listalla on vielä suhteellisen vähän ihmisiä, niin ei ole iso juttu. Ja kyllä mäkin vähän pohdin sitä digiovistestin ostamista, mutta Raskauskeijun verkkokaupassa se CB:n 10 kpl:n paketti maksoi 26,90€ ja tuumasin, että mitäpä en vauvan eteen tekisi. Kaupan päälle sai vielä kaksi raskaustestiä. Mietin, että on varmasti aika hyvä bisnes tämä vauvabisnes! Ja mulla se digitesti kannatti, koska toisella tikulla sain hymynaaman.

Ja kyllähän mä heti tungin kaikki päivämäärät kaikkiin mahdollisiin laskureihin. :) 1.11. olisi LA, jos...

OmaAurinkoinen, itse kävin gynellä marraskuussa, kun oltiin päätetty tämä yrityksen aloitus alkuvuoteen. Ja oli hyvä että kävin, koska papasta löytyi vakavia solumuutoksia, jotka sitten leikattiin joulukuussa pois. Verta tuli leikkauksen jälkeen neljä viikkoa, mutta lääkäri antoi luvan yrityksen aloitukseen heti kun vuoto loppuu. Mutta noin muuten gyne katsoi ihan ultrallakin, että kaikki on munasarjoissa ja kohdussa kunnossa ja näki oviksenkin. Kyllä se omaa mieltä rauhoitti.

Tilulilu, mulla on nyt kaikki kippuravarpaatkin ristissä ja pystyssä ja kaikkea, että nyt teillä tärppää! Tänään varmasti vielä homma teillä jatkuu, joten tsemppiä! :)
 
MelodyPop, tuopa kyllä vahvisti, että koitanpa saada gynelle ajan ens viikolle.

Mun menkat oli sitten yhden päivän, kuten pillereiden kans on tottunu (jos tulleet ollenkaan). Ei kyllä tarvis muuttua sellaseksi viiden päivän älytttömän kivuliaaseen vuotoon mitä ennen pillereitä meininki oli.
 

Yhteistyössä