*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Cheri, joo ei näy mitään ei - paitsi viivanpaikka. :) Testasin nimittäin just, vaikka tavallaan tiesin tuloksen. Mutta ainakaan nyt ei tarvitse miettiä, että näkyisikö tikussa haamua. Kävin vielä oiken kääntelemässä ja vääntelemässä tikkua, niin siinä sitten tosiaan näkyy se kohta, mihin sen viivan pitäisi tulla. Plaaah! :D

MelodyPop, 23/28-31, DPO10

Piti tulla katsomaan miten muilla menee ja jännäämään muitten testailuja. :p Itsellä alkaa taas into nousta kun ajattelee, että ensi viikolla alkaa taas sellaiset hetket, ettei mies saa kyllä olla rauhassa. :cool:

Alotin kierron lopulla foolihapot, monivitamiinit ja uutena tuttavuutena myös macakapselit. Jotenkin olo on pirteämpi vaikka takana on macaa vasta viisi päivää ja foolihappoa taitaa olla 7.

Lennis: Käytössä oli usean vuoden Mirena ja sittemmin minipillerit.

Onko kukana tilannut huulipunan näköistä ovulaatiomikroskooppia? Kokemuksia? (laiska ei jaksa joka sivua selata)

Heissan!

Mun kommentointitahti laahaa pahasti jäljessä, en nyt edes yritä selailla taaksepäin kaikkia juttuja mihin oon ajatellut kommentoivani :p Eilen kävin lueskelemassa mut olin niiin väsynyt, etten jaksanut tällä tabletilla alkaa tuottamaan tekstiä, joka kuitenki jonku virhepainalluksen jälkeen häviää ;) Mut se piti ainakin sanoa MelodyPopille, että ei tässä paljon "Melodypopinlukutaitoa" tarvita, kun minä itse ainaki ajattelen just noin kierosti :D Tiedostan samalla, että koko homma on vaa itsensä huijaamista, mut silti sitä haluaa ajatella niiiiiin positiiviselta kannalta että.. :saint: Mut, positiivisuus on hyvästä, eiks niin! :heart:

Aukiolotutkimus tehtiin äsken. Näin puolen tunnin jälkeen voi jo sanoa, et "aika kultaa muistot", eikä se niin paha ollut. Mut kyllä se siinä tilanteessa oli.. :O Pahin oli se kun se pallo täytettiin siellä kohdussa, tosi kovilta kuukautiskivuilta tuntui! Eli siis tavallaan kyllä ihan siedettävää kipua, mutta jotenkin kun samalla on alapää täynnä instrumentteja yms. niin mulle ainakin tuli sellainen olo että kohtu repeää. No mut, kohtu tottui siihen palloon ehkä puolessa minuutissa ja itse se nesteenvirtaus putkissa ei tuntunut ollenkaan. Eli auki on! :)

Nyt vaan Clomifeneillä ja Lugesteroineilla n.4kk ja jos ei mitään tapahdu niin sitte mietitään inseminaatiota. Tää lääkäri (taas eri) kyllä sanoi, että ei se inssi paljon lisäarvoa tässä tilanteessa tuo kun siemenneste on kunnossa ja putket auki. Ihmetteli myös sen ekan lääkärin kommenttia siitä mun pistemäisestä kohdunsuusta ja inseminaatiosta. Cherihän sitä myös ihmetteli? Mutta tää ymmärsi sen niin, että eka lääkäri oli miettinyt, että onko mulla liian pieni kohdunsuu, ettei se inssi onnistukaan ;) Oli meinaan vaikeuksia saada nytkin tuo katetri kohtuun, hetken jo näytti siltä että ei onnistu.

Ainiin ja nyt KP8 oli toisella puolella 11mm follikkeli, eli hyvä vaste Clomeille eikä enää tartte uusissa kierroissa käydä ultrassa. Ja ennusteli ovista päivälle KP13, mikä on jo 12 päivää aikasemmin ku edellisessä kierrossa. Että näyttäisi toimivan :D

Nooh, mut taas oli niin positiivinen lääkäri että hyvä mieli jäi :) Repesin itkuun heti kun instrumentit oli vedetty kohdusta ulos, ihan vaan helpotuksesta. Ja siitä jännityksen purkautumisesta. Hoitaja ja lääkäri oli molemmat niin herttaisia ja empaattisia, ettei itkusta meinannut tulla loppua :D Piti mennä keräilemään itseään vessaan ennen ihmisten ilmoille lähtemistä.. Mut oonki melkoinen itkupilli. Ja kun vauhtiin pääsen, niin loppua ei näy! (Ts. kyyneleet silmissä vieläkin) :D

Ehkäisystä kysyttiin. Itse käytin ennen tätä yritystä e-pillereitä 15 vuotta. Kerran tuona aikana vaihdettiin merkkiä. Pillerit sopi mulle kyllä tosi hyvin, en huomannut mitään haittoja. Mielelläni palaisinkin niihin tän projektin jälkeen, ihan vaan sen takia, että niillä pysyi iho täydellisessä kunnossa :D Toisin on nyt...

Hirrrrveesti jaksamista ja positiivisuutta testeihin ja ajatuksiin kaikille tasapuolisesti! :):heart:

Viimeksi muokattu:
Täällä dpo 9/10...nyt ei juurikaan muuta oiretta kuin limaista valkkaria jossa rusehtavaa vähän seassa viiruina. Ei normaalisti tässä vaiheessa mitään ruskeeta vuotoa ole, päällimmäisenä mielessä toki että se enteilee näin ajoissa menkkoja joita odotan siis vasta su/ma. Välillä päivisin etovaa oloa mutta sen olen ennenkin menestyksekkäästi itselleni psyykannut. Saapa nähdä, testaan ekaa kertaa ehkä huomenna tai sit perjantaina. Ehkä ennemmin vaikka pe iltana niin sit saa rauhassa mököttää kun ei tarvitse töihin mennä. :D

Tilulilu, ihanaa että aukkari meni hyvin ja Clomitkin tehoaa. Josko se ois nyt sun tärppikierto!

MelodyPop, josko testeihin jotain tulis tulevien päivien myötä, toivotaan ainakin parasta. :)

Ehkäisystä: itsellä e-pillerit 10v ajan taustalla, 2012 lopetin ne ja sit on käytetty kumia. Menkat käynnistyi pillerien jälkeen samantien ja heti oli säännölliset 24-27 vrk.

Viimeksi muokattu:
Mä taidan jäädä hetkeksi vähemmälle kommetoinnille. Olette kyllä ajatuksissa ja luen päivityksiä moneen kertaan päivässä. Mutta kommentointi vaatii nyt liikaa. Aivan liian moni saa nyt vauvan ja vaatii huomiota, johon mulla ei ole voimia. Jospa siis tunnontuskat kommentoinnissa helpottaisivat tätä kautta.. niiiin paljon olisi sanottavaa teille ihanaiset! Ja odotan kovin helmikuun plussaajaa!

Torstai 19.2.2015

Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Kippu................34v....kp 4/24-27......yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 6/25-27......yk 5......luomu
Tilulilu...............34v....kp 10/28-37....yk 10.....c+l
Lennis...............29v.....kp 12/28.........yk 3......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 18/47.........yk 3......luomu
MamaBoo..........31v.....kp 18/28-34.....yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp 25/24-26.....yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 25/28-31.....yk 2......luomu
Kiia80...............34v.....kp 29/26-28.....yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 29/n30........yk 19......kilppari
Piki79...............35v......kp 44/28-32.....yk 1.......luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell, Vilijonkka_, Hironea

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1

****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****

Viimeksi muokattu:
Nonii, lista päivitetty ja näinhän siinä kävi että sai taas kerran laitella itsensä listan nokkaan. JOs jotain positiivista pitää etsiä niin voi kyllä sanoa tuntevansa oman kroppansa aika hyvin. Ei sinänsä ollu mikään järisyttävä pettymys, koska sen verran tutut oireet oli jo pidemmältä ajalta.

Tänään soittoa polille ja tiedustelua mikä on sotasuunnitelma jatkoa varten.

Merope Mä niin jään kaipaamaan sua ja meidän huulenheittoa :heart:

Kippu, mäkin kummastuneena tutkin verkkokaupassa sitä huulipunan muotoista sylkiovulaatiotestiä, mutta päädyin siihen, että helpommalla pääsen kun otan digitaalisia CB-testejä. Ei ole niin tulkinnanvaraa. Tosin seuraavaan kiertoon ajattelin hankkia myös ovulaatiotestiliuskoja, joilla voi testauksen aloittaa ja säästää digitaalisia. Vaikkakin tässä kierrossa hymynaama tuli jo toisella testillä.

Tilulilu, positiivisuus on todellakin hyvästä! :D Ja kiva kuulla, että aukkari meni hyvin ja ilman suurta tuskaa. Nyt on yksi asia vähemmän mietittävänä. Ja ovishan on sulla ihan pian! Jee!

Cheri, mä odotan sitä sun testiä suurella mielenkiinnolla! Kerro sitten heti!

Tsemppiä Merope ja ole itsellesi armollinen. Paras keskittyä sellaisiin asioihin, jotka tuntuvat hyviltä, tuovat energiaa ja piristävät mieltä. Ei tarvitse potea ollenkaan huonoa omaatuntoa, sillä kroppakin toimii paremmin kun mieli on virkeä. Toivottavasti palaat seuraamme pian!

Hironea, pahoittelut uudesta kierrosta. :( Positiivisia puolia kannattaa etsiä ja itsekin pidän sitä hyvänä asiana, että tuntee oman kroppansa. Mä vasta opettelen. Jännä kuulla millainen suunnitelma teidän pään menoksi laaditaan! Kerro kuinka käy!

Meillä eilen kerron miehelle viivanpaikasta ja se innostui siitä kovasti ja rupesi hihkumaan "Uusi testi! Uusi testi! Uusi testi joka päivä!". Nauratti tosi paljon, mutta en vielä päättänyt milloin testaan uudelleen. Olo on negasta huolimatta aika levollinen ja hyvä; minkäs sille voi. Nyt mennään siis tunteiden vuoristoradalla hyvää pätkää (En ole koskaan oikein osannut päättää, että kumpi on hyvä ja kumpi huono: mennä vuoristorataa ylöspäin vaiko alaspäin. Lintsillä alamäet on kivempia, mutta jos tunteet menee alamäkeen niin eikös se ole huono juttu? Kerrassaan outo kielikuva siis! :D )

MelodyPop, 24/28-31, DPO 11

MelodyPop, en ole vielä tohtinut testata...kutkuttaa kyllä mut lähinnä siksi että pääsis suuntaamaan ajatuksissa jo yk12 ja sit virallisesti olla lapseton sekä aloittaa puuttuvat tutkimukset ja hoidot. :D tosin ihmetyttää vähän kun yleensä jos on tiputellu niin se jo päivässä runsastuu mut nyt vaan tuota ällösti sanottuna rään näköistä limaa sillon tällön ja siinä siis kellertävää tai rusehtavaa väriä hyvin vähän, ja vain välillä. Ja vain pyyhkiessä. Hmm, outo muttei kovin toivoja herättävä oire. :( Vatsa- ja kylkituntemuksia on kans, semmonen tunne että menkat alkais. Mulle poikkeavaa että on ollu jo dpo8 alkaen tämmöstä kun yleensä vatsatuntemukset tulee vasta noin tuntia ennen kuin hanat aukeaa. Rinnat oudon tuntuiset, ehkä vähän arat tai emt. :D Tavallaan yritän olla peruspessimisti mut sit kuitenkin huomaan kovasti taas kehittäväni toivoa että josko nyt on meidän vuoro ja sit vaan tippuu korkeelta ja kovaa. :(

Joo-o... ei oo kovin korkealla mieliala ei. Soitin polille ja homma venyy. Piti varata aika ihan IVF suunnittelukartoitukseen ja siihen tulee aika sitten postissa... joskus...

Kätilö toivoi, että meidän hoidot ehdittäisiin aloittaa vielä tämän kevään aikana. Näin ollen meidän projektissa tulee tauko nyt väkisinkin. Luomuna yritetään, mutta se ei hirveästi mieltä ylennä, kun tiedetään siittiöiden tilanne.

Nyt on niin suuri vitutus päällä, että taidan seurata Meropen esimerkkiä ja poistua takavasemmalle, koska omalla kohdalla hoidoissa ei tule tapahtumaan pitkään aikaan yhtään mitään.

Teistä jonkun kannattaa alkaa päivittelemään listaa, koska en lupaa enää käyväni täällä päivittäin. Luen kyllä varmasti, mutta näin ahkeraa tuskin jaksan enää. Siirrän itseni taustailijoihin ja palaan listalle, kun on jotain seurattavaa. Mä keskityn nyt painonpudoukseen ja aion saada kevään aikana toisen 10 kg pois. Ompahan edes joku projekti mihkä suunnata energiansa kerta tämä tyssäsi nyt tähän.

Tervehdys pitkän tauon jälkeen! Tämä akka joutui kiertämään palloa työreissuilla ja mukana matkassa oli täti. Ei siis tärpännyt edellisestä kierrosta ja nyt taidetaan kutkutella jo tämän kierron puoliväliä kohta. Onneksi on ollut taas noita muita juttuja mielessä niin paljon, että ei ole ehtinyt edes harmitella... Kovasti koitan arpoa mihin kohtaan sitä loman ottaisi. Miehellä on lomat maaliskuun lopulla. Minun piti silloin olla jo äippälomalla ja meidän oli tarkoitus yhdessä pistää kotia kuntoon vauvaa varten. :|

Kylläpäs plussat nyt antavat odotuttaa itseään! Pitäisihän se nyt jollain tärpätä... Tosi kurja oli lukea Merope ja Hironea teidän alakulosta ja huonosta onnesta. Kovasti voimia teille! :hug:

Muuten en muistakaan mitä kaikkea täällä on turistu kun luin juuri varmaan viisi sivua tekstejä putkeen. Sen muistan, että unista oli puhetta! Minä olen nyt viimeisen kuukauden aikana nähnyt liudan tosi omituisia unia. Yhdessä oli vauvakin, jonka olin unohtanut olkkarin sohvalle ja unohtanut imettää. Kun sitten paniikissa aamulla heräsin (unessa siis), että onkohan se vauva vielä hengissä!! Kipitin olkkariin ja siellä hän köllötteli pottuuntunut ilme naamalla ja rupesi sättimään kelvotonta hulttioäitiään. :p

Ehkäisykin oli mainittu... Nuvaring oli minulla käytössä ja kovin olin tyytyväinen. Menkat tulivat aina kellon tarkasti, hormonivaikutukset suht pienet ja mukavan huoleton muutenkin. Pari kertaa se seksin seurauksena eksyi sänkyyn ja meni piiloon, enkä huomannut mokomaa kuin vasta päivän tai parin päästä. Ainoa miinus siis.

Nojuu... Tämä nyt tällaisena "Hei, olen vielä mukana!" -tyylisenä viestinä. Jatkossa taas aktiivisemmin mukana. :)

Hironea: voihan ny v***u! Miks siihen ny ylimääränen suunnittelukäynti tarvitaan ja miks sitä pitää jonottaa?! Mulle sanottiin, et nyt kaikki etenee nopeaan, et jonotus oli se eka pätkä ja et jos vaan pää kestää ni vauhti on hurja. Eiks teil oo ku yks inseminaatio? Clomeis luki et auttais miehen siittiöihin, milloinkohan niitä määrätään miehelle? Mun oli jo tänään sua ihan karmee ikävä ja oli ihan hirveää tulla lukemaan sun uutiset. Elämä voi olla niin epäreilua..

Mä taas nostelen turhaa toivoa - nippailu ja kolme pisaraa verta pyyhittäessä nostivat taas sitä kuuluisaa toivetta, mut en saanut edes ovulaatiota kii et tätiä odotellaan alakuloisena..

Hironea ja Merope. Ymmärrän kyllä, että motivaatio alkaa olla koetuksella :( Odottaminen ja epätietoisuus on vaan niin rankkaa. Toivottavasti Hironea saat nopeasti sen kutsun sinne suunnittelukäynnille(?). Ehkä sen jälkeen asiat oikeasti lähteekin rullaamaan nopeasti! Peukut pystyssä sille :hug:

Tamariinille tervetuloa takaisin! Nimimerkki on kovin tuttu, oonhan lukenut näitä juttuja jo vaikka kuinka kauan, mutta en muista sun taustaa yhtään? Sori jos joudut toistamaan itseäsi.. :p Niin paljon kirjoittajia ja tarinoita ettei mun muisti pysy perässä.. :(

Cheri: Ahkerana erilaisten keskusteluiden lukijana muistelen, että aika moni on kommentoinut että nuo erittäin herkät testit ei näytä välttämättä vielä mitään vaikka vähemmän herkissä ois jo selvä haamu! Että älä vielä vaivu epätoivoon :) Sun oireetkin kuulostaa niin lupaavilta! Mutta tuo etovan olon itselleen psyykkaaminen on kyllä mullakin tuttua.. Miten sitä osaakin niin hyvin pelkillä ajatuksilla saaman itselleen aavistuksen huonon olon :whistle: Sitä mun piti sulta kysyä, kun aika samoilla YK:lla mennään, että oliks sulle jo tehty nuo aukiolotutkimukset yms? Oot varmasti kertonut jo mut en muista. Mainitsit vaan puuttuvien tutkimusten aloittamisen yms. niin tuli mieleen. :)

Eilen ehdin sanoa miehelle, että nyt on rauhallinen olo kun kaikki on tutkittu ja on kunnossa. Mies sanoi vaan, että "kunnes taas keksit uuden stressin aiheen.." ja sillä samalla sekunnilla keksin, että multa ei oo otettu ollenkaan sitä loppukierron verikoetta (progesteroni?) jolla nähdään tapahtuuko ovulaatio :D Että tätähän voin nyt sitte stressailla tietty.. Ja se ahdas kohdunsuu. Lääkäri sanoi, että siittiöt kyllä mahtuu helposti siitä, kun munanjohtimet on vielä reilusti pienemmät ja ne liikkuu sielläkin. Mut silti tulee välillä mieleen, et miten ne tajuaa siitä tosi ahtaasta kolosta mennä sisään kun toiseen suuntaan olis baanaa vaikka muille jakaa :D Pitänee aloittaa se päälläseisonta ihan siittiöidenohjailumielessä ;) Mut onhan tässä nyt jo selkeesti tarpeeksi stressattavaa seuraaviksi kuukausiksi. :stick: No ei, oon oikeesti tällä hetkellä aika rauhallinen, mut toki noita aina välillä miettii..

MelodyPop: Hyvä että oot menossa vuoristoradalla "oikeaan suuntaan" ja mieli on levollinen! :) Oon muuten monesti ollut myös ihan motissa noiden ylämäki-/alamäkivertausten kanssa! Alamäkeen meneminenhän on toisaalta helppoa menoa, mut toisaalta taas alaspäinmeno kuulostaa negatiiviselta. Ylämäkeen taas toisinpäin. En ymmärrä :confused: :D Jospa sitä käyttäiskin itse jatkossa aivokapasiteettiaan tän dilemman ratkomiseen, ennemmin ku sen miettimiseen, onko tää kohdun pistely nyt jotain ennenkokematonta ja oksettaako oikeasti sillai raskausmielessä vai vaan siksi, että on just syöny levyn suklaata.. :headwall:

..tästä tulikin mieleen, että pitäis aloittaa ihan tosi päättäväisesti joku dieetti. Tein pari vuotta sitten 'elämäntapamuutoksen' joka onnistui tosi hyvin. Nyt sitten taas pilaan tulokseni syömällä herkkuja JOKA päivä. Ja trust me, yksi suklaalevy illassa ei oo vielä mitään.. Tällä viikolla aloitin taaas alusta (kuten useana maanantaina), mut se loppui jo eilen kun piti palkita itsensä siitä aukiolotutkimuksesta. Ja tänään tietty sai taas syödä kun viikko on jo mennyt 'pilalle'.. Itsensähuijaamista siis tälläkin saralla! :D Jospa tää taas tästä.. Vaikka sitten ens maanantaina.

Kohtu on siitä eilisestä ihan hellänä. Nää on varmaan nyt niitä repäisykipuja, koska seisomaannousu, aivastelu ja yskiminen on aika tuskallisia :D Kohdussa sellainen kestokramppi. Toivottavasti huomenna jo helpottaa. Pääsee valmistautumaan ovulaatioon :whistle:

Hironea ja Merope: Tsemppaukset täältä teille molemmille! Ehkä pieni voimankeruutauko ei tee pahaa ja jaksatte sitten taas tsempata! Täällä kuitenkin myös varmasti sekä uudemmat että vanhemmat palstalaiset elää mukana teidän vaiheita.

Monet näyttäisi taas siirtyneen uudelle kierrokselle. Olispas kyllä kiva, että JOKU edes plussaisi nyt helmikuussa. Nostaisi varmaan kaikkien mielialaa. :)

MelodyPop ja Cheri on nyt ainakin elämässä jänniä aikoja, eli täällä jännittelen myös teidän vuoristoratojen puolesta. Oon muuten MelodyPop miettinyt ihan samaa noista ylä- ja alamäistä. Siis alamäessähän on paljon helpompi ajaa esim. pyörällä, että en tajuu miksi alamäkeen meno olisi jotenkin huono juttu? Ja siis eikö myös "elämä on jatkuvaa ylämäkeä" ole jotenkin negatiivisesti sävyttynyt? Että mikähän sitten olisi oikeasti se "mäki" kun menisi jotenkin tosi hyvin? :D

Itse olen nyt vaan lähinnä lueskellut juttuja täällä taustalla, kun mulla tuli nyt tästä vähän tällainen välikierto pitkälti noiden migreenien ja muun stressin takia. Tässä on rampattu lääkärillä jos toisellakin ja nyt on myös sellaiset lääkkeet noihin migreenikohtauksiin, jotka "vaikeuttaa raskaaksituloa". Tähän vielä yhdistettynä se, että oon tässä ollut pari viikkoa pääsääntöisesti reissussa siten, ettei ole miehenkään kanssa pystytty juuri pistämään arpoja vetämään. Oikeastaan vaan yksi hommailukerta on osunut niin, että voisi olla pienen pieni onnistumisen mahdollisuus. Nyt sain onneksi ajan fysioterapeutille niska-hartiajännityksen hoitoon, joten toivon, että sen myötä hellittäisi migreenit eikä tarvitsisi popsia pillereitä. Jos vaikka sitten seuraavassa kierrossa pääsisi taas täydellä teholla yrittämään. :)

Ehkäisystä oli täällä muuten puhetta. Mulla oli Cerazette -minipillerit muutaman vuoden ajan ja olin kyllä niihin tyytyväinen. Mulla jäi niiden ansiosta menkat kokonaan pois, mikä oli urheiluharrastusten kannalta oikein mukavaa. Kierto palautui kuitenkin säännölliseksi heti, kun ne lopetin joskus vuosi sitten. Mä varmaan jatkan sitten noiden popsimista, kun asia tulee ajankohtaiseksi. :) Tässä välissä siis pelailtiin kumien kanssa vaihtelevalla menestyksellä ennen kuin virallisesti startattiin tämä vauvayritys.

Täällä taas! :) Huh, oli semmonen tauti (flunssa) että kerkesin jo miettiä että näinköhän tästä hengissä selvitään, mutta nyt taas pikkuhiljaa elävien kirjoissa. Jos jotain hyvää täytyy tuostakin sairastamisesta löytää, niin ei ehtinyt edes menkkoja masistelemaan, kun fyysinen vointi oli niiiin hirveä. :D

Hironealle ja Meropelle :hug:

Tilulilu mukavaa että aukiolotutkimus meni hyvin ja mikä tärkeintä, että johdot oli auki! :)

cheri85 ja MelodyPop, mä en vielä lannistu noista teidän aikaisista negojen testaamisista! :popcorn:

Kippu, täällä myös kovasti odotellaan jo seuraavaa ovista. :)

Mulla oli poikkeuksellisesti nyt sellaset menkat, että ne alkoikin ihan suoraan, ilman muutamien päivien alkutiputteluita (JES!). Osaakos joku sanoa, että voiko sillä punaviinin litkimisellä olla jotenkin vaikutusta tuohon että tiputtelu jäi pois? Mulla siis AINA ennen menkkoja 2-4 päivää tiputtelee enkä keksi mitään muutakaan kun tuon punkun alottamisen (ja tietysti se flunssa), mikä poikkeais muista kierroista.

Hassua muuten miten sitä aina aikasemmin inhos sitä, kun on niin lyhyt kierto (mulla nuorempana ollut vielä lyhyempi n.22-24 päivää) ja toivoi että olis vaikka viikon pidempi, niin ei tarviis "koko ajan" kärsiä menkoista. Mutta nyt kun lasta yrittää, niin sopii enemmän kuin hyvin tämä kierron pituus. :)

Hironea ja Merope, jaksamista teille! Ehkä ihan hyvää tekee ottaa "aikalisä" johonkin väliin. :hug:

En ollut ees kuullut Kippu tommosesta ovulaatiotestistä! Piti ihan sit käydä lukee siitä, kuulosti paljon jännemmältä kuin tikkuun pissaaminen. Aika paljon luin siitä hyviä kokemuksia. Mut tietysti kerta-ostoksena kallis investointi.

Cheri85, onhan tässä vielä viikonloppu aikaa, voihan olla ettei näy testissä vielä =) peukut viikonlopulle, josko kuitenkin!

Kiva Liljah, että oot vihdoinki parantunu. =)

Mulla ois juhlat tulossa ja se tarkottaa reissuun lähtöä vanhojen ystävien luo (siis ei vielä ne kolmekymppiset). Ja laskeskelin, että menkat ois just sillon :mad: Kun en oikee jaksa uskoa tuohon plussauksenkaan. Eikä niist menkoistakaan muuten, mutta kun pitäs laittaa bikinit päälle. Alkosta ei niin viis, jos vaikka ei voiskaan ottaa, mutta aina se kierto on väärässä vaiheessa! Tottui vissii liikaa pillerien myötä siihen menkattomuuden tuomaan vapauteen, nyt sit joko ne on väärässä kohtaa tai tulee ylipäätään niin pettymys.

Merope Joo miehen siittiöt on sen verran heikkoa kamaa, että tää inseminaatio oli alunperinkin vaan testi ja ennenkaikkea kierto missä mut opetettiin pistämään itteäni. Nyt vielä kun paljastui siellä inseminaatiota tehdessä, että miehen siittiöt kestää tosi huonosti sitä pesua ja niistä karsiutuu hirmuinen määrä vielä pois niin tuo IVF:kin on siinä ja tässä onko edes mahdollista tehdä. Suurin todennäköisyys on, että hedelmöitys tehdään suoraan ICSI:llä tai sitten puolet kerätyistä munasoluista hedelmöitetään IVF:llä ja toinen puoli sitten ICSI:llä. Näin sanoi se lääkäri Felicitaksesta. On kuitenkin lähes sama operaatio niin yritetään molemmilla jos vain multa saadaan sopiva määrä munasoluja. Jos ei niin pudotetaan IVF pois.

Clomit ei kuulemma meidän tilanteessa autais ja olisi turhaa syöttä miehelle niitä.

Joo, meillekkin alunperin sanottiin että nyt alkaa sitten tapahtua, mutta nyt pitää odotella sitä aikaa sitten sinne koeputkihedelmöityskeskusteluun, jossa tehdään sitten sen osalta suunnitelmat lääkitysten ja toimenpiteiden osalta. Se vaan järkytti, kun se kätilö sanoi, että "toivottavasti ehditäisiin aloittaa teidän hoidot tämän kevään aikana ennen kesälomia" tuo kuulosti ihan sairaan pahalta, kun tosiaan annettiin ymmärtää että tämmöiset "turhat" odottelut ois ohi. Toki siis ymmärrän kierron vaiheiden odottelut jne. mutta tämmösset kuukausien paussit vähän kyllä veti maton alta.

Sun pitää muru laitella mulle viestii jos iskee liian kova ikävä :heart:

Niin ja piti vielä laittamani, että kiitos kaikille teille muille ymmärtämisestä ja tuesta! Olette ihania ja lämpimiä ihmisiä :heart: En mä teitä unohda ja käyn varmasti lueskelemassa, mutta nyt on vaan oman pään takia pakko ottaa hetki etäisyyttä. Toivottavasti mun palatessa te olette kaikki jo tuolla plussalistalla :hug: Teistä jokainen on sen ansainnut enemmän kuin paljon!

Viimeksi muokattu:
Tilulilu, meiltä puuttuu aukkari ja miehen sperma-analyysia ei ole vielä vastattu. Saan täällä työpaikalla yhdistettyä ensikäynnin+aukkarin+jatkosuunnittelun samalle käynnille sit kun oon vaan valmis pyytämään että työkamulääkäri kirjottaa lähetteen eli käytännössä heti kun se miehen näyte on valmiina. Käytännössä meinaan että yk12 saa alkaa ja sit edetään.

Oon kuullu noista herkistä testeistä ettei välttis näytä mitään, olin eilen 10min testiajan jälkeen näkevinäni pientä punerrusta siinä mihin viiva tulisi mut sit kun katsoin uudestaan niin ei taas näkyny mitään eli kuvittelin varmaan. :D Nää pissatestit on mulle ihan uusi maailma kun töissä katsotaan vaan verikokeita...

Tiputtelun tapainen loppui eilen eli ainakaan se ei ollut menkkoja edeltävää runsastuvaa tiputtelua kuten luulin. Eipä auta kuin odotella ja katsoa... Ma pitäisi menkkojen alkaa, lopetin Lutinuksen siksi jo päivää ennen että alkaisi ehkä jo sunnuntaina eli dpo13 jotta uskaltaisin vähän alkoholia nauttia oscar gaala -yön kunniaksi...kun muuten en uskalla ellei menkat ole alkaneet.

Tilulilu, saatoin hieman liitoitella tuon "pitkän tauon" kanssa. :) Kävin kolme viikkoa reissuilla ja ikävästi tarinoinnit päättyivät juuri jännän äärellä kun testaamisesta oli puhe. Reissukohteesta kun ei nettiin tahtonut päästä mitenkään.

Meillä siis historia sellainen, että viime kesänä aloitettiin yrittämään. Heti ekasta kierrosta tärppäsi, mutta np-ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno. Koko syksy meni keskenmenon kanssa puljatessa ja vasta joulun alla saatiin tyhjennys loppuun. Tammikuussa siis oli eka kierto keskenmenon jälkeen ja nyt mennään sitten yrityskertaa numero 3. Tässä kierrossa vaan nuo työreissut sotkivat sen verran pahasti, että ihme olisi jos tärppi kävisi...

Cheri, mä en ole vielä kaikesta toivosta luopunut siitä negasta huolimatta. Viime yönä näin unta, että tikkuun tuli kaksi viivaa. Aamulla en sitten uskaltanut testata kuitenkaan, kun meni pupu pöksyyn. :) Meinaatko sä testata vielä uudestaan viikonloppuna vai odotatko ensi viikkoon niin, että menkat on myöhässä? Eikös se kuulosta ihan hyvältä, että tiputtelu loppui? Mä arvon odottamisen ja testaamisen välillä, joten todennäköisesti testaan vielä uudelleen. :) Mitään oireita ei edelleenkään ole - vähän mahaa turvottaa ja rinnat ovat arat, mutta se on mulle ihan normaalia.

Tamariini, welcome back! Loma on aina loma, vaikka sitä ei nyt pääsekään käyttämään vauvan kanssa, niin jos vaikka sitten miehen kanssa sitä vauvaa tehden? Luin jostain, että jenkeissä porukka pitää "baby-macationin", eli loman, jossa keskitytään vauvan tekemiseen. :D

Tilulilu, mä olen myös miettinyt, että pitäisi kehittää jostain joku muu päähänpinttymä, kuin tämä vauva-projekti. Olisko se sitten kummalliset kielikuvat tai painonpudotus - jokatapauksessa olen ajatellut, että olisi jotenkin rentouttavaa keskittyä välillä johonkin muuhun vastaavalla intensiteetillä. Mutta jotenkin vaan en tunne samanlaista tunteenpaloa painonpudotukseen, erikumma juttu. Ja se suklaa toimii hyvin pienenä palkintona ja/tai lohdutuksena! Ei siitä voi luopua. :D

Vakavasti puhuttuna mäkin yritän parantaa noita ruokailutottumuksia ja lisätä liikuntaa. "Ensi maanantai" on siis täälläkin hyvin tuttu. :) Kokonaan herkuista luopuminen ei minulla toimi, mutta esim. yksi herkkupäivä viikossa voisi olla mahdollinen. Tai sitten päivittäinen pieni "herkkubudjetti", esim. yksi tikkari päivässä.

MamaBoo, hippahei taas! Fysio todennäköisesti auttaa ainakin hetkellisesti, kiva että pääset sinne! Käyntien loputtua pitäisi sitten vaan sitkeästi jatkaa omatoimista niska-hartiajumppaa ja minulla se on aina siinä vaiheessa pikkuhiljaa hiipunut. :)

Liljah, näköjään sitten lisää hyviä syitä juoda punaviiniä! En tosin ole kuullut tuollaisesta vaikutuksesta, mutta hei - kaikki kelpaa!

Lennis, olitkos sä testanntu kuukuppia? Sen kanssa ei ole mitään ongelmaa olla bikineissä tai vaikka uidakin. Lähdettekö oikein jonnekin lämpimään vaiko kylpylään pulikoimaan?

MelodyPop, 25/28-31, DPO 12

Cheri: Ok. Jotenki ajattelin että sulle ois työpaikkaetuna tehty kaikki mahdollinen heti kättelyssä :D Hyvin oot malttanut odottaa! Itse olisin varmasti halunnu kaikki tutkimukset heti alussa, oon niin kärsimätön ja muutenkin stressaava.. :) Mut toivottavasti tutkimuksia ei jouduta enää tekemäänkään ja tärppi käy! Pyörittele nyt vielä vähän sitä roskistestiä, jos siinä kuitenkin jotain pilkahtaisi :) Tai ehkä jo uusi testi? Huomenna vois jo punertaa enemmänkin :)

Voi Hironea. Tiedän niin mistä puhut. Meillä prosessi on tosiaan ollut tooooodella. Aluksi perusterveydenhuollon lääkäri sanoi ensimmäisellä kerralla (miehen näytteen jälkeen), että oletteko miettineet lahjoitettuja sukusoluja... Siinä vaiheessa olin kyllä todella järkyttynyt. Onneksi päästiin parin kuukauden sisällä TYKSiin ja siellä lääkäri sanoi, että kyllä tässä vielä on vaihtoehtoja. Ensimmäisessä näytteessä miehellä ei siis juuri ollenkaan siittiöitä. Sitten 3 kk odottelua ja uusi näyte, joka oli melkein yhtä huono. Siitä sitten kromosomitutkimuksiin ja mies aloitti Tamofen lääkityksen. Kromosomitutkimuksissa ei ilmennyt mitään poikkeavaa ja sitten 3 kk:n päästä miehen näyte normaalista vähän huonompi, mutta kuitenkin jo ihan ok. Eli reilun puolen vuoden jälkeen ensikäynnistä alkoi mun "hoitaminen" ja siitä sitten ovulaation induktiot ja inssit. Nyt siis eka IVF takana (ei päästy tuoresiirtoon) ja hoidot aloitettu syksyllä 2013. Eli kyllä on pitkä tie ollut ja kärsivällisyys on kasvanut (harmi, että tässä samalla vanhenee..) Osa pitkästä ajasta johtuu jonoista, kesätauoista ja osa lääkitysten vaikutusten odottamisista. Mutta nyt meillä 8 alkiota pakkasessa ja ehkä keväällä "jo" päästään ekaan siirtoon. Jossain kohtaa meinasi usko loppua ja mieli oli tosi maassa, mutta nyt taas ihan odottavin mielin.
En tiedä lohduttiko, kun purin tämän koko hoitoprosessin, mutta siis kyllä siitä selviää hengissä vaikka välillä tuntuu muulta. Ja vielä löytyy toivoakin :) Enkä siis missään nimessä toivo teille yhtä pitkää tietä!!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. Mä pysyn nyt edelleen taustalla, kun mitään ei just nyt tapahdu. Keväämmällä sitten taas mukana.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hironea

Yhteistyössä