*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Kiitos lohdutuksesta kaikille :heart::) Tänään on jo ollut parempi päivä ja oonkin miettinyt monia asioita siltä kantilta, että "Sitten syksyllä kun jään äitiyslomalle.." :ashamed: En tiedä onks tuokaan tapa ihan hyväksi mielenterveydelle, mut minkäs sitä mielelleen mahtaa.. :D

Noista muiden lapsijutuista. Mulle niitten kuuntelu on ollut aina jotenki vaikeeta, vaikkei lapsihaaveita itsellä ole ollutkaan. Ennen se oli ehkä sitä, että en ollut mitenkään lapsirakas (en kyllä vieläkään vieraiden lapsia juuri ihastele, kummilapset ym. asia erikseen). Myöhemmin taas tuli kuvioihin ehkä se kateus siitä, että muut etenevät elämässään jne. Toki mekin oltais voitu alottaa lapsiasia jo 10v sitten, eli ihan omasta halusta viivyteltiin. Mut silti tuntu jotenkin pahalta, kun muut perusti jo perhettä jne. Eli ihan puhdasta kateutta vaan, jonka syytä en osannut koskaan oikein miehellenikään selittää :D Niin ja nyt.. nythän se syy onkin selvä. Kun ei itse malttaisi enää odottaa ja pelottaa ettei koskaan tärppää.

MelodyPop, just noin! Epätietoisuus oli se asia mitä hain! :) Tuttu mullekin ihan muussakin elämässä kuin vain tässä lapsiasiassa. Pari vuotta sitten omaiset sairastelivat vakavasti, ja tuntui että haluaisin olla itse heidän tilallaan niin tietäisin koko ajan missä mennään. On raastavaa olla 'pimennossa'.. :)

Täällä meillä, ei PK-seudulla, siemennesteanalyysin hinta on KELA-korvauksen jälkeen 71e :) Kyseessä siis perustutkimus, ilman mitään pesuja tms.

Ja Lennis, ehdosttomasti minäkin suosittelen tuota siemennestetutkimusta! Mulla ainakin helpotti stressi (sen osalta ;)) kun asia saatiin hoidettua. Helppo ja kivuton testi, kuten Hironeakin sanoi! ..ainakin näin naisnäkökulmasta katsottuna, mies voi olla helppoudesta/mukavuudesta eri mieltä.. :D

Hironealle voimia hermojen hallitsemiseen :) Mut älä lannistu! Vielähän voi tapahtua vaikka mitä ennenkuin vuoto saapuu! Peukut pystyssä sille :)

Listan perusteella aika moni on lähellä testipäivää! Viime vuoden plussanneissakin on lähes jokaiselle kuukaudelle joku, kukahan teistä ottais tän helmikuun 2015 plussakruunun? ;)
 
Onpas hiljaista! Jatkan jaaritteluani :D

Clomeja syöty nyt kaksi päivää ja on sellaisia pistoja/viiltoja kohdussa/munasarjojen suunnalla. Just niitä samoja, joita aina oviksen jälkeen tuntee ja on varma, että nyt on tärpännyt ;) Onneks nyt ei tartte sellaista miettiä! Ja eilisillasta asti on tullut taas pyyhkiessä pientä tuhrua.. Liittynee sekin noihin Clomeihin. Tosin menkat kesti tällä kertaa vain vajaat 3 päivää ja loppui kuin seinään, voishan se kai olla että ne jämäveret valuu pois näin pienellä viiveellä.

Oon nyt viihdyttänyt itteäni lukemalla aukiolotutkimuskokemuksia. Virhe. En vielä sitä kuitenkaan jännitä, ehkä siksi, että sitä ennen on vielä kärsittävä yks juurihoito! :O Että asia kerrallaan..

Mut hyvillä mielin täällä! Malttamattomana tosin odottelen tulevaa :)

Mitäs teille muille..?
 
Tilulilu: mä jännitin aukkaria ihan kamalasti ja luin kokemuksia. Mä en ihan totta tuntenut oikeastaan mitään - se, et oikein kovin keskitty niin sain ehkä jonkun tuntemuksen aikaseks :) otin 600 (vai 800)mg buranaa noin tunnin ennen aukkaria ja aivan todella tyhjä virtsarakko niin hyvin meni! Tsemppiä!

Täällä odotellaan edelleen ovulaatiota. Lopetin tikutukset, mutta ei kyllä ole mitään oireita.. tosin nään tosi usein unta, et halaan tosi pitkää ja rotevaa miestä. Mahtaako tää lapsettomuus aiheuttaa sen, että tarvitsisin suojaa/turvaa.. ja se näkyy noin unissa.. kuka tietää..
 
Hei kiitos kun kommentoitte sitä siemennesteanalyysin hintaa! On hyvä vähän tietää asioita valmiiksi, vaikka ei ehkä ihan vielä ole ajankohtaista.

Tilulilu, ei tosiaan kyllä kannata lukea netistä mitään keskusteluja. :D Sieltä löytyy yleensä vain ne kamalimmat kokemukset. Itse tein saman virheen ennen kolposkopiaa ja loop-hoitoa ja olin aivan paniikissa. Loppupeleissä toimenpiteet eivät sattuneet yhtään! Varmuudeksi mäkin otin 800mg Buranan etukäteen ja se varmaan piti ne pienetkin nippailut kurissa. Luulen, että se juurihoito on noista kahdesta pahempi. :D Joten tsemppiä siihen!

Merope, unet on kyllä välillä tosi outoja! Voi vaan ihmetellä mistä alitajunnan syövereistä ne kumpuaa... Mutta pitkän voimakkaan miehen halailu unessa ei kuulosta kovin pahalta. :)

Mä olen ollut hiljaa kun ei kropassa edelleenkään tapahtu yhtään mitään. Ja tietenkin nyt sitten masennuin tästä oireettomuudesta. Mies on sitä mieltä, että teen vaan itselleni hallaa itkeskelemällä asioita etukäteen ja että en edes anna raskaudelle mahdollisuutta kun olen jo asennoitunut niin, että ei tärppää. Ja onhan se tietysti oikeassa - olisi paljon parempi olo kun ei tarvitsisi itkeä joka päivä. Välillä onnistun skarppaamaan ja hetken on parempi mieli, mutta sitten se pettymys taas nostaa päätään. Puuh, aikamoista vuoristorataa siis mennään! Nyt yritän (taas) skarpata ja olla stressaamatta! :)

MelodyPop, kp 20/28-31, DPO 7
 
Joo, niin monenlaisia kokemuksia tuntui ihmisillä olevan, että ei tässä oikeen osaa odottaa mitään :) Toivon tietty parasta, eli kivutonta toimenpidettä. On kyllä muistissa jo se pelkkä papa-kokeen ottaminen siitä kohdunsuulta - iiiyyyyhh! Siinä jo kiemurtelen pakoon minkä kerkeän :D Saatikka kun nyt lääkäri haluaa tunkea sisään vaikka mitä härveleitä :x No mutta, kaikki on nyt otettava vastaan ja sittehän se on ohi. Parissa minuutissa. Toivottavasti samoin tuntemuksin kuin Meropella :)

Unet kyllä on joskus tosi kummallisia! En itse unien tulkintaan varsinaisesti usko, mutta monesti oon kyllä halunnut uskoa esim. jonkun lapsiin liittyvän unen tarkoittavan sitä, että nyt ollaan raskaana. :D Näen kyllä noita 'merkkejä' ihan naurettavissa paikoissa, esim. kun mieheni osti sattumalta kokiksen jossa luki "Isä".. :whistle: (niitä kokiksia jossa etiketeissä nimiä yms.) Enkä siis oikeesti usko tällaisiin! Mutta.. Tiedättehän te :D :headwall:

Mut tuo Meropen kaltainen unen tulkinta vois hyvin pitää paikkansakin! Tässä tilanteessa kun kuitenkin moni kokee niin paljon epävarmuuden ja pettymyksen tunteita, että ihme ois jos ei se siirtyisi uniin. Siitä vaan halailemaan miestä, vaikkei olisikaan pitkä ja roteva :) Helpottaa se silti!

MelodyPop: Tuttua, niin tuttua.. Mullekin mies aina sanoo, että pitäis lopettaa se kropan tarkkailu ja turhan murehtiminen.. Ja hyvähän se oliskin, jos siihen pystyisi! Mut tosiaan melkoista vuoristorataa mielen kanssa mennään.. Joskus, siis joskus saan pariksi sekunniksi sellaisen olotilan, että ymmärrän, että on turha murehtia asioita, joille ei voi mitään. Siis sehän on ihan totta. Mutta ei tuo ajatus yleensä kovin pitkälle kanna.. : / Mut enivei, sulla on vielä hyvät mahdollisuudet positiiviseen testiin! :) Jos jotain keskustelupalstoilta kannattaa lukea niin se, että raskauden merkkejä on monenlaiset oireet tai täysi oireettomuus :) Eli omasta olotilasta ei kannata vetää suuria johtopäätöksiä. (Paraskin puhuja täällä..)
 
Tilulilu: mulla on kerran papa sattunut niin, että kiipesin pitkin tuolia karkuun. Vedet silmis kestin toimenpiteen mut verta vuosi oikein todella reippaasti jonkun aikaa. Muilla kerroilla papa on ollut kivuton tai pienillä tuntemuksilla..

Uskon itse siihen, että tunteet siirtyvät uniin ja nyt siis tarvitsisin tukea. Oma mies melkein loukkaantui unesta, mut kerroin ettei hän oikein ole ollut tukena ja ymmärsi kyllä. Melodypop: jooo, oli vähän kurja herätä aamulla - kyllä se halailu oli aikas mukavaa, edes unissaan :)

Itse olen ollut nyt tosi rikki, alan luopumaan toivosta ja yritän käsitellä sitä, ettemme koskaan saa lasta. On kyllä todella hankalaa/ahdistavaa/pelottavaa ja ylivoimaista.. miten muka me ollaan tässä tilanteessa.. koen jotenkin niiiin vääräksi tämän, koska TIEDÄN että olemme molemmat tässä ihan satana mukana ja tunnemme toisemme erittäin hyvin yli kymmenen vuoden takaa, joten olisimme (luultavasti) aika vakaat vanhemmat..

Liljah: tsemppiä.. menkat on aina kamalat, kun alkavat.. Mutta pääsetpähän uuteen yritykseen! (Itsellä siis ovis ja menkat vähän hukassa)
 
Merope, on hyvä että käsittelee mielessä noita asioita, mutta älä vielä siitä toivosta luovu! Uskon, että se on todella vaikeaa ajatella,ettei voisi saada lasta. Etenkin, kun ois valmis antamaan uuden elämän ja kasvattamaan pienen taimen. Niin kauan, ennen ku ei oo lopullista tuomiota, pieniä ihmeitä tapahtuu :hug:

Liljah täällä myös just toivottu menkoista, onneks ne on ohi. Kamala masennus ekat päivät, mutta onneksi se mieli siitä taas lähtee nousuun! =)

Tilulilu nuo unet voi joskus olla tosi hassuja. Yhdessä vaiheessa näin kamalasti vauvaunia.Oiskohan biologinen kello silloin salaa huutanut :whistle:
Kerran näin unta, että ei ollut muuta kun räsymatto, johon vauvan kääriä. En muka ollut tietänyt raskaudesta ja en ollu ehtinyt hankkimaan mitään. Sillon ei ees ollut vielä vauvakuume.
On sitä nytkin tullu raskaustesti-unia nähtyä, ainakaan ne ei oo ennustanu mitään. : /

Ovulaatiota odotellessa. Täällä silti mietin näitä asioita, vaikka pyrkinyt keskittymään arjessa johonkin muuhun. Onneks sitä muuta riittää! Ja onneks on noita karvasia lapsia, hukutan ne rakkauteen. Oon aina sanonut, et sen takia elukoita on niin monta, koska on niin paljon rakkautta annettavana :heart:
 
Meropelle iso :hug: ja älä luovu toivosta!

Odotan vaan, että ne menkat alkaisi varsinkin kun testi vaan negaa, saisi sen kierron alkamaan kunnolla. Mikä lie hormoniheittely nyt menossa.

Lennis: Meillä on myös lauma karvalapsia, joihin kyllä saa kivasti ajan kulumaan :) Onpahan ainakin tekemistä!
 
Tilulilu, tunnistan tuon hetkellisen "on turha murehtia asioita, joille ei voi mitään", mutta ongelma on juuri se, että se on vain hetkellinen olotila. Ja taisi se miehellekin eilen valjeta, että jos raskautumisessa menisi vaikka esimerkiksi vuosi, niin meillä on vasta kahden vuoden päästä se lapsi. Eikä siinä mitään, tietysti odotamme jos asiat sitä vaatii. Lapsi on vain niin pitkään ollut hartaasti toivottu, että nyt ei jaksaisi mitenkään enää odottaa!

Nyt olen tökkinyt taas tissejä ja ihan jotain pientä kipua niissä on. Mutta niinkun aiemmin sanoin, niin se on minulle ihan normaalia jossain kierron vaiheessa. Muuten on kropassa erittäin hiljaista - ei mitään missään. :) Toisaalta tämä on myös hieno juttu, sillä en nyt ainakaan sitten itse kuvittele mitään oireita, mikä on jo askel oikeaan suuntaan kohti stressitöntä elämää! :D

Liljah, pahoittelut menkoista. Vaikka tietysti se on positiivinen juttu että alkoivat jos ei kerran ole raskaana. Uutta ovista kohti siis!

Merope, Lenniksen kanssa samaa mieltä siitä, että on hyvä miettiä asioita ja pohtia myös vaihtoehtojakin, mutta toivonkipinästä pidä kiinni. Toisten tie on pidempi ja raskaampi, mutta sitten kun lapsi lopulta saapuu, niin on kaikki odotus sen arvoista. :heart:

Lennis, uteliaisuudesta - testaatko ovista vai tunnetko kiertosi jo hyvin?
 
Moi,

Alan poistua nyt täältä taustalta hiljalleen. Ultrassa oli kaikki hyvin ja pieni kasvaa nyt odotetusti.

Toivon kaikille sitä pitkää pinnaa tähän projektiin ja plussaonnea! Hetkessä ei kaikilla tämä onnistu ja maltti on valttia. Hoidoissa olevat: olette hyvässä ohjauksessa! Stressaamalla ei saa muuta aikaan kuin epäonnistumisia :) Kroppa tietää, että ei ole voimia raskauteen ja silloin ei raskaudu. Alle vuoden yritys ei siis ole vielä yhtään mitään, eikä kannata luovuttaa tai suurennella ongelmaa liian aikaisin. Suurelle osalle se plussa tulee joka tapauksessa alle vuodessa. Muistakaa, että onnistumismahdollisuus kiertoa kohti on vain sen 20 %. Joka kierrosta ei tärppää kenelläkään. Ja suurin osa sen vauvan saa! Toiset pitkän polun ja toiset lyhyen kautta.

Hyvää jatkoa!

Vauvis ja pieni 9+4 (yritystä oli yli 2,5 vuotta ja kaksi keskenmenoa takana)
 
Kiitos vauvatoiveinen, olet loistava esimerkki siitä miten sitkeys, peräksiantamattomuus ja toivo lopulta palkitaan! Ja kirjoituksesi on realistisen positiivinen - järki sanoo, että noinhan se juuri on, mutta... kunhan ailahtelevan mielenkin vielä saisi vakuutetuksi. :)

Kaikkea hyvää pienelle sekä ihanaa ja onnellista raskausaikaa! :heart:
 
Kaikkea hyvää Vauvatoiveinen teille! Kiitos tsempeistä! :)

Kippu kurjaa :| Mutta nyt pääset uuteen kiertoon ja yritykseen! Ainakaan ei tarvi olla epätoivossa, missä menkat ja testi vaan näyttää negaa.

MelodyPop, en oo testannu ovista, enkä kyllä tunne kiertoanikaan :LOL:
Viimeeksi päättelin vaan kropan antamista merkeistä. Nyt ennen ku tuo isännän uimareiden laatu käy paranemaan, en aiokaan testailla.

Tänään on hormonihirmu-päivä. Kaikki ketuttaa. Myöhästyin aamulla bussista ja suutuspäissäni kävelin tuolla pirun pakkasessa. Kävelin sit kotiin myös suutuspäissäni. No, ainakin aurinko viitsi näyttäytyä.
Ja sitten, hittovie- finnejä!!! |O Minulla on finnejä! Mitä ihmeen hormoneita, kun ei koskaan tuu finnejä. Ei ollu oikeen edes murrosiässä.

Mikä ehkäisy ihmisillä on ollut ennen vauvaprojektia? Itsellä oli minipillerit, joiden johdosta menkat jäi kokonaan pois. 12 vuotta ehdin pillereillä mennä, hurjan pitkä aika!
 
Ihanaa vauvatoiveinen kun kaikki on mennyt hyvin. :) tulkoon moni meistä samoissa jäljissä tänä vuonna!

Lugesteronista on monet puhunu, itse käytän Lutinusta koska miellyttävämpi käyttää, ei suttaa samalla tavalla. Lugesteron kun on kehitetty alunperin suunkautta otettavaksi niin emättimeen laitettuna sotkee... lutinus taas tehty nimenomaan imeytymään emättimen limakalvoilta niin se ei suttaa yhtään niin pahasti. Plus mukana oleva asetin takaa sen että menee kans tarpeeks syvälle eikä heti ala valuttamaan. :)

Kippu, nyt vaan täysillä uuteen kiertoon, vaikka harmittaakin :( kyllä se vielä tärppää!

Mites kiertosisko-MelodyPop voi kun samoilla päivillä mennään?

Mulla dpo7-8 ja tähän asti ei mitään oireita. Tänään kuitenkin rintoja poltellu kummasti ja valkovuodon seassa oli limaista vuotoa jossa veriviirua, tosin ihan hurjan vähän vain, mut sen verran että pyyhkiessä huomasi. Lisäksi painontunne alavatsalla ikään kuin rakko ois koko ajan täynnä vaikkei ole... Taas alan elätellä näköjään toivoa kiinnittymisestä, tuttua hommaa tässä kierron vaiheessa kun joku sadisti minussa nähtävästi haluaa taas tippua korkealta ja kovaa... ;)
 
Viimeksi muokattu:
MelodyPop, tuo tissien tökkimisjuttu on kyllä niiiiin tuttua :LOL: Josko vähän edes tuntuis, ihan edes vähän.. Mut totta, jos ei oikeesti tunnu mitään, niin ainakaan ei siis mielessään kuvittele mitään turhia oireita (kun niin kovasti haluaisi) - ja jos sitten jotain tuntuukin, niin niitten on oltava oikeita oireita jotka merkitsee jotain mullistavaa :D Näinhän se ajatuskulku tuppaa menemään.. kieroimman kautta ;)

Cheriii! Kuulostaa niin hyvältä! :popcorn: Jospa se sadisti tässä kierrossa jäis työttömäksi! :D

Vauvatoiveinen: Kiitos kannustavista sanoista ja tsemppiä jatkoon sullekin! :) Asiaa puhuit, mutta kuten MelodyPop sanoikin, ei nuo ajatukset aina kulje järjen kanssa samaa matkaa.. valitettavasti :) Varmasti sitten joskus jos/kun tärppi käy, tajuaa kuinka turhaan sitä on stressaillut jne. Mut tässä vaiheessa sitä vaan toivoisi sitä mahdollisimman lyhyttä polkua, kun ei jaksais enää odottaa.. :) Mut perässä tullaan, joku täältä toivottavasti piankin! :) :heart:

Kipulle positiivisuutta uuteen kiertoon! :)

Ihan yleisesti niistä Lugesteroneista. Mulle ne määrättiin suun kautta otettavaksi, eikä harmita kun oon nyt lukenut noita mönjäkokemuksia siitä vaginaalisesta käytöstä :D Mut jos nyt jossain vaiheessa vaihdetaan ottotapaa, niin tuo Cherin mainitsema Lutinus kuulostaa kieltämättä houkuttelevalta :p
 
Kippu, höh! :(

Lennis noista ehkäisykeinoista jutteli - itse käytin e-pillereitä (Meliane) noin 13 vuotta ja sen jälkeen ihan vaan kondomia ja viimeisimpänä "varmoja päiviä", koska vauva olisi silloin jo saanut tulla jos olisi ollut tullakseen. Pillerit lopetin kolmisen vuotta sitten ja kierto on sen jälkeenkin ollut aika säännöllinen, mistä olen ollut todella iloinen. Kellontarkkuudella ei enää mennä kuten pillerien aikana, mutta muutaman päivän vaihteluvälillä kyllä.

Kiertosisko-Cheri =) Sun oireet kyllä kuulostaa paljon paremmalta kuin mun! Jännää! Mullakin on siis tänään ollut rinnoissa tuntemuksia, mutta kännykkäsovelluksen mukaan sellaisia, jotka enteilevät kuukautisia. Nyt olen parina viime päivänä ryhtynyt tutkimaan jopa valkovuotoa ja kohdunnapukan sijaintia saadakseni edes jostain vinkkiä siitä mihin suuntaan ollaan menossa. :p Valkovuoto on muuttunut valkoisesta vetisemmäksi ja kohtu, sikäli kun sörkin oikeaa paikkaa, on kova ja korkealla. Nämäkin kai viittaavat lähestyviin kuukautisiin. Seuraan näitä nyt ihan mielenkiinnolla, jos se auttaisi ymmärtämään omaa kroppaa paremmin.

Tilulilu, sä NIIN luet mua! :LOL: Ei ole todellista, mutta mä ajattelen just noin! Nyt mä hekottelen täällä kotisohvalla ja mietin, että miten voinkin olla niin ennalta-arvattava. :p
 
Tiistai 17.2.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Kippu................34v.....kp 2/24-27......yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 4/25-27......yk 5.......luomu
Tilulilu...............34v....kp 8/28-37......yk 10......c+l
Lennis...............29v.....kp 10/28.........yk 3......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 16/47.........yk 3......luomu
MamaBoo..........31v.....kp 16/28-34.....yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp 23/24-26.....yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 23/28-31.....yk 2......luomu
Hironea............35v......kp 26/26.........yk 15.....pu+pr+l+IUI
Kiia80...............34v.....kp 27/26-28.....yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 27/n30........yk 19......kilppari
Piki79...............35v......kp 42/28-32.....yk 1.......luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell, Vilijonkka_




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Merope Elä muru masennu! :hug: kyl me tää vielä yhessä käännetää voitoks.

ON: Tuhrua tullu nyt pari päivää, mutta muita oireita ei ole. Tissit edelleen arat. Kuukautisten alkua odotan ja yhtään ei ole edes halua tehdä testiä, koska kaikki merkit viittaa ettei ole tärpännyt. Huomenna mulla on vapaa päivä ja jos nyt tän päivän aikana alkais kunnon vuoto niin voisin soitella huomenna sinne polille.

Onneks lomaan on enää pari viikkoa... jos sais vähän edes ajatuksia pois tästä asiasta.
 
MelodyPop, alunperinhän meinasin testata että dpo17 eli ti 24.2. jos sellainen tulee mutta nyt kun on nuo oscar-valvojaiset 22.-23.2. niin meinasin että testais varalta aikasemmin josko sit saa rohkeutta hörpätä kuohuvaa. ;) Innostuin siis tilaamaan noita herkkiä 10iu liuskoja ja paljousalennuksen hullaannuttamana tilasin niitä 12kpl ja 25iu testejä 3kpl. :D Noilla herkillä vois yrittää varmaan jo kohta pian, nythän jo dpo 8/9 ja eikös niitä viehättäviä haamuja vois jo näkyä...mut viimeistään testaan siis la/su eli dpo 12/13 tai 13/14.

Olen tässä miettinyt omaa asennetta tuohon testailuun. Ennenhän olen tehnyt niin että vasta kun menkat myöhässä mutta nyt luulen että vähemmän paha mieli tulee jos siihen negaan olisi valmistautunut jo ennen menkkoja eli testailisi herkillä testeillä jo ennen menkkoja. Mites muut toimii?
 
Herkistä testeistä: Mulla ei muuten nuo herkät näyttäneet mitään vielä siinä vaiheessa kuin jo se normaali 25 antoi plussaa... David-merkkisiä oli ja niihin tuli tasavahvaplussakin vasta useampi päivä noiden toisten jälkeen. Tämä siis kannustuksena käyttää ihan noita 25-herkyydellä olevia ja olla uskomatta 10-herkkyyksillä olevan negaa!
 
Cheri, hmm. Mä olin myös ajatellut etten testaisi ikinä ennenkuin kuukautiset ovat myöhässä, mutta koska viime kierrossa sain hartaalla raskaustoiveella siirrettyjä menkkojen alkua pari päivää, niin en halua enää uudelleen turhan takia pitkittää kiertoa. Siksi nyt ajattelen, että näen mieluummin sen negan testissä kuin elättelen turhia toiveita. Tämän sanottuani tekisi mieli testata heti, mutta ehkäpä DPO9 on kuitenkin liian aikaisin? :D Saa nähdä miten pitkään jaksan odottaa, mutta ihan viimeistään nyt testaan viikonloppuna jos ei menkat ala ennen sitä.

Ja ei edelleenkään mitään raskautumiseen viittaavia oireita. Eilen illalla tuntui terävää nipistelyä alavatsassa, mutta kyseessä oli todennäköisesti vain ilmavaivat. :D

MelodyPop, 22/28-31, DPO9 (iiiiiiiiiiik)
 

Yhteistyössä