*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Liljah täälläkin oli vähän ajatus alkuun, tulee jos on tullakseen, ei tässä mikään kiire. Kummasti se biologinen kello vaan alko huutamaan et tärppää pe****e :LOL:
Eli ei se rauhallinen "katsellaan" tässä toiminutkaan.

OmaAurinkoinen, aika lyhyt vuotoaika! Voiko noitä menkoiksi laskea?
Itsellä oli minipillerit, vuotoa tosi harvoin. Jos kerran vuoteen tuli menkat, niin kyl ne sit kestikin. Helpolla sit pääset noin lyhyillä ;)
 
Heippa tytsyt ;)

Isosti onnea MelodyPop :) ja Meropelle myös onnittelut kihlauksesta :)
Ja tervetuloa OmaAurinkoinen :) plus muut uudet, en enää muista nimimerkkejä :D sitä se uupumus teettää, muistikin pettää :D

No joo, täällä aletaan olemaan voiton päällä työuupumuksesta. Tänään oli lääkäri ja sairausloma jatkuu ja ehkä koitetaan maaliskuun puolivälin jälkeen osittaista sairauslomaa, eli pikkuhiljaa takaisin töihin. Vaikka pitkän tähtäimen suunnitelma olisi vaihtaa uraa kokonaan. Mulla todettiin lisäks fibromyalgia ja se on vissiin osin aiheuttanut tuon uupumisen töissä. En oo kehdannu valitella kipuja, kun muutenkin ollut pulaa työntekijöistä ja sijaisista ja sitten oon hammasta purren yrittänyt jaksaa. Ja eihän ihminen loputtomiin kestä "esittämistä"... No, nyt sitten pitäisi hakeutua sopeutumisvalmennukseen... Kyllä tää tästä :)

Nyt on jo sen verran stressikin helpottanut että pikkuhiljaa alkanut ajatukset pyöriä vauvajutuissa, tääkin kierto oli yhtäkkiä jo näin pitkällä, kp19 jo :D että ihan on ohi mennyt tässä kierrosaa kaikki ovisajatukset ym, mutta ehkä hyväkin niin ;)

Mä siis voisin palailla listoille, eli kp19/23-28 ja yk10...


Mäkin aloin nyt pari viikkoa sitten syömään macaa, tosin tuohon väsymykseen, mutta hyvä jos niistä olis sit tähän vauvaprojektiinkin jotain apua ;)
 
Oli tänään riitaa miehen kanssa kun tuli puhetta raha-asioista. Hänen mielestä mun siis pitäis nyt kuitenki saada vakituinen työsuhde ennen kuin meille tulis lapsi. Vaikka mun käsittääkseni se vakituinen työsuhde ei vaikuta mihinkään, mulla kun on katkastu soppari aina vaan kesäksi ja elokuussa taas jatkunu. Joo, lapsi on kallis juttu, mutta onhan muillakin varaa siihen ja pärjäävät ihan hyvin. Ja onhan hän kaks raskinu tehdä aiemminkin. Se ite äitiyslomahan menee vielä ok, mut sitten yhdeksän kuukauden jälkeen kun tippuu kotihoidontuelle, niin toki tiukkaa alkaa tekeen. Ja vaikka ite olenkin päiväkodissa töissä ja tiedän kuinka hyvää huolta siellä lapsista pidetään, en omaani alle 2-vuotiaana hoitoon aio pistää. Miten te muut aiotte pärjätä rahallisesti?
 
oi ihanaa Rockwell :) Tervetuloa takaisin.
OmaAurinkoinen, meillä oli vähän sama tilanne edellisessä liitossa. Mies ei lämmennyt vauvakuumeeseen aluksi, koska olin vasta saanut työpaikan. Sanoi, että olisi väärin työnantajaa kohtaan jäädä äippälomalle. Voi vitsi, että jälkeen päin oti pattiin. Mitän sen oikeasti olisi ollut väliä. En siis mieti rahaa pätkääkään. Kyllä sitä pärjää :)
 
OmaAurinkoinen, täällä ei ainakaan murehdita rahasta. Käyn toissä ja uuden tutkinnon opinnot kesken, on kumpikin paikka mihin palata.Mies myös vakityössä. Tässä kuitenkin ikää ja ekaa yritetään, ei voi tietää millon tärppää. Sitäpaitsi, ei niitä lapsia tehdä, niitä saadaan :)

Alotin eilen macan. Aivan jäätävä vatsakipu 6h ottamisen jälkeen. Mies otti illalla ja sano aamulla samaa, oli yöllä joutunu nousee ylös ja kävelemään edestakaisin vatsakivun takia.
Omia kipuja en ois ees niin noteerannu, mut aika varma että oli macasta.
Tänään aion kyllä ottaa uudelleen, katsotaan toistuuko sama homma.
Luin vaan, että saattaa usein vatsakipua aiheuttaa.
 
MelodyPop, kiitos tjot-infosta! :D Eli mekin tjottaillaan :D

Mies kyllä edelleen haluaa lapsen mun kanssa ja kyllä minäkin murehdin sitä rahaa. Kotihoidontuki on n 400e ja se menis siis kokonaan asuntolainaan, etes vastikkeeseen tai muuhun elämiseen ei jäis sentin senttiä. Eli reilu vuosi noin, pitäis siis miehen elätettävänä olla. Ei ole ajatuksena yhtään mukava ettei olis omaa rahaa ollenkaan, onhan mulla kasa omia laskuja ja kaks koiraa jotka elättää. Mutta haluaisin silti ajatella että pärjätään mekin kun muillakin on kerta varaa tehdä lapsia.
 
Terveisiä sängynpohjalta ja tervetuloa OmaAurinkoinen palstailemaan! Edelleen siis kipeänä.

Omanapailua ja tilannepäivitystä: tikutin oviksen KP 9 aamulla, ei ollut ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, mutta melkein ja illalla sitten kuuden jälkeen tuntui oikealla tylppää pistosta jonkin aikaa, että sai oikein kääntyä sängyssä ja painaa mahaa. Nyt pari päivää tikuttanu, eilen tosi tosi haalea viiva ja tänää ei mitään eli kai se on luotettava siihen kp ysiin. En kyllä usko, että tämän taudin kynsissä kiinnittymistä edes tapahtuisi.

OmaAurinkoinen: itse myös mietin tuota rahapuolta ja hieman stressaan (korjaan aika paljonkin), että miten pärjää, mutta sitten mietin, että miten ne muut on pärjänny. Oletettavasti jos raskautuu edes niin pakko mennä töihin kun vauva sen 10 kk olisi :(
 
Torstai 26.2.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp3/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 11/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 13/25-27.........yk 3......luomu
Tilulilu...............34v....kp 16/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 19/28..............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 20/23-28.........yk10.....
MamaBoo..........31v.....kp 25/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26.........yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 31/28-30........yk 2.......luomu
Kiia80...............34v.....kp 36/26-28........yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30...........yk 19......kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........2 6.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........1 3.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini............................... 8.8
Viiu................33v................. 26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27. 10
samour_.........30v..................8.1 1
Säihkiss.........35v.....yk26........7. 11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23 .12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
OmaAurinkoinen: Tietysti raha-asioita on järkevää miettiä, mutta en kyllä antaisi niiden liiallisesti määrittää lastenhankintaan ryhtymistä. Ja siis kodinhoidontuen päälle kannattaa laskea vielä mahdolliset kuntalisät sekä lapsilisät niin alkaa jo näyttää hieman paremmalta. :) Pankissa voi myös aina käydä neuvottelemassa lyhennysvapaista, kun kyseessä on kuitenkin vain tilapäinen tulojen lasku (vuokralla asuminen onkin tässä suhteessa joustamattomampaa).

Itseä melkein jo harmittaa, että ei ryhdytty tähän yrittämiseen jo aiemmin. Mutta meillä minä olin se, joka jarrutteli - mies olisi ollut valmis jo ainakin vuosi sitten. Kun tosiaan ei voi tietää etukäteen, kuinka pitkään tässä joutuu lopulta yrittämään tai tärppääkö ollenkaan. Ja omat krempat ja stressit on myös saaneet mietteliääksi sen suhteen, että jos esim. sattuisi vakavampi sairastuminen juuri nyt, ei joustovaraa kuitenkaan enää kovin montaa vuotta ole.

Pohdin jossain vaiheessa myös tuota, onko järkevää hakea esimerkiksi uutta työpaikkaa nyt yrittäessä. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen, että ei koko muuta elämää kannata laittaa holdiin vauvaprojektin takia. Lapsi tulee sitten siihen tilanteeseen, mikä silloin sattuu olemaan. Enkä kyllä nykyisessä yt-neuvotteluiden ja määräaikaisten työsuhteiden maailmassa jaksa vaivata ajatuksiani työnantajan mahdollisella loukkaantumisella etenkään isojen työnantajien kohdalla.

Isojen ajatusten äärelle vie siis tällaiset pienet vauvelit. :D Olisihan sitä päässyt huomattavasti helpommalla, jos olisi vain ehkäisy jossain vaiheessa pettänyt niin ei olisi ehtinyt liikaa kelailla.
 
MelodyPop mä ostin digiovistestin (7 testiä) meidän lähiapteekista ja maksoi 38 e! :| Se oli vielä alennuksessa kun oli viimeinen, normaalihinta näytti sille olevan 42 e. :D Seuraavaan kiertoon tilaan ehdottomasti tuolta raskauskeijusta, hintahan on huomattavasti siedettävämpi ja 3 testiä vielä enemmän paketissa. :) Hyvä bisnes tosiaan tämä vauvabisnes. Viime kesänä kun mentiin naimisiin ja vajaan vuoden kun oli ennen sitä tehnyt hääjärjestelyjä, niin tuli myös hyvin selväksi että hääbisnes on myös kannattavaa. ;) Pitääkin varmaan perustaa yritys, mikä myy sekä hää- että raskaus/vauvatarvikkeita. :)

Vieläkö olet saanut olla ilman sen kummempia oireita? :) Noista peloista, jotka liittyy siihen että "menee kuitenkin kesken", niin nehän on varmaan vähän samantyylisiä pelkoja kun nämä "ihan varmasti ollaan lapsettomia" -ajatukset? Mä olen yrittänyt ajatella aina kun lapsettomuuspelko hiipii mieleen, että maailmassa on ihan järkyttävän paljon ihmisiä ja kaikki on saanut alkunsa samalla (tai ainakin lähestulkoon samalla) tavalla, että ei se voi olla mitään astrofysiikkaa. Tähän yrittämiseen kun on hurahtanut niin täysin, että jos tyyliin unohdan ottaa yhtenä päivänä vitamiinit tai niin kun nyt, olen unohtanut mitata lämpöjä, niin heti tulee paniikki että nyt en sitten voikaan tulla tässä kierrossa ainakaan raskaaksi kun en ole kaikkia asioita muistanut tehdä. Tämmösinä hetkinä mua ainakin auttaa tosiaan ajatus siitä, että lapsia on saatu iät ja ajat ilman yhtään mitää vippaskonsteja. :) Helpottasko sua, jos ajattelet miten monta miljardia ihmistä maapallolla on ja joka ikinen niistä on ollut samassa tilanteessa kun sun pieni nyt siellä mahassa ja jokainen niistä on selvinnyt alkuraskaudesta ilman keskenmenoa. :)

Lennis Se on kyllä jännä juttu tuo biologinen kello kun se kunnolla käynnistyy, niin se alkaa sitten kans käymään kunnolla! :D

Rockwell tervetuloa takaisin ja mukavaa että vointisi on jo parempi!

OmaAurinkoinen meillä myös enemmän ollut mies huolissaan raha-asioista. Paljon puhuttiin aiheesta jo ennen kun alettiin yrittämään. Molemmilla vakituiset työpaikat, miehen palkka hieman pienempi kuin mun. Ostettiin viime vuonna myös talo ja sen päälle vielä remonttilaina. Mulla ei ole missään vaiheessa ollut huolta, että pärjätäänkö sitten taloudellisesti, ajattelen samalla tavalla kun säkin, pärjäähän ne muutkin. Mies on onneksi nyt myös samoilla linjoilla että kyllä sitä aina jotenkin tullaan pärjäämään eikä stressaa enää tulevaisuuden raha-asioista niin älyttömästi. Ja tosiaan on hiffannut sen että mäkään kun enää en ole mikään nuori tyttö, niin ei tässä voi enää jäädä mitään ihmerikastumistakaan odottelemaan.. Ja sen olen huomannut, että oli rahaa sitten vähän tai paljon, niin joka tapauksessa ne saa aina johonkin menemään. :) Sitten jos ja kun elämäntilanne muuttuu ja perhe kasvaa, niin sitä on vaan tingittävä omista menoista.

Kippu pikaista paranemista!

ON Tänään kp13 ja liuskatestissä yhtä vahvat viivat, mutta digitesti näyttää tyhjää ympyrää. :( Toivottavasti huomenna olis silmät ja suu..

Sitten vielä semmonen harminaihe, että miehelle on tullu tosi pahat suorituspaineet. Tänään ei onnistunut hyödyntäminen ollenkaan. Aika tähän oli tosi rajallinen (45 min.) ja ensimmäistä kertaa ikinä, ei vaan suoraansanottuna seisonut. Tavallisesti mies on hyvinkin halukas koko ajan ja tuntuu melkein siltä että sillä seisoo aina. :D Kovin oli pahoillaan ja jopa hädissään asiasta ja sanoi ettei tiedä mikä on kun ei saa päästä pois ajatusta että "nyt on pakko suoriutua". Harmittaa ihan hirveästi sekä miehen puolesta että siksi ettei nyt yhtenä parhaista päivistä saatu talletettua. Pitää vaan toivoa että huomenna onnistuu tai edellisten päivien hyödyntämiset riitäisi. Onko kenenkään muun miehellä ollut ikinä tämän asian yhteydessä suorituspaineita?
 
Liljah Voi kuule, ette varmasti ole ainut pariskunta, jolla yritysaikana vaikeuksia suoriutua. Meillä ainakin jossain vaiheessa oli oviksen aikaan seksi sellaista suorittamista, että huh huh... siitä oli romantiikka ja läheisyys kaukana. Molemmat vaan halusi, että tilanne olisi nopeasti ohi. Meille naisille asia on onneksi vähän helpompi, kun tilanne ei välttämättä vaadi mitään (okei, mukavampaa tietty on, mutta fysiologisesti kuitenkin mahdollista). Jossain kohdin oikeasti säälin miestäni. Muutamina kertoina ollaan luovutettu ja todettu, että nyt ei vaan pysty.
Mutta onneksi meillä on vieläkin mukavaa seksiä sekä haluja puolin ja toisin, vaikka ollaankin yli kaksi vuotta ajoittain "pantu kalenterin mukaan". Nyt ei enää paineita, kun meidän mahdolliset vauvojen alut pakkasessa :).

ps. ja muistaakseni tuolla inseminaatioketjussa oli muutama tapaus, jossa mies ei onnistunut suorittamaan omaa osuuttaan ja inssi jäi sen vuoksi tekemättä.

Kaikille tsemppiä yrityksiin ja jännäilyyn. Pysyn vielä hetken täällä taustalla. Reilun viikon päästä suunnittelukäynti, että miten aikataulut menee tästä eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
MelodyPop: On varmasti ihan normaalia miettiä tuollaisia. Yksi ystäväni sanoikin, että lapsenteko on yhtä stressaamista: Tärppääkö? Ei? Miksi ei? Mitä teen väärin? Kun tärppää: Onko tuulimuna? Ehkä kohdunulkoinen? Meneekö kesken? Onko terve? Liikkuuko tarpeeksi? Ym. Ja kun se vauva syntyy, stressaaminen kasvaa toiseen potenssiin :)
Mut ihan varmasti kaikki menee sulla hyvin! Otetaan se nyt oletusasetukseksi :):heart:

Tositosi hyvin Liljah kiteytti tuon pelkoasian, oon niiiiiin samoilla linjoilla!!

Itse muuten käytän niitä digitestejä vain sen liuskatestin varmistamiseen - eli kun liuska näyttää, että ois plussa niin varmistan digillä. Mies kyllä sanoi, et eihän tossa oo mitään järkee, kun siinä liuskassa on kaks yhtä vahvaa viivaa :D Mut minkäs sille voi kun haluaa varmistua.. :saint: Mut tosiaan digit on niin kalliita :O Kuten sanoinkin, tilasin 30kpl halpisliuskoja oviksen testailuun, mutta selvisin vielä vanhoilla tässä kierrossa. Toivottavasti nuo uudet jää tarpettomiksi!

Mulla on kyllä jotenkin tosi skeptinen olo. Yleensä tässä vaiheessa hymyilen 'sisälläni' koko ajan kun oon varma että tärppi kävi! Nyt ei kyllä siltä tunnu. :) Ja Liljahiin viitaten, nimenomaan ihan naurettavat jutut tän aiheuttaa - otin punaviiniä liikaa/liian vähän (enhän edes tiedä auttaako se oikeasti!), yhdyntä myöhästyi kolmella tunnilla (vaikken todellakaan tiedä koska munasolu irtosi/irtoaa). Päällimmäisenä tietty nyt myös harmitus sitä, etten oo käyttäny noita muita MelodyPopin konsteja! :D Joo'o, kuten todettua, maailmassa on vuosituhansia syntynyt miljardeja ihmisiä, näistä tuskin edes 1%:n hedelmöittymiseen on tarvittu maca-jauhetta tai geleetä ;) Silti ajoittain tuntuu, että menetin tilaisuuteni noiden puuttumisen vuoksi.. Huoh :LOL:

Raha-asioita oon miettinyt aina välillä. Tiedän, että tullaan kyllä pärjäämään, mutta kyllähän se omien tulojen pieneneminen vaikuttaa paljonkin kulutustottumuksiin. Toisaalta lapsen myötä ne omat menot vähenevät jonkin verran jo pelkästään ajanpuutteen vuoksi. Mut lapsi tietty vie melkoisesti rahaa sekin :) Anyhow, tiukempaa tulee olemaan, mutta muutkin on siitä selvinnyt, miksi emme mekin.

Suorituspaineista. Meillä ei oo vielä tullut ihan täysiä epäonnistumisia (kerran ~8h yhdyntäväli ei johtanut toivottuun lopputulokseen), mutta ei tuo mies kyllä hirveän fiiliksissä aina tästä suorittamisesta ole ;) Itse oon yrittänyt ottaa asenteen, että yritetään nauttia tästä ja tehdä näistä kerroista jotenkin jänniä/erityisiä, mut mies ei jotenki jaksa muuta kuin suorittaa. Välillä harmittaa sen (ja itsenikin) puolesta, kun oikealla asenteella tilanne ei välttämättä tuntuis niin pakkopullalta. Kun kuitenkaan ei oo ongelmaa sen kyvykkyyden kanssa vielä ollut. Mut enhän minä voi toisen ajatuksia muuttaa.. Yritän itse olla täysillä mukana :) Mut pelkään kyllä Liljah, että meilläkin voi olla edessä tuo sama tilanne. Eikä se ole mitenkään harvinaista, kuten Vilijonkkakin sanoi. Parhaanne teette kuitenkin, eikä se raskautuminen todellakaan tarvitse välttämättä kuin sen yhden onnistuneen kerran ~5 päivän aikana ennen ovulaatiota! :)
 
Perjantai 27.2.2015



Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus........yk........luomu/lääk.kierto

OmaAurinkoinen...31v....kp4/??................yk1.......luomu
Kippu................34v....kp 12/24-27...........yk 2......luomu
Liljah................30v.....kp 14/25-27.........yk 3......luomu
Tilulilu...............34v....kp 17/28-37..........yk 10....c+l
Lennis..............29v.....kp 20/28..............yk 3......luomu
Rockwell.....................kp 21/23-28.........yk10.....
MamaBoo..........31v.....kp 26/28-34.........yk 2......luomu
Cheri85............29v......kp ??/24-26.........yk 11.....luomu
Kiia80...............34v.....kp 37/26-28........yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp ??/n30...........yk 19......kilppari


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Tamariini, Dorin, Tikru78, Kaisaek, Norna, Vilijonkka_, Hironea, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........ 14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3.......... 2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4.
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5.
Miri81............33v.......yk 2......14.5.
Handis85........29v.......yk 1......16.5.
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6.
Ricardina........30 v.................24.7. km
Tamariini............................... 8.8.
Viiu................33v................. 26.8.
haavetta pienestä..28v............21.10.
Ricardina.........30v.................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10.
samour_.........30v..................8.11.
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11. 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1.
MelodyPop........33v........yk2....21.2.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle***
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, loistavaa perjantaihuomenta kaikille! Nyt viimein uskalsin kirjata tuon oman plussani listaan. Oli pakko käydä vielä eilen verikokeessa, että sain jonkinlaisen mielenrauhan asiaan. Nyt on viisi positiivista testiä tehty ja kai se on pikkuhiljaa uskottava. :)

Raha-asioista ja työstä
- itse olen ollut jo pitkään vakituisessa työpaikassa, vaikka YT:itä on meilläkin parina viime vuonna ollut muutamat. MamaBoon tavoin oma ajatus lojaaliudesta ja reiluudesta työnantajaa kohtaan on muuttunut. Olen nähnyt miten pitkiä työuria katkaistaan ja ihmisiä siirretään syrjään kun samaan aikaan toisaalla käytetään huoletta rahaa. Tällä hetkellä ajattelen ensin itseäni. Isojen työnantajien maailmassa äitiyslomat eivät heilauta hommaa mitenkään. Eri asia saattaisi olla pieni yksityisyrittäjä, jolla on vain esim. pari työntekijää. Hänelle työntekijän äitiysloma olisi suhteessa merkittävämpi "kuluerä". (Mutta siltikin siihen pitäisi olla oikeus ilman "huonoa omaatuntoa".)

Olen siitä onnellisessa asemassa, että olen pystynyt säästämään vauvaa ja hoitovapaata varten. Meillä myös äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden osalta saa täyden palkan, mikä varmasti auttaa myös. Mies on vakituisessa työssä, joten tulemme ihan hyvin toimeeen. Eräs ystäväni on viimeajan ollut pelkästään sen kodinhoidon tuen varassa ja heillä on vähän tiukempaa, mutta ihan hyvin kuitenkin pärjäävät. Vähän ehkä tarkemmin pitää miettiä omia hankintoja, mutta kyllä sitä toimeen tulee! Aluksi vauva tarvitsee kuitenkin suhteellisen vähän, kun ruokakin tulee kävelevästä tissibaarista. :)

Täytyy vielä sanoa, että omasta mielestäni on vastuullista ajatella omaa talouttaan. Arvostan itse työntekoa ja omillaan toimeen tulemista ja sosiaaliapu pitäisi jättää niille, jotka sitä oikeasti esimerkiksi sairauden tai muun työkyvyttömyyden takia tarvitsevat. Yhdessä erilaiset perheet tms. jaksossa oli kerran nuori parikymppinen pariskunta, joilla oli muistaakseni jo neljä tai viisi lasta ja uusi vauva tulossa kun ei ollut rahaa ostaa kondomeja. Mies ei käynyt töissä, kun "ei huvittanut". He hakivat sossusta kaiken ja elivät avustuksilla. Siinä tuli mieleen, että mielestäni isän olisi pitänyt mennä töihin.

Liljah, uuh olipa kallis testi! Mä vertailin usemapaa verkkokaupaa ja otin sieltä mistä halvimmalla sain. Paketti tuli seuraavassa postissa kotiin postiluukusta. :) Rakkaus ja sen johdannaiset ovat selvästi hyvä bisnes. Ehkä häät ja vauvat ovat aiheita, joihin helppo "hurahtaa". :D Ja toisaalta kuten itse mietin digitestiä hankkiessani, että jos tämä 27€ auttaa meitä saamaan lapsen, niin se on money well spent. :)

Ja mun oireet on kyllä olleet aika vähäisiä. Plussan aikana/jälkeen rinnat olivat arat ja nännit myös. Nyt tuo on vähentynyt. Alkuviikosta vatsa turposi erittäin suureksi ja on kova jano. Mutta muuten ei juuri muuta. Miehelle juuri sanoin, että mielelläni ottaisin vaikka sen pahoinvoinninkin, että voisi varmistella että kaikki on hyvin ja homma etenee!

Peloista - kyllä! Ennen plussaa minäkin pelkäsin lapsettomuutta ja itkinkin varmana siitä, että me ei saada lasta. Ja huom, täysin perusteetta - pohjautuen ainoastaan omaan keksintöön ja sen aiheuttamaan pelkoon! Ihan hullua! Olin aina kuvitellut itkeväni onnesta plussan saatuani, mutta nyt olin melkeinpä turta siitä yht'äkkiä ylitse vyöryvästä jäätävästä pelosta, että nyt tämä onni otetaan pois. Mutta Liljah ja Tilulilu, olette niin oikeassa! Lähtökohtainen ajatus täytyy olla, että lapsia on ennenkin maailmaan syntynyt ja kaikki menee hyvin! Huh. Pikkuhiljaa alkaa helpottaa ja olette kyllä olleet siinä suuremmoisena tukena. Teidän viestejä lukiessa alkaa usein naurattaa. :D

Suorituspaineista - niinkuin kerroinkin jo aiemmin, niin meillä suoritettiin viisi päivää putkeen. Viimeinen kerta alkoi olla miehelle jo vähän "vaikea" ja kuudentena päivänä se ei enää halunnut. :D Ja kuulemma se ajatus "pakko suoriutua" oli siellä päässä ja vei osan nautinnosta. Hän halusi kuitenkin ehdottomasti tietää hedelmälliset päivät ja ovulaation ajankohdan. Yritin itse parhaani mukaan nostattaa omaa fiilistä ja sitä kautta miehen.

Tilulilu, oletko yhtään uskaltanut miettiä, että milloin testaisit?
 
Huomenta vaan :)
Hienoa että MelodyPop uskaltauduit plussalistalle, ja nyt vaan unohdat stressamiset (joo, tiedän, helpommin sanottu kuin tehty ;) ) <3
Hyvin kaikki menee :)

Joo, raha-asioista, meillä on kans vähän ollut puhetta, että miten pärjätään jos ja kun vauva joskus tulee. Mulla on ollut ajatus, että sitten joskus palaisin äitiysloman jälkeen töihin, koska on se kotihoidontuki kuitenkin sen verran vähän verrattuna palkkaan. Mies on ollut ehdottomasti sitä mieltä, että olisin sen kolme vuotta kotona... Ei olla vieläkään päästy yhteiseen lopputulokseen aiheesta. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka mieli muuttuis mulla sitten äitiysloman aikana :D mä tääl puhun niinku oisin jäämässä jo :p
Ja toki hankinnat pitää suhteuttaa siihen, minkä verran sitä rahaa tilillä on. Ja meillä ainakin lähipiirissä vahva kierrättämisen periaate, että varmaan suurin osa hankinnoista tulis käytettynä :) ei kaiken tarvii olla uutta ja priimaa.. On mustakin ihan kelpo kansalainen tullut, vaikka en tuliterissä merkkivaatteissa ja viimeistä huutoa olevissa vaunuissa kulkenutkaan ;) mun miehellä on erittäin kallis harrastus, moottoripyöräily ja nytkin oli suunnitelleet kesäksi pitkää reissua Norjaan kaverien kanssa, mutta se peruuntui. Hintaa parin viikon reissulle olisi tullut 2500€. Näistä reissuista ollaan kans keskusteltu, että voivat sitten jäädä vähemmälle.
Lisäks ollaan pitkään jo katseltu omakotitaloa. Mutta melkeinpä ne ok-talon kustannukset ja lainanlyhennykset menee samaan hintaluokkaan kun tän nykyisen vuokra...

Me ollaan myös luopumassa toisesta autosta. Mieheni kulkee melkeinpä työautolla töissä, joten turhahan tuo toinen tuolla pihalla on :)

Mä menetin jo toivoni tän kierron suhteen, heti kun havahduin tähän kiertoon. Toissailtana aloin taas rajusti vuotaan verta seksin aikana. Ihan reippaasti tuli kirkasta verta. No, yön ajan vuoto oli runsasta ja eilisen päivän tuhrutteli, wc:ssä käydessä tuli paperiin, mutta suojaan ei juurikaan. Ja tiputtelu jatkuu edelleen. Mä en jaksa uskoa, että se loop-arpi enää alkaisi vuotaa puolentoista vuoden jälkeen, vai mitä mieltä te ootte? Lisäks alavatsassa tuntuu kuin lihakset ois kipeät.. :eek: en mä millään ymmärrä tätä mun kroppaani :/

Mukavaa viikonloppua naiset! Mä lähden maalle rentoutumaan :)
 
Kiva kun täällä on keskustelua tullut paljon. :) Ei meinaa mukaan ehtiä. Ja jotain positiivista, kuume alkanut laskea, jee!

Sain aamun hymyilyt ja naurut aikaiseksi Liljahin tekstistä. Tuli heti mielikuva kelloon naputtavasta eukosta et nyt on aikaa niin ja niin monta minuuttia, äkkiä seisomaan, hopi hopi! :D ei mitään paineita miehelle. Meillä meinaan aamusin ollut ihan sama juttu, tosin vielä tiukemmalla aikataululla. Ei ihme ettei mies aina ihan innostu tai yks aamu se oli et taasko ja tänään jo sanoi, että ei tänää kun oli niin kiire :D Taidetaan aiheuttaa meijän ukoille pikkasen paineita.;) Ja vaikka kuinka piti olla tjottailumeiningillä. Kummasti ne ovistikut ja kaiken maailman vitamiinitkin macoja myöten löysi tiensä kaappiin.

Peloista. Samoja pelkoja tai ajatuksia täälläkin, mitä jos ja mitä jos. Ihan turhaa. Jos jotain käy niin sitten käy. Turha murehtia etukäteen, tällä lauseella yritän lohduttautua ja saada ajatukset pois noista mietinnöistä, koska ei se ainakaan auta asiaan, että panikoi koko ajan. Ja sekin, että teenkö kaiken väärin vai oikein. Näitähän ajatuksia riittää vaikka koko elämäksi jos niille antaa vallan. :) yritetään olla stressaamatta vaikka se onkin helpommin sanottu kun tehty.

MamaBoo: olen samaa mieltä, haet vaan uutta paikkaa ei se vauva mitään estä vaikka ilmottaisi tulostaan samaan aikaan :) ottakoot työnantaja sitten herneet tai ei. :)

Rockwellille oikein ihanaa maalaisviikonloppua! Rentoudu ja nauti kunnolla! :)
 
Auttakaa ihanat naiset! Mulla siis eilen ja toissapäivänä (kp 12 ja kp 13) tasavahvat viivat liuskaovistestissä ja voimakkaat ovisoireet limoineen (etenkin eilen), mutta digitesti näytti negatiivista! Tosin työt sotkee tätäkin huvia, niin kuin myös tuota itse panelointia, niin 3 tunnin pidätyksellä testattu noi eiliset ja toissapäiväiset. Tänään liuskakin jo paljon haaleampi ja digi tietysti myös nega. Ettehän te tietysti mitenkään voi sitä tietää, mutta kysyn silti että oliko mulla ovulaatio vaikka vaikka digi ei sitä näyttänytkään??? :D Digitestin herkkyyshän on 40 ja noiden liuskojen 20, mutta vaikka liuska antoi positiivisen, niin onko hormonia kuitenkin liian vähän siihen että ovulaatio olis tapahtunut, kun tuo digi ei sitä saanut kiinni? :(

Kommentoin teidän kirjoituksiin vielä myöhemmin. :)
 
Liljah, toivoisin osaavani auttaa, mutta en osaa! :( Kyllä noiden digitestien se ovis pitäisi tunnistaa, kunhan testaa aina samaan aikaan päivästä, niin huippu ei ehdi mennä ohi. Tosi outo juttu.

Ja tulipa mieleeni, että mitähän Cherille kuuluu? Toivottavasti olo olisi jo parempi mieli ja ajatukset uudessa yrityksessä.

Rockwell, oletko sä jutellut gynen kanssa tuosta vuodosta? Ei se mun mielestä voi se loop-arpi olla - kyllähän se on jo aikapäivää sitten parantunut ja ainakin itse saman toimenpiteen läpikäyneenä toivon ettei koskaan aukea. Onko sut milloin viimeksi ultrattu? Voisiko olla vaikka jokin pieni polyyppi, vai mitä ne harmittomat pikkujutut on? Anyhow, toivottavasti se loppuu ja kivaa maalaiselämää! :)

Kippu, kiva että alat olla terve taas!

Me lähdetään myös viikonlopuksi reissuun, jee! :)
 
Onnea nyt hurjasti MelodyPopille raskaudesta! Toivotaan kovasti, että kaikki menee hyvin :)

Uudesta työpaikasta. Mullakin asia koskettaa silleen, et kun työsoppari loppuu toukokuussa, niin jos sattuu et plussais tässä keväällä, niin elokuussa voi olla haastavaa löytää uutta työtä kun kaikki erottais jo vauvamahan. Ja päiväkodissa ei kovin pitkään yleensä sen mahan kanssa töissä olla. Itelle olis toki hyvä juttu, jos joutus jäämään saikulle niin siltä ajalta sais kuitenki palkan... Paras juttuhan toki ois jos sais kesän jälkeen jatkaa nykysessä ja tupsahtaa sinne elokuussa masun kanssa :D

Yks kaveri sai joulukuussa vauvan ja ollaan hyvin samaa kokoa, niin salaa oon aatellu et siltä saisin varmaan sit ostaa äitiysvaatteita ja jos ajoissa ehtis sanoo et ei myis niitä pikkuvauvan tarvikkeitakaan pois. Varmaan myös vauvan vaatteita saatais ostaa, siellä kun on poika ja mun mies ku ei aio tehä ku poikia... :D
 
Minäkään en osaa Liljah sua auttaa, itse en ole saanut ovistesteihin kun kerran yhtä tummat viivat, monta kertaa ollu pikkasta vajaa ja sit useempia tosi haaleita... Digeistä ei oo ainuttakaan kokemusta :D

MelodyPop, kävin pari kk sitten gynellä, sen jälkeen ku edellisen kerran oli sama juttu. Ultras ja kaikki oli sen mukaan ok, kohtu ja munikset. Sano vaan, että se arpi siellä näkyy... Toki siis se seksi ei ollut mitään kovin hellää, että ehkä sekin teki osansa, mutta ihmetyttää miks tiputtelee näin kauan... :eek: noh, tuntuu et naisen kropassa voi tapahtua iiiiihan mitä tahansa ;)
 
Kohta alkaa taas jännät paikat, kun muutama alkaa listalla lähennellä loppukiertoa! :attn:
Koska mennään sinne maaliskuun puolelle niin plussaajaa sille kuulle sitten :)

Täällä ei onneks miehellä ole ollut suorituspaineita, se nyt viihtys tuolla vällyjen välissä jatkuvasti, välillä pitää toppuutella :p

Rockwell minäkään en usko sen loop-arven vuotavan. Itsellä loop tehty x2 useampi vuosi takaperin. Voisko olla mitenkään kuivat limakalvot? Tai sit jotenkin herkät limakalvot? Inhottavaahan tuo on jos noin vuotelee, eikä mene edes hetkessä ohi :(
Sanoko se gyne sit mitään mistä se vois olla jos kerran kaikki näytti olevan kunnossa?
 
Helpottavaa kuulla että ei se lapsenteko muillakaan ole aina elokuvien ilotulituksia. :D No, tänään onnistui sitten taas jo hyvin, vaikka jouduttiin tekemään se taas tosi tiukalla aikataululla, miehen ruokatunnilla!!! :ashamed:

Vilijonkka_ tulethan heti sitten kertomaan suunnittelukäynnin jälkeen teidän aikataulusta. :)

Tilulilu mullakin oli tarkoitus testata digillä vain varmistukseksi, mutta nyt kun ei ole hymynaamaa liuska positiivisesta huolimatta tullut, niin jatkan sillä digillä testailua. Ehkä sulla on just nyt tärppi käynyt, kerta olo on ihan päinvastainen! ;)

MelodyPop hyvältä näyttää sun nimi tuolla plussanneissa! :heart:

Kippu se sun mielikuva kelloa naputtavasta eukosta pitää täysin paikkansa! :D Kaiken lisäksi se eukko sattuu vielä itse olemaan toooooosi himokas just ovulaation aikoihin kun taas muuna aikana kuusta se on mies kenellä se kiilto on silmissä koko ajan. Voi poikaparat! :heart:

Ovulaatiotuskastani: Nythän olen jo ihan varma etten ovuloi ikinä millonkaan ja että mulla ei ole tyyliin edes ollenkaan munasarjoja! Toivottavasti asia nyt ei oikeasti ole ihan noinkaan ja tietenkin tiedän että tosi vähän aikaa ollaan vasta yritetty ja jos nyt en digitestillä saa ovulaatioita kiinni, niin se ei tarkoita sitä että emme tule ikinä lapsia saamaan, mutta kun noista peloista puhuttiin niin täähän on just tätä.. Argh! Meinaan kyllä maanantaina soittaa.. johonkin! :D
 
Oi MelodyPop, vihdoinkin uusi nimi plussanneissa! :) Ja hyvä nimi onkin! :heart:

Pakko vielä kommentoida tuohon raha-asiaan. Muistan liiankin hyvin tuon mainitun Erilaiset perheet (tms.) -jakson! Aiheutti aikamoista raivoa ja vieläkin verenpaine nousee kun ko. jaksoa mietin :mad: Oon täysin samoilla linjoilla MelodyPopin kanssa tuosta sosiaaliavusta. On myös pelottavaa, että luotetaan niin paljon mm. lapsilisään, joka on periaatteessa aivan 'ylimääräinen' kädenojennus lapsiperheitä kohtaan. Ko. tuki voidaan joku kaunis päivä lopettaa kokonaan. Enkä siis todellakaan tarkoita tätä niin, että ei saa hankkia lapsia jos ei pärjää ilman lapsilisää! :) Kyllä minäkin tuen mielelläni vastaanotan ja siitä todellakin tulee olemaan hyötyä (jos sitä joskus saan..), mutta sen varaan ei kannata taloutta jättää. :)

Testaamisesta. En oo mikään himo(raskaus)testaaja, vaikka ovista jaksankin tikutella. :) Se negan näkeminen on niin lannistava tunne, että teen testin vasta kun on oikeasti siihen syy! Eli nytkin odotan sinne DPO14 asti, tai ainakin DPO12 jolloin menkat viimeeksi alkoi. Tietty jos jotain varmoja raskauden merkkejä tulee niin saattaa olla että sorrun, mutta sen näkee sitten. Nyt on vasta DPO3. :p

Voi Liljah :D Tuo on hyvä päätös, että soitat johonkin!! :LOL: Siitä se lähtee.. ;) Ehkä ne munasarjatkin sieltä vielä löytyy! :LOL:
Mutta tuohon sun ovulaatiotuskaan en minäkään osaa sanoa mitään järkevää :O Minusta niihin liuskatesteihin on niin vaikea saada vahvoja/tasavahvoja viivoja, että jos sellaisen saa niin pitäisin sitä kyllä varmana ovulaationa! Outoa ettei digi oo kuitenkaan samaa mieltä :confused:

Niin ja Cheriä täälläkin jo kaipaillaan? Toivottavasti siellä jo uudella innolla uudessa kierrossa! :heart: Joko päädyitte tutkimuksiin vai jatkatteko omin avuin?

Omista oloista ei kerrottavaa. Nännit kipeänä niinkuin aina oviksen jälkeen, siinä se. Tänään alkaa Lugesteronit jotka sitten aloittaa sen oireilun. Eli parempi jos ei oloja tutkaile kun ei tiedä johtuuko lääkkeistä vai siitä itsestään. Niin aloitan nuo luget muuten nyt tupla-annostuksella, eli 2 kapselia päivässä. Lääkäri sanoi, että voin tehdä niin tai jatkaa yhdellä, oma valinta :LOL: Hmm. No, varmuuden vuoksi tuplalla mennään! Jospa jäis se tiputtelu nyt kokonaan pois..
 

Yhteistyössä