*3-KYMPPISET ENSIKERTALAISET 2007*

Kiitos peukuttelusta! Melkein tippa tuli linssiin, kun tietää, että täältä saa aina rohkaisevia sanoja ja tukea, olipa tilanne sitten mikä tahansa :heart:
Täällä on tilanne edelleen sama eli hämmästynyttä odottelua. Ja eilen piti jo karistaa pessimistisyydet mielestä ja alkaa melkeinpä jo uskoa raskautumis-mahdollisuuteen, sillä mulla tulee AINA muutamia päiviä, jopa viikko ennen menkkojen alkua verta jonkin verran yhdynnän yhteydessä ja eilen kun pitkästä aikaa päästiin petipuuhiin, niin ei tipan tippaa verta, vaikka mullahan pitäisi menkat alkaa ihan näinä päivinä! Siinä sitä sitten taivasteltiin miehen kanssa yhdessä... Ja rinnat oli niin kipeät, että haittasi menoa ;) Edelleen aion kuitenkin jääräpäisesti odottaa siihen sunnuntaihin, ennen kuin testaan, sillä haluan luottaa siihen, että jos nega tulee, se myös on nega, eikä johdu liian aikaisesta testaamisesta. Tulen sitten heti tänne ilmoittelemaan, oli tulos mikä tahansa.

Hannele ja Mariska hirmuisesti tsemppiä työhaastatteluun!

Tervehdys taas täältäkin suunnasta ja kiitos kaikesta myötäelämisestä. Yhä ollaan kirjoilla odottajissa ja vuotoja ei onneksi ole taas maanantain jälkeen enää näkynyt. Eipä kyllä ole niiden syykään sen paremmin selvinnyt. Pitää nyt vain odotella sitä np-ultraa, että josko siinä yhteydessä tulisi sitten tuostakin jotain tietoa. Siihen asti pitää ottaa rauhallisesti ja pidättäytyä yhdynnöistäkin. :( No ei tuo tietenkään niin paha juttu ole, kun ajattelee, että mistä kuitenkin on kysymys, mutta eihän sitä normaalitapauksissa tarvitse tuohon puoleen tulla mitään muutosta. No toivotaan, että ultrassa sitten saadaan vapauttava lausunto elää jälleen kaikin puolin ihan normaalisti. :) Hannele tais kysellä, että oisko nuo vuodot voineet olla menkkavuotoa. Sitähän lääkäritkin miettivät, mutta kun mulla menkat aina olleet enemmän kuin epäsäännölliset niin syy tuskin on mun kohdallani siinä. Harmi. Ois ollut nimittäin ilmeisen harmiton selitys. :)

Eilen olin neuvolalääkärillä ja siellä varoitteli sydänääniä kuunnellessaan, että voi olla ettei näin varhain vielä kuulu mitään. Lause kuitenkin suunnilleen keskeytyi kun sai sen anturin siihen mahan päälle ja saman tien kuuluivat pikkuisen sydämen äänet. Ekalla kerralla kun niitä saatiin vähän etsiä, kun eka kuuluivat vain omani. Jännä muuten, että sisätarkastuksen tehtyään sanoin, että kohtuni on parhaillaan vasemmalle kallistunut. Ei maininnut enää mitään siitä, että olisi taaksepäin, kuten aikaisemmin on useampaan kertaan sanottu. Kuuluukohan sen kohdun vaihtaa asentoa jo näin varhaisessa vaiheessa vai onko se ilman raskauttakin normaalia, että kohdun asento välillä vaihtuu?

Oijoijoi kun Sparkilla on parhaillaan jännät hetket. Kuulostaa kyllä niin lupaavalta, joten toivotaan, että hänesta tulee uuden plussaputken avaaja. Tosi samassa tahdissa tämän pinon kierrot kyllä menee, joten on sitten taas muutaman viikon päästä paljon jännättäviä kerralla. Monella myös hoitojen aloitus ajankohtainen. Eikö niissä kuitenkin ole tosi hyvät onnistumisporsentit ja ekallakin kerralla, joten toivotaan, että viimeistään niiden myötä tulee plussia.

Muutamalla muilla elämän saroilla parhaillaan jännät hetket ja pidän myöskin minä täällä peukkuja, että ymmärtäisivät valita teidät! :)

Ihanaa kuulla Lauralei, että tilanne on rauhoittunut. Toivottavasti odotuksesi nyt alkaa sujumaan vähemmillä murheilla :heart:

Hirmuisesti peukkuja taas Sparkille. Melkeinpä laittaisin nyt rahani likoon sun puolesta :)

Mariska, mahtava tilanne sulla! Tsemppiä viimeiseen rutistukseen, niin kyllä sieltä työpaikka irtoaa!
Mitenkäs Hannelella meni?

Meillä taitaa olla tänään se tilanne, kun kerrotaan odotuksesta kavereille, kun on yhden kaverin 3-kymppiset.
Jännää! Siinä porukassa ei ole vielä vauvoja...

Ihana ja LÄMMIN ilma pitkästä aikaa, täytyy ottaa ilo irti siitä. Ottakaahan tekin!
Viikonloppuja :wave:

Hennele-74
Heips,
Omasta mielestäni haastattelu meni hyvin, mutta täytyy jännätä ensi viikon loppupuolelle ennen kuin tietää. Paikan saaminen merkitsisi isoja muutoksia, sillä se olisi toisella paikkakunnalla. Joutuisimme laittamaan väliaikaisesti kakkoskodin (määräaikainen työ kuinkas muuten...). Olen kuitenkin valmis siihen, jotta saisin työkokemusta tehtävissä, jotka kiinnostavat itseäni. Miehellä on työ sen verran joustavaa, että hän voisi matkustaa mukana. Joten lisääntymisharjoituksetkaan eivät keskeytyisi, jos työn saisin... ;)

Malttaakohan Pötkylä tosiaan jättää testaamisen huomisaamuun... Toivottavasti plussaat!

Olen tässä miettinyt sellaista, että testataanko miehen siemennesteen laatu vasta siinä vaiheessa, kun lähdetään lapsettomuustutkimuksiin? Vai voiko sen saada jotenkin jo aikaisemmin selville?

Olen miettinyt, että entä jos miehen siemennesteessä onkin vika. Voidaanko sille silloin tehdä mitään? Onko se sitten niin, että haaveet lapsesta voi unohtaa??? Olen itsekseni miettinyt, että en haluaisi vieraita siittiöitä. Ajatus omasta lapsesta liittyy kuitenkin niin tiiviisti siihen, että siinä on meidän kahden piirteitä ja geenejä. Ehkä sitten mieluummin adoptoisin jolloin lapsessa ei olisi kummankaan geenejä.. . Oletteko te muut pohtineet tämmöisiä?

Hannele-74

Miehen simpat voi testauttaa vaikka ei olisikaan lapsettomuushoidoissa ja kaikista lapsettomuustutkimuksista juuri simppatesti on helpoin. Mahdollisuutta testaukseen voi kysyä lääkäriasemilta (esim, diacor tekee niitä), tai vaikka omalta terveydenhoitajalta. Ja jos simpat on huonoja niin kyllä niillekkin voi tehdä vaikka mitä, niitä voidaan kerätä esim lisäkiveksistä.

Mulla alkaa tosiaan huomenna piikittely, vähän jännittää miten mahtaa vaikuttaa mun mielialoihin kun olen muutenkin aika herkkä hormoonitasojen muutoksille.. Äkämuoriksi toi mies muo kutsuu :LOL:

Onpas ihanan kaunis viikonloppu, tämä päivä on mennyt onnellisesti ulkoillessa ja kotia siivotessa. Kohta vois vaikka heittäytyä vähän selälleen ja nauttia elämästä =)

Huomasin erheeni... Testaamistahan jännää Spark, eikä pötkylä... Ehkä se oli sitten ennakoivaa jännäämistä jo Pötkylänkin puolesta...

Mä olen liian laiska avaamaan aina toiseen ikkunaan samaa palstaa... sitten sen kyllä huomaa, kun kirjoittelee mitä sattuu...

Iltaa!

En malttanut koko viikonloppua olla pois palstoilta, joten tulin pikaisesti kurkkaamaan. Auringosta on täälläkin nautittu ja ulkoilmasta. Ja menkkameri alkaa häipyä angsteineen (heh), joten kaikki hyvin...

ja valtavasti tsemppiä Spark sinulle aamuun! Kyllä minäkin kovasti toivon, että saatais taas plussa pinoon.

:wave:

Heippa!

Soittivat mulle perjantaina ja pitää mennä maanantaina antamaan uudet hormooniverikokeet oviksen takia,että jännitää taas,että onko sittenkään mulla kaikki ok oviksen suhteen,että saanko omaa lasta ollenkaan.
Itkettää :'(
Miten teillä muilla on mennyt?

Tätä ei kyllä usko, mutta PLUSSA tuli =)
Testailin juuri ja niin selkeä plussa tärähti ruutuun, ettei sitä tarvinnut pahemmin tiirailla ja arvuutella, että oisko vai eikö ois... Nyt on niin höpö olo, etten osaa kirjoitella mitään. Palailen linjoille, kun olen saanut kerättyä itseni kokoon...

P.S. Danan loitsussa taisi sittenkin olla plussa-taikaa ;) Olette kyllä ihania kuumeilu-kavereita :heart:

Onnea ? ? ? S P A R K :flower: :wave:
Kyllä oireesi jo antoivatkin uskoa, ihana että toteutui!

Ja Kirsille tsemppiä, jospa sieltä kokeista paljastuisi että kaikki onkin normaalisti, eikä huolehtia tarvitsekaan. Pidän peukkuja bd.

Täällä ).( menossa kp 10 ja lämmöt nousivat. Vitsiläinen jos ovis oli jo näin aikaisin, eipä kyllä oikein ehditty hyödyntää :\| No mutta pitää nyt laittaa tehokausi käyntiin ? :whistle:

Heippa teille kaikille!

Onnea SPARK :flower:

Oma napa:kp:18/28 ja ensi viikolla pitää mennä antamaan uudestaan verikokeet oviksen takia,että jännittää kovasti ja on olo selainen että vauvaa en saa :'(

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Ihanaa Spark, paljon onnea! Oireesi tosiaan olivat aika lupaavat. Tuo höpö-olo plussatestin jälkeen on kyllä mullakin vielä hyvin muistissa :)

Toivotaan tosiaan että tästä lähti kevään plussa-aalto käyntiin meidän pinossa :heart:

Spark, mahtavat onnittelut plussasta! Näin minä vähän arvelinkin... Onnea! :flower:

Kirsi, myöskin täältä halit ja tsemppiä testejä varten. Itse kävin kans otattamassa verikokeet pe FSH ja LH-hormoneista, kun oviksessa tosiaan on jotakin häikkää (keltarauhashormonitaso matala).

Kukahan meistä sitten olisikaan seuraava plussaaja??? :)

Kiitoksia kaikille onnitteluista :heart: Tajusin itsekin vasta pari päivää sitten, että nyt jos tärppäsi, niin pieni nyytti tulee yhdessä joulupukin kanssa ;) Eli jouluvaavi on tulossa, mikäli kaikki menee hyvin. Katsoin laskurista, niin laskettu aika olisi n. 21.12, eli eipä tarvitse miettiä mitä ensi jouluna tehdään ja kumman vanhempien luokse mennään ja sitä rataa :LOL:

Onhan tätä vieläkin vaikea uskoa. Vietin tänään varmaan kaksi tuntia netissä surffailen kaikki mahdolliset alkuraskaudesta kertovat vähänkään järkevät sivut ja tieto lisää tuskaa. Tottakai sieltä hyppi silmille kaikki kohtukuolemat, tuulimunaraskaudet ym. kauheudet, joita ei haluttaisi ajatellakaan :( Täytyy vain toivoa, että pieni nyytti pysyy matkassa loppuun saakka ja kaikki menee hyvin. Ja olla onnellinen :)

Hannele taisikin kysyä meidän yityskerroista. Tämä oli vasta 4 yk, eli nopeasti tärppäsi. Kun ottaa huomioon, että itse asiassa tämä oli 3. realistinen mahdollisuuus tärpätä, sillä yhden ovulaation aikaan mies oli työreissulla, joten se mahdollisuus meni siinä. En vielä kertaakaan ehtinyt tikuttelemaan ovulaatiota, vaan suunnistimme ihan ovislimojen ja minun aika selvien ovulaatiokipujen perusteella. Ja jos jotain spekulaatioita haluaisi revitellä, niin tämä oli minun eka greippimehu-kiertoni ;)

Toivotaan tosiaan, että tästä alkaisi kunnon plussa-aalto tässä pinossa! Ja onhan meillä jo aika hyvä alkuvauhti, kun eikös Nefer saanut plussan edellisessä kuussa? Joten jos plussia alkaisi pompsahtelemaan vaikka kerran kuussa, niin hii-op, kohtahan me oltais kaikki tytöt odottavien puolella =)

Keväisiä plussa-tuulia siis kaikille!

t: vieläkin hieman pöllähtänyt Spark

Kertokaapa muut raskautuneet tikuttelitteko ja oliko greippimehu kuvioissa tms.?

Sitten kysyisin ovulaatiota tikuttaneilta, että ilmestyykö siihen haamu esim. edellispäivänä vai rävähtääkö heti kaksi viivaa, kun on vuorokausi otolliseen aikaan? Olen tässä ovulaatiota tikutellut, mutta vielä ei ole näkynyt mitään. Ovulaatiolaskurin mukaan ovulaatio olisi keskiviikkona. Nyt olen suunnitellut muutaman päivän matkaa, mutta en viitsisi otollisena hetkenä olla poissa mieheni luota... Loogisesti ajateltuna -- huomenna on mahdollista, että tulee kaksi viivaa, joka tarkoittaisi sitä, että otollinen aika olisi keskiviikosta torstaihin... Ehtisin siis hyvin takaisin kotiin... Tai voihan se olla niin, että ovulaatiota tässä kierrossa ei tulekaan...

Dana töistä
Voi mahtavaa Spark!
Osasihan tuota jo vähän uumoillakin... :)
Onnea!! :flower:

Plussanneiden "konsteja" kyseltiin..
Mä tikuttelin ovista ja ihan hyödylliseksi sen koinkin. Mulla ovis oli aina vähän myöhemmin, kuin olisin oireista päätellyt. Tikussa näkyi yleensä n. kolmena päivänä selkeä vahva viiva, josta pystyi päättelemään, että tässä olis hyvät hetket. Eri merkkiset ovistestithän käyttäytyvät vähän eritavoin, mutta kyllä niiden tavat suunnilleen oppii tuntemaan :)
Ne Mammaksin tikut taitaa olla nykyään aika selkeitä?
Greippimehua join jonkin verran, mutta itse plussakierrossa en juurikaan.

Omassa navassa paisuntaa ja selkäkipuja. Huomenna neuvolan lääkäri.

Kirsille vielä voima :hug:

Taidan lähteä taas rintsikkaostoksille. Aikaisemmin ostamani (2kuppia isommat :eek:) hiertävät jotenkin, blääh.
Että semmosia :D

Yhteistyössä