<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Kauhean kireä alamaha! En voi ees nukkua mahallaan kun tuntuu että siellä ois jotain ylimääräistä painamassa. Vaatteiden pukeminenkin tuntuu kummalta mahassa ja muu asennon vaihto. Luulisi olevan pidemmällä mutta clearblue kyllä meinasi että ihan alkutekijöissä ollaan.

Ei mulla aiemmin ole mahassa ollut mitään tuntemuksia ennenkuin lähempänä toista kolmennesta. Olen kyllä lukenut että mitä useamman lapsen tekee, niin sen herkempi keho aina on tuntemuksille, mutta silti on kyllä kummaa että kiristelee jo ennen viikkoa 5!! Siellä on pieni armeija kohtua venyttämässä! :LOL:
 
Tänään näytti clearblue kauniisti viikkoja 3+ eli samaa mieltä oltiin...

Kipu äityi eilen illalla kovaksi mutta häipyi taas yön aikana. Varhaisultra on ensi viikon to, siis 17.10. päivillä 6+6.

Mukava lukea teistä jotka olette pidemmällä-antaa toivoa tännekin.:)
 
mymosa: Mulle voi päivittää tuonne etusivulle la 23.6. / sairaala TYKS / poikaolo =) Kiitos!

Tänne ei kuulu ihmeitä. Luulin jo eilen, että pahoinvointi helpottaisi ja erehdyin syömään karkkia. No siitähän se vain paheni :( Toivon niin kovasti, että tällä kertaa pahoinvointi helpottaisi rv 8 paikkeilla niinkuin kahdessa ekassa raskaudessa.

Housut alkaa jo jäädä pieneksi. Onkos teillä tietoa mistä löytyisi toppahousut isolle mahalle? Löysin jonkun nettikaupan, mutta maksoivat reilusti yli 100 euroa :( Ei viitsisi ihan niin paljon satsata, mutta jotain on pakko keksiä.

Barbbis 7+3
 
mymosa
Barbamaman tiedot muokattu :) ja vähän siinä jo uskalsin omaanikin..

Mä ostin esikoisen aikaan paria kokoa isommat toppahousut alesta ja äiti sitten muokkasi niitä niin, että maha mahtui mukaan. toivottavasti menevät nytkin.
Lisäksi pyysin ompelemaan mulle völskäreitä, sellasia jotka saa mennä mahan päälle. noi entiset pitkikset kun on lantiomalleja..
 
Barbamamalle suuresti onnea plussasta! Olen niin onnellinen puolestanne, kun tekin niin pitkään jouduitte kuumeilemaan. Ja ultrastakin jo löytyi syke eli oikein hyvällä mallilla alkaa homma olla :) Mä olen pitänyt ihan tavallisia toppiksia. Jättänyt vaan vetskarin ja napin auki. Eihän se nyt hirveen nättiä ole, mutta en raaskinut ostaa uusia ja peittäähän toppatakki sitten aika hyvin.

Tervetuloa myös muille uusille! Kiva, että tulee porukkaa niin tulee kirjoiteltuakin enemmän.

Taitaa olla joku esittelykierros täällä meneillään. Mä olen 37v. ja mies pari vuotta nuorempi :) Tyttöset vm -06 ja -09 on pikkuveljeä kovasti odottamassa.

Mulla on ollut kova flunssa jo viidettä viikkoa, joten ei kauheesti ole jaksanut koneella istua. Perjantaina sain ab-kuurin ja nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Kauheen huonoksi vaan yleiskunnon vetää, kun oon lähinnä maannut sohvalla viimeiset neljä viiikkoa. Muistui taas hyvin mieleen mitä tämä raskaana ollessa sairataminen on. Kaikki sairaudet tuntuu tulevan potenssiin sata. Nytkään ei ollut edes kuumetta, vaan yskä ja nuha ja olin kyllä ihan kuolemaa tekemässä välillä. Ja kun mitään lääkettä ei oikein voi ottaa. Panadolin voimalla sitten vaan. Tytöt on onneks ollut hoidossa ja ovatkin vielä tämän kuun. Sen jälkeen ajattelin pärjätä typyjen kanssa kotona. Jotain tilapäispäiviä ajattelin kuitenkin pk:sta vielä ottaa. Ja mun äiti on luvannut ottaa tyttösiä joulukuussa ainakin muutamaksi päiväksi heille. Ja anoppikin on eläkkeellä, joten eiköhän me pärjäillä.

Kovasti alkaa supistelut taas lisääntyvän, kun loppua kohti mennään. Mutta en kyllä ala vielä odottamaan lähtöä, kun todennäköisesti saan odottaa sitä vielä kauan. Aiemmat käynnistetty rv 41+4 ja 41+5, joten tuskin ennen la:ta tämäkään syntyy. Kovasti tuolla joulukuisissa muuten ollaan jo synnyttämään menossa. Yhtään joulutonttua ei kuitenkaan vielä ole syntynyt. Sillä asenteella mennään, ettei ennen jouluaattoa mitään tapahdu. Joka tapauksessa ne päivät la:n jälkeen on niin tuskaisen pitkiä, joten en kyllä ala vielä odottamaan. Tosin jo katselin valmiiksi vauvan kotiintulovaatteet, jottei miehen tarvitse niitä sitten etsiskellä.

Kaikille ihanaa odotusta :) Ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa tuskaileville! Itselläkin se vielä tuoreessa muistissa. Tosin en tiedö kumpi on pahempi alku-vai loppuraskaus; nytkin on ihan kivoja vaivoja; närästystä, suonikohjuja alapäässä, peräpukamat, supistelut. Kaikkea löytyy... :)

Niisku rv 33+6
 
Mahtuuko mukaan? Olen uudenuutukainen koko palstalla, mutta kovasti olisi kiva vaihtaa kuulumisia muiden kolmatta odottavien kanssa... meillä tytöt nyt 6v ja 3v, ja miehen kanssa olemme molemmat 32v. Kolmosen LA 13.5.Kolmosta olen kuumeillut jo kauan, mutta elämäntilanne hankala (rakennamme omakotitaloa),joten pakko ollut odotella. Nyt kolmonen ilmoitti itsestään vähän varkain, ekasta kierrosta kun vähän tjottailtiin, joten alku ollut pientä paniikkia...miten tästä selvitään. Kiitollisia ja onnellisia toki olemme perheenlisäyksestä, mutta raskaus- ja vauva-ajan arki vähän hirvittää, kun mies "asuu" raksalla loppuvuoteen 2012. Viime viikolla kerroimme lapsille, onnessaan ja innoissaan olivat. Ja nyt sit tietää koko päiväkoti, naapurusto ja kaupantäditkin :)

Tässä nyt esittelynomaisesti vähän omanapakeskeinen viesti, kun en teitä muita vielä tunne, toivottavasti nopsaan pääsen täällä ns. tilanteen tasalle :)
 
Moi taas kaikille, kiva lukea esittelyjä. Mun perhe lyhykäisyydessään koostuu 33 v äidistä, 33 v miehestä, 00 ja 02 syntyneistä tytöistä sekä kahdesta mäyräkoiraksi ja tietty mmasukista. Tampereella asustellaan.

Koska tämä vauva on mieheni ensimmäinen niin päätin tehdä hänelle isänpäiväksi isyyspakkauksen. Onko muita höpsähtäneitä :)? Ja sisältö on seuraava:

- kortti jossa iso naurava kukka, jonka isä voi ripustaa hoitopöydän ylle
-salmiakkijoulukalenteri nopeuttamaan odotuta
- varpajaisia varten konjakkia ja vaniljasikareita ja sytkäri plus varpajaisista kertova "info"
- alushousuja ja sukkia (aina tarvitaan)
- "Isin kirja maailman parhaalle isälle" by Michael Heatley, Gummerus, humoristinen niksikirja tulevalle ja uudelle isälle
- "lupaus" kortteja, joissa esim. "tätä korttia vastaan saat nukkua koko yön ilman että vauva ja mamma häiritsee sinua" ja "tätä korttia vastaan voit viettää perhevapaan viikonlopun ilman että mamma näyttää hapanta naamaa" ja "tätä korttia vastaan mamman on harrastettava kanssasi seksiä vaikka olisi kuinka väsynyt". Jotain tohon tyyliin..

Ai niin ja kävin kasvunseurantaultrassa, vauva oli kasvanut kiinni normaalikokoiseksi joten seurantaa ei enää tarvita, jee!

Olen käymässä parin viikon päästä Lontoossa sukuloimassa, joten lentotodistusta pitäisi mennä ruinaamaan neuvolasta.

Tällaista täällä, tsemppiä pahoinvoiville ja mahojensa kanssa taapertaville!!!

msmyway rv29
 
Heippa kaikki!

Täällä alkaa olemaan jo ehkä hieman helpompi olo, vaikka tänä aamuna kyllä tuli taas oksu, mutta joka päivä ei ole tarvinut oksentaa.
Dobbleria kovasti oottelen, ehkä ensi viikolla voisi sitten jo metsästää sydänääniä. Parempi vaan että kestääkin tuo toimitus, koska muuten olisin jo nyt kuunnellut tietenkään löytämättä niitä, ja paniikki olisi iskenyt! :ashamed:

Mymosalla on jo tosi söpö vauva masu, haluisin kanssa, mutta mulla on ainoastaan illalla kamala turvotus ja näytän jalkapallon nielaisseelta, aamulla se masu on poissa.. No ehkä se tästä pikkuhiljaa alkaa näkymään, viime raskaudessa pulpahti esiin rv 15, ihan selvänä jo =)

Mulla on ollut muutamana päivänä menkkamaista tunnetta alavatsalla, liekö kohdun kasvukipuja, menevät aika pian ohi, välillä lorahtaa oikein kunnolla myös valkovuotoa..

Esikko menee mummille yökylään, ollaan sitten miehen ja pojan kanssa kolmistaan kotona :popcorn: leffa iltaa ollaan suunniteltu!

Mutta oikein ihanaa viikonloppua ja palaillaan taas!

MUISTAKAAPA ISÄNPÄIVÄ:heart: mun pitäs vielä kipaista hakemaan miehelle joku lahja, mutta oon aika toivoton näissä lahja-asioissa, ehkä vien hänet syömään :)
Hyviä nuo isyyspakkaus ideat, mutta nyt taitaa olla vielä hieman aikaista sille lahjalle omalla kohdallanni, jouluksi voisinkin jo ajatella.

t. Enisa rv 9+2
 
mymosa
Meillä on esikoisella kamala ongelma, että säästääkö hän koulussa tekemät lahjat isän luokse menoon vai antaako tuolle miehelle.. No päätyi nytten siihen, että antaa kakkukortin iso-papalle, pokaalin tuolle miehelle ja käsintehdyn työn papalle :)
Jokaiselle jotain, isälle meni piirustus sekä kupuksen päiväkodissa tekemä lahja.

Enisa, tällä viikolla tuo munkin maha on mun silmiin pompsahtanut näkyviin :)

Meilläkin tulee isyyspakkaus joululahjaksi, vaikka mietin onko liian aikaista.. Pitäis löytää jostain pieni pahvilaatikko vielä ja koristella se, sekä loput sisällöt.

15+4
 
Isänpäivä on huomenna. Oon niin epäkunnossa vaan, että mies lähti äsken kauppaan ja saa tyytyä kakkuun pakastealtaasta... olen yleensä leiponut itse, mutta nyt mulla on flunssa ja en tiedä siksikö olo on ottanut muutenkin takapakkia. Nyt toista päivää pahoinvointi on taas vahvempaa. Oksentanut en ole edelleenkään, en edes viime yönä, vaikka kuopus oksensi. Nyt se mahatautikin siis rantautui meille!! Se kun vielä tähän päälle, niin täydellistä!!! No, ehkä se ei tulekaan, ja toisaalta, kuvottaahan tässä jo valmiiksi ;D

Mulla on myös tuota turvotusta. En oo nyt käynyt vaa'assa, et oonko muutenkin lihonut, kun välillä jo laihduin, vai onko vatsa vain tullut jo pikkuisen esiin. Housut ahdistavat, ostin viimein mammahousut, vanhoista menee yhdet päälle. Ensi viikolla on eka neuvola sitten.

Emsi: tervetuloa! Teillä mies sitten rakentaa paljon itse? Meillä oli vauva ja alle 2v kun raksa alkoi. En voi lohduttaa, että olisi ollut helppoa :( Toivottavasti sulla on hyvät tukiverkot, ne ovat tosi tärkeitä, että saisit hengähtääkin välillä! Musta toisaalta tuntui, että jäin koko rakentamisesta vähän ulos, siitä tuli miehen projekti, sillä en pienen huonounisen vauvan ja taaperon kanssa paljon päässyt auttamaan. Mutta ehkä teidän lapset ovat parempia nukkumaan kuin meidän olivat, eikä teillä ole kahta ihan pientä sitten enää kuitenkaan. En toki vaihtaisi pois lasta enkä taloa, mutta meille tuo vauva+rakentaminen oli kyllä aika rankkaa, kun isovanhemmatkin asuvat vähän kauempana.
 
Jos nyt uskaltautuisin jo tälle puolelle.. ;)
Eli viikonloppuna tuli plussa raskaustestiin, ja nyt olenkin dippaillut jo muutaman testin. Ja näyttäisi siltä, että raskaana ollaan :) Rinnat kipeinä, aamuisin ruoka ei maistu (vaikka yleensä syön aamupalan), pientä yököttävää oloa (voiko olla jo nyt)..
Vau.fi raskauslaskurin mukaan laskettu aika olisi 22.7. ja tänään siis 4+1.
Vielä yksi digitesti kaapissa, jos sen tekisi huomenna tai ylihuomenna.. :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Tervetuloa Kati :)

Ihanaa saada teitä tänne puolelle ja toivottavasti plussasade jatkuu :)

Mites meidän muut odottajat? miten on mennyt?

Mä sain tänään työhaastattelu soiton, paikasta jota kovasti olen toivonut. pikkupätkä ammattiani vastaavaa työtä, loppuisi juuri kun äitiysloma alkaa.

Sen sijaan taas terkkari on ihan kamala ja tulin itkun kanssa neuvolasta tänään..
 
Kun Katikin tänne näytti jo uskaltautuvan, niin enköhän sitten miekin... :D Laskuri antoi meikäläiselle jopa saman lasketun ajan, eli 22.7.

Osa täällä onkin jo kuumeilupuolelta tuttuja, mutta muille kerrottakoon hieman taustatietoja. Meidän kaksi ensimmäistä syntyneet -08 ja -10. Jokaisen raskauden alku on ollut hieman erilainen. Ensimmäinen oli kunnon vanhanajan vahinko, eli täydellinen shokki. Toiselle annettiin lupa tulla heti kun on tullakseen, ja sekin raskaus alkoi jo ensimmäisestä kierrosta. Kolmannella kerralla muuten sama juttu, mutta raskaus ei vain ihan heti alkanutkaan. Siinä vaiheessa kun puoli vuotta ekoista menkoista tuli täyteen, aloin jo tulla hieman epätoivoiseksi. Suureksi yllätyksekseni kuitenkin plussasin nyt 9:nnestä kierrosta.

Olo on edelleen varsin epävarma. Yhtään keskenmenoa ei - vielä - ole ollut, mutta toisen raskauden alussa oli tilanne jolloin olin jo aivan varma ettei raskaus pääty onnellisesti. Kuumeilupuolen jutut ovat myös olleet hyvänä muistutuksena siitä miten yleisiä keskenmenot alussa ovat...

Mymosa: Mitäs neuvolassa? Meikäläiselläkin kävi ekassa raskaudessa TODELLA huono tuuri äitiysneuvolan henkilökunnan suhteen. Vakituinen terkkari oli silloin vuorotteluvapaalla, ja tilalle haalittu toinen toistaan osaamattomampia sijaisia. Yksi heistä jäi melko lailla vakituiseksi sijaiseksi, mutta henkilökemiat eivät meillä toimineet alkuunkaan. Neuvolalääkäristä taas jäi niin traumaattiset kokemukset, että toisessa raskaudessa kävin lääkärintarkastuksessa yksityisellä. Niin aion tehdä nytkin, jos sinne asti päästään. Vaikka perheemme talous onkin tiukoilla, niin siinä kohtaa en tahdo säästää.

Tokassa raskaudessa tuo vakituinen neuvolantäti olikin jo palannut remmiin, mutta surukseni hän on nyt jäänyt eläkkeelle. Kakkosemme sai kunnian olla hänen viimeisen työpäivänsä viimeinen vauva. Naapurilta (joka myös odottaa) olen kuullut, että siellä on nyt taas joitakin väliaikaisratkaisuja, joten saapa nähdä millainen täti tulee tällä kertaa vastaan...
 
Heissan vaan kaikille!
Mähän oon aivan unohtanu itteni tunkia tälle palstalle.. =) Ja kiva nähdä että tuttuja nimimerkkejä kuumeilijoidenkin puolelta mukana!!! Tuolla heinäkuun hellemasuissa oon jutustellu, mutta nyt kun porukkaa alkaa olla sielä niin hirveesti, niin ei millää pysy jutuis ja nimimerkeis mukana.. :headwall: ku joka päivä ei tuu käytyä lueskelemas, ni juttua kerkee tulla monta sivua, eikä millää jaksa kaikkee lukee.. :whistle: no, pitänee käydä edes silloin tällöin taustailemassa, ja kirjottelemas jotain jos siltä tuntuu...

Mutta vähän voin mäki kertoa mun perheestä, eli asumma etelä-pohjanmaalla, minä 25v, mies 34v. Pojat -08 ja -10. Nyt kolmosta odotellaan syntyväksi heinäkuussa, ja pojaksi uskaltaisin tätä kolmattakin väittää ;). Raskaudet eivät ole ikinä menneet niinkuin oppikirjoissa.. Ensimmäinen tärppäsi ekasta kierrosta, tarkentui pian tupla-onneksi, mutta menetimme tyttövauvan rv20. Poika syntyi käynnistyksellä rv42+0. Toisen raskauden erittäin pätevä tk-lääkäri totesi tuulimunaksi, lähetteellä sairaalaan, ja kas, sielä meidän pikkukakkonen kölli, ja sydän pamppaili rinnassa.. Toinenkin syntyi käynnistyksellä rv41+5. Nyt tästä kolmosesta päätin että ar-ultriin en mene, että välttyisin mahd.turhilta epätieoisuuden hetkiltä.. mutta luonto päätti toisin.. :) tasan viikko sitten alkoi vuoto, ja tuli kovat mahakrampit, tk:ssa kävin päivystyksessä.. Taisi sitten tk:n lääkäri ihan vahingossa unohtaa esim.sellasen testin, ku tulehdusarvot! Pisti lähetteen keskussairaalaan, jonne pääsin perjantaina, sielä todettiin alapäässä tulehdus, joka selittää kivut ja vuodot, mutta mikä pääasia, pieni ihmisenalku köllötteli masussa, ja pieni syke näkyi, nyt 2vkon päästä uudelleen että tarkistetaan tulehduksen tilanne ja raskauden kesto. Sillon siis saan vasta tietää LA:ni, mutta menkoista laskettuna ne olisi 30.6 tai 1.7, riippuen laskurista.. Toivotaan että sinne asti päästään...

Oireita on aikaajoin etova olo, välillä voi kutsua jo pahoinvoinniksikin.. Kuppikoko isontunu reippaasti, ja mieletön väsy!!! Hullua, ku näitä kaikkia vaivoja oli mukamas jo ennen plussaa, mutta näin jälkeenpäin kun ajattelee, niin ei siitä "väsymyksestä"
voi puhua samana päivänäkää... Josko tämä tästä viikkojen edetessä helpottaa.. =) toivottavasti suht pian, pitäs meinaa ruveta opinnäytetyötä väsäämään joulukuussa..
 
Kiitos Niisku! :kiss:

Tervetuloa mukaan Kati, Jenhy ja Liljan Kukka! Onnea plussasta! :flower:

Mun vatsa on pullahtanut ihan liikaa esiin. KÄÄK! En taida pystyä pitämään tätä salassa sinne nt-ultraan asti. Tuntuu, että joka raskaudessa vatsa tulee vain nopeammin ja isompana esiin. Tietysti nyt oli lähtöpainokin korkein, joten sillä on osuutensa asiaan.

Barbbis 8+3
 
mymosa
Liljan kukka, no mulla on meneillään toi sokerinmittaus kotona. Äiti on kattonut niitä ammatti-ihmisenä (vaikka onkin vain lähäri) ja hänen mielestään ne on ollut ok, tietty osa korkeella, mutta mitä voi toivoa kun vasta opettelee ruokia mitkä sopii ja mitkä nostaa sokerit. Sekä jokainen varmasti tajuaa, että kestää hetken ennenkuin tasottuvat.

No nyt ois 6 mittauspäivän jälkeen pitänyt mennä jo diabeteslääkärille, vaikka monet (mitä täällä lukenut) niin ovat saaneet eka mittaille 6vkoa ja sitten toiset 6vkoa, jos ei oo ekalla kerralla ihan laskeneet. Sitten vasta lähete. Nyt sain just ja just itelleni 2vkoa (eli 4 mittauspäivää) aikaa.. Eikä ohjeistanut mitenkään, ei mitään kannustavaa sanaa.. raahasin sinne mun ruokapäiväkirjankin!

Lisäksi koko sen ajan mitä siellä olin, ei kattunut hempparia, ei pissanäytettä (vaikka niissä on ollut pikku häikkää), ainoastaan paino ja verenpaine häntä kiinnosti.

Sitten aloin miettiä, kun pitäis saada puhuttua sterilisaatio mietinnöistä ja sairaalapelost. miten juttelet sellasen kanssa joka ei ole ikinä kysynyt minulta miten mä voin tai olen jaksanut (kuten entinen terkkari teki ja oli aivan ihana muutenkin).. jos koetan soittaa äitipoliaikaa, niin ajanvarauksesta yhdistävät vain terkkarille.

Siinäpä päällisin puolin, kauhea vuodatus :)

16+1, yöllä valvottiin menninkäisen kanssa ja rakas koetti varmasti lohduttaa äitiä mylläämällä.
 
Hei ketjuun uusina tulleille!

Kelju juttu, Mymosa, ei voida paljon puhua kohdallasi terveydenhuollon palveluista!

Minä uskalsin nyt viikonloppuna ensimmäistä kertaa ajatella positiivisesti että kaikkihan voi mennä ihan hyvinkin! Olen viettänyt kolme viikkoa käytännössä kynsiä pureskellen ja paljonpa siitä on hyötyä ollut. Ekaan neuvolaan on aikaa vielä kaksi viikkoa, mutta varhaiultra on jo ylihuomenna. Se jännittää ihan tosissaan. Toisaalta JOS siellä olisi hyviä uutisia, niin ehkä tämä positiivisuus saisi hiukan lisääntyä.

Kipuja ei enää ole ollut, pahoinvoinita juuri sopivasti, ts. niin että tietää raskaana olevansa.

Aurinkoista viikkoa toivottaen, Keskeneräinen + 6+4
 
Tervetuloa tälle puolelle Kati, LiljanKukka ja Jenhy!
Aika kurja kokemus Mymosalla terkkarilla :( Odottaisi sellaista empaattista ja ymmärtäväistä, kannustavaa asennetta. Kamalaa. Mullakin on sitten huomenna vastassa uusi täti edellisiin raskauksiin verrattuna, saa nähdä, millainen hän on. Puhelimessa vaikutti ihan mukavalta, toistaiseksi oon luottavaisin mielin.

Mulla on myös jo hirmuinen massu. Siis viikkoihin nähden. Toki kolmas raskaus ja se, että pikkuisen on tullut läskiä vyötärölle (omppulihavuutta) muutenkin vaikuttavat varmasti. Kaveri, joka tietää tilanteesta, sanoi, että hän ainakin huomaa selvästi vauvamahan jo. Haluaisin mäkin odottaa vielä ultraan asti ja ehkä sen ylikin, jos jotain epäilyttävää on, ennen kuin kertoisin isommalle porukalle tilanteesta. Saa nähdä, miten käy.
 
mymosa
Meillä ois vielä lapsille kertominen edessä.. Mutta haluisin odottaa sinne rakenneultraan asti, kun huutelevat sitten kaikille kuitenkin :D

En vaan tiiä saadaanko pidettyä salassa sinne asti, eivät kyllä oo kysynyt oksentamisesta tai mahasta mitään. Saati kun miehen serkku raahas anoppilaan vaunuista lähtien kaikkea :D
 
lueskelin monta sivua teitin kirjotuksia...
Hu mulla olis sit ultra!! mua niiin jännittäää..hu siis on kasassa 6+0,ja toivon että siellä myös jtn.on! Idiootti kun oon tein taas tnä r.testin,ja pärähti heti kax tummaa viivaa...oireita kun ei oiekin kauheemmin ole..

Mä pelkään niin paljon tuulimunaa:'(
 
Miekin oon miettinyt tuota lapsille kertomista. Tosin meillä ongelmana se, että miten kertoa niin että ymmärtävät mistä kyse, kun ovat kuitenkin vielä aika pieniä (nyt ikää 1v 8kk).

Tänään alkoi sitten aamupahoinvoinnit. En ole oksentanut, ainakaan vielä, mutta tosi huono olo oli pitkälle päivään. Meni aikaa ennen kuin sain mitään syötyä, kun tuntui ettei mikään mene alas.. Edellisessä raskaudessa oli vain etovaa oloa, en oksentanut kertaakaan. Saa nähdä miten tällä kertaa.. ;)

Oletteko muut käyneet varhaisultrassa? Milloin sinne yleensä mennään? Aiemmin en ole käynyt, nyt mies ehdotti että kävisin. Pelkääköhän se uusia tuplia.. ;)
 
onnea kaikille ultraan menijöille:heart::wave:

Me käytii varhaisultrassa rv 6+4, ja siel näky alkio ja syke:heart:
Ens viikolla olis sit poliaika, noitten sokereiden takia...lapussa luki etä ultraavat ja tutkivat...jos se sukupuoliki selviäsi, nii ei tarttis rakenneultraan oottaa:p

vauvis ja möttö 19+6
 
Mymosa: Jos terkkarin kanssa tuntuu olevan ihan oikeasti niin pahasti sukset ristissä, ettei hänen vastaanotolleen tee enää mieli mennä, niin sinullahan on oikeus vaihtaa terkkaria. Jos niin haluat tehdä niin otat vain yhteyttä neuvolan johtajaan. Isommassa kaupungissa voi pyytää siirtoa vaikka saman neuvolan eri alueen terkkarille, ja pienemmällä paikkakunnalla tarvittaessa naapurikunnan neuvolaan. Aina tietysti parempi jos tiedät jonkun "hyvän" jota pyytää tilalle. Jos vain mahdollista niin kannattaa kysellä mahdollisilta lähiseudun tutuilta suosituksia.

Omaa napaa: Saapa nähdä joudunko palaamaan häntä koipien välissä takaisin kuumeilupuolelle. Tänä iltana alkoi tiputella...
 

Yhteistyössä