<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Oltiin tänään siellä varhaisultrassa. Kohdussa köllötteli yksi 9mm alkio ja sydän löi tasaisesti =) Laskettu aika on nyt 23.6. Tänään on siis rv 6+6. Päivä tultiin takaisin omasta arviostani eli aika hyvin pitä paikkaansa. Lääkäri rauhoitteli kovasti, että todennäköisyydet ovat puolellamme, että tällä kertaa kaikki sujuisi hyvin. Toivotaan niin... Ainakin hetkeksi huojensi oloa =)

Mulle voi siis päivittää: la 23.6. / sairaala TYKS / poikaolo
 
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Paljon onnea, Barbamama!:flower: Yksi etappi ohitettu!

Luin juuri noista kemiallisista raskauksista ynnä varhaisista keskenmenoista ja vaikka tässä nyt ei vielä suorastaan juhlita, niin on se jo saavutus näillekin päiville päästä. Minäkin aloitin laskelmissani kuudennen viikon, eli tasan kaksi viikkoa olisi kun ultraan voisi mennä.On tämä vain pelkojen kanssa taiteilua, ensin pelkää pääseekö sinne kahden viikon päähän, sitten että näkyykö ultrassa mitä... Kyllä muistaakseni viikot sitten myöhemmin alkavat kulkea ihan joutuisasti mutta alku on piinaa. Minulle kalenteri kertoi että juuri jouluna keskenmeno riski laskee.

Vähän on kipua oikealla alhaalla, on ollut ihan alusta asti välillä, joten tuskin se vielä kohdunulkoisesta kertoo. Mitä lie. Vaan ei tämä ihan helppoa ole "ottaa rauhallisesti ja ajatella muita asioita"...

Hyvää viikonlopun alkua muille odottaville!:) T: Keskeneräinen + 5+0
 
Mä hätähousu sit jo varasin ultran ens perjantaille,sillon vasta 5+2...eli 6 rv,et luulis jtn.näkyvän,vaikka ajanvarauksessa sanottiin että vasta rv 8 kannattaisi tulla,jotta sydämen lyönnit varmaksi näkyy.

mutta haluan varmuuden onko tämä nyt kunnon raskaus,vai mikä....

kun olotiloja ei ole enää juurikaan mitn. paitsi väsymys ja kylmyys....mutta mahan nippailut vähentyny..enkä tunne niinkään menkkajomotusta..

verta eikä tuhrua ole kyllä tullut
 
Kiitos! =) Joo juhannusvauvaa ootellaan.... kun nyt vain päästäis sinne asti...

PieniTytönTylleröinen: Varasit ultran tosi aikaiseen vaiheeseen. Koita suhtautua niin, ettei siellä välttämättä näy yhtään mitään. Tosiaan kannattaisi odottaa vähintäänkin 6+ viikoille, että raskaus varmasti näkyy. Syke ei näy välttämättä vielä silloinkaan. Älä nyt suutu tästä, kun sanon suoraan. En vain halua, että petyt tai huolestut kovasti, jos siellä ei vielä näy mitään. Viikkoa tai paria myöhemmin kaikki voi silti olla kunnossa vaikkei tuossa vaiheessa näy kaikki niinkuin luulisi. Eikös mymosa sullekin käynyt just niin?
 
LepikonHeta
Barbamama: myös minulle kävi noin. Pienen vuodon takia neuvolalääkäri ultrasi rv 6+2 ja löydös oli vähintääkin epäselvä kaiku ilman sykettä. Oli liian pieni, ei sykettä tms. joten kaksi viikkoa eteenpäin kehotti odottelemaan. Menin kuitenkin yksityiselle rv 7+0 ja silloinkin alkuun näytti kovin huonolta, kunnes sai puolivahingossa paremman näkymän ja alkio olikin oikeankokoinen ja syke näkyi. Vaikka itse tiesinkin 6+2 olevan hyvin epävarmaa normaalissakin tilanteessa ultrauksen niin ei se yhtään tehnyt siitä odottamisesta sen helpompaa. Tsemppiä pienitytöntylleröinen siihen ultraan, älä säikähdä jos ei mitään näy, pieni vielä kasvaa niin kovin nopeasti :heart:
 
barbamama, lepikonheta juu kiitos kannustuksista...ja tiedän että noi mitä sanoitte on ihan totta...mutta silti mulla on pienen pieni toivon pisara,että jos näkyisikin jtn.haluan vain saada selvyyden että kasvaa oikeassa paikassa,eli ei ole kohdunulkopuolinen,eikä tuulimuna,ja oliko niitä viä jtn.muita vaihtoehtoja...

mutta siis oireet on edelleen kylmyys,väsy,ja ajoittainen mahan nippailu..enemmän toivoisin oireita:D

no viikko tässä piinailtava,voikun saisikin tuon ajatuksen jonnekin kaukaisuuteen koko asiasta...:|

ja jos silloin ei tosiaan mitn.näy,niin pakko kait se on varata sit 2vk päähän...rahan menoa,mutta mielelle rauha;)
 
mymosa
Jep, kävin ekan kerran yksityisellä 4+ jotain eikä näkynyt kuin paksuuntunut limakalvo. Sanoi, että noilla viikoilla pitäis näkyä edes jotain pientä.
Sit kävin äpolilla ar-ultrassa 6+3 ja eka epäili tuulimunaksi, kunnes alkio löytyi sykkeen kera.
rv8+ kävin kontrollissa ja kaikki hyvin.

Tiedän, ettei malttia ole näissä asioissa.. mutta kannattaa varata uusi aika sitten myöhemmille viikoille, kun ei tuo 5+ viikot kerro vielä koko totuutta.
 
En oo koskaan käynyt varhais ultrassa ja nyt mietin jos menisin. Päätin sitten kuitenkin et säästän rahat ja luotan kehon tuntemuksiin. Niin kauan kun ei ole kipuja ja vuotoa, oletan että pienellä syke on ja kaikkki hyvin. äkkiähän se vuoto alkaa jos sikiö on kuollut.. Pidetään kuitenkin peukkuja että enenmpää ei murheita tälle sakille tulisi!

Minkäs ikäistä porukkaa täällä on ja minkä ikäisiä teidän vanhemmat lapset on? Kunhan tämä vauva syntyy olen täyttänyt 28v,mies 32, vanhin tyttö ehtii täyttää 7v ja poika ehkä täyttää 4v ennen vauvan syntymää tai pian sen jälkeen.
 
En ole minäkään ennen käynyt varhaisultrassa mutta nyt kyllä olen menossa. Yritän jaksaa tuolle päivälle 7+0 koska vaikka on hätä jo nyt, tiedän että sitten vasta suuri hätä on jos mitään ei näy ja vaikka kuinka tietäisi että on liian varhaista. Mutta kyllä 13 vrk vielä tuntuu AIKA pitkältä!:headwall:

Olen täällä vanhimmasta päästä, jo 38 v. Esikoiseni on 15 eli meillä tulisi varsin mielenkiintoinen tilanne kun tytär on pikkuhiljaa irtautumassa kotikuvioissa ja minä taas uudelleen hautautuisin intensiiviseen kotielämään.

Oikealla alhaalla on taas vähän vihlontaa, onko muilla kokemusta alkuraskauden kivuista?! Olen vähän sitä mieltä ettei oikein kohdunulkoinenkaan noin oireilisi näin aikaisin, sitä paitsi tätä samaa kipua oli syyskesällä ilman raskauttakin. Vaan kuvaan kuuluuu huolestua ihan kaikesta.

Pyhäterveiset!:wave:
 
Joo tiedän sen malttamattomuuden tunteen alkuviikoilla oikein hyvin ;) Päätin kuitenkin varata ultran vasta 7+0 viikolle, jotta varmasti näkyy syke, jos on näkyäkseen. Pelkäsin juuri sitä, että sitten stressaan entistä enemmän, jos ei näy mitä pitäisi vaikka olisi vain liian aikaista. Helpompi on kuitenkin odottaa, jos ei ole syytä pelätä pahinta.

Kaikkea sitä kuulee! Olen eri mieltä kanssasi siitä, että vuoto alkaa äkkiä, jos sikiö on kuollut. Ei se aina niin mene. Lähipiirissä on tapauksia, jotka ovat kantaneet viikkoja kuollutta sikiötä sisällään ennenkuin kivut ovat alkaneet. Täällä listalla on seurannut vierestä mm. kohdunulkoisen odottajan tilannetta, joka selvisi vasta nt-ultrassa. Ei se ole aina niin yksinkertaista. Oireet voivat jatkua ja vuoto pysyä poissa vaikka jokin olisi pielessä. Sen vuoksi olen ehdottomasti halunnut käydä varhaisultrassa viimeisissä kolmessa raskaudessa, jotka ovat niin pitkälle menneet. Siellä voidaan tosiaan sulkea ulos monta ikävää asiaa ja mieli saa rauhan =)

Ehdin täyttää 37 ennen laskettua aikaa ja lapset ovat silloin 11 ja 9 vuotiaita. Miehelle (35v.) tämä olisi ensimmäinen lapsi. Kerrottiin tänään lapsille. Hyvin ottivat uutisen =) Tänään tulee varmaan kerrottua muutamalle ystävällekin, jotka tietävät yrityksestä. Nähdään tänään Halloween juhlissa ja veikkaan, että juomattomuuteni herättää kysymyksiä... :D
 
Keskeneräinen: Mulla oli alkuviikoilla tosi kovat menkkaolot ja välillä kipuili toiselta puolelta. Se meni kuitenkin ohi. Olisikohan ollut keltarauhasen kipuilua? Eipä näistä tiedä. Toivottavasti sullakin on jotain viatonta ja menee ohitse.
 
LepikonHeta
moikka kaikille. Tulin vain ilmoittelemaan, että poistan itseni keskustelupalstan aktiivikäyttäjistä, mutta tuhannet onnentähdet teidän odotuksille. Täällä jatketaan mahankasvatuslinjalla :)
 
tsemppia kaikille ultraan menijöille:wave:
Ja paljon tarrasukkia vasta plussanneille:heart:

Täällä ollaan 27v. ja kolmannen LA on 4.4.12, ja munlla synttäri 10.4. et saa nähä minkä ikänen sitä ollaan ku vauvan saa :)
Tyttö meillä on syntyny tammikuussa 2009, eli täyttää pian 3v. ja poika synty syyskuussa 2010, eli on reilun vuoden:heart:
Ja tämä kolmas on ns. suunnittelematon, pieni päätti haluta maailmaan nii se hälle suotakoon:kiss:

vauvis rv 18+4
 
Heissan kaikki,

En voinut vastustaa kirjoittamista enää :) Olin siis kuumeilijoiden puolella aikoinaan aika laiskasti mukana mutta lopetin koko yrittämisen keskenmenon jälkeen keväällä. Kuitenkin vain kuukausi km:stä tulin taas raskaaksi ja tässä siis tiedot:

Nimi...........LA........Sairaala....... ....olot/lupaukset......työnimi
msmyway 27.1.2011 Vammala/TAYS tyttölupaus Myygeli/Saara


Elikkäs rv30 menossa, raskaus ollut yhtä ***ttiä, oksentelu loppui pari viikkoa sitten kuten myös migreenit, väsymys tolkuton. Nyt ihan hyvä olo paitsi että vauvan kasvua seurataan kun on pienempi kuin pitäisi, huomenna siis taas TAYSiin. Hyviä vointeja kaikille :)
 
Hei kaikille tähän viikkoon!

En kertakaikkiaan muistanut, että alku voi olla tällaista piinaa! Nyt on VASTA 5+3 ja tuntuu että hermoilua on kestänyt jo iänkaiken. Yritän tällaista "rajaa tuhot" metodia, eli JOS päästään perjantaille, hyvä, kun sitten saa vaihtaa viikoksi 6. Siitä JOS pääsee viikon, voi mennä ultraan, joka toivottavasti rauhoittaa. Ja JOS siitä pääsee vielä viikolle 8, voi vetää henkeä, sitten on siirtyminen maagiselle kolmannelle kuulle.:headwall:

Yritän elää kaikinpuolin normaalia elämää, sohvalla maaten aika ei ainakaan kulu. Ja kuvotuksesta olen iloinen koska se kertoo että tällä hetkellä istukkahormonia on ainakin ihan riittämiin.:popcorn:

Ja tunnustetaan kaikki höperyydet: ostin vielä viikkonäytöllisen testin jonka teen huomenna, ja se TOIVOTTAVASTI näyttää yli kolmea viikkoa...

Terveiset kaikille eri vaiheisiin!:wave:
 
Hei vaan!

Ihanaa Barbamama, kiva lukea iloisia ultra-kuulumisia!! :heart: itselläni kanssa oli menkkakipuja viime viikolla, kuuluu varmasti asiaan!

Tänään oli ensimmäinen neuvola-aika, ja paprujahan siellä täyteltiin ja jutusteltiin 1,5 h, sieltä kiirehdin sitten töihin. Sain ajan tuohon np-ultraan 30.11 ja sitä ennen täytyy käydä noissa verikokeissakin vielä.

Oireet vaan pahenee, oksentelua joka aamu, ja jos aamun pääsen yökkimällä tulee oksennus sitten viim. iltaan mennessä. Ruoka ei oikein maistu, kokoajan tekee mieli vaan jotain suolaista naposteltavaa. Rintoja oikeastaan vain kihelmöi mutta öisin kipeytyvät edelleen.

Ei kyllä ole mitään hajua, kumpi on tuloillaan, pahoinvoinnin rankkuudesta jos päätellään, saattaisi olla tyttö, koska pojasta oli vaan lievää öklötystä. Esikoisesta taas oksensin rv 15 asti.

Pienelle tytön tylleröiselle onnea ultraan, itse kävin pojasta tosi varhaisessa vaiheessa ultrassa ja kyllä siellä vaan syke jo näkyi, mutta eipä sitten paljon muuta. Se oli juuri rv. 6, ja ymmärrän että haluat poissulkea tuon kohdunulkoisen, sitä mäkin aina oon pelännyt, ja varmasti moni muukin!

Nyt täytyy jatkaa töitä, mulla on iltavuoro ja olen kotiin päästyäni aivan rättiväsynyt!!

Mukavaa viikkoa kaikille!

terkuin, Enisa ja pikkuinen 8+5
 
Enisa: tsemppiä pahoinvointiin! Ja kamalalta kuulostaa MsMywaynkin raskausoireet :( Apua. Mä kun tein puolikuolemaa jo siihen yökötykseen, joka oli aivan koko ajan, ja väsymykseen. Yökötys on kyllä jo viikon vähän lieventynyt, huono olo on kyllä edelleen, mutta ei sellaista oksennuksen partaalla olemista sentään. Väsymys on täällä kyllä jäädäkseen. Voisin nytkin käydä nukkumaan.

Mä tulen olemaan luultavasti tasan 35, kun ja jos tämä vauva syntyy kesäkuussa. Jos syntyy etuajassa, olen 34. Olen syntynyt myös kesäkuussa.
Tänään 8+0.
 
Tervetuloa uusille !

Pikainen perheeni kuvaus: eli minä olen nyt 31 ja kun vauva syntyy olen saman. Mieheni täyttää tammikuussa 30-v esikoiseni täyttää joukukuussa 7-vuotta ja rinsessa heinäkuussa 6-vuotta... ja sitten karvaiset kaverimme 3 1/2 vuotias uros ja 2 1/2 narttu.

Tänään yhden asiakkaamme kanssa naamatusten väittelimme että olenko raskaana hän ei meinaa millään uskoa... ja on miulla kuitenkin jo jonkin sorin maha !!!

minnarun&rinssi 22+5
 

Yhteistyössä