Minnarun: minkä verran painoa sulle on sitten tullut kerralla? Mä muistan esim. viime raskaudesta, että vaikka söin ihan samoin kuin aiemminkin, yhtäkkiä painoa tuli tyyliin 700g/viikossa tai enemmänkin. Koko aikana jotain 15kg tai enemmän, mutta ne kyllä lähtivät myöhemmin pois. Eka raskaudessa neuvolantäti saarnasi terveellisestä syömisestä, ja olin vähän loukkaantunut, koska söin terveellisemmin ja kevyemmin kuin ennen raskautta, enkä ennen raskauttakaan siis lihonut. Ei kuitenkaan tullut edes mieleeni, että voisi olla raskausajan diabetes, eikä neuvolassakaan kukaan ihmetellyt. Nyt pelottaa ajatus tuosta eri tavalla, kun mun äitillä on olleet sokerit koholla, eli diabetesriski hänellä on suuri (kai luultavasti diabetes tulossa jossain vaiheessa), ja äidinäidillä on diabetes. Samoin meidän kuopus oli iso, miltei kilon esikoista isompi, ja 4cm pitempi, jumittui miltei hartioista... Voihan se toki kai olla muutenkin iso lapsi, kun meni yli ajankin, mutta hirvittää ajatus 5kg lapsen ponnistamisesta maailmaan. Siksi tuntuu ihan hyvältä, että "pääsin" tuohon sokerirasitukseen. Menen jo ensi viikolla, ja sitten toisen kerran joskus rv24 (ellei nyt sitten jo jää kiinni).