<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Me käytiin varhaisultrassa rv 6+6 ja siellä näkyi hyvin syke =) Kannattaa odotella ainakin 6+ viikoille, jos ei halua turhaan stressiä. Sitä ennen sykettä ei välttämättä näy.

Tänään oli ensimmäinen neuvola. Eipä siellä mitään muuta kuin niitä papereita taas kasa mukaan ja paino + verenpaine. Nyt pitäisi soittaa aika ultraan. Toivottavasti saan ajan heti siihen 11+ viikolle. Se on meillä se paniikin paikka. En halua odotella yhtään kauempaa. Jos siellä on kaikki ok, niin ehkä sitten vasta uskaltaa kunnolla iloita raskaudesta. Edelleen on vahvasti "JOS kaikki menee hyvin" fiilis.
 
Heippa taas!

Voi ei pahoittelut ja voimahalaus sulle Liljankukka :hug:

Sydänäänilaite tuli alku viikosta ja minä tietenkin heti aloin kuuntelemaan, 1,5h tunnin etsimisen jälkeen, löytyi nopeampi syke, ja eilen taas kuului samanlainen syke, en ole ihan satavarma onko vauvan, mutta oli kyllä tosi nopea.. Mies lupasi laskea tänään sykkeen, jos huitelee jossain 160 huipulla niin oikea on!! Nauhoitetaan syke ja sitten lasketaan monta kertaa lyö. Meillä on myös jossain koneella pojan syke tallella, ja siis rv 10 löytyi!

Pahoinvointi on alkanut helpottamaan, ei oksentelua enää läheskään joka aamu, jotkut hajut ällöttää, ja roskikselle en pysty vieläkään menemään.
Mutta ihan selvästi pahoinvointi on väistymässä.

30.11 on sitten Np-ultra, siihen asti taas piinistellään!!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Niin meillä arvas anoppi isänpäivänä, kun masu näkyi kuulemma selvästi ja muuten mulla on aika littana tuo mahan alue. onnitteli sitten kovasti, lisäksi mun äiti tietää ja sisko ei muut! Lapsille ei olla kerrottu ovat vielä niin pieniä, esikoinen tosin jo ehkä ymmärtäisi mutta pikkumies ei!

t. Enisa rv 10+0
 
liljan kukka:hug:

Täällä käyty tnä ultrassa 6+0,ja ruskuaispussi näkyi,ja joku valkoinen sen ympäröimänä,puhui jostain sikiön jostakin,mut en muista nyt enää varmaksi mikä ja mistä kun olin niiin sekasin siinä maatessa! Mutta sain uuden ajan viikon päähän,ja totesi vain että ei ole kohdunulkopuolinen eikä tuulimuna.

mävaan kun niin toivoin jo näkeväni ne sydämen lyönnitkin..mutta sanoi että se on aivan liian turhan pieni vielä
 
Kiitokset kaikille myötäelämisestä. :heart: Jospa kävisi vaikka samoin kuin Barbamamalle, että km:n jälkeen heti seuraavasta kierrosta pysyvämpi plussa. Onneksi on vielä ovistestejä jäljellä...

Tällä erää palailen vielä takaisin kuumeilijoiden puolelle... :wave:
 
Liljan kukka : :hug:

Tervetuloa uusille !

Aina käyn lukemassa mut en viime aikoina oo saanu kirjoitettua mitään mut nyt pitää purkautua tänään se tapahtui jäin kiinni sokerirasituksessa perjantaina haen mittarin kotiin ja alkaa kotiseuranta koetan perehtyä ruokavalioon... arvasin kyllä et käry tulee kun paino nousee vaikka olen kurinalaisesti syönytkin.. no onneks pääsin näille viikoille asti puhtain paperein...

Eilen oli lääkärin neuvola kohdunkaulaa 3 cm kiinteä ja kiinni.. kaikki muutoin oikein hyvin sf-mitta menee yläkäyrällä.

Mymosa: tiedän tuon tunteen, inhottava jos kemiat ei kohtaa eikä voi asioista puhua avoimesti miulle kävi niin kakkoselle kohdalla olisi ollut vaikka mitä puhuttavaa mut ei onnannu ni ei.. meillä ei ole muuten mihin vaihtaan kylässä ys ainut terkka äitiys puolella ja tällä kertaa melko tyytyväinen hänen toimintaan olen ollut. Vaihda ihmeessä jos mahdollista siulla on tarve isoista asioista puhua.

Näin omanapaisesti vain sokerikokeen murtamana aloitan tutkimaan uusia ruokavalioitani jo pelkästä ajatuksesta on nälkä ;)

minnarn&rinssi 24+0
 
LiljanKukka: pahoittelut!! Iso halaus. Voi harmi, olin niiiin iloinen sun puolesta, kun yritystä takana jo useampi kierto. Toivottavasti tosiaan teet "barbamamat" !

Täällä oireet lieviä tänään, ja kamala keskenmenonpelko iski :( Mutta ei auta kuin odotella, mitä tuleman pitää.
 
Eilen ja toissapäivänä oli maha kipeenä, aloin jo miettimään et tässäkö tää nyt on.. Tänään tein aamulla digiraskaustestin, mihin tuli teksti "raskaana 3+". Eikös tuon pitäisi tarkoittaa, että nyt menossa rv 5+? Omien laskujeni mukaan (tikutin oviksen) nyt olisi vasta 4+4. No joo.. Hyvä näin
Varasin tänään ekan neuvola-ajankin, se olisi 13.12. Raskausviikkoja silloin kasassa kai 8+2. Juttelin samalla hoitajan kanssa siitä, milloin kannattaisi aikaisintaan mennä varhaisultraan. Oli sitä mieltä että lähempänä sitten kun rv7+ alkaa. Eli mietin, jos yrittäisi varata varhaisultran ihan joulukuun alkuun.

Kati ja Junnu
 
Varasin ajan nt-ultraan. Enää 3 viikkoa odottelua. Jännää! Voi kumpa kaikki olisi hyvin...

Sokerirasitukseen minäkin menen, mutta kuulemma vasta rv 20+. Se oli ihan mukava yllätys, ettei siitä tarvitse vielä stressailla =)

Täälläkin on ehkä hieman pahoinvointi helpottamaan päin. Hyvä niin! Kahdessa hyvin sujuneessa raskaudessa pahoinvoin vain rv 6-8, mutta keskeytetyssä loppuun asti. Siksi se jopa helpottaisi pelkoja, jos olotila nyt paranisi.
 
Minnarun: minkä verran painoa sulle on sitten tullut kerralla? Mä muistan esim. viime raskaudesta, että vaikka söin ihan samoin kuin aiemminkin, yhtäkkiä painoa tuli tyyliin 700g/viikossa tai enemmänkin. Koko aikana jotain 15kg tai enemmän, mutta ne kyllä lähtivät myöhemmin pois. Eka raskaudessa neuvolantäti saarnasi terveellisestä syömisestä, ja olin vähän loukkaantunut, koska söin terveellisemmin ja kevyemmin kuin ennen raskautta, enkä ennen raskauttakaan siis lihonut. Ei kuitenkaan tullut edes mieleeni, että voisi olla raskausajan diabetes, eikä neuvolassakaan kukaan ihmetellyt. Nyt pelottaa ajatus tuosta eri tavalla, kun mun äitillä on olleet sokerit koholla, eli diabetesriski hänellä on suuri (kai luultavasti diabetes tulossa jossain vaiheessa), ja äidinäidillä on diabetes. Samoin meidän kuopus oli iso, miltei kilon esikoista isompi, ja 4cm pitempi, jumittui miltei hartioista... Voihan se toki kai olla muutenkin iso lapsi, kun meni yli ajankin, mutta hirvittää ajatus 5kg lapsen ponnistamisesta maailmaan. Siksi tuntuu ihan hyvältä, että "pääsin" tuohon sokerirasitukseen. Menen jo ensi viikolla, ja sitten toisen kerran joskus rv24 (ellei nyt sitten jo jää kiinni).
 
Liljankukka: Mulle sanottiin km:n jälkeen että kroppa harjoitteli ja seuraavassa raskaudessa keho tuottaa enemmän hormoneja. Sanoi myös että tiputtelua voi pitää "menkkoina" ja laskea siitä kierron alkavaksi. En uskonut mutta varmuuden vuoksi sitten pupuiltiin kovasti oletettuna ajankohtana ja niin siinä kävi että tärppäsi ja hormoneja niin paljon että oksentelin 23 viikkoa. Tiedä häntä, mutta TSEMPPIÄ!
 
Hei ketjulaisille!

Kävin eilen varhaisultrassa, sentin mittainen pienokainen siellä oli ja sydän löi. Koko vastasi päivälleen laskujani. Nyt on tosi helpottunut olo. Tiedän kyllä että riskejä on edelleen pilvin pimein mutta on tässä jo aika moni asia mennyt hyvin kun tähän on päästy. Neuvolaan on kymmenisen päivää.

Kerroin kuopukselle (9 v) eilen kun olen jatkuvasti joutunut kieltämään että äidin päällä ei saa hyppiä (huono olo nimittäin). Poika innostui valtavasti. Täytyy nyt tosiaan toivoa että kaikki menee hyvin kun valmiina olisi innokas isovelikin.

Hyvää viikonloppua toivoo Keskeneräinen 7+0
 
Perjantai!!

Keskeneräiselle: ihana lukea iloisia ultra-uutisia!

Onpas tämä viikko mennyt nopsaan. Eilen iltavuoron jälkeen nauhoiteltiin tuota nopeaa löytämääni sykettä, ja kyllä se vauvan on, syke oli 174 hujakoilla.. tarkoittaako tuo nyt tyttöä, kun eikös tytöillä ole nopeempi syke? Kertokaahan viisaammat. ;) esikoisesta veikattiin sykkeiden perustella kokoajan tyttöä, ja tyttö tuli. Pojan syke taas oli 160 luokkaa.
Pääasia että syke löytyi, pikkuinen ilmeisesti liikkui tiuhaan tahtiin koska välillä syke hävisi ja jouduin etsimään uudestaan. :)
Miten sitä malttaisi odotella vielä reilun viikon np-ultraan! no pakkohan se vaan on.

Ihanaa että monella alkaa jo pahoinvointi hellittämään, täälläkin siis huomattavasti parempi olla, väsymys tosin vaivaa kokoajan ja yöllä täytyy rampata vessassa kokoajan.. mutta muuten on vaan niin mahtavaa olla taas raskaana!

Mukavaa viikonloppua kaikille ja palaillaan!
Tämä tyttö lähtee tänään jouluostoksille, ajattelin olla ajoissa kerrankin, yleensä mulla jää lahjojen ostelu viime tippaan!!

t. Enisa ja pikkuinen 10+2
 
Keskeneräinen: Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Mullakin oli raskausdiabetes ensimmäisessä raskaudessa. Silloin ei ollut mitään kotimittauksia tms. vaan neuvottiin vain syömään terveellisemmin. Tyttö oli syntyessään ihan normikokoinen. Toisessa raskaudessa diabetesta ei ollut vaikka kiloja kertyi enemmän ja lapsikin oli isompi (tosin viihtyi masussa yli 2 viikkoa siskoaan kauemmin ja oli myös 5 senttiä pidempi niin ei ihme, että painoakin oli kilon enemmän). Tuntuu ohjeetkin vaihtelevan kunnittain ja vuosittain ketä kokeisiin lähetetään. Ota näistä siis selvää...
 
Liljankukka :hug:

Keskeneräinen onnittelut ihanista ultrakuulumisista! =)

Olen kyllä ahkerasti lueskellut kirjoituksianne, mutta kirjoittelu nyt taas jäänyt vähemmälle..:ashamed:
Mulle ei sokerirasituksesta ole vielä puhuttu mitään, tosin kerran olen vasta neuvolassa käynytkin. Kahdessa aikasemmassa raskaudessa testit otettiin, ja aion kyllä tässäkin käydä.
Terveisiä myös rakenneultrasta!!! Masussa kaikki oikein hyvin, pieni akrobaatti siellä jumppaili :D :heart: lapsille kerrottiin myös vihdoinkin ja iloisina ottivat tiedon uudesta pikkusisaruksesta vastaan :)

Tähti ja akrobaatti 20+5
 
Pikaisesti vain. tänään hain mittarit kahdesti viikossa 4-6 näytettä ennen ruokaa ja tunti ruoan jälkeen. Miun muruset on ollu ihan normikokoisia joten sokerit ei ole lasteni kokoon vaikuttanut ruokavalio on auttanut niin hyvin pitämään sokeir aisoissa...

Painoa on siis tullut jo 7 kg ja minulle se on paljon kun ylipainoa on alla ja toive että minun kokoiselle tulisi se 8-12 kg... neuvolan täti ei ole sanonut painosta mitään itse siitä enenmmän olen ollut huolissani. Edelliseltä tuli koko aikana 4,6 kg esikoiselta 18 kg

minnarun&rinssi 24+2
 
Pieni tytön tylleröiselle: Mies tilasi Ebayn kautta tuli maksamaan jotain 15 puntaa postikulujen kanssa. Suomesta ainakin Raskauskeijusta löytyy: raskauskeiju.fi.
Suosittelen lämpimästi :) bongasin sydänäänet ensimmäisen kerran rv 10, ja nyt olen kuunnellut aina silloin tällöin. Tuo turvaa siitä että vauvalla on kaikki hyvin! Jos ostat niin kannattaa kuunnella ihan alhaalta, hieman häpykarvoituksen yläpuolelta, ja vauvan syke on nopea paljon nopeampi kun oma sykkeesi, kuulostaa ehkä hieman hevosen laukalta!

Viikonloput taas vietetty, pahaolo alkoi uudestaan ja tänä aamuna jouduin oksentamaan mahanestettä, kun masussa ei ollut mitään :( koko viikonlopun väänsi mahaa kun mahataudissa olisin ollut, nyt väsyttää kun on tullut valvottua!
Viikon verran oli niin hyvä olo, ja luulin että helpotti jo!!

Iltavuorosta naputtelen, miten sitä jaksaisi, kun meinaan tähän nukahtaa!!
Mulla rinnat on muuttunut myös verisuonet kuultaa läpi ja ovat tosi arat kosketukselle varsinkin iltaisin.

Mä niin odotan jo ensi lumen satamista ja esikoinenkin kokoajan kyselee äiti koska lunta tulee.. Joulu saa sitten luvan olla valkoinen! :xmas:
ostin jo ensimmäisen joululahjankin tytölle, baby born nuken, tosi söötin näköinen oli siellä paketin uumenissa.

Mukavaa viikkoa toivottelee väsynyt Enisa ja pikkuinen 10+5
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä tilasin raskauskeijulta ihan halvimman dopplerin ja sillä alkoi äänet kuulua joskus rv 14 ihan kunnolla. Eilenkin toki sai vielä ihan etsimällä etsiä ja kuunnella, meinas huoli jo tulla, mutta kyllä se sieltä välillä kuului pikasen.

Meillä äänet kuulosti alkuun junalta, nyt ne on vissiin sekoitus laukkaa ja junaa :)
 
Hei.
Kolmas siis tulossa.. 08.05.2012. Poikaolo..mutten vielä uskalla toivoa nostattaa liiaksi..kaksi tyttöä on ennestään.
Yhtäkkiä muistin sen sormustestin..ja pojan laillahan se heilui vimmatusti edestakaisin :) ..tytöiltä pyöri rinkiä..taikauskoinenko? ;)
Ikää on 30..ja huh että voikin olla työläämpää kantamista, kuin parikymppisenä :)
 

Yhteistyössä