<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
onnittleut Niisku! jouluprinssistä!

Filuurille vielä tähänkin pinoon paljon halauksia ja osanottoja. Toivotaan, että toivut pian ja että saisitte sen plussan seuraavaksi syliin asti.

facebook ryhmästä, meillä on elokuussa la:n omaavilla naikkosilla oma suljettu ryhmä. Mutta jos tähän pinoon kaavaillaan omaa, haluan ehdottomasti mukaan.

ON: oireita on edelleen tosi vähän. Rinnat aristaa, hiukan äklöttää välill, hiukan on kohdun repäisykipuja ja väsymystä. Siinäpä se. Perjantaina varhaisultraan. Nyt neuvolan laskujen mukaan miula olis viikkoja 6+3 omien päätelmien mukaan 5+6, joten nähtäväksi jää kumpi on lähempänä ;)
 
nonii..rakenneultrassa käyty..poikaolon voi nyt sitten muuttaa poikalupaukseksi :) on se ihmeellinen tuo äidin mieli..mitkään "merkit" ei viitanneet poikaan ja silti oli tosi poikaolo..ja varmaksi sen ultraaja sanoikin äsken.. Nyt vaan odotellaan sitten..muuten kaikki tuntu olevan ookoo..
 
Vähän sekavissa tunnelmisa tänne päätin kirjoitella, osa ehkä muistaakin mut kolmatta kaipaavista.

Meillä oli yritystä takana 7 kiertoa, kun päädyttiin ikävään tilanteeseen ja erottiin miehen kanssa viime kesänä. Pitkään aikaan ei oltu yhteyksissä, kunnes päätettiin kokeilla uudestaan. Muutamat kerrat käytiin ulkona, vietettiin aikaa kotona yms. Sitten pääs tapahtumaan vahinko. Yhdessä ollessa ei oltu käytetty mitään ehkäsyä muutamaan vuoteen ja ehkä sitä ajatteli ettei nytkään mitään tapahdu. Testi näytti kuitenkin muuta. Kun plussa testiin ilmesty, päättikin mies ettei halua jatkaa ja katkas kaikki välit niin muhun kun jo olemassa oleviinkin lapsiin. Nyt sitten odottelen yksinäni tosiaankin hyvin sekavissa tunnelmissa. Kova vauvakuume vaivannut jo muutaman vuoden ja kolmas lapsi oli toiveissa kauan. Osasipahan vaan pieni valita todella huonon ajan : / Viikkoja taitaa olla kasassa 5+1. Kovasti mietityttää miten sitä pärjää yksinään kolmen kanssa. Tai miten pärjään yksin, jos raskaus onkin tosi vaikea. Ajatuksiaan ei oikeen osaa pukea sanoiksi. Pahalta tuntuu myös tänne asiasta kirjoitella, kun tiedän monen täälläkin yrittäneen todella, todella kauan. Tuntuu vaan, että johonkin pitää vähän saada purkaa omia tuntoja.
 
Heja..
Ompa hankala tilanne, mutta eikai tollasessa tilanteessa voi tehdä kun oman sydämen mukaan. Lapsen kanssa pärjää varmasti..asuuko sukulaisia tai ystäviä lähellä? Neuvolassakin kun ottaa asian puheeksi, varmasti apua löytyy myös sitä kautta. Ehkä miehesi muuttaa mieltään vielä kun alkushokki menee ohi.. Joka tapauksessa..paljon voimia sinulle!
 
Heja muistan teidän tilanteen viime kesältä, eikös mies sillon lähteny nuoren tytön matkaan ja "unohti" lapset? Tosi haastava tilanne kyllä, en voi kauheesti kannustaa myöskään lämmittelemään suhdetta mieheen johon ei voi luottaa. Voisi pian olla, että siulla olis entistä hankalampi tilanne. Itsekin olen todella vaikeista tianteista elämässäni selvinnyt, jos yhtään (ei tietenkään nyt tunnu siltä, mut myöhemmin) lohduttaa, niin asioilla on tapana järjestyä! Voimia!
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Oon ollu laiska enkä oo jaksanu kirjotella.. lukenu kyllä oon:) Täällä kaikki hyvin. nt ultrassa kävin 22.12.11 j siellä kaikki mallillaan.. niska turvotus oli jotain 1,2 ja veri vastauksia ei oo vielä tullu.

Heja: Mä muistan sun jutun myös ja mietinkin sitä tossa joku aika sitten, että mitä mahtaa teille kuulua.. ihanaa että on vauva tulossa, mutta ikävää että mies ei ymmärrä menetystään... :( Sulla on kyllä stressaava tilanne.. Miten teijän asumis kuviot on tän välin ollu?pistitteko kodin myyntiin tai jotain? ettekös jossain aika landella asunu?
 
Niisku Onnittelut pienestä miehestä :flower:

Filuuri :hug:

Heja Miekin muistan siut kuumeilijoiden puolelta. Kuulostaa vaikealta tuo teidän tilanne, toivottavasti päädytte vielä johonkin teille hyvään ratkaisuun. Ihanaa kuulla teidän raskausuutisista.

Maijamehi Onnittelut hyvistä ultrakuukumisista. Meillä ei sitten ole lasketussa ajassa kuin alle viikko eroa.

-Daniella Onnittelut myös hyvistä ultrakuulumisista :)

Omaa napaa Kävin itsekin np-ultrassa toissapäivänä. Saatiin hommattua lapsenvahdit, joten mieskin pääsi mukaan :) Siellähän se Junnu oli, vilkutteli ja sätki menemään :) Kooltaan vastasi neuvolan laskemaa, eikä tikuttamani oviksen mukaista (eroa siis kuusi päivää), mikä oli melkoinen ylläri. Niskapoimu oli 1,0mm, eli hyvältä näyttää. Verikokeiden tuloksia odotellessa vielä..
Tuntuu, että maha kasvaa jo melkoista vauhtia. Normihousut ei meinaa enää millään mahtua päälle. Paino on tippunut plussauksen jälkeen (vaikken olekaan oksennellut), eli mistä tuo maha oikein tulee..? ;)

Hyvää uutta vuotta kaikille :)

Kati ja Junnu 11+5
 
Niisku: Onnea pojasta!!! Ihana joululahja :heart:

Äitee: Onnea poikalupauksesta ja muutenkin hyvistä ultrakuulumisista!

Maijamehi, Daniella, Kati: Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Ihanaa, kun saa onnitella kerralla näin montaa =)

Heja: Onnea raskaudesta! Harmillista, että miehesi jänisti taas ja jätti sinut toistamiseen ikävään tilanteeseen. Minäkin jäin miettimään mitä sinulle on tapahtunut edellisten viestittelyjen jälkeen. Vieläkö asutte siellä teidän yhteisessä kodissa? Jättikö miehesi sen nuoren tytön? Ette ilmeisesti ehtineet vielä erota virallisesti? Oletko saanut koottua tukea ympärillesi? Se tulee varmasti tarpeeseen etenkin, jos teille tulee ero ja jäät yksin odottamaan uutta tulokasta. Voimia!

Barbbis 15+0 POKS
 
Onnea hyvistä kuulumisista :)

Heja: voimia ristiriitaisiin tunteisiin :hug:

Eilen viimeinen työpäivä nyt taqlviloma ja 10.1 alkaa sitten äitiysloma varhennettuna. Ihana jäädä kotiin ja noiden vanhempien kanssa opetella uudet elämän rytmit ja alkaa kotia pikku hiljaa valmistamaan vaaville. Äitiyspakkauskin tuli viime viikolla ja poikalupauksen kanssa olin hyvin tyytyväinen värityksiin ja muutenkin vaateet oli oikein mukavia.

Hyvää Uutta Vuotta 2012 minnarun&pikku-ukko 30+3
 
Äitee81 Ei ikävä kyllä asu oikeen ketään tuttuja/sukulaisia lähellä. Lasten isän sukua vaan ja niistä ei kyllä apua ole.

emmin Nuoren tytön matkaan lähti, se juttu tais kestää reilun viikon. Kyllä ne asiat varmaan jotenkin järjestyy, satun vaan olemaan aika stressaaja-luonne eikä se yhtään helpota näitä juttuja :ashamed:

-Daniella Taloa ei ehditty myydä ja me jäätiin tänne lasten kanssa. Helppoa ei oo, mutta asuntoja ei täällä päin hirveesti oo tarjolla eikä toiselle paikkakunnalle muutto tunnu hyvältä. Nyt sit oon taas hieman tyhjän päällä ja asunto-kuvioit joutuu jälleen miettimään uudestaan. Asutaan tosiaan ihan keskellä peltoja.

Barbamama35 Kiitos! Täällä tosiaan vielä lasten kanssa asun. Se suhde nuoreen tyttöön ei alkua pidemmälle jatkunut. Me ei naimisissa oltu, välillä tuntuu, että asiat ois järjestyny helpommin jos oltais oltu. Ystävät ja oma äiti on tukena olleet niin paljon kun reilun 100km päästä käsin voivat olla.


Kiitos kaikki, kylläpähän helpotti kun sai vähän omaa oloa purkaa. Tää lapsi on kaikesta huolimatta toivottu ja odotettu, vaikka hieman vahingossa alkunsa saikin. Toisaalta sitä kovasti toivoo, että mies ois vaan järkyttynyt uutisesta, jota ei kumpikaan odottanut, mutta toisaalta tekis mieli jo saattaa tää kaikki päätökseen. Olis vaan kiva, jos tää pieni toukka sais edes mahdollisuuden syntyä "kokonaiseen" perheeseen. Tuntuu ettei raskaudeta oikeen voi/uskalla nauttia ennen kun saa asiat jotenkin järjestymään. Niin kun tossa jo mainitsin, että oon tosi kova stressaamaan asioista eikä se varmasti oo hyväks tälle pienelle. Toinen puoli musta haluis selata vauvanvaatteita ja muita vauva-tarvikkeita, toinen puoli stressaa tätä tilannetta ja sitä pysyykö pieni matkassa mukana, viime kesän keskenmenot varjostaa vieläkin ikävästi. Vaikka eipä ne asiat stressaamalla tästä parane suuntaan eikä toiseen:ashamed:

Mutkin sais varmaan lisätä tonne listalle. Eli LA ois 29.8 ja jo tässä vaiheessa raskautta on ihan poikaolo. Kaikki ällöttää (tyttöraskaudessa ei ollu huono olo kertaakaan, poikaraskaudesa oksentelin melkeen 30vko) ja hirvee himo kaikkeen rasvaseen ja lihaan. Varsinkin kebabia himoitsen ja se ihan normaali-oloissa aiheuttaa oksennus-reaktion :D Makeeta ei tee mieli ollenkaan, kaikki joulusuklaat on syömättä. Tissikipu on ihan järkyttävää, kummassakaan edellisessä ei oo tämmöstä ollu. Muutenkin tuntuu, että oireet on tässä kolmannessa tullu monta kertaa vahvempina. Toivottavasti tää ällötys helpottaa aiemmin, kun ekassa raskaudessa, mieluusti eläisin seuraavat kuukaudet muualla, kun vessassa;) Vaikka on tää pieni sen arvonen, että jos vaan matkassa pysyy ja se vaatii vessaan muuttamisen, niin kyllä mä sielläkin voin asua!


Heja & toukka 5+5
 
mymosa
Hejalle paljon voimia :) Muistan tapauksen tuolta kuumeilupuolelta ja kiva kuulla kuulumisia, vaikkei ne toisaalta niin iloisia olekaan.

Joku muu saa kyllä nyt hoitaa päivitykset ja muut.. Täällä alkaa väsymys olla niin etten jaksa enää olla "kii" palstassa.. :(
24.3 alkais äitiysloma, sinne asti jos töissä pärjäis.. En tiedä sitten vaikuttaako noi insuliinit näin, että heikotta ja väsyttää.

23+0
 
Kerronpa nyt teillekin kun lupasin kuulumisia laitella välillä: Mä poistun odottajista häntäkoipien välissä, meidän elokuun pientä ei ole koskaan ollutkaan vaan osottautui tuulimunaksi. Viikot piti olla 8+4, mutta alkiota ei näkynyt. Nyt odotellaan kutsua tyhjennykseen.
 
Santtu: Voi ei! :'( Tämäkin vielä! Ihan hirmuisesti voimia tämän kaiken käsittelyyn. :hug:

Minnarun: Olen niiiiiiin kade! Nyt alkaa jo miettiä aika useinkin äitiysloman alkua. Taloudellisesti olisi järkevää olla töissä niin pitkään kuin pystyy, mutta en tiedä jaksanko. Olen sairastellut niin paljon, että voimat on välillä jo tässä vaiheessa tosi vähissä. Täytyy hieman miettiä tuota vaihtoehtoa, että pitäisi lomat jo ennen äitiyslomaa ja senkin varhennettuna. Sitten pääsisi jo melko nopeasti lepäilemään. Tosin tuo on sitten pois äitiysloman loppupäästä : /

Barbbis 15+3
 
Mä käyn täällä vielä vähän kurkkimassa. Niin pahoillani Santtu teidän puolesta. :'( Sitä niin toivoisi, että niiltä joilta on kauhalla otettu, myös kauhalla annettaisiin, eikä niin että lisää viedään. Hurjasti jaksamista ja toivottavasti tyhjennys sujuisi niin hyvin kuin mahdollista. :hug:

Ja Aanna toivottavasti teidän kromosomitulokset tulisi pian ja osottautuisi vaan vääräksi hälytykseksi. Todennäköisyys terveeseen vauvaan tuolla riskillä kuitenkin yli 99%. Tiedän tuon odottelun tunteen ja se onn hirveää. :hug:

Ja vielä oma raportointi, niin kuin jo tiesin kun ilmoitin listalta poistuvani, niin maanantaina lääkäri totesi raskauden menneen kesken ja nyt käynnissä lääkkeellinen tyhjennys. Toivottavasti pääsen kuitenkin liittymään takaisin seuraanne tämän vuoden aikana, koska uusi yritys aloitetaan varmaan heti kun ekat menkat loppuneet.
 
Filuuri: suuret pahoittelut sulle! Ja kiitokset tsempityksestä. Tuloksia odotellaan vieläkin. Totta, että todennäköisyys olis terveen puolella, mutta jollekulle se sitten sattuu kohdalle se epätodennäköisempikin :(

Santtu81: voi itku, pahoittelut sulle!

Muuten täällä väsyttää edelleen, maitoa on alkanut vähän jo tulla, supisteluja pikkuisen, mutta se on mulle normaalia. Punktion jälkeen supisteli reilummin. Edelleen kummaa painontunnetta vatsalla kyllä, siis tuon punktion jälkeen tuli :( Vauvan liikkeitä tunnen välillä. Siksikin tuntuisi kamalalta, että vauvalla olisi jokin vika ja raskaus jouduttaisiin keskeyttämään :(
 
Aanna noinhan se on, että todennäköisyys se on pienikin sellainen ja siksi niihin jatkotutkimuksiin ohjataan. Ja aina on niitäkin jotka hurahtaa seulasta läpi ilman mitään ja myöhemmin vasta selviää totuus. Seulahan paljastaa vaan 70-80% tapauksista, vai miten se nyt olikaan. Itselle kävi niin, että todennäköisyys kromosomeiltaan terveeseen lapseen oli 80%, mutta oltiin sitten kuitenkin sen 20% puolella. Kovasti tekisi mieli jotain lohduttavaa sanottavaa keksiä, mutta tiedän ettei piina väisty ennen kuin tulokset on tulleet. Jaksamista siksi vain toivotan ja pikaisia hyviä uutisia testeistä. :hug:
 
Santtu81 Voi ei:hug: Paljon voimia myös täältä.

Täällä on ollut aika tapahtumarikas päivä. Aamulenkillä metsästä juoksi yhtäkkiä irtokoira, joka yritti käydä omien koirien päälle, mutta kun omat sain syliin, koira purikin mua. Loppupäivä menikin sit lääkärissä. Jäykkäkouristus-rokotteen tehosteen antoivat ja antibiootteja+särkylääkettä myös. Kamalat vekit kädessä. Vähän arveluttaa, vaikka lääkäri olikin sitä mieltä, että nää lääkkeet sopii raskaana oleville ja ettei rokotteestakaan oo haittaa. Sitä vaan yrittää ajatella, että pahempaa olis kärsiä kaiken maailman tulehdukset ja muut. Tämmösinä hetkinä ois kiva, kun joku olis apuna lasten kanssa! Voi olla vaan ilonen ettei lapset ollu mukana tai ettei ite ollu esim ihan viimesillään, siinä ois voinu käydä paljon pahemminkin.

Lääkärissä oli hieman ikävä tilanne. Lääkäri kysyi raskaudesta, että onko suunniteltu vaiko ei. Piti vastata, että on (vaikka täsä tilanteessa se ei ihan ollutkaan), mutta suusta lipsahti ettei ihan suunniteltu ole, mutta silti rakas jo nyt. Lääkäri yritti melkein väkisin tarjota aikaa keskeytykseen ja puhui miten kaksi lasta on ihan riittävä määrä. Jäi todella kurja olo:( Tuntu, että lääkäri yritti koko ajan syyllistää mua raskaudesta, puhui rokotteestakin, että parempi olis tää tehostekin ollut laittaa ilman raskautta ym. Ei yhtään kivaa, mitäs se edes vieraalle lääkärille kuuluu miten monta lasta kenelläkin on..


Hieman ikävissä tunnelmissa, Heja ja toukka 6+0
 
Heja: siis järkyttävää puhetta siltä lääkäriltä! Eikö tuollaisesta voisi jo melkein valittaa? Törkeää mun mielestäni puuttua tuollaiseen asiaan ja vielä jotenkin syyllistämällä. Kurjaa.

Täällä edelleen ootan tuloksia. Valitettavasti eivät luvanneet niitä varmasti edes tänään, kun eilen soitin ja kysyin. Ne piti tulla muutamassa päivässä, mutta nyt on mennyt jo viikko punktiosta ja kaiken lisäksi edessä on kolmen päivän viikonloppu :(
 
Aanna Joko on tuloksia kuulunut? Tää lääkäri ei onneks oo oma lääkäri, jouduin ihan eri kaupungissakin lääkärissä käymään (ollaan kyläilemässä muualla) eli tuskin tähän enää ikinä törmään. Muuten valituksen varmaan olisinkin tehnyt.


Mä olen vähän ruvennut pikku hiljaa iloitsemaan tästä pienestä ihmeestä. Välillä vähän hirvittää, mutta päällimmäisenä on jo ilo ja hyvät fiilikset oman jaksamisen suhteen. Kyllä mä tätä selviän yksinkin:) Omituinen pelko on vaan iskeytynyt takaraivoon. Tuntuu etten uskalla tästä kenellekään kertoa. Vielä mennään niin aikasessa, että tuskin vielä olis tarvettakaan, mutta mitenköhän sit myöhemmin. Tuntuu, että ihmiset tuomitsee heti, ihan niin kuin tää lääkärikin. Muutamalle "kaverille" jouduin olosuhteiden pakosta kertomaan ja sieltäkin tuli täys tyrmäys. Sen vielä kestää, että ite epäröi omien ajatusten kanssa, mutta ei niitä muiden pitäis lytätä:| Ehkä niiden pitäis vaan antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ite haaveilla niistä pienistä vaatteista ja kutiteltavista pikku-varpaista :heart:

Heja+toukka 7+0
 
Heja:hug: Mä en oo vielä kertonut omille vanhemmilleni, tosin kyllä ei olla kerrottu juuri muillekaan. Eniten mua kuitenkin jännittää just vanhempieni suhtautuminen. Vaikkakin tää on kyllä toivottu, ei niinkään silti suunniteltu.

Maijamehi ja katkarapu rv 13+6
 
Santulle ja Filuurille isot pahoittelut.:hug:

Heja: olipa todella törkeä lääkäri! Itsekin olen hiukan jännännyt, joudunko jonkun asiattoman lääkärin käsittelyyn, tilanteeni on sellainen että kaikki eivät todellakaan olisi suositelleet tätä raskautta. Kyllä välillä pelottaa itseäkin, yritän vain ajatella että nyt mennään tässä tilanteessa ja turha enää jossitella. Mutta olisi tosi hirveää jos vielä ulkopuoliset alkaisivat hirveästi päivitellä.

Väsyttää paljon, unet ovat tosi surkeat. Olen menossa asian kanssa lääkärille, ja neuvolakin seuraa huolestuneena tilannetta. On vain konkreettiset keinot vähän vähissä.:|

Keskeneräinen + Kuopus 14+6
 
Huh huijakkaa mitä mölymahoja on tiellenne sattunu.. miun mielestä jokaisen pitäisi kunnioitttaa toisen päätöstä vaikka se ei aina niin järkevältä omasta mielestä tuntuisi. Voimia omiin päätöksiin älkää antako muiden määräillä.

Mie oon kamalan onnekas kukaan ei oo tullu sanomaan poikki puolista sanaa lähinnä kaikki ihan innoissaan mut varmaan anoppinikin mielestä ikäni on nyt sopiva,ikäeroa on ensimmäisiin tarpeeks. No ensimmäisiltä sitä palautetta sitten tulikin osa ei niin suoraan.

Täällä ollaan nyt toista äitiyslomapäivää kotona ja tuntuu jo nyt siltä et aika vaan menee ja mitään en oo saanu aikaiseks. odottelen uutta pesutornia et pääsen pesemään uusia liinavaatteita ja vauvan nuttuja vanhalla pesee vaan enää pakollisen siitä tippui luukku yks päivä ja nyt siinä on hienot patentit :) Ei näy tässä torpassa vielä vauvan tulo odottelen rahapäiviä et pääsis kirppiksille ja kauppoihin katselemaan pikkuiselle vaatetta jne. jotenkin tuntuu et vielä ikuisuus mut sitten kuitenkin ihan kohtahan se jo on :)

Huomenna ultra, jännittää pikkuisen tapaaminen mitä sinne kuuluu ja onko asettunu mihin asentoon, mie epäilen et su aamuna olisi kääntyny nimittäin teki niin kipeää kylkeen ja maha muljahteli niin rajusti et hieman epäilen et jotenkin siellä on nyt käännytty. Tähän asti pikkuinen on pyörinyt ympyrää neuvolatätikin sanoi ettei tästä voi yhtään mennä sanomaan miten perin on.

Vihdoinko meille talvi tuli ? on nyt muutamana päivänä hiihtämässä käyty ja tänään mennään luistelemaan en luistimia meinaa kyllä jalkoihini laittaa mut kentän reunalla sitäkin aktiivisempi meinaan olla :) On odotettukkin et talvi tulisi ja päästäsiiin talvisten harrastusten pariin.

Minnarun&pikku-ukko 32+0
 

Yhteistyössä