<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
kiitos Aanna ja Filuuri. Huomenna mene aamulla lääkäriin ja saan todennäköisesti sen panacodin jota jo aikaisemmin ehdottelivat..mutten ottanut vastaan. En selvästikkään ollut vielä tarpeeksi kipeä.. tuosta Filuurin päänahan tuoksusta tai hajusta..olen kampaaja ja raskauden, varsinkin alussa, on kaikelaisia ihmejuttuja havaittavissa äideillä. Ihan hyvin voi olla hajuja..koska hormoonitoiminta muuttuu ja hiuspohjan toiminta liittyy hormooneihin..se reagoi ihan niinkuin muukin iho kauttaaltaan. Esin voi tulla kuivuutta, liika talineritystä tai näppyjä. Hiukset voi mennä kiharalle, laineelle, suoristua..ja jopa värikin voi vähän muuttua..ja hiuksia voi irrota normaalia enemmän. Uskomatonta kyllä..mutta joillakin voi tulla jopa harmaita hiuksia. Kaikki on mahdollista. Onneksi useimmat "vaivat" tasoittuu viimeistään raskauden tai imetyksen jälkeen..
 
Hei,
täältä tuli joukkoon yksi äippä (34v.) lisää. Kaksi poikaa (4v. ja 2v.) on jo entuudestaan. Joulukuun alussa tein testin, johon tuli sievästi teksti "pregnant". :) Laskurien mukaan LA olis 5.8.12. Me asutaan ulkomailla, joten neuvola ym. jutut on vähän erilaisia. Tai en oo vielä soittanut edes minnekään, mutta tällä viikolla olis tarkoitus soittaa ja kysyä, että kuinka täällä toimitaan. Meidän esikko on syntynyt ulkomailla ja silloin kävin joka "neuvola"-käynnin kätilön luona. Täällä mulla ei oikein ole tukiverkostoa, joten kovin mielelläni ottaisin teidät samassa tilassa olevat jonkinlaiseksi tukiverkoksi :)

Sulo-Sylvia
 
Tervetuloa vaan uusille !

Täällä kitinä vaihe mikään ei oikein ole hyvin. Tällä hetkellä kotona mies ja poika oksennustaudissa ja tietysti joulujuhla viikko itsellä on koko ajan ähky olo ja röyhtäsy nostaa oksennuksen suuhun ja olen valtava kuin valas...

Iskias: välillä muistuttaa mut onneks lievänä nyt uusin juttu mikä on tullu ni alaselkä ruskaa jos hieman venyttelee ja etunojassa olo ei tunnu hyvältä ei.

Näillä alkoi tämä viikko.

Flunssan karkoitusta kaikille :heart:

minnarun&rinssi 27+5
 
SEE
Voisin liittyä joukkoonne. Laskettu aika varhaisultran mukaan 18.7.2012. eli viikkoja nyt 9+1.Kaksi poikaa ennestään 2/2008 sekä 12/2009. eli kohta 2v ja kohta 4v. Molemmat pojat syntyneet sektiolla joten oletettavasti tämä kolmaskin sektiolle.
T:SEE
 
jos minäkin hiljaa hiippailen tälle puolelle tuolta kuumeilijoista. Niin varhaista tämä miun onni on vielä, kun vasta huomenna tai ylihuomenna pitäis kuukautisten alkaa. Mutta kuumeilijoiden kannustamana, siis tämän päivän testin nähtyään kannustivat jo siirtymään odottajiin. Edelleen fiilis on epätodellinen.

Miulle vois listaan laittaa sitten et: ikää miulla on 29 lapset on kaksi poikaa -06 ja -11, laskettuaika kolmannelle olis 23.8?? Mikä varmistunee sitten jossain kohti ja synnäri olis EKKS
 
Tervetuloa uusille! Onnea emmin! :flower: =)

Onnea myös muille ihanista ultrakuulumisista!

Tänään tuli postitse vielä veriseulan tulos: ei kohonnutta riskiä. Wohoo!!! :D Nyt vasta alan oikeasti tajuta, että meille on tulossa vauva. Koko alkuraskauden ajan olen tainnut elää siinä ajatuksessa, että olen vain vähän aikaa raskaana ja tämäkin viedään pois. Vasta nyt olen uskaltanut ajatella kunnolla uutta arkea vauvan kanssa. Suurimmat riskiviikot ohitettu ja kaikki toistaiseksi hyvin. Ihan mieletöntä tämän kaiken koetun jälkeen. =)

Barbbis 12+3
 
Tervetuloa uusille :flower: Ihanaa huomata, että kuumeilijoiden puolelta tulee tälle puolelle lisää "tuttuja". Ja toki mukavaa, että tähän porukkaan tulee muitakin :)

Barbamama onnittelut hyvistä tuloksista :flower:

Ja omia kuulumisia.. Miulla oli tänään ensimmäinen neuvola, ja taas kerran laskettu aika muuttui. Eli neuvolan laskureiden mukaan se olisi 16.7.
Hemoglobiini oli tosi hyvä/korkea (149), joten ei ainakaan ihan vielä tarvitse alkaa rautaa syömään.
Verenpaine sen sijaan vähän huolestutti, se kun oli 134/93. Edellisessä raskaudessahan miulle tuli raskausmyrkytys, joka eteni tosi vauhdilla. Silloinkin paineet alkoivat hiljalleen kohoamaan. Toivottavasti saisin lääkkeet tällä kertaa tarpeeksi aikaseen. Normaalisti miulla on siis ihan normaali verenpaine (noin 120-130/75-80), mutta raskauden myötä näyttävät paineet aina nousevan..
Ja virtsanäyte.. Valkuaistahan sieltä vähän löytyi, tosin hoitaja arveli sen johtuvan viime viikolla olleesta hiivatulehduksesta (lääkkeet otin vasta sunnuntaina). Mutta ensi viikolla uudelleen virtsanäytettä antamaan..

Muutenkin neuvolakäynti oli ihan mielenkiintoinen. Lapset olivat mukana, samalla oli pojan painokontrolli (hoikkana poikana joutunut painokontrolliin, eli punnitaan kahden kuukauden välein). Ja poitsuhan päätti laittaa kunnon vierastamisvaihteen päälle, olisi suostunut olemaan vain sylissäni. Tyttö sen sijaan onneksi leikki kiltisti. Oon kyllä sitä mieltä, että jatkossa pyydän lasten neuvolat ja äitiysneuvolat eri aikaan (pitää yrittää saada nuo äitiysneuvolat aina sitten niin, että mies saa oltua lasten kanssa kotona silloin).

Kati ja Junnu 9+2 (kun tuo vuorokausikin kerkesi jo vaihtumaan)
 
Tervetuloa uusille!

Barbamama: Paljon, paljon onnea!!!:flower: Nyt on viimein sinullakin aika nauttia raskaudesta - asia jota lääkäri jo minulle peräänkuulutti.

Kuvittelin jo että pahoinvointi on helpottamassa mutta mitä vielä - päädyin eilen oksentamaan. Minulla on nyt viikon verran tuohon odotettuun 12 viikon haamurajaan - melkein on aamukampa käytössä.

Niin ja terveiset neuvolasta: sydänäänet kuuluivat vaikka terveydenhoitaja ei siihen uskonut. Varhaiskypsä pienokainen.:)

Keskeneräinen + Kuopus 10+6
 
onnea plussanneille!
Joulua odotellessa..hieman on elämänilo palannut..sain lääkkeet selkään. panacodia tarvittaessa. Kipu oli jo niin mieletön, etten laittanut yhtään vastaa lääkärille joka sitä ehdotti.
Jännitystä alkaa olemaan ilmassa..joulunväliviikolla on toinen ultra..rakenneultra. Siellä sitten nähdään onko kaikki kunnossa. Lähinnä sydän on se jota eniten tutkitaan..molemmilla edellisillä lapsilla on sydänlihaksessa reikä. Onneksi ei mtn vakavaa tai elämään vaikuttavaa..mutta aina sitä ajattelee että onko nyt yhtä hyvä tuuri ja selvitään säikähdyksellä. Toivottavasti. Niin ja tietysti nähdään että kumpikos sieltä on tulossa.. ennen tuota rakenneultraa en uskalla rentoutua ja luottaa tähän raskauteen ollenkaan.
Sairaslomalla olen nyt ja levähtelen..yritän selvitä selän kanssa. Vielä olisi töitä tammikuun loppuun. Sen jälkeen kotistelen pari kk:tta ja äippäloma alkaa maalis-huhti vaihteessa..
 
mymosa
Onnea barbamama hyvistä uutisista ja Emmin, kun uskaltauduit tänne puolelle.

Päivittelen tietoja kuhan jaksan, on jouluun asti sellaista hulinaa, että miten lie jaloillaan pysyy..

Meillä oli rakenneultrakin eilen ja poikalupaus saatiin :heart: Nyt on jotenkin niin ihana olo itellä, joulu tulossa ja rakas kasvaa mahassa.. Maailman paras mies rinnalla ja menninkäisellä ihanat isotsisaret täällä odottamassa jo kovasti.
 
  • Tykkää
Reactions: eva-maria
Onnea mymosa poikalupauksesta! :)

Kati82, toivotaan, että saat järjestettyä äippäneuvolat ja lastenneuvolat erikseen. Eihän siinä pysty keskittymään mihinkään, jos lapset pyörii jaloissa! Kyllä odottavan äipän on syytä saada sen verran "omaa aikaa", että pääsee edes neuvolaan rauhassa. :) (Ainahan se ei tietty ole mahdollista, jos ei saa isompien lasten hoitoa järjestettyä.)

Täällä on nopeaa toimintaa, eilen soitin ja huomenna pääsen ekan kerran "neuvolaan" tai mä menen ihan lääkärille, kun en muutakaan keksinyt. Saa sit nähdä mitä jatkossa.

Kuvottavaa oloa riittää, onneks oon selvinny oksentamatta. Vaikea vaan keksiä mitä söis. Aikasemmissa raskauksissa ei ollut tämmöstä. Etenkään näin aikaisin, kun tajusin aikasemmat raskaudet vasta joskus viikolla 10 (mulla on tosi epäsäännölliset menkat, niin ei ollut mitenkään outoa, ettei niitä kuulunut). Nyt siis viikko 7 menossa vissiin. Elättelen toivetta, että tää pahaolo johtuis siitä, että on tyttö tulossa. Poikia kun on jo kaksi. :) Onko muilla ollut niin, että eri sukupuolet on aiheuttanut erilaiset raskaudet? Vaikka yksilöllistähän se kuitenkin aina on.
 
mymosa: Onnea poikalupauksesta! :heart:

Kati: Toivotaan, että tällä kertaa säästyisit raskausmyrkytykseltä! Ehkä se lasten mukana olo sai paineet ylös? :D

Keskeneräinen: Onnea sydänäänistä!

Sulo-Sylvia: Mulla on ollut poikia odottaessa suolaisen himo ja tyttöä odottaessa makean himo. Tuon perusteella ajattelin tämänkin olevan poika, mutta nyt en ole enää niin varma. Pahoinvoinnin aikana nimittäin makean ajatteleminenkin teki pahaa ja ahmin kaikkea suolaista. Nyt kun pahoinvointi on ohi, on alkanut makeakin maistumaan. Ei vieläkään samaan tapaan kuin yleensä, mutta ei töki enää.

Barbbis 12+5
 
mulla ollu pahoinvointi pojilta... samoin painon nousu... tässä vaiheessa tytöltä oli tullu 1,2 kg esikois pojalta 15 kg ja nyt tältä pojulta 10 kg... hassua et jsut ensimmäinen ja kolmas joilta olen todella voinut pahoin on myös painoa tullut enemmän... varmaan syönyt pahaan oloon...
 
Barbamama onneksi olkoon hyvistä tuloksista! Nyt vaan olemaan raskaana täysillä. =)

mymosa voi kun ihanaa kun sulla on noin hyvät fiilikset. :heart:

Tervetuloa ja onneksi olkoon uusille!

ON: Mulla ei ole yhdessäkään raskaudessa ollut mitään vuotoja tai vilahdustakaan punaisesta tai ruskeasta edes kovakouraisten sisätutkimusten jälkeen, joten nyt mä olen ihan vakuuttunut, että mulla on alkava keskenmeno kun housuun oli tullut tuossa aiemmin vähän vaaleanruskeaa vuotoa. Tiedän ettei tarvitse tarkoittaa yhtään mitään ennen kuin hanat aukeaa kunnolla, mutta mulla on vaan sellainen tunne, että eiköhän tämä ollut tässä. Ihan turhaa ja liian aikaista, mutta nyt jo vallannut sellainen pettynyt olo. Toivoisin, että lähtisi menemään nyt sitten kunnolla, jos on mennäkseen, niin ei tarvitsisi odotella ja vakuutella itselle, että ei tämä vielä mitään tarkoita. :(
 
Eka neuvola takana. Vähän höhlä olo, kun saatiin sydän äänet kuuluviin, joten viikkoja on enemmän kuin mä itse ajattelin. Neuvolan mukaan la on 30.6. joten sen mukaan nyt elellään kunnes pääsen ultraan.

Anteeksi oma napaisuus, mut oon tosiaan vielä vähän hämilläni..

Maijamehi rv 11+5
 
En saanu vielä aikaa, ku en halua niihin sikiö seulontoihin niin ei nähnyt tarvetta soittaa ja varata ultra aikaa, joten nyt odotellaan koska posti tuo ajan. Voisin kuvitella et se aika olis joulun jälkeen... Mahdollisesti. Tykkäisin kyllä jos sieltä tulis nopeesti aika ja heti ens viikolle=)

Aika uskomatonta tää kyl on et ne sydänäänet kuulu nyt:heart: Jotenkin vieläkin oma ajatus on etten niin pitkällä olis.

Maijamehi rv 11+6 (näillä nyt sitten mennään, jännää kun aattelin itse etten ihan näin pitkällä olis)
 
Joulu on taas joulu on taas!!! :xmas:

Onnea Mymosalle poika lupauksesta!!

Maijamehi: Näin se elämä joskus yllättää, ultrassa sitten viimeistään varmistuu kuinka pitkällä oot!! kaikkea hyvää odotukseesi!

Filuuri: toivotaan että on harmitonta vuotoa ja loppuu pian, mulla tuli sisätutkimuksen jälkeen pari tippaa ruskeaa verta mutta loppui samantien, limakalvot oli niin kuivat, voisiko olla limakalvojen kuivuudesta johtuvaa..


Ihanaa kun joulu on niin lähellä, eilen kävin ostelemassa lahjoja ja viikonloppuna olisi tarkoitus ostaa kaikki loput. Tänä joulunakin annan ifolorin kuvalahjoja isovanhemmille, helppoja ja hauskoja tehdä ja joka joulu ovat mummi, pappa ja ukki olleet aivan liikuttuneita ja sanoneet että parhaita lahjoja ovat =)

Vauvan liikkeitä kovasti odottelen, sydänäänilaitteeseen kuuluu jo ihan selviä ääniä vauvan liikkeistä, mutta itse en vielä tunne mitään.
Viime raskaudessa alkoi hennot liikkeet tuntua rv 16, katsotaan miten nyt käy. Mulla istukka etuseinässä joten vaimentaa sekin noita liikkeiden tuntumista.. Olisi vaan niin ihanaa tuntea se ensimmäinen potku!!

Toivottelen kaikille oikein ihanaa joulun odotusta, jään tämän päivän jälkeen lomalle ja pidän myös pientä breikkiä palstailusta, on niin paljon tätä touhua!

Jouluisin terkuin. Enisa ja pikkuinen 14+2 :heart:
 
Miksikähän tällä kertaa ei ole tähän raskauteen luottoa yhtään? Koko ajan ihan karsee epävarmuus :( miljoona varmistustestiä tehty, ja siltikin epäusko kalvaa. Vertailen täällä jo viivojen vahvuuksia :O sanokaa miule jo et lopetan :D
 
Emmin, lopetahan epäily, usko vaan ja ala nauttimaan raskaudesta! :D

Filuuri, toivottavasti tuhrut on loppunut ja kaikki hyvin!

Lääkäriä kävin sitte kattomassa tänään ja se oli semmoinen juttelutuokio. Hän on meidän perhelääkäri ja vielä 3 vuotta sitten olis voinut hoitaa mun raskausajan, mutta nykyään se ei ole sallittua. Eli piti sit varata aika toiseen paikkaan, jossa ollaan ihan erikoistuttu vaan raskauksiin ja synnytyksiin. Siellä ajanvarauksesta totesivat, että lääkäri haluaa ekan käynnin, kun on 8 raskausviikkoa... no mulla se sattuu just 25. päivälle (mikä on täällä tärkein joulun päivistä ja nyt viä sunnuntai) niin laittoivat sitten seuraavalle päivälle. Täällä ei paljon joululomaa vietetä... eli sain ajan 26.12.! Sopii kyllä mulle, kun myöhemmin sinä päivänä meille tulee sukulaisia viikoksi kylään ja tehdään ehkä jotain reissua, joten viikon kaikki muut päivät olisi ollut hankalampia.

Jos jotakuta hämää tuo mun "täällä sitä" ja "täällä tätä", että mikä se "täällä" siis on, niin se on siis Kalifornia, USA. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille.
 
barbamama onnea paljon,ihanista uutisista!!!
filuuri toivotaan et vuoto loppunut?

Mulla kans itsellä nyt vuotoa siis en ihan just ja just sidettä tarvitse,mutta pyyhittäessä ,tulee semmosta vanhaa verta,mulla kun on tuo hematooma,onko kellään muulla todettu?? ihan pieni suikale vain,kun juuri kävin 10+2 ultrassa vuodon takia,mutta kaikki oli aivan hyvin.

28p,täällä on np ultra,joten sekin alkaa jo hieman jännittään..

Te keillä on doppleri kuinka usein sillä kuuntelette??
mymosa ostin sittenkin ihan uuden tuolta raskauskeijulta,anteeksi kun ilmoitan vasta nyt.

PTT 10+4
 

Yhteistyössä