<3 KOLMATTA odottavat 2011 <3

  • Viestiketjun aloittaja mymosa
  • Ensimmäinen viesti
Meille tuli tulokset, että yleisimpiä trisomioita ei ole! Ja tulossa on kolmas tyttö :) Kun tulokset saatiin, oli kuin olisi tehnyt plussatestin uudestaan. Nyt taas uskaltaa iloita odotuksesta. Rv:t tänään 18+2 ja ensi viikolla neuvola ja sitä seuraavalla sitten rakenneultra. Meillä tavallaan tehtiin varhaisrakenneultra, kun kävin siinä punktiossa 16+3 ja sen jälkeen päivystyskäynnillä 17+0. Silloin ei näkynyt mitään poikkeavaa, mutta kyllä silti vähän jännittää, onko kaikki sitten rakenneultrassa ok.

Täälläkin on talvi, luistelureissua on vähän suunniteltu, mutta katsotaan nyt. Jää tuli vasta eilen tuohon muutaman kilometrin päähän (lähin luistelupaikka).

Heja: pääasia onkin, että itse on sinut tilanteen kanssa. Mitä niistä muista :) Monelle kolmas lapsi ylipäänsä on jo käsittämätöntä hulluutta :D Toiselle toiveen täyttymys.
 
  • Tykkää
Reactions: Maijamehi
mymosa
Hei tännekin taas ja onnea hyvistä kuulumisista :)

Täällä mennään eteenpäin ja ei oikein mitään uutta ole.

4d ultrassa käytiin ja pojan tulo vahvistui varmaksi.. tai sitten ipanalla on masussa mukanaan nakki :D

Väsymys on armoton ja vielä ois 9vkoa äitiyslomaan :(
 
Heippa! :wave: Varovasti ajattelin jo uskaltautua kurkkaamaan tänne puolelle.

Täällä näyttääkin olleen melko hiljaista viime päivinä. Eilen tein kolmannen positiivisen raskaustestin, joten kai se on uskottava että siellä jotain on tapahtunut. (Kaksi ensimmäistä tosi haaleita, kolmas jo vahvempi plussa.) Keskenmenoa taas pelätessä...
 
Liljan kukka: ONNEA :heart: :flower: Aivan ihania uutisia =)

Täällä on tosiaan hiljentynyt. En ole itsekään viime aikoina kirjoitellut, kun ei ole oikein mitään kertomista. Rakenneultraa odotellaan. Se on parin viikon päästä. Töissä on ollut tosi raskasta, joten olen ollut aika puhki. 10-12 tunnin työpäivät tuntuvat olevan nyt liikaa. Iltaisin ei sitten enää jaksakaan mitään muuta kuin levätä ja silti alkaa näin loppuviikosta työteho kärsiä melkoisesti. Koitan ottaa vaan rennosti, mutta tässä hommassa se ei aina ole mahdollista.

Barbbis 17+5
 
Heippa kaikille!

Liljan kukalle Paljon onnea! Milloinkas se laskettu aika nyt sitten onkaan?

Tänne ei myöskään mitään ihmeellistä.. pahoinvointi loppui siinä joulun aikoihin ja nyt vaan täälläkin rakenne ultraa odotellaan. Tosin vielä kk saa odotella:(

Ainiin ja Aannalle paljon onnea hyvistä tuloksista!!:)

ja barbbikselle tsemppiä työssä jaksamiseen!

-Daniella 16+1
 
Menkoista laskettuna LA olisi 23.9. Eli vielä piiiitkä matka siihen pisteeseen. En tiedä johtuuko tuosta pitkäksi venähtäneestä yrityksestä/parin kuukauden takaisesta varhaisesta keskenmenosta, mutta kauheasti en vielä uskalla ajatuksella hehkuttaa. Eniten tietysti pelottaa että menee kesken, ja kauhulla odotan myös pahoinvoinnin alkamista. Samalla voi tietysti myös ryhtyä pelkäämään ettei lapsi olekaan terve jne. Näitä pelon aiheitahan odotusajalle riittää...
 
Täällä odotellaan ens viikon neuvolalääkäriä sekä sitten tietysti rakenneultraa (joka on 7.3.).

Muuten ei mitään uutta. Työpaikan hakua (joka on varmaan tuhoon tuomittu juttu), raha-asioiden selvittelyä sekä pikku neidin hoitamista

Maijamehi ja katkarapu rv 15+0
 
mymosa
onnea Liljan kukalle :)

Juu täällä on hiljaista ollut.. Mullakin työ vie niin paljon voimia, että puhelimella käyn lukee, mutta en tykkää sillä kirjoitella.
Nyt on sitten oltu kuopuksen kanssa tää viikko kotona, kun ollut kipee :(

Nyt on vain sitten enää diabetesseurannat ja viimeinen sektiopäivän päätös ultra.. Pitkä aika siihenkin vielä..
vauvalle on jo kaikenlaista hommattu, lähinnä vaatetta.

25+3
 
Onnea LiljanKukka!

Täällä rv 19+3, ensi viikolla rakenneultra, vasta perjantaina. Muuten menee paremmin, kun saatiin ne hyvät tulokset, tunnen taas liikkeitäkin, jaksan iltaisin toisinaan muutakin kuin maata sohvalla. Toisinaan olen kyllä poikki. Työ vie kyllä energian tehokkaasti, mutta en työttömäksikään halua jättäytyä :) Joten ei auta kuin jotenkin yrittää. Kevättä kohti!

Terveyspuolella suonikohjut ovat alkaneet taas muodostua, kipeitäkin on tullut :( On pakko hankkia nyt kunnon tukisukat, muuten mun jalat ovat varmasti entiset. Nyt jo muutamia kammotusmakkalenksuja :( Ja pahinta on, että ne särkee! Huomenna mittauttamaan jalkoja, että saan kunnon sukat tilaukseen. Halpikset eivät kyllä paljon enää auta.
 
Pikkuhiljaa tälle puolelle jos uskaltautuisi. Netin mukaan laskettuaika olisi 25.9.
Neuvolaan en vielä ole soitellut kun on niin alussa. Eihän sinne viel pääse.
Tosin kyl pitkä aika viimeisestä neuvollasta että en muista koska olin ekaa kertaa
 
Tervetuloa uusille :)

Hiljaista on ollu mut mukava et nyt muutamana päivänä on pieniä äänimerkkejä tullu ni tietää kuulumiset :)

Laittelenpa omianikin elikkä äippälomalla ollaan varhennetulla viikkoja 33+1 vointi on ollu tosi hyvä, maanantaina iski paniikki ettei mulla ole vauvalle mitään miten tänne vauvaa voi tuoda kun mitään en oo laitellu... no keskiviikkona tytön kanssa käytiin tutteja tuttipulloa vähän vaatetta vaippoja jne. vaunut ja häkkisänky on anoppilassa pitäisi joku päivä käydä hakemassa kotia ja laitella sänky kuntoon. Sitterin saan kuulemma veljen emännältä lainaan, jes joten nyt olis lähes kaikkea ensi hätään. mie kävin viime viikolla ultrassa ja siellä kaikki kunnossa ukolla kokoa 2175g eli hieman mennään yläkäyrällä, nyt pitää ottaa tiukasti nuo sokeri asiat ettei vaan pikkuinen ihan jättiläiseks kasva. Pelkopolikäynti 1.2, 10.2 seuraava äitipoli synnytyssuunnitelma tehdään, nyt oli lääkäri siitä mieltä et ajoissa synnytetään kun matkaa on ja edellinen oli niin nopea mut uskon että pelkopoli ja seuraava neuvola kertoo enemmän miten homman menee elikkä meidän perhe voi olla jo viisipäinen helmikuun lopussa :heart:

Tää on ollut ehdottomasti miun onnellisin raskaus, tää on niin meidän yhteinen asia.

Minnarun&pikku-ukko 33+1
 
Ekan neuvolan ajankohta varmaan riippuu vähän paikkakunnasta, mutta meillä päin se on ollut viikolla 9+. Eli siinä mielessä ei yleensä ole hirveän kiire varata heti plussan jälkeen. Sikäli aloin jo miettiä pitäisikö aikaa sittenkin tiedustella jo ensi viikolla, jos vaikka onnistuisin saamaan sen esikoisen kerhon ajalle. (Hoidan lapsia kotona, isompi käy kerran viikossa kerhossa.) Esikoista en haluaisi vielä ekalle käynnille mukaan ottaa, koska ymmärtää jo sen verran, että voisi varmaan möläyttää asian sukulaisille tms. Nuorempi on vielä sen verran pieni, että hänet voisi huoleti ottaa mukaan.
 
Hiljaista on näköjään ollut tänäänkin. Jatkan siis yksinpuheluani.:D Menin sitten varaamaan tänään jo sen ekan neuvolan. Siinä mielessä varmaankin kannatti, että sain ajan juuri itselle sopivimpaan väliin. Jos viikon, kahden päästä olisin soittanut, niin tuskinpa olisin saanut. Toivottavasti ei vain tarvitsisi perua...

Pikkuisen jäi puhelun jälkeen hiertämäänkin. Terkka kysyi heti alkuun monesko raskaus, ja pian perään nuorimmaisen ikää. Kun sen kerroin, täti totesi heti, että aika pienihän tuokin vielä on. Kyseli myös onko kyseessä ihan toivottu raskaus. Sinänsä tietysti ihan normaaleja kysymyksiä, mutta ehkä tällaiset kalskahtavat niin ikävästi korvaan sen takia, kun yritystä on tällä kertaa ollut takana jo useampi kuukausi. (Ja vielä se yksi keskenmeno.) Parhaat sutkautukset tulevat minulla yleensä aina mieleen vasta sitten kun tilanne on jo ohi, ja harmittelinkin etten hoksannut sanoa, että esikoisella oli jo pikkusisarus syntynyt tuossa vaiheessa.
 
Heippa kaikille!

Liljan kukka Terkka tädit ne osaa olla ihania ja aina niin onnellisia meidän raskauksista:) Meitä siis on moneen junaan:)

Huomenna olis mulla taas neuvola. Tuskin mitään kummallista tulee. Hemoglobiinia tossa mietin kun niiiiin väsytti muutama viikko mut nyt pahin taas ohi. ihme kausia..
Jotain epämääräisiä vihlasukipuja mulla on ollu pitkään. Kun sängyssä kääntää kylkeä tai nopeasti vaikka nousee sohvalta niin ai kun sattuu. siitä täytyy muistaa kysyä. Viimeksi meni aikaa että terkka löysi sykkeen ni toivottavasti siinä nyt ei ois mitään, ei jaksais alkaa olee hysteerinen..
Liikkeitä ei vielä tunnu, saa nähdä koska tuntuukaan. Esikoisesta muistaakseni rv 18 aikoihin ja toisesta vasta rv 20(istukka edessä toimi iskunvaimentimena)

Mut nyt pehkuihin! Poika pitää viedä kerhoon jo 8.30!! kerhot alkaa liian aikasin meille unikeoille:)

-Daniella ja pieni 16+6(kello jo yli puolen yön siis:)
 
Huomenna lääkärineuvolaan. Viimeksi neuvola oli joulukuun alkupuolella. Mun mielestä tässä on vähän turhan pitkä väli, mut ei voi mitään. Pitäis vaan muistaa pyytää niitä liuskoja jotta sais sokereita mittailtua.

Kovasti odottelen et koska liikkeitä tuntuis, muutaman kerran oon ollu tuntevinani liikkeitä. No onhan tässä nyt vielä aikaa niitä tuntea:)

Maijamehi ja katkarapu rv 15+6
 
Tervetuloa uusille:wave:

Itekki enimmäksee kuukausipinossa kirjottelen, nii jää nää muut vähän vähemmälle:whistle:

Tännä pyörähti viimeset kymmenluvut käyntii..eihän tässä oo ku 7vko nii vauva ois täysikänen :O Voi Herrajuupeli!!

rv 30+0
 
Pääsisinkö minäkin tänne mukaan? :) Kirjoittelen lähinnä tuolla huhtikuisissa, mutta olen välillä lukenut täällä kolmatta odottavien pinossakin.. Kiva saada vähän "vertaistukea" samassa tilanteessa olevilta :)

Olen siis uusperheellinen, minulla on ennestään 2 lasta, tyttö s.2007 ja poika s.2004, mehelläni on 1 lapsi ennestään, tyttö s.2004, tämä tuleva pienokaisemme on ensimmäinen yhteinen (ja viimeinenkin) Olemme saaneet kolmelta eri ultraajalta poikalupauksen :heart: Laskettuaika on 14.4 (menkkojen mukaan kyllä 8.4, np-ultrassa vauva oli 6 päivää mitoiltaan pienempi niin laskettu siirrettiin, mut kaikissa muissa ultrissa on ollut + - 1 päivä tuohon alkuperäiseen laskettuun aikaan) Sitähän ei tosiaan tiedä milloin vauva syntyy, ja yli minulla on mennyt 2 edellistäkin, niin aivan varmastihan menee tämäkin :)

nyt siis rv 28+4
 
mymosa
Täällä ois ens viikolla sekä neuvola, että diabeteslääkäri.. Toivottavasti saan seuraavaksi myös neuvolalääkäri ajan :)

Kivahan se ois jos tässäkin pinossa riittäis juteltavaa :)
 
Joo ja täällähän tosiaan on "tuttujakin" :)

Barbamama: Kuulostaa tuo nimimerkki tutulta, olitko kuumeilijoiden puolella tuossa viime kesänä? Oliskohan sieltä jäänyt mieleen tai sit se on joku muu keskustelu mistä muistan tuon..
 
Josefia: Aloitin tuolla kuumeilijoiden puolella 2010 keväällä, josta muutamaksi kuukaudeksi siirryin odottajiin ja taas takaisin kuumeilijoihin (35+, kolmatta toivovat, kuukausiketju ym.) reiluksi vuodeksi. Pitkään täällä on siis tullut roikuttua ;)

Daniella: Kuulostaa repäisykivuilta. Ne on ihan tuttuja täälläkin. Ihan normaalia se on vaikkei kivaa : /

Olo alkaa olla jo aika tukala. Työ on vain liian raskasta tällä hetkellä. Sen lisäksi loppuraskauden vaivat (supistukset, selkäkivut, liitoskivut, unettomuus jne) ovat iskeneet jo nyt. Huh! Miten ihmeessä tätä jaksaa vielä toukokuulle asti. |O

Barbbis 18+4
 
onko täällä kukaan käynyt 4d ultrassa? ite ajattelin mennä,oisko rakenne ultran jälk hyvä?

En ole täällä käynyt piiitkään aikaan,täytyy lukea kuulumisia.

pitääkö mun olla huolissani liikkeistä?? kun en ole
juurikaan tuntenut,ellen kunnolla keskity tunnustelemaan...vaikka istukan pitäisi olla takaseinässä,ja liikkeet tuntua paremmin....
PTT 16+0
 
PTT: Me ollaan suunniteltu menevämme 4D ultraan joskus n. 24 viikolla. Silloin ilmeisesti näkyisi parhaiten.

Liikkeistä ei kannata olla yhtään huolissaan vielä noilla viikoilla. Moni tuntee niitä vasta esim. rv 20. Ymmärsin, että tunnet kuitenkin liikkeitä rauhoittumalla niitä tunnustelemaan? Ihan huoleti siis vain odottelet niitä kunnon kylkiluu potkuja :D
 
PTT Noilla viikoilla ei kannata olla huolissaan...liikeseurantaa suositellaan tehtäväksi rv 32+ jälkee, ainaki täällä ... Noilla sun viikoilla ei moni ees viel tunne liikkeitä, ja vauveliki on nii pikkuruinen viel, että et voi tunteakkaa kaikkea :)
 
Tänään neuvolalääkäriin. Viimeks olin neuvolassa joulukuun puolivälissä. Pitänee kai puhua neuvolatädille myös tosta sokerirasituksesta, ku tarvis varmaan nekin tarkistaa ku viime raskaudessa oli toi diabetes.

Liikkeitä (luultavasti) oon tuntenut nyt muutaman kerran ei kylläkään säännöllisesti ja tosiaankin pitää olla paikallaan ja niitä tunnustella, mutta onhan tässä niitä vielä aikaa tuntea:)

Maijamehi ja katkarapu rv 16+0
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ihan aluksi onnea Liljan kukalle ihanista uutisista! :heart:

Olen kirjoitellut tuonne kesäkuun kastehelmien puolelle, mutta ajattelin tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu?
Meillä tosiaan vesirokko tällä hetkellä, ja onneksi olen sen sairastanut lapsena 5-v, että omaan tuon immuniteetin.. Kamalaa vaan katsoa kun mieheni sairastaa sen nyt aikuisena, ja on todella kipeä.. rakkuloita joka paikassa ja korkea kuume :( Eilen sai onneksi lääkäriltä viruslääkkeet, jos nyt niillä alkaisi tauti helpottamaan.
Eniten tässä harmittaa, kun hän ei pääsekään ensi maanantain rakenneultraan mukaan, ja kuinka hän olisi halunut nähdä vauvan.

Täällä tosiaan on voitu hyvin, ja vauvan potkut vahvistuu päivä päivältä.

Maijamehi: itsekin jouduin noilla viikoilla istumaan paikallaan ja kuulostelemaan koska vauvan liikkeet oli niin vaimeita, mutta nyt ne kyllä on jo selviä potkuja... varmasti vahvistuvat sieltä kun vielä muutaman viikon jaksat odottaa.

Täytyy poikkeilla täälläkin puolella, Mymosallakin jo viikkoja kasassa reilusti, niin se aika vaan menee..

t. Enisa ja pikkuinen 20+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä