<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

jep, pitkällä mennään mutta vaavi antaapi odottaa itseään niinkuin muutkin neljä raskauttani. mulla oli perjantaina lääkäri-neuvola ja lekuri arvioi käsikopelolla yli 4kiloiseksi ett iso vauva ois tulossa :eek: :eek: mulla on nämä neljä muutakin ollut aika hyvän kokosia: tytöt 3630g ja 4640g. tämä jälkimmäinen arvioitiin kilon pienemmäksi ultrassa päivää ennen ja neukkulassa arvioitiin lähimmäkisi 4kiloo. hätäsektiolla täytyikin sit leikata kun ei tullut pihalle itse.
pojat olleet muutamaa grammaa vaille neljä kiloo.
sain eiliseksi ajan äippäpolille ultraan jossa katsottiin koko puoli sitten niin heti sanoivat että ei tää oo mikään yli 4kilonen :headwall: ultrassa sai 3,8kiloo....

joo,niin on saatu muistakin ja heittäny aina noi arviot paaaljon pienemmäksi kuin todellisuudessa.
eivät ruvenneet millekkään ja sanoivat ett odotellaan vaan :snotty:
joka kerran on ollu sama virsi että neuvolan arvioita ei oteta tosissaan ja sit on aina ollut isompi baby mitä ultrat on antanu ymmärtää..... :snotty:
saa nyt nähä kasvatteleeko tämä viel vehkeitään tuolla sen kaksi viikkoa ja kasvaa vaan lisää vai millon älynnee tulla.

--Millukka 40+4--

Millukka ja dada mä yritän vaan lohdutella itseäni ajatuksella, et yksikään lapsi ei ole tiettävästi sisälle jäänyt, et kyllä ne sieltä omia aikojaan ulos tulee :D Toiset aiemmin ja toiset vaan ei haluis luopua kohdun turvasta melkein millään.

Mä olisisin varmaan tuskastunut jo Millukan tilanteessa (siis) yli la:n. Toisaaltas mua ei haittais jos meneekin reilulla viikolla yli, kun mun la on 30.10. veljen häät / sen lapsen ristiäiset on 7.11. ja isänpäivä 8.11. Mein perheellä on tapana mennä isän kanssa syömään raxiin ittemme ähkyyn isänpäivänä ja sitä en haluis jättää väliin tänäkään vuonna. No tietty olishan se mukava päästä veljen häihinkin mähkiin kakkua, eikä maata silloin ite punnertamassa.
Toisaalta jos kaikki menee vanhan kaavan mukaan, niin mä synnytän joko etuajassa samana päivänä kälyn kanssa tai sit veljen hääpäivänä, sillä mun perheeni onnistuu pilaamaan mun kaikki juhlapäivät. Vaikka eihän tuo lapsen syntymäpäivä ole minun juhlapäiväni, mut kuitenkin. Mun vanhemman veljen hääpäivä on ystävänpäivänä, ja mun syntymäpäivä on 11. helmikuuta. No pikkuveli on syntynyt äitienpäivänä, mut onneksi se on vaihtuva päivämäärä. Perhe ei ole kuitenkaan pilannut miehen syntymäpäivää, vaan sen tekee uusivuosi, kun mies on syntynyt 3.tammikuuta.
Niin joo, saattaahan veljen vauva syntyä tietty vasta mein hääpäivänä, mikä on 5. lokakuuta, jotta me ei voitas koskaan juhlia omia juhliamme sillion kun halutaan, vaan silloin kun vieraat muilta juhlimisiltaan ehtii.
No joo tää on taas tätä turhaa valitusta. Sorry!

pinkkimieli ja pallopää 33+2

hei kaikille ja ISO kiitos vastauksistanne. no valinnanvaraa ei ollut ja lääkäri valitsi puolesta sen lääkkeellisen, pe sain sen esilääkkeen ja pillerit kotiin ja nyt aamusta ne laitoi ja vuoto alkoi puolenpäivän maita tod. runsaana. Kipuun sain panadolia ja litalginia, näitä siis yhdessä otettava ja ainakin vielä kivut on korkeintaan menkkakipuja vastaavia. vessassa saa juosta mutta muuten on pakko sanoa että pelkäsin ehkä turhaan...lääkkeitä ohjeistivat hyvin ottamaan. Ikäväähän tämä on, mutta uskon että tästäkin selvitään. iso ja lämmin kiitos vielä kaikille, sain paljon ajatuksia ja tukea työstää asiaani mennä viikolla. Ja oikein paljon tarrasukkia :hug:

Millukka: Kerroit että sulla kakkonen syntynyt hätäsektiolla, saanko mä udella millaista se oli? Entäpä itse sairaalassa olo? Entäs parantuminen?
Mulla siis edessä suunniteltu sektio joten se varmasti poikkeaa vähän hädästä mut..
kiinnostaa, kun ei tiiä asiasta oikein mitään :D
Pinkkimieli:Sullahan onki sitten juhlan aihetta tiuhaan tahtiin :whistle: :D

dada: se oli niitten tuskien jälkeen kuin taivas :LOL: siis neiti arvioitiin kilo pienemmäks ja normaalisti lähettiin synnyttämään sit. olin jo 7cm auki ku mentiin sairaalaan ja sanoivat etten saa mitään epiduraaleja enää ett tää syntyy kohta. mut eipäs syntynytkään, 7tuntia melkein kärvistelin ilman kivunlievitystä kun ei ollut tapahtunut edistystä. lopulta sanottiin ett leikkaukseen saan lähtee....

mä olin vaan ett ihan mitä vaan kunhan nää tuskat saa loppumaan :snotty:
ja niin sit siinä pikaisesti höylättiin karvoja pois alapäästä ja lyötiin tippaa käteen jne. ja kärrättiin leikkausaliin jossa laitettiin sit puudutukset ym.
ja oli niin taivaallisen ihanaa kun kivut loppui puudutuksen saatuani,olin ku seittemännessä taivaassa kun olin niin monta tuntia kärvistelly tuskissani.

sit vaan ne rupes leikkeleen mahaa auki. tunsin kyl ett jotain ne siellä duunaa mut muuta en. se pään päällä oleva iso lamppu heijasti vaan kivasti mun silmiin ett mitä lakanan toisella puolella tapahtui,suolet vaan kiilteli silmissä :LOL: :LOL: sit tunsin kun ne painoi lasta jotenkin kylkiluista alaspäin ja sit tuntui muljahdus ja lapsi oli pihalla.

nopeasti oli kaikki ohi ja kivuttomasti! tosin ompeluyvaihe kestää itse leikkausta pitempään. ompeluvauheessa meinas tulla jotenkin huono olo ja oksetti mut selvisin ilman oksennusta.

heräämössä piti olla niin kauan ett jalat tuntuu taas, oisinko ollu itse jotain pari tuntii. sit pääsin osastolle. seuraavana päivänä haapuroin jo vessaan ja itse kuntouduin kyllä tosi nopsaan tuosta. olihan se kipeä alussa muutaman päivän mut ku pakotti itsensä vaan ylös ja liikkeelle niin kuntoutuikin nopsempaan. viidentenä päivänä poistettiin tikit.

nykyisin toi haavan kohta on todella todella huomaamaton,aivan karvarajassa ja peukalon ja etusormen välinen leveydeltään. ei kyl huomaa kunnolla ollenkaan.

Terppa!!!

Kiireitä on pidellyt, mutta lähinnä sen suhteen että ehtii päiväunet ottaa. :LOL: Vauvanhuoneeseenkin tosin mahtuu jo sisälle...

Huonoja kuulumisia olikin taas vähän, etenkin Happihypyn keskenmeno pani mielen matalaksi, kyllä olisi jo toivonut, että onnistaa!!!! Tsemppiä ja jaksamisia jatkoon!!!

Kyllä nää viimeset viikot ovatkin pällejä, mulla on veto ihan veks eikä oikeesti mikään kiinnosta. Edelliset kun ovat tulleet vähän etuajassa ni on sellanen fiilis, että kyllä tääkin tulis, mutta sitten se järki päässä karjasee, että näin kun ajattelee ni eihän tää tuu ennen joulua. heh. Eikä tässä nyt oikeesti hätä ole, lähinnä stressaan kun puhutaan koko ajan isosta vauvasta, että entä jos menee kaks viikkoa yli, ni onko sitten ulos tulossa joku 6kg gigantti? Siinähän sitten pukerretaan...

Tuntemukset muuten: Limaista ON, supistuksia (kivuliaita) on noin 3-5 vuorokaudessa (melkein säännöllisiä, soitanko jo synnärille, että pää näkyy? :D) ja vauva on kyllä ihan tuolla alhaalla, tukala olo on helpottanut hieman ku ei niin keuhkoja paina. Niin, ja maha on noin viikon toiminut liiankin hyvin. Kiinnostanee teitä suunnattomasti mun maha ja limat. :D

Ei se auta ku odotella... Tulee kun on valmis!! :LOL:

Voikaa hyvin, etenkin Millukalle ja Dadalle myös tsemppiä loppumetreille!!!!

wrv39 :xmas:

SipuliSiili
Poksumaan 14+0 :heart:
"Jo" viidennellätoista viikolla, wautsi wau. Toivottavasti kaikki kunnossa, ainakin koti dopplerista kuuluu :heart: :heart: :heart:

Hyvää viikkoa kaikille ja voimia tuleviin koitoksiin :hug:

Pitkästä aikaa täällä!

Eipä ihmeempiä kuulumisia ole. Ajoittain supistaa jo melko tuntuvasti ja päivittäin jonkin laisia supisteluja tulee. Viime viikkolla ei onneksi ainakaan ollut vielä mitään edistymistä tuolla kohdunsuulla. Jos nyt vielä muutaman viikon pääsis.

Happihypylle :hug: . Ja teille, joilla h-hetki käsillä paljon tsemppiä! Perästä tullaan. Niin ja harhaanjohtajalle toivotaan vielä lisää raskausviikkoja, pidähän vielä pieni massussa.

Barbapörrö ja Sisu-rakas möyriä :heart: 34+0 POKS!

eilen alko vähän vuoteleen verta ja tänään päästiin käymään näytillä, ultrattiin ja kyl siel luojan kiitos pien sydän väpätti! taakseppäin mentiin viikoissa, tänään vasta 6+5. LA siirty 5.5.

pääasia kuitenki et kaikki kunnossa, kunpa menis loppuun saakka =)

vuotelut vähentyny aivan pientä enää, lääkäri sanoi et aika usein esim. kohdunkaula vuotelee alkuraskaudessa, on sen verran verestävä.

Maanantaita!
Moni inhoaa maanantaita, mut mä niiiiin tykkään näistä :D Enää tasan 3 viikkoa niin oon rouva =) Ja muutenkin on kiva kun maanantaisin tietää pääsevänsä taas kauppaan ja muutenki elämään normaalia arkea tuon väsyttävän pitkän sunnuntain jälkeen, kun silloin ei sais tehä mitään ja just sillon olis into hakata mattoja ja porata reikiä seiniin :LOL:

Tänään on iltapäivällä neuvola. Palilenpa siis mahdollisesti myöhemmin kuulumisten kera.

pinkkimieli ja pallopää 33+3

Huomenna olis taas päivällä neuvolaan aika,
ja jos ihan totta puhutaan niin ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa. :|
Mä en jaksais kuunnella sitä naista " teet vaan tätä liikettä ni kyl se siellä voi vielä kääntyä " tai "oothan muistanu tehä tätä monesti päivässä"..antoi siis liikkeen jonka pitäs muka kääntää vauva..
vauva jota lääkäri ei saanut liikahtamaankaan ja jonka peppu on kiinnittynyt!
Tai mun tuurilla se "luo mulle toivoa" huomenna ja sanoo että se on raivotarjonnassa,
haha.
Muutenki, mitä mä siellä neukassa enää teen? tuntuu turhalta rampata siellä vielki,
vaikka ensviikon perjantaina on sektio.
Kyllähän minä nyt itekin tunnen että asukas voi hyvin, kun liikkuu hyvin?!
PAH! Eikä tosta neukasta tunnu olevan mulle minkäänlaista hyötyä,
kun NE EI KERTA SIELLÄ OIKEASTI MITÄÄN TIIÄ.
miten mä oon näin turhautunut?
Tää alkaa olemaan jo tympäännyttävää, itkenki kaikesta.
Ihan ku olis samat oireet kuin ihan alkuraskaudessa :LOL:

Dada 38+1

Marjutti hyvä että selvisit säikähdyksellä. Toivotaan että kaikki menee loppun asti hyvin, samaa toivon toki kaikille muillekin alkutaipaleella oleville.

Ja loppumetriläisille pitää toivotella kärsivällisyyttä (juu, varmasti helpommin sanottu kuin tehty :D ) ja tsemppiä odotteluun! :wave:

On: ei mitään uutta, päivä kerrallaan ja pelko persiissä niin sanotusti...

Adelade 6+4

Neuvolassa käyty.
Meinas terkkari, et mahdollisesti pääsen koko arvioon vielä, kun noi sokrut nyt pikkasen pomppii yli rajojen, mut ei mitenkään pahasti ja sf menee keskikäyrän yläpuolella.
Tässäpä näitä faktoja siis käynniltä.

rv33+3 (31+5)
hemppa 135 (123)
pissa puhdas
verenpaineett 127/86 (139/76)
paino 98,1 (97,7)
sf 30,5 (29,5)
syke +135 (+125)
liikkeet ++ (++)
tarjonta RT (RT)

Verenpaineesta tuo terkka hieman huolestui, mut lopulta totesi vaan, et mittaappa sit kun flunssa helpottaa, koska se saattaa vaikuttaa paineisiin.

Nyt ruoan laittoon.

pinkkimieli ja pallopää

HALLOOTA!

Viimeisten viikkojen kärvistelijöille voimia odotukseen! Kohta teillä on jo babyt sylissä. :heart:

Omaa oloa Maanantaipäänsärky, asiakkaatko lie aiheutti! :kieh: Otin kaks panadolia ja edelleen sattuu. Kohta pääsee kotiin lepäämään. Mä alan taas panikoimaan mahan kasvamattomuutta! Pitää nyt yrittää tunnustella sitä iltaisin ja aamuisin tuntuuko mitään vaiko ei. Plääh. Viime vuonna alkio lopetti kasvunsa näillä viikoilla ja päivillä, mä NIIN toivon että tämä raskaus jatkuu loppuun saakka. :(

Empuuu ja Tirppana rv8+3

Iltaa! Mahtuuko mukaan joukkoon?

Plussa pärähti testiin sunnuntaina ja tässä on muutama päivä ihmetelty, että onko tää mahdollista. Olo tuntuu epätodelliselta, ja pelottaa että kaikki ei mitenkään voi olla hyvin. Oireita ei oo ei sitten mitään, paitsi aivan hillitön vatsan turvotus illalla. Mistään ei voisi muuten tietää että raskaana ollaan paitsi että testi selkeästi plussaa näytti. Kai sitä testiä pitää nyt uskoa siihen asti kun jotain muuta todistetaan, mutta todella varovasti päivä kerrallaan mennään nyt. Uusi keskenmeno pelottaa.

Ja niitä tietoja eli ikää mulla on jo 34 vee, synnäri KOS, la olis kai 20.5.10, km oli 07/09 ja pikkukakkosta kovasti toivotaan eli yksi lapsi on ennestään.

Kauhea pelko takapuolessa mutta pitää yrittää ottaa rauhallisesti... Onneksi täällä näyttää olevan onnistuneita tapauksiakin, joten toivoa on :)

t: Unnukka75 rv4+4

dadalle peukutukset piinaavaan odotteluun ja tosiaan kummallista jos lääkäri sanonut että vauva on kiinnittynyt pylly edellä ja sit terkka neuvoo liikkeisiin joilla vauvaa sais vielä käännettyä.. :whistle: teet niinku ite parhaaks näät! :heart: tavalla tai toisella se pittunen sieltä kuitenki ulos tulee.. ;)

viimeisten viikkojen ja päivien kanssa taisteleville myös peukutuksia, jaksuja ja voimia tulevaan koitokseen!! :heart:

ja tervetuloa unnukka! onnittelut plussasta ja tarrasukkia kyytiläiselle! :heart:

).) minäkin olen yrittäny tunnustella vatsanseutua, mitään kummempaa möykkyä löytämättä, tosin mulla kyllä on jyrkästi taaksepäin kallellaan kohtu ja esikoisestaki maha pullahti esiin vasta lähempänä 20 raskausviikkoa. Aivan aavistuksenomaista paineen tunnetta selin maatessa saattaa tuntua, tai sitten vain kuvittelen sen vainoharhaisuuksissani.. :LOL: Mutta kylläpä tuo ehtii kasvaa.. :heart: Ens viikon maanantaina ois sit lääkärineuvola, ultra ja sisätutkimus. Jospa kaikki on edelleen kunnossa ja tästä raskaudesta pääsis sit nauttimaan ihan aidosti pikkuhiljaa..

kellis ja papu 11+1

oletan nyt tuon vuodon olevan ihan harmitonta, kun kerran lääkärikin niin sanoi =) ja seksin jälkeen tosiaan tuli. pitää nyt ottaa rauhallisemmin sillä saralla.. :D
ei ole sunnuntain jälkeen tullu mitään =)

tässä ellotuksen kans taistelen, oksulle ei viel ole tarvinu mennä mut jo viikon päivät ollu huonoa oloa.

toivon kuitenki et nää oireet säilyy ja päästään näitten pahimpien viikkojen yli.. viel muutama viikko.. :|

marjutti ja masuvauva 6+6

unnukka Onnittelut plussasta ja tervetuloa :flower:
Jaksamista kaikille loppuraskaudessa oleville..
Itsestänikin jo välillä tuntuu että saisi jo syntyä..

(.) Neuvola lääkärillä käyty, lääkärin mielestä vauva on ihan hyvän kokoinen, ei ihan niin pieni mitä hoitaja viimeksi epäili.. Tässäpä tietoja

Rv35+5
Painoarvio n 2.4kg
Vauvan syke 125-135 :heart:
Liikkeet ++
Tarjonta rt (ei vielä kiinnittynyt, mutta alhaalla on)

Omat
Paino +653/viikko :ashamed:
Turvotus +/-
Verenpaine 132/95 (täytyy mittailla kotona ja ottaa yhteyttä jos noin korkeella myös kotona on)
pissa: prot hieman+
hemppa 139 (rautaa en oo syöny enään 6viikkoon)
Sf-mitta 31
Kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki.. Joten supistukset on siis jotain aikaan saaneet.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
T:Rouva ja masukki 35+5

MLL
Ihanaa marjutti, että kaikki on kunnossa :) Onneksi ootte saanu vauvanteko puuhissa kammarissa oleilla, niin voitte nyt sitten hetkeksi hellittää ja kattoa uudelleen vähän ajan päästä kun vuoto laantu :)

unnukka tervetuloa! Onnea plussasta :flower:

Omassa navassa välillä kiertää, välillä on ilmaa ja välillä täys tukos. En tällä kertaa anna tarkempaa selvitystä, mutta ilmeisesti koulussa istuminen saa suoliston vähän mutkalle :whistle: Muuten mukavan tasapaksua eloa, ylihuomenna eka lääkärineuvola.

MLL :heart: 13+6

Unnukalle lämpimät tervetulo-toivotukset :flower: :flower:

Kellopeliapp. Juu noilla on nähtävästi "pieniä" mielipide-eroja.
Päätin nyt sitten kuitenkin itse, etten ala mitään jumppia enää taiteilemaan.
Jos pienokaisella on näin hyvä, niin olkoon. :heart:

Tänään oli neuvola jälleen,
painoa kertyy mulle tasaista tahtia, ihan niinku turvotustakin :LOL:
Mutta nää on kaiketi näitä loppuajan huveja.
Kaikki kuitenkin neukassa ok, pisu puhdas, vauvan syke hyvä jne.
Tänään oli myös se päivä jolloin kävin ostamassa sektiota varten tukisukat..
jännä homma, eräässä liikkeessä niillä hintaa oli alkaen 120? mut tuolta mistä ostin,
sain samaiset mitatut sukat 32?: lla :LOL:
Mä alan jo pikkuhiljaa tottua tohon leikkaus ajatukseen, onneksi..vaik vielä se pyörii päässä säännöllisesti aamuin ja illoin.
Tuntuu hassulta kun joku kysyy milloinkohan vauva voisi tulla maailmaan, ja minä vastaan
"Ensi viikon perjantaina aamupäivästä, jos ei aiemmin päätä" :LOL: :heart:
Mulle iski myös kamala paniikki..semmonen kiirekiirekiirekiire-olo, vaikka kaikki on jo valmiina :whistle: :ashamed:
Ehkä tää mun paniikki tuli tänään ku ihan olan takaa alko ekaa kertaa suppailemaan ja tuntu tuol alakerrassa tosi ikävälle, meni mahakin iiihan tiukaks.. nyt sitä vasta tajuaa missä mennään

Dada 38+2 :LOL:

).) mulla on aamuisin jo 5 jälkeen aivan valtava pissahätä, maha tuntuu pinkeältä, eikä vatsalleen aamuyöstä ole enää mitään asiaa kun pistää ja pissattaa.. yleensä sinnittelen pissahädän kanssa kuitenkin sinne lähemmäs kuutta ku sillon joudun heräämään muutenkin töihin..
maanantaina ultra.. kunpa vain kaikki olis edelleen kunnossa..

kellopeliappelsiini + kyytiläinen 11+2

Yhteistyössä