<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

Ilona-81 mulla kans mies meinaa hermostua jos kauheasti panikoin, niinpä yritän käyttäytyä suht rauhallisesti vaikka päivittäin tulee kyllä vaahdottua jotain. Mies vaan sanoo että asioille ei voi mitään (ja oikeassahan hän on) ja nyt ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa että kaikki menis hyvin. Pitänee vaan yrittää olla ajattelematta raskautta, ja yrittää mennä porskuttaa eteenpäin normaalisti kunnes ultrassa selviää mikä tilanne. Huokaus, vaikeeta tää on.

Ihana, kun täältä palstalta saa tukea ja te jo loppuraskauden odottajatkin jaksatte meitä alun hätäilijöitä neuvoa ja tsempata. Tää on ihana palsta, kiitos siitä kaikille! :)

Unnukka rv5+0

Tänään alkoi sitten 10. viikko! =) Nyt kun on tuo maha alkanut vähän kasvamaan, niin eilen alkoi alaselkäkipu, samaa kipua oli silloin kun sain keskenmenon... :(

Ei ole vieläkään tullut kutsua np-ultraan, neuvolassa kävin viime viikon keskiviikkona. Jospa tulis heti ensi viikon alusta.

Empuuu ja Tirppana rv9+0

Empuuu varmasti alaselkäkipu kuuluu myös normaaliin raskauteen =) mulla myös varsinkin iltasin alaselkääkin jomottelee.

mä mietin tilaisko ajan yksityiselle ultraan, tuohon ihan kuun loppuun vaikka. np menee melkeen lokakuun loppuun niin ei huvittas sinne asti oottaa. selailin eilen netistä tän kaupungin tarjontaa ja huomasin et tässä ihan lähellä on paikka jossa ultraus maksais 45 euroa, ei kauheen kallis kuitenkaan. oon aina pitäny yksityisellä käyntiä vähän tuhlauksena, mut houkuttelis tosi paljon.. ja tästä ku puhuin eilen niin mies yllätti sanomalla et tottakai käydään jos haluut =) :heart:

tänään yllättävän hyvä olo, alavatsaa jäytää vähän väliä menkkajomotus.....

tänään tais olla masuvauvalla ikää 7+2 =)

Nyt tulee tosi omaa napaa, en millään ehdi lukea mitä täällä on kirjoiteltu :ashamed:

Sokereita oon mittaillut tän viikon ja nyt ketuttaa kun tänä aamuna heitti ekan kerran raja-arvojen yli. Ihan saman aamupalan söin kun kaikkina muina aamuina ja silti paukkui sokerit reilusti yli sallitun vaikka on muina aamuina pysynyt hyvinä. Ei ymmärrä ei. :(
6 päivän mittausjaksolla saa vain yksi arvo poiketa, joten jos vielä yksikin arvo heittää niin joudun sinne sairaalaan seurantaan neuvolan sijaan, ja se ei kyllä innostaisi sitten yhtään...
Vielä 10 mittausta edessä ja kaikki on oltava ok...toki takana on nyt 13 hyvää tulosta ja 1 huono joten mahkuja kait vielä olisi. Ärsyttää tää touhu, sormet on ihan kipeenä pistämisestä ja mua ketuttaa noi himskatin piikittelyt :headwall:

Sori purnaaminen, turhauttaa :ashamed:

Meritähti :heart: Pömppis 28+3

Moi!

Kai se minäkin taas tälle puolelle tulen kurkistelemaan.Eli viime perjantaina, siis viikko sitten, plussasin. Nyt pitäs olla menossa huimat rv 4+4, jos nyt jotain tuolla masussa on... Mitään oireita ei ole :( , mikä pelottaakin kovasti. Tulee viime tammikuinen tuulimunaraskaus niin elävästi mieleen oireettomuuksineen... Tai aluksi oli nännit kipeet, mut enää ei sitäkään. Kamala nälkä vaivaa lähes kokoajan, mut olis se varmaan muutenkin - sen verran lohtusyömistä tulee harrastettua :)

Paniikkia täällä siis ilmassa, vaikkakin yritän sitä kovasti mieheltä peitellä... Se on ottanut niin kovin raskaasti nämä meidän 4 epäonnistunutta raskautta ja hermostuu, jos itken ja ulisen :( Päivä kerrallaan kohti varhaisultraa, joka on 2 viikon päästä maanantaina. Ikuisuus siis vielä!

Meritähti. :hug: Kyllä tuossa tapauksessa saa valittaa ja purnata. Ei varmasti ole hauskaa.. Tsemppiä sinne!

Täällä kanssa yksi v**ksen kourissa. Eilen oli neuvola ja se pirun hb oli laskenut tuplaraudasta huolimatta ja nyt se oli 110 :headwall: 3 viikkoa sitten se 113. Ärsyttää ja väsyttää |O
Muuten kaikki oli onneksi hyvin :D
Vauva potki tehokkaasti koko ajan kun sykkeitä 140-150 mitattiin ja masu vain heilu ja terkkaa nauratti :LOL:
Sf-mitta oli 23cm ja keskikäyrällä.
Verenpaineet kohdillaan ja painoakin oli tullut mukavasti :D
Mutta se hb ärsyttää!! On vain niiiiiiiiin väsynyt olo ja pitäisi uhmisesikoista hoitaa päivät ja iltaisin olen aivan puhki. Ja sain määräyksen ottaa tuplaraudan 2xpäivässä ja tehokkaimmat C-vitamiinit käyttöön mitä vain löydän.

Hyvää viikonloppua kaikille!! :wave:

Vernis kera Baby-J:n rv 26+1
:heart:

MeaMimosalle lämpimät tervetulotoivotukset täältäkin :flower:
meritähti: kyllä tuo saakin jo alkaa hituttamaan :hug:

ihana nähdä et tasasin väliajoin tulee tähän pinoon uusia plussia,
kun meitä muita täältä lähtee :heart:
mä oon täällä varmaan kiusaamassa teitä sittenkin kun vauvaannun, miten mä voin tän pinon jättää kun on ollut niin kovana tukena mulle??! :whistle: :ashamed:
Jännittää se mun sektio jo hirrrrrrmuisesti, tai ei se leikkauksen kulku mutta vähän se katetrointi mietityttää (miltähän se tuntuu, sattuuko? ) ja se jännittää millainen mönkijä me saadaan maailmaan :heart:

Dada 38+5 aloittaa lähtölaskennan.. ...7 päivää vauvaantumiseen.. :heart:

Moikka!

Mä käyn edelleenkin melkein päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, aina vaan kun ehdin! =) Ihan automaattisesti tulee aina tänne!

Paljon on uusia plussanneita pinossa. Onnea paljon kaikille! :heart:

Happiksen huonot uutiset jäi harmittaamaan! Voimia! :hug:

Meritähti mä pidän sulle peukkuja että loput arvot on hyviä! =)

dada sulla ei ole enää pitkä aika! Tsemppiä koitokseen. :heart: Mulle tehtiin synnytksen jälkeen katetrointi. Jos se on samanlainen niin ei tuntunut pahalta. Sitä piti pitää 24 tuntia.

woodoo joko?!?

Meidän vauva on huomenna 1kk. Aika menee kyllä todella nopeaa. Päivät menee ohi ihan vilauksessa. Meillä on itketty aika paljon mahaa. Välillä on ollut tosi rankkaa. Välillä taas parempia päiviä. Onneksi mun äiti on ollut iso apu kun mies tekee pitkää päivää. Yksikin päivä tuli katsomaan vauvaa että sain tehtyä ruokaa. Taitaa poitsusta tulla oikeen mummin kulta. Se on mun porukoitten eka lapsenlapsi.
Poitsu kasvaa todella hyvin. Painoa oli eilen 4670g eli melkein kilo tullut syntymäpainoon lisää. Pituutta oli 56cm syntyessä 51cm. Ei siis ihme kun alkaa vaatteet jäämään pieneksi. Lindexin vaatteet on muuten ihan hirveen pieniä verrattuna esim. Tutan vaatteisiin. Niiden kanssa ei ole pystynyt kestoilemaan ja nyt alkaa olemaan kertiksenkin kanssa vähän turhan pieniä.
Ristiäiset meillä on ensi sunnuntaina. Nimi ollaan ehkä vihdoin keksitty. Papereihin ei ole vielä kirjoitettu, jos se ei kuitenkaan tule. No katotaan. Pakkohan se on kohta päättää. :headwall:

Voikaa kaikki oikein hyvin ja paksusti! =)

Päksäkkä ja poitsu 4vko 2pv :heart:

Meritähti :hug: Toi sokrujen seuranta on kyllä ihan pyllystä suoraa sanotusti. Mielestäni itselleni oli hyötyä käydä TAYSissa äippäpolilla juttelemassa diabeteshoitajan kanssa ja samalla käynnillä synnytyslääkäri ultrasi vauvan kokoa. Diabeteshoitajalta sain hyvät ohjeet syömisien suhteen.
Mulla sokrut on paukkunut nyt jonkin verran yli rajojen kun nyt oon vaan neuvolan seurannalla ja mittaan vaan 2päivää viikossa. Neuvolassa terkka katsoi mun tuloksia ja ja totesi vaan, et "Ei nää niin pahoja ole, et ne sulle insuliinia alottaisi. Jos alkaa ruokailun jälkeiset arvot oleen ysillä alkavia, niin sitten laitetaan lähetettä taas äippäpolille." Mun arvot on siis olleet satunnaisesti 8,? mut pääsääntöisesti pysyneet hyvinkin rajoissa ollen 6,?.
Joten äläpä Meritähti murehdi liikaa. Äippäpolilla käynti ei ole ollenkaan huono asia, vaan ainoastaan vauvan parhaaksi :D

dada oot näköjään vielä yhtenä kappaleena =)
Pesänrakennuksesta kyselit myös. Täällä vaihdettiin taas makuuhuoneen järjestystä toissa päivänä, mut toi imuri kyllä pysyy kaapissa ja tiskit altaassa ihmeen pitkiä aikoja. Sisustaminen on kyllä kivaa, mut noi perus kotihommat ei vaan nyt innosta.

Onkos Harhis missä?

Etäs woodoo? Ootko vielä yhtenä kappaleena?

pinkkimieli ja pallopää 34+0 POKS

Huomenta!
Täälläkin vielä porskutellaan, eli vauva on sielä ja kasvaa. On tää niin mahtava tunne jo nyt, kun viikkoja on noin "paljon". Mulle paljon, kun aina kesken on tullu 5-7 välillä. Ultrassa tosiaan oon käyny pariin otteeseen ja vauva on nyt kiinnittyny tosi paksuun ja hyvään kohtaan ja tosi vahvat sykkeet oli viimeksi ku ultrattiin ja samalla halusivat kokeilla dopplerilla, niin sieltähän ne äänet kuulu. :D
Että tälla piiperolla on vahva syke.
Viikon päästä on sitten ensimmäinen varsinainen neuvola.

Mutta tää pahoinvointi on jotain kyllä aika karseeta....
En tiiä kumpi on pahempaa, se oksentaminen max pari kertaa päivässä vaiko yökkiminen melkein jatkuvasti ja se etomisen tunne.... :$

Hyviä vointeja kaikille!!!

buam 8+3

heipsan kaikille! :wave:
Mä en nykyään pääse enään koneelle tai saa raahattua itteäni tänne.. tuon mein esikon kans on melko toivoton yritys yrittää istua koneella ja kirjottaa 5min pitempään (menettämättä hermoja), se ku haluais istua sylissä ja painella kaikkia mahollisia nappeja!
Mä oon pöljä :ashamed: maanantaina kävin neuvolalääkärissä ja lääkäri olis halunnu laittaa mut s.lomalle (ku on tuollanen työ ) en halunnu ku saan aika hyvin valita mitä hommia töissä teen.. eilen sit mietin et olis ehkä sittenki pitäny.. no kuulostellaan! Meinaa taas nuo jalkakivut vaivata, oon taas muutaman viikon pärjänny aikasta hyvin nuilla tukevimmilla tukisukilla, mut alkaa taas tämä kävely käydä kivuliaaksi (etenkin öisin), särkee jalkapohjia ja jos käy pidemmällä lenkillä, ni sit särkee issiasta, mut oon vain sinnikkäästi kävelly! Sanoinki lääkärille, etten halua vielä jäähä kotiin ku tuntuu ettei ole oikein syytä :ashamed:
ens viikko mul onki näil näkymin vapaata. Nyt alkaa taas sellanen vinkuna et häätyy lopettaa..
sukkis ja kakkonen 29+5

:wave:

Täällä ollaan ja varmaan vielä joulunakin tätä menoa. Mulle on varmaan kehittymässä joku pre-synnytysmasennus, oon todennu, että olen yhteiskunnalle tällä hetkellä täysin hyödytön. Mitä ihmettä sitä tekis... Tai jaksais tehdä!

Meritähti, varmasti rasittaa sokerien kyttääminen, mutta muista, että kaikki tämä on sen pienen ihmeen parhaaksi. Omalta osaltani olen itseäni rääkännyt koko raskauden ajan ravinnon suhteen. Eli todella vahtinut syömisiäni. Ja tämä siis siksi, että edellisistä on jäänyt aivan liikaa. Tällä hetkellä kilokertymä on 9,5 kg ja olo tässä asiassa aivan mahtava. Tämä kyttäily on ollut TODELLAKIN sen arvoista, vaikkakin veemäistä. Tästä raskaudesta ei kaiken järjen mukaan VOI jäädä 5kg lisää ylimääräistä. Niinhän sitä sanotaan, että lopussa kiitos seisoo. :LOL: Sitten ei tarttis ku ne reilu 10kg edellisistä raskauksista saada vielä pois.... Se kun on vain sen 10v tuossa kyljessä jo ollut.

Mutta siis mielestäni tämä 10kk kyttääminen on ollut helpompaa ja miellyttävämpää kuin sitä edeltänyt 10v laihdutusyritys...

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Päksäkkä: Juu mulla se on jotai 12-24 tunnin väliltä, mutta käsittääkseni samaisesta puhutaan. :)

woodoo: Mäkin tiesin että "kohta" on joulu, en mä muuten mutta mun äiti esitti pari päivää sitten huolestuneena kysymyksen pohtien vietänkö mä vauvan kanssa joulun siellä vaiko anoppilassa.."kun jouluunkin on enää kolmisen kuukautta" :saint:

buam: Jaksamista oksuolon kanssa!!:hug:

Omaa paisunutta napaa:
*valivali* Missään asennossa ei oo hyvä olla kun ihan muutamas päivässä on tullu kammon ahdas olla, ja viime yönä paukahti sitten jonkinmoinen räkätauti.
Flunssanen olo ja naama ihan tukossa.. |O
Toivottavasti ehtii parantua!
*pitää peukkuja ja varpaita pystyssä minkä jaksaa*

Dada 38+6 (hui mitkä poksut huomenna)..6päivää jäljellä.. :heart:

*muoks Ällöä, mutta..Täällä bongailtu tänään osa limatulppaa :whistle:

Aurinkoista lauantaita kaikille!

Olen viime kuukaudet vain taustaillut (mutta sitäkin ahkerammin) ja joukossanne ei varmaankaan kovin moni minua enää muista. No kuitenkin ajattelin tulla kertomaan, että kauan odotettu ja toivottu tainen lapsemme syntyi suunnitellulla sektiolla 8.9. Tyttö painoi 3130 ja oli 50 cm pitkä. Näin on tämän perheen 9,5 vuotta kestänyt projekti lopussa, kaksi tervettä lasta on meille suotu sekä yksi pieni enkeli, eikä kiitollisuudellani ole loppua. Nyt voisi sanoa, että kannatti, matkan varrella on toki muitakin fiiliksiä ollut. Tiedätte varmasti.

Kiitokset teille seurasta ja tuhannesti onnea matkaan jokaiselle! :heart:

Kerttu

MLL
Meritähdelle sympatiaa sylin täydeltä! Ei ole omaa kokemusta (ainakaan vielä), mutta voin vaan kuvitella miten inhottavaa toi on. :hug: Toivottavasti selviät ruokavalion muutoksilla.

Woodoo ihana tietoisku :D Minä odottelen joulua, kun sen jälkeen ei ole koulussa enää paljon mitän jälellä ja sitten pääsee äitiyslomailemaan. Päiviä en ole vielä laskenut :LOL:

MeaMimosalle iso tervetulo toivotus!! :flower:

Sitte muille kaikille tsempitystä raudan saantiin ja alun murheisiin :) On niin harva tää hormoonien pehmittämä pää, ettei pysty kaikille nimeltä kommentoimaan :)

Me ollaan miehen kanssa viettämässä viikonloppua pohjoisemmassa, tänään on meidän eka hää vuosipäivä :) Illalla syömään napa täyteen ja saunontaa, muuten ei mitään ihmeempiä suunnitelmia. Olo on mainio ja masu on taas pyöristyny selvemmin näkyväksi.

MLL :heart: 14+3

kertulle lämpöiset onnittelut tytön syntymästä!! :flower: :flower:

Sitten olisi vielä elokuisista nanniina ja Tiuhti!! Olette jo varmasti jakautuneet, tulkaahan kertomaan kuulumisia!! :attn: :attn:

Onkohan Millukka jo päässyt tositoimiin? :D Toivottavasti =)

Varovaisesti ja näyrin mielin raotan tämänkin puolen ovea.. Täällä plussattu tämän viikon tiistaina eli nyt on menossa vasta 4+4. Kaikkea voi vielä sattua ja sitä kovasti pelkäänkin.. Ensimmäinen raskaus saatiin aikaiseksi clomeilla ja teroilla. Viikolla 6+ löytyi ultrasta alkio ja syke, mutta np-ultrassa enää tyhjä kohtu.. Alkio oli kuollut tuon varhaisultran jälkeen ja tuhoutunut itsekseen. :( Lääkkeellinen tyhjennys tehtiin toukokuun alussa, joka meni kaiken kaikkiaan hyvin. Tämän jälkeen jatkoin clomien syöntiä, mutta niille ei enää vastetta saatu, joten siirryttiin pistoshoitoihin, lääkkeinä clomit+menopur+pregnyl ja siitä tuloksena nyt tämä plussa.

Hcg-arvo on mitattu ja se oli 151 rv 4+1. Tulevana tiistaina uusi mittaus, jossa katsotaan onko arvo lähtenyt asianmukaisesti nousemaan. Keskiviikkona on soittoaika omalle gynelle, jolloin aion myös pyytää varhaisultraa viikolle 7-8. Tämän hetkiset suurimmat pelot ovat kohdunulkoinen tai tuulimuna. :ashamed: Vaikka kuinka yritän ajatella positiivisesti, niin aina jokin ääni sanoo, että ei voi käydä niin hyvää tuuria, että nyt onnistuisi. Kamalaa tämä jännityksessä eläminen.

Oireina tällä hetkellä melkein koko päivän kestävä väsymys, aamuisin ja iltaisin palelu, janon tunne ja ajoittaiset viiltelyt/nipistelyt/pistelyt/repäsyt alavatsalla lähellä nivusia.

Kuinka monella ollut kotidoppleri käytössä ennekuin liikkeet ruvennu tuntumaan? :wave: Itseäni se kovasti haluttaisi ostaa, jos ja kun varhaisultrassa kaikki hyvin.

Alisa ja kultahippu 4+4 :heart:

Yhteistyössä