<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

:heart: Onnea miljoonasti kaikille vauvatuneille!! :heart:

Helteistä sen verran että meilläpä on ilmastointilaite! :stick: Ahh, niin ihanaa makoilla täällä viileässä :DD Suosittelen kaikille! Meillä tää ylinkerros niin kuuma kesäisin että oli pakko hankkia, no nyt kelpaa :)

Ja tää turvotus A-P-U-A! Mulla oli aamulla jalkapohjat ihan kipeet kun nousin sängystä. Lenkkarit ei mee jalkaan että crocseilla sitten loppuaika! On noi niin hienot :LOL: onneks ei oo mitään juhlia tässä ettei tarvii mihinkään häihin mennä crocseissa, vois tulla vähän katseita!

Mä oisin kans kiinnostunut fb-ryhmästä, laitan siis emppulille viestiä tulemaan :)
 
Naene ja eulalie aivan suunnattomasti onnea pikkuisten johdosta!!! :heart: :heart: :heart:

Voi hitsi nyt kun Nelli ei ole päivittämässä listaa, niin jää kaikki vauvautuneet kirjaamatta etusivulle :( eikö kukaan ole kiinnostunut päivittämään??? Itse ylläpidän jo toista keskustelua, niin en kyllä 2. jaksa :(

Minäkin voisin tulla katsomaan facebookki -ryhmää, josko sielläkin kerkeisi kirjoitella ;)
 
Onnea Naene ja Eulalie!

Mä nyt sitten laitoin kaveripyynnön etiäpäin. ;)

Mä maannut muutaman tunnin lepolassessa.. Niin ihanaa, muksuja ei ole näkynyt ja tuskin näkyy ennen iltaa. Ja mieskin tulee vasta myöhemmin.

Itseni aion palkita tästä ahkerasta olotilasta pirtelöllä ja Hosseinin uusimmalla kirjalla. :D Kävin kaupassa ja raahasin ammeen täynnä ruokaa, mahtoi ihmiset katsella, eikö ton kannattaisi kantaa noi kassissa. :D
 
Vielä kertomusta syntymäpäivästä. Lähdettiin ma aamulla Naistenklinikalle suunniteltuun sektioon. Lääkäri vielä ultrasi tarjonnan, ja yhdessä päätettiin että sektiolla mennään, kun tarjoutuva osa oli jalat ja kohdunsuu sentin verran auki, kuulemma erittäin pieni todennäköisyys, että saisi jalkoja nostettua alta pois jos/kun alkaa syntymään luonnollisesti.

Sitten odotettiin ja odotettiin, olin päivän vikana listalla. Nälkä oli kauhea kun syöminen piti lopettaa edellisenä iltana. Siinä ei sokeritippa paljoa lohduta.

Itse operaatio sujui tosi hyvin ja ilman sen kummempia kommelluksia. Mutta onhan se hurja juttu ja iso leikkaus. Itseäni pelotti ja jännitti kauheasti, vaikka tiesi olevansa huippuhyvissä käsissä. Ensin huolellista puuduttelua (jonkinlainen epiduraali-spinaali-kombo). Sitten verho mahan eteen, nyhtämisen ja nykimisen tunnetta, ja yht äkkiä sarja kiukkuisia parkaisuja! Verhon takaa kuuluu iloisia ääniä ja tervetuloa maailmaan -toivotuksia.

Sitten verhon takaa ilmestyy ryppynen, ryttynen vauva joka pääsee heti mun rinnan päälle, ja terve poika-raportti. Onnen itkuhan siinä pääsi.

Heräämössä meni sitten hyvä tovi, ja se oli kurjaa kun vauva oli muualla eikä tuntoa ollut eikä jalat liikkunu. On muuten todella kuvottavaa katsella, kun joku siirtelee omia täysin tunnottomia jalkoja kun itse luuli niiden olevan jossain ihan muualla.

Sen jälkeen hidasta mutta varmaa toipumista, ja kaikki on lähtenyt hyvin käyntiin. Maito nousi eilen illalla. Alkuun oli synkkää kun joutui pyytämään kätilön paikalle jokaista vaipanvaihtoa ja imetysyritystä varten. Mutta nyt voin jo tosi paljon paremmin, vaikka monta liikerajoitusta onkin. Ja vauva kasvaa silmissä!

Onnea kaikille vauvan saaneille! Nyt on pinon putki auki kunnolla, tällä viikolla on tapahtunut ihanan paljon! Ja tsemppiä loppusuoralle muut!
 
Mä olen Hööpi.. :D Mulla käynnistetään VASTA 19.6, jos paineet pysyy kuosissa. Ja tuohan ON MUN LASKETTU! Jorvissa joka toinen lääkäri ottaa tiedot tuon mukaan ja toiset 23.6 mukaan -- jolla nyt mennään. :D Mä en jaksa enää stressata ja miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Minä en fb-ryhmään tule. Pidän kaksplussan anonymiteetistä. Nimeni on ainutlaatuinen ja kaikki kanssani samaa sukunimeä kantavat ovat minulle läheistä sukua. Jos täällä ei ryhmää ole, olen sitten ilman.

Hööpi Mulla on la vasta juhannusaattona, joten ei ole lainkaan sanottua, että en olisi edelleen yksissä nahoissa tuolloin :) Toisekseen, johan meillä menikin uskomattoman pitkään, ennenkuin alkoi tapahtua. Se on kyllä mahtavaa! Yli sadassa äitissä riittää kyllä synnyttäjiä kuukauden jokaiselle päivälle, ja muutamalle päivälle ennen ja jälkeenkin.
 
Tosi kiva kuulla kokemuksia synnytyksistä/sektioista. Samoin ensipäivistä pienten kanssa. Toivottavasti ehditte/jaksatte jatkossakin käydä kertoilemassa kuulumisia vauva-arjesta. Vaikka se lisää malttamattomuutta, mutta toisaalta se lohduttaa, että samat hetket on itselläkin edessä. Mähän olen täällä varmasti myös juhannuksena. Käynnistystä en halua, jossei siihen ole lääketieteellisiä syitä. Joten luultavasti tulen olemaan melkoinen palstaterroristi.

Häpimamalle kovasti jaksamista ja pienille pojille voimia! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Häpimamalle ja pojille paljon voimia ja haleja! :heart:

Itse haluaisin jatkaa kirjoittelua myös tällä puolella vaikka nyt tuonne fb ryhmään liityinkin. Täällä jotenkin "selvempää" kun oppinut tunnistamaan nimimerkit, tuolla fbssä jotenkin todella sekavaa :D Mun mielestä olis kiva tehdä ens kuun jälkeen sitten oma keskustelu vaikka tuonne vauvat puolelle :)
 
Pe
Kävin tänään sitten käyrillä olemassa, kun kauppareissulla iski aivan älyttömät kivut alaselkään ja menkkamaiset jomotukset jalkoihin, lantioon yms. Tunnin kesti ja panadol ilmeisesti lopulta auttoi, mietin matkalla onko jo turha käynti. Ei ollut tapahtunut mitään edeistystä alakerrassa vaikka kivut olivat hirveät. :'( Ikinä ennen ei ole tullut supistuksia kuin vasta synnytyksen alkaessa.

Pe 36+1
 
katso liitettä 18872
APUA! Mä en tiiä mitä näille teen! Vasen vielä kamalampi kun oikee ja nää on kipeet... Tuntuu pahalta kävellä. Nyt on kaukana se aika kun aikoinaan ei löytyny sopivia balettitossuja kun niin kapeat ja sirot jalat! Neuvolassakin terkka vaan neuvo syödä ananasrahkaa ja välttämään suolasia kuten ruisleipää, suolasta ruokaa ja juoda paljon. No eipä auta, enkä mä nyt pelkälle vesikuurille voi ruveta.
 
Paljon Onnea taas uusien vauvojen johdosta kaikille :heart: :heart: ja paljon tsemppiä Häpimamalle :hug: Olemme hengessä mukana.

Kiitokset synnytyskertomuksista, niitä on ensikertalaisen mukava lueskella odotellessaan omaa h-hetkään.

Täällä on tänään ollut hyvin paljon aktiivisempi päivä vauvan liikkeiden kanssa. Näillä viimeisimmillä viikoillahan liikkeet ovat olleet melko vähäisiä, aktiivisin jakso on tullut aina illalla/yöllä, eikä silloinkaan mitään mahdotonta mylläystä. Edessä oleva istukka vaimentaa ja osa liikkeistä minulta menee kyllä aivan ohi, kuten sokereihin liittyvässä ultrassa todettiin: vauva liikkui, mutta itse en tuntenut mitään. Tänään on ollut monta liikuskelujaksoa ihan päiväsaikaankin ja parhaillaankin muksii menemään. Liekö ottanut neuvostani vaarin ja suunnittelee tuosta yksiöstään luopumista sittenkin vielä toukokuun puolelle..? :D Ei kyllä mitään muuta merkkejä ole ollut ilmassa, ehkä pienen pieni kivulias lyhyt supistus käväisi.

Huomenna taas neuvolaan. Hoitajan kanssa viimeksi arvuuteltiin, että joutuuko ajan perumaan synnytyksen takia, mutta eipä näytä siltä. Kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä... =)

Arizona 39+1
 

Yhteistyössä