<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Täällä yks uutisten kyttääjä ilmottautuu kans :wave: Pitäis vissiin hankkia omakin elämä :D

MiiJane tsemppiä tilanteeseen. Onneksi Suomessa on saatavilla tukiryhmiä ja -verkostoja moneen ongelmaan.

Me aateltiin lähtä viikonloppuna toiselle puolelle Suomea kesälomareissulle. Siis jos Kuopiota kohti suunnistas. Tultiin siihen tulokseen, että onhan se sairaala Kuopiossakin, jos vauva nyt päättää syntyä. Oon niin kypsä näiden kotiseinien tuijotteluun, että tulee mukavaa vaihtelua. Eikä sitä tiiä, millon sitä seuraavan kerran pääsee reissuun. Ja kun istuminenkaan ei oo ongelma, ni voihan sitä muutaman pysähdyksen taktiikalla ajella sitte vaikka Oulusta Kuopioon.

kodehu 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Mä oon ihan varma, että Nelli on nyt tositoimissa. Eli saataisko tänään kaksi vauvaa. :)

Itsellä menee tuon nilkan kanssa hermo. Kävelin kotiin (mieheltä suuntaansa n.1.5km) ja nilkka on kuin pallo. Laitoin siihen kipugeeliä ja siteen paluumatkalle, mutta pah ei auttanut.

Tänään olen vähän virkeämpi. :) Onneksi näin! Kyttään koko ajan täällä uutisia. :D
 
Luulen, että nellillä on käärö jo mahan ulkopuolella, kun mitään ei ole kuulunut. Olen useaan otteeseen käynyt aamun aikana katsomassa uutisia.

Mulla mieliala vähän matalalla, kaikki normiangstit päällä. Edes riisisuklaa ei auttanut. Aamulla kävin viemässä labraan pissanäytteen, kun mulle on tullut kauhea kynnys tuosta neuvolassa otettavasta pikatestistä.

Vauva liikkuu melko säännöllisestija tiettyihin aikoihin, toivottavasti enteilisi rytmiin taipuvaista vauvaa. Välillä pelottaa, että onko vauvalla kaikki hyvin tai entä jos synnytyksessä käy jotain. Varmaan melko normaalia viime hetken panikointia.

Vauvauutisia odotellessa.
 
Täällä kanssa kyttään jatkuvasti mahdollisia uutisia :D

Täällä edelleen jomottelee selkää ja ajoittain supistelee niin että ala vatsassa kiristää. Epäsäännöllisiä mutta kuitenkin tuntuvia. Selän jomotus tosin on lähes jatkuva...
 
Tänne tulee nyt niin paljon tekstiä etten oo kyennyt kommentoimaan tai kirjoittamaan mitään ;). Tuntuu että on paljon asiaa mutta kun kirjoittaa niin ei muista enään kenelle ja että menikö jo asiat sekaisin...

miijane tais ainakin pohtia voiko potkut tullanaika alas. Mulla vauva siis pysynyt nyt rtssä ja potkii pääasiassa toiseen kylkeen, välillä vain juuri ja juuri lonkkaluun yläpuolelle.

Mun olo on nyt kokoajan ihan p...stä. Joko on kipeitä supistuksia, myös säännöllisiä ja kauan. Tai sitten vaan polttaa alamahassa ja välillä myös selässä, tai sitten on millon missäkin päin vatsaa paikallista kipua, ihan kuin joku vaate yms. painaisi. Parasta on vaan maata.

Viimeviikolla äippäpoli käynnistä en tainnut kertoa, kun oli liian vähän kerrottavaa ja siksi kova ärsyynnytys ;). Siellä 34+6 oli painoarvio 2200g. Tänään oli neuvola 35+4 kaikki ok. Sf oli 33, sama pari viikkoa sitten. Oma paino on taas nolla linjalla eli ei yhtään mitään ole tullut koko aikana. Viimeviikolla tuli uusimmat vasta-aine seurannan tulokset. Vanha anti E vasta-aine on yhä heikko mutta ne on nyt löytäneet uuden heikon vielä tuntemattoman vasta-aineen. Tänään otettiin taas verikoe, niin pääsevät lisää tutkimaan.

Niin ja meidän kylppäriremppa viivästyy, toivottavasti vain viikon, kun olivat laatoittaneet hieman huolimattomasti. Että sen puolesta ois vauvan vielä syytä pysyä sisällä. Muuten olenkin ihan kypsä jo tilaan.

Ihanaa niiden puolesta kenellä koti valmis ja ketkä pääsevät kohta kaikista vaivoistaan eroon :).
 
Mäkin haluan vauvan NYT HETI (varmaan monen muunkin toive). ;)

Miehelle just sanoin puhelimessa, että mä tilaan ajan vyöhyketerapeutille/akupunktioon. Kukas se suositteli jotain PK-seudulla? Taisi olla kätilökin? Mies ei ota tuommosia kovin tosissaan, sen verran kuulosti tuhahtelulta. :D

Mä aattelin nyt ruveta hinkkaa tuota pinnasänkyä vuodelta 1967. Mun luona kaikki on valmista, täällä miehelläkin tuota sänkyä lukuunottamatta.
Kävelystä on alapää kipeänä, mutta voin mä istualteenkin hinkkailla. :D

Kiitos Tuisku noista potkutiedoista. Hyvä, jos on normia, että pääntasolla potkii, vaikka rt´ssa onkin. :) Helpotus suuri. En nyt kaipaa tähän mitään käännöksiä enää. :)
 
Viimeksi muokattu:
tsemppiä Nelli ja Eulalie!!!
täällä viime yön ja aamun ja nyt päivän aikana joutunut ravaa vessas ihan yhtenään,paska lentää ja mestat tyhjentyy..en tiiä mistä johtuu,tuskinpa on minulla siitä merkki että synnytys lähtis pian käyntiin..huomena poksuu 37 vasta =)
 
Ihanaa kun on näin aktiivinen tää meidän pino, on koko ajan uutta kivaa luettavaa. Varsinkin nyt kun on erityisen jännät ajat edessä :)

Vietettiin viikonloppu mökillä miehen vanhempien kanssa. Oli mukavaa ja hyvät kelit. Appivanhemmat ei vaan oikeen meinaa antaa mun tehdä mitään, koko ajan ovat passaamassa ja se melkein meinaa jo ärsyttää.. jopa perunoiden kuoriminen on niiden mielestä mulle liian rankkaa! No eilen sitten kun kotiuduttiin, kuopsuttelinkin kukkapenkkejä muutaman tunnin, sit olinkin illalla ihan romuna.

Mä kuulun niihin, joita ei tässä loppuvaiheessa lähipiirin utelut voinnista ja muusta häiritse ollenkaan. Ihan mukavaa, kun ovat kiinnostuneita! :) Mullahan on aika etäinen suhde omaan äitiini, niin olisin tosi tyytyväinen, jos hän vähän useammin mun vointia kyselis...

Synnytys pyörii mielessä kyllä jatkuvasti. Vaikka mulla on vielä muutama viikko laskettuun aikaan, niin jotenkin tuntuu, että ei tässä ihan niin kauaa enää mene. Esikoinen syntyi 39+0, toivottavasti syntyis tää toinenkin hiukan etuajassa. Nyt tuntuu, että on kauhea kiire tehdä kaikenlaista ennen vauvan syntymää. Naapurikaupunkiin ostoksille pitää päästä ja ikkunat vielä on pestävä jne. Mulla on vielä vaipat, tutit, korvikkeet ja harsot ostamatta.

Dynamite ja pikku-Telle 36+5
 
Nelli ja Eulalie, me halutaan kuulla vauvauutisia!!

Hei, kiitos kaunis sille, joka suositteli joku aika sitten imetysliivikauppaa Briteistä (Nursing Bras - FREE UK Delivery). Tilasin kahdet eri Bravadon mallit viikko sitten lauantaina, tänään tuli ja tuntuupa molemmat heti tosi omalta päällä. Pitänee käydä vinkkaamassa siihen alusvaatekauppaan, jonka ainoan imetysliivin suurin koko ei menny mulle päälle kuukausi sitten, ku meinasivat, että ei niitä isompia oikeen tehä. Pah. Mun mielestä 85E ei oo vielä niiiin iso, että liivejä ei löydy edes erikoiskaupasta..
 
Pikainen päivitys Puijolta =)

Osastolla olen, nukuttua en saanut kuin kaksi tuntia niistä myrkyistä huolimatta. Käyrillä ollut useampaan otteeseen ja piirtelee mukavasti säännöllisiä suppareita ja menee yli 100 siinä asteikolla. Äsken lääkäri teki tutkimuksen ja homma hieman edennyt, kalvot pullottelee sormiin.. runno oikein voimalla ja sanoi, että nyt se varmaan käynnistyy, ellei, aamulla ensitöiks kalvot puhki!! Eli mä saan vauvan viim. huomenna, wuhuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Tulin niin onnelliseksi. Heti alko tulee limansekasta verta sisätutkimuksen jälkeen ja aika ikävältä tuntuu, jee. Tiiä vaikka etenis luonnostaan. Meitsillä on hidasta, mutta varmaa tää toiminta. Onneksi lähdettiin eilen ja eilisestä klo 18.30 asti supistellutkin.

Kiitos kaikille tsempeistä! Ootte ihanaisia. Tuun sit ilmottaa, kun Rusina syntyy, kumpi tuli ja miten meni =). Ja tehkää hei uusi pino aiemmin, jos rupee tulee päivityksiä, mä en täältä pääse/jouda päivittelee nyt ;)

Nelli&Rusina 37+6 :heart:
 
Huh, Nellille tsemppiä! =)

Mä kävin aamupäivällä neuvolassa, 10 minuutin pikavisiitti, kaikki OK. Vauva jo niin alhaalla, ettei nlatäti edes saanut otetta päästä.

Vointi on mitä mainioin, sen verran otti voimille kuitenkin, että piti ihan päikkärit äsken nukkua :D

Sen kunniaksi, ettei paino ollut kahteen viikkoon noussut yhtään(yhteensä tullut 8kg), sulatin pakkasesta vappumunkkeja! Kiitos sille, joka täällä vinkkasi niiden pakastamisesta!!!

Ja kiitos myös sappisaippuavinkistä, joskus siitäkin oli täällä puhetta. Tilasin Allegrolta ja olen pelastanut jo monta äitiyspaitaa, mulla kun tuppaa ruokalista olemaan aina mahan päällä :ashamed:

Kananugetti ja pötkylä 37+1

Uteluistahan mun piti vielä... Anoppi on tasan kerran kysellyt vointia nyt viime aikoina, oma äiti ei vielä kertaakaan. Ne alottaa sen sit ens tai viimeistään seuraavalla 39+ viikolla... Mä kyllä ajattelin ensi viikolla synnyttää :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Moi kaikki! Ajattelin nyt kirjoitella piiitkästä aikaa, olen ihan sielä alkukuukausina muutaman kommentin jättäny, mutta muuten pysytellyt vaan taustalla. Joka päivä luen ja nyt äitiyslomalla monta kertaa päivässä!

Hurjastihan täällä palstalla on tapahtumia ollut ja kaikenlaista vaivaa ja kremppaakin on riittänyt osalla. Oma raskaus on mennyt niin oppikirjojen mukaan, että on jotenkin ollut olo, ettei oo mitään kerrottavaa tai raportoitavaa. Etinen istukka mulla todettiin rakenneultrassa, mutta se nousi itsekseen pois tieltä, kun kohtu alkoi kunnolla kasvaa. Kertaakaan ei ole supistellut eikä mitään muutakaan vaivaa oo juuri ollut. Ainoastaan pahat liitoskivut on vaivannut ajoittain puolivälistä asti. Puutarhatyöt ja muut sujuu edelleen hyvin, mitä nyt kyykkyminen on vaikeaa. Masu on niin kohtuullisen kokoinen, ettei oo senkään kanssa tarvinnut hikoilla.

Meille on tulossa poika <3

Ajatella, että ekoilla kesäkuulaisilla on jo nyytit sylissä ja lisää tulee tällä viikolla oikein urakalla. Ihanaa!!

Mukavia kesäpäiviä kaikille ja toivotaan ettei kellään nyt ihan mahdottomasti menis yliajalle.

Sheldon ja poitsu 37+2
 
Äippäpolilla käyty ja niinhän siellä kävi, että eivät rupea käynnistelemään etuajassa. :-( Kontrollikäynti laskettuna päivänä synnytyssalille. Sano, ettei sen yli päästetä. Käteen vauva tuntu 3, 5kg ja ultralla 3, 3kg. Paikat oli kuitenkin lähtövalmiina, 2cm auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä. Pyöritteli ihan kunnolla, että jos se edesauttaa käymnistymistä. Kyllähän tuo on sen jälkeen supistellu ja ne tuntuu just tuolla kohdunsuulla alamahassa. Että jospa sieltä vaikka ens viikolla putkahdettais maailmaan. Sano että tuntuu tukkaa olevan vauvalla :) Ois kyllä ihme, kun muilla on ollu vain muutama haiven päässä.

Voimia synnyttämässä oleville. :)

Hapsiainen & möllykkä 37+3
 
Pe
Tsemppiä kaikilla vaivoista kärsiville ja onnea ja jaksamista synnyttämässä oleville/aikoville!
Tänne ei mitään ihmeellistä, lääkäri on to, jossa selviäisi tarjonta, painoarvio yms. Viikonloppuna olis tarkoitus lähteä reissuun pohjanmaalle kylpylään ja huvipuistoon..saa nähdä miten jaksaa köpötellä koko päivän. Lopuksi olisi tarkoitus käydä vielä jonkun kaupungin kirppareilla, sen nyt jaksaa vaikka päällään. :D Enää muutama viikko odottelua jäljellä ja arki alkaa, sitä mä odotan innolla.

Pe 35+5
 
Nellille kovasti vielä tsemppiä synnytykseen!! Ihanaa et saat viim. huomeen vauvan :heart: katotaa meneekö Mikaelan veikkaus nappiin, et nelli saa tiistaina vauvan ;)

kodehu Mie tilasin jo 16. päivä mun liivit tuolta, mut ei oo viel tullu :( tuliks sulle sähköpostiin mitään väliaikatietoja lähetyksestä?! Mulla tuli vaan, et "kiitos tilauksesta" heti tilaamisen jälkeen, mut sen jälkee ei oo kuulunu mitää... :/ itse asias just tänää laitoin sinne s.postiikii, et mikä mättää!?!

Toivottavasti eulalien sektio on sujunut hyvin ja vauva olis jo viekussa :heart:

BF & poitsu 36+0
 
BF mulle tuli se kiittelyviesti sillon 18.5. lauantaina ja 20.5. maanantaina tuli posti, että tilaus on lähetetty. Näköjään viikon verran sitte otti Royal Maililta toimittaa. Jospa ne sun tilaamat ois vaan tilapäisesti loppu tai jotain? Toivottavasti tilanne selviää pian!
 
Go Nelli, go!! :D

Mä oon ihan epätoivoinen! Missä mun supistukset on?!? Aamulla tuli kiire autonkatsastukseen ja juoksin koirien kanssa pikalenkin. Sitten autoon ja hirveetä kyytiä asemalle. Sieltä stadiin kaverin luo ja käveltiin koko päivä kaupoilla ja käytiin lounaalla. Oon siis heilunut jaloillani koko päivän. Rv 27 oleva kaveri rukoili välillä hiljentämään vauhtia kun mä harpoin menemään... :D Jalat on toki turvoksissa, mutta muuten ei yhtä ainutta supistusta, ei kipua, ei mitään!!! Hermo menee...

Hööpi ja kinkku 37+5

Niin ja se että toi saakelin vauva-lehden appsi länkyttää koko ajan jotain "pidä auto tankattuna, lähtö voi tulla milloin vain" -soopaa tuntuu lähinnä irvokkaalta! :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä taidan kanssa varata aikaa vyöhyketerapiaan tms. Olo on ollut tänäänkin sietämättömän hankala. Ei kipeä, vaan tuntuu, että maha halkeaa. Missään asennossa ei ole hyväbeibi möyryää minkä ehtii. Mitään ei saa aikaseksi ja pinna on piukassa.
Ei ole montaa päivää, kun en ollut valmis vauvan tuloon, mutta nyt olen jo täysin kypsä. Niin se nopeasti naisen mieli muuttuu.

Huomenna on kampaaja. En tiedä, kuinka pystyn istumaan sen ajan. Onneksi on pienet murheet, jos tuo on haasteistani suurin. To do-listan olen mielessäni jo repinyt. Jos jotain saan tehtyä, niin iloinen yllätys, muuten mennään näillä.

Moni suunnittelee vielä matkoja. Mustakin maisemanvaihdos tuntuisi hyvältä, mutta nyt ei ole mahkuja. Ensi viikolla kuviot muuttuu, kun tytöt jää kotiin. Sitten ei onneksi ehdi yhtä paljon miettiä omaa oloa ja tuntemuksia.

Kiva kuulla, että täällä on monella vielä hyvät voinnit ja jaksavat tehdä kaikenlaista.
Hapsiaisen tilannekin kuulosti siltä, että roisimpi sisätutkimus voi käynnistää synnytyksen. Pidetään peukkuja.

Nellin ja Eulalien kuulumisia saataneen viimeistään huomenna.
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
 
Joku varmaan tarkoitti Sirkan Leenaa vyöhyketerapeuttina (myös kätilö). Aattelin huomenna tilata ajan hänelle. Joskos auttaisi näihin oloihin ja saisi hieman avitettua tuota synnytystä.

Keskiviikkona on Jorviin meno, ja saa taas nähdä, mitä siellä arvioivat..

Missä Naene? Joko synnytys käynnistynyt itekseen?
 
kodehu No voi paska, mulle ei oo koskaan tullut mitään "lähetetty" viestiä :( eli eivät ole sitten edes vielä lähteneet :( hitto vie!! Ois nyt kiva et laittas vaikka ees viestiä, jos loppu, mut ei mitää!? :/ Toivottavasti vastaavat pian!!

Ainii, tänään neuvolassa käyty;
Onneks vaan 400g painoa tullut 2viikossa, rr 116/73, hb 123, sf 32, rt edelleen ja syketaajuus n. 150, pissa puhdas..eli ihan perus kauraa :) nyt alko viikon välein neuvolat ja huomeen vielä äippäpolille kohdunkaulan tsekkiin ja näkee poitsun :heart:
 
Komppaan Hööpiä, ei tässä mitään lasta oo tulossa vielä piiiiiitkiin aikoihin vaikka niin kaikki infotahot uhkailee. Ei oo mitään merkitystä makaanko koko päivän vai huidonko pitkin kyliä. En kyllä haluiskaan että vielä syntyy mutten halua että menee kauheesti ylikään et jotain valmistelevaa vois jo alkaa tapahtumaan. Ihan nurinkurista että alkuraskaus oli yhtä helvettiä ja sitten loppua kohden oma fyysinen aktiivisuus ja jaksaminen vaan paranee.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Ruska mites sokerointi onnistu? Itse en voi säärikarvoja sokerilla poistaa tai ne ei lähde kun niin hentoinen karva säärissä. Sama ongelma ollut mm. epilaattorin kanssa mikä vaan poikkaisi mun säärikarvat. Alapääkarvoitun on ihan eri juttu, se kyllä irtoo. Eka kerta oli kivuliain, sittenhän karva ei edes kasva niin vahvana takaisin. Ja nopeesti paikat puutuu kun muutaman kerran repäsee ni ei enää tunnekaan mitään :D

Nelliiiii en malta oottaa uutisia! :wave:

Me allekirjotettiin vuokrasopimus tänään eli avaimet saadaan uuteen asuntoon 10. päivä ja siinä on sit loppu kk aikaa muuttaa. Ihan kiva ettei tarvii just yhteen muuttopäivään sitoutua jos just silloin pikkunen päättää tulla maailmaan. Tai silleenhän se muutto menis helpoiten kun oltais ukon kanssa kättärillä ja kaverit jäis muuttamaan :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Miltsu87

Yhteistyössä