<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

No jos toisen tunnin vielä tulee säännöllisesti, ni sitte näytille.. Tai vaihtoehtoisesti ku ei enää kotona voi olla.

Vauva on levoton, myllää mahassa aika paljon. Tänää ei meinannu saaha päikkäreitä nukuttua kun neiti mylläsi ihan hurjasti, mieskin ihan säikähti. Mutta ei kai voi liian liikkuvaista vauvaa olla. Olen ihan tyytyväinen et ilmoittelee itsestään. :heart:

Itseäkin mietityttää se, miten kiloista pääsee eroon. Lähinnähän kyse on itsehillinnästä, ettei mussuta karkkia joka päivä. Itse vain tunnen itseni sen verran hyvin, että väsyneenä noi sokeripitoiset jutut vaan vetää puoleensa. Ja vauvan ollessa pieni on usein väsynyt.

Miijane, tosi ikävää, et sun äiti ei ole tukenut sua raskaudessasi, oman äidin dissaaminen loukkaa aina jotenkin ihan ekstrapaljon. Toivottavasti sitä itse osaa toimia eritavalla. Äiti-tytär suhteet on rankkoja useimmiten. Kovasti tsemppiä.

Ja teille, jotka vauvan syliinne ensi viikolla saatte, niin hurjasti voimia ja rakkautta. Ihan mahtavaa.
 
noista kiloista: mä olen ihan ihmeissäni kun niitä ei oo kauheesti tullut kun joka raskaudessa niitä on tullut ihan hirveesti (parikytä)..nyt painoa alle 60 vielä..=O minustakin näyttää siltä et mulle tullut vaan toi maha ja iltaisin turvottaa jalat mutta ei muuten läskiä näy..eli en oo huolissaan että lähteekö pois,lähtee varmaan liikaakin,en haluis olla luuta ja nahkaakaan..imetyksen onnistumisen kannalta ihan hyvä jos ois vähän läskiäkin..=P
 
WOW NELLI!!! :) Kyllä toi nyt synnytykseltä kuulostaa. Siispä varaan huomenna itselleni ajan vyöhyketerapeutille taikka akupunktioon.

Kyllä mäkin olisin jo tossa vaiheessa lähtenyt. Eikö se terapeutti sanonut, että nopeata hommaa.. Hus hus, synnyttämään Nelli! :)

Mä just kotiudun tanssinäytöksestä. Kyynel silmässä katselin, kyllä tyttö tanssi hyvin. Varmaan joka äiti sanoisi samaa, mutta tuli oma urheiluaika mieleen. Sanoinkin äsken tytölle, että satsaisi enempi tuohon tanssiin ja jalkapallo tulisi toisena. No urheiluluokalle on menossa, ja kai nuo sitten selviää sielläkin, mihin sitä sitten kannattaa satsata.

Balettiesitykset oli upeita ja mietin, että itse lopetin sen telinevoimistelun "tieltä." Iines menenee balettiin, kuten isonsiskonsakin oli pienenä. Ihania pikku tanssijoita! Oih!

Tätini (psykiatri) oli myös katsomassa. Juteltiin näistä mun oloista ja mun vanhemmista. Sanoi, että ovat moukkia ja ymmärtää mua, mutta neuvoi myös ajattelemaan positiivisesti, varsinkin kun vauva on syntymässä. En voi vanhemmilleni mitään. Mutta voin yrittää kestää heidän mustavalkoisuutta..

Vielä Nellille -- eikös synnytyssupistukset ole n.30sec-1min pituisia, eli kyllä nyt on tosi kyseessä. Toivottavasti ehditte sairaalaan. Odottelen täällä kuulumisia ihan kärsimättömänä. :D Hahaa, ihan kuin itse synnyttäisi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Jännää, voimia tulevaa yötä varten Nelli! :) Ja Eulalielle myös huomiseen koitokseen! Nythän niitä pikkuisia alkaa ihan urakalla tulla. :heart:

Tänään kerkesin jo toivoa lenkillä, että lapsivedet olisi mennyt, mutta taisikin olla vain runsaammin valkovuotoa eikä ole enää uudestaan lorahdellut. Pitää kuitenkin sänkyyn laittaa jotkut suojat nyt varmuuden vuoksi. 2päivää laskettuun aikaan! Vaikka kyllä tämä taitaa mahassa nyt viipyä pidempään.
 
MiiJane sun lapsenkasvatusperiaatteet kuulostaa tosi hyviltä :)

Nelli missä mennään?? Vai mennäänkö vielä minnekään? :D

Mulla oli hassu herätys kun miehen täti soitti mulle aamulla ja pyys päivällä teelle ja kattoo heidän vanhoja silver crosseja lainaan päiväunivaunuiks. Kävelin sitten niille ja kahvittelin tädin ja tyttärensä kanssa pari tuntia ja sitten lähdin vielä tyttären ja semmosen hevospapan (on jo isoisoisä) mukaan kesyttämään sen tytön hevosta. Vähän tuli siellä pyöröaitauksessa mieleen ettei se nyt ollu ehkä ihan oikee paikka tällaselle viimesillään raskaana olevalle olla siellä laukkaavan hevosen jaloissa pyörimässä mutta sitte se rauhottu ja selvittiin kaikki ehjin nahoin :) Lopuks oli tietty pakko kävellä kotiin vaikka kyytiäkin tarjottiin. Nyt tuntuu siltä että on tullut tosiaankin seistyä ja käveltyä mutta ei supistuksen supistusta tai mitään muutakaan merkkejä mistään. Meinaan kummiskin kävellä aika paljon nyt et se vauva laskeutuis ja kiinnittyis. Auttaakohan se edes mitään? Ei se varmaan haittaakaan...
 
Jee, tänään ollaan täysaikaisia 37+0 poks! Ei synny sitten tänne tällä kertaa enneaikaista vauvaa, josta olen hyvin hyvin helpottunut. Olo on kyllä sellanen, että ei tätä kyllä kauaa enää jaksais. Sais nyt ens tai viimeistään seuraavalla viikolla syntyä. Ihan poikki olo. Esikon kanssa ei jaksa enää leikkiä/ulkoilla kun perässä ei pysy ja jo kauppareissut tekee tuskaa.

Puutuneista käsistä kärsitään täälläkin, muutenkin kun yöllä. Tekee mieli koko ajan ravistaa oikeaa rannetta, kun on niin puutunut. Turvotus lisäksi pahentunut ja jalkapöydät on aika "komeat" ja reidetkin sellaiset pökkelöt.

Nellillä taitaa olla h-hetki jo ihan käsillä. Tsemppiä sinne.

Terese ja pikkutyttönen ja ne maagiset 37+0
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Niin jännittävää! Pikaiset tsempitykset Nellille ja myös Eulalielle huomisen johdosta! Pitää tulla heti aamulla tänne katsomaan kuulumiset (muutenkin kyllä luen monta kertaa päivässä :))

Dynamite ja pikku-Telle 36+4
 
pikaisesti.. Ei ollu vielä kunnolla mikään käynnissä, 2cm Vasta auki. Supistusten voimakkuus käyrillä kuitenkin yli 90. Osastolle laittovat ja lääkitseevät että sais nukuttua. En ois kkotiin uskaltanutkaan ku matkaa se 80km.. Varmaan tää tästä tietty hyytyy ja kotiin huomenna. Vähän pettynyt olo ja harmittaa.. Mut josko tuo ottas tulta alle pian. Kiitos tsempeistä! Ootte ihania!
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!
Mahottomasti tekstiä sitten viimekirjoituksen! Ei vaan muka ehdi kirjoittaa (laiska).

Touhunnu viikonlopun pihalla ja sisällä, nyt sitten monen yön jälkeen uni loppui kesken yön.. Veemäistä täävalvominen. Illalla syötiin grilliruokaa miä vissiin nyt kostautuu... Maha vieäkin ihan ähkyolossa :p

Nelli, tsemppiä! Jospa se sieltä syntyis pian :)

Rannekivuista, mullahan niitä oli, mutta kun aloitin käydä hieronnassa, ne kivut hävisi. Käsi, lähinnä oikea, oli aina öiden jälkeen jumalattomassa tuskassa ranteesta olkapäähän. Hieroja löysi hermopinteitä olkapään ja lapaluun "takaa", luulen että kivut johtui mulla niistä... Tietyt asennot saa ranteen huutamaan hoosiannaa edelleen, mut nyt sen saa palautuu nopeesti venyttelemällä.

Kilot huolettaa minuakin. Kymmenisen kiloa on nyt tullut lisää, mutta entistäkin ois mitä pudottaa niin arveluttaa miten sitä vauvan kans saa itteesä kontrolloitua syömisten ja liikkumisten suhteen...

Mulla on parina viime päivänä kasvanu kauhee pelko siitä, miten osaa kasvattaa lapsesta kiltin ja toisia kunnioittavan ihmisen?
Olin perjantaina yksillä kutsuilla, ja kauhulla katsoin ryhmää pikku tyttöjä (1-2v), joista yksi läpsi ja tökki toisia koko ajan kynillä, löi esineillä, yritti purra yms..
Onko tuollainen normaalia?!
Kun satuin kieltämään niin itkuhan siitä tuli... Millanenhan äiti musta tulee... Varmaan joku tyranni joka ei kestä mitään tuollasta... Mut toisaalta tiiän et en ainakaan tuu olee ylpee lapsestani jolla on " omaa päätä" kuten ko lapsen vanhemmat naureskellen aina toteaa.

Synnytysunia ei oo vielä mulla ollu, mut toissa yönä näin unta et löysin pikkareista limatulpan :O :D
Jos se synnytysuni tulee muutaman yön jälkeen sitte? Hehe.

Jännä viikko tulossa, viisi vauvaako me saadaan vielä ennen kesäkuuta? :) wau!

Mä jatkan nyt pyörintää ja unen odottelua ja näen kauhuskenaarioita tulevasta äitiydesta ja lapsen kasvatuksesta... Hyvää yötä, ja huomenta, ja uutta alkavaa vauvaviikkoa :)
 
Elballe vielä lisään, et kyllä minuakin ihmetyttää miten se vauva tuonne mahtuu, vaikka meen "vasta" vkoll 35+5 :) mallailen 50 senttisiä vaatteita mahan päälle ja mietin et miten kummassa se siellä oikeen sopii olee!

Ja MiiJane, as-tytön kasvatus olisi tosiaan alotettava viimestään nyt.. Eli komppaan sua täysin! Ei varmaan oo helppoo olla tuossa tilanteessa. Saatteko/saako miehesi mitään tukitoimia tytön suhteen? Autismi ja asbergerliitolla on mielestäni aika aktiivista porukkaa, et saattaa miehellesi olla apua jos sais "tukea" vertaisperheiltä?
Onhan teille niistä varmasti puhuttu, mut kysyn kumminkin :) voiko miehesi muuten jo paremmin?
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Jaiks! Nyt jännittää kuka sieltä seuraavaksi poksahtaa, Nelli, Eulalie vai joku yllättäjä.

iitu Toivotaan että sun vauva palaisi vähintään viistoon jos nyt onkin poikkitilassa. Ja tottakai meidän bebét toimivat täysin oppikirjojen mukaisesti ja supistusten alkaessa menevät juuri oikeaan asentoon :D Saadaan taas pari lääkäriä onnelliseksi.

Mulla on nyt se Easy Sweet -sokerointisokeri lämpeemässä. Elbako oli se joka sitä suositteli? Saa nähdä mitä tulee. Testaan sitä ensin sääriin. Katsoin jo youtubesta ohjevideon ja näytti aika hankalalta. Olen melko varma että mulla menee hermo heti siihen kun saa sitä notkistettua kunnolla ja sitten lentää koko purkki roskiin.
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Kärhö, on normaalia, ainakin joillain lapsilla ja ihan oikein toimit! Harmittaahan se pientä, kun kielletään, mutta joitain asioita vain EI saa tehdä. Ja sithän lapselle on hyvä näyttää, millainen toiminta sitten on oikein. 1-2-v on vielä tosi pieni, mut mä kauhistelin samantapaista käytöstä 3-vuotiaissa ja ihmettelin, onko SE sitten normaalia??? :D Mun tapaamat 3-vuotiaat on aiemmin olleet hyvin kilttejä ja tietävät jo, ettei ketään tai mitään elävää lyödä tai paiskota tavaroilla. Ja jos lapsella tämmöisiä taipumuksia on, niin pitäis kai sitä vahtia jonkun vastuuhenkilön tarkemmin?

Enkä nyt tarkoita mitään pikku nahistelua, vaan ihan selvää yhden lapsen kiusantekoa ja terrorisointia, jota muut eivät provosoi mitenkään. Sillä pojalla ei tuntunut olevan hajuakaan, ettei niin toimita, eikä sitä kyllä vanhemmatkaan juuri kieltäneet tai opastaneet..

Niin ja kärhö, sulla ei onneks tarvitsekaan vielä olla hajuakaan, kuinka isompia lapsia kasvatetaan. Sun tarvii nyt eka hoitaa vain vauvaa ja parin vuoden sisään osaat ihan varmasti handlata taaperon tai uhmiksen. :)

Ja tän kun sanoin, niin mulla on varmaan reilun vuoden päästä tääl aivan hirviö 3-v... Siitäpähän tiedän sitte! :D
 
  • Tykkää
Reactions: kärhö
Kärhö Tämähän on tullut vasta ilmi. Tyttöä pidettiin ns.normina koko elämänsä (selektiivinen mutismi diagnoosi 9-vuotiaana). Mä sain syksyllä aikaan sen, että mies otti eri tahoihin yhteyttä ja juuri päättyi 8 viikon "hoito- ja tutkimusjakso" Hesperiassa. Mä sain miehen varmaan näkemään punaista "totuuksillani", mutta lopulta mies rupesi toimimaan.
Mies lähti juuri hoitokokoukseen asiasta ja terapialla tässä ainakin jatketaan. Pitääkin mainita noista AS ja Autismiverkoista.
On ollut puhetta vielä ns.intensiivijaksosta, jolla tyttö olisi päivät ja kotiutuisi aina illoiksi. Mutta en ole varma, mitä nyt sitten päättävät.

Mies voi paremmin, mutta mulla nyt mennyt vähän kaikki ohi, kun olen niin hyytynyt. Musta tuntuu, että saatiin niin paljon eri tukiverkostoja, että kyllä tämä vyyhti lähtee purkaantumaan. Onhan tässä koko ajan pelko siitä, että sama toistuu. Toisaalta mies on tosissaan noiden terapioiden suhteen..

Nellin päivitystä täällä odottelen, joko vaavi sylissä, vai loppuiko supistukset. 90 yksikköä siinä TOCO´lla on musta kyllä paljon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kärhö
Nel ja Elselli onnea koitokseen ! Toivottavasti Nellilläkin asiat etenee, voihan vauva olla jo sylissäkin :D

Miten muuten siellä synnärillä pääsette nettiin, tapaako keskussairaaloissa olla yleisö pc ?
Vai onko kaikilla muilla jo älypuhelimet..:ashamed:

Mikaela. & Pikkuruinen 37 + 5 :) Aamukampa näyttää kolmea yötä..
 
Mikä on kun tuntuu, et nykyään supistaa etenki aamuisin? Onks se kun rauhallisen tai "rauhallisen" yön jälkeen alkaa aamupuuhat, niin sitä jotenki rasittuu niistä enemmän? Mä olin jotenki ajatellu ihan päinvastoin, et illat olis päivän touhuumisen jälkeen pahempia.

Äh, kylläpäs on pinnakin kireenä. Tenava sotkee safkalla ja tekee muutenkin kaikkia kummallisia empiirisiä kokeita. Miks just nyt ku mä tahtoisin vaan maata jomottavan vatsan vieressä ja pidätellä oksennusta...
 
Täällä ollaa ihan poikki ja tylsistyneitä.. Kaikki raportoi koko ajan vauvan liikkeiden vähenemmisestä, niin nyt jotenkin panikoin sellaisistakin jo valmiiksi. Eilen ennen nukkumaanmenoa tuntui kohdunsuulla kipua kun vauva painoi ilmeisesti päätään sinne alas oikein tosissaan.

Mulla vähän huono olo ja turvottaa. Heräsin aamulla siihen kun jalka kramppasi oikein kunnolla. Yöllä kävin varmaan 3 kertaa vessassa. Ja kotistiksauksessa protskut yhellä plussalla, mutta se lienee normaalia vti:n yhteydessä. (mulla on noita tikkuja kotona) Leukkarit oli jo lähteny kyllä selkeään laskuun. Taidan soitella neuvolaan, vaikken nyt mihinkään toksemiaan uskokkaan.

Vauvalla on aamupuuhat mahassa. Sellaista poukkoilevaa lievää liikettä koko ajan. Ihan kummaa.

Kahdelle kaverille syntyneet vauvat viime viikolla, kävin katsomassa yhtä lauataina. Oikein suloinen pieni oli. Tosin itkeskeli paljon, että kait sitä pitäis nyt vaan nauttia siitä, että on vielä hiljaista. :D

En tajua miten olen näin väsynyt näillä viikoilla. Aikaisemmin olen ollut ihan ok kunnossa vielä tässä vaiheessa. Luulen, että on ihan psyykkistä tämä.
 
Paljon paljon zemppiä nellille ja Eulalielle!!!!! Jännää!!!

tuulentyttö väsymys ja siis ihan hirveä väsymys vaivaa täälläkin! Pinna on kireällä ja tuntuu ettei noi lapset osaa muuta kun hölmöillä täällä.

mikaelalla alkaa myös käymään aamut vähiin :D

Neminka sama juttu täällä ton supistelun kanssa. Aamut ja yöt tuntuu supistelevan jokaisesta pienestäkin liikkeestä...

(.)
Täällä jälleen pientä supistelua ilmassa, selkää jomottelee... Ei kuitenkaan vielä vaikuta mitenkään lupaavilta...

Nyt jatkamaan aamukahvia ja tasaista roikkumista täällä uutisten toivossa :whistle:

Sitkeäsissi & muru 37+2
 

Yhteistyössä