<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Kristis jestas, nyt jo!!! JÄNNÄÄ!!! TSEMPPIÄ! :):):) Ihan hyvän kokoinen vauveli sulla jo :)

Elselli mä käsitin että aamusta ehkä pitäis olla jo paikalla, tosin mun pitää soittaa edellisenä iltana joten ehkä saa lisäohjeistusta että koska pitää olla paikalla.

Tillukas muakin on vituttanut huomattavasti jotkut iltiksen syyllistävät uutisoinnit, sekä se että aina joku kuspää on suositellut kyseisiä artikkeleita jossain facebookissa ja siellä sitten porukalla haukutaan äitejä itsekkäiksi laiskoiksi läskeiksi. Fuuck youu. Näitä uutisointeja on riittänyt ihan kunnolla tässä viimeisen 9 kuukauden aikana! Onkohan niitä aina yhtä paljon vai vaan nyt kun otan itseeni niistä :-D

Mä meen nyt ison mahani kanssa ruokakauppaan, vien samalla ukon ja sen kavereiden tyhjäämän olutpullot. Ja niitä on paljon. Ukko on toisinaan sanonut että tuo kaupasta olutta, oon tuonut jos yksi tai kaksi pulloa on kyseessä. Kerran se sanoi että tuo kaupasta tupakkaa. Juu en todellakaan tuonut :LOL: Sitä ajattelee että muut tuijottaa omia ostoksia nyt ihan huolella.
 
  • Tykkää
Reactions: Kristis86
Tsemppiä kovasti Kristis! Ihanaa, että sulla kohta käärö sylissä. Upea juttu! Jännityksellä odotellaan uutisia. Nyt niitä vauvoja alkaa tulla, päästiin kyllä tosi pitkälle. Mähän oon koko ajan asennoitunut, että viikolla ainakin menee yli, mutta eihän siitä mitään takeita ole. Kellä vaan voi jo ensi yö tuoda muutoksen.

Mun sunnuntai angsti liityi osaltaan Tillukkaan mainitsemaan uutiseen. Tuntuu, että omalla toiminnallani (=liikkumattomuudellani) olen aiheuttanut tämän valtaisan norsumuodon. Vaikka tosi asia on, että liikkuminen on kaikkea muuta kuin mukavan tuntuista. Tuntuu, että vauvakin kärsii niistä kaikista supistuksista ja mun puuskutuksesta. Mun ajatteluketju taitaa olla, että hyvä äiti on valmis kärsimään, vaikka millaisesta epämukavuudesta vauvansa hyvinvoinnin eteen. Jos millä niin syömiseen ja liikkumiseen liittyvillä asioilla mut saa syyllistettyä syviin vesiin, etenkin nyt kun siihen liittyy lapsen hyvinvointi.

Nyt vain vauvauutisten odotteluun!

Elselli 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kristis86
Naene mun kaverilla kävi naikkarilla niin kun meni suunniteltuun sektioon että siellä olikin niin paljon hänen ohi meneviä leikkauksia että lopulta sanottiin tuu huomen aamulla uudelleen. Siinä varmaan tosi virkeä olo kun jännittää leikkausta ja paastoaa, siten vielä siirtyy vrk eteenpäin. Toivotaan että sulla annettu pvm pitää! :)

Kristis tsemppiä! :wave: Voi vitsit ihanaa miten pikku hiljaa aletaan kaikki vauvautua! :heart: Nyt kyllä täytyy sanoa että tää odotusaika on mennyt todella nopeesti, vaikka alkuun tuntui kaikkine ultra ja seulastresseineen loputtomalta kidutukselta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kristis86
Iiik! Tsemppiä Kristis!!!

Juu, iltiksen uutiset. Saatana ku ei voi hengästymättä hakea postia (100m) ja jo sillä matkalla tuntuu että tulee pissat housuun. Vauvan pää painaa kävellessä alapäätä niin että tuntuu etse työntyy kai peräreiän kautta ulos..
Toinen ahdistusta lisäävä uutisointi on kaikki seksiin liittyvä. Mieli tekisi mutta.. Ku on tällanen ryhävalas ni mikäpä se enää onnistus.
Painoa ei oo tullu kuin 7,5 kiloa, mutta ku on ennestään 15 kiloa liikaa niin alkaa tuntua et haluis lenkille ja puntille ja uimaan ja.. Jospa tää into liikuntaan ois pinnalla vielä parin kk:n päästä.
Anteeksi. Omanapaista kitinää vaan.. Nyt on ollu eka hankala päivä vissiin koko raskauden aikana. Närästää ja ahistaa..

Taidanpa laittaa makkaran grilliin ja alkaa oottaa suomen peliä. Stana.

Palaan asiaan kunhan on vähän parempi fiilis.
 
Elba ei hitto!! Mä en turhaan paastoa, perkele!! :LOL:

AINIIN! Naistenklinikalle tosiaan olisin menossa, kätilöt painottivat yhtä asiaa melko paljon; älä ota mukaan mitään arvokasta. Olin pitänyt itsestäänselvänä että otan läppärin. Sanoivat että älä ota. Siellä kiertää vähän väliä varkaita, eivät voi vahtia. Läppärit voivat varsin hyvin lähteä kävelemään.

Aikamoista toimintaa että synnyttäneiden osastolla kiertää varkaita! Miten ihmeessä pärjään ilman läppäriä. En mä tolla kännykällä jaksa surffia. Millä mä surffin netissä! Täh! Vauvallako! :D Tulee aika käymään varmaan tosi pitkäksi ellei ole jotain kivoja huonetovereita tai saada perhehuonetta...
 
Uuuu, tsemppiä Kristis! Kohta on syli täynnä vauvantuoksua. <3

Eikä tosiaan mene kauaa meillä muillakaan. Mä oon koko raskauden ollu lähinnä kauhuissani tulevasta valvomisesta, mut nyt oon alkanu jo odottaa pientä kääröä syliini. Ja kämppä on hyrskynmyrskyn, kun oon nyt vihdoin alkanu laittamaan kunnolla vauvatavaraa pesuun ja järjestykseen. Tahti on hidas ja puuskuttava, mut kyl tästä viel valmista tulee! Huomenissa saan sängyn laitettua ja pestyt päälliset takas paikoilleen vaunuihin ja istuimiin. Loput ehtii vaikka myöhemminki, mut enköhän saa kaiken valmiiks ajoissa.

Mä tosiaan oon myös pessy kaikki kaukaloiden päälliset, makuupussit jne. Mun PITI myös höyryttää patja, mut en mä jaksakaan kuin imuroida ja kääntää sen. :D Meil on pöpöjä ja eläinpölyä kämppä täys vaikka miten jynssäis ja höyryttäis. Ja perhepedissä se käärö kuitenkin päätyy lopulta nukkumaan.
 
Kristis Paaaaljon onnea koitokseen, eka vauva ! :flower:

Hui, kun rupesi jännittämään, tosi lähellä finaalia ollaan jo kaikki !

Neuvolassa käyty ja sf 32, RT, Laskeutunut, ei vielä kiinnittynyt. Ensi viikolla sitten synnytystapa arvioon, jossa katsotaan vauvan kokoa ja sen mukaan päätetään tartteeko käynnistellä..

Mikaela. & Pikkurunen 35 + 6
 
Musta aika ei mene kamalan nopeasti. Tai kyllähän noi viikot pyörii, mutta vois se aika nopeamminkin mennä. Mä odotin neljä vuotta tätä raskautumista ja nyt odotan malttamattomana kuun loppua. Oon kyllä luvannu tytölle olla ala-asteen päätöskevätjuhlassa 1.6 ja sen lupauksen aion pitää.
29.5 on Jorvissa aika ja mä en voi kyllä silloin käynnistykseen jäädä. Saa sitten kyllä mennä kevätjuhlien jälkeiselle viikolle, jos silloin haluavat käynnistää. Mutta toisaalta, 4.3kiloinen jos syntyy viikolla 39.niin sopii miulle hyvin.

Mä en ole jaksanut edes lukea noita iltapäivälehtien raskausjuttuja. Mä kyllä liikkuisin, jos pystyisin ja uskon, että niin se kaikilla on.. Painoa voi tulla monesta syystä, itsellä sitä tuli haiman toimimattomuuden takia 30 kiloa vähässä ajassa. Ei auttanut dietti, liikunta eikä mikään. Sitä vaan tuli. Ihan sama mitä käskettiin tehdä. Pöh ja pah noille kirjoituksille. En jaksa päätäni vaivata moisilla teksteillä. :D

Lapset on pihatalkoissa. Äiti eih. Mä kävelin tänään ympäri Leppävaaraa hoidellen asioita. Nyt on nilkka taas kipeä ja en oikein jaksa noita 60+ ihmisiä. Ollaan ainoa lapsiperhe tässä talossa. :D Tosin syksyllä on pakko muuttaa isompaan.

Päivän ruokana ollut tänään iso Hesen päärynäpirtelö ja muutama lasillinen piimää. Muu ei maistu ja näillä eväillä saan ainakin yön nukuttua ilman yökkäilyä..
 
Hei

37+0 ylitetty

Sairastelen tällä hetkellä lujasti flunssasta nyt 3 päivää :(
Olo on huono, joten lepäilyn kannalta on nyt otettu päivät.
Suonenvedot, ummetus,vessareissut ja krampit .no näihän ne päivät kuluu. Mutta en nyt valita :) Viimistä raskautta viedään. Ja onhan tuo masu aina ihana

Kävely no hyvä kun 300m pystyn kävelemään. Miutenkin sattuu lonkkiin ym :/

Kaikki on vauvaa varten on valmista, vielä kun olo paranisi ja vauva syntyisi :) mutta nyt vaan odotellaan.
Sairaalakassia en ole pakkaillu mutta sen kerkeää kyllä mieskin jos en itse kerkiä.

Ihania kelejä on piisannu!

Katsu ja 37+2
 
MelkeinPrinsessa -- mä en enää syö.. Juon piimää ja syön pirtelöitä.. Nukun puoli-istuvassa asennossa. Jos satun syömään, niin en uskalla ainakaan myöhään iltapäivällä syödä, koska muuten tulee ylös heti nukahtaessa. Pahinta on nukkua patjan myötäisesti..

Mulle se 11 Rennietä päivässä ei riitä.. Ja oon nyt luovuttanut eli en syö - tosin ei ole nälkäkään..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna loppuviikoksi työmatkalle. Meinaan lähtä omalla autolla. En kestä julkisia. Puuh. Ahdistaa lähtö, hormoonit tekee sen, että pelottaa kauheesti kaikki. :( Mutta maanantaina on sit viimonen työpäivä, et pitää rauhottuu sitte.

Huomenna poksuu 34 :heart:

Tuulentyttö ja jättityttö :LOL:
 
Kristis. Tsemppiä synnytykseen :)

Naene Oliko varkaudet tapahtuneet lukituista kaapeista? Ärsyttää kaikki idiootit jotka kuvittelevat heillä olevan oikeuksia muiden omaisuuteen. Toivottavasti saatte perhehuoneen.

Aikaisemmin oli keskustelua tuttipullojen/tuttien steriloinnista. Joku taisi kysyäkin että jos ne nyt jo keittää niin missä niitä sitten säilyttää ettei niihin mene taas pöpöjä kun voi tässä mennä yli kuukausikin ennen kuin niitä pääsee käyttämään. Me ostettiin kaksi tuttia joilla oli oma kotelonsa mutta miten esim. rintapumppu ja tuttipullot?

Neuvolalääkärikuulumisia... Poika on nyt ehkä kääntynyt takaisin perätilaan tai vähintään vinotarjontaan. Kaksi lääkäriä totesi tämän. No, sainpahan nyt sen haluamani lähetteen ultraan jossa arvioidaan tarjonta ja siten varmaan synnytystapa-arvioon, mutta olisihan se ollut kätevämpää jos vauva olisi ollut raivotarjonnassa. Mä en usko että haluan synnyttää perätilavauvaa alakautta.

Oletteko pesseet uusienkin kaukaloiden päälliset ja uusien vaunujen pehmusteen?

Muoks. SitkeäSissi tervetuloa joukkoon :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Dynamite
Kristis86 Hui, kun jännää! :) Pian sulla on vauva sylissä! :heart: Pidän peukkuja ja toivotaan, että kaikki menee hyvin, että sinä ja vauva voitte hyvin synnytyksen jälkeen!

Tuntuu tosiaan hurjalta, että monella täällä jo niin pitkällä, että ovat täysiaikaisia vauvoja. Itsellä täysiaikaisuuteen vielä kuukausi... ;)

Täällä närästykseen tällä hetkellä vielä auttanut AB piimä ja renniet silloin tällöin... Kuullostaa Miijane76 hurjalta ettet voi syödä... : / Mutta jo tästä närästys määrästä, mitä itsellä on nyt voin kuvitella että viimeisillään itsellä sama tilanne! :(
 
Miijane mä oon tykästynyt smootheihin, jos ne olis pirtelöitä vähän iisimpiä vielä vatsalle? Vakiopaikka on mulla Jungle Juicebar, pitää varmaan ostaa himaan uusi tehosekoitin kun vanha meni just mäsäksi niin saattaisi päästä halvemmalla. Tuolla juicebarissa on smoothieita joihin on pistetty kaikenmaailman salaattiakin ja valikoima on ihana. Noita smoothiepaikkoja alkaa olla ihan mukavasti vähän siellä sun täällä! Ihanaa <3 Ei täälläkään ruoka maistu vaikkei mitään närästystä tai muutakaan ole.

Ruska ei tullut mieleen kysyä että varastavatko lukitusta kaapista, hyvä tietää että sellaisiakin siis on :D
 
Tsemppiä Kristis synnytykseen! =)

Ihanat noi Julietin vaunut! Mäkin oisin halunnut tollaset, ois ollu kiva viedä vanha Emmaljungat mökkivaunuiks, mutta eipäs sitten rahatilanne antanutkaan myöden... No katsotaan jos vaikka syksyllä ois mahdollisuus ostaa uudet vaunut =)

Mäkin olen saanut vihdoin vauvanvaatteita pestyksi ja kaukalon pehmusteet myös. Vielä pitäis saada siskolta lainassa ollut pinnasänky meille takaisin, vaunut ja sitteri pitäisi siivota... Hommaa riittää! Ostoslistalla olis lisää harsoja, tutteja, pulloja, korviketta, liivinsuojia, mitä vielä!? Ehkä vielä imetystoppeja ja yhdet imetysliivit tarvis myös.

Sukkapuikkokipuja täälläkin on. Sit on sellasta etovaa oloa vähän samaan tapaan kuin alkuraskaudessa. Närästykseltä oon onneks säästynyt muutamaa kertaa lukuunottamatta, kaikki sympatiat Miijanelle ja muille runsaista vaivoista kärsiville! Kirjottelin täällä jo joskus huhtikuun puolella, että ehkä limatulppaa oli jo liikkeellä, mutta siitä on jo niin monta viikkoa, että eiköhän se ollu vaan jotain muuta klönttiä.

Huimaa, että monilla on jo täysiaikaiset vauvat =) mulla poksuu huomenna 35, luulisin, että aika lähelle laskettua aikaa mennään..

Dynamite ja pikku-Telle 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Ai niin. Keitin tänään nuo ostamani tuttipullot. Kuivatin. Aloin kasaamaan, niin johan oli yhessä tutissa koirankarva sisällä :LOL: Niin samaa oon miettiny ku Neminka, että missäs ne sitte säilyttäs, että ois ees näennäisesti puhtaita.. Vähän tulee kyllä semmonen kaksinaismoralistinen olo, ku ressaa jostain tuttipullojen puhtaudesta, ku nuo meiän koirat varmaan kantaa puoliksi syötyjä kuolasia puruluita ja likasia tennispalloja pinnikseen, että joko se leikkis ja naamaa ovat nuolemassa, ku silimä välttää..

Ja hitto, tuo turvakaukalonki päällys pitää vissiin sitte alkaa irrottelemaan. En ollu aatellu sitä jotenki ollenkaan, uutena kun ostettiin. No, jos vaikka huomenna..

Ois ollu kiva kyllä itelläki käyä tutustumassa synnärillä, mutta täällä on nyt niin ahdasta, kun nuo pienet sairaalat "läheltä" suljetaan ja kaikki tulee Ouluun synnyttämään Oulaisia ja Kuusamoa myöten, niin sinne ei oteta tutustumiseen enää ketään.

Maha tipahti yhtäkkiä tänään, huomasin vaan, että ei enää hengästytä koko aikaa. Sen kunniaksi tunnin kävelylenkki ja ei tuntunu missään. Jei!
 
Ihanaa Kristis, tsemppiä ja hengessä mukana =) !!!

Liikkumisesta TUommosten juttujen kirjottajat voivat ite yrittää liikkua ja urheilla, prkl :kieh:! Ei puhettakaan, että tässä ois voinu/saanu aikoihin mitään touhuta! Nyt kun saa, niin on myös tuskaista, kuten muillakin teillä. Toki on niitä, ketkä vetelee pyöräillen, salilla yms. loppuun asti, mutta veikkaisin, että vähemmistöön jäävät.

Mä oon tänään sen aamuisen vaunulenkin lisäksi vielä uudelleen käynyt perheen kesken kävelyllä. Eihän se ole helppoa, ja kaiken muun vaivan lisäksi tuo turvotus on ihan sairasta. Sitten minä hikoan helposta, niin tukisukat ihan helvettiä ja oli pakko ottaa pois kun +20C.. Pari napakkaa supistusta sain aikaiseksi. Yö jännittää jo valmiiksi. Ja huominen lääkäri. Hitto jos sanoo, että tilanne kohdunsuulla sama, niin pyydän kyllä kopasee kunnolla alapäästä! Tuskastuttaa ja mietityttää vauvan kokokin.. en haluis hirveen isoa pykästä pihalle. Ja sit oon niin ärtynyt, että onko sekään vauvalle hyväksi? Mä oon kyllä ihan valmis jo synnyttämään.. itsekästä ajattelua tai ei.
 
KODEHU!!!! mistä tollasta olet kuullut että oulaisista tultais synnyttämään ouluun???? oulaisiin mä olen kyllä menossa eikä täällä kukaan ole puhunut mitään että mun pitäiskin ouluun suunnistaa!!?? mitäh, apua!!!?!

KRISTIS: tsemppiä ja ihanaa kohta sulla jo nyytti sylissä! näin sitä vaan aletaan vuorollaan poksumaan ite kukanenkin tässä pinossa =) on kyllä menny nopsaa aika kun äskönhän tää ketju vasta perustettiin.

täällä kaikki ok, torstaina neuvola mutta eipä siellä mitään kummosempia taaskaan ilmene kun se tumpelo sijainen siellä taas edelleen paikalla.

en ole oikeastaan laitellut vauvalle mitään valmiiksi. eniten stressaa kun ei ole edes hänen vaatteille kaappia tai lipastoa mihin saisi pikku vaatteet laitella. pitää suunnata siis jonnekkin lipasto kaupoille.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä