<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Uskomatonta energiaa ja hyvävointisuutta useammalla, kateeksi käy! Hiihtoa, töitä, jumppaa, remppaa :O. On se vaan niin yksillöllistä.

Ite vaan maannu täällä, nukahtelinkin tuossa, mutta supistuksiin heräsin :(. Paska!
 
Jep Naene, tuo remonttitouhu kuulostaa että siinä ois vaan 8-16 duunissa, ei-raskaanaolevallekin ihan tarpeeksi sirkusta... Nimimerkillä kokemusta on... :) Eli jaksamista!

Mä oon itse ollut perätilavauva, ja stressasin esikoisen kohdalla aiheesta, mutta mulle neuvolassa silloin sanottiin, että ei se ole mikään "periytyvä juttu". Mene ja tiedä. Esikoinen kuitenkin syntyi ihan normaalisti raivotarjonnassa ja kyllä kieppui aika pitkään, kuten tuntuu tämäkin tekevän.
 
NelHM, mä siis hiihdin viikonloppuna yhteensä 200 metriä. :D Eli urheilu ja energisyys on ainakin täällä nopeasti hiipuvia ilon aiheita! Mutta toivottavasti ne jaksaa ku jaksaa, ja niille löytyy malttia ja mahdollisuuksia levätä, jotka sitä tarttee!

Extra sympatiat ja tsemppaukset kaikille, joilla on lepomääräys!
 
Mä luulin, että Naikkari sulkeutuu tyystin. Mä kävin siellä v.2004 tutustumassa ja se kyllä on aika kolkko paikka sairaalakammoselle. Tosin jos sinne pääsee näillä mun "syillä" niin kyllä se kai Jorvin voittaa. Jotenkin niiden käytännöt kauhistuttaa.

Viimeksi käynnisteltiin 6h tipassa. Koska yhtään supistusta ei tullu, lähettivät kotiin -- poika syntyi 3 viikkoa tuosta. Mieheni valaisi, että ei se pelkkä tippa auta, pitäisi esim.kohdunsuulle laittaa jotain, jos ei kypsä- no eipä laitettu Jorvissa. Mä oikeasti pelkään kuolevani, jos sieltä tulee 5.5kiloinen tyttö.

Täyttäny ruokapäiväkirjaa ja on kyllä pikkutarkkaa touhua.
 
nelHM Kyllähän sitä nykyään entistä pienemmät selviää, lääketiede on kehittynyt hurjasti viimeisen 10v aikana keskosten hoidossa! :) Itsellä vaan ehkä hämärtyy, kun hoitelee noita pieniä, miltä "oikean kokoinen" vauva näyttää... ;) Näkee 3,5kg vauvan, niin se tuntuu jo tosi isolta! :LOL: Ja Tosiaan, kyllä niitä kipeitä suppareita kannattaa kunnioittaa ainakin ennen sitä rv 34! Sen jälkeenhän eivät juuri enää estele, jos päättä syntyä... Valitettavasti kuitenkin harvoin alle 37viikkoinen pääsee vierihoitoon! :( Mä hain kans maaliskuun alussa äitiyspäivärahaa 6kk mukaan. Saapa nähdä, millon tulee päätös saanko!

Littleone Mä olen kans kuullut kehuja siitä Babybjornin sitteristä ja miettinyt että sellainen pitäis osataa! Ja kun pohjoisessa asun, niin Kärkkäinenkin löytyy! :LOL:

Rockstone Mä olen katellut Ikean sivuilta juuri sitä hoitoalustan päällistä, pitääpä harkita jos vaikka huomenna ostais... Oon siis huomenna menossa shoppailu reissulle sinne. Jos vaikka pinnasänky ja hoitopöytä tarttuis sieltä mukaan, ainakin! :D

Ja täällä poksutaan 25+0 :heart:
 
mulle tosiaan sanottiin että kättäri on yhtäkuin jorvi,eli samat on resurssit ja eivät poikkea toisistaan toiminnallaan eikä muillakaan...paitsi että mulla on monta kaveria synnyttänyt kättärillä ja tiedän että sielä otetaan tosissaan jos on tulossa isompi vauva,ne tarkkailee tosi hyvin tilannetta..yks kaveri just sai siel käynnistyksen rv 37 kun oli silloinen painoarvio n.4kg,mutta tiiän että jorvissa ne ei tos vaihees vielä käynnistelis ellei ole tosiaan todettu että yli 4kg ei mahu syntymään..ja kukapa sen tietäis jos ei ees mitään lantiomittoja oo kuvattu =O itelläni ei luut anna periksi jättiläisvauvasta..tiukkaa teki viimeksikin ja kätilö sanoi heti syntymän jälkeen "älä tee enää yhtään isompia lapsia" vaikka mikään kauheen iso ollutkaan,reilu 4kg.....ite sain jorvis käynnistyksen sen takia että olen syöksysynnyttäjä,mulla kestää avautuminen ihan muutaman kipeän supistuksen verran kunnes olenkin jo kokonaan auki..
 
Pe
Moikka, en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään, lukenut vain. Ollaan vauvan (9kk) kanssa ihan
älyttömässä räkätaudissa kohta jo kolmatta viikkoa. Pojalla todettiin korvatulehdus ja kurkussa myös jotain punoitusta. : / Itsekin kun on kipeänä, niin tuntuu aivan ylivoimaiselta kaikki kotityöt, suihkussa
käynnit yms. Jospa se tästä helpottaa. Tulevalle vauvalle kaikki hankittu, ihanaa. Itseäkin alkaa synnytys mietityttämään päivä päivältä enemmän ja olenkin menossa pelkopolille asiasta keskustelemaan.
Puhetta oli vauvan asennosta, itse en todellakaan osaa rekisteröidä miten päin ja mikä on käsi ja mikä jalka.


Pe 25+6
 
Kaveri omistaa ton vauvattaren =).

Onks muita, ketkä käy vaklaa maaliskuisia :ashamed:? Mä käyn kyyläämässä joka päivä, kuka lähtee synnyttään, millä oireilla, ketä supistaa, synnytyskertomukset.. :D. OIkeestaan kohtahan sitä voi käydä jo huhtikuisiakin kyyläämässä, varmaan sielläkin jo synnyttäneitä.. Ai mullako tylsää? Eheii.. keksin vaan tässä, että mullahan on omakin läppäri, putsailin sen pölystä ja lössötän tietsikka sylissä sohvalla :LOL:. Ei muuten, mutta kun on pakko :cool:
 
Hih, mä kävin tänään pikaiseen.. Kelailin keskustelua ja katoin vaan pikaisesti "tunnelmia."

Mä tilasin tuolta Vauvattaresta Brion Happyt. Ihastuin niihin tuossa Sellon Vauvatalo-Johannassa ja sitten löysin ton sivuston. :)
 
Heippa

Kiitos tuplavinkeistä kaikille
Tänään käytiin "koeajamassa" suosikit. P&T EI olleet kyllä ollenkaan hyvät meistä, EASYWALKERIT on kyllä todella vahvat ehdokkaat! Ne tuntuivat kyllä parhaimmilta! Liikkeeklä on ens viinkon hyvä tarjous 550e + koppa mutta mietimme vaihtoehtoja mutta luulen että TUPLAT LÖYTYI.
Neuvola kaikki oli hyvin. Oma paino + 4kg, hb 127 ja verenpaine 110/70. Ja muut jutut oli hyvin.
liikunta pyrin käymään joka päivä pienellä kierroksella. Mutta tuo kuopus tarvii nyt huolenpitoa niin paljon.
Vauvan liikkeet on vahvoja ja välillä kyllä potkasee niin lujaa johonkin että sattuu
Synnytys on jo alkanut pyöriä mielessä ja Tyks on jälleen synnärinä. Kokemukset on ihan ok. Kyllä välillä kätilöiden toiminta on ollu vinksallaan.

Kaikille isot halit :)

Katsu ja Mini 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83 ja Hööpi
Täällä käytiin anopilla syömässä ja sain muutamia miehen vanhoja vauvavaatteita sekä vauvakirjan luettavaksi... ;) Voi vitsi, mitä retroa on nuo potkarit ja kietaisupaidat! :heart: Suoraan 70-luvulta! :D Saapa nähdä tuleeko poitsulla käytettyä, mutta onhan nuo ihania muistoja... Vauvakirjasta löytyi, että mies painanut syntyessään 3400g ja pituus ollut 50cm! :heart: Minä olen ollut syntyessäni 3320g ja 49,5cm pitkä, että noilla tiedoilla ei varmaan kovin isoa vauvaa pitäis tulla... ;) Jos yhtään vanhempiinsa tulee! :D
 
meillä on noi phil & teds explorerit,ne on olleet parhaat meidän perheelle..tullut myös ostettua vierekkäin istuttavat aikoinaan mutta eivät käy mun tarpeisiin,varsinkin kun itte oon nii lyhyt ja pien muutenkin ni näyttävät jo hölmöiltä kun työnsin niitä =D nää nykyiset kärryt on kyl niin ihanan pienet =) ja helpot nostaa vaikka autoon tai julkisilla helppo kulkea kun kuljen tosiaan paljon joka päivä..nyt on kyl markkinoilla selliset vierekkäin istuttavat kärryt mitkä tahtoisin ehdottomasti,kävin niitä jo koeajamassakin kun kaveri meni ja osti ne..eli mountain buggy duet..ovat vain 63cm leveät!! ja olivat kyl niin näppärät tuolla kaupoilla pyöriessä niinkuin noi p&t:tkin..nuo maksaa vaan ihan maltaita...
 
Juliet83 Mulle sanoivat Tampereella aikoinaan, että vauvan syntymäpaino periytyy äidin syntymäpainosta.. kun tyttöjen isä ja sen velikin olleet yli 5 kilosia.. esikoisen kohdalla olin ihan kauhuissani, kunnes tuon kertoivat. Ja kaikki mun muksut olleet lähes kymmenien grammojen tarkkuudella mun syntymäpainosta =).

Täällä siis muitakin kyyliä :D, ja supahan sitä! Toukokuisissa tais olla jo pari synnyttänyttäkin jo :O..
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Hööpi
Kysymys.. jokseenkin ehkä vähän turhanpäiväinen ja pinnallinen.. :wave: Käyttääkö/onko käyttänyt joku raskauden aikana Revita Lashia? Sitä ripiseerumia? Mua niin ottaa aivoon, kun olen sitä käyttänyt ja oli pidempi tauko välissä. Ostin vähän aikaa sit uuden, jotta aloittaisin nyt ja kesään mennessä ois taas metriset ripset.. No eihän sitä suositella raskaana oleville eikä imettäville, koska ovat kohderyhmä, joilla sitä ei ole testattu (tämän tietty luin vasta kotna ja kosmetologikin myi sen mulle vaikka ei voinut erehtyä raskaudesta). Makso vaan se 143€ ja se ois sellanen vuos vielä ooteltava ja oltava tällanen harvahapsi :kieh:. Mietin vaan, mitä haittaa siitä on, kun sisältää käsittääkseni vain kemikaaleja.. Niin, onko muita käyttäjiä tai käytön lopettaneita tai asiasta tietäviä??

Hellioz :attn: Mä en löydä enää mistään sitä sun yksityisviestiä :O. Voitko laittaa uudestaan, niin saan postitettua sulle ne kestovaipat ja ylipäätään vastattua siihen yksäriin?
 
Viimeksi muokattu:
Tunnustan, oon käyny kyyläämässä jo joulukuisia, tammikuisia, helmikuisia, maaliskuisia ja huhtikuisia :D En nyt jokapäivä mutta aina sillon tällön lueskelen ja varsinkin synnytyskertomukset kiinnostaa ekakertalaista. Jotenkin kyllä tuntuu että niistä saa mukavamman kuvan synnyttämisestä kuin se onkaan. Ai toukokuisissakin jo syntynyneitä??

Tsemppiä kovasti kaikille, joiden pitää ottaa rauhassa. Nopeesti se aika menee ja kohta saa jo revitellä ja houkutella sitä vaavia syntymään :) Uskomatonta että joillakin alkaa viikot jo kolmosella!

Täällä on pesty eka koneellinen vauvanvaatteita :heart: osa miehen ja sisaruksiensa vanhoja, osa kirppikseltä. Uusia ei olla vielä yhtään hankittu. Muutenkin järkätty makkaria vauvakuntoon ja muutettu siinä samalla kaikkien huonekalujen paikkoja :D

Ultrassakin käytiin tänään. Oli vaan lääkärillä ihan hirvee kiire kun siellä on nyt käynnissä jotkut massasyöpätestaukset tms. Siinä papakokeiden lomassa kerkes vähän mun kohtuun vilkasta ja kaikki tuntui olevan ok. Kuulemma tyttö istuu siellä ja on keskikokoinen viikkoihin nähden, vettäkin ihan riittävästi. Saatiin taas kuvia, joka kerta tulostanut ilman pyyntöä muutaman kuvan. Kiva mies :)

Naenella tosiaan aikamoinen rumba siellä menossa. Aika menee varmasti nopeasti kun on noin paljon tekemistä.
 

Yhteistyössä