<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

"Kiva" huomata, että ei ole muillakaan aina läpihuutojuttu omien vaivojensa kanssa avautua. Mutta niinkuin ne tuolal sanoi eilen ja tekin jotkut täällä kirjottaneet, että kun se oma huoli on iso eikä asiaa saa pois päästä, niin silloin viimeistään pitää kysyä neuvoa. Ja varmaan siinä on joku, kun on ite tuolla terveydenhuollon puolella, että sitä ei osaa asettua siihen toiseen rooliin niin helposti. Ja kukas se kommentoi, että tarkkailee kohtelua, mitä saa ollessaan itse/perheenä asiakkaana/potilaana. Mä kans kiinnitän siihen huomiota. Ja oman neuvolatätin voisin passittaa vaikka alkuun "vuorovaikutus asiakassuhteessa", ja tkokoulutuksena vaikka "empaattinen lähestyminen" :kieh:, Saakeli soikoon. Täänänki ku soitin sille ja peruin sitä tän vkon nla-lääkäriä ja kyselin sitä tiiviimpää seurantaa neuvolassa loppuajaksi, kysyi vaan "kelläs sä käyt" :O. Oikeesti, sillä oli mun paperit auki siinä samalla :headwall:.. Eli meen cervix-kontrolliin sit ens ti 26.3 ja neuvolakäynnille tän viikon torstaina (tulihan se aika sieltä) :D

tillukas laittelit tosta lepokommennosta.. pedissä oleminen ei kyllä tunnu yhtään hyvältä.. hattua pitää nostaa niille, ketkä onnistuvat siinä. Vaikka tiedän, vaihtoehto on huono, kuka nyt osastolle haluaa makaamaan :ashamed:. Se lääkäri sanoi vain, että välttää kaikki ylim. liikkuminen ja keventää kotitöitä, hommata lastenvahtia jne.. ja sisällä pitäs liikuskella nyt alkuun, ulos ei asiaa. TOOOOSI hankalaa. Mutta pystyinpä pitää lupauksen ja mies lähti yksin kauppaan, vaikka mieli ois tehny mukaan. Parin työkaverin visiitti äsken piristi kummasti mieltä =)! Esimeiksin niin ihanasti ottautuu tähän mun saikkuiluun ja kannustaa lepoon, mulla on huippu pomo ja työkaverit!! jospa sitä niillä osaisi tälläkin touhuluonteella olla iisisti!

evamaria82 Sulla varmasti on vaikeaa siellä ottaa levon kannalta, mahdottomuus kai se noin pienten kaa on! Onneks nuo omat sentään osaa tehdä paljo ite, tosin käskeä pitää joskus turhan usein. Tsemppiä kuiteskin sulle sinne :hug:

Juliet83 Sä hoidat keskosia! Vau.. oot sitte nähny pieniä ihmisiä! Miten hyvät mahkut niillä ihmisen aluilla on, jos kilosinakin syntyyvät? Mulla onneks lääkäri sanoi, että kun ei ole aiemmin syntyneet ennenaikaisina, riski nytkin on pieni. Painotti vain "kipeitä supistuksia pitää kunnioittaa". Minä veikkaan kanssa, että mennään ihan täysaikasen viikoille tästäkin.. Mutta tuota rv 34 pitäävät rajana, sitten kun kuulemma "saa supistella ihan miten paljon vaan" :D.. mutta kyllä kiva ois, kun se 37 viikkoa saavuttaisi, saisi vauvan rinnalle heti ja pääsis aloittaa vierihoidon..

naene Miten sä voit tehdä istumatyötä!???? :O Eikö sun toosa ja lonkat pamahda? Hatunnosto sille =). Taidat kyllä muutenkin olla melkoinen pakkaus =).

Tsemppiä kaikille vaivaisille ja suppareista kärsiville, kyllä me vaan porukalla nyt kasassa pysytyään vielä mooonta viikkoa =)
 
Viimeksi muokattu:
nelHM Minullahan oli viimeksi tilanne akuutti. Supistuksia (harkkareita vain) tuli kymmeniä päivässä ja kohdunkaula oli pehmeä, sormelle auki ja ultraamalla pituutta alle sentti, kädelle olematon (24+2). Levolla saatiin tilanne tasoittumaan 1,5 senttiin, pehmeäksi ja ulkosuu sormelle auki. Kaiken huipuksi vauva oli ns. small-for-dates-vauva pitkään, joten silloin kun tilanne diagnosoitiin, oli tytyllä painoarviona 400g. 28+3 kokoa oli noin 700g. Lepokomentoon oli motivaatio kova näillä tiedoilla ja ilman lepoa tyttöä tuskin olisi tuossa siskonsa kanssa tappelemassa. Kotilepo oli kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto. Aamulla vein esikoisen hoitoon autolla puoli kilometriä ja muun päivän makasin. Mies tuli tytön kanssa kotiin, laittoi ruuan, hoiti talon, kodin ja tytön, mutta minä pystyin lukemaan tytölle kirjoja ja laulamaan ja tekemään palapelejä ja leikkimään esimerkiksi lego-ukkeleilla sohvalla maaten. Kun sain myös istua, pystyin jo tekemään montaa juttua, mm. laittamaan sen ruuan kerran päivässä. Silloinkin aika pitkälti makasin miehen ja tytön poissaoloajan, jotta illalla pystyin olemaan tytön kanssa, ettei kaikki kaatunut miehelle.

Tähän raskauteen olemme hyvissä ajoin vähentäneet minun fyysistä rasitustani, jotta supistukset eivät lisääntyisi. Nyt pystyn hoitamaan tytöt kotona sisällä ja ulkona (täyttivät juuri 5&2), lämmittämään takan, pesemään pyykit (en kahta koneellista enempää päivässä), tekemään keittiötyöt, ylläpitosiivoamaan imurointia ja mattohommia lukuunottamatta ja käymään kaupassa. Olen sangen tyytyväinen, että miehelle ei tällä kertaa kaadu kaikki.

Itseasiassa lääkärineuvolassa suurimpana riskinä kohdunkaulalleni lääkäri nimesi ummetukseni. Minä saan ponnistaa ihan tosissani kerran viikossa. Ja sen kyllä kohdunkaulalla ja koko alapäässä tuntee joka kerta.
 
Hui kuinka teillä on jo monella kiperät paikat suppareiden kanssa, ja ihan lepoakin määrätty! :$

Mullakin oli nla-lekuri tuossa vasta - on se jotenkin outoa, että vasta näin myöhään sinne mennään ekaa kertaa. Onneksi vkolta 17 asti jatkuneet harkkasupistelut ei olleet tehneet mitään hallaa, vaan paikat oli edelleen kiinni ja kiinteät, kk:kin 3cm. Sain luvan jatkaa samaan malliin, eli (istuma)työtä, joogaa, 2-vuotiaan nostelua ja muuta arkeen kuuluvaa puuhaa. Sf oli 26, mikä tekee tilanteesta prikulleen saman kuin esikoisen kanssa. Lekuri veikkaili, että hyvin saman kokoinen nappula tulisi tästäkin, max. 3200g jos laskettuun menee. Painoa mulle oli tullut nyt melkein 8kg, ei antanut "palautetta". Itseä hirvitti. Mutta ehkä se rankin massakausi on nyt ohi, ainakin toivoisin niin.

Pitäis varmaan hakea pikkuhousunsuojia, kosteussuluttomia, sen verran vetistä on toisinaan pöksyssä täälläkin : /

Hankinnoista puuttuu enää hoitopöytä ja lasiset tuttipullot. Aion tällä kertaa olla megaimettäjä ja yrittää kantoliinailla mahdollisimman paljon, mutta oman ajan tarpeen takia pakko totuttaa vauva myös pulloon. Jotain harsoja toki pitää hankkia, esikoisen jäljiltä ne on aika heikossa hapessa.

(.) Taaperotaantumista. Meillä lapsi sairasti tosi pahan influenssan ja on nyt täysin tottunut nukkumaan taas meidän välissä. Täytyy keksiä jotain keinoja, miten sen saisi nyt totutettua takaisin omaan sänkyyn. Yhdistettynä siihen, ettei osaa nukahtaa yksin, on aika uuvuttavaa - mieheltä saati multa, ryhävalaalta - rampata noin 3-5 kertaa alkuyöstä hyssyttämässä sitä omassa sängyssään, kunnes sitten en vain jaksa ja unenpöpperöisenä raahan sen peittoineen päivineen meidän punkkaan. Mies ehdotti, jos menisi patjalle lapsen huoneen lattialle, jospa se helpottaisi nukahtamista ja viihtymistä. Tai sitten raijataan sänky takaisin meidän huoneeseen - vielä on pari kk aikaa löytää rauhallisen yön avaimet siinä ennen kuin vauva tulee sotkemaan kaiken :D Huoh.

Vointeja kaikille!

TT 28+6
 
Hui, aikamoista tapahtumaa täällä :O Hyvä, että kävit näytillä nelHM! Kyllähän se kynnys voi olla iso ottaa yhteyttä ja käydä näytillä, mutta parempi mennä turhaan kuin olla menemättä. Jos kuitenkin jotain tapahtuu.

Mites, olenko minä ainut jolla ei ole hajuakaan miten päin tuo vauva tuolla on tai missä on pää tai missä on peppu?? :confused: Täällä niin moni on jo tuntenut pään tai pepun. Kyllä minäkin tiedän, että useimmiten vauva on perätilassa kun potkut tuntuu alaspäin, mutta muuten en kyllä löydä sitä vauvaa mitenkään tuolta vattasta.

Täällä on ollut jotenkin tosi alakuloinen olo jo viikon verran. Mikään ei huvita, työmotivaatio on nollassa ja itkettää kauheasti, vähän väliä..

Linneat 26+1
 
Hyvä kun kävit näytillä neIHM ! Ja tosi mukava kuulla että sait noin ystävällistä palvelua.

Tsemppiä kaikille jotka kärsitte!! Oma oloki toisinaan ihan hirvee... koskee,koskee,koskee. Onneks viel paikat kiinne ja kaulaki ok. Kovalla ei voi istua ollenkaa ku sattuu ihan liikaa. Muutenki esim jos autos joutuu istuu enempi ni kyllä alkaa sattuu joka paikkaa. Muutenki mietin miten loppuaikana pystyn mihkää ku nyt jo näin vaikeeta toisinaa... On selkee ero kyllä kantaa kahta mahassa jo nyt! Viime ke oli arvioiden mukaa sen 1,8kg vauvaa mahassa plus päälle kaik muu siel masus.

By the way, se ois metrin nyt tuo mahan ympärys sitten :D :D :D

27+1
 
Vauvan asennosta, et ole ainoa Linneat! :) En osaa yhtään sanoa miten päin se milloinkin on. Lisäksi vauva tuntuu vaihtavan asentoa melko paljon, ja välillä yrittää tunkea itseään ulos tuosta navan vierestä, todella hassun tuntuista kun koko maha on ihan vino ja kova toiselta puolelta, melkein tyhjä toiselta...

Hankinnoista, esikoisen jäljiltä on about kaikki, sisaruslaudan ajattelin hommata kärryihin. Tuplakärryjä oon miettiny, mutta ehkä niitä kasotaan sitten, jos oikeasti näyttää että tarvitaan. Eihän ne kaupat kiinni mene kun Vauva syntyy! :)

Nukkumisjärjestelyistä, esikoinen oli maailman huonoin nukahtaja ja nukkuja. Jotenkin se sitten jäi tuohon kainaloon nukkumaan, kun alun perin en jaksanut nousta sängystä aina kun toinen herää (eli käytännössä 5-10 kertaa yössä joka yö ekan vuoden). Nykyään se nukkuu hyvin, mutta on kauhean läheisyydenkipeä iltaisin, aamuisin, ja jos sattuu heräämään yöllä. Eli pelonsekaisella hämmennyksellä mietin, miten me nukutaan sitten kun Vauvakin on tässä kasassa. Ja pitäiskö jotain oma sänky, oma huone juttua yrittää. Oi joi... Toisaalta se ois sille ihan oikein, että heräis tuhat kertaa yössä vauvan parkuun, tietäispä sitten miltä se tuntuu (vitsi! Eihän julma äiti-diplomi oo jo postissa?)
Toivottavasti Toinen Toiveissa lapsi on jo terve ja saatte yöt hyviksi, kaikenlaisesta valvomisesta saa multa aina suuret sympatiat koska been there... :)

(.) Huomenna neuvola ja 30+0!
 
Linneat, käy puoli-istuvaan asentoon ja tunnustele kohtua.. Itsekin tunnen jotain hyvinkin selkeästi, vaikka toi istukka kyllä on edessä.

Minusta tuntuu että tyty on kääntynyt raivotilaan (ihana sana), koska sydänäänet on kuuluneet nyt jo viitisen päivää ihan alhaalla, samoin pää tuntuu painavan alas. minullakin tuntuu "potkuja" alhaalla, mutta luulen, että ne on joko pään osumista sinne kun venyttelee tai käsien huitomista. Suurin osa potkuista tuntuu kuitenkin kyljissä tai navan kohdilla.

Muakin itkettää usein ja mieli on maassa. Töissä en jaksaisi olla enää yhtään, yritän vain tsempata kovasti.. Olen iltapäivisin niin väsynyt että hyvä et jaksan kävellä. : / Makaan vaan kaikki illat tässä sohvalla.

Lepäämisestä kotonakaan ei oikein voi puhua kun lapsien kavereita laukkaa täällä koko ajan ja niitten perään pitää katella. Lauma 7-9 vuotiaita poikia saa ihan kivan metelin aikaiseksi. Ei kuitenkaaan kehtaa sanoa että olkaa tulematta kun kaverit on pojille tosi tärkeitä.

Muakin on supistellut joskus tosi paljonkin, mutta en usko, että ovat mitään aikaiseksi saaneet. Mulla on aina ollut ihan loppuun asti paikat kiinni ja kiinteät ja sitten parin tunnin synnytys ja vauva maailmassa :D. Nyt välillä tuntuu painetta tuolla alhaalla ja joskus juilii ja massu kovettuu, mutta eiköhän kaikki kiinni ole. Parin viikon päästä mulla on lääkäri ni sithän sen näkee.

Pitäis varmaan lisätä tota raudan syöntiä kun olo näin vetämätön. Miten mie jaksan toukokuun loppuun töissä. :ashamed:

Tänään 100 päivää laskettuun aikaan! :heart: Virstanpylväs tämäkin

Tuulentyttö ja Pompula 25+5
 
Heippa kaikille =) onpas paljon vaivoja monilla :( . Täällä ollut alakuloa koko raskaus mun pieleen menneen työpaikan takia jo viime elokuusta ja plussan tein syyskuun lopussa. Jouduin toimitusjohtajan pelinappulaksi ja kiusauksen kohteeksi, sain muutaman aiheettoman varoituksen ja päätin lähteä kuopuksen kanssa takasin kotiin hoitovapaalle. Onneksi oli mahdollista. Nyt oon siellä sitten edelleen kirjoilla ja toukokuusta sitten äitiyslomalla :D eipäs päässeet kokonaan eroon. Perheyritykseen en aio mennä ikinä enää ! Nyt kevään tullen pystyy jo nauttimaan pienistä asioista ja ihanasta uudesta ihmisalusta masussa :heart:
Välillä hirvittää miten selviän kohta kolmen lapsen kanssa ?

Mutta fyysisesti täällä voidaan erittäin hyvin, spinningissä ja salilla tulee käytyä neljä krt viikko ja se on mun omaa ja onnellista aikaa.
Tsemppiä kaikille, täällä on enää 10 vko kun saan vauvan syliin , en malta odottaa ! :heart:
Voikaa hyvin , terkuin nemonen ja nappula !
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87 ja Hööpi
Ihanaa aurinkoista huomenta arvon leidit! :)

Täällä herätty jo viideltä. Iso-Iita kai osittain kääntynyt ja potkinut koko aamun ylämahaan. En saanut nukuttua enää, sen verran kovia potkuja tulee.

Lapset olivat ihmeissään, kun kerrankin olin aamupalan kanssa valmiina heidän herätessään. :D

Mulla on huomenna se hempan mittaaminen neuvolassa. Toivon, että arvo yli 100, etten joudu rautatankkaukseen Jorviin.

Mietin myös yöllä, pitäisikö vaihtaa synnäri Kättäriin sittenkin. Olen riskiraskauden piirissä ja jotenkin noi Jorvin periaatteet mietityttää. Miten tämmösissä toimitaan, tietääkö joku? 11.4 on pelkopoli Jorvissa, mutta haluaisin ehkä kuiteskin Kättärille, vaikkakin siellä meinasin kuolla.
 
Huomenta!

Tillukas Sulla on ollut kyllä tosi vakava jo tuo tilanne :(. Kuullostaa hurjalle, ei mulla onneksi noin paha ole. Kyllä sitä varmasti makais vaikka 24/7, jos tollaset ukaasit sais torhtorilta vauvan tilanteesta! Toivottavasti tosiaan nyt ei mene noin, oletkin jo ennakoinut hyvin.

Linneat Ei ollut mullakaan hajua vauvan asennosta ennen tuota su iltasta KYSin käyntiä. Oli ajatus, että voi olla rt, mutta kun myös alhaalla tuntui napakoita potkuja, niin en en ollut varma. Mutta rt se siellä oli ja varmaan ne kädet huitoo alhaalla, kovemmat potkut ylös ja ne on Rusinanten kintut ne :heart:. Mä kyllä nyt osaan tosta mahan päältä tunnustella sentoa, selän tuntee hyvin.. Mutta vielähän ne mahtu usiellä heittelee kupperskeikkaa =)

(.) Eilinen meni iisisti, tyttöä piti kuljetella harrastuksiin, eipä muuta rehkimistä. Silti ilta oli aika vaikea ja supisteli ja inhottavasti alamahaa poltteli. Meni kuitenkin ohi yön aikana levolla ja nukuinkin erittäin hyvin =).

Ja tänään poksuu 28+0 :wave:

Nelli&Rusinante 28+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Oltiin pitkällä viikonlopulla Levillä. Kyllä teki terää! Viikonlopun saldo itellä 4 tuntia hiihtoa ja tunturin vallotus koiran kanssa :D Se on kyllä jännä mitenkä sitä on ku eri ihminen ku on liikkeellä. Sit automatka ja nyt töissä (istumatyö) alapää huutaa hoosiannaa, perse puutuu ja alaselkää jomottaa. Mun pitäis siis pysyä liikeessä sinne kesäkuuhun asti :p

No onneks enään tasan 20 työpäivää jälellä!!!! Pidän siis ylityötunnit ja talviloman siihen äippäloman alkuun, siks pääsen pois töistä jo huhtikuussa. Ihanaa!

Vauvan huone rupee jo näyttämään vauvan huoneelta :heart: Puuttuis vielä hoitoalusta. Pistää vaan ihmetyttämään miks ne kaikki on niin tuhottoman rumia, tai sitten tosi kalliita? Mistään ei löydy esim yksvärisiä. Kaikissa jotain nallen kuvia yms. Olin ajatellu ostaa jonkun parinkympin sitterin, MUTTA nyt olis tarjouksessa 99e Babybjorn balance sitteri. Ja niin tekis mieli ostaa se. Se on niiiiin nätti ja tuntus, että sen sais ainakin helpolla myytyä eteenpäin. Onko noissa sittereissä niin eroja? Tai väliä mikä on?

Täällä myös valkovuotoa (kirkasta) lorahtelee parhaimpina päivinä oikeen urakalla. Raskaitten asioitten nostaminen saa aikaan todella mojovia suppareita. Tänään lääkärineuvola ja väksinkin pistää mietityttämään, että entä JOS itelläkin on paikat auki tai jotain… No sen kuulee kohta.

Nyt jo kuukausi äitiyspakkauksen tulemisesta, eikä vieläkään oo tullu niitä kelan lappuja äitiysrahan suuruudesta yms. :confused:

LittleOne 27+6
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
LittleOne Mä oon kans ihmetellyt noita hoitoalustojen hintoja ja kuoseja, ihan kamalia. Me saatiin esikoiselle, kun ostettiin tutulta käytetty pinnasänky hoitoalusta kaupan päälle. Juuri sellainen haaleankeltainen nallekuvioinen (yök :D). Ratkaisin ongelman ostamalla Ikeasta tällaisia GULLUNGE Päällinen - IKEA ja käytettiin niitä siinä päällä. Olivat muutenkin kätsyjä. Sitterikokemuksia sen verran että meillä on balance ja se on ihan loistava. Mun äidillä oli joku halpis, missä ei ollut mitään "kuoppaa", missä lapsi köllöttää vaan aina kenotti siinä sitten johonkin suuntaan.

Mulla ei ole ainakaan hajuakaan, miten päin vauva on. Majailee kyllä enimmäkseen oikealla puolella, mutta liikkeitä ja pönkeämisiä tuntuu milloin mistäkin. Pari viikkoa sitten 4D:ssä oli perätilassa (kuten siskonsakin samoilla viikoilla). Täytyykin katsoa, koska kääntyi.

Mulla ei oikein meinaa enää onnistua liikunta. Kaikki ylimääräinen rasite aiheuttaa suppareita ja lievää masun kipuilua ja kiristelyä. Ottaa kyllä päähän. Enhän mä jaksa synnyttää, kun kuntoo rapistuu rapistumistaan! :headwall: Painoa on kertynyt jo 11 kiloa ja rappusissa puuskuttaa... Mahanympärys on 91 cm, lantiota en uskaltanut mitata ;)

Esikoisen yölliset heräämiset omaan huoneeseen siirron jälkeen on tuntuneet nyt laantuvan. Herään silti joka yö joko valvomaan keskellä yötä tai sitten herään viideltä enkä saa enää unta ennen kuin pitää nousta. Olishan se ihan kiva nukkua, kun vielä saa, mutta minkäs teet...

27 työpäivää jäljellä, jaksaa jaksaa..

rockstone & mini 28+5
 
Kelan päätöksistä Minä haen viimeisten 6kk:n tulojen perusteella äippärahaa. Sanoivat, että kun ä.loma alkaa 6.5, niin huhtikuun palkka pitää odottaa, ennen kuin tekeevät mitään päätöksiä. Mutta JOS saikku jatkuu nyt ä.lomaan asti, riittää siitä ilmoitus, niin voivat alkaa käsittelee hakemusta ja tekeevät päätöksen tammikuusta puol vuotta taakse päin. Sitä en ymmärrä, mite kestää noin kauan, jos ei hae 6kk:n tulojen perusteella :O

Liikkumisesta Mä rakastan liikkumista ja olen aina menossa tai tekemässä. Tiedän, että nyt on hyvä syy olla töhöttämättä, mutta kyllä se ahdistaa. Ei voi mitään.. tekevälle ihmiselle tää on aika vaikeeta :(. Mutta on onni, että tietää tän loppuvan, kun vauva syntyy ja pääsee taas normisti liikkumaan. Voishan sitä tulla vaikka joku sairaus/vamma, mikä veis kyvyn liikkua, että on tää ihan lyhyt aika vielä lössöttää. LittleOne kuullostaa niin ihanalle tuo teidän reissu ja ulkoilut!

Me ei olla edelleenkään hankittu YHTÄÄN MITÄÄN |O ! Ärsyttää pelkkä ajatuskin, mutta ei vaan ole ollut mitään tarvetta vielä.. Täytyy terästäytyä nyt! Haluaa kans sisustamaan vauvan tiluksia :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
neuvolakuulumisia
Pissa ok, verenpaineet matalat. Vauvan syke n. 130.
Painoa tähän mennessä 11 kg, nyt neljässä viikossa tullut 2,2 kg. Mulla oli tavoitteena, että ei menis 80 kg rikki, mutta kyllä se näköjään menee... :( ehkä pitää nyt unohtaa toi painosta stressaaminen.
Supistukset ja alapään tuikkimiset ei oo onneks saaneet yhtään mitään aikaseks, ei yhtään auki, kaulaa reilusti ja napakasti paikat kiinni. Töissä jatkan oman jaksamisen mukaan, ei siis tullut saikkua tässä vaiheessa. Nyt on tavoitteena olla tää maaliskuu töissä, katsotaan miten selkä kestä...
Eli kaikki hyvin neuvolassa. Lääkäriä melkein nauratti kun kysyin, että miten päin vauva on mahassa. Kuulemma sillä ei oo mitään merkistystä, kun se siellä vaihtaa asentoa lääkärin mukaan monta kertaa päivässä vielä... Tällä hetkellä oli perätilassa.

Esikoisella, 2,5 vuotta, on niin kamala uhma, ettei mitään järkeä! Tänään kaupassa sai ihan kunnolla taistella sen kanssa, kun niin kovasti pisti hanttiin ja koitti juosta karkuun. Tilanteen pelasti onneks päiväkotikaveri, joka sattui samaan kauppaan.. Kyllä tuli taas mojovia supistuksia kun koitti saada tota lasta pysymään aisoissa. Voi kun uhma helpottaisi kesään mennessä!

Dynamite ja pikku-Telle 26+6 eli huomenna sit vissiin alkaa vika kolmannes, jee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
MiiJane tuolta eBayn listalta löytyis kyllä heti muutama minkä kelpuuttasin hinnan ja ulkonäön puolesta. Osa jopa niin edullisia, että vielä postikulujen jälkeenkin ovat halpoja... Tiiänpähän siis mitä sivuja kahlailen tän illan ;)

Rockstone kiitos sitterikommentista. Oisin sen halunnu joka tapauksessa, mutta hyvä saada myös oikee syy käydä sijottamassa siihen se satanen :D

Tulin just lääkäristä. Paikat kiinni ja kohdunkaula ei ollu lyhentyny yhtään. Vielä kun ens viikon sokerirasituksesta selviää, niin sitähän saa sit taas vähäks aikaa huokasta. Sf-mitta huiteli viimeks yläkäyrällä, nyt nasahti suoraan keskikäyrälle (25cm).

Helpolla sitä kyllä tuntuis saikkua saavan. Lääkärikäynnin aikana (n.30min) ehti kysymään neljä kertaa jaksanko vielä olla töissä/haluanko sairaslomaa. Mulla kuitenkin kaikki todellakin ok, joten ihmetytti kun niin hanakkaan sitä tarjos. Kysy jopa mieheltä (joka oli mukana), että tuntuuko siltä että hänen kannattaisi jäädä jo kotiin lepäämään :D Niin ja luisteluhiihto kuulemma pitäs vaihtaa jo perinteiseen. Ei luottanu, että pysyn pystyssä tän pallomahan kanssa ladulla. Eihän se oo kun reppu selkään, niin painopiste tasaantuu :LOL:
 
mä oisin kans halunnut vaihtaa jorvista kättärille mut neukkutäti sanoi että voidaan lähettää sinne paprut jne mut todennäköisesti tulen silti synnyttää jorvissa,sillä kättärille menee ensisijisesti stadilaiset ja vantaalaiset=/ musta tuntuu että jorvissa ei oteta oikeen mitään vakavasti,varsinkaan pelkoja =(
tänään poks 27+0 =)
 
täällä on vauvan liikkeet muuttuneet nyt selvästi..ennen tytsä potki mua minkä kerkes mutta nyt ihan selkeesti tyttö alkaa täyttää mahan koska hän vaan möyryää pepullaan tossa ylävatsalla ja tuntuu todella että mahassa ei paljon ole tilaa..hikkaa esiintyy ihan liian usein =) vatsa pomppii jatkuvasti..
 
Pääsisinköhän mä sinne riskiraskauden verukkeella (siis Kättärille)? Miehellekin kerroin, että oon ihan hysteerinen synnytyksen suhteen. Koskaan ennen en ole pelännyt, mutta nyt kun arvio on isompi kuin keskimmäisen kanssa ja sokeritautistatuskin niin pelko omasta ja vauvan hengestä suuri.

Kävelin kauppaan ja sen seurauksena supistellut pari tuntia ja vatsa tyhjentynyt muutamaan otteeseen.

Juu, mä on oon ihan eBay koukussa. Sieltä tilannu lapsille vaatteita, koruja ja vauvaroinaa. Paha tapa siellä päivisin käydä kurkkimassa, mitä sitä taas tilaisi. :D

Mä ostin juuri tuon sitterin huutonetistä 60e`lla.
 
Viimeksi muokattu:
LittleOne, hauskaa että joku muukin on luistelutyylin ystävä! :) Mä hiihdin vielä kolme viikkoa sitten aika paljon, mutta sitten oli parin viikon luova tauko, ja viikonloppuna kun pistin sukset jalkaan, niin 100 m ja totesin, että painopiste tosiaan on muuttunut... Mutta pahempaa oli se, että kaikenlaiset pienet ja ketterät korjausliikkeet keskikropalla tuntuu jo ajatuksenakin aivan mahdottomilta, eli ei uskalla potkasta vauhtia, ja sitten on vaikeeta, hengästyttävää ja turhauttavaa.

Sukset siirtyi siis odottamaan ensi kautta. Pertsasta, joka oli mun backup plan, mulla kipeytyy lonkat ja lantio. Varmaan osittain siksi, että sitä niin vähän hiihtää... Eli se on kävelyä ja äitiysjoogaa sitten seuraavat 10 vkoa. Mutta näähän on tosi yksilöllisiä juttuja! Ja voimia & pitkää pinnaa kaikille teille jotka joudutte lepäilemään!!!

Neuvolakuulumisia, tänän tasan 30+0, jee! Ja kaikki ihan normaalia (super-jee!). Vauva oli taas itselleen tyypillisesti runtannu itsensä kohdun oikeaan yläkulmaan, oli kuulemma kovaa möykkyä vähän siellä sun täällä ja vasen sivu tyhjää täynnä. "ei tästä oikein ota selvää miten päin tää on", mutta kuulemma tässä vaiheessa on vielä erinomaisesti tilaa pyörähdellä ja kieppua. Mikään osa ei ole kiinnittynyt, vaan on kivasti ylhäällä.

Kysyin myös mikä ois synnäri helsinkiläiselle, joka viimeksi oli NKLlla, kun sehän menee remonttiin toukokuussa. Se on meidän "lähisairaala" näistä pk-seudun paikoista. Ei ole kuulemma mitään ohjeistusta vielä, mutta tod näk Kättäri. Jos on tilaa... Ja sehän selviää sitten kun synnytys alkaa. :) Jotenkin vähän jännää joutua/päästä uuteen paikkaan, pitäisköhän kysyä tutustumiskäyntiä? Ultrat kuitenkin oli NKLlla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
NelHMlle paljon voimia, koita nyt jaksaa levätä rauhassa, että masukki saa kelliä vielä hyvän tovin mukana.

Itsellä oli tänään sokerirasitus, huomenna neuvolassa kuulee tulokset, saas nähdä, olo pysyi hyvänä koko rasituksen ajan joten toivottavasti se lupaa hyvää.

Me ollaan ostettu tuo sitteri mistä aiemmin oli keskustelua, kovasti sitä on kehuttu ja sain hyvään hintaan kaverilta niin tarttui matkaan.

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla, olipa ihanan retro! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Täällä ehkä väsymystä myös, tosin en osaa sanoa olisinko yhtään sen pirteämpi mikäli tuota vauvaa ei tuolla mahassa olisi. On vaan liikaa lautasella, äitiyslomaan asti aikataulu on sellainen että töissä ollaan 8-16, yliopistolla ollaan 16-20, loppuaika himassa remontoidaan. Kotona ei ole mitään huonekaluja edelleenkään vaan kaksi patjaa lattialla jota siirrellään sitä mukaa kun riisutaan seiniä tai lattioita. Perjantaina alkoi remppaurakka ja ollaan saatu yhdestä huoneesta seinät putsattua ja maalattua, lattialta revittyä parketit siihen asti kunnes huomattiin että parketti jatkuu toiseen huoneeseen, siihen väliin on läntätty jälkikäteen seinä, joten emme saa lattiahommia aloitettua ennenkun ratkaisu tuohon pulmaan on keksitty.

Ei siis ole ruoanlaittomahdollisuuksiakaan ja oon syönyt nyt jo ihan kuukausikaupalla töissä ruokalassa/kahvilassa/ravintolassa. Eilen oli neuvola ja paino on noussut juuenmuistakaan enää että paljonko viikossa, oisko ollut päälle 500g. Neuvolantäti kysyi että käynkö liikkumassa niin piti naurahtaa. Joo, kävin, mutta nyt voisin sanoa että remppaaminen olkoot mun liikunta. Se vaan kun pitää syödä mitä nyt sattuu kätevästi saamaan saattaa olla pikkasen paskempi juttu, ei voi mitenkään kontrolloida ravinnon sisältöä.

Hemoglobiini oli aiempaa matalampi, se oli viimeksikin kyllä alhaalla, mutta sen jälkeen rupesin napsimaan rautatabuja. Nyt vasta kuulin että rautatabletit otetaan erikseen kaikesta muusta. Mutta kumma että sekin oli laskenut entisestään siitä huolimatta että aloitin rautatabujen ottamisen, joskin tein sen(kin) väärin :D

Ja vauva oli eilen edelleen perätarjonnassa. Oli pelkkä neuvola mutta ultrasi tilanteen silti! Se oli kilttiä. Kyseli että olenko minä tai mieheni syntynyt perätilassa. Tämä perätilajuttu on nyt jotenkin päällimmäisenä ollut keskustelussa, itse en edes ajatellut sen olevan ongelma mutta kieltämättä olisi IHANAA jos toi kääntyisi ja pää poistuisi mun kylkiluista!! Voisin ehkä istua alas helpommin. Kun istuttava se on, koko päivä. En kehtaa nousta kokouksissa seisomaan ja muut on aina niin ystävällisisä, "istupa alas". Joo en vittu istu, olisi se mitä haluaisin sanoa :LOL: Mutta tuo seisoo pystyssä kuin kunnon homo erectus konsanaan ja apinoi jaloillaan mun rakkoa ja päällään mun kylkiluita.

Mutta samoin kuin Littleone, mä koen että liikkuminen jeesaa oloa niin paljon!! Olkoonkin liikkuminen remontointia, sekin jeesaa. Toisinaan tosin joutuu lattianrajassa olemaan kasassa että saa vaikka jonkun listan irti, mahassa muljahtelee melkoisesti kun kai se pikkunen joutuu siellä vähän tukalaan tilanteeseen? No ei mahda mitään. Vauva myös säikähtelee kovia ääniä mutta sillekään ei mahda mitään. Tästä vauvasta tulee ehkä hullu.

Mulle tuli muuten päätös äitiysrahoista ym jossain viikon sisällä äitiyspakkauksesta. Ja hain viimeisen 6kk:n perusteella. Ihme eri käytäntöjä!

Hei missä tuo Bjornin balance sitteri on tarjouksessa 99€? :p mä tilaan aina jos joku on tarjouksessa.

Heitän ostoksen sitten laatikossaan muun muuttolaatikkoläjän sekaan. Pelottaa etten syntymään mennessä sitten löydä mitään vauvan tarvikkeita tästä kaaoksesta. Neuvolan täti osasi kertoa että tarvitsette muuten kaukalon. Mä ja mies oltiin ihan että no miksi eikö sitä voi vaan kantaa kotiin. No, kaukalo sitten vielä kanssa jostain. Jos sen kanssa tarttee jonkun telakan tai adapterin tai muun mikä vaatii tutustumista niin mä en jaksa sitä hankkia vaan kannan vauvan sairaalasta salaa sylissä.

Miijane mä luulen että riskiraskauden perusteella et pääsisi kättärille, naistenklinikan rempan takia naistenklinikalla hoidetaan keskitetysti kaikki riskiraskaudet ja kättärille heivataan kaikki muut stadilaiset (ja vantaalaiset?). Mä olin naistenklinikalle menossa mutta en taida olla ainakaan toistaiseksi riskiraskaustyyppiä. Mutta yritä naistenklinikalle! Tai ainahan voi kättäriä yrittää :) Itsekin saatan myös joutua Jorviin, sillä ei mulle ole nyt mitään synnytyssairaalaa, kättäri olisi kai se johon olisivat ekana ohjaamassa. Sairaala selvinnee sitten kyseisenä päivänä.

Naene 29+0
 

Yhteistyössä