<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Mulla ei roiku kuin läskit, :LOL: Tyttö tosiaan viihtyy perätilassa tai poikittain/sivuttain. Tainnut koko aikana olla alle päivän pää alaspäin.



Mä soittelen aamuisin auringonpaisteessa klassista tytölle ja aina alkaa armoton potkiminen tuonne alas. Miehen ääneen reagoi kanssa ja mies aina painelee masua ja tytsy ikään kuin kommunikoisi lyömällä takaisin. :D

Olen niin onnellinen, kaikesta kököstä huolimatta. Rakastan tätä pikkuista jo NIIN paljon. Ja jotenkin rakkaus isompiakin lapsia kohti on lisääntynyt. :heart: Jos semmoinen on edes mahdollista.
 
MiiJane Sulla mitkään läskit roiku! Noista tunteista.. mulla ollut sama nyt, että on sellainen eri-äidillinen olo ja tuntuu että haluaa olla rutistelemassa ja pussailee noita entistä enemmän. Vaikka mä oon sellanen pusuäiti kyl aina ollut.. mut tiiän mitä tarkotat, tunnen samallalailla =). ja Rusinaa.. kuvittelen kahdenkeskisiä hetkiä hänen aknssaa, tisuttelua jne... :heart:

Kiitos Terese kommentista! Ens vkon to lääkäri, katotaan mitä sanoo ja onko paikat kypysynyt entisestään..
 
Joku kyseli perhevalmennuksesta, meillä oli eka kerta jo noin kuukausi sitten. Jotain uutta siellä tuli mutta aika perusmeininkiä ja itsensä esittelyä :D

NelHM kyllä näyttää maha laskeutuneen, aivan eri muotoinen ainakin :)

Meillä neuvolan lääkäri teki sisätutkimuksen mikä oli kyllä aika mitään sanomaton, kuhan ukko halus päästä räpläilee :D ultra oli niin vanha paska että siitä rakeisesta kuvasta ei juuri mitään itse irti saanut.
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Oulussa perhevalmennuksessa on kolme kertaa. Aiheina vanhemmuus&parisuhde, synnytys ja lapsen hoito. Siellä vaihtelevasti katotaan videoita, pohditaan asioita ryhmässä, terkkari saattaa kertoa jotain ... Ite ainakin meinaan osallistua vaikka nuo onkin tuttuja asioita :) Ja siis välillähän se tuntuu semmoselta leikkimiseltä, mutta kyllä siellä tulee paljo asiaakin! varsinkin tuolla synnytys-kerralla.

Hei jos joku ei tartte niitä äippäpakkauksen kestovaippoja, niin mulle saa tarjota! Maksan vähintään postikulut :) Voi laittaa vaikka täällä yksityisviestiä. Mulla on vakaa aikomus alkaa kestoilemaan vauvan kanssa.... Oon tässä nyt viikon verran yrittäny perehtyä aiheeseen ja pikkuhiljaa alkaa asiat selkenemään.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Hellioz Minulta saat ne ihan sillä postimaksulla =). Minusta ei ikinä moiseen touhuun olisi.. kahdella koneella pyöritän joka toinen päivä vähintään jo nyt pyykkiä.. Laita mulle yksäriä, niin sovitaan se postitus =)!
 
  • Tykkää
Reactions: Hellioz
Mä kävin esikon aikana Englannissa jonkun turhan valmennuksen ja mies asui 20 vuotta kätilön kanssa eli me ei mihinkään valmennukseen enää haluttu.

Ilta menee VOF´n parissa. Kaksi kaveria kilpailee tänään, ensi viikolla yksi. :)
 
Kultatiuku en itsekään tiedä mihin otan Propralia :D Ihan heti ensimetreistä raskauden aikana huomasin ettei pumppu pysy messissä, silmissä vaan pimeni. Pumpun käsittämätön kiihtyminen ei liity mitenkään liikuntaan vaan tilanteisiin! Oli todella omituista. Lekuri sanoi että raskaus voi muuttaa keskushermoston toimintoja, ja että kannattaa kokeilla tuota. No se jeesaa kyllä. Mä toivon että synnytyksen jälkeen saan oman pumppuni takaisin ja oirehtiva keskushermosto menee levolle. Ennen raskautta en ole käyttänyt mitään lääkettä joten ihan uusi tilanne oli tämä.

Täällä takana muuttopäivää, ihan kamalaa katsoa tätä kämppää mihin muutettiin. Seinät on kaikki vuorattu sellaisella hiilikuitutapetilla jonka irtirepiminen tulee olemaan täyttä tuskaa. Tekee mieli luovuttaa jo ennen kun edes mitään remppaa aloittaa :-D
Mutta oli sentään hoopon näköinen remppakuski, isomaha muuttopakun ratin takana. Muut juopotteli ja juopottelee kaljaa. Mokomat.

Naene 28+3
 
Onneksi on perjantai...! 9 viikkoa mammaloman alkuun. En sillä että laskisin tai mitään. ;)

Mullakin massu roikkuu tosi alhaalla ja on aina roikkunutkin, silti molemmat raskaudet menny reilusti yli lasketun ajan. :/

Perhevalmennukseen en meinaa mennä, en yksinkertaisesti jaksa. Siellä ei mielestäni ole käyty mitään järin tärkeää läpi, joskus kävin kun odotin esikoistani.

Mulla alkaa olla todellinen ongelma ton kumartumisen ja siivoomisen kanssa, maha on auttamattoman tiellä ja hyvää asentoa en tahdo löytää makaamalla, istumalla tai yhtään mitenkään muutenkaan. KUITENKIn, ihan niinkuin muutkin ovat sanoneeet, tää vauva on mulle on jo nyt hurjan rakas ja odotan ihan malttamattomana kesäkuuta ja kaikkea ihania vauva-arkeen kuuluvia juttuja :heart:

Puhun Pompulalle joka päivä ja laulan ja kaikkea. Aivan erilaista kun silloin kun odotin vanhempia lapsia. Johtuisiko siitä että itsellä ikää enemmän? Tää on jotenkin vain niin ihmeellistä ja kiitollisena otan nää vaivatkin vastaan, kuhan vauvalla kaikki ok.
 
NelHM kiitos tiedoista! Mulle on toistaiseksi riittänyt se tieto, että kyseinen lääke auttaa. Mihin nyt ikinä auttaakaan :) Jos raskaus on aikaansaanut muutoksia myös keskushermostoon, toivottavasti keskushermosto palautuu alkuperäisasetuksiin raskauden jälkeen! Ei meinaa ole mitään herkkua kun sydän lähtee ihan omille raiteilleen. Mulla ei ole mitään kontrollia siihen. No mutta toivotaan että väliaikainen vika.

Perhevalmennuksesta, meillä oli eka tapaaminen joskus jo. Siellä kerrottiin imetyksestä. Se oli mulle hyödyllistä, sillä en ole enkä aio ostaa mitään "opuksia" tai muutenkaan ottaa mistään selvää. Kuulen mitä mulle kerrotaan ja jos tulee ongelmia haen lisää kuunneltavaa. Seuraavassa perhevalmennuksessa kerrotaan synnytyksestä, kolmannesta perhevalmennuksesta en muista että mitä oli aiheena. Ennen yksi perhevalmennuskerta oli synnytyssairaalaan tutustuminen, josta olisin kyllä tykännyt, mutta NKL:n rempan takia ei pääse tutustumaan synnytyssairaalaan etukäteen. En edes tiedä missä synnytän. Kun supistelee, pitää soittaa annettuun numeroon ja ne kertovat mihin sairaalaan voi mennä. Joko kättäri, jorvi, porvoo, lohja, tai hyvinkää. Ne olivat muistaakseni vaihtoehdot. Mä vaadin että mies pitää korvansa auki koska varmaan siinä oikeessa tilanteessa mua ei kiinnosta mihin mennään kunhan mennään :-D

Naene
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Täällä on seisty ja kanniskeltu tavaroita kahden päivän aikana enemmän kuin koko raskausaikana yhteensä. Päätin että "the romuvarasto" kellari siivotaan NYT. Tai siis minä sitä yksinäni olen siivonnut, siirrellyt huonekaluja ja sen sellaista aamusta iltaan. Nyt oli pakko luovuttaa sillä en saanut yhtä hyllykköä pois tulevasta vessasta siirtämättä ensin pesukonetta ja siihen en ihan kehdannut ryhtyä :p Mies on viihteellä eli joudun odottamaan huomiseen että saan tän pesänrakennusvietin tyydytettyä :D Jalanpohjat on olleet ihan kuolleet kumpanakin päivänä betonilattialla kävelemisestä. Kätilökin soitteli eilen että päästään tiistaina ultraan kattomaan että vauva kasvaa normaalisti. Olispa jo tiistai...
 
Hellioz: unet on vähentynyt ihan huomattavasti.. Yöllä valvoskelen ja tunnistelen liikkeitä, sekä käyn vessassa, aamulla oon jo seiskalta hereillä. Vapaa tai ei. Tosin Pompula laittoi tänään sellaset aamujumpat siinä seiskan pintaan pystyyn ettei nukkumisesta tullut yhtikäs mitään. :) Sitten kun minä heräsin, hän käänsi kylkeä ja kävi nukkumaan. :D

Miijane, kauhea puhelu, toivottavasti kaikki ok?
 
Meillä se perhevalmennus onkin tarkoitettu täällä vain esikoista odottaville, koska muillehan asia on jo aika tuttua! Mut en sit tiiä jos sinne välttämättä haluaa mennä, ni saako muutkin ku ensisynnyttäjät.... Mutta ihan saman kuuloinen sisältö näyttäs olevan kun muillakin!

Miijane hui hirvitys, toivottavasti kadoksissa oleva löytyy!!! :( Ja kuin sulla noin paljon tuttuja VOF:ssa? :O Onko ne kaikki samalta paikkakunnaltakin?!

Nukkumisesta minä taas oon ihme kyllä nukkunut paremmin...vapaapäivinä pystyn nukkuu sinne 9-10 saakka mihin en oo putkään aikaan muuten pystynyt ja poitsu ei oo herättäny vielä kertaakaan yöllä eikä aamulla! Ja en ees muista millo olis viimeks joutunut käymään yöllä pissalla..... MUTTA eiköhän tämäkin tästä tule vielä muuttumaan :D

Ruska no mutta hyvä, et ne sokeriarvot olikin sit just sellaset kun pitikin :)

Oon ollut tässä pari päivää flunssan kourissa, ja vaikkei kuumetta olekaan, ni silti yhtä inhottavaa, ku nenä vuotaa ku seula ja kurkku älyttömän kipee :( toivottavasti menis pian ohi!! Inhottaa poitsunkin puolesta, et äippä sairastaa :(

BF & poitsu 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Poika löytyi kolmen jälkeen yöllä, kunnossa. Tarkemmin en tiedä, mistä.

VOF'ssa kaksi hankolaista. Toinen laulaa ensi viikolla (valmentanut häntä vuonna miekka ja kirves) ja eilen pudonnut Maria/Marija on opiskeluaikojen kämppis ja nykyinen kollega.

Täällä ei nukuttu. Poikakin heräili puhelimen pitikään ja oli huolissaan kaveristaan.
 
Ihan kamalaa olisi, jos lapsi katoaisi, ei pysty edes ajattelemaan, tulee paha olo! Ihan tosi hienoa, että tää kateissa ollut lapsi löytynyt ehjänä, huh!

Mä kans herään melko aikaseen, seiskan maissa. Tänään tosin mies antoi nukkua ja vetelinkin yli ysin, olipa hyvä. Se lähti meidän sairaalaporukan pilkkikisoihin, anto mun kerätä kai voimia päivää varten =). Se varmaan saapuukin pilkkimään sitten sunnuntai aamun puolella kotia :headwall:. Keli on kyllä mitä parahin, arska paistaa täydeltä terältä ja -5 C!! Harmi että ite kärsii just vaan töröttään pihassa ja kattoo lasten touhuja, noh, onneks ees sen, tyytyväinen siihen kyllä =).

Otin illasta Panacodin ja se auttoi, vei pahimman kärjen tosta alapään kivusta. Supisteli aika useasti ja kipeään levossakin.. yön kuitenkin antoi nukkua. Toiv. tää päivä menee hyvin vaivojen suhteen.

Aurinkoista ja ihanaa lauantaita ihanat äitylit :wave:

Nelli&Rusina 27+4 :heart:
 
Auttakaa esikoisen odottajaa :wave: mulla on nyt päivittäin tai lähes päivittäin mennyt maha ihan kovaksi, onko nämä nyt niitä harjoitussuppareita?

Hööpi meillä muistaakseni perhevalmennukseen piti ilmoittautua itse jos halusi mennä. Kai noissa on paikkakuntakohtaisia eroja. Meillä myös kolme noita 2h tapaamisia ja sitten synnärille tutustuminen vaikkei tiedäkkään mahtuuko kättärille edes synnyttämään :D
 
Elba Kuullostas ainakin sellaisilta =). jos ne ei satu eikä tuu säännööliseen, niin ei hätää ja kuuluu asiaan.

(.) pakko nyt.. Ollut tosi raskas päivä, niin henkisesti kuin fyysisestikin, ja se näyttäs nyt kostautuvan :(. Kipeesti supistaa, ei onneksi säännöllisyyttä ole ja alapäähän, jonnekin sinne kohdunsuulle tuikkii ja vihloo. Uutena tuli sellanen tosi voimakas pistäminen vasemmalle alamahaan, kesti aika kauan, 15 min, ja hien sai pintaan. Hitto! Hain lapsille leffan, josko tää olo nyt tästä helpottas kun en aio/eikä tarvii tehdä enää mitään tänään. Mutta ei kiva taas. Vielä enempi jännittää se torstain lääkäri, onko tuola alakerrassa tapahtunut lisää jotain :(.

Meni vähä vuodatukseksi.. onko teillä muilla keillä supistellu ja tehnykin jo jotain, joko nyt tai aiemmissa raskauksissa, millasia nää tuntemukset ollu? Mulla kaikki raskaudet olleet supisteluja täynnä, mutta kolmannessa aiemmassa ei kypsyttänyt paikkoja lainkaan ja syntyvät 38-39 viikoilla.. Nyt tosiaan oli 24+6 kohdunkaula jo ihan pehmee.. Tulee vaan ajatelleeksi, että eipä se ennenkään mitään ole tehnyt, miksi nytkään ja en ole yhtään varma, milloin pitäisi ottaa yhteyttä. Vaikka onkin neljäs, niin on tämä taas niin outoa ja uutta :O

MiiJane Oliko se iltasanomien juttu siitä pojasta, mistä kirjottelit? Hui kauhistus, vanhemmat olleet varmasti ihan paniikissa!!
 
Mä en ole Ilta-Sanomia tänään lukenut. Mutta 8-vuotias Samuel poika oli kadoksissa aamuyöhön asti. Asutaan tässä Leppävaarassa. Helikopteri ja koirapartiot ainakin etsivät poikaa. Opettaja oli koko ajan yhteydessä minuun (poikani paras ystävä).
Koko päivä mennyt ihan hukkaan. Kamala hedari valvotusta yöstä, ja odotan, että tyttö tulee kotiin, jotta pääsen nukkumaan. Pienin on miehelläni yötä ja kaksi isompaa siis vain kotona. Lasten kanssa keskusteltu katoamisesta ja oli kyllä kaikille taas hyvä muistutus.
Itse vain yöllä halailin kuopusta ja sydämeen sattui ajatus kadoksissa olevasta tutusta lapsesta. Tuntenut Samuelin jo neljä vuotiaasta ja olin ihan rikki. Onneksi kolmen jälkeen tuli viesti, että poika löytyi ja täysin kunnossa. Oliko sama juttu Ilta-Sanomissa?

Kuopukseni myönsi, että hänkin oli huolissaan. Yleensä pojat on yhdessä, mutta eilen poikani meni toisten kavereiden kanssa.

Mä toivon, ettei kukaan koskaan joudu kokemaan tuonlaista kauhua. En osaa edes kuvitella, kuinka olisin reagoinnut, jos kyse olisi ollut omasta lapsestani.
Tosin, koska kadoksissa ollut poika oli ns.yökylässä, niin en oikein pysty käsitttämään toisen perheen toimintaa(lapsi saanut jäädä sinne omilla puheillaan). Toivoin koko ajan tuota, mutta silti yöllä kaiken maailman kauhuskenariot valtasivat mieleni.
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane Juurikin tuollainen juttu oli, sama tapaus siis.

Mä tossa ehdin jo anopille laittaa viestiä, että on valmiudessa, jos mun tarvii lähteä näytille tän oloni kanssa.. Mutta ehkä tää tästä. Supistelut vähän rauhoittuneet, mutta tonne alapäähän tuikkii ja juilii, alaselkä aika tulessa, vähän kun pahat menkkakivut ois : /. Mulla ei ole tullut raskauden aikana mitään töhnää tuolta alakerrasta, kun sen tulehduksen aikaan ja nyt keskiviikosta asti pyyhkiessä limaista valkkaria (?).. Tuntuu, että sitä valuu nyt tuolta ihan muutenki ku veskireissulla. Nooh, nukkumaan ja huomenna taas uusi parempi päivä!
 
nelHM Hui tuota sun oloa. Mulla noi tuikkimiset kanssa pehmittäneet kohdunsuun. Mene ihmeessä näytille. Antavat tarvittaessa supistusten estolääkettä. Ja pahimmassa tapauksessa kortisonia lapsen keuhkoja varten. Mieluummin mene näytille.
 
Täällä unet vähentyneet aika paljon, tuntuu et oon kokoajan ihan poikki kun en vaan saa unta. Tyyppi massussa hyvin aktiivinen, ja potkii yms kyljet aika hellinä. :) Täällä odotellaan tiistaita et pääsee tos nivustyräst eroon, leikataan päiväkirurgisilla. Rautakuurilla ja magnesiumia syön,että ei tulis suonenvetoja ja pysyis hempat kohdillaan. :) Ens kuun alussa neuvolalääkäri.

prinsessa ja tyyppi 25+4<3
 

Yhteistyössä