<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

jahas neuvolatäti saikulla ni sekin peruuntui..eli en TAASKAAN mee neuvolaan buhahahhaaa =)
noista tukivöistä: mulla kun on kokooni verrattuna aivan sairaan iso ja painava maha ni mulla ei riitä anitan tukivyö alkuunkaan,sen lisäksi laitan anita tukivyön päälle vielä nexcare-tukivyön mikä oikeesti on tuhat kertaa parempi kun tuo anitan tukivyö..oisin sen jo aijemmin ostanut jos vaan oisin tiennyt että tollasia on ees olemassa,ostin sen nyt vasta kun löysin sellaisen...ja vielä ihan lähi apteekista löytyi! eli sitä mä ainakin suosittelen varsinkin sellaisille kellä selkävaivoja,issias/lantio jne kipuja ja vatsaa painaa paljon ja tulee tohon eteen ni tuo tukivyö tosiaan kantaa koko masua ja pystyy helposti "lenkkeilee" pitkiäkin matkoja..ei oo kauheesti kipuja ollut enää sen jälkeen kun tuon olen ostanut!
onko muilla hävinnyt lonkkasäryt?? mulla ne ovat olleet poissa nyt jo 7 viikkoa,tosi outoa koska ainakin viime raskaudessa kärsin tosi pahoista lonkka,lantio,jalkasäryistä varsinkin yöllä mutta ja niin kärsin myös tässä raskaudessa mutta vain hetken rv 20+!!
 
Osanottoni Heisulle. Rankkoja asioita monilla käsiteltävänä, mitä nämä hormonihuurut eivät taida helpottaa.

Murkulle tsemppiä ultraan!

Soittelin eilen pissakokeen tuloksista. Mullahan neuvolan pikatesti on näyttänyt melkein joka kerta positiivista proteiinien kohdalla. Kaikki labraan viedyt taas on ollut ihan puhtaita, niin tälläkin kertaa. Täti vaan totesi, että joillakin tikku vain värjäytyy liian helposti. Oli sitä mieltä, ettei tarvitsisi jatkossa labraan viedä. Eikös täällä ollut muitakin, joilla noista tulee vääriä hälytyksiä, ainakin naenen muistan valitelleen sokereiden näkymistä.
Esikoisen raskausmyrkytys havaittiin kyllä juuri tikkujen ansiosta, joten vähän mietityttää tuolin, jos niitä ei enää varmenneta vääriksi hälytyksiksi.
Hämmennystä aiheutti, kun terveydehoitaja sanoi, että raskaus on jo niin pitkällä. Tuli olo,että loppusuoraa tässä vedellään.
Mä olen nyt kaksi päivää pyörinyt pelkästään kotona ja fyysinen olo on erinomainen. Eli minimaalisesti liikuntaa ja paljon lepoa, niin tämä martta pysyy kuosissa. Jospa sitten viikonlopun jälkeen alan tekemään kevätsiivousta... tai sitten en.

Mukavaa ja mahdollisimman kivutonta viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne ja Naene
Nelli Jaksamisia kovasti. Tiedän omakohtaisesti kuinka rankkaa äidin sairastuminen syöpään on. Omalla äidillä todettiin viisi vuotta sitten syöpä joka hoidettiin ensin radikaalilla leikkauksella ja päälle sytohoidot. Jo tuolloin oli tiedossa kuinka vaikeasti parannettavasta syövästä on kyse. Syöpä sitten uusitui kaksi vuotta sitten ja reilu vuosi sitten jouduin jättämään ikuiset hyvästit äidille :(

Terese ja pikkutyttönen rv 31+5
 
Käyty Äitiyspolilla ultrassa kohdunkaulan takia

Kohdunkaulaa jälellä 1cm ja todella pehmeenä. Lisäksi mittailivat vauvan, koska mulla on sf-mitta pienentyny aina yläkäyrän yläpuolelta, alakäyrän alapuolelle. Paino tällä hetkellä 2260g, että ei mikään pikkulikka ;) Syy tuohon sf-mitan pienenemiseen on se, että tää on laskeutunu jo niin alas lähtökuopille :D

Vaikka kohdunkaulaa on noin vähän jälellä ja vauva lähtökuopilla, ei kuulemma tarvi hätäillä koska en oo yhtään auki. Saan lähteä huomenna reissuun :D Veikkas vaan, että nopea synnytys tulee olemaan. Ja kuulemma ens kerran kun kyseiseen rakennukseen tulen, niin saan luvan synnyttää, on sen verran hyvissä mitoissa vauva jo :saint:

Miehen kanssa kyllä naureskeltiin, että nyt kun on lääkärit heittäny että syntyy varmasti etuajassa ja nopee synnytys. Niin sehän on varma, että täällä ollaan raskaana vielä viikolla 42 ja synnytys itessään on joku 30 tunnin ähellys :LOL:

Toivottavasti murkku sullakin tuo sf-mitan kasvamattomuus johtuu vaan siitä, että pikkunen on ottanu jo hyvä lähtöasennon alhaalta.

Evamaria mullakin nyt lenkeillä käytössä tukivyö ja toimii kyllä täydellisesti. Mieskin huomautti, että tukivyötä käyttäessä en kävele vaappuen :D Tukivyön voimin ois tarkotus ens viikolla vielä jaksaa parikymmentä kilometriä hiihdellä.

Väsymyksestä oli kyselty... Ei oo onneks tehny paluuta. Silloin alkuaikaan se olikin jotain aivan uskomatonta. Nyt kyllä varmaan paljon tekee se, kun ei tarvi olla töissä.

Juliet täällä myös nautiskellaan pohjosen kurakeleistä koiran kanssa :) Vielä matala koira, joten yhtäkään lenkkiä ei selviä ilman suihkua. Niin ja tietenkin karvanlähtöajan pitää olla just tähän aikaan kans...
Ite oon heränny pari kertaa jopa mahaltaan. Hyvin se pikkunen siellä tuntuu osaavan siirtyä sivummalle mamman massan alta ;)
Suonenvedoista oon saannu nauttia hyvin usein. Monesti kunnon suonenveto jättää pitkäkskin aikaa pohkeen kipeeks. Nopeiten suonenvedosta jalassa pääsee eroon, kun painaa kantapäätä kovaa lattiaan (tai sängyssä patjaan).

LittleOne 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Juliet On mahdollista, että pohje on useamman päivänkin kipee, kun suonta vetää.. se on niin ärsyttävää! Kerran ajattelin, että onkohan tulppa tulossa tmv., kun ei meinannu kärsiä astua, kun jomotti pohkeeseen, meni ohin sit päivän jälkeen =)

LittleOne Oho, sähän oot pehmenny paljon :O. Ihme että sait reissuluvan! Mulle sanoivat, että ei mitään asiaa automatkoille eikä oikein muutakaan ylim. ad 34 ja siitäkin mielellää ad 37 rv:lle.

Heisulle&Tereselle osanotto :hug:. Mun äitin syövällä aika hyvät ennusteet tällä hetkellä, ajoissa saatiin kiinni ja toistaiseksi etäpesäkkeitä ei ole tullut.. hoidot rankkoja ja jatkuuvat sädetyksellä ja sytoilla.. tosin tuo paha loukkaantuminen ja siitä seuraavaa hiton iso leikkaus sotkee nekin nyt :'(.

Mä oon ekaa kertaa varmaan oikeesti niin kipeä että ei vaan kärsi juuri mitään.. tuo alamahan paine/vanne ei laukea tuolta ja supistaessa sattuu. Istua ei oikein voi, se pahentaa, seisominen tai pitkällään olo parhaimmat asennot. On tääkin taas.. sit ottaa taas vähä kaikki aivoon, ohareita lasten vkl- iseilylle vaihteeksi ym. pashaa |O. Elämä on, edelleen, ja hyvä tietty niin. Onneksi kotona kaikki ihanaia ja hyvin! Ei tätä jaksas jos pitäs ukonki kaa vääntää jostain tai jollekin tulis jotain ongelmia.. täytyy toivoa, että niiltä säästytään. Täytyy vaan olla kitollinen terveestä elämästä, perheestä ja pikku rusinasta =) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Valitus varoitus... Menin eilen kehumaan hyvillä yöunilla, niin ei sitten ollut enään niin hyvä viime yö. Selkäkivun takia jouduin eilisen päivän konttaamalla että pääsen paikasta toiseen. Illalla mies hieroi reilun tunnin, niin pääsin sentään illalla kävelemään. Yöllä alkoi sitten kova särky. Juuri illalla kehuin miehelle että kipua kestän mutta on inhottavaa kun ei voi kävellä ja lapsen hoito hieman hankalaa. Sitten yöllä alkoi kivuliaat supistelut ja vauva potki lonkkaluuhun...

Aamusta on sitten vaan kiukuttanut ja itkettänyt kun esikoinenkin alkoi tekemään pahojaan heti kun heräsi. Aamusta myös hieman kivuliaita supistuksia, selkään sattuu mutta onneksi kävellä pystyy vielä. Tekis vaan mieli mennä pitkään suihkuun ja itkeä siellä... En vaan viitsi, esikoinen herää kuitenkin liian aikaisin jos jotain tuollaista suunnittelen ;)

Tosi hyvää viikonloppua vaan kaikille :) ...piti mennä huomenna ostamaan kaikkea tarpeellista, ärsyttää lisää jos ei pysty...
 
tuisku Voi kökkö, toivottavasti supistelu ja selkäkivut loppuu!! :hug: Supistaako sua selän puolelle vai muuten vain selkä kipeä?

Minäpä jatkan myös valitusvirttä.. Mä oon tosiaan vaan maannut kaksi päivää, tänään sitten vein tytön treeneihin ja käytii karkkia ostaa sen jälkeen, VIRHE! Ei todellakaan meikäläinen vissiin ennen tän lapsen syntymää voi liikkua yhtään mihinkään |O|O|O. Mä en tajua tuota "vannemaista" painetta alamahalla (eilisestä aamusta asti ollut) ja kipeetä supistelua?! Vähiten niitä tulee, kun vaan makaa, mutta veskiin nouseminenkin, huhhuh! Istuminen on näköjään kaikista provosoivimpaa, eli mä joko seison tai makaan, paitsi ruokapöydässä :D. Vielä kun sen 4-5 vkoa pitäs yrittää kärvistell vähintään. Nyt nukkumaan, nukuin sohvalle VOF:n jälkeen, nyt tässä tankkasin iltapalaa, jos antas nukkua vaikka ens yönä.. mutta varmaan turha toivo sekin.
 
Mulla tulee olemaan ihan hässäkkä viikko ens viikko. Seitsemänpäiväinen duuniviikko, josta 4 Helsingissä, 1 toimistolla ja 2 leirikeskuksessa. :whistle: Voi olla et oon pikkasen loppu. MUT SIT HELPOTTAA...! Sen jälkee kolme viikkoa töitä, joista osa on katkonaisia vapun, leirivapaiden ja helatorstain takia... Sen avulla jaksaa.

AINIIN, varasin ajan lymfaterapiaan, jos sais vähän turvotusta pois.. Kellään kokemuksia lymfasta?

Tsempit :hug: supistelijoille. Mulla ei niinkään supista, mutta nää liitoskivut on aikamoisia. Nyt meinaan lähtä kauppaan, et katotaa miten mamma lyllertää ja kuin kaua.

Tuulentyttö ja Pompula

30+4
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Täällä oltu partsilla päivä biksuissa.. Nytkin lämpöä 27.8 astetta! Ihanaa!

Tänään tullut yhdestätoista lähtien 5 kipeää supistusta kestoltaan 35sec-1min.. Eka tunnin välein ja nyt ja nyt tullut pari puolen tunnin sisällä. Huih!
Eilenkin supisteli oudosti.

Maanantaina mä kyllä tungen itseni koneeseen. Prahassakin ihan kelpo ilmat. :)

MUOKS: "Kiva" -- jos nämä jatkuu, mies ei lähde mun kanssa minnekään ilman lääkärintarkastusta. Pöh.
 
Viimeksi muokattu:
Heippsan

Tosiaan nyt on "työmatka" takana, vanhat työkaverit olivat muistaneet minua ja sain 80e lahjakortin name it liikkeeseen. Parhaat työkaverit!
Huomenna poks 34+0 enää 6 vkoa laskettuun aikaan :eek: hurjaa. Mihin on aika hävinnyt..Supistuksia, supistuksia ja särkyjä lyhyitä supistuksia tulee päivittäin. Eivät ole vie iha super kivuliaita. Yritän nyt nauttia nyt vimpasta raskaudesta!

Tänään oltiin kiertelemässä kaupungilla, ostettii vauvalle ja muille lapsille vaatteita. Sekä tarpeellisia nuita tavaroita.
Eipä mulla kai muuta, vauva liikkuu kauheaa vauhtia ja potkii kovin. Välillä kyllä sattuu vietävästi!
Ultraan päästään torstaina!! :)

Kaikille jaksuja
 
Viimeksi muokattu:
Voi elämä, mulla on maailman parhaat naiskaverit ja mies!! Klo 15 täysin puskista meille marssi liuta mun likkakamumuja älyttömien ruokamäärien ja lahjojen kera, ylläri-vauvakutsut!! Oli kyllä totaalinen yllätys.. Ja mieskään mitään paljastanut. Sain lahjakortin Vauvattareen, vauvan vaatteita ja kipsimuotti- jutun masusta. Sovittiin, että kasvattelen masua vielä hetken ja kaverit tulee sit tekee sen mulle toukok. alussa =). Ainiin, sit ne oli tehnyt Rusina-visan :LOL:. Siinä piti kaikkien täyttää oma lappu, missä arvailtiin syntymäajankohtaa, painoa, pituutta, silmienväriä jne.. 5/6 veikkasin rusinan syntyväksi rv 37+ ja että poika tulee, yks veikkas 3.6 päivän ja tyttöä. Sit me puhuttiin kaikkea raskaus-synnytys-vauvajuttuja. Mä oon niin onnellinen ja otettu!!!

MiiJane Minäkin voisin suositella lääkärintarkastusta ennen lentokoneeseen nousua :O! Hurjaa, toivottavasti menee ohi tuo supistelu. Mulla kyllä supistukset kipeentyneet ja pidentyneet, mutta onneksi ei mitään säännöllisyyttä niissä ole, niin en huolestu. Mutta kaikkea liikkumista rajoittavat, mä en ees meinaa kauppaan kyetä, saati ulkomaille. Peukut pystyyn, että pääsette reissuun ja tuut yhtenä takasin!

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille!

Nelli&Rusina 32+4 :heart:
 
Oon ladannu semmmoisen "Baby coming"-sovelluksen luuriin. Mittailin sillä noita supistuksia muutaman tunnin, nyt on ainakin päiväinen säännöllisyys loppunut.

Mä en ole liikkunut tänään juurikaan. Makasin vain lepolassessa partsilla.

Lupasin huomenna mennä näytille, jos tarvetta.

NelliIhana ylläri! Mäkin haluan. Mun kaverit kyllä pääsääntöisesti asuu Suomen etelässä, joten tuskin on juhlia tiedossa.

En tiedä, onko pötkylä kääntymässä. Keskellä vatsaa kova pötikkä ja iskuja/potkuja satelee kylkiin.. Voi kunpa kääntyisi, en halua leikkausta. Ns.normisynnytyksestä palautuu niin paljon nopeammin.

Tajusin eilen, kun oli tasan kaksi kuukautta laskettuun, että silloin mulla on jo vauva. :) Tätä raskautta ei päästetä kai edes 39 viikolle. No katotaan nyt, mitä taas lääkäri päättää.

Muksaa lauantaita kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Baby coming sovellus :LOL:. Mun puhelimeen ei varmaan sellasta saa, mutta anna ku kerron isännälle, niin ei kauaa mee, kun on :D. Onko se maksullinen? Mitä kaikkee sillä voi "mittailla"?
Toivotaan, että ei supisteliskaan säännöllisesti eikä kipeestikkään MiiJane. Jospa Iita on kääntynyt, sekin voi herkistää kohtua supistelee ;).

Mä kans tätä aikaa lasken ja ihmettelen.. toisaalta 7 vkoa laskettuun tuntuu toooosi pitkältä ajalta, mutta 4 vkoa täysaikaiseuuteen ei enää niinkään. Mua jäi vaivaamaan Rusinan pienehkö koko.. mä en jotenkin usko, että sai esim. päästä tarkkaa mittaa, kun antura oli oikeesti mun hävyssä, kun jotain sai näkyviin :O. Sit siihen lisäksi, että Rusinakin todettu jo aiemmin ultrissa pieni ja kapea päiseksi.. oisko se pää- mitta nyt heittänyt ja laskenut painoarvioita? Ärsyttää kelailla.. Jos oikeesti ollu 31+2 vaan 1.6 kg, niin aika hitosti saa kasvaa lyhyessä ajassa tai sitten tulee tosiaan pieni vauva (ja on tuolloin yttö). Mut jännää nähdä, osuuko synnytys rv:lle 37+, näin kaikki tänään veikkas =). MUTTA, ei ole meillä kellään enää kauaa aikaa! Ens kuun pinossa taatusti saadaan päivittää vauvautuneita :heart:

Joku kirjotteli siitä, että on joku ihme oikeus olla kommentoimassa odottavan äisin ulkonäköä ja kokoa.. se on kyllä jännä juttu. Mä korkeintaan voin ihastella jonkun masua ääneen, mutta en tod. mene kiloista tmv. puhumaan. Mulle sanotaan järestään mahasta, että vois luulla, että synnytytät ihan just, "voi kauheeta kun se roikkuu"! Ja sitten tokaistaan, että "sinä se et ole painoa kerryttänyt".. jep, vaan sen + 20kg :whistle:. No ne ketkä sanoo sen, tietää miten laiha olin alkujaan, ehkä ne vaan lepyyttelee mua tmv. :D. Minä kannan kyllä ylpeydellä masuni ja hitto soikoon nää kilonikin!
 
Viimeksi muokattu:
tuulentyttö Piti vielä tuota lymfaa kommentoida. Mä oon käyny, mut en raskaana ollessani. Melko ahdistavaa on se "puku" mikä päälle laitetaan.. ahdisti ilman mahaa, ni miten sen voi mahan kaa laittaa :O. Se LPG on tooooosi hyvä turvotuksiin ja selluliittiinkin, toimii oikeesti. Sitä en tiiä voiko raskaana ollessa tehdä, mutta mä aion käydä jonkun ajan perästä synnytyksestä muutaman LPG hoitokäynnin.. kunhan eka palautuu jonkun kuukaus pari =). Sitä suosittelen, mulla ainakin toimi. Onko kellää kokemusta synnytyksen käynnistymisen vyöhyketerapiasta? Mä kävin viime raskaudessa ja rv:ja oli ehkä joku 36 tai 37+, en muista. 1,5h kesti ja laitto vielä 4 kpl akunastoja, joita 4 vrk piti pitää. Aiheutti supisteluja ja vatsan tyhjenytmisen totaalisesti useampana päivänä, mutta ei mulla synnytystä käynnistänyt. Sano se terapaeutti, että kun tilanne on alakerrassa jo suht kypsä, on hyvinkin useampaa naista vauhdittanut synnyttämään. Pitää miettiä, käviskö koittaa rv 37+ sitä taas.. Kertokaa, jos joillain kokemuksia siitä!!
 
Tuli tuosta vyöhyketerapiasta mieleen, muutettiin alueelle jonne ihmiset nähtävästi tykkäävät kovasti muuttaa jos haluavat asua keskustaa lähellä mutta jossa olisi hyvät valmiudet perustaa perhe. Täällä on meinaa lapsiperheitä ihan käsittämättömän paljon! Ei täällä muita olekaan kuin perheitä joissa on pieniä lapsia! Ilahduttavan paljon siis luvassa mulle seuraa :) Tai siis lapselle, ei mulle, lapselle meinasin tietty... :)

Ja toinen ilahduttava asia on korttelin päässä sijaitseva liike, jonka ikkunassa lukee että hoitola äideille ja vauvoille. Kävin tänään tsekkaamassa ja taidanpa varata johonkin väliin yhden piitkän raskaushieronnan. Siellä on kaikkia kurssejakin jotka voisivat kiinnostaa ja harrastusmahdollisuuksia vauvelin kanssa jajaja... Jos jotakuta kiinnostaa niin Helsingissä erinomaisten kulkuyhteyksien varrella toimii äitivauvahoitola! :) organicspirit

Viikolla käytiin ekaa kertaa perhevalmennuksessa täällä uudessa kaupunginosassamme eikä keskustaneuvolassa missä oltiin viimeksi. Aiemmalla kerralla tykkäsin tosi paljon siitä valmennuksesta, siinä kerrottiin fatkaa, se oli tietopläjäys! Ajattelin että tämä olisi samanlainen ja varustauduin kynällä ja paperilla. Ja vitut, ensiksi kirjoitettiin rintaan lapulle oma nimi, ja sitten jakauduttiin ryhmiin pohdiskelemaan eri aihekokonaisuuksia. Mä vihaan ryhmätöitä muutenkin, en käsitä miksi niitä pitää kaikkialle väkisin tunkea. Kuka ihme edes voi tykätä ryhmätöistä? No sitten kertoiltiin muille mistä asioista oma ryhmä oli jutellut. Vitutti että tuohon meni hyvää työaikaa hukkaan. Enkä kirjoittanut mitään ylös. Eli ajanhaaskausta, hemmetti :D Täällä nyt on näitä esikoistaan odottavia pareja tosi paljon, eikös olisi ihan hyvä kertoa jotain konkreettista? Vai haluavatko neuvolantädit vaan päästä helpolla ettei tarvitse kertoa mitään vaan pistää äitylit ja isylit somasti ryhmiin juttelemaan keskenään? Mun ryhmän piti kai keskustella jostain tehtävien jakautumisista kotona. Ryhmässä oli joku nainen joka tokaisi että naiset nyt yleensä ovat olleet vauvojen kanssa enemmän tekemisissä ja tietävät enemmän ja ovat tottuneempia vauvojen käsittelijöitä, ei tartte miehen tulla siihen sotkemaan. Multa meni maku kyllä vähän tuohonkin kun en ole ollenkaan samaa mieltä, itse en ole vauvaa edes pidellyt enkä ole tottunut lapsiin, mies taas on. Mutta oli siinä ryhmässä onneksi muitakin naikkosia jotka kokivat olonsa jokseenkin vaivautuneiksi joten kai niistä joku on jatkossa mulle kaverina jossain perhekahvilassa tai hiekkalaatikolla tai missä nyt ikinä. Mutta ei tämä joka pitää naisia jotenkin miehiä ylivertaisempina kasvattajina, nousi niskavillat pystyyn. Minä olen ainakin aivan paska noviisi. :D

Seuraava valmennus olisi jo ensi viikolla, aiheena synnytys. Jos pitää joku ryhmäpohdiskelu siitäkin saada aikaiseksi mä lähden kyllä käppäilemään.

Naene 33+4
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Kuinka pitkiä teillä on noin harjoitussupistukset olleet? Täällä taas tulee tiheämmin ja äsken haukoin henkeä melkeen minuutin. Jännä myös se, että jokaisen ison ja kivuliaan jälkeen tulee ripuli..

Mä oikeasti pelkään jo milloin tulee seuraava..

Sovellus Baby's coming aika tylsä. Ilmainen on ja mä mittaillu vaan supistusten kestoja ja väliaikoja. Aika paljon siellä kyllä sovellutuksia löytyy..

Joskos yrittäis nukkua. Neiti möyrii ja pelonsekaisin tuntein odotan seuraavaa supistusta.
 
Viimeksi muokattu:
naene Minä vihaan ryhmätöitä, mua niin korpee sellaset. En suostunut opiskellessani niitä tekee ja tein lopputyönkin yksin, mikä oli laajuudeltaan isompi, mitä joku yli 6 hlön ryhmän työ ;). Että jossain valmenuksessa ryhmätyö kotitöistä, en helvetti jaksas minäkään. Mutta tuo äiti-vauvahoitola kuullosti ihanalle. Jos tämä landepaukku joskus sinne päin uskaltautuu, tuo ois käymisen arvoinen paikka =)... sitä ihmettä odotellessa. Mä en Hesaan päinkään uskalla/halua.. meen ihan paniikkiin siellä siitä ihmismassasta ja kaikesta.. oon tottunut vain näin oman kylän töykeisiin mummoihin, jotka kiilaa lihatiskillä ja eivät anna raskaana olevalle naiselle istumapaikkaa missään |O. Ja täällä ei ole koskaan ruuhkaa.. keskustan "kauppakadulla" parhaaseen osteluaikaan jos 10 ihmistä tulee vastaan, niin onkin varmaan jossain seppälässä ale tmv. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Hööpi
MiiJane Mulla sellaset selkeesti kipeemmät supistukset voi kestää jopa minuutinkin. Toissa yönä heräsin sellaseen ja säikähdin todella.. ne pistää kans hengittelee. Mutta mulla niitä ei tule säännöllisesti. Tosin supistaa tooosi monesti päivässä ja koko ajan kipeempiä, pahimmat käy alaselän puolelle inhottavasti.
 
Sain nukuttua, eikä supistellu ollenkaan. Jee!

Aurinkoinen päivä jälleen, joten viettänen päivän lepolassessa parvekkeella. :)

Eipä tässä muuta -- hyvää sunnuntaita kaikille.


Ryhmätöistä: En ole mikään suurin fani, mutta kyllä ne menee. Eniten niissä ärsyttää ns.lusmut. Ja ite perfektionistina en halua ryhmääni sellaisia, jotka tekee kaiken hieman vasemmalla kädellä.
 
Mulla supistelee, mutta suurimman osan ajasta onneksi kivuttomasti. Silloin kohtu vaan vetää ihan kovaksi. Välillä kyllä sattuu lantioon ja kipua säteilee reisiin, liekö Vauva matkalla pikku hiljaa alaspäin. Syytäkin ois, alkaa keuhkoilta loppua tila!

Sympatiat kaikille joilla supistelee kipeästi!

Perhevalmennuksessa käytiin esikoista odottaessa, meidän oli kyllä aivan turha. Terkkari luki ääneen piirtoheitinkalvoja, ja kaikki tieto oli sellaista peruskamaa jonka varmaan jokainen lukutaitoinen odottaja tietää. Synnytyksen jälkeiset kerrat oli hyviä, niissä oli enemmän sellainen vertaistukimeininki, ja myös eri vetäjä. :)
 
Meillä perhevalmennus, jossa käytiin kuusi vuotta sitten esikoisen odotusaikana, oli ainakin yhtä tyhjän kanssa. Juuri noita ryhmätöitä. Myös synnytyskerralla piti äitien miettiä ryhmänä toiveita isille ja isien jotain vastaavaa äideille. Kaippa ryhmätöiden tarkoituksena oli tutustuttaa perheitä, mutta meillä jäi ainakin viimeiset kerrat väliin, kuntuntui, ettei oman henkisiä ihmisiä ryhmässä ollut. Ainoa, minkä koin hyödylliseksi oli tutustumiskäynti synnytyssairaalaan.

Odotusajan hieronta kuulostaa aivan ihanalta. Täytyy varmaan hemmotella itseään, kunhan äippäloma alkaa, kerrohan naene kokemuksista, jos siellä käyt. Sen verran on paikat jumissa. Eikä tuo mindfulnesskaan mulle pahaa tekisi...

Miijane, sä olet kyllä rohkea, kun tuossa kunnossa matkalle lähdet. Samoin littleone. Ymmärsinkö oikein, että sun oli tarkoitus vedellä vielä kunnon hiihtolenkkejä? Vai sekoitanko nyt asiat ja ihmiset.
Nel, tosi ihania ystäviä sulla. Varmasti piristi mieltä!

Mulla närästys noussut mielettömiin mittasuhteisiin. Kreikkalainen valkosipulinen ruoka ja hiilihapolliset juomat eivät ainakaan auttaneet asiaa. Kahteen asti valvoin yöllä, kun korvensi niin pahasti. Toisaalta vaaratonta ja ainahan voin nukkua päiväunet.
 
Mäkin salaa unelmoin että osallistuisin jollekin mindfulness-kurssille. Kun oon vähän liian kärkäs jos tuntuu siltä että on vaikka kiirettä. Hirveästi ihmiset kehuvat tuota mindfulness-ajattelutapaa, ois ihanaa jos jotain sellaista saisi juurrutettua omaan elämään, mutta mitenköhän parin huntin kurssikerta siinä onnistuu ainakaan mikäli sylissä on vaikkapa jotain vaativa vauva. Keskeytetäänkö se kurssi aina kun vaippa pitää vaihtaa tai joku itkee vai mites se homma toimii! Minäpä kysäisen, sitten sen hieronnan yhteydessä :D

Jos synnytysaiheeseen tosiaan pistetään jotain ryhmätyöjuttua kasaan niin mä en enää kyllä pysy nahoissani. Miehet keksii naisille toiveita synnytykseen joo anna mun kaikki kestää :LOL: Ja mitä toiveita sitä miehelle nyt olisi siinä tilanteessa, mun kohdalla kyllä hyvin konkreettisesti toive on se, ettei mies ainakaan käy tupakalla. Ja jos käy, takaisin ei ole tulemista. Tai ainakin siinä välissä tulee olla sellainen 30 min "hajunpoistoikkuna".Tuo ei ole ihan sellainen ryhmälle julistettava asia ehkä...

Ryhmätyöt on kyllä jotain sellaista mitä vihaan, luulen että syy on siinä ettei meidän ammattikunnassa varmaan olla totuttu sellaisia tekemään, melko itsenäistä on aina puurtaminen. Kokouksissa vaan sanotaan asiamme ja lähdetään menemään. Joskus osallistun sen sortin seminaareihin joissa pitää tehdä ryhmätöitä ja ai että korpeaa. Jos ryhmätöillä halutaan jotenkin tutustuttaa ihmisiä toisiinsa niin musta käytäntö osoittaa toimintatavan vääräksi. Mulle jäi vaan mieleen että se yksi akka oli ärsyttävä mielipiteensä kera, kyllä mä liputan sen puolesta että miehet osaa siinä missä naisetkin. Varmaan syntymänjälkeiset tapaamiset on parempia, jos ei ole mitään pakotettua ryhmiin jakautumisia vaan vapaasti keskustellaan. Hiekkalaatikolla on varmaan vähän sama meininki kuin koirapuistoissa - tässä me nyt ollaan niin eiköhän turista aikamme kuluksi. Ja jospa turistaisiin sitten huomennakin, sama aika sama paikka kiitos moi.

Naene 33+5
 
Onpas täällä tosi hiljaista tänä viikonloppuna. Tyyntä myrskyn edellä?? Toivottavasti kaikki supistelijat ja muut kipuilijat voi suhteellisen hyvin.

Minustakin perhevalmennuksessa pitäisi olla vain hc asiantuntijat äänessä satunnaisten kysymysten säestämänä. Ei mitään yhdessäpohdiskeluja ja jaarittelua varsinkin kun niissä vissiin suurin osa on ekakertalaisia.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja nelHM

Yhteistyössä