<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Heipsistä =)

Perhevalmennuksesta Esikoisen oottoaikana silloisen aviomiehen kanssa 10v. sitten Tampereella käynyt.. jotains iinä näytettiin kuvia ja kätilö puheli synnytyksestä, sitten puhistiin lattialla rivissa ja oli joku rentoutuskin.. oisko ollu pari kolme kertaa. En ees tiiä millasia ne nylyään on, hetken harkittiin, oisko pitäny, ku miehelle eka, mutta onneks ei, jos se tollasta ryhmätyöskentelyä ja kotitöiden miettimistä on :headwall:

MiiJanelle peukut pystyyn, että olo säilyy nyt hyvänä. Ja oikeen ihanaa reissua!!!

Täällä HUHHUH päivä! Tehtiin totaalinen majanmuutto yläkerrassa, lasten huushollin huoneet kiertämään ja vaihdettiin kaikkien kolmen huoneet.. ei ihan pieni homma |O. Ja sitä tavaran määrää!! Tytöt oli kyllä tosi reippaita ja iso apu. Kaveri tuli miehen avuksi kantamaan painavimmat huonekalut, mutta mä sitten riehuin pienempien kaa, imuroin ja laittelin paikoilleen ymym.. Nyt tuntuu, että vois istua varuilta jalat ristissä :LOL:! Juilii, jomottaa, vihloo, kolottaa ja välillä supistaa, ja siihen päälle Rusinalla joku hepuli ollu jo parin tunnin ajan, tuntuu että se tippuu tuolta ihan just :O. Ei ois saanu rehkiä, mut tuo piti tehdä ja onpahan tehty ennen vauvan syntymää =).

Pakko pieni seksigalluppi tehdä :attn:. Onnistuuko se vielä? Tekeekö mieli, entäs ukkoa jne? Pakko kyllä sanoa, että melkoista akrobatiaa se touhu on ja harvakseltaan edes uskaltautuu noiden supistelujen takia, mutta ainahan se nyt jotenkin sillai onnistuu, että lopputulos on toivottu :D. Mutta sen jälkeen, voi luoja, tulee sellanen horkka ja joka paikkaan sattuu, alapää tuntuu räjähtävän ja en pysty ees kävelee.. sit tulee hepuli - paraseksiä :LOL::LOL:. Jep, jos se jollekin tässä tilassa on helppoa ja vaivatonta, niin hyvä niin :D

Nelli&Rusina 32+5 :heart:

Kiitos taas rauhotteluista, onneksi viikonlopu ollut taas niin täynnä tekemistä, että lähinnä iltaisin ollut aikaa murehtia tulevaa viikkoa. Eilen koko päivän vatsa tuntui ihan pinkeältä ja pikkuisen liikkeet normaalia selvemmin, tänäänkin itse tunnen pikkuisen hyvin vatsan läpi ja aika vähältä tuo lapsivesi omaankin käteen tuntuu. Tai sitten vatsa on muuten vaan koko ajan jännittyneenä..

Me emme vielä tiedä millainen perhevalmennus täällä on, ensiviikolla ensimmäinen kerta ja me menemme vain synnytystä ja vauvan hoitoa käsitteleviin kertoihin neuvolatädin suosituksesta. Muilla siis ollut jo muutaman kerran ja muilla laskettu aika vasta heinäkuussa. Joten toivottavasti ei ainakaan mitään ryhmäsä pohtimisia. Avopuoliso itse toivoi, että olisi video synnytyksestä, itse en ehkä nyt pystyisi katsomaan kun on niin vähän aikaan..

Seksigalluppiin täällä ei ainakaan yli kuukauteen seksiä ole harrastettu, aikaisemmin oisi itsellä ollut haluja, mutta avokki ei innostunut kun muisti mitä tuolla mahassa kasvaa, eikä varsinkaan sen jälkeen kun menin sanomaan että pieni on jo pääalaspain ja suht alhaalla..

Murkku ja pallero 34+??

Nelli iskias täällä vaivaa, kipu oikeastaan täysin toispuoleista ja jalassa saakka, eikä siksi onnistu tuo kävely kunnolla välillä. Vanha vaiva, tosin ei ole vuosiin näin vaivannut.

supistuksista mä en ole huomannut että oisi ollut kivuttomia supistuksia ollenkaan. En ole myöskään katsonut kestoa. Lähinnä tuntuu että ois lähes jatkuva supistus silloin kun niitä on eniten. Lähinnä öisin, kestää varmaan puolisen tuntia.

muista kivuista mulla on tosi vähän ollut mitään liitoskipuja, kasvukipuja yms. Nyt viimeisen viikon aikana on alkanut alapäässä vihlomaan aina välillä. Tuntuu vähän kuin joku yrittäis porautua läpi... ;) mitä tää kipu olikaan? Laskeutumiseen se ei oikein voi liittyä kun vauva vaikuttaa olevan aika ylhäällä ja mun mielestä yhä poikittain/perätilassa.

seksistä tehnyt poikkeuksellisen paljon mieli viimeaikoina, mutta silti fiilikset ei oikein ole sellaiset että olisi halunnut... Joten hetki on taas vierähtänyt viime kerrasta. Mies kyllä olisi aina valmiina. Mulla oli esikoisen aikana yhdyntäkipuja koko raskauden, ei edes yritetty kun muutama kerta. Nyt on myös mutta ei niin pahoja kuin viimeksi. Syyskuussa varmaan viimeistään taas hyvää seksiä ;) ;) ;).

Vai että tolta näyttää limatulppa.. Hmm. Lähtiköhän multa eilen sellanen sitte liikenteeseen seksin yhteydessä? Klöntti jotain mutta ei kyllä ollu verta. Noh katellaan.

Seksigallup: Aina ollu hyvää ja paljo ja sitä on vieläkin. :p Vaikka joutuu vähän säätämään. Tekee mieli koko ajan ja mulla on urhea mies :heart: Vaikka vaimo tämmönen pullero.

OON muuten juonu sitä vadelmanlehtiteetä, et oisko se irrottanu sen limiksen? Mulla ei oo ikinä tullu kokonaista limatulppaa ulos ni en tiedä miltä se näyttää. Terkuin kolmannen odottaja :LOL:

Nyt helssingin bussiin :)

Mulla irtosi keskimmäisen kanssa, ei ollut verta, mutta semmoista paksua geeliä, jos jotenkin sitä kuvailtava..

Osalla sen irtoaminen tarkoittaa nopeaakin synnytystä, osalla onneksi vasta parin viikon kuluttua..

Toivotaan, että teillä pysyy pikkuinen edes viikon vielä masussa.

Nyt saunaan, sitten se palaveri ja illalla koneeseen..

Ihanaa keväistä alkanutta viikkoa.

PS. Kannattaisiko limatulpan irtoamisesta infota lääkäriä -- aika aikaiset viikot kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
Huomenta ihanaiset naiset :wave:
Hui LittleOne :O! Ottaen huomioon sun jo niin kypsän kohdunkaulan tilanteen, mä oisin jo huolissani ja en kauheen kaukana sairaalasta olisi. Siinä ei välttämättä kauaa mene syntyä vauvan, jos niin päättää. Limatulpasta toki voi mennä vaikka viikkoja synnytykseen, mutta esim. mulla ne irronneet vasta sairaalassa synnytyksen alkuvaiheessa, kun supistellu jo. Huhhuh, ihan alkoi jännittämään sun puolesta nyt. Tuu nyt ilmottaa, ootko kasassa vai kahtia!?!

Tuisku Mulla ollut joka raskaudessa riesana tuo iskias vaiva, on inhottava. Tokaa odottaessa oli pahimpana ja jäin jopa jonnekin tyyliin veskin lattialle, puhelin kulki kaulanauhassa ja naapuri kävi kiskomassa ylös. Tuolloin esikoinen oli sen 1v., että liekkö sillä ollut vaikutus pahaan vaivaan. Nyttenkin se vaivaa, mutta onneksi melko harvakseltaan. Sitten tosin kun tulee, niin vetelee melkee polvilleen :(. Mutta aina jäänyt KAIKKI VAIVAT SYNNYTYSSALIIN!!! :D

tuulentyttö Vai sultakin nyt tulppaa irrottelee.. kyl sen erottaa, ainakin ite erotan. Sellasta mämmiä ja yleensä melkonen klöntti eka aj sit voi jotain muuta seurata perästä :x. Joko tässä täytyy alkaa ihan jännäämään useamman puolesta, kuka synnyttää ekana!? Mut hei, kohta toukokuu ja satavarmasti alkaa vauvalistakin täyttymään :heart:

Mitähän häpimamalle kuuluu :attn:???? Onko pojat jo syntyneet vai vielä sairaalassa pötköttelee ja kasassa? Ois kiva kuulla!!

(.) Oon ihan mahoton, kun sain jonkun virtapiikin eilen siitä yläkerran majanmuutosta ja hetken sohvalla huilasin, piti sitten viel älähtee tuota pihaa haravoimaan :stick:. Mä oon niin toiminnallinen ihminen, että en sit osaa lopettaa vaikka kuinka sattuu ja supistaa, hampaat irvessä, prkl, ainakin tuon vielä haravoin tuosta jne.. No tieshän tuon taas, että eipä juuri päässyt etenee kun kontillaan illasta enää. Mutta yöllä sain ihmeen hyvin nukuttua, vaan muutamia kertoja heräsin, kun sattu kääntyili ja etsin asentoa. Mulla ois keskiviikkona se vika lääkärin kontrolli kohdunsuuntilanteesta,s it ei enä ätsekkailla vaan mennään jo synnyttään, jos niikseen tulee. Mun aaamukampa lyhenee, kun oon asettanut näitä aikajanoja, mihin aina selvitä :whistle:. Viikko ois rv 34:ään, siitä 3 vkoa VAIN täysiaikaisuuteen! Ja ei voi viisi naista olla väärässä Rusina-visassa, silloin Rusina syntyy (toivoo kovasti) :D.

Aurinkoista maanantaita! MiiJanelle mahtavaa reissua Prahaan ja voimia kipuilijoille&supistelijoille ja jännäksi nyt menee ainakin LittleOnenin kanssa.

Nelli&Rusina 32+6 :heart:

Muoks! MiiJanen kanssa ihan samaa mieltä. Koska LitteOnenilla niin kypsynyt tilanne kohdunsuulla ja eikös lääkäri varoitellut nopeasta synnytyksestä?? Ja autossa istuminenon ainakin minulta kielletty, koska se nimenomaan kypsyttää kohdunkaulaa entisestään.

Viimeksi muokattu:
LittleOne, huiiii jänniä aikoja nyt ainakin sulla! Koitahan pysytellä kasassa!

Mä jätän googlettamatta näin työpaikalla ehkä tuon limatulpan :D

Nyt on ollut niin pitkään pitkää työpäivää ja remppaa sitten loppupäivä etten enää kestä - otin salikamat töihin ja aion lounastauolla mennä salille. Tuntuu että olen löysä paskakasa ja kuvottaa. Kävelylenkille en enää kykene mutta jos sali onnaisi! Ja kun äitiysloma alkaa, aion mennä päivisin uimaan <3 Enää tämä päivä ja sen jälkeen 4 työpäivää ja sitten tämä rutistus on ohi!!! JES!! Ihan liian pitkiä päiviä on edessä ja auttaisi jos nyt saisin vähän tehokkaammin asioita eteenpäin mutta nyt on sellainen "mistä mä edes aloitan"-jumi. No, väkisin nyt vaan tuo lähin paperikasa nyt tuosta.

Tää viikko kun on ohi niin voi vitja. Sitten voi ruveta miettimään sitä faktaa että tässä ollaan raskaana ja olisi niinkun vauva tulossa. Vielä en edes jotenkin edes myönnä raskautta, jos lapsi tulisi nyt en varmaan tajuaisi asiasta mitään, "eihän tuo voi olla mun". Jotenkin jäänyt asian käsittely hoitamatta.

Naene 33+6

Viimeksi muokattu:
Huih, LittleOnella jännät paikat! Toivotaan ettei vielä ole merkki synnytyksen alkamisesta, mutta kyllä minäkin suosittelisin sinne sairaalaan olemaan yhteydessä..

Naene on teillä ollut nyt kiirettä loppuraskauden, onneksi kohta työt eivät ole häiritsemässä remonttihommia :). Itse olen jo yli viikon ollut kotona, eikä kyllä vieläkään ole itselle mennyt tajuntaan se että vauva oikeasti on tuloillaan.. Vaikka valmisteluja onkin saanut tehtyä, niin silti en vieläkään ole sisäistänyt että jossain vaiheessa pitäisi lähteä synnyttämään ja sitten hoitaa pikkuista.

Aamulla tuli soitto äitiyspolilta ja tänään iltapäivästä suuntaan sitten sinne, ehkä se vauvan tulo taas konkretisoituu kun näkee ultralla kuvaa pikkuisesta. Nyt alkoi vaan jännittämään kun aika tulikin näin äkkiä, vaikka hyvähän se on että pääsee jännittämästä onko pikkuisella kaikki hyvin..

Miijanelle oikein ihanaa Prahan reissua!

Murkku & pallero 34+5?

Littleonella on jännät paikat. Pääsetköhän kotiin synnyttämään? Voisi olla hyvä puhelimitse konsultoida ohjeita äitiyspolilta.

Miijanelle oikein mukavaa matkaa!

Murkku, onpas helpottavaa, että saat jo tänään tietää pienen kuulumiset. Tulethan sitten kertomaan uutiset?

Naene ja Nel, te olette kyllä teräsnaisia. Haravointi ja kukkapenkit odottavat täälläkin, mutta mun ei tarvitse kahta kertaaa miettiä, että menenkö pihalle kirjan vai haravan kanssa... Laiska mikä laiska.

Seksigallup. Aika samalla tiheydellä kuin muutenkin. Nyt mies sanoi, että maha alkaa olla tiellä, vaikka mitä kokeilee... Hyvältähän se silti on tuntunut. Mua maha ja oma kömpelyys häiritsee. Meillä aikaisemmissa raskauksissa seksi on loppunut näillä viikoilla. Odotan kyllä tosi paljon läheisyyttä ilman tätä mahaa.

Tänään viimeinen lomapäivä tällä erää. Aamulla siivosin ja nyt voin rentoutua loppupäivän. Velä 10 työaamua, ehkä sen vielä jaksaa.

Kovasti olisi matkakuumetta ja ollaan mietitty, että minne pienen ihmisen voisi viedä jo tänä kesänä. Onko tiellä muilla kesäsuunnitelmia?

Elselli 32+1

LitleOne kyllä mäkin menisin lääkäriin tarkastamaan tilanteen. Esikoisessa mulla limatulppa irtosi muutamassa osassa muistaakseni pari kolme päivää ennen vesien menoa. Ja olen myös ymmärtänyt että se normaalisti tarkoittaa synnytystä parin viikon sisään.

Nelli sitäpä minäkin ajattelin että kyllä synnytyksessä viim. paranee... Mutta sinne on vielä helkkarin pitkä aika, jos tämä näin pahana jatkuu. Normaalisti olisin jo kiropraktikolla, mutta nyt ei kuulema voi niksautella. Esikoisenkin aikana oli jotain, mutta ei näin pahana.

LittleOne hui! Eihän siinä mitään, jos limatulppa irtoaa, mutta kun sulla oli muutenkin niin valmiit jo paikat. Muutenkin olette kaikki niin kauhean rohkeita, jotka uskallatte vielä matkustella vaikka paikat olisi jo valmiina, mä itse olen niin pelokas, etten uskaltais lähteä. Mut mä nyt olenkin todella pelokas ja yli-varovainen! :D

Mä en uskalla katsoa tuota limatulpan kuvaa! Mulla esikoisen odotuksessa ei missään vaiheessa irronnut limatulppaa, ainakaan niin että olisin itse huomannut. Mulla oli kyllä veristä vuotoa ennen synnytystä, voihan se olla että tuli osissa. Tai sitten vasta sairaalassa.

Seksistä. Pikkaisen on vähentynyt, mutta ei mitenkään älyttömästi. Itsellä on tosi kömpelö olo ja harmittaa, kun asennot on niin vähissä. Ja sitten mua ärsyttää, että joka hiton kerta kun olen lähellä orgasmia tai jos saan orgasmin, niin tulee kipeä supistus. Ja kyllä on viime aikoina aika paljon tullut otettua suihin mieheltä ihan loppuun asti, kun hyvän asennon löytäminen on niin hankalaa. Eipä se miestä tunnu haittaavan :D Tosin kyllä mieskin harmitteli, ettei pystytä niin läheisesti olemaan enää rakastellessa kuin aiemmin. Enkä muuten ymmärrä, että vaikka valkkaria tulee paljon, niin yhtäkkiä seksin yhteydessä olen ihan älyttömän kuiva ja tarvitaan liukastetta. Onko kellään samaa ongelmaa?
Mäkin TODELLA odotan sitä kunnon seksiä, kun maha on pois tieltä.

Supistuksista. Niin mitä se tarkoittaa, jos tulee supistus joka ei mene millään ohi? Mulla noi supistukset on tosi kipeitä välillä ja yhtenä iltana maha oli ihan kovana monta minuuttia, eikä mennyt millään ohi. Oli kyllä tosi tukala olla.

Linneat 31+1

Ai niin, piti vielä kertoa miten meillä kävi 4D-ultran kanssa! Mentiin viime torstaina 4D:hen kauheella kiireellä töitten jälkeen, oli hankittu lapsenvahtikin.
No odotushuoneessa selvisi sitten, että meidän aikamme onkin vasta nyt tämän viikon torstaina! Mies oli sitten varannut kyllä torstaille ajan, mutta ei ollut sen tarkemmin katsonut, että minkä viikon torstaille.
Nyt jo naurattaa, mutta viime torstaina kyllä pääsi itku, kun sieltä vastaanotolta lähdettiin kotiin näkemättä vauvaa.. Olin sitä niin odottanut.
Mutta nyt torstaina uusi yritys! =)

• Tykkää
Reactions: kärhö
Seksistä Meillä se on vähentynyt aika paljon 1-2/kk, sen vuoksi, että en tunne itseäni kovin hehkeäksi ja nuo supistelut myös pelottaneet sitten. Mutta aina sitten kun rohkenee, tuntuu ihan taivaalliselta. Mieskin tykkää, kun olen todella turvoksissa.. seksi jälkeen porautuukin melkeen umpeen, kun sattuu ja turvottaa entistä enempi :LOL:. Jännä juttu, miten se nautinto ajaa ohi kaikkien kolotusten sillä hetkellä. Loppuviikoilla tulee varmaan yhden ässän toiveessa sitten harrasteltua enempi, mies ei kyllä pistä pahakseen. Mutta itsekin odotan sitä läheisyyttä, kun itse pystyy ja tuntee itsensä hieman hehkeämmäksi.

Miltsulle kiitos :) utelias meni googlettelemaan limatulppaa aamupalapöydässä.. Haha! Pari yötä menny huonoilla unilla... Nouseva kuu tekee taas tuhojaan. Kait.. :| migreenikin taitaa olla tulossa, pää ihan armottoman kipeä taas ja paramaxista ei mitn hyötyä... Valivali.

Minäkin miettinyt loppukesän tai syksyn matkakohdetta minne mennä vauvan kanssa :) vinkkejä siis otetaan Elsellin tavoin vastaan!

Miijane, minäkin olin eilen terassilla auringon toivossa, kunnes totesin että terassivarusteisiin miellä kuuluu vielä viltti ja pipo toppatakkineen... :D tuuli on vielä jäätävän kylmä.
Hyvää prahan reissua!

Littleone, yhä yhtenä kappaleena?

Minäkin alotin eilen haravoinnin. Pitäis vaan kottikärryt hommata ettei tarvis saavilla kantaa roskia polttopaikalle...

Seksistä, keskiraskauden jatkuva halu hävinnyt, mutta silti vielä harrastamme. Mies haluaa ja minä haluan. Niin sopivasti mennäänsillä saralla balanssissa ;)

MiiJane Sulla on niin koko mahan täydeltä vauvaa, ihana =). Mullakin on juu vauvaa mahan täydeltä, mutta maan vetovoima valuttaa sen roikkumaan tonne. On niin erilaiset masut.

LittleOnesta sitä vaan odottaa jotain kuulimisia..

Yhteistyössä