<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

AAM
"Tena" pelko, ei kannata stressata nyt, niitä lihaksia tarttii sit kattella koitoksen jälkeen mutta jumpalla saat kuntoon.. harvemmalla niihin pysyviä vammoja jää :whistle:

Pohdin juuri että tekiskö makrulaatikon valmiiks illalle ettei tartti raataa leitörs.. :/
 
AAM
joo ja ei kannata pelätä sellaista mitä ei oo ikuna kokenut :) muutenkaan...
tää on lähdössä kohta jorviin mies kä hakeamassa pojan tarhasta ja isä tuli just tänne.. :D
jänskättää ihan sikana !!! kuitenkin laittavat himaan sieltä :LOL: :LOL: joo ei tää oo kaks senttiä auki :kieh:
 
Am sulla kuulostaa tosi hyvältä! d :) b Noin just se mullakin alkoi, ensin sitä limistä pari päivää ennen ja sitten muutama napakka suppari joihin heräsin, sen jälkeen suppareita tasaisesti 8-10 min välein, ja sit pari tuntia 4-5 minuutin välein. Sit tajusin lähteä telakalle näyttäytyyn ja paikat olikin 6 cm auki :D Tsemppiä Jorviin!
 
Milky älä mua unohda..miksi musta tuntuu että mä täällä käkin viimeisenä :D

lohduttavaa mutta että kuulemma käynnistellään vkolla 43 jos sitä ennen ei tule, mä oikeesti kestä näiden suppareiden ja kipujen kanssa 3 vkoo, ja kun ois tuo esikkokin hoidettava :'( ei kuulemma joo auta paljon maanantaina itkee äippäpolilla, jos paikat auko 4-5cm saattavat armollisesti käynnistellä, juu en varmaan ees lähtis kotiin jos näin olisi, sentään tuo matka synnärille sen verran pitkäkin!!

mutta koitetaan savustaa kaveri ässällä pihalle vkolopun aikana :D
 
Onhan täälä vielä joku jäljellä :) Tsemppiä kaikille loppukoitoksiin, viimeisiä viedään :wave: Ja onnea kaikille vauvautuneille!!

Täälä tytteli pitää äitiä ja isiä niin haltioissaan, ettei mitään muuta meinaa ehtiä :) Syö hyvin ja nukkuukin ihan kivasti 2-3 tuntia kerrallaan ja vähän alkaa jo seurustellakin :)

Maanantaina ollaan siis kotiuduttu sairaalasta ja tässä tiivistetysti synnytyskertomusta:

To 16.4. alkoi aamulla supparit vähän tuntuvampina. Seurailin tunnin ja päätin mennä vielä nukkumaan, kun kello vasta 6. No, kun menin sänkyyn, niin piti nousta vauhdilla ylös, kun tuli niin kipee supistus, että tiesi sen olevan nyt ihan niitä oikeita. Aamupäivän siinä sit kattelin ja mietin, et meenkö sinne äitiyspolille, kun sinne oli aika jo valmiina klo 12. Kun suppareis oli välillä yli 10min taukoja, niin päätin mennä. Äpkl:lla suppaili kivasti ja kohdunsuullakin kypsymistä tapahtunut ja lääkäri vielä irrotteli kalvoja, et saadaan hommaan vauhtia. Siitä ne sit innostui ja menin saliin tunnin päästä. Illan aikana olin kylvyssä ja suihkussa ja kipulääkettä sain. Yöllä sit heräsin, kun kipupiikki oli auttanu niin hyvin ja supistukset loppunu kokonaan!! Harmitti :( No aamulla sit lääkäri tutki ja kun kohdunsuu 3cm auki, niin pääsin saliin, jossa kalvot puhki ja hommaa vauhtiin tipan avulla. Ilokaasua hengittelin alkuun, mutta sit ei enää auttanu ja sain epiduraalin, joka oli loistava! Hitaasti se homma sitten eteni, 5cm oli auki varmaan 4 tuntia. Ja sydänäänissäkin tuli hälytyksiä aika ajoin, eli jännitystä sillä saralla piisas. Klo 15 lääkäri tarkisti tarjonnan UÄ:llä ja sanoi, et pitäis olla ok. Myös mikroverinäyte siinä jossain vaihees otettiin ja sekin oli ihan hyvä. Sit siinä klo 16 jälkeen aloin uudelleen kipeytyä, ilokaasua vetäsin pari kertaa, mutta ei auttanu, kun takapuoleen painoa niin kauheesti. Kohdunsuu olikin sit edenny täysin auki tilanteeseen ja sai ruveta ponnistaan! No, sydänäänet ei ponnistusvaiheessakaan kauheesti hommasta tykänny, ja lääkäri oli koko ajan paikalla, jos tarvitaan imukuppia. Kuitenkin 43 min kuluttua tyttö oli maailmassa ilman kuppeja tai muita apukeinoja! Onneks niin! Eppari tehtiin, mutta se on tosi hyvin jo parantunu. Tyttö sai 8-9-9 pisteet ja Ph oli synnytyksen jälkeen aivan ok, eli ei kuitenkaan ollu kärsiny reissussa, vaikka sydänääni hälytyksiä tuli pitkin päivää. Ponnistusvaihe ei tuntunu kauheen pahalta, eikä itestä todellakaan noin pitkältä, kun koko ajan vaan toivoi, et tulis nyt ja pääsis pois sieltä pinteestä. Jees, siinä tiivistetysti meidän kokemus. Ai niin, tyttö oli lakitarjonnassa, mikä siis hidasti edistymistä ja napanuorakin oli vähän lyhyehkö. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin :heart: Ei jääny mitään kammoa, vähän vaan jännitystä piti yllä koko synnytyksen ajan, mutta kun oli ite puuduksis, niin ei ollu kipee tms.

Rauhallisen oloinen tytteli meille on annettu ja kiitollisin mielin ja rakastuneena sitä täälä hoivataan ja ihastellaan :heart

Zukkis ja pimu 1vko
:heart:
 
tulin ilmoittamaan että mitä suloisempi tyttö syntyi keskiviikkona 22.4. klo 07.10 pituutta 48cm painoa 3220g pipo 33,5cm... synnytys oli nopea yht.5h..tyttö tuli ulos kahdella ponnistuksella :D spinaalipuudutus saatiin viime hetkellä (suosittelen)...
tzemppiä muille odotukseen :hug:

lumi-enkeli ja tyttö 2vrk :heart:
 
Onnea lumi-enkelille!! :flower: :flower: Ja säkin niin uhkasit että meinaat synnyttää vasta toukokuun puolella :D Ja zukkis myös, onnea!!

Joko se allusmamma kerkes lähteen?? Miljoonasti tsemppejä ja onneja matkaan!!

Milky ja nannuli, Mäkin täällä hajoilen varmaan loppuun asti, enää alle viikko onneks siihenkään aikaa, mutta silti. Mulla on tänään ahdistanu ihan kauheesti, itkeny ja tärissy puol päivää |O Olo alkaa olee henkisesti tosi väsyny, fyysisesti kaikki onkin sit onneks paremmin, mut silti, TULIS JO!!!! Säteelläkin ihan nurkan takana se nyytterön saaminen.. :)

Jospa taas lähtis ulkoilemaan tonne aurinkoon ja mielikin piristyis. On kyllä heti sata kertaa parempi olo kun on edes tossa omalla pikku pihalla kun arska paistaa ja linnut laulaa..

Piin 41+2
 
Allusmammalle kovasti tsemppejä koitokseen!! Toivottavasti synnytys menee hyvin!!
SädeI:llä kans huomenna vauvan maailmaantulo edessä! =) Onnea matkaan!!

lumi-enkelille ja zukkikselle onnittelut tyttövauvoista!! :flower: :flower:

Usvametsänneidollakin on kiva viikonloppu tiedossa, kun masun viimeinen käyttöpäivä umpeutuu maanantaina!! ;) Rentouttavaa viikonloppua h-hetkeä odotellessa!! =)

Laala, tääkään ei ymmärrä noista limatulpista mitään... en oo semmosta edellisistä raskauksista bongannu!! Kissendaalille piti vastailla kans limatulpasta. Mullakin tuli pari päivää ennen synnytystä (edellinen synnytys siis) vetisiä holahteluja housuun, luulin lapsivedeksi ja kävin äippäpolilla. Sit myöhemmin synnärillä selvisi, että ne oli ollu sitä limatulppaa??!! :eek: Eli joillakin se tulee nestemäisempänä litkuna... Eli jospa sullakin limatulppaa!!?? :D

Lantionpohjan lihaksista, viime päivinä oon niitä vielä yritelly jumppailla, kun tossa yhessä vaiheessa ne oli vähän huonossa kunnossa, kun yskitti niin tuli pieniä lorahteluja housuun... :/ Mut nyt paremmassa kunnossa! :) Eli tosi nopeesti ne lihakset kuntoutuu, eli lantionpohjanlihasten treeni vaan heti vähitellen kehiin synnytyksen jälkeen!! =)

Omassa olotilassa ei mitään uutta, menkkajomotuksia tulee sillon tällön...
Mut nyt sohvalle oikoseks! Tsemppejä kaikille näille viimeisille metreille!! :hug:

Tassutin 39+2
 
nannuli ja piin;hyvä ettei yksin tartte olla.

Eilen päätin ettäotan tänään iisisti;juu....aamulla leivoin tuoreet sämpylät,sitten imuroin ja pesin lattiat,tein pannaria,pesin terassia ja istutin kukkasia :LOL: tää on tälläst ko ei osaa olla tekemättä mitään.
 
Lumi-enkelille onnittelut!!

Mitenköhän sillä alluksella menee tällä hetkellä :whistle:?

Piin:
ei enää kauaa :hug:

Tänää ollu ihan outo olo. Sellanen ku olis darra päällä... Toivottavasti huomenna olis olo parempi. Ehkä mua vaan jännittää :).
 
Onpas täällä pino hiljentynyt... Taitaa olla kaikki synnyttämässä, Alluksellakin varmaan jo vaavi sylkyssä!! Vai on säteelle kankkusen kehitelly :D Ei kiva olo varmasti ei.. Sullakaan ei enää kauaa että vaavi on pois masusta :)

JA Jouskis kanssa törmännyt limikseen!!! Ei sit mene enää kauaa kun olet synnärillä.
Musta tuntuu että hengailen täällä sit yksinäni joskus toukokuussa vielä...
Nyt illalla kyllä muutama suppari tullut, mutta on ne niin laimeita et sellaisilla ei vielä synnytellä :LOL:

Niin ja Onnittelut uusille vauvautuneille :heart: :flower:

Tää lähtee iltapalalle, jos vaikka maistuisi..
 
Poika tuli!

Elikkäs eilen meille syntyi klo:16:45 poika ja painoa oli 4160kg ja pituutta 52cm..
On kyllä maailman suloisin ihme!Nyt vain joutu 5 päivää olemaan lasten osastolla antibiootti tipassa kohoneiden tulehdus arvojen takia..
Synnytyksestä sen verran että ke aamna menin osastolle käynnistykseen ja ensinmäinen tabletti autto melkeen heti...koko synnytys kesti 20h ja ponnistus vaihe 1h40min..Imu kupilla jouduttiin lopussa avittaan poika maailmaan kun tuli supermies asennossa ulos ja napa nuora oli kaulan ja jalan ympäri ja muutenkin oli vähän jumissa ku pään
vähän väärässä asennos..Mut nt vaan ootellaan että päästään kotiin..:)

Iitu ja väpä1vrk
 
Onnea taas uusista vauvoista!

Täällä yhdessä koossa umpiväsyneenä. Viime yö meni taas valvoessa ensin muutaman hassun supistuksen kanssa ja sitten neljästä kuuteen kovan menkkamaisen kivun kanssa. Kipu vaan oli sellaista yhtäjaksoista, eikä supistuksia mun huomaaman mukaan oikein ollut. Jouduin kuitenkin ottamaan särkylääkettä ja lämmitin pari kaurapussiakin, eikä oikein makuulla pystynyt olemaan. Sitten nekin kivut kuitenkin lähtivät, eikä vielä ole uutta aaltoa näkynyt.

Äh, ehdin jo toivoa että josko tämäkin vauva päättäisi lopulta tulla ulos. Ehkä ensi yönä...

Tänään on ollut tosi tuskainen ja väsynyt olo. Maha ja alapää tuntuvat erilaisilta kuin ennen, eli jotain on viime yönä kuitenkin tapahtunut/alkanut.

Aika moni taitaa olla hommissa nyt tai viikonloppuna, kohtahan se huhtikuukin käy loppuun.

Peukut pystyssä menen nukkumaan ja toivon että josko nyt..

Tilia 41+3
 
Innostuin tossa ex tempore lähtemään kynttiläkutsuille, ku pyydettiin (ja luvattiin kyyti). :D Olin siel jotain kolme tuntia. :D Puolisen tuntia sitten pääsin jo kotiin, ja mies oli tehny ruuan valmiiks, niin söin tässä... Vaikka olin kyl jo vähän syöny ihanaa kreikkalaista salaattia ym siellä kutsuilla... :whistle: Mut mitään en kyl tilannu, jotenki ne kaikki tuotteet oli ihan reippaasti kipurajan yläpuolella noin hinnan puolesta... Ja ihan tosi, en ehkä ostais muutenkaan mitään tuoksukynttilöitä just ku on vauva tulossa taloon. Mut kiva oli tuulettaa päätä ku on koko päivän ollu kotona ja koneen ääressä.

Ja edelleen siis yhtenä kappaleena.... :p Jos koittaiski mennä ihan ajoissa nukkuu ja nukkuis loistavat yöunet ens yönä ja sit nauttis huomenna aurinkoisesta kelistä... Ja sit kaikki synnytyksen käynnistysvinkit! Kiitos! :D Huomisesta eteenpäin saa syntyä! :D

Laala ja Punkero rv40+3
 
No niin laala, nämä käyty läpi, tosin eipä ole auttanu tähän osoitteeseen sitä nyyttiä saamaan, mut kokeiltu on =)

SSS eli seksi, sauna ja siivous
Nännien hieronta
Vattutee
Vyöhyketerapia http://www.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html
Jossain luki myös että pitäis huitasta nassuun raparperia..

Siinä olis nyt alkuun ohjelmaa huomiselle :D Mieskin on hyvin työllistettynä näissä hommissa, eli parisuhdelaatuaikakin hoituu siinä samalla..

Oma olo alkaa olee parempi, oli joo aika henkisesti raskaspäivä taas vaihteeks takana. Ukkeli ja typy tuolla nukkuu jo toista tuntia niin saanu rauhassa kerätä ajatuksia ja rentoutua. Hetki vielä telsua ja sit nukkumaan, huomenna päivä uus.. Jännittää ihan kauheesti säteen puolesta.. :hug: Tsempitykset ja voimia koitokseen, ihan kohta on odotus ohi!! :D

Niin ja paljon onnea iitu89 :heart: :flower:
 
Pitkästä aikaa mäkin saan kirjoitettua...

Onnea kaikille oman vauvansa saaneille! :heart:
Kauniita vauvoja on kuvia laittaneilla ollut ja epäilemättä myös muilla.

Meno vain hiljenee, eikä täällä taida olla enää montakaan vakkaria kirjoittelemassa?

Mä kuvittelin viel vähän aikaa sitten, ettei mulla ole mitään kiirettä saada omaa kääröä syliini. "Kyllä se sieltä tulee kun aika on..", niinpä niin. Nyt en millään malttaisi odottaa.
Olo on niin tukala ja liikkuminen väsyttää, plääh. Mut silti kyllä synnyttäminenkin jännittää...

Supistuksia ei täällä päin paljoa ole. Pari mahan kovettumista päivässä, eipä taida niillä ulos tulla? ;)
Tänään mä luulin et tuli pienen pieni loraus lapsivettä, mut eipä tainnut arvaus osua oikeaan. Ja mä olen optimistisesti veikannut syntymäpäiväksi juurikin tätä päivää, meinaa kiire jo tulla.

Mulla on kyllä koko odotuksen aikana sattunut neuvolassa olemaan jos jonkinmoisia tuuraajia omalle neuvolantätille...
Tänään siellä oli sellanen epävarma naikkonen, joka kokoajan jankkas "ettei oikein tiedä kun ei ole äitejä oikeastaan tutkinut"... Käynti oli kyllä ihan yhtä tyhjän kans, vois melkeen sanoa et kävin mittauttamassa painon ja verenpaineen...
Mietiskeli siinä ääneen et pitääköhän sun mennä ambulanssilla laitokselle vai miten se meni, kun pää ei hänen mielestä ole kiinnittynyt. Mut lisäsi vielä et eihän hän sitä varmasti uskalla sanoa onko vai ei. Voi tsiisus, sanon minä.
Jää vaan itselle niin paska mieli tollasten jälkeen, kun itsekin on ekan raskauden kans melko kuutamolla.. Mut eiköhän täällä pärjäillä ja saada tollaset kommentit pyyhittyä mielestä.

Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteneille ja vielä kotona odottaville, kyllä meidänkin aika vielä koittaa. :whistle:

Min-na ja pikkukaveri 39+4
 
Piin, mua jännittää kanssa! Nukuin viime yönä ehkä neljä tuntia ku tää päivä pyöri päässä. Oi voi, jos vaikka jo tänään olis käärö sylissä :heart:. Pidän peukkuja ja muitaki raajoja pystyssä, et säki pääset viikonloppuna poksumaan :)

Tulin vaan ilmottamaan, että koska en poksunu viime yönä lähen kohta sinne naikkarille käynnistykseen. JEEEEE!!!

42+1
 

Yhteistyössä