<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
mä ainakin lasken sen varaan, että ens viikon torstaina viimeistään jotain tapahtuu. :heart: Huomenna menen neuvolaan ja sieltä soitellaan yliaikakäynti äippäpolille ens viikolle.
Eli yhdes koos mieki.. sitä alluksen kuvailemaa räkää täälläkin bongattu, ei juurikaan muuta. kädet on helevetin kipeet ja turvoksissa lähes koko ajan. eilen kyllä vähän väkisin haravoin takapihalla. siitäkään mitään iloa ollut, tulin vaan toooosi väsyneeksi. |O
Jos tästä tosiaan tulee vappuvauva niin sittenhän miehen on entistä helpompi tuoda se ihqu fooliopallo sinne sairaalaan. semmosen mä haluuuuun :LOL: ihanko kaikis jenkki lehvois.
niin mäkin :D sillon on sovittuna yliaikakontrolli ja sanoivat että aloitetaan cytotecit os:lla tai sitten suoraan saliin jos on tarpeeks kypsää kauraa :D
on siinäkin sit vappuaatto!

nyt tosin on tänään ollut tujakampia nämä kuukautiskivut vaikka pitävätkin taukoa välillä. ja sellasta geeliä tulee kohdunsuulta, ihan kirkasta. kiinnosti varmaan kaikkia :D
 
SädeI TYKSis on tietääkseni ehkä yks perhehuone per osasto tai jotain sen suuntaista... Ja kun me asutaan 1,5km päässä TYKSistä, niin ehkä niille perhehuoneille on enemmän tarvetta sellasilla, jotka tulee jostain kauempaa. Eli ei ees aiota kysyä perhehuonetta.

) .) Terveisiä kahveilta. :D Oltiin Milkysternin kanssa kahvilla... ööö kolme tuntia. :D Sitten käytiin kangaskaupassa kun mun piti katsoa verhokankaita... Innostuinki sit tilaamaan valmiiks ommeltuina pimennysverhot meidän makuuhuoneeseen. :D Kun olin ajatellu että ompelen ite vaan vähän paksummasta kankaasta verhot, mut sit pimennyskankaat oliki tarjoukses ja se ompelukaan ei nyt niin hirveän hintaista oo, niin päädyinki sit tilaamaan pimennysverhot valmiiks ommeltuina (kun se vaikutti aika ikävältä materiaalilta itse ommeltavaks..). :D Mähän oon siis tänäänki heränny viiden jälkeen siihen että aurinko paistaa naamaan... :whistle: Niin ja sit käytiin viel apteekissa, molemmat ostettiin raskausvitamiineja vielä. :LOL: Miten se olikin niin huvittavaa mennä samoilla ostoksilla kaks pallomahaa siellä. :D

No nyt taas kotona, rauhallisesti mennään, ei mitään supistuksiakaan saa aikaseks paitsi yks kivuton ku rojautin itteni milkyn autoon... Mutta kiitoksia vaan Milkylle kyydistä ja seurasta! :D

Laala ja Punkero rv40+2
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:

Ja odottajille voimia!


Täällä syntyi poika 19.4 strategiset mitat 3kg 325g ja 48,5cm


Synnytyskertomusta lyhykäisyydessä....
lauantaina (18.4) alkoi aamusta kivuliaat supistukset 5-6min välein ja samalla työnnätti...mie kuitenki kivuista huolimatta siivoilin kodin kuntoon ja päivällä joskus klo 13 aikoihin synnärille näytille. Synnärillä käyrälle ja sitten paikkojen tarkastus...kanava hävinnyt ja auki VAIN 1cm, kuitenkin käskivät vetää sairaala kamppeet niskaan ja osastolle odottelemaan edistystä. Supistuksia tuli kivasti, käveleskeltiin miehen kans sairaalan käytävillä toivoen että jotain alkaisi jo tapahtua...ilta seittemän aikaan olin auki VASTA 4cm, ja saliin missä kärvistely jatkui...yöllä yhdentoista aikaan olin auennut 7cm ja tippa vauhdittamaan. Spinaalikin laitettiin (tunto lähti 1,5 tunniksi), puudutuksen vaikutus kun loppui niin synnytys alkoi ja voimia ponnistaa ei löytynyt mistään |O Voimien puutetta itkin kätilöille jotka käskivät ponnistaa. Pitkän (en muita enään tarkkaa kestoa mutta ikuisuudelta tuntuva aika) ja kivuliaan ponnistus vaiheen jälkeen 19.4 klo 02.05 lapsi vihdoin maailmassa, tosin kätilön "avulla" (kun lapsen pää tuli tarpeeksi näkyviin kätilö otti ja "kiskaisi" ponnistuksen aikana lapsen maailmaan paljain käsin ja tästä syystä lapsella solisluun murtuma)
Eli tämäkin synnytys ilman puudutteita (ainut vaan että kun puudutetta kerettiin kokeilla niin se teetti sitten loppu tuskista kivuliaammat)
Aiempi luomu synnytys (ei keretty laittaa puudutteita) oli mielettyvä ja kivuton :) tai kaikki mun aiemmat synnytykset on ollu helppoja tähän synnytykseen verrattuna.
Mutta loppu tulos ollut jokaisesta synnytyksestä ihana pieni käärö :heart:

Tiive ja Jooseppi


 
AAM
olipas tiivelläkin toimintaa :eek: käsin kun kiskas pojan kätilö susta.. huoh.. oliks sulla sit sen mukaan niin voimat loppu ? :| onnea joka tapauksessa :heart: flower:

Kissendaalille paaaaljon menkkajomotuksia ja toivotaan että pääset pian toimiin la aamuna ? =) tai tänä iltana jo.. :p

poikaa hakemaan :wave: leitörs lisää..

am & hippunen 41+3
 
AAM
Jei pakko hehkuttaa limatulppaa havaittu :D :D :D :D ei mtn kirkasta.. :snotty: :x

*muoks* ja menkkalikejuilinaa alamassulla :heart: toivottavasti en herättele liikoja itsessäni mutta nyt ei vaan pysty olemaan hymyilemättä... =)
 
AM: nyt tulee lähtö ihan pian...nii se miultakin kävi...toivottelen napakoita suppareita sinne :)

ONNEA vauvan saaneille :heart:

Mamma-1 ihanaa ja paljon voimia sinne koitokseen
:)

Kaikille jotka vielä odottavat omaa kääröään toivon jaksuja ja hermolepoa vielä hetken... :hug:

Tänne ei kummempaa. Tyttö on mahdottoman rauhallinen ja tyytyväinen. Syö kerran tai kaksi yössä ja voi ihme niitä ihania hymyjä jota hän väläyttää pitkin päivää :heart:
Ulkona ollan jo oltu muutaman kerran ja nautittu auringosta. Isosisko hoitaa paljon (6vee) ja kyllähän se isovelikin (3,5vee) välillä käy silittelemässä.
Maitoa riittä hyvin ja tyttö tankkaakin aina illat tosi tiiviisti :D
Itse haluaisin jo päästä juoksemaan, mutta mulla ei oo tarpeeks tukevia liivejä, sillä näillä hinkeillä ei muuten juosta edes bussipysäkille...(50m) :LOL:
Jospa aloitan jostain muusta liikunnasta ja katotaan sitten kun tää maidontuotanto pikkasen tasottuu :LOL:

Voikaa kaikki hyvin ja tsemppiä vielä synnyttämään menijöille...loppu lähenee tässä odotuksen matkassa :heart:

Superheppuli ja "Helena" 1vko ja 4pv
 
Onnea am ja mammma-1 :flower:

Täällä järkyttävää :eek: turvotusta!! Huomasin just, että mun kaulakin on turvonnut :eek: . Iho ihan kirjava joka paikasta ja semmosia nestepusseja vaan roikkuu :'( .

Menkkajuilinnat loppuivat (taas vaihteeksi) ja supistuksia tulee, jos liikkuu, mutta kun en pysty liikkumaan :( .

Ja onnittelut tiive :flower:

M
 
Täällä yhes koos ollaan!

[/b]mamma-1, hirmusti tsemppejä sinne ja onnea koitokseen!! =) :flower:

allusmamman merkit näyttäis aikas hyvältä! Eiköhän sulle tuu piakkoin lähtö!! =)

miinulainen, täällä kanssa yks, jolla on pari päivää sitten alkanu kauheet turvotukset!! Sormet puutuilee päivisin ja öin (ennen vain öisin). Aamulla sääriä ja nilkkoja vaan pisteli, kun turvotti niin paljon! Aattelin yrittää syödä mansikoita ja ananasta, jos tuo helpottaisi ja vettä kuluu paljon!!! Mut tossa tota noin söin puolikkaan pizzaa välipalaksi... :kieh: et se siitä turvotuksen ehkäisemisestä!! :LOL: Jaksuja sinnepäin!!!! :hug:

TiiVelle paljon onnea vauvasta!! :flower: :flower:

Tää lähtee nyt lepoon, jos tää turvotus ja väsy vähän helpottais...

Tassutin 39+1
 
Tiivelle onnittelut!!

AM,
eiks sulla viimeks alkanu synnytys aika pian limatulpan lähdön jälkee? Jänskää!

Jännittäviä aikoja elelee myös mamma-1. Isot tsempit sinne! Ollaan sit samaa aikaa naikkarilla. Luultavasti vaan eri osastoilla.

Täällä on nyt siivottu ja kohta lähen ostaa karkkia kaupasta. Huomenna olis sitte vika ilta kaksin miehen kanssa. Periaatteessa tääki voi olla, mut vähän epäilen vaikka kovasti supisteleeki.

 
AAM
:) täällä odotellaan iltaa ja lisää supistuksia... :kieh: kohta kävelylle nopsaa ukon ja pojan kanssa.. mamma-1 heenoa :hug: vihdoin alkaa tapahtumaan sullekin.

superheppulille.. joo ei juoksuliikuntaa :LOL: revähtää rinulit vielä sinne kuuluisiin polviin asti.. :xmas: kokeilet jotai kevyempää stepperiä tai vastaavaa.

Turvotuksista kärsiville :| :hug: paljon nestettä.. ja liikuntaa ja jalat koholle jos vaan pystyy, täällä kans vähän vaikeeta tuon kaksvuotiaan kanssa koko ajan jotain..

Huomenna kuite sinne jorviin saavat kollata tuon alakerran vaikka sotkuista ois

am & hippunen 41+3
 
Sydämellinen kiitos onnitteluista!! :heart: :) Täällä ollaan edelleen päästä pyörällä, että se big bang on todellakin tapahtunut. :D Kaikki on mennyt tosi hyvin, tyttö on niin kovin suloinen että en voi edelleenkään muuta kuin tuijotella häntä ja ihastella meidän luomusta. :D

Paljon onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: :heart: :)

Ja tsemppiä kaikille odottajille, käynnistyksessä oleville (ainakin mamma-1) ja sinne mahdollisesti meneville :flower: Niin ja limatulppalaisille kuten Am :D

Kesis
 
Jee, kylläpä nyt näyttää monella olevan tosipaikat pian edessä. Jänskää.

Varsinkin iltayöt on mullakin repaleisia, mutta nyt oon nukkunut monta yötä muuten aika hyvin. Edelleen parhaiten joskus klo 7-10 aamulla.

Eilen oli vika neuvola yksin ja tänään varasin ya-kontrollin sunnuntaiksi. Sanoivat Kättärillä, että käynnistysajankohta riippuu monesta seikasta, mutta käynnistävät ehkä vasta ke tai to ens viikolla, eli 42+1 tai 42+2.

Neuvolassa kaikki oli edelleen hyvin, ainoa uusi uutinen oli, että vauvan pää on nyt tosi alhaalla; ei liikkunut yhtään eikä terkka saanut siitä otetta enää.

Tässä koneella istuessa muutamia supistuksia tullut, tuntuvat mahan lisäksi erityisesti reisissä/nivustaipeissa. Toivottavasti lähtisivät tästä vauhtiin.

Vietin kaks tuntia Marimekon ystävämyynnissä, erityisesti erilaisia kankaita tuli hamstrattua. Mies jo kysyikin, että mihin meinaan saada ne mahtumaan. (Mä kuvittelin että saan ne piiloon ennen sen kotiutumista.. :whistle: ),

No mutta voimia kaikille kärvistelijöille, Usvikselle erityisesti, kuulostit niin tuskaiselta jo.

Tilia 41+2
 
Mä olen niin väsynyt..oltiin Laalan( ja ninnin) kanssa tuntikaupalla kahvilla.
Ja sitten kotiuduttuani otin päikkärit ja aina vaan väsyttää.Mahaa vähän niinko sattuu mutta muuta ihmeellistä ei ole.

Ne pihakukkasetkin jäi ostamatta ko ei jaksanut enää joten en pääse niittenkään kanssa kykkimään pihalle.Vaikkakin sain tänään kiellonmieheltä tehdä enää yhtään mitään ennen ko hän tulee kotiin reissusta ;)

milky 39+6










 
Ihanasti on illan tosiaan supistellu... Mut ei oo muuttunu säännölliseks eikä kivuliaaks, joten odotus jatkuu. :p No ihan hyvä vaan jos näin on, mulle edelleen sopeis se viikonlopputoimitus. :D Tai ens maanantaikin olis hyvä, ku on luvattu sadekeliä, niin ei ees harmita jos joutuu olee sisällä. :LOL:

Kohta nukkuu. :D Mies haki postista CDON.comista tilaamansa pari peliä, ollaan ilta vedetty Singstaria. :D Hihii.
 
AAM
vai singstaria Turussa :D se on kyl kiva peli..
moon niin sorakuoro että varikset ja räkätitkin kuulostaa oopperalaulajilta mun rinnalla.. :ashamed:

( . ) muutamia kipeämpiä suppareita taas lisääntynyt.. kellotus ei vielä alkanut NIIN useaan ei sentäs vielä, odotan huomista innolla.. :)
Jorviin menossa puoli kymppiin ja käyrälle vielä muiden mammojen kanssa..

am & Hippunen 41+3 :heart:
 
Oo, sä jäät allus sinne huomenna!! Kaikki muutki vois lähtee vkoloppuna synnyttämään niin päästään siirtymään rytinällä tonne vauvautuneiden pinoon! Jooko?

Mua alkaa pikkuhiljaa kutkuttaa toi lauantai :whistle:
 
Te ootte niin IHANIA kun muistatte tsempata... :hug: Tänään ollu kyllä tosiaan niin paska päivä. Puhelinkin pirisee jatkuvasti, tekee mieli laittaa puhelin äänettömälle! Haluttas sanoa ihmisille suoraan että V*TTU kyllä minä ilmoitan heti ku vauva syntyy!!!!!! |O |O |O Hemmetti soikoon.. mut sit jos en vastaa niin siitähän se vasta show lähtee, sit alkaa piristä isännän ja muittenkin puhelimet kun keskenään soittelevat että JOKOHAN se on lähteny. Aluksi oli ihan hauskaa kun ihmiset oli kiinnostuneita mut ei enää... kyllä nämä yliajalle menevät päivät osaa olla raskaita. Itse on niin väsynyt tähän mahaan, siis kun se vaikeuttaa arjessa toimimista niin paljon. Tuntuu pahalta jo tuon esikoisenkin puolesta, tuntuu että laiminlyön sitä kun en jaksa touhuta sen kans niin paljon. Oltiin kuitenkin ulkonakin tänään mutta iltaan meni sekin, lopulta sain ihteä niskasta kiinni että nyt mennään pihalle. Jos saisin ite päättää niin makaisin vaan sohvalla. Kiitos palstatilasta ja kauniita unia!

Usvis ja tunnin sisään 41+0 ja aamulla neuvola.



Saa nähdä tuleeko huhtihipusta sittenkin toukohippu. :/ kun heinämassustanikin tuli elovauva.
 
AAM
Usvis :hug: samalainen vitutus täälläkin oli just tuossa vaiheessa sit vaan luovutin ja vastasin aina puhelimeen hyvin selkeällä ja kypsällä mutta kivalla äänellä että niiin ??? =)

kyllä se lähtee sullakin viikon sisällä !!! ÄLÄ luovuta ykskään ei oo sinne jäänyt ja käynnistys ei oo tosiaan niin liian kaukana.. :hug: :hug: :hug:
iski mullekin toi masis esikoisesta ja kauhia morkkis mutta sitten ukolle sanoin että nyt sen pitää oikeesti "harjoitustsempata" koska kohta se joutuu tsemppaamaan pojan kanssa enempi pakosta !!
No poikahan päätti aloittaa kunnon ISI kauden kaikki on pappaa vaan nyt sitten.. hampaat pappa pesee, kakalle pappa menee, ruokaa syötää jos "pitää" niin pappa on ainoa.. |O :whistle: okei ei pitäis valittaa mutta.. papalla alkaa menemään hermot ei mulla :D :LOL:
 

Yhteistyössä