<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

kissendaal ompa tosiaan iso sf-mitta...mulla mitattiin tänään ja se oli 29cm

supistuksia täällä odotellaan tai kaikkia merkkejä jotka viittais synnytykseen..mutta ei sitten mitään :kieh: kaikkia kolmee ässääkin testattu ja sitä yhtä aina pari kertaa päivässä mutta ei vaikutusta :headwall: :headwall: paikat oli auki yhelle sormelle viime viikolla ja kaulaa jäljellä 1cm..ja olen kuullut sellasta, että jos paikat yhtään auki niin seksin pitäis vähäsen edes nopeuttaa tilannetta...mut noup :kieh:
selkä alkaa vaan olla jo niin loppu ja nukkuminen yhtä tuskaa tämän masun kanssa joten luopuisin tästä jo mielelläni..
mutta supistuksia kaikille niitä toivoville

lumi-enkeli+masuasukki 37+6(huomenna poksuu taas) :D :heart:
 
AAM
hahaa ei mikään pysy salassa..

halvalla ei hyvää saa ilmoitteli tuolla mitäs nytillä 17 aikoihin ETTÄ:
otan valtuudet ilmottaa että millipilli sai viime yönä klo 3.31 pienen prinsessan ( 3550g, 47cm ), synnytys kesti noin 3h.
:flower: onnittelen siis millipilliä pikku rintressasta :heart:
 
Teppana, ihana kirjoitus, voin allekirjoittaa melkein kaikki nuo listaamasi kohdat! ja toden totta, aivan typerää oikeasti valittaa kun ihanainen unelma on kuitenkin toteutumassa :heart:

SuukkoSuulle: kyllä ihan selkeältä limatulpalta kuulostaa tuo sun löydös b:)d. Itselläni synnytys käynnistyi reilu kaksi vuorokautta limatulpasta. Niin ja sitä roipetta tuli seuraavina päivinä lisää.

Ruttana: Ihan epistä että sinä pääset käynnistystä suunnittelemaan jo ennen pääsiäistä! Mulla eka yliaikaiskontrolli vasta toisena pääsiäispäivänä (ellei siis tämä vauveli tajua ennen sitä lähteä syntymään) ja mammakavereilta olen kuullut että hyvin tod. näk. lähettävät vielä ekalla kontrollikerralla kotiin takas, ellei sitten synnytys ole oikeasti jo käynnissä tai esim. istukka ihan finaalissa.


Talvitie 40+5
 
AAM
hittolainen ei ne meillä terkkulassa tai neuvolassa mtn sisätutkimuksia tee.. :( :snotty: äh huonotkin puolensa siinä että on mua nuorempi terkka.. :|
mulle mtn yliaikakontrollia viime kerrallakaan ko ykköstä odotin niin ehdoteltu saatikka puhuttu.. onko tää espoo ihan joku peräpajula ?


Teppana mä kans allekirjoitan sun listauksen.. suurilta osin :) tai joka kohdasta ainakin osan :D
ei saisi todellakaan olla "siunatusta tilastaan" epäkiitollinen koska lapsi on musta lahja, sitä ei kaikille suoda :| ainakaan kovin helposti.. :(
 
AM: KYS:ssä ihan käytäntönä että kun 41+5 tulee täyteen niin sinne vaan lampsitaan synnärille arvuutettavaksi että mitäs sitten tehdään - ilman mitään ajan varaamisia tai ennakkoilmoitteluita. Ja jos tilanne sen vaatii niin voivat ottaa osastolle tai jopa saliin. Mutta siis tsekataan että onko kaikki ok ja yleensä kuulemma sanovat että tuuppa parin päivän päästä uudelleen ni kattellaan taas...

*muoks* Ja vielä noista sisätutkimuksista: eivät tee meilläkään, paitsi jos erikseen sitä ruinaa... :whistle: :xmas:
 
meillä on vasta 42+1 tuo synnärille marssiminen kättärillä yliaikaisuuden takia :kieh: naikkarilla kuulemma siirtävät seuraavaan arkipäivään kun mulla tuo 42+1 täyttyy sunnuntaina onneks kättärillä käynnistävät viikonloppunakin.
 
SATA riviä kirjotin äsken!! Sit hävis!! :'(

ÄRSYTTÄÄ.....

No mut kirjoittelin vain (houp nyt säästyy) hääräilyistäni ja valvoilemisista.. Just nukuin pari tuntia miehen viekussa ja sitten pissahädän jälkeen siirryin olohuoneeseen syömään villevallattomia ja näpytteleen tänne.. sama kiertokulku että yöllä ei saa niin nukuttua ja sitten aamupäivällä onkin pakko hirsiä vedellä kapl ov auörs. |O

Äsken siis kirjottelin mun hääräilyistä päivisin, että KYLLÄPÄ SITÄ on niin uuden vauvaelämän kynnyksellä, että pää on pyörällä.. :heart: Kipuja on selässä ja häpyluussa mutta 5 niistä! Silti sitä vain jotain on häärättävä ja säädettävä, NYT KUN ON VIELÄ AIKAA eikä oikeasti sitä pysty makaamaan sängyssä koko päivää tekemättä mitään, kun jo aina yön jälkeen on kyljet kipeenä ja pönttö olo ois jos vain löhöäisi. :) Huomaan että kun on tällainen uusi muutos elossa edessä, niin on jotenkin yliodottavainen, täpinöissään ja haluaa tehdä asioita valmiiksi.. Huomaan sen jotenkin myöhemmin näin kun päivän jälkeen ajattelen, en esim. puunatessa sitä yhtä kohtaa 50min. ja siltikin on vielä likainen, heh.. Havahtuu vain välillä huomaamaan, että voi ei muahan niinsanotusti jännittää vauvan meille tulo, kun niin JOTAIN pitää aina välillä tehdä eikä kivuista välitä.. Ja huomaan että voisin välillä vähän relata, kun yhden murusenkin pyyhin välillä äkkiä pöydältä pois.. :LOL: :ashamed: Ei vauva huomaa epäsiivoja juttuja ja en mäkään muuten, mutta joku kumma jännityksen luoma hääräämis- ja säätämisvaihe on, kun vain PITÄÄ olla JOTAIN tekemistä ja tunne että koti kuntoon ennen kuin synnyttämään lähtee =) Syntyis nyt siis vaan se vauveliini, että pääsis imettämään ja tuijotelemaan sitä haltioissaan, pääsis ulos kävelemään vaunujen kanssa :heart: Ei olis tätä kotona kökkimistä ja täpinäoloa että milloin milloin milloin jotain tapahtuu ja ei olis jatkuvasti rätti tai pyykit kädessä.. :D Pääsis relaksoitumaan :)

En onneksi kai ole ainoa näissä tuntemuksissa? :D Toivon vain että en saa rakasta miekkostani ärsyyntymään mun tohinasta :heart:

Nyt just supistaa, ei niin kivuliaasti, mutta tuntuu kyllä... Vauva siellä kaivelee itselleen tunnelia ulkomaailmaan. Onkohan kukaan teistä nyt valveilla ja on supistelujen kourissa.. :)

Torstaina neuvola, ei jaksais odottaa millään, mutta kai se vain on.. Harmi kun se neuvolatäti ei koittele sisältä päin mikä tilanne, kiinnostais tietää enemmänkin kuin oma paino ja silleen :wave: No mutta ehkä sitä ollaan jo ennen torstaita synnyttämässä..

Kiitos Allusmamma minigrip-vinkistä, taukki minä, tokihan ne ovat juuri oivia. :flower:

Onko kaikilla sairaalakassi pakattuna? Mulla taitaa olla jotenkuten..eihän sinne siis tosiaan kummosia mukaan tarvitse... Mies saa kamerat vielä pakata. Joku ottaa rintakumeja mukaan jo sairaalaan.. Tarviikohan oikeasti.. Kai nämä nännit ihan jöpöttäis sopivasti vauvelin suuta varten, uskoisin :D

Äsh, nyt mä lopetan..alkaakin jo vähän unetutta..ehkä..

Hyvää tiistaita kaikille ja hyviä olotiloja kaikinpuolin!
:D
 
Mie oon valveilla, muttei supistele :D Menkkajuilintaa ollu pvällä ja illalla iha hitusen, mut ei ne siittä voimistu.. Ja maitoa oon huomannu, et nykysi tulee enempi. Ja se limatulpan lähtö. Ni jospa ne kaikki enteilis et synnytys ois ees vähän lähentymässä :heart: Ja mie pakkasin sunnuntaina sairaalakassin. Mie otan mukaan rintakumeja ku eipä niistä haittaakaan ole. Ku eipä niitä tarvihe käyttää jos siltä tuntuu, et onnistuu muutoinkin. Mut jotkut sanonu, et kovin ois kaivannu rintakumeja ni mu mielest kiva olla varmuulta mukana =)

SS/ mytty 39+4 (ku on jo tiistai)
 
Mä ainaki kuvittelisin saavani tarvittaessa rintakumit paikan päältä eli laitokselta. En oo ees osannu ajatella, että niitä pitäis mukaan ottaa. Voi silti olla, et näillä nöpöillä imetys onnistuu muutenki jos vaan maitoa heruu. Nyt sieltä tulee sellasta kirkasta nestettä höystettynä tumman oranssilla nesteellä. Ihanan tarkka kuvaus :).

Viime yö meni ihanasti! Vaikkakin oon jo nyt hereillä (tuli nälkä). Pitkästä aikaa kunnon unet.

Lumi-enkeli: Eiks tuu edes supistuksia seksistä? Nosta jalat ja lantio ylös seksin jälkee jos auttais ;). Mua on jokaisen seksikerran supistellu enemmän tai vähemmän, mut viime aikoina enemmän ja kipeemmin. Kohdunsuun tilanne about sama ku sulla.

AM: mulle sanottiin kans, että pitäis varata naikkarille aika sit ku on 41+5. Mä en oo ees viittiny kysyä, kattoisko se mun "tilanteen" tuolta alhaalta ku se on niin nuori. Vois tietty osatakki, mut en mä jotenkaa halua ku se on tullu niin tutuks (luulis et just siks vois kysyäkki).

Ihanaa, ku jotku on niin kärsivällisiä. Itellä ollu jo monta viikkoo hirvee kiire saada toi ulos. Luultavasti just siks päättää saapua maailmaan pari viikkoa myöhässä :whistle:

Säde ja poju 39+4 :heart:
 
Onnea millipillille pikkuprinsessasta. :heart:

sairaalakassi on täällä ainakin jotenki pakattu. :D Tosin meiltä on 1,5km sairaalan ja kodin väliä, joten jos jotain jää uupumaan kassista niin äkkiäkös mies täältä hakee. :D

) .) Koko aamun ollu tosi kuvottava olo (siis puol kuudesta eteenpäin, millon nousin). En tiiä johtuuko närästyksestä, vai mistä, mut ikään kuin oksettaa koko ajan. :x Ei kuitenkaan niin paljon että menisin vessaan koittaa onneani tuleeks jotai. Pitäis ehkä ottaa Renniee ja testata jos vaikka sillä menis ohi. Mulla olis viiminen koulujuttu tänään, missä pitäis olla paikalla, joten olis ihan kiva jos tää olo menis ohi. :whistle:

Laala ja Punkero rv38+0 *räts poks*
 
poks kuuluu täältä!! 39 viikkoa täys :eek: eikämittää tapahtunu!!! =)

joo,eipä tuo haittaa... mulla on tullu siivous/leipomisvimma!! :D eilen alotin ikkunoiden pesun,leipasin sämpylät,pullat ja kääretortun. tänään jatkuu sama rumba jos vaan tuo ilma pysyy lämpimän puolella...

limatulpasta sen verran että,mulla se tuli viimeksi verisenä kaks vuorokautta ennen ku poika synty.ja sitä tulppaa tuli joka vessakäynnillä vähän. ennen sitä tuli limaa ilman verta n.viikon verran. jooo,nyt ei oo tullu ees sitä limaa :D joten vauva nauttii masussa olemisesta!! mutta ainahan sitäkää ei tule vaan kaikki käy pläjäyksessä!! ja tosiaan ennen laskettua aikaa syntyneillä (mulla,2) molemmat synnytykset kesti kauimmin ja oli vaikeimpia.lask.ajan jälkeen syntyneet ollu tosi helppoja.(tai ainaki aika helppoja... =) )

ihanaa mulla toimii maha :D kiinnostaa joo... mutta oikeasti tuo obsidani teki mahan kovalle mutta nyt tälle aamulle oon käyny vetaseen jo kahet tortelot :ashamed: "toisesta korvasta sisään,toisesta ulos" :whistle:

ja obsidanista sen verran vielä,ettei kumma kyllä oo tulli pahaa oloa.

sf-mitta oli mulla viimeksi korkeimmillaan 29cm. ei mulla ikää oo iso ollu mutta tuo kissendaalin mitta kuullostaa aika isolta.

huomenna ois nla. ku pääsis vaan sinne... :| no joko ottaa lapset mukkaan tai yrittää hommata kaitsijan heille.täällä ku se on niin vaikiaa... :/ mies ei nyt voi auttaa,on 500km:n päässä.

mutta eteenpäin mars...

Pai ja Nuppu :heart: 39
 
millipillille onnittelut!

ss mulle meni kakkosesta muutama päivä limatulpan jälkeen kun synnytys käynnistyi. joten tuskin sulla enään kauaa menee. =)

muista ei sitten ole limaa tullut ollenkaan...

pai mulla aina muksut mukana neuvolassa. ihan hyvin mennyt. olen jättänyt oven aina auki ( eipä siellä kauheita salaisuuksia kerrota.. ) ja muksut ovat joko mukana taikka leikkipaikalla. taikka sitten surffaavat sitä väliä.

(.) mulla sf ollut 35-36 cm kaksi viimeistä kertaa. beibe vähän hiljainen -verrattuna aiempaan jytkintään ja potkintaan. ei herännyt eilenkään neuvolassa. kehotti herkästi menemään tyksiin, mutta kun tuntuu että saan jatkuvasti rampata siellä niin kynnys aika korkea lähteä taas sinne. ja kyllähän tuon melkein tietää että tyksissä beibe heräisi oikein kunnolla ja alkaa monottaa monen päivän edestä :kieh:
mulla 17.pvä tyksiin aika jutustelemaan käynnistyksestä ja neuvolatäti oli sitä mieltä että käynnistäisivät myös saman tien jos ei ole aiemmin syntynyt. mahtavatkohan kun se on perjantai? täytyy varmaan soittaa ensi viikolla tyksiin ja kysyä, ihan jo lasten hoidon takia -tarvitaanko lastenhoito apua 2-3 tuntia vai 3 päivää.

iltsu & beibe
 
funkymama;et otdella ole yksin,mä olen jo pikkasen hysteerinen just kaikkien murujen yms kanssa ja toivon vaavia jo syntyväksi että saisin muuta ajateltavaa ja olisin ehkä hippasen rennompi kaikn tollasen suhteen.

Nytkin lähtö eessä sinne äippäpolille ultraan ja mietin että imuroisinko viel ennen lähtöä;) että huhhuh..rupee ittee ottaan jo päähän mutta minkäs teen.Olo on kuitenkin hyvä ja ees rehkintä,ikkunoiden pesu,seksi,mikään ei saa aikaan minkäänlaisia supistuksia..

37+4
 
onnea millipilli!!! :heart:

funkymama joo et oo todellakaa ainut hysteerinen! :wave: kovasti vaa koittaa olla ajattelematta asiaa.. noh, helpommi sanottu ku tehty.. :D

( . )
tää heräs yöllä ekan kerran kipeisii supistuksii :eek: ja menkkajomotuksia tuli koko yön, mut niitä nyt on tullu jo vähän aikaa.. olin nii unen pöpperös et aattelin vaa että et nyt perkele vielä tule ku minua väsyttää!! :kieh: kauheeta "tuikkimista" tuonne alas ollu nyt siitä saakka ku heräsin.. ja sängystä noustessa lorahti ihan kunnolla jotai pöksyihin, mut pistän sen valkkarin piikkii :D

ziki ja pikkuinen kerttu 37+4
 
Millipilli :heart: :heart: :heart: ONNEA uudesta perheenjäsenestä!!! :heart: :heart:

Vetämätön olo jatkuu...Viime yönä ei tarvinnu ku kerran nousta vessaan :eek: ,JEE!!!!!! Oli ite asiassa hyvä kun meille tulee omasta kaivosta vesi ja vesipumppu rupes takkuamaan eilen, joten otettii koko pumppu pois päältä ja vaa sen verra käytettii päällä et juoma- ja vessavettä otettii sankoihi. No onnex korjausmies saapuu tänää :whistle: , ehkä paniikki sit on ohi ja saadaa normi pääsiäisvkonloppu viettää =)

Kyllähän on akalla koko ajan vessahätä ku huomattii ettei vettä saada, mut hyvin on ämpärin kans pärjätty :D Sen verran pumppu kerkis teettämään hommia et pannuhuonees on pienonen tulva, mut onnex se on äkkiä siivottu. Eipähän tarvi aatella muuta siivousta kun ei kerran lattianpesuvesiä saa, oon kyllä niin laiskalla päällä....Oikeen kateellisena lueskelen kun muut kuuraa paikkoja ja leivoskelee, saa tulla meillekin :p

Eilen neuvolakäynti rv38+3
Paino laskenu 4pvn aikana peräti -600g
Hb nousi 119->122, kiitos persiljan ja parsakaalen
Sf 35->35,5
Paineet 119/84
Vauvan syke 148-154 ja liikkeet ++

Oli kyllä sijainen paikalla kun oma neukkutäti oli lomailemas eteläs...Kehu et pää viä heiluu vaikka viime viikolla ei enää tuntenu oma neuvolatäti päätä. Et meitin vaavi taitaa nousta vaan takas ylöspäi eikä tulla ollenkaa pihalle, närästyski on taas pahentunu et ylöspäi on pötkylä tullu
:eek:
 
no tulipas se äitipoli-aika nopeasti,aamulla kävin neuvolassa ja laittoi lähetteen kun perjantaina ois laskettu aika ja parin tunnin päästä jo soittivat äitipolilta että tuletko huomenaamulla jo? Vaan eipähän siellä varmaan muuta viel tapahdu kun tutkivat vaan,ei ainakaan pitäisi olla mitään syytä lähtee viel käynnistelemään kun la:hankin on huimat 2 päivää viel :)
 
SädeI ihan muutama supistus on tullu, mutta siihen se on sitten jäänytkin :headwall: täytyypä testata tänään pitä jalat ja lantio ylös :D jos se vähän auttais..

paljon onnea taas vauvan saaneille :flower: (mäkin haluun)..

lumi-enkeli+masuasukki 38 -poks- :heart:
 

Yhteistyössä