<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Pai-29 mulla on nyt 39+4.

Sain tossa nukuttua pari tuntia, joka supistukseen kyllä heräsin,mut välit sain onneks nukuttua.oon ottanu jo tän vuorokauden puolella 2x 1g satsin panadolia, mutta eipä se oo mitään auttanut. En kyllä kestä jos näin menee toinenkin yö, puhumattakaan pitemmästä ajasta, nyt jo olo aika naatti ja koko koitos vielä edessä.

Näköjään samaa liikkeellä muillakin, kunpa me pian saatais pienet syliin et nää kivut loppus.
 
täällä viikot 38 tasan ja tänään oli neuvola. pissassa proteiini yhellä plussalla taas, mut verenpaine oli ok. painoa oli tullu +1,5kg viikossa! onko muilla??

turvonnut on olo ja muutenkin ihan kamala. siivota pitäs täällä kotona mutta pelkkä istuminenkin vie voimat.

vauva ei ole vieläkään laskeutunut saati kiinnittynyt, pää on korkealla :| kauheeta jos se ei mahu!
 
AAM
täällä on ihan normaali päivä taas... no mitään kummempaa en oo pojan kanssa tehnytkään joten siksi varmaan supparitkin poissa.. :| pitäisköhän kehitellä jotain ? onkos kukaan pk-seudulla tapaamiseen valmis lähipäivänä?

am & hippunen 39
 
äitipolilla käyty :)



painoa ei oo tullu lisää..
verenpaine 99/73 ?!
pissat puhtaat
lapsivedenmäärä normaali
raivotarjonnassa edelleen
painoarvio 2.8 kg tällä hetkellä, et ei oo onneks mikää jätti tulossa :)

nyt on kyl paikat nii sörkitty et huh! :O kaks lääkäriä tutkaili lantiota ja totes et kyllä pitäs mahtua syntymään alakautta!! \o/ jee! miul on synnyttäjänlantio!!! :D
ja kohdunsuu jo 1 sormelle auki ja kanavaa pikkasen jäljellä vielä, et on sielläki muutoksia tapahtunu! JEE! lääkäri tunsi vauvan pään jo ku koitti kohdunsuuta.. et alhaalla on! :) tule jo!!!
:heart:

ziki ja kerttu 37+3
 
moro..ei oo jaksanu käydä kun pikaseen lukemassa kuulumisia, ja nekin unohtuu aina, varsinkin jos jotain piti kommentoida..saahan laittaa raskauden piikkiin?! :whistle:

perjantai-yönä supisteli 5min välein 1.5h, ja sit loppui..säikähin että noinko oli jo menoa, vaan ei!!! mietin että jos pääsiäisenä uskaltas pikkasen lähtee avittamaan..kun ois mies 5 pvää kotona..mitäs kikkoja olikaan, saunaa, seksiä, siivousta, joku tiesi kertoo että lenkkeily auttaa?! seksi meillä kyllä kiellettyjen listalla, kun vauvan pää niin alhaalla jo!!!

onnea vauvatuneille taas :flower: sekä tsemppiä kaikille hautojille..sekä supisteluja niitä tarvitseville :D

- nannuli ja tyyppi rv. 36+ 5 :heart:
 
AAM
ziki olipas hyviä uutisia :)

Piin joo sopii mikä päivä ? mulla on poika pe ja saas nyt nähdä pidänkö huomenna vielä kotsassa, vähän on yskää vielä.. ? lasten kanssa vai ilman ? saiks tyttöä hoitoon mihinkään ?

nannulille juu sauna seksi siivous, ikuunanpesu, imurointi, ja lattioiden pesu.. kumartelut kyykistelyt.. :D

nyt poikaa syömään ja nukuttamaan.. sii juu leitörs lue about tunnin päästä :D :LOL:

am & Hippunen 39
 
JUU onpas täällä supistelevaista porukkaa vaikka millä mitalla! Itsekin koin noin reiu 10min. välein viime alkuyönä niitä mutta sitten kun nukahdin, niin loppui.. Olin just supistelujen jälkeen saanut unen jalasta kiinni, nii kääääk - mies ottaa yhtäkkiä mun jalasta kiinni ja nousee puoliksi pystyyn sängyssä ja kysyy "no, mitä".. JEE, hehe..ihan hassua..sekin on kai niin valmiuksissaan lähdössä synnärille :D :heart: Sit sen 20 min unen jälkeen siirryinkin olkkariin ja katsoin telkkua pari tuntia vielä kun ei uni tullut mutta siihen sohvalle sitten taas nukahdin.. :whistle: ja taas päiväunet otin äsken, menee vähän samalla rytmillä nyt nää yöt ja aamuset nykyään..

Jänskää kukahan menee seuraavaks synnytteleen.. :p Varmaan moni tähän kohtaa haluaa laittaa tän: :wave: "minä minä minä"

hei voikos teidän mielestä tuohon masukipsiin suihkuttaa Tiimarin sellaista kultasprayta? Hmm..miksei.. =) Vai?

Ja toinen kyssäri..tiedättekö mistä sais noita maidon säilytyspusseja (ainun tai joku muu) pakastinta varten? En oo oikein löytänyt, ainakaan Ainupaikoista...

 
hellou..onnea taas kaikille vauvan jo syliinsä saaneille :flower:

tänään käyty neuvolassa
rv 37+6
paino -600g/vko
turvotus +/-
RR 117/74
sf-mitta 29
:heart: syke 150
tarjonta rt

vois tämä vaavi jo syntyä...supistukset on kyllä aika voimattomia ja niitä tulee liian harvoin...kun käy vessassa, niin melkein joka kerta tulee paperiin limaa(tulppaako)? esikoisesta kun tulppa tuli kerralla (ei ollut verinen)...

malttamaton lumi-enkeli+masuasukki 37+6 :heart:
 
Ohhoh, kylläpä täällä on moni kärvistellyt viime yönä. Mä oon näköjään sympatia-valvonut teidän kanssa, koska en siis saanut KOKO YÖNÄ unta ollenkaan, vaikka ei supistuksiakaan ollut. En muista että olisin ikinä elämässäni joutunut valvomaan vastentahtoisesti ihan koko yötä vaan koska "uni ei nyt tahdo tulla". Pariin otteeseen olin pystyssä, söin ja lueskelin ja joskus kuuden jälkeen aloin vähän torkahdella. Sitten nukuin kahdella kyljenkääntämisellä klo 7-9 ja lepäilin vielä tässä pari tuntia. Är-syt-tä-vää. :kieh: Ei tällä niin väliä, jos tietäis että saahan sitä sitten myöhemmin nukkua. Kaikki vaan niin tolkuttaa nyt lepäämisen tarpeesta, ettei olisi sitten univelkaa kun lapsi syntyy. Hitot.

Mä pidän peukut tanakasti pystyssä kaikille teille jotka ootte jo tuntikausia kellottanu niitä kivuliaita malleja, toivottavasti pääsette kohta vauvanhakuun! =)

AM ja Piin: Mä luulen etten jaksa mitään treffejä nyt (tai enää ennen poksahdusta. Vaikka välillä on energiaa ihan kivasti, on niiiin kiva ettei ole mitään suunniteltua päivän ajaksi.

Veljen vaimoa olisi tarkoitus lähteä huomenna moikkaamaan, se on päässyt sängystä ylös lopulta pari viikkoa synnytyksen jälkeen ja olisi nyt kolmeviikkoisen veljenpojan kanssa siellä vailla seuraa. Toivottavasti musta ei tule ihan noin sänkypotilasta... :/

Piristävää pääsiäisviikkoa kaikille! Vaikka tämä onkin hiljainen viikko, niin toivottavasti meille suurimmalle osalle vähän vauhdikkaampi viikko... :D

Tilia väsyneessä stand-by-tilassa 38+6
 
:eek: Käytiin perjantaina synnärillä tutustumassa. Voitteks kuvitella että mulle tuli siellä vasta semmonen pien hätäpelko että mihin helvettiin mä oon joutumassa. :D eikä hetkeäkään liian aikasin :LOL: Semmonen ajatus pään pensaaseen työntämisestä vaan nousi siellä synnytyssalissa pintaan. No taas muutama päivä myöhemmin olo on ihan ok, eikä sillai pelota... ainakaa paljoo :whistle:

Tää vasemman käden outotunne vaan pahenee koko ajan. viime viikolla oli vaan muutama sormi, nyt tuntuu et koko käsi on ihan sökö. se varmaan on jotenki koko ajan turvoksissa ja mua esim sattuu kun meinaan verhon narusta ottaa kiinni ja nostaa verhon. koiran talutinta voin pitää vaan vaivoin. paree olis että synnytys tosiaan parantaa, enhän mä voi hoitaa vauvaa jos ei paranna :'(

:flower: :flower: onnittelut kaikille vauvatuneille :heart:
 
Heissan vaan nyt tulee pelkkää omaa napaa.
Kävin neuvolassa.
Punkero veti oikeen kunnon jumppashowt taas neuvolatädille. :D
Sen syke oli 140 tienoilla enimmäkseen.
Mulla oli verenpaine 113/76,
pissa puhdas,
ei turvotusta,
sf-mitta 36cm...

...eli ainakaan Punkero ei oo laskeutunu mihinkään. :D Neuvolatäti sano että hän veikkaa, että menee yli ja reilusti. :D No, sehän sopii vaan mulle! :) Kunhan syntyy tän kuun puolella.... :p
Me ollaan vähän tilattu syntymäpäiväks sille tota 30. päivää, niin sais ens kuusta jo lapsilisän. :LOL: ja mies vois aloittaa isyyslomansa sopivasti vapun jälkeen. :LOL:

No mut nyt menoks, mennää hakee vaunut! :D
 
AM, mä voisin ehkä harkita sitä tapaamista. Riippuu vähän, miten nää yöt menee.

Nannuli: Onks teiltä siis oikeen kielletty seksi sen takia, että pää on niin alhaalla?

Ollaan kyllä harrastettu seksiä, ku lääkäri sano kolmisen viikkoa sitte että voi harrastaa jos tuntuu hyvältä. No mies sanoo, et ihan ku se (siis mun pimpsa) työntäis sitä pois. En sit tiedä, mut eikai se vauvan pää siitä vaurioidu :D?

Onnittelut ziki lantiosta ja muistaki hyvistä uutisista! Sanoko mitään ennustetta sille, minkä ajan sisällä vauva luultavasti tulis?

Otettiin koiran kanssa päikkärit ja neki keskeyty kivuliaaseen supistukseen, joita seurasi useempiki suppari. Tietty taas loppu. Äh.

39+3 (vieläki)
 
AAM
Juu katotaan tässä jos oikenis paikoilleen stadiin joku päivä..

säde muru, vauvan pää ei edelleenkään sun ukkelin heppendaaliksesta murskaannu :) jollei ihan valtaisa halko ole.. :whistle: jollei teillä mitään hillitöntä väkivaltaseksiä ole niin mikä ettei sais harrastaa ? tiäkkö ranteet mukana ja yms :xmas: |O

onhan sitä harrastettu iät ja ajat tietämättä välttämättä mikä tilanne tuolla alhaalla on.. :|
 
Sain ku sainkin huomiseksi ajan kokoarvio-ultraan..mutta..päivystysaika eli siellä menee koko pv :| Mä en jaksais kyllä millään,mutta ehkä mä sit meen ko kerraan pääsen.
Oli sit lääkäri mokannut lähetteen kanssa ja sit tulikin tälläinen pikanopeejuttu.
 
Ihana massu Laala! :heart: Ja komia linea negra!


Neuvolareissu takana :wave:.
Kaikki OK, paino on pyörinyt samoissa lukemissa jo rv 35 lähtien! Yhteensä painoa on tullut ekasta neukkakäynnistä vajaa 9kg. Sf-mitta oli laskenut taas, nyt oli vaan 32cm, kun se korkeimmillaan oli 34,5cm. Sisätutkimuskin tehtiin mun pyynnöstä, ja siellä kaulaa oli jäljellä vielä reilu sentti ja reilulle sormelle auki. Sanoi että ihan kypsän tuntuiset paikat kuulemma :whistle:. Pitäisköhän mun olla huolissani tuosta olemattomasta sf-mitasta? Ja siitä että paino on pyörinyt noissa samoissa lukemissa rv 35+ lähtien? Ettei vaan olis tää vauva päättänyt lopettaa kasvamisensa? En tajunnut tätä neuvolassa ihmetellä kun en niin muistanut ulkoa noita aiempia mittatuloksia.


Ihan ihmeissäni olen lukenut miten puolella porukasta supistaa kipeästi ja silti aina vaan saatte tähtöpassit synnäriltä takaisin kotiin kärvistelemään :eek:. Minäkin voisin muutaman kipeän supparin ottaa vastaan, mulla kun ei ole muuta kuin pariin otteeseen vatsa vähän kovettunut :whistle:. Tuntuu ettei tää omani synny ikinä jos pitäis vielä viikko kaupalla supistellakin.


Talvitie 40+5
 
Tsempitystä ja voimia kaikille kipujen ja supistusten kanssa kärvisteleville!

AM: ihana kissapoika teillä. :) Mulla taitaa tältä viikolta olla vielä miitit poissuljettu, koska pidän täällä yhden naisen tissipartiota ja on ulkonaliikkumiskielto päällä... Neukkulan täti vaakansa kanssa tulee ylihuomenna, ja yritän täällä pitää kirppua läskileirillä, jotta saadaan paino hyvään nousuun. Mutta sitten esim. loppukuusta voisi katsoa, jos pidettäisiin mammojen ja vauvojen miitti meillä. Pistäkääs nyt poksahdellen, niin saadaan jengiä kasaan...

Säde: jos teidän juniori syntyy kuhmu ottassa, niin ainaskin tiedetään, mistä se on tullut. ;)

Hemuli & sohvalla pötköttävä pikkuakka 10 vrk
 
Talvitie: mullaki tuli sellanen notkahdus siihe Sf mittaan. Tipahti 2 sentillä ja johtuu kuulemma vauvan laskeutumisesta.

Am: kato ku heti ku nannuli mainitsi asiasta aloin stressaamaan :LOL:. Mut ihan hölmöö ja aiotaan touhuilla siltiki. Tässä kuitenki tulossa pidempi tauko :whistle:
 
Kirjottelin tonne meilletuleevauva.nettiin tommosen valitusvirren.. aika moni varmaan allekirjoittaa?

"Kaikki kysyy että miten voit. Yleensä vastaan "ihan ok, lukuun ottamatta kremppoja jotka vissiin kuuluvat asiaan". Eipä tarvitse vastauksen jälkeen sen kummemmin analysoida, että mitä kremppaa on. No nyt sitä sitten tulee, valitusta nimittäin.

1. Vasen käsi on ollut jo viikon verran ihan kumma. Kremppa alkoi niin että nimetön ja keskisormi tuntuivat tunnottomilta tai oikeastaan ehkä puutuneilta. Eilen sunnuntaina koko kämmen pikkusormea lukuun ottamatta tuntui puutuneelta. ( Tämä näpyttelykin tekee vähän kipeää sormenpäihin.) Oikeakin käsi turpoilee silloin tällöin.

2. Nukkuminen & väsymys. Nukahtaminen, vaikka olisi tosi väsynyt, vie oman aikansa. Tunti "unta" ja vessaan. Lempiasento on unohdettu jo monta kuukautta sitten. Minähän nukkuisin vain ja ainoastaan mahallani. Selällään ei suositella, kohtu painaa suuria suonia jotka taasen vaikuttavat jo vauvankin sykkeisiin ja verenkiertoon. Ja tänään(kin) heräsin aamulla selälläni. Huoh. Kyljellään en meinaa pysyä, on kuuma ja vaikka mitä. Asennon vaihto ja sängystä nouseminen on valtaisan työlästä. Äh. Olen aika väsynyt, lähestulkoon koko ajan.

3. WC. Viime yönä, tai sinä aikana jolloin nukuin, kävin vessassa 5 kertaa. En oikeastaan osaa enää tunnistaa, että onko mulla välttämättä edes hätä. Aina kyllä onnistaa kun vessaan menee. Toinen ongelma onkin sitten tuo mahan toiminta. Vaihtelee niin hurjasti ettei meinaa aina tajuta. Tohtori Kiminkistä lainatakseni, tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa. Ei auta kuitukaan aina, tai sitten en saa niitä tarpeeksi. Levolacia otan silloin tällöin aamuisin jos tuntuu olo "tukkoiselta". Ja tarpeettoman yksityiskohtaisesti, en meinaa ylettyä kunnolla peseytymään kun maha on tiellä.

4. Aikaan saamattomuus. No joo, tässä vaiheessa on turha oikeastaan murehtia tuota oikeasti. Jos mua ei huvita mun ei oo pakko. Jos mä en halua, mun ei oo pakko. Jos mä haluan vaan kattoo töllöä, saan kattoo vaan töllöä. Silti viiltää johonkin tonne omaantuntoon tai sen tapaiseen, kun tiedän, että pyykkiä PITÄISI pestä, koiraa PITÄISI harjata ja sen kynnet leikata, PITÄISI imuroida SÄÄNNÖLLISESTI ainakin koiran karvanlähdön takia... Äh, ehtiihän noita, pikkuhiljaa ja hissun kissun. Se on vaan niin, että se aika mitä kulutan puuhailemiseen, täytyy korvata melkein tupla-aikana lepäämisellä. En olisi uskonut että tämä loppuaika on jotenkin näin rankkaa.

5. Synnytys. Mä olen jotenkin onnistunut olla ajattelematta sitä omalle kohdalleni näin pitkään. Olen toki katsonut nelosen sairaalaa jossa vähän väliä synnytellään, mutta silti onnistunut ajatella että se on vasta joskus kaukana tulevaisuudessa.
No, viime perjantaina käytiin vihdoin ja viimein tutustumassa Porvoossa synnytyssaleihin ja osastoon ylipäätään. Vasta siellä, synnytyssalissa, kätilön kertoessa asennoista ja kivunlievityksistä mulle tuli semmoinen kolmen sadasosasekunnin ajatus "mitä helvettiä mulle tapahtuu, mihin mä nyt olenkaan sekaantunut. A-P-U-A-!". Enkä nyt kerro tätä siksi, että koko ajan pelkäisin tulevaa ihan silmittömästi, siellä se vaan jotenkin löi ihan vasten kasvoja. Mies jo sanoi, että vähän liian myöhästä tässä vaiheessa, joo TIEDÄN. Enkä mä sillä, että mua jotenkin kaduttaisi tämä tilanne tai jotain. Tuli vaan semmoinen olo. Loppujen lopuksi ainakin se kätilö joka meitä kierrätti, oli tosi mukavan ja helposti lähestyttävän sekä ymmärtäväisen oloinen, joten eiköhän me olla ihan hyvissä käsissä sitten kun aika koittaa.
Ja se, että sairaalaan on meiltä kuitenkin puolen tunnin matka, ei hirvitä yhtään. Mä en jotenkin jaksa uskoa, että tulis äkkilähtö. Jos Mies on töissä ja alkaa tuntua siltä, että täytyy mennä, niin taksilla pääsee. Ja jos niin kiire tulee, on tuossa 400 metrin päässä ambulanssivarikko. Syöksysynnytyksessä olis tietysti omat etunsa mutta... ;)

6. Supistelu. Ajoittaisia, satunnaisia, rasitukseen liittyviä vatsan kovettumisia, ei mitään kivuliasta. Viime päivinä ilmestynyt myös vasemmalle nivuseen kohdistuvaa kipua välillä, meinaa jalka mennä alta kun alkaa sattua. Tuntuu tooosi ilkeeltä. Pientä vihlontaa tuntuu silloin tällöin tuolla häpyluun paikkeilla. Ei ainakaan sellaista kuten joku on kuvannut että vauva puskee päätä ihan huolella häpyluuhun. Ehkä mulla on jotenkin väljät paikat? Kuukautiskipumaista jomotusta harvakseltaan, ei mitään sen ihmeellisempiä oireita.

7. Iho. Iho on kuiva kuin sahara. Käsivarret on menneet ihan kamalan näköisiksi, vaikka rasvaan aina suihkun jälkeen. Maha kutisee ja hilseilee, sitä saa rasvata aamuin ja illoin (tähän asti selvinnyt ilman ainuttakaan raskausarpea).

8. Vauvan liikkeet. Jos Myyrällä on kokoa jo yli 3800g (olettaen, että on jos 36+5 oli jo 3300g ja painoa tulee 200-300g/vko) ja pituuttakin lähemmäs 50cm, ei ne ihanaiset liikkeet enää tunnukaan niin kovin mukavilta. Tilaahan tuolla ei enää ole voltteja heittää, luojan kiitos. Sen sijaan Myyrästä on kiva kiusata äitiä ja ojennella jalkojaan kyljestä läpi. Auts. Käsillään tekee jotain nyrkkeilyn tapaista tuolla ihan alakerrassa. Auts. Joskus kiertää itseään ja puskee koko selällä vatsasta läpi. Auts. Tämä tunne on useasti yöllä kun nousen vessaan. Tuntuu että vatsa räjähtää jos vähänkin nousen huonosti niin että vatsalle kohdistuu painetta. Myyrä hikkaa usein, se on jo tullut aikaisemminkin kerrottua. Se nyt ei tunnu ikävältä, onneksi.

Summa summarum. Älkää nyt luulko, etten olisi tyytyväinen tähän olooni. Ihan oikeasti, minähän elän unelmaani. Raskaus on mennyt hyvin ilman mitään ikäviä juttuja. Jo se, että ylipäätään olen tässä tilassa, on minusta ihan sanoin kuvaamattoman ihmeellistä ja olen tästä tilasta hyvin, hyvin kiitollinen.
Jahka tuo Myyrä tuolta ulkoistuu niin käyn sen jälkeen täällä kommentoimassa kuinka vähästä sitä tulikaan valitettua."
 
Talvitie: Mullakin nyt pysähtynyt se sf-mitan kasvu...Kasvanut nyt loppuajan sentin viikossa mutta nyt oli edellisestä neuvolasta 1,5viikkoa niin oli pysynyt samana (34cm).Ja vauveli laskeutunut ja kiinnittynyt jo aikoja sitten joten ei johdu siitäkään.

Niin ja mullakin on sama juttu noitten supistusten kanssa..pari kertaa maha kovettunut mut ei muuta.
Neuvolantäti sanoi että mun kierron perusteella vauvan pitäs syntyä nyt parin päivän sisään.. |O Joo varmaan..
Luulis sen tädin tietävän että viimesillään raskaana olevalle ei tollasia pidä lupailla :kieh: :)
 

Yhteistyössä