<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Neuvola takana tääläkin ja seuraava aika vasta ensi viikon tiistaiksi ja kuulemma myös viimeinen käynti kävi sitten miten tahansa ja jos joudutaan käynnistämään niin se on sitten ensi viikon sunnuntaina kun 42+1 on täysi.

toivon vaan ettei tarttis tiistaina sinne raahautua.. :whistle:

Viimeinki sf-mitta lähteny laskuun ja vaavi itteensä vähän hilannu alemmas. mutta vieläkin pää hieman liikkuu.

tänään saunaan ja meinasin kunnon löylyt heittää saa nähä mitä tuo poika siitä tuumaa.. onneks se kyllä tykkää löylystä ja istuu alemmas jos tulee kuuma =)

neuvolatäti kysy että miten oon niin rauhallinen kipujeni kanssa niin sanoin vaan ettei juur jaksa mikään kiinnostaa kun väsyttää niin hemmetisti kun ei oo saanu nukuttua |O

painoa tullu 5 päivässä +800g :eek: turvotusta ihan hirveesti :|

Nellah ja Toni 40+2

Kylläpäs täälä supistellaan :) Mutta ei oo nyt ihan just kukaan synnyttäny, että jännityksellä odotellaan seuraavia uutisia :)

Täälä jonkun verran kans suppailee, tänään tullu ihan kivan tiuhaankin, mutta on vielä liian mietoja, ei näillä pääse synnyttään... Mutta selvästi on lisääntyny viimesen viikon aikana nää tuntemukset, et jospa se tästä lähtis lähipäivinä :whistle:

Oon käyny melkeen päivittäin vajaan tunnin kävelyllä ja se on kyllä mulla parhaiten saanu supistuksiin tehoa, S:t ei paljookaan tunnu vaikuttavan, enkä oo siihen siivoukseen enää jaksanu ees panostaa. Olkoon. Saa mies sitten seuraavan kerran puunata kodin, kun ollaan tulos kotiin käärön kanssa :) Muita ässiä voidaan kyllä kokeilla, ihan vaan ajan kuluksi ja iloksi :D En oo kyllä koskaan kuullu, että vauvan pään laskeutuminen aiheuttais seksikiellon!? En kyllä usko, että sillä on mitään vaikutusta asioihin, että ihan rohkeesti vaan :)

Tänään neuvolassakin käyty ja sielä kaikki ok. SF-mitta ollu pari viimestä kertaa 33, sitä ennen oli kaks kertaa 32. Eli ei siinä enää kauheesti muutosta oo tullu, kun alkaa pikkunen olla alempana. Seuraavaa neuvola-aikaa ei enää laitettu, kun mulla on ens viikon to äitipolille sovittuna jo aika. Tarpeen mukaan voin käydä neuvolas ennen sitä jos itellä on jotain mielessä.

Meille tulee myös äitiysneuvolan terkka kaks kertaa kotikäynnille ja sitten muistaakseni vielä lastenneuvolankin ensimmäinen käynti on kotikäynti!! Ei tarvi ihan heti ite lähteä siis mihinkään :)

Tsemppiä itse kullekin :) Poksumisuutisia jäädään innolla odottelemaan :heart:

Zukkis ja Pötkö 39+4

siis apua!
mie luulin et miulla on ollu kivuliaita supistuksia, mut EI! Juma mitkä alko tuolla äitipolilla käynnin jälkeen! vedet silmissä yritin liikuskella kotona mut ei tullu mitää! huusin ku hullu, koira katto iha paniikis et mikä tolle nyt tuli :LOL: niitä tuliki pari tuntia 5-10min välein, sit pääsin sänkyy pitkällee ja torkahin vähäks aikaa.. niitä tulee kyllä edelleen välillä enemmi kipeitä välillä vähemmin 10 min välein.. siis voi että mie oikee säikähin sitä kipua se oli jotai ihan kamalaa!! :eek: tais tehä ronskimmat sisätutkimukset jotain :D

Tääl tais lähtee limatulppa! =) :heart: Käväsin veskissä ja sit pyyhin ja oisin pistänä housut jalkaa ni ihmettelin, et mikä siel o nii märkää yhtäkkiä. Ni sit huomasin semmosen kunnon klimpin, jota tul kyl suht paljon. Ja oli semmosta kiinteetä ja klimppistä,(ihanaa kuvailua:D) vähä ku kananmunanvalkuainen. Ni ei se mu mielestä vois olla valkovuotookaa ku se oli koostumukseltaa tommosta.. Mut jos oli limatulppa ni eihä sekkää tosin kerro yhtää siittä, et alkais synnytys ku voi mennä viel pariki vkoo :p

Mie aion laittaa vaunuihin makuupussin iha vaa. Tosin on meillä lampaantaljakin, mut se taitais sit mennä turhan kuumaks jo.

Jes, hyvä juttu SuukkoSuu!! Kyllä se limatulpan lähtö aina vähän kuitenkin enteilee synnytyksen käynnistymistä lähiaikoina, vaikka voi hetki vielä mennäkin :) Kivaa :)

Vaunuihin oon aatellu laittaa ehkä jonkun pienen peiton ja sit makuupussin, mutta en tiiä tarviiko sinne oikeesti muuta, kun makuupussin? Jotenkin se kantokopan pohja tuntuu itestä vähän kovalta, mutta emmä tiiä... Kokeneemmat vois valistaa :D Meillä olis kans lampaantalja, mutta varmaan se on liikaa tälläsillä keleillä..

vaunuihin en oo aikeissa laittaa kuin korkeintaan makuupussin, meillä on pehmee koppa joten ei sinne suuria mahdukkaan. lampaantaljaa sitten joskus meinasin sovitella kun koppa on pois ja viileet säät alkaa. se koppa voi itsestä tuntua kovalle mutta vauvaa ei saa liian pehmeessä edes pitää.

Heippa mammat ja kaikille heti alkuun voimia viimeisille kärvistelyhetkille! :hug:

Makuupussilla on täälläkin sisustettu vaunut ja hyvin on toiminut tuo sisustus =)

Jouskis ja muut ranteiden kanssa kipuilevat: kannattaa harkita rannetukia, koska niistä on oikeesti apua varsinkin nukkumisen kanssa. Mulla parani jopa tilanne niin hyvin että loppuajan pystyin nukkumaan ilman tukiakin ja nyt ei oo sitten mitään vaivaa synnytyksen jälkeen ollutkaan. Toki tietty eri asia jos on ihan ilman raskauttakin tuota rannekanavan ahtaumaa. Mut siinäkin tärkein hoito on ranteiden asennon huomioiminen eli mahdollisimman suorana tulisi ranteiden olla.

Laala kyseli jokunen sivu aikaisemmin kakun pakastamisesta ja kyllä niitä voi ihan surutta pakastaa jos vain malttaa olla syömättä ennen pakastusta. Samanlaisena säilyvät pakastamisesta huolimatta ja murukakkukin on samanlaista murua ilman pakastusta kuin pakastuksen jälkeenkin :D

Täällä sitterissä tuhisee tyytyväinen 3 viikkoinen tytsy, jolla tosin ensimmäinen puberteetti just päällänsä puhtiaisen muodossa. Ikävän näköistä mutta toivottavasti menee ohi ennen ristiäisiä jotta saadaan kuvauksellista matskua tylleröstä. Äippä huolissaan jo ulkonäöstä :D

Jännät paikat on jo täällä jokaisella joten toivotan hyviä lähtöjä kaikille!

Sanni-Maria ja tytsy 3vkoa

Sf-mitasta: Mulla ei oo sf-mitta kasvanut enää viimeiseen liki 7 viikkoon. Eli tänäänkin neuvolassa näytti samaa 35:ttä.

Vaunuihin: Mulla on tuossa kovassa kopassa alla lampaantalja pehmusteena ja sitten makuupussi. Ja tuo talja tosiaan nyt ainakin alkuun ihan sitä varten kun tuntuu niin kovalta tuo koppa muutoin. Katsotaan sitten miten käytännössä tulee pidettyä.

Ja sitten oma napa neuvolakuulumisineen vaikka eipä siellä mitään erityistä enää ollut. Paitsi että tää oli sitten vika kerta. Seuraava onkin tarkoitus soittaa ja varata aika vauvan kanssa, joko niin että neuvolasta tullaan kotiin tai me mennään sinne. On kuulemma tuo minun päätettävissä. :)

Paino: +292/vko
Turvotus: +
RR: 125/82
Pissat: -
Hb: 126
Sf-mitta: 35
Tarjonta: rt
Syke: 150
Liikkeet: ++

Muutoin onkin oma olo ennallaan.. eli kait tuo vauveli joskus haluaa tulla ulos.
Keskiviikkona on sitten se käynti äippäpolilla, jolloin suunnitellaan käynnistystä. Toivottavasti sen sais sitten heti seuraavalle päivälle ettei menis pääsiäisen yli. :/
Vaikka tuosta on mulla melko ristiriitaiset ajatukset, siis että toisaalta haluan sen ja toisaalta en. :xmas:
Katsotaan mihin tulokseen herra ylilääkärin kanssa tullaan. :snotty:

Se täytyy vauvelista sanoa ettei tyhmä ainakaan oo, vaikka kuinka oveen koputetaan niin ei avaa ovea. :saint:
Vaikka sais kyllä. :whistle: :D

Ruttana & Sinnikkäästi yksiössään pysyvä Beanie 40+5 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Ruttana toivottavasti lähtis teidänkin vauva pian syntymään :hug: Sun mieskö on pitkiä pätkiä välillä reissussa?
Tätä tosiaan toivotaan..

Eli meillä on sillai että mies työskentelee ja asuu ulkomailla ja kesällä olisi tarkoitus liikuttaa itsemme samaan paikkaan, joten tää on tällänen "hiukan" erikoinen avioliitto ja raskausaika. :)
Rankkaa aikaa, mutta toivon mukaan kaikki järjestyy.

Mulla on siis kans lampaantalja (tai siis se on vielä äidillä kun se on ostanu lahjaksi mutta ei oo viel tuonu meille. :LOL: ) mut en mä sitä nyt kesäks laita vaunuihin. :D

Nyt on vaunuissa silleen toi äp:n makuupussi, että se on pohjalla ja sivuilla, tekee vähän pienemmäksi sitä vauvan tilaa, kun ne kuitenki rakastaa ahdasta. :p Ja sitten siihen laitan peiton. :) Päätin nyt silleen ku juttelin mun siskon kanssa. :D Sil on kaks lasta niin ehkä se tietää. :D

AAM
SS siellä valmistaudutaan synnytykseen... :whistle: limikseltä tosiaan vaikutti. Se on just semmoi kananmunanvalkuaisen näköistä jos ei oo niitä verijuovia mukana ? ei varmaan lähtenyt kokonaan sitten.. no parikin viikkoa vielä voi mennä mutta enpä uso.. :/ ;)

Meillä on kovassa kopassa semmoinen parin sentin pehmoalusta ja sit taiteltu peitto ja makuupussi. . . samat mitkä oli esikoiselta.

ziki siellä kans kokenut pehmentäviä kunnon suppareita vissiin |O juu ei ne juhlaa, pahimmillaa lyö kaksin kerroin... :x :hug:

am & hippunen 39+0 :heart: täällä ei mtn, ei yhtään mtn :headwall: :headwall:

AM ei ollu verijuovia. Ehkä iiiiiha hitusen punertavaa mut niin onnettoman läpikuultavasti et ei voi kyl sanoo varmaks oliko täysin kirkasta vai oisko ollu hitusen väriä joukossa. Mut sitä mieki arvelin, ettei iha kokonaa ois lähteny. Mut saa ny nähä sit et millo lähtö tulis :)

AM ite asiassa joo! :D Eilen laitoin aika lail valmiiks, enää puuttuis mun kotiintulovaatteet ja vaavin kotiintulovaatteiden täydennys/tsekkaus. Nii ja imetysrintaliivit pitää kans muistaa ottaa, muutoin on kyl kaikki ku tänää just ostin filmin kameraan (en luota miehen digitaaliseen kameraan ku siin on nii huonot akkupatterit :D) ja pattereita myös. Sit ostin myös keksejä + pillimehuja siltä varalta, et jos lähtö jossai vaihees tuliski :heart: Mut en mie osaa aatella et mulla kovin äkkiä synnytys alkais :D Ku ei tunnu yhtää siltä. Jotai onnetonta menkkakipua on välillä mut siis TOSI vähäistä ja sitäki iha ehk kerran pari ollu pvässä.. Ja ku esikoinen kyseessä ni tuntuu nii oudolta. Tuntuu, et syntyis sit vast vkon parin päästä..

AAM
SS juu kuule ei mullakaan sille tuntunut ko se limatulppa lähti.. niin sittten vasta graduaalisesti ne siitä lähti voimistumaan.. siis just siitä ko limis irto pari tuntia b :) d *panikoi sua* :D
mainiota että sairaalakassi on suht kondiksissa...

Siskon kanssa sopisin treffejä tonne kahden viikon päästä ja naureskeli mulle että katotaan nyt päästäänkö sairaalan kanttiinia pidemmälle kahville.heh.Olin jo "unohtanut" että sillä vkolla toi laskettu aika.Oma fiilis on kyllä niin hyvä ettei piiiiiitkään aikaan tapahdu mitään,siksi ootan innolla huomista ultraa ja sitä tutkimusta jos lekuri sit päättäiskin että pian tapahtuu :LOL:

En siis ole kärsimätön en :saint: Olis vaan niin kiva että jotain tapahtuisi.Ostin kanssa pillimehuja kassiin ja pari vesipulloa ko turun vettähän mä en juo :D

Mietin just että pitäiskö huomenna hakea kuiteskin vaunut ja sänky tolla keikalla kun ne on siinä ihan vieressä mutta totesin että en jaksa,meen mieluummin keskustan suuntaan ja nautin kunnon cafe brahen kakkukahvit :saint: Sen kunniaksi että kiloja tullut kohtuudella koko aikana( se vähän vajaa 6).Paitsi että jos rupeen palkitseen itteeni ni toukokuulle ehin sitten kerätä vielä kunnon vararavintorenkaan.

täällä on nyt kosteeta alakerrassa.. siis valkovuoto lisääntyny selvästi, on väliin kirkasta ja sit sellasta valkosta.

vihloo ihan sikana taas kohdunsuulle, onko muille tuttua? ihan hirveeltä tuntuu. onkohan siitä mitään hyötyä joskus tulevaisuudessa siintävää synnytystä aatellen vai onko vaan jotain muuten vaan - vääntöä?

sf-mitta oli tänään neuvolassa 39cm, vauva on vielä korkealla.. jospa tää olis sit jotain laskeutumisyritystä?

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Hui kamala miten iso sf mitta!! Jäiks! Miulla on 32cm ollu viimeks :eek:

SS/ mytty 39+3
no sitä minäkin vähän ihmettelin ja sit kun painokin oli noussut nyt sen 1,5kg viikossa ja turvotusta tullut, proteiinit yhdellä plussalla pissassa. että josko sitä vettäkin on alkanu keräytyä kohtuun liikaa tai jotain?

terkkari vaan sano että vaikka mitta on nyt pompannut, se laskee sit kun vauva laskeutuu..

^^Ohhoh, kissendaal! Mä jo luulin että mulla oli iso sf-mitta ku tänään oli 36cm...
Mut korkealla meilläkin siis ollaan, ei ainakaan siis laskeuduttu mihinkään. Neuvolatäti sano että ei hetkeen oo synnytys lähellä ku ei oo vauva ees laskeutunu. Sullakin taitaa mennä reippaasti yli...

Yhteistyössä