<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:

Pesuaineista
oli puhetta. Mie nykysi en juuri muulla pese ku pesupähkinöillä, ilman huuhteluainetta. Joskus etikkaa pistän. Ja Erisan coloria meil on jauheena siks, et ostin sitä jotta ois voinu puhistaa pesukoneen sitruunahapolla (puhistuu kuulema paljo paremmin jos on jauhemaista pesuainetta sen sitruunahappokäsittelyn jälkeen). MUTTA kone sit sano ittesä irti, ni eipä tullu sitäkään tehtyä. MUTTA ostettiin me nyt sitten Electroluxin pesutorni! :heart: Pääsee pyykkään vaavipyykkiä sekä vaippoja.Ei tarvihe enää anoppilassa käydä pesemässä (täs talossa ei oo pesutupaa).


SS/ mytty 35+4
Hei, mullaki on noita pesupähkinöitä kaapissa, mut jotenkin en osaa käyttää niitä... kokeilin paristi eikä tullut puhdasta :ashamed: annostus varmaan oli pielessä...
miten paljon on minkäkin kokoiseen koneeseen sopiva määrä? meil on pesutuvas 6-7 kg:n kone (luulisin) paljon laittaisit pähkinöitä sinne?
 
Mukava meetingi oli mammoilla tänään, kiitos siitä :wave:

Suorilla sieltä painelin kotiin ja otin oikein kunnon päikkärit ja sitten vielä toisetkin, viime yö kun meni ihan pipariksi nukkumisen suhteen. Jotenkin ihan vätys oon ollu koko päivän enkä oo saanu yhtään mitään aikaseks. Maannu vaan sohvalla ja syöny kaikkea mitä on kaapista löytyny (mielellään aina jotain sellasta missä on vähintään noin 50% sokeria, tai rasvaa. Tai mieluiten molempia).

Mulle on iskemässä pikkuhiljaa paniikki että mäkin oon saamassa myrkytyksen. Oon niin väsyny koko ajan ja paineetkin on pikkasen koholla kotonakin. Silmät on jotenkin väsyneet ja pää hiukka kipee. Pissa oli kuitenkin puhdas kun stiksasin töistä nyysityillä tikuilla. Tuleeks myrkytyksessä aina protskuja pissaan? Noh ehkä pitäis vaan rauhottua, paineethan nousee jo pelkästään siitä että ajattelee koko juttua. Ja pääkin voi olla kipee siks kun on niin väsyny. Onneks torstaina on neuvola niin voi taas sit jutella huolistaan siellä.

Aikamoista kohtelua on Solina saanu polilla. Tosi ikävää tollanen käytös.

Harmi kun kaikki pk-seutulaiset ei päässy paikalle kahvittelemaan, mutta yritetään vielä tapailla uudestaan!

Emmie, mä laitan tohon meidän koneseen (luulisin että on joku 6-7kg kone) noin 8-10 pähkinän puolikasta sinne pussiin. Määrä on melkein tuplasti sen mitä ohjeissa lukee (6-10 puolikasta), mut mä kyllä käytän ne sit kaks kertaa. Ja meillä ainakin on tullu aika puhdasta. Mitään "tahrapyykkiähän" ne ei kunnolla pese. Tahroihin pitäis laittaa ensin vaikkapa sappisaippuaa.

Jee, bongasin että mannallakin on huomenna jo täysaikaset viikot kehissä!

Hip hei, me mennään nyt saunaan. Nappi ja Himppu 36+3 (hui, edelleenkin kauhistuttaa noi viikot. Mihin tää aika on menny..)
 
Ziki: ne on sellasia intialaisia pähkinöitä mistä liukenee veteen pesuainetta. Luonnonmukainen ja halpa tapa pestä pyykkiä siis. Niitä saa esim. ekokaupoista ja netistä tilaamalla. Käy googlettamassa ja lukemassa lisää, jos kiinnostuit. Netissä on monellakin sivustolla aika hyvin kerrottu niistä =)
 
AAM
Zikille mä ostin just noita pesupähkinöitä sieltä maalaismarkkinoilta, sama heppu joka pari kolme vuotta sitten myi niitä ihania punottuja kehtoja :heart: himotti jo semmoinenkin hankkia mutta niin pirun tyyriitä :p .. Tyyppi laittoi vielä jonkun käyntsärinkin mukaan mutta mä ehdin sen pussin jo hävittää käyntsäreineen paperinkierrätykseen :headwall: |O oisin voinut sen ossu heittää mutta eiköhän guuglaamalla löydy :saint:

hei mä paan ne osoitteet kerralla kaikille heti ko saan pk-laisilta miitin missanneilta noi loput sähköpostit ja tiedot eiks vaan niin sit ei tartti erikseen kaikille laittaa jatkuvasti lisäilyviestejä.. :) *yrittää ajatella käytännöllisesti* :D

am
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
OLENKS MÄ TULLU HULLUKS JA KUULEN OMIANI MUTTA MIKS MUN MAHASTA KUULUU VÄLILLÄ IHAN SELVÄ NAPS!OHO,TULI ISOLLA MUTTA SIIS MITÄ HÄH?MUILLA?
siellä voi napsua vaikka mikä :D

kalvot esim jossa on pikku reikä (ei välttis vuoda edes) tai liitokset tai mistä vaan sieltä.. kyllähän joku tässä taannoin repeämänkin kuuli iho sanoi rits vain kauniisti.. :/
jos jotai alkaa tulemaan ulos niin sit kilauta polille.. tai siis synnärille ja tiedustele mutta sitä ennen nou stress.. :) :hug:
 
vuffi: täällä peukut ja varpaat pystyssä teille kolmelle b:)d

Solina: siis voi :headwall: mitä touhua taas lääkäriltä, aika välinpitämätön suhtautuminen kyllä. :hug:

Hani: kylläpä sulla näyttää rv:t jo hyvältä - perästä tullaan :D :wave:. Ja älä huoli, eiköhän ne supparit sieltä vielä palaja :).

Onnea nannuli hyvistä ultrakuulumisista! :)

heikku: äläs huoli, ei ole hulluus iskemässä ;). Ihan normaalia on tuo napsuminen, mullakin napsahtelee päivittäin :wave:.

Ihanalta kuulostaa tuo teidän pk:laisten miitti :D. Kiva kun teitä oli niin paljon paikalla. Kertokaahan vähän jotain meille muillekin, toteutitteko nimilappuidean vai miten onnistuitte muistamaan että kuka kukin on?

Ja vielä omanapakuulumiset laiskana toisesta pinosta kopsattuna:

Mulla oli tänään viimeinen lääkärineuvola ja ultra, ja kaikki oli ok: kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, kaulaa jäljellä 2cm. Vauvan painoarvio oli 2700g, joten sirompi taitaa tästä neitistä tulla kuin siskostaan jolla arvio samoilla viikoilla oli 3000g ja painoi synytessään 3590g :heart:. Lekuri totesi vaan että ei tämä ainakaan tällä viikolla synny - minä siihen että toivottavasti ei vielä ensi viikollakaan, oon ihan henkisesti valmistautunut että pääsen pitkälle huhtikuuta tän massuni kanssa :).





 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Talvitie:
Ihanalta kuulostaa tuo teidän pk:laisten miitti :D. Kiva kun teitä oli niin paljon paikalla. Kertokaahan vähän jotain meille muillekin, toteutitteko nimilappuidean vai miten onnistuitte muistamaan että kuka kukin on?
ha ! :D pääsin loistamaan valtavan mahtavilla word taidoillani ja olin tuhertanut semmoi nimi/sposti/puhnron lapun johon kaikki kuuliaisesti täyttivät tietonsa ja minä tästä kun aikaiseksi saan niin paan jatkopostit kaikille..

Kooste: mitä siinä sen kummempia, aika skarppi 10 olin mie ruusuineni ekana paikalla ja siihen melkein heti tuli mamma1 ja siitä sujuvaan tahtiin muut :) hemuli tuli joo listan tuoreimpana :wave: hellou minultakin vielä jutustelemaan ei hurjasti päästy ko pöytien asettelu oli kinky mutta ensi kerralla lissää :p ..
kahvilan nuori tarjoilija/kassalikka oli kuin lautasellisen skeidaa syönyt tai minkälie puutteessa ja palveli ynseänä mutta se ei meitä haitannut :) :D hääpi hääpi joy joy =) oltiin yhtä päivän paistetta koko poppoo eikä annettu happaman eukon meidän fiiliksiä pilata..

jonkun kämpälläkin voisi tapaamista hamuilla tosiaan tai sit ihan julkisesti tuolla vaikka uudestaan, miten vain. Jos joku uskaltaa kotiinsa ventopuolivieraita ottaa :D nyyttärimeininki of course :) kertakäyttöastioilla :LOL: tiskausteemaan ;)

Vantaa Hki Espoo oli siis edustettuna, mä en tietty pölkkynä muista mistä kaikkialta kaikki oli tarkalleen :headwall: kirjoitin ne kenen muistin olevan jostain kotoisin suurinpiirtein.. oh olipas omituisesti sanottu.. :D

"lyhyesti"... :whistle:
 
Juu no meillä oli tosissaan 5kilon Candy enne ku se hajos. Ja käytin noin 4 pähkinän puolikasta. Ja jos osa pähkinöistä on kokonaisia (mut sisus tietty ontto) niin ne täytyy murtaa, et se liukeneva osa tulee sieltä sit ulos et kans liukenee siihe veteen. Huuhtelussa niistä ei mitään irtoa, koska ne alkaa irrottaa sitä ainetta vasta yli 30 asteessa.

Mulla on ihan puhasta tullu :) Ei meil kyl mitää kummosia tahroja ees oo. Saas nähä sit vaavin kans ku pulauttelee, et kuin lähtee tahrat. Mut pian meil onkin Electroluxin pesukone jossa pesutulos on A :heart: Mutta googlettamalla tosiaan löytää hyvin tietoa!
 
AAM
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4280/Intialaiset-Samu-pesupahkinat

tommoisen mä ostin markkinoilta 8 eur mutta ei ollut tuota pesupussia mukana, sen siis tarvii mutta näppärä tyttö väsää itse omansa puuvillakangasta ja velcroa = tarranauhaa siis :D *jos olis jaksanut mennä kangaskauppaan asti tänään miitingin jälkeen mut en jassanut laukkasin vaan askartelukaupoissa.. :whistle:*
 
kiitos eilisestä päivä kahvi seurasta kaikille paikalle raahutuneille ja hengessä mukana olleille :D .

usvis :hug: :hug: :flower:

solinalle voimia ja jaksamisia sinne, kurjuus minkälaiseen valkotakkiin törmäsit.

nyt on sitten täällä pakkikin sekaisin :/ tohon pissan karkailun päälle. limatulppaakin tainnut irrotella, että tällaisia eritys elämyksiä tähän aamuun. :D
 
Eilinen neuvola ok.Paitsi että...hemppa laskenut 124:ään,pissa oli +/-(tähän asti pelkkää miinusta ollut),veenpaine oli 114/72.Painoa -150g /vko.Joten alusta painoa tullut 5,5kiloa.
Ja kun oli sijainen sai sf-mitaksi 32cm joka oli 2vkoa sitten 27cm :(

Kahden vkon päästä neuvola taas ja sitten alkaakin kerta vkosta käynnit joista eka onkin heti lekurille.Synnytystapa-arvio.

Ventti ja Laala;mulle sopii ensi vkolla myös kaikki pvt paitsi maanantai.

milky 33+5
 
Omaa valitusta: Hittolainen..miten voi olla mahdollista että nyt TAAS on iskenyt flunssa...ei nyt ku muutenkin on jo kaikenmaailman tuntemuksia kuten kipeitä supisteluita...kurkku ja pää ihan sairaan kipee :headwall: Noh, ei kai auta ku sairastaa, mutta joka ikinen kerta tässä raskausaikana flunssa on alkanut karmeella kurkkukivulla ja ennen raskautta hyvä jos muistin mitä kurkkukipu on (outoo)

Eilen oli neuvolalääkäri joka tutki kohdunsuun tilanteen ja ilmeisesti teki synnytystapa-arvion ku tunki kättään tms tonne lantioonkin sisäkautta, auts (mut eipä se mitään sanonut että mahtuuko vai ei mutta sen arvion mukaan vauva olis syntyessään 3-3,5 kg vaikka mulle yks kätilö jo muutama viikko sitten sanoi vauva olevan 3kg, mut noihan on vaan arvioita)....mut kohdunkaula oli ohentunut ja lyhentynyt senttiin kun se viimeks on ollut ultralla katsottuna yli 4 cm mutta kohdunsuu oli vielä kiinni (vaihteleehan tuokinm pituus onko sormilla vai ultralla katsottu mut kuiteskin)....on noi supistelut kuiteskin jotain saaneet aikaiseksi ja eilen oli tosi kipeitä suppareita ton ronkkimisen jälkeen, onneks ei tartte enää sitä lääkäriä nähdä...
Ja bongasin eilen ekan raskausarven mahasta, jee jee....hyvin pyyhkii, hetken aikaa surin kroppaani illalla kunnes tajusin et hiton itsekäs olen ja että kaikenlaisia uhrauksia on tehtävä hyvän eteen ja tärkeintä on tuo ihana palkinto joka lopussa odottaa (ja meilläkin vauvaa yritettiin alulle pitkän aikaa joten miks edes valitan..tyhmä minä) :)


-minski ja piiperö 36+6/ 37+1
 
Miten se voi taas olla keskiviikko??

Pitäisi raahautua kahvinkeittoon kun reilu tunnin päästä pitäisi lähteä ukkoa viemään. Kovasti olen miettinyt mitä lapsen kanssa tehdään ukon lekurin ajan, kai me mennään taas kauppoja kiertelemään..

jaahassu ja sammo 36+1
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Noomi-:
Allusmamma :ashamed: miten mä saan lähetettyä yksityisviestin sulle? oon pyöriny ja pyöriny täällä sivuilla enkä vaan keksi mistä saan sen lähetettyä :ashamed:
tuossa nimen alla (vasemmalla missä lukee viestin kirjoittajan nimi mustalla) on se pieni keltainen kirjekuori ja sitä kun painat niin pääset yksityisposti kenttään :)
huomasinkin että oman nimella alla sitä ei tietysti ole kun et itselleni viestiä voi lähettää :headwall: :D :LOL:
 
Aijuu ja sitäkin vielä, että eilen taas tuli huomattua, että ei supistele yhtään enemmän vaikka kuinka liikkuu.. Noh, tämä veitikka varmaan kuuluu sitten sarjassamme, että eka meinataan tulla aivan liian aikaisin ulos ja sitten tullaan vasta joskus yliaiakaisena..

 
Kiva että teillä oli ollu kiva miitti! :flower:

Nyt viel ku sais kaikki turkulaiset samaan aikaan kahville! :D

) .) Lähden kohta kouluun taas yhdeks tunniks, meen apuopettajaksi yhdelle tunnille, kun siitä saa sellasta ns. "muuta koulutyötä", mitä meidän pitää kerätä 25h/harjoittelujakso. Mulla on nyt tähän viimiseen harjoittelujaksoon sitä tähän mennessä joku 5h... Tosin nyt mä oon lupautunu muutamiin sellasiin hommiin, että voin tehdä niitä myös kotona ja kirjata vaan tunnit ylös. :D Et ei hätää. Noi ku teen ja huomisen tunnin pidän, niin mun työharjottelut onki sit melkeenpä vaan siinä. ;)

Mies pisti tekstiviestiä että lähteekin töistä Pulssiin, sillä on lämpöä melkeen 38 ja se on tosi fyysisessä työssä, ei siellä sovi olla yhtään kipeenä. Mä oon ihan tyytyväinen ku saan oman kultani kotiin hoivattavaksi. :heart: Sitä kun näkee niin huonosti arkipäivinä ku sillä on niin paljon töitä ja sit ku se pääsee töistä se huolehtii isovanhemmistaan (vie niitä kauppaan ja auttaa raskaammissa kotihommissa) ja sitten se onki jo niin väsyny että nukkuu päiväunia tai nukahtaa kylpyyn tjsp.

Punkero on ollu yltiövilli viime yön. Luin sellasta "himoshoppaaja"-sarjan romaania ( :LOL: ) ja se oli niin hauska että kello oli jotain kaks ku tajusin laittaa kirjan pois..... Mut mun lukemista kyl hidasti ku vähän väliä piti tuijottaa mahaa, Punkero on selkeesti nyt taas vaihtanu asentoa, se potki sellasiin paikkoihin, mihin ei ikinä oo tullu iskuja! Ja oikeesti se jakso vehdata sinne kahteen asti ainakin. Tuntuu että sen liikkeet tuntuu melkeen jokanen, onkohan mulla ihan normaalimäärä lapsivettä tuolla..? :whistle:

No mut nyt sinne kouluun, pääsen joskus takasinki. ;)

Laala ja Punkero rv34+1
 
Kiitos eilisestä miitistä kaikille :flower: oli mukavaa ja piristävää vaihtelua :)

Napsahduksia kuuluu munkin masusta aina silloin tällöin. Ekalla kerralla pelästyin kun painoin juuri kunnolla kädellä vastaan kun tunki niin kipeesti kantapäätään tai jotain masun läpi ja sit kuulu napsahdus, et nyt siltä pikkuseltä meni jotain poikki, mut neuvolas sit kyselin, ni sanoi et napsahduksia voi kuulua ja on ihan normaalia ;)

vaaveli ja tänään 35!!

Mä en tajuu kun oon nykyään koko ajan ihan väsyksis ja pää särkee. Varmaan toikin kyllä vakuttaa kun yöt menee kääntyillessä ja sit selkä ihan jumissa, mut taidan soittaa neuvolaan jos pääsis mittauttaan verenpaineen et ei ole noussut....
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
OLENKS MÄ TULLU HULLUKS JA KUULEN OMIANI MUTTA MIKS MUN MAHASTA KUULUU VÄLILLÄ IHAN SELVÄ NAPS!OHO,TULI ISOLLA MUTTA SIIS MITÄ HÄH?MUILLA?

mun kaveri kertoi että synnytyksen lähestyessä hänellä on alkanu tuo poksuminen mahassa :D mutta EN NYT PELOTTELE, kyllähän siellä saattaa naksua juts ihan mikä vaan, mulla taasen LOTISI eilen maha oikein urakalla, ja vauva oli niiiiin touhukkaalla päällä, liekkö päivän ultra pistäny vihaksi :)

täällä ihan ok fiilikset, hitto tota paskoo vaan alkanu tuleen ihan kiitettävästi, eikös muillakin ollut samoja oireita? :D
eilen sain jopa pestyä ekan koneellisen vauvapyykkiä, ja tänään haen postista pinniksen patjan, hoitoalustan ja harsot!! ja pyykkäys jatkuu..että kyllä tää tästä vielä =)

- nannuli ja tyyppi, tänään poksuu 33 täyteen :heart:
 
Hello kaikille!

Vieläkö mahtuu mukaan? Olen paljon lukenut teidän kirjoituksia, nyt vois itsekin osallistua.
Kiljusen herrasväen äiti olen ja viidettä lasta odotan, laskettu aika on 3.4. ja synnyttämään olen menossa Hyvinkään sairaalaan. Poika siellä taitaapi olla tulossa =)
Jos joku vois kirjata nää sinne ekalle sivulle... Iso kiitos jo etukäteen!

Eilen olin ä-polilla synnytystapa-arviossa kun edellinen isohko muihin lapsiin verrattuna ja jouduttiin auttaa imukupilla ulos. Painoarvio oli noin 3 kiloa, laskettuna aikana 3,8 kg-4 kg. Kohdunsuu erittäin pehmeä, auki reilusti kahdelle sormelle ja kanavaa 1,5 cm.
Nyt tarvii vain neuvolakäynnit, eiköhän tää sankari mahdu tulemaan. Yhden sektion olen kokenut esikoisen kohdalla raskausmyrkytyksen takia, mieluummin alatiesynnytys kiitos mulle!

Nyt täytyy lähteä saattaa koululaisia, myöhemmin lisää!
Vilijonkka75 36+5
 

Yhteistyössä