<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

huihai.. kotiuduttu neuvolasta ja kauppareissusta..

Kuulosti aika tuskaselle tuo hanin synnytys kertomus :eek:

mulla on tänään taas supparipäivä ja tietenki just kun mies on koko päivän menossa :(

Kävin Jumbossa pojan kanssa ja autoa ajaessa sitten iski suppareita 2min välein onneks olin jo jumbon pihassa siinä vaiheessa. kivaa kun poika on jo puoliks autosta ulkona ja minä vaan istun siinä kykenemättä liikkumaan sillähetkellä ja koitin murista että pysyt vielä autossa, äiti nousee tästä ihan kohta :headwall:

Ne sitten loppu kun pääsin autosta ulos. ja nyt kun oon kotona niin taas suppailee.. onneks jäi vielä omalle tilille sen verran rahaa että jos kiirelähtö tulee niin taksin saa.

sain sentään pojan anopin luokse loppupäiväksi hoitoon kun en millään jaksa huonosti nukutun yön jälkeen ja ton kauppareissun.. niin ukko saa sen sit illalla hakea sieltä kotiin tullessaan :)

Neuvolassa kaikki ok.. painossa -400g/viikko
pissat puhtaat
paineet ok 120/80
syke: 142
mun olo, ei mitenkään kehuttava, kolottaa, jomottaa, supistaa mutta vaavilla kaikki hyvin.

appiukko toivois kovasti et mein vaavi syntys 1.4 mut mä tosiaan toivon että tämä tajuaa ulostautua jo ennen sitä :kieh: appiukolla synttärit nimittäin sillon

Nellah ja Toni 38+5
 
Maanantaina 23.3.2009 klo 22.12 näki päivänvalon ihana tyttäremme. Rv oli silloin 36+1 mitat 2655g ja 46.5cm pipo 35cm 9 pisteen tyttö.

Tänään kotiuduttiin ja voidaan molemmat hyvin ja imetyskin lähtenyt käyntiin.


Tulen myöhemmin lisäilemään kuvaa ja kertomaan tarkemmin.


t: Onnellinen Solina ja pieni pieni tytön tylleröinen 3vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Usvametsän neito:
Mä kävelen kuin Ahtisaari. :ashamed:
sitä on liikkeellä :ashamed: :hug:
Täälläkin yks vaappu. :wave:

Onnea Solinalle! :heart:

Onks muuten Ventti viel yhtenä kappaleena? Ku en oo huomannu että olis näkyny täällä just? Vai onks vaan muuttokiireitä edelleen?

) .) Nyt tuli sit kutsu äippäpolille, 30.3. on se ultra et katotaan kokoa ja tarjontaa, ja jos tarvis niin käännetään. :) Ihan hyvä, mä saan harjoittelun huomen kasaan, niin jos sit vaik jotain käviskin (siis jos vaikka käännetään ja se käynnistäis synnytyksen, niinkin kuulemma voi käydä), niin ei haittaa enää. :)

Ah kuinka aurinko paistaa, viel ku se vähän enemmän lämmittäis niin mä tykkäisin viel enemmän. :)

Laala ja Punkero rv36+2
 
Onnea Solina!!! :flower: :flower: :flower:

Laittele synnytystarinaa kunhan kerkeet.. jännä olis tietää miten meni kun luin edellisen viestisi ja kirjoitit että
"Kamala olo. Selkää särkee ja mahaa kiristelee. Ei nää kuitenkenkaan suppareita ole." (copy paste.. ) taisi ne jotain kuitenki ollakkin? :)
 
Onnea Solina!

Ja Mannalle hurjasti tsemppiä maanantaina Kättärille. Ehtiikö se teidän auto kotiin siihen mennessä?

Kiitos kaikille pk-seudun mammoille, jotka pitivät seuraa eilen Sellossa. Loistoseuraa, kipeitä juttuja -- ja miten edukkaita kenkälöitä! Tosi kiva oli tavata myös funkyMama; minäkin odotan raporttia Larun hieronnasta, jos vaikka itsekin vielä sinne raahautuisi.

On se jännä lukea teidän synnytyskertomuksianne. Ei vielä ole ihan täysin valjennut, että itsellä on pian samat kuviot edessä. Kääk. Katsotteko muuten muut nenä telkkarissa kiinni arkiaamujen Birth Stories -sarjaa Neloselta? Suosittelen; se ei ole mielestäni traumatisoivaa.

Hemuli 36+4
 
AAM
Solinalle ja perheelle onskukset tyttelistä :hug: :flower: :heart:

Manna se on sit aamukampaa katkomaan :D

Piin sai kivoja uutisia kans, säteellä kaikki jees ja Nellah sinnittelee vielä.. :)

( . ) neuvolassa kaikki suht ok, mun paineet sama mitä ennen, vauvan syke aktiivinen, liikeet ++, turvotus +/-, lirkki ok, paino -450 gr (viikon takaisesta lekurikäynnistä ) , sf-mitta 34,5-35 cm, hemppa oli ainoa joka oli laskussa 114 (!) siitä tokaisi että voisin napsia rautajuomaa lopun aikaa.. :| hassu ettei semmoi olo ole että ois väskympi ? päinvastoin melkein. weird.
no mut käyrillä killutaan :D

zikille synttärionnittelut jo valmiiksi tiedän että unohdan kuitenkin :D :hug: :flower:

am & hippunen 37+4 :heart:
 
Mannalle onnea jakautumispäivätiedosta, jee jee jee, kohta on jo vauva sylissä.. Nyt vaan viikonloppu kauheeta lentoa kun saa mennä vielä ihan itekseen (tai kahdestaan miehen kanssa), lepäät kunnolla ja käytte syömässä pitkän kaavan mukaan jossain romanttisessa paikassa.. Ja Solinalle kanssa isot onnitteluhalit pikku neidistä :flower: :heart:

Hemuli Mä oon ainakin kattonu vissiin kaikki birth stories- ja meille tuli vauva ohjelmat, tosin tää on molemmista jo uusintakierros, kerkesin esikoisen kanssa vuosi sitte kattoo jo kaikki :/ Mutta niinku funkymamakin sanoi niin syödään yhdessä on kans just hyvä, tosin nekin uusintoja.. Mut silti aina sharppina telkun ääressä tai digiboxi nauhottamassa :D
 
Nappi, Vuffi ja Solina ainaski teille hirmusti onnea vaaveleiden johdosta!!!Sorry jos joku unohtu :ashamed:

Neukkulasta terveisiä :wave:
Rv36+6
Painon muutos +286g/vko :headwall:
Paineet tutus paikas ok 122/82
Hb 126
Liikkeet ++
Turvotus +
Rt
Sf 34,5cm
Pisu ok
Vaavin syke 160, täti kyselikin onko huono olo ja kyllähän oli kun selällään yrittää maata ja peffa on koko ajan ku tules pukamien takia :ashamed:

Eikä oo tää vaavi vielä ymmärtäny laskeutua yhtään alemmas...Mä varmaan oon masu pystys viä vappunaki :headwall: :headwall:

Nyt sitte alko neuvolassa hyppäminen viikottain, sanovat et jos ei 41+5 oo syntyny niin sitten vasta laittavat lähetteellä etiäpäi.

Usvametsän neito täältä kans löytyy yx joka kävelee kun Ahtisaari ja pikku askelin etiäpäi ku muuten tuntuu et huuto pääsee ku haaroväliin sattuu niin :$

Täytyy lähtee esikoista hakemaan mummulasta, äiskä on tänää neuvolan jälkeen rentoutunu päikkäreiden parissa ja parturissa. Nyt tupee olis komees kunnos jos vaikka synnyttämää tarvis lähtee ;) ja illalla olis vaarin synttärikaffit ja kakut, nam :p
 
solina sylikaupalla onnitteluja koko perheelle pikku neitokaisesta :heart: Tuuhan kertomaan miten kaikki meni, siis sitten kun ehdit..taitaa nyt olla kädet täynnä töitä :)

Tämäkin tahtoo jo synnyttämään!!! Mutta ei mitään merkkejä, ei minkäänlaisia!!! Tämä odottelu on kyllä hermoja raastavaa, vaikka ihana silti täältä lukea, että niitä vauvoja kuitenkin tupsahtelee :) Ehkä tämäkin täältä joskus..

Ahtisaaren Martti se täälläkin töpsyttelee :wave:

Nuo synnytysohjelmat on tosi kivoja, katon kaikki mahdolliset.. mutta nuo jenkkisarjat on kyllä kieltämättä aika huvittavia: Ajatelkaa nyt omat ja miehen veljet, tädit ja enot ym..tuonne alapäähän tuijottamassa kun vauva syntyy. Hyi helekkari ku sairasta, sanon minä!! Siis ainakin tuo vauvatalo ja synnytyssairaala faktalta..

Manna ihana kun tiedät vauvan syntymäpäivän etukäteen, tsemppiä maanantaille :heart:

Taidan ottaa nuo kolme äSSSää käyttöön viimestään viikonloppuna, kun mieskin jää talvilomalle =)

Olikos jaahassusta kuulunut muuten mitään? Taitaa olla nyytti jo kainalossa :)

 
onnittelut solinalle

Pikaisesti täällä käväisen kirjottaan kun alkoi jännittää..
Päivän siivoilin sit äiteen kaa niin nyt oli jonku aikaa et supisteli n 10 min välein..Siis ihan pari kolme tuntia..Nyt vähä tuntuu et loppuuko..
Mut alan kyllä jo jännätä että joko kohta on lähtö eessä..
Mut nyt taitaa pidetä väli..Mut nyt sallisia kattoon..
 
Paljon onnea solinalle ihanasta pikku prinsessasta :flower: :heart:

Täällä aloitettu viime hetkien valmistautuminen vauvan tuloon :D Eli suomeks: minä kävin hankkimassa rintapumpun ja imetystyynyn ja pakkasin lähes valmiiksi sairaalakassin ja mies kävi hakemassa kaupasta 2 keissiä olutta varpajaisiin... :headwall: Viskit se tilas Saksasta jo kk sitte, jepjep. Mut saa nähdä pääseekö mies edes varpajaisia viettään, koska jos saadaan perhehuone, niin tuskinpa malttaa ja ennenkaikkea päästän sitä mihinkään :D Muutoin musta on vaan kiva et pitää ne varpajaiset, saahan sitä isyyttä juhlistaa.

ziki synttärionnittelut jo etukäteen kun en varmasti ole sitten onnittelemassa :) Saa nähdä onko 30.3. syntyvien ominaisuuuksia itsepäisyyden lisäksi myös sirpukka olemus. Muistelen et sinäkin melko pieni olit ja pikkusta pirpanaa meilleki odotellaan :)

hemuli ei ehdi uusi auto maanantaiksi ja huomenna klo 10 pitäisi myydä nykyinen :/ Eli synnyttään lähden taksilla jollen sitten metrolla tempase :D No tuskin vaikka oishan se kiva vauvalle sanoo et äitis lähti sua metrolla kuule synnyttään :D Mut tiistaina saatas tosiaan uus auto ja mies varmaan hakee sen sitten sen päivän aamusta kun päästään synnäriltä pois. Voi samalla hakee kotoo turvaistuimen ja opetella sen käyttään :whistle:

vaavimasu kuulostaa lupaavalta, toivotan kovasti tiheitä lisäsuppareita!

nellah toivottavasti lähtis sielläki supistukset nyt kunnolla käyntiin!

mites muuten te joilla synnytys käynnistetty, kauanko kesti että oli vauva syntynyt? mun sisko nimittäin just kertoi et hänellä kesti 3pv... :whistle: :eek: mut toivosin et pääsis itse vähä nopeemmalla, ainaki mul on paikat jo melko hyvin auki ettei tarttee niitä "kypsytellä", kai, tai pitkään ainakaan. no sen näkee sit.

vauva potkas tän koneen äsken melkein lattialle kun tää keikkuu täs mun toisen reiden ja masun päällä :D se on voimistunu musta viime aikoina tosi paljon. eikä taida tajuta pikku raukka vielä olleskaan et kannattas vähitellen alkaa kerätä voimia hänenkin synnytystä varten. kohta on edessä sopeutuminen täysin erilaiseen maailmaan...

nyt syömään, mies tehny chili con carnee sillä aikaa ku mä vaan kirjottelen romaani :ashamed: se on kultanen :heart:

hyviä vointeja!!

t. manna + lilli 39+1 :heart:
 
Manna, mulla alotettiin edellisenä iltana yks tabletti ja seuraavana aamuna toinen ja sit vaan kalvot puhki ja tippa peliin.. suppareista synnytksen kesto 3h 40min. niin ja käynnistystä alottaessa paikat ehkä vähän pehmenny mut kanavaa 3cm oli jälellä ja täysin suljettu kohdun suu

nyt kylllä vihloo niin ilkeesti et en tiiä mitenpäin olis.. seisominen ja käveleminen on täyttä tuskaa. suppareita tulee tyylillä yks tunnissa :kieh:
 
solina onnittelut pienestä tytöstä!! :heart: hänellä onkin sama syntymäpäivä kun mulla :saint:

manna varmaan ihanaa kun tietää jo etukäteen vauvan tulopäivän suunilleen!! toivon että mä saisin myös käynnistysajan, kontrolli mulla on 39+6 eli 2.4. millä perusteella ne sulla nyt sitten käynnistää, kun mulle puhuttiin että pitää olla tosi hyvä syy :/

( . ) täällä toiveet korkeella kun menkkajuilintaa ollut jo 3 tuntia putkeen, johon liittyy supistuksia. kellottanut en ole, mutta usein tulee. tälläsiä iltoja on ollut ennenkin ja aina herätty aamulla hyvin voivana |O vadelmanlehtiteetä löysin ja kaksi kuppia join :saint:
 
Solinalle kukkurakaupalla onnea pikkuisen prinsessan johdosta! :flower: :heart: Ja laitahan synnytyskertomusta kun jaksat ja ehdit.

Sanni-Marian pikku rinsessa ihkuli! :heart:

Vaavimasu, toivottavasti pian alkaa tapahtumaan ja saat oman nyytin viereen, samoin Nellah ja JJ-t:llakin jotain siellä meneillään? Samat toivotukset muillekin loppumetreillä oleville ja suppaileville! :hug:
Mie kanssa mietin, että taitaa jaahassulla olla jo nyyttärä sylissä kun ei vähään aikaan oo kuulunu mitään. Mikä ventin tilanne?

Mannalla alkamassa jänskättävä viikonloppu ja maanantaina sitten tositoimiin. Tsemppiä! :hug:

JJ-t:lle syntsäonnittelut myöhästyneesti! Ziki, onnea etukäteen synttäreiden johdosta! :flower:

Vielä piti pariakin asiaa muistaakseni kommentoida, mutten enää saa päähäni, jotta mitä. Noh, olkoon nyt tämä tällä kertaa. :D

Illanjatkoja ja jaksuja kaikille!!! :flower:

AuroraB + nasukki 37+2
 
Laala, yhdes kasas ollaan yhä, muuttokiireiden kans menee aika. Kiva kun on kaivattu. :heart:

Aika tavalla on myös suppareita ilmestynyt ihan yhtäkkiä... ei ehkä kipeitä varsinaisesti, mut aikalailla jämäköitä. :eek: Lienee tämä jatkuva kumartelu ja 'jumppa'. Nyt nukkumaan, meinaa pystyyn nukahtaa.

Vielä:
Solinalle onnittelut, ja Hanille kiitos stoorista.

ventti + viuhti 38+3
 

Yhteistyössä