<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

kiitos vilijonkka vastauksista :flower: 2 vkoa ei kuulosta ihan pahalta, vaikka tietysti toivoisi että saisi pienen heti vierihoitoon. pääasia kuitenkin että on parhaassa mahdollisessa paikassa, oli se sitten äidin kohtu, keskola tai syli, niin mä nyt ajattelen kun käyn läpi näitä vaihtoehtoja missä meidän pieni voi ens viikolla olla.

autoista joo, ei ole pakko olla farmari mutta meillä ei ole pihaa eikä vaunuvarastoa eikä edes sitä hissiä talossa ja kun asutaan 3. kerroksessa (jonne kierreportaat) niin tuntui hyvältä idealta ostaa auto jossa iso takakontti ja jossa voi säilyttää vaunuja ainakin ei-pakkasilla. en sit tiiä onko :/ mut johonki ne vaunut pitää saada ja kun nykyiseen autoon vaunut ei mahtuis ilman renkaiden irrottamista :headwall: niin ajateltiin tälleen helpottaa arkee... ja uus auto sitte ihan siks että sillä voi ajella taas seuraavat 9v huolettomasti kun ei olla tekniikan ihmelapsia. ei me autoa (tai asuntoakaan) vaihdeta huvikseen tai et sais "kehuu asialla". kai sitä nyt uuden farkun saa ostaa ilman et tommosta mieltä ollaan? :( :eek: ja yks syy ostaa uus auto oli myös se et on aika paljo ekologisempi ratkaisu kuin meidän vanha auto ja vie bensaa puolet vähemmän. joo, jos mäki hillitsisin nyt mun hormonit ja lakkaisin selittelemästä omaa autovalintaa, täälki tais napsahtaa :whistle: :D

hoitotaso me ajateltiin selvitä ihan semmosella ikean vaahtomuovisella hoitopatjalla(?) ja virittää se pesukoneen päälle. tai sit vaihtaa meidän sängyn päällä tai pöydällä, eiköhän beiben vaipanvaihto silti hoidu. nimim. onko vähä ahdasta täs asunnos... :whistle:

vitsit et masu on jännän näkönen ku pikkunen siel venyttelee ja puskee :heart: näkyy ulospäin mis on kantapää, peppu tai polvi ku yrittää tuol laajentaa reviiriään =) jännä ku voi silittää ja ottaa kii kantapäästä!

toivottavasti mammanen, jj-t, tutsa ja muut supistelevat pääsis joko tositoimiin tai sit rauhottus tilanne. voimii sinne:hug: samoin kaikille muilleki kipeille!!

t. manna + masussa riehuva pikkunen :heart:
 
Meidänkään ei alunperin pitänyt vaihtaa autoa,mutta volvo 960 sedan mallisena olisi ollut tosi epäkätsä vaunujen kanssa,samoin mun polo,ja vaikka miehelle sanoin et kyllä pärjätään niin tahtoi silti vaihtaa.Jotta MUN sit helpompi liikkua.Täällä 1600 asukkaan kylässä kun ei ole mitään toimintaa ja ei halua että mun liikkumiset jää kun on hankala pakata vaunut autoon yms.
Ja meillä ei todella kehuta ja koreilla autoilla.Jos takavetosia farkku-volvoja olisi olemassa niin oltais hankittu.Katottiin jopa noita 960mallisia(uusimmat joita olemassa 96mallisia)mutta kun olivat kaikki niin kaukana ettei niitä viitsinyt lähtee kattomaan.Joten päädyttiin tohon uudenkarheeseen v70:seen joka bai te wei miehen mielestä surkee tiellä :D Lähinnä tehojen takia.Olisi pitänyt turbo olla vaikka isommalla koneella jo onkin.Mutta se on vähän eri ko ajelee noilla 500heppasilla työkseen.

Tänään on ollut mahan kiristystä ja kipuja melko lailla,pakko varmaan siirtyy sohvalle ottaan iisisti ettei pahene.
 
Vaavimasu, me vaihdettiin juur loppuvuodesta autoa, mutta ei kyl mitään farkkua ostettu... ja meilläkin vanhempi auto on vm-90, ja on oikein loistava peli, vaikka on kyl myös jättänyt joskus tien päälle mm. Lapissa kaukana kaikesta. :D Vanha rouva on nyt enemmänkin raksa-autona, kun on jo hiukan kämänen mutta tosi tilava sisätiloiltaan. Semmosia jos vielä tehtäis, niin aivan varmasti hankittais samanlainen uus sitten kun tämä sanoo lopullisesti sopparin irti. Mutta selvästikin hyvä vuosimalli tuo 90. ;)

Toinen auto meillä oli kans vm-90 ja se vaihdettiin kahdesta syystä: 1) siihen olis tullut iso remontti, jota ei haluttu ryhtyä maksamaan ja 2) siinä oli tosi kova alusta (oli oikea rallivehje siis) ja mä en enää pystynyt ajamaan sillä yli 60km/h, kun se tärisi niin paljon, että meinas lähteä koko maha irti! No, se remontti oli pääsyynä kumminkin. Sillä olis kyl päässyt nopeesti synnärille :LOL:. Nyt on sit vm-00 auto, ei siis sekään farmari, mutta ei nyt ihan minikauppakassikaan. Meidän ukolle ei vaan kelpaa etuvetoiset autot laisinkaan, joten meillä ei oo kauheesti valinnan varaa merkeissä, en mäkään varmaan osais edes ajaa etuvedolla, kun oon aina vaan taka- tai nelivetoisella ajanut.

Mutta ymmärrän hyvin kyl kaikkia, jotka valitsee sen farkun tai vastaavan, onhan siinä hyvät tavaratilat, ja jos on enempi nassikoita tai suunnitelmissa enemmän lapsia, niin varmasti kannattaa ennakoida sen verran. Hiukan itseäkin epäilytti ton toisen hankinta kun ei se mikään kauhee tilaihme ole, mutta muuten kyl hieno, ja vaikka 'vaan' vm-00, niin meidän mittakaavassa ihan uusi. Mahtuu sinne turvis ja vaunut/rattaat taakse, sehän se pääasia.

Sit vaan poppakonsteja, joilla pääsee orastavasta flunssasta eroon, kiitos tänne! Ottaa aivoon tämmönen... olis tullut viime viikolla mieluummin eikä just nyt. :headwall:

ventti + viuhti 36+6
 
AAM
joo siis meillä ukko ei mahdu atuoon :D sillä on oikeesti pitkät kintut :ashamed: ja istuu kuin jossain nojatuolissa... :whistle: ja se ei tingi ajomukavuudesta :( no kärsiipä lompakko sitten ja toinen miks on farkku niin lastenvankkurit on saatava taakse niin että on kaikki setissä.. siis ratasosa ja koppa menee kasaan ilman että tarttii irrottaa toisistaan.
ja uusia vaunuja ei lähdetä ostamaan... riittää toi auto. Vaan eipä voitu tietää ko autoa hankittiin että noi noin menis.. :( turvaistuimet ja muut..
riittääkö perusteluksi :D ? mulle kävis joku kauppakassi auto vauvalle ja mulle vaan mutta ukko ei ala maksamaan kuulemma kaksivakuutusmaksuja ja huoltoja ja yms :headwall: ei sit tulis vaan halvemmaks vaikka sen vuoden ajan kunnes tää seuraava istuu naama menosuuntaan :/ joku ihan kuuppa biilinkin mulle ois riittänyt. tai siis riittäis.. eihän me vielä olla sitä uutta ostettu :whistle:

) .) käytiin skuugenissa kävelemässä, oli kyllä ihana retki, poikakin käveli ihan itsekseen pääosin matkasta.. välillä vonkui syliin kun lumipolku kävi kinkkiseksi mutta reippaasti mei :heart:
nyt syöty ja menossa saunaan :) ihanaa sit sohvalle ja ömeizing reissiä ja reikaa katsomaan :whistle: reikää seinässä siis sieltä neloselta pian :D :LOL: :kieh: :D

:wave: huomissiin !!

Am & hippunen 35+6 ja poksuu huomenna "vasta" 36 :D ;)
 
Dodii, jospa sitä nyt kirjoittelisi vähän enemmän kun alkaa pikkuhiljaa palaamaan elävien kirjoihin. Tää vatsatautia osaa kyllä vetää niin voimattomaksi. Ja ihan kuin tässä ei olisi paljon muutakin ollut.

Mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. Ihana mies onneksi on urakoinut ja lastenhoidon ohella siivonnut.
Sekin jo parantaa oloa kun on raikasta ja puhtaan tuoksuista.

Sairaalakassista. Nyt omakin on pakattu. Onhan se siis ollut valmiina jo jonkun aikaa. Mutta nyt on pakattu viimeisen päälle.
Kun voihan se olla että tiistain punktiosta pitää suoraan jäädäkkin osastolle niin onpahan sitten valmiina.
Toisessa kassissa on sitten kotiutumisvaatteet minulle ja vauvalle. Saa mies sen tuoda sitten tullessaan meitä hakemaan, toivonmukaan yhtä aikaa päästään kotio.

Kovasti peukkuja kaikille täysaikaisuuden saavuttaneille ja suppareita kovasti, jospa ne pienet saataisiin pian ulos. Kerran viikkojenkin puolesta ovat jo siihen valmiita.

Manna8:lako meinaa RM pukata päälle. * halaus* onneksi olet jo niin hyvillä viikoilla ettei sen puolesta huolta. Vauva osaa luultavasti hengittää ja ihan hyvänkokoinenhan hän on. Ja onneksi seuraavat tarkkaan ja jos pienen kasvu pysähtyy kokonaan niin sitten varmasti käynistävät /leikkaavat eikä pienellä pääse hätää edes tulemaan.
Onhan se RM vakava juttu ja joskus muinoin raskaana olevien naisten yleisin kuolinsyy. Mutta onneksemme ei enää tänäpäivänä sellaista pääse tapahtumaan tarkan seurannan vuoksi ja puuttuvat varmasti ajoissa.
Teilläkin vauva on jo täysaikainen joten sen puolesta ihan valmis syntymään. Joten tuskin on suurta huolta. Onnea teille kovasti ja pidetään peukkuja.
Meillä esikko syntyi rv 37+1 pahan RM:n ja perätilan vuoksi kiirellisellä sektiolla. Mie söin verenpainelääkettä 3x2päivässä ja silti paineet olivat 170/115 proteiinit pullassa ja kaikki muutkin oireet. Joten ei musta sun tilanne vielä kauhean pahalta kuulosta manna. Vaikka ainahan se säikäyttää ja huolestuttaa. Ja onneksi olette hyvässä seurannassa.
Painoa likalla oli vain 2.2kg ja pituutta 43cm tiedettiin että pieni vauva tulossa joten paikalla olivat lastenlääkärit yms ja keskolasta paikka varattuna.
Sektion jälkeen likkaa näytettiin minulle ja sitten lähti isin ja kätilön kanssa hoidettavaksi. Hetken aikaa oli viettänyt happi/lämpökaapissa ja kun todettiin että hengittää hyvin niin pääsi iskän syliin.
Pääsivät minun luokse jo heräämöön ja siitä asti oli vierihoidossa.
Verensokereita seurattiin aluksi tarkkaan ja tiheään joutui syöttämään.
Mutta neljän päivän iässä lähdettiin kotiin ja hyvin on mennyt. Likka on nyt 4v ja onhan tuo pieni edelleen mutta terve ja hyvinvoiva energinen neiti.
Minkäs kokoinen hän nyt on? Ja olikos teillä tyttöveikkaus? Nehän sanoo että tytöt olisivat yleensä paremmin kehittyneitä...

Ai että kun meillä tuoksuu hyvälle. Nimittäin maalille. Mies maalasi pihalla yhtä tarjotinta sohvalle ja auton ovea. Ja se ihana tuoksu leviää tänne sisällekkin *mullako muka himo tuoksuihin*


Hoitotasosta. Meillä on aiemmilla lapsilla olleet ihan hoitopöydät. Lähes käyttämöttäminä kylläkin. Nyt ostettiin ihan vain sellainen pehmoinen hoitoalusta pesukoneen päälle. Lähinnä että saa vauvelin johonkin laskettua kun mennään pyllynpesulle. Muuten tulee varmasti hoidettua muulla.

Vaavimasu: Me ei yksinkertaisesti mahduttais pienempään kuin farkkuun. Nyt tulossa kolmas lapsi ja kaksi isohkoa koiraa+kissa. Eli täyttä on. Saatika sitten jos reissuun lähdetään että tavaraakin vielä mukana. Kattoboksi pitääkin nyt hommata.
Uusi tuo ei kyllä ole vm-96 mutta hyvässä kunnossa ja tarpeeksi hieno meille.
Mies ei itseasiassa edes uutta huolisi. Kun ei sitten osaisi laittaa sitä itse. Tuota se osaa 99% remontoida itse ja nytkin meni katsastuksesta ekalla läpi.

Toivottavasti teillä pysyttekin muut terveenä. Hus pois kaikki vatsataudit.

Toistaiseksi ollaan pärjätty vain tuolla yhdellä autolla. Vaikka asutaan tälläisessä parintuhannen asukkaan pikkukylässä. Onneksi kävelymatkan päässä keskustasta. Mies sitten käy tolla renulla töissä.
Sitten jos se meidän unelmataloa ( mitä etsitään kokoajan) löytyy keskeltä mettää, mikä olisi aika ihgu niin sitten on pakko hommato jo toinen auto.




Ette usko miten mua jännittää se ensviikko. Ensinnäkin se tiistain punktio. Mun mahan lävitse tungetaan neula!! Sitten saa odotella niitä vastauksia. Ja jos ovat ok niin sitten jännäillään että kuinka pian tekevät sektion. Ja jos eivät olekkaan ok niin mitäs sitten?
Ja jos leikkaavat jo ensiviikolla. Ei se sektio mua jänskätä.
Mutta vauva onkuitenkin vasta 35+ viikkoinen. syntyisi yli kuukauden etuajassa. Ja vaikka painon puolesta olisikin ok, eli varmaan joku 2.5kg ja osaisi hengittää niin voi siinä silti tulla ongelmia. Verensokerit, keltaisuutta yms. Voi joutua keskolaan. yms yms....

Huoh, voisipa nukkua huomisen ylitse ja herätä suoraan tiistai aamuun. Sitten oltais varmastikkin jo paljon viisaampia tämän asian suhteen kun olis punktio tehty ja saanut puhuttua kunnolla lääkärin kanssa.

Saa vissiin varautu kaikkeen. Otan varuiksi sairaalakassin mukaan kun tässä kuitenkin niin paljon näitä ongelmia ollut niin jos ottavatkin osastolle. Tai sitten laittavat kotiin odottamaan ja jännäämään leikkausaikaa. Mahdoton tietää....
Kun näitä ongelmia kuitenkin on. Tää RM, ohentunut kohtu, tää anemia, lisäksi kun se lääkäri viimeksi hoki että lapsivettä on tosi vähän niin mistäs sen tietää paljonko sitä nyt on...
paniikki iskii jos näitä alkaa miettimään. Pitäisi olla kokonaan ajattelematta.


t: Solina ja Kirppu rv 35+0
 
autosta meidän eka auto oli -97 vuoden renu ja ostettiin se joskus 4 vuotta sitten. n. kaksi vuotta silla ajettiin, kun löytyi moottorivika ja automaattivaihteet oli paskana. autosta maksettiin 7000e ja saatiin 700 :kieh: ostettiin sitten kaksi vuotta vanha kia, joka muuten aivan loistava auto, kun takuuta 7 vuotta ja ei mitään vikaa. no tää oli liian pieni takapenkiltä, ei siis kuskin ja istuimen kanssa olisi mahtunut toista aikuista mukavasti ollenkaan :/ se piti sitten vaihtaa ja ostettiin tuo -06 vectra. sillä ajettu tosian vaan se 45 000km ja hinta 13 000e. hyvät kaupat!!

mulle tärkeetä on luotettavuus, käytännöllisyys, taloudellisuus ja ykkösenä ehkä turvallisuus!! en siis tunne oloani turvalliseksi vanhassa autossa joka kolisee ja paukkuu, jossa ei ole esp:tä saatikaan abs:ia. tietty ulkonäkökin vaikuttaa! nyt kun uusi auto ostettiin, niin ehdottomasti farkku tavallisen sijasta..miksi turhaan tuskailee tavaroiden kanssa, jos mahdollisuus isompaan on. meillä siis usein miehen kiekkokamat autossa ja nyt sitten vaunut yms..

kyllä näissäkin asioissa mielipiteitä saa jaettua :ashamed: :whistle:
 
Heipähei piitkästä aikaa!

paljon onnea nippis ja nuuttikyllikki pienistä pojista =) .

taustaillut olen,mutta kirjottamaan en ole "kerennyt". kateellisena olen lukenut kuinka teillä monella jo supistelee ja on paikat auki ym. ja täällä ei mitää, tai oli mullakin kohdunsuu pehmentyny ja lyhentyny niin et oli reilu viikko sitten 2cm, mutta yhtään supistusta ei ole tullut. Huomenna meillä on äitipolille aika, mennään tarkistuttaan lapsiveden määrä kun se oli reilu viikko sitten vähän vähentynyt. saas nähdä mitä ne sitten tekee jos se on reilusti vähentynyt. toisaalta olisi ihanaa saada pieni jo syliin,mutta toisaalta odotan mielellään ainakin siihen et vauva ois 3kilonen niin ei tarviis herätellä syömään sen kolmen tunnin välein. Minäpäs ilmoittelen huomenna ultran jälkeen mitä siellä näkyi=)

niinnu ja pieni 36+3
 
muokataas vähän kun pääsi keskenkaiken karkaamaan.

mannalle vielä. Onhan teidän vauva tosiaan pieni. Mutta raskausviikot merkkaa jo tosi paljon vauvan kehitykselle. Ei niinkään koko.
Ja mitä kasvukäyriä lääkäri on mulle näyttänyt niin meidän tyttöhän oli tosiaan sen 2.2kg kun syntyi rv 37+1 ja diagnoosi oli SGA lapsi. Eli pieni raskausviikkoihin nähden. Mutta hyvinvoiva ja täysin terve.

Mie olen ymmärtänyt että jos hän olisi ollut 100-200g painavampi niin sitten hän olisi ollut vielä normaalin rajoissa. Eli jos teidän vauva nyt rv 37+ on edes tuon 2.3kg niin eihän näitten virallisten käyrien mukaan ole liian pieni.

Pieni toki on. sitä en kiellä. Mutta jos kerran virkeästi melskaa siellä masussa niin kaikki on hänellä varmasti hyvin.
Toki se huolettaa jos kasvu näyttää pysähtyvän täysin. Mutta sitten varmasti lääkärit puuttuvat nopeasti asiaan ja vauva syntyy.

Onnea sulle hurjasti huomiselle ja tulehan kertomaan kuulumiset jos vielä pääset kotio.

Oletko nyt viikonlopun aikana seurannut kotona paineita ja pissaa?


-Solina-
 
Iltoja :wave:

Olosta ja odotuksesta Täällä ollaan ihan hyvällä mielellä.Vaikka mullakin viikkoja jo ihan hyvin niin saa kyllä pysyä sisällä la:han saakka...kun tajusin just että ei siihen oo kun alle kolme viikkoa!! :eek: Nyt oonkin sitten puunannut ja järkkäillyt paikkoja (mikäköhän siinäkin on et iskee tällänen,en meinaa normaalisti oo mikään siivous-intoilija)ihan paniikissa.Mutta eiköhän mee yliaikaiseksi kun esikoinen on..mun veikkaus syntymäpäiväksi on 7.4 (la 3.4) =) .
Mulla oli pahimmat Mä en Jaksa Enää!!-viíkot siinä rv30 paikkeilla kun oli jo täynnä raskautta mutta vielä monta viikkoa edessä |O
Mutta toisaalta mulla ei ole ollenkaan mitään suppareita tai mitään muitakaan kipuja.Ainoot on selkäkipu ja PyllystäOlevatYöt mutta on aika pientä teidän joidenkin vaivoihin nähden :/

Manna Luin tuolla jotain synnytysjuttuja niin jollekin oli annettu syntymäpaino-arvioksi 2,5 kiloa niin vauva oli ollut syntyessään 3.5kiloa..Eli noi voi kuiteski paljonkin heittää :)
Mun taas pelottaa se kun meidän vauvelin painoarvio oli jo kaksi viikkoa sitten 3kg niin minkä painoinen se mahtaa syntyessään olla :eek: Synnytystapa-arviossa kyllä vakuuttivat että "mahtuu,mahtuu" vaikka mäkin olen aikas pieni..pelottaa saanko sellasen jötkäleen punnerrettua ulos :ashamed:
Eli meidän vaavi lähettää teidän vaaville painoa :wave: :)

Onneks olin niin saamaton tossa vaunujen hankinnassa koska saadaan miehen siskolta vähän reilu vuoden vanhat brion yhdistelmät.Jee!!Muutenkin on saatu lähes kaikki tavarat kavereilta ainut mikä pitää ostaa on turvakaukalo ja amme.

:hug: Kaikille kipuilijoille ja huolijoille..Ollaan kuitenkin jo tosi pitkällä.Kävin kattelemassa marraskuisten pinoa niin meillä ei kuitenkaan oo kun muutamia viikkoja jäljellä :xmas:

Misstar 37+2
 
solina olipa älyttömän lohduttava kuulla että 2,2-kiloinenkin voi päästä kotiin jo 4pv ikäisenä :) toivottavasti meidänkin pienellä olisi asiat sitten yhtä hyvin. 2,3kg on tosiaan vähän viikolle 37+2 mutta oli se tosiaan siinä -2 käyrällä vielä. toivon tietysti että kasvaisi masussa vielä vähän mutta toisaalta, jos se ei onnistu siellä, niin sittenhän käynnistys on tietysti parempi. ja meillekin tyttöä luvattu, joten sen + viikkojenkin puolesta pienellä hyvät mahdollisuudet pärjätä heti hyvin.... tehtiinkö solina sulle tuo sektio kiireellisenä muuten nimenomaan yhtäkkiä voimistuneen rm:n takia? mullahan ei muita oireita paljon ole, mutta korkea verenpaine (lähellä 150/100 kotonakin) ja nyt on alkanut vähän turvotusta ja ylävatsakipua tulla, mutta olen lukenut että rm voi pahentua tosi nopeasti. ja ihan hirmuisesti tsemppiä sulle muuten ensi tiistaile :hug: mä olisin huolesta sairaana jo minkä tahansa noiden sinun vaivojen takia, ja voin arvata miten kovassa hermopaineessa olet. pidän kovasti peukkuja että vauva olisi valmis syntymään ja saataisiin turvallisesti maailmaan :heart: ja kyllä uskonkin niin, onhan hänellä jo viikkoja hyvin.

nyt katsoon jotain hömppäleffaa jonka mies hommas et relaisin. aiko paistaa mulle myös lettuja :p kultanen tyyppi :heart:

*muoks* misStar kiitti painoterkuista, täällä otetaan kiitollisena vastaan joka gramma :wave: :D ja uinnista, niin meillä suositeltiin lopettaan n. 1kk ennen LA:a mutta tietty jos esim lääkäri todennu paikkojen olevan kii niin voi sit jatkaaki, näin ymmärsin.
 
Sunnuntai-iltoja! :wave:

Tervetuloa Möyriäinen09! :)

Täällä sujuu yöt vielä hyvin *kop kop*
Esikoista odottaessa tässä vaiheessa piti jo nukkua sänky ja polvien välit ekstratyynyillä tilkittyinä, mutta nyt saatan nukkua aamuyöhön yhdessä ja samassa asennossa, sitten herään luonnon kutsuun :D ja sit palaan sänkyyn nukkumaan toisella kyljellä...

AM :wave: :heart: Täällä on kans ihan maltillinen olo tän loppuodotuksen suhteen =) Varmaan sekin vaikuttaa, että ei ole kummemmin mitään kremppoja, ja se, että esikoisen odotusaikana neuvolan terkka sanoi jo n. kk ennen laskettua aikaa, että tää voi tulla milloin vaan. Juu ei tullut, vaan piti hätistellä käynnistyksessä ulos pesästään :D

manna8 tsemppiä huomiselle sinne ä-polille! :hug: Toivottavasti ei ole toksemiaa, mutta hyvä tosiaan kun tarkkaan tutkivat, ootte molemmat hyvissä käsissä. :heart:

Laala kirjoitteli vaatteista, täytyy sanoa, että mäkin odotan innolla mun vaatekaapin extreme makeoveria, jonka aion toteuttaa ensi kesänä :D

Autot - mä en ihmettele yhtään, jos halutaan vaihtaa isompaan tai uudempaan autoon. Eiköhän se ole just se tilavuus, helppous ja turvallisuuskin, jotka ratkaisevat. Esikoisen tultua taloon meidän kauppakassi sai kaverikseen käytetyn tila-auton, johon on kyllä tosi helppo heittää vaunut ja muut tavarat, tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Sitten joskus tulevaisuudessa, kun ei enää tarvita vaunuja tai rattaita, ajelisin mielelläni jollain vähäpäästöisellä hybridillä tms. :)

SuukkoSuulle onko sulla muuten mahiksia mittailla verenpainetta koskaan kotioloissa? Mulla oli viime kerralla neuvolassa alapaine parilla mittauksella jotain 95, mutta kotona se pysyttelee kiltisti tasolla 80-85.

kadak siitä rinnanympäryksestä, mä käytin pelkästään imetysliivejä aikas pitkään, oliskohan esikoinen ollut n. 5 kk:n ikäinen kun aloin käyttää lisäksi omia tavallisia liivejä. Jestas, että tuli muuten ryhdikäs ja uhkea olo, kun vetäsin kaarituelliset normiliivit jälleen päälle niiden imetysliivien jälkeen! :D

Täällä vauva hikkailee suurinpiirtein päivittäin. :)

mm. tutsalla onkin jo tosi jännä tilanne, kun k-kaula hävinnyt ja hyvin paikat auki. d :) b Tsemppiä kaikille oksutaudista kärsiville, samoin kuin supistusten kanssa tai niiden puutteesta kärsiville! =) :hug:

Kesis ja Nuppu 36+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilijonkka75:
Siis miten noi lihavoinnit taas meni..Anteeksi!!!!!!!
Se lihavointi onnistuu kun tarkistaa mihin kohti sen lihavoinnin loppukoodi tulee. [/ b] eli tuo merkintä vaikka leikata ja kopioida oikeaan kohtaan jos se ilmaantuu väärään paikkaan. (piti pistää ylimääräinen välilyönti tuohon merkkiin kun se muuten ei näy tekstissä... )
 
No sektio tehtiin lähinnä perätilan vuoksi, mutta jos tyttö olisi ollut oikeinpäin tulossa niin sitten olisi varmaan käynistetty.

Mullahan alkoi esikkoa odottaessa verenpaineet nousta jo rv 20 Mulla on sen tehnyt nyt kaikissa raskauksissa ja ilmeisesti kyseessä ihan raskaudenaikainen verenpainetauti.

Mutta verenpainelääkitys aloitettiin rv 30 välillä vietin osastolla öitä ja useasti siellä kävin tarkkailussa.

Sitten rv 36+ olin taas muutaman yön osastolla. Lääkkeitä otin silloin 1x3 päivässä ja pissassa oli proteiinia ehkä yhdellä plussalla. Oireet tosi vähäisiä.
Paineet kuitenkin nousivat lääkkeistä huolimatta sinne 150/100.
Lääkitys tuplattiin eli otin silloin albetoli 2 tabl, kolmasti päivässä.
sillä ne tasoittui ja pääsin kotio.

Seuraavana päivänä oli neuvola. Pissassa proteiinia, paineet tuosta tuplatusta lääkityksestä huolimatta sellaiset 150/105 käski lähteä takaisin mutta taivuttelin että kun vasta pääsin kotiin niin katottaisko yön yli.
Suostui siihen. Aamulla taas neuvola. Nyt pissassa proteiinit jo kahdella plussalla ja paineet edelleen korkeat.
Sit lähdin kiltisti äippäpolille.

ottivat osastolle ja sanoivat että kotio lähdet seuraavan kerran vauvan kanssa.

illalla RM iski tosissaan päälle. Päätä ja mahaa särki. Turvotti, näköhäiriöitä. Paineet taivaissa.
Aamulla tekivät päätöksen että nyt leikataan. Ja niinhän ne teki....

Eli mulla se vihjaili pitkään mutta pysyi aisoissa kunnes iski sitten kerralla kunnolla.

Kakkosta odottaessa meni aikalailla samanlailla mutta paljon lievempänä.

Ja niin se on tässä kolmannessakin, vihjaillut kovasti mutta pysynyt kuitenkin vielä kurissa.


-Solina-
 
Kesis ei mul oo :( Mut en kyl tunne yhtään jännittävänkään neuvolas. Sillo alussa kyl mua ärsytti siel käydä ku oli viel se edellinen terveydenhoitaja mut ny ei oo ollu mitään ja oon iha vapautuneesti et ei tunnu et sen vuoks nousis.. Ja onha mul kummiski ollu ne paineet alempana. Ny vaa koko ajan nousee.. :( Ja tuo tänpäiväinen päänsärkykin sit ny pisti ärsyttään/huolettaan vähän.. Tosin voiha se olla vaa tilapäistä tavallista särkyä :) Kiva oli kuulla sustakin pitkästä aikaa!

Tää pino soljuaa eteenpäi sillä tahdilla etten vaa pysy perässä.. joten oon enempi taka-alalla mut kyl mä teidän juttuja yritän ain lukee silti :)
 
Myöhäisiltoja kaikille! Pikaisesti korkkaan tämän kakkospinon, ramasee jo sen verran (mikä tällaselle yökyöpelille on aika hyvin). :D Mökkiviikonlopun aikana oli näköjään ilmestyny tämä kakkospino. Zikille kiitos uudesta pinosta! :flower:

Entistä jännemmäksi käy kyllä täällä, täysaikaset viikot poksuneet entistä useammalla ja joillakin tuntuu supistelevan siihen malliin, ettei enää voi kovin kaukana olla kun käärö on sylissä. Suppareilla oleville erityisen paljon jaksuja ja tsemppejä! :hug: Ja jaksuja ihan jokaiselle listalaiselle kyllä, sen verran viikkoja on jo kaikilla kasassa! :)

Hikasta piti vielä pikaiseen kommentoida: täällä nasukki hikkailee välillä useampaankin otteeseen päivässä, ja joskus on taas rauhallisempia päiviä. Yksi suosikkiaika tuntuu olevan aamuyöllä oman vessakäynnin jälkeen. Maha vaan nytkyy, vähä aikaa pitää hakee sopivaa nukkumisasentoa... :LOL:

Lueskelen huomenna vielä tarkemmin nää viikonlopun aikana kertyneet tekstit ja palailen listalle. Öitä ja vointeja kaikille! :wave:

AuroraB + nasukki (35+5)
 
Huomenta mammat!

Tämän vuorokauden kun vielä olen kasassa niin vauva on TÄYSAIKAINEN :D :D Katsellaan koska sitten päättää syntyä, tosiaan tuntuu että supparit on vähentyneet ja vähenee mitä enemmän touhuilee.. Aamulla alkoi tehdä mieli seksiä :saint: mutta kello oli jo niin, että jos oltaisiin jotain tehty olisi likka herännyt keskenkaiken, joten jätin ajatuksen tasalle koko asian. Mä en edes muista koska on tehnyt viimeksi mieli seksiä :| Happyhappyjoyjoy pelkästä ajatuksesta että tekee mieli :D :D Onkohan tämä nyt jotain alitajuntaista, että vauva saa syntyä niin tekee mieli :D

Ukolla piti olla perjantaina pekkanen, mutta pitääkin se jo tänään. Aina kivempi päästään koko perhe aamusta käymään kirjastossa ja puistossa. Illalla käydään sairaalassa katsomassa tarkkailussa olevaa ystävää, hänellä on la kuukausi mun jälkeen. Jos vaikka näkisi vauvoja samalla :saint: ja sanoisi Sammolle, että eikös olisi kiva olla täällä kun täällä on muitakin vauvoja :LOL:

Tytön syöminen on parempaa, eka sanoo ettei syö mitään ja sitten ottaakin kun mekin syödään, ei siis kysytä että otatko vaan huudeltu syömään. Eilen antoi minun ja miehen lautasille raejuustoa ja kurkkua yms ja tahtoi itsellekin laittaa ja söi muusiakin.

Meillä on tällä hetkellä yksi auto, pari kuukautta yritettiin toista myydä ja onneksi se menikin kaupaksi. Töiden takia tarvitaan kaksi autoa, mutta nyt ei tarvita ainakaan ensi tammikuuhun asti kuin yksi. Nyt meillä on viime toukokuussa ostettu pösö 307 enkä ole kokeillut mahtuuku vaunut sinne takaronttiin :ashamed: no jos ei mahdu niin toivottavasti mahtuu osissa.. Ja jos sekään ei käy niin sitten matkarattaat plus pehmeä kantokoppa mahtuu ainakin. Pitäisi vaan saada se kantokoppa haettua sukulaisilta

jaahassu ja Sammo 36+6 (olenkohan mä kuitenkin nyt sekaisin viikoissa, kun muka noin paljon noita on jo kasassa?? =) =) )
 
misstar mä sain luvan mennä uimaan, koska paikat ei ole auki. se tulehdusriski on sitten jos kohdunsuu on jo avautunut, näin olen ymmärtäntyt! kannattaa mennä, oli ihanaa :heart:

yllättäen oon taas haalinut itselleni tekemistä koko päiväksi :D neuvola tunnin päästä ja siitä aamiaiselle kaverin kanssa. sen jälkeen ajattelin vähän pyöriä kaupoissa ja päivällä pitäis mennä siskon seuraksi lounaalle. siitä taidan hengailla kaupungissa neljään, kunnes vien auton toiselle puolen kaupunkia, kun siina aamulla lasien tummennokset. mies ´sitten ottaa kyytiin ja pääsen vihdoin kotiin |O huomenna ei sitten olekkaan autoa, niin ei voi oikeen mitään tehdä, paitsi siivota :p

yöllä supisti kipeesti todella monta kertaa, mutta helpotti heti kun nousi ylös. kävin sitten vessassa ja juomassa..öööö.. varmaan 5-6 kertaa ja herätys 7.00 |O

hih, tuli talvi ja kesäloman lomarahat 1200e mitäköhän sitä tekis :p (taidan maksaa tonnin visa-laskun pois) :kieh:

JJ-t ja Joona 37+3
 
Huomenet..

Ja ekaks anteeks miun valitukset autoista,mut edelleenkin..Meillekkin on kolmas laspi tulossa ja kyllä porukalla liikutaan eikä jäädä kotiin mätäneen..koirakin löytyy meiltä ja reissuille lähtee yleensä mukaan..kaks kissaa jää kotiin aina.. Jos minä haluaisin tilaa niin olen huomannut että kovinkaan monessa farkussa sitä ei paljon sen enempää ole kuin normi henkilöautossakaan.Eli minä ostaisin tila-auton..Mahtuu ihstujiakin enemmän ku farkkuun.. ja niinkuin joku sanoikin tuosta korjaamisesta,että itse pitää osata korjata auto ja se meilläkin on mielesä..Ei tulis mieleenkään laittaa auton huoltoon (jossa tehään ehkä jotai 50? arvosta) paritonnia..Ja ei ole meilläkään autoon tarvinnu tehdä etes mitään muuta kun nää kulutus osien vaihdot. JA niistä mies on pitänyt huolen että on vaihdettu säännöllisesti.. Mut edelleenkin.. Kaikki tekevät niinkuin parhaaksi katsovat ja jkaisella on erilaiset tarpeet,enkä taroittanut että täällä kaikki leuhkisivat autoillaan,vaan mainitsin vain siitä kaverista joka ihan täysin leuhkii yleensäkin kaikilla asioillaan..
Joten jospa unohdettais tää aihe jo...? :|

Hikkailusta...
Mä en oo huomannu hikkailuja ku ehkä kerran pari vkossa..Ehkä muutamia kertojaki,mut aika harvoin..Ja sitä ku puhuttiin joskus siitä että ku vauva pissaa niin se "tärisee" ei ole kyllä tässä raskaudessa tuntunu ku ehkä kaks tai kolme kertaa..
On se hassua verrata edellisiin raskauksiin kun on kaikki jotenkin niin erilaista..

Eikös täällä ollut muillakin selkä iahn rikki?
Mulla kans tuntuu et jotai hajoo jostaki kohta.. Mun huono ryhti ei taatusti auta asiaa...

Kuinkas myöhään muilla on viimenen lääkärin neuvola?
Mulla oli 34vkolla viimenen ja tuntuu kyllä et sais olla myöhemminki vielä se..

On jotenkin outo olo aina kun katelee tyhjää pinnasänkyä ja muita vaavin tarvikkeita..
Ois niin kiva jo päästä vauva arkeen käsiks..
Ehkä tuntuu olevan hoppu siksikin kun tietää että joutuu töihin jo kesäkuussa paripv/vkossa.. Ei yhtään innostas,mutkun työntekijä ottaa ja lähtee etelään niin minkäs teet.. Pikkusen on tonkin takia ollut mieli maassa ja itku kurkussa koko ajan..Mieski yrittää lohuttaa että kyllä me pärjätään,mutkun niin pieni vauva tarttee äitiään niin tuntuu ihan hirveeltä jättää vauva kotiin..
Ja olen niin alkanut pelkään että saan jonkun synnytyksen jälkeisen masennuksen kun nyt jo tällasta stressiä pukkaa.. Mutta olen sit vaan itelleni sanonut että iteppähän aloin yrittäjäks ja iteppähän halusin lapsen niin pian..

Nyt pitää rueta laittaan puuroa pojille ku pienempikin heräs..

:hug: kaikille "kärsiville" ja toivottavasti kohta jo yksi huhtimasu saisi vaavin viereensä!

Vaavimasu ja napukka 35+5
 
Nyt ei aamu menny iha putkeen :LOL: Mul olis ollu hampila klo 7.30. Muistin sen vasta 7.15!!!! |O Muistin siis, et se on 16. pvä mutten tajunnu, et se on maanantai.. Jotenki muistin, et ois tiistai ja sit ke ois neuvola.. Nooh, minä sitten n. 7.13 heräsin vessaan, katsoin puhelimen ja sit vasta huomasin muistutuksen! Oli siis känny äänettömällä.. Tietty sit säntään tukkaputkella (autolla) sinne iha persiistä vedetyn näkösenä ku tul "hitusen" kiire.. Autolla menee noin 10min. sinne. Hampilan täti ol yrittäny soittaa vasta 7.19!!!! |O :kieh: Kännykkä siis oli jääny äänettömälle edellee ku oli nii kiire..

Ja ajaessa sinne mulla sattu jalkoihin iha mielettömästi.. (niis o jotai kramppeja ja kipuja joskus) Sit ku pääsin sinne ni se pahotteli sitä, et ei hammaslääkäri ookaa paikalla, ku on lapsi sairaana.. Noh, sit soitti joku muu sille ja sille se yritti jotain uutta aikaa sopia ja sit ku lopetti sen puhelun ni yritti mulle tarjota sitä aikaa, joka ois ollu 31.pvä ku sille toiselle ei käyny. Sanoin, et no sit menee kyl liian pitkälle se aika ku mul on se LA 10.4... Kummastipa sit löytyikin aika ens torstaille klo 15.30. Voi juma etten sano!! Tää siis oli TOINEN kerta ku siirti sitä aikaa. Muutoin mul olis ollu jo 34-35 vkolla se aika. Ja hyvin tiesivät et mullon pian LA et sen vuoks tulis käydä aika pian.. Noh, onneks ees sai ton ajan noin pikaiseen..

Et semmonen aamu :D

SS/ mytty 36+3
 
mä näin viimeyönä unta synnytyssuppareista ja olin ihan intona. sit ku heräilin ni kesti tovi tajuta ettei mulla mikään paikka kipuillu :LOL: et ei mun elämään nyt muuta mahdu ku synnytyksen odotus.
voih...poika oli tässä vaiheessa jo 2 viikkoa vanha. ite kyllä toivoin et tää syntyis viikoilla 38+ ja se on nyt sit tää arki vielä. no oon kyl jostain syystä satavarma ettei synnykkään.
siinä on kyl sellanen huono homma et jos päättää tulla ens viikonloppuna ni ei oo pojalle hoitajaa. mamma just eilen ilmoitti et lähtee asuntovaunulle et hommatkaa joku muu :eek: olin vähä hoomoilasena ku ollaan alusta asti sovittu et hälle voi aina sit soittaa. tosi kiva nyt ku se la on oikeasti käsillä.

no palaillaan

Hani ja tyttö 38+3
 

Yhteistyössä